Varianta damboviteana a clasicului “Circ si paine”, s-a transformat pe plaiurile noastre in CIRC! Fara paine adica, doar circ pentrui fraieri, sa le poti lua painea din mana fara sa observe!
Teoria Conspiratie, studiu de caz: Romania
Inca de la lansarea blogului am publicat si articole de opinie, despre economie in special, despre situatia noastra ca tara si popor in particular. Cateodata am fost interpretat ca fiind partinic, ca fiind de partea uneia sau altei din tabere.
Este adevarat ca tin partea cuiva, si anume partea noastra a tuturor. Ma uit cu multa scarba si durere in suflet la scena politica si economica damboviteana, ma uit cum hoardele de politruci se bat si se ocaresc in plina strada, fara pic de rusine sau fara ceva in cap, altceva decat interesul lor material imediat. Ma uit cum pur si simplu ingenuncheaza Romania, prin viermuiala lor libidinoasa, cum tipa si fac spume la gura, cum isi arunca cu dejectii unii altora in cap, fara sa le pese catusi de putin de raul inimaginabil pe care il fac Romaniei si romanilor nevinovati.
Insa cineva spunea odata ca nu exista oameni nevinovati si ca tot ce ni se intampla, meritam sa ni se intample. Nu se referea la romani, ci in general la intreaga umanitate. Focalizand pe cazul nostru, oare chiar meritam ce ni se intampla?! Au romanii clasa politica si conducatorii pe care ii merita?!
Inainte de a incerca sa raspundem la aceasta intrebare, haideti sa vedem ce alternative avem.
Pai ori suntem cu Ponta si Antonescu, ori suntem cu Basescu. In ratacirea lor mintala, acesti nenorocitii de politruci, prosti si incapabili sa traiasca din ceva facut de mana lor, numai din gura sunt buni sa dea, au incercat si cred ca au si reusit, sa scindeze societatea, pe baza unui principiu de un egoism feroce: ori cu mine, ori impotriva mea!
Adica au tupeul extraordinar sa afirme si sa ceara, ca romanii sa se alinieze uneia sau alteia din tabere, uneia sau alteia din gropile de gunoi uman, adica din taberele politice. Abjectiile pline de puroi politicianist, nu accepta si nu pot suporta, ca mare parte din romani ii dispretuiesc si pe unii si pe altii, si ca ar fi sub demnitatea noastra ca oameni intregi la suflet si la trup, sa ne aliniem politic.
Incearca practic sa ne tareasca pe toti in iadul plin de putrefactie, in care ei deja sunt clienti de drept, neimaginadnu-si ca sunt si oameni normali, care nu vor sa se alinieze in taberele indicate de ei…
Asadar ce alternative avem, pe cina sa dam jos si pe cine sa sustinem?! Daca unul dintre voi gaseste un raspuns…e mare, sau foarte naiv! In realitate nimeni, dar absolut nimeni, nu este interesat de soarta romanilor, ci doar de posibilitatea de a fura cat mai mult. Sunt toti o apa si un pamant, adevarat ca unii par mai rai si mai prosti decat altii, dar asta s-ar putea sa nu fie decat o chestie de finete, in realitate pur si simplu nu conteza.
Uitati-va la raul facut economiei romanesti si imaginii Tarii, de scandalul politic din ultima vreme. Vi s-a parut cumva ca vreuna dintre parti regreta acest lucru, sau ca macar dandu-si seama ce au facut, dau inapoi?! Nici macar nu se uita in urma, la romanii ramasi fara slujbe si fara case…nu le pasa absolut deloc, nu mai au deloc rusine! Niste sacali.
Solutia nu este alegerea unui alt partid politic, unui alt presedinte. Solutia nu poate veni de la alti politicieni, pentru daca in 22 de ani nu au facut nimic, daca in 22 de ani nici macar un singur partid nu s-a ridicat peste media celorlalte…ce sperante mai putem avea?!
Solutia este la noi, este in mana noastra, mai corect spus in mintea si sufletul nostru.
Merg foarte des cu metroul si in fiecare dimineata ma uit prin vagoane…toata lumea citeste doar trei ziare mari si late: Click, Libertatea, Can-can…si mi-am inchiat demonstratia. O populatie cu asemenea…gusturi literare, o populatie care inca mai asteapta si, culmea, inca mai crede ca poate avea o viata mai buna, daca cutare sau cutare castiga alegerile, un popor care inca mai crede ca bunastarea lui depinde in ceea mai mare masura de clasa politica si de conducatori, ei bine acest popor nu va putea sa scape din sclavia politrucilor, ci dimpotriva se cere singur cu lanturi la maini.
Atunci cand stai cu mana intinsa, depinzi de cel care iti arunca un bot de paine, dar cand dimpotriva stai cu mainile pe sapa, sau pe ciocan, cu manile pe carti, ai sansa sa-ti fauresti tu insuti viata, asa cum crezi de cuvinta, ai sansa sa fi liber cu adevarat.
Pentru ca nu exista libertate reala, atata timp cat depinzi de cantina sociala a unui guvern fatarnic. Libertatea o ai si o simti abia atunci cand iti poti gasi bucata de paine singur, indiferent, sau macar intr-o foarte mare proportie, fara sa conteze cine este presedinte sau premier.
Ceea ce vreu sa clarific este faptul ca raul pe care il traim, provine din LENEA noastra de a fi liberi! Sa stiti ca libertate are doua taisuri, la fel ca orice lucru pe lumea asta: poti prospera, sau te poti duce linistit sa-ti intalnesti stramosi. Esti liber, faci ce vrei. Ori tocmai acest dublu tais ii sperie pe cei slabi, pe cei lasi, in general pe majoritate populatiei.
In SUA foarte multi ani nici nu existau programe sociale, ajutoare pentru saraci, sau alte asemenea, mergand pe idee ca libertate garantata de stat iti poate asigura toate cele trebuincioase, trebuie doar sa vrei sa muncesti, sa vrei sa gandesti. Daca nu vrei, ei bine, ai si libertate de a muri de foame.
Si aici nu ma gandesc absolut deloc la gradul de scolarizare al fiecaruia dintre noi. Un teanc mare de diplome nu inseamna ca esti un om puternic si sigur pe tine. De fapt educatia ajuta, nu si garanteaza succesul in viata. Caracterul si vointa, de a fi singurul tau stapanitor, este in esenta, cheia succesului.
Mentalitatea de sclav, care este foarte raspandita de clasa nostra politica, este cea care ne-a adus in aceasta situatie. Din acest motiv Romania este saraca, si Polonia este bogata, din acest motiv depindem de politic, in loc sa depindem doar de noi insine. Romanilor le este frica de necunoscut, le este frica sa riste, sa incerce noul, sa traga aer in piept prea adanc. Se multumesc in schimb cu ideea clasica deja: Capul plecat sabia nu-l taie, nici nu traiesc, dar nici nu mor, se lasa invrajbiti si spalati pe creiere de o mass-medie cu totul si cu totul otravitoare si daunatoare speciei umane, si accepta fara sa cracnesca toate ineptiile spuse de mai-marii politici.
De ce?! Suntem noi mai prosti decat fratii nostri europeni sau americani?! Categoric nu, insa noi nu suntem obisnuiti sa gandim, sau daca gandim, nu actionam, noi nu avem instinctul ca la 18 ani, sa inchidem usa casei parintilor nostri si sa ne luam lumea in cap. Noua nu ne place responsabilitatea, nu ne place sa luam decizii si sa raspundem cu capul pentru ele.
Nu avem curajul sa fim noi insine, si poate cel mai rau, ne-am pierdut abilitatea de A GANDI DE SINE STATATOR. Pur si simplu preluam ideeile altora si le raspandim, sau de incrucisam cu altii, cu ideei contrare, dar care si ei le-au preluat de undeva.
In Romania nu apar opinii noi, nu apar curente de ideei noi. Din pacate dupa 1989, noi nu am avut o Renastere culturala si de mentalitate, nu ne-am scuturat de intunericul si lanturile comunismului, nu am devenit oameni liberi, ci dimpotriva am preluat si modificat putin vechea cultura comunista, in care centrul este suveran si provincia este proasta, in care seful este precum Dumnezeu. Am preluat aceeasi mentalitate de non-combat intelectual, aceeasi pozitie slugarnica de drepti, in fata autoritati.
NOI NU GANDIM, noi muncim! Ador acest slogan, si il ador pentru ca el exprima, in diferite forme, situatia noastra actuala:
-noi nu gandim, noi votam
-noi nu gandim, noi ne lasam impartiti pe tabere de politicieni
-noi nu gandim, nu dezvoltam propriile afaceri, noi stam sa ne dea statul serviciu si ceva ajutoare
-noi nu gandim, noi repetam ce spun televiziunile
Noi nu citim carti, ci tabloide, bine mai mult de uitam pe poze
-noi nu gandim, etc, etc, este de fapt marea problema a Romaniei. Pur si simplu ganditul, formarea unei opinii proprii, bazata pe informatii brtute, nu prelucrate si servite dea gata de presa, a iesit din obiceiul nostru. Daca se spune la TV, e clar ca este adevarat.
Si peste toate este frica…Frica autoindusa de prostie si lasitate, nu o frica reala in fata unui pericol iminent. Te poti uita in intreaga medie, foarte putini au curajul sa ia partea Romaniei in acest razboi, foarte putini au curajul sa-i injure pe toti. Fiecare simte nevoia instinctiva de avea un stapan, chiar daca doar fictiv. Simt nevoie instinctiva de a lua partea uneia dintre tabere, de a fi si ei afiliati.
Pur si simplu nu suporta gandul sa nu faca parte din nici o tabara, le este frica sa nu ramana singuri…
Ei bine, mie personal imi place sa fiu singur, chiar detest sa fac parte dintr-o multime, imi place sa-i scuip in fata si sa le demonstrez cu argumente ca sunt prosti, imi place sa-i umilesc pe politruci si pe sclavii lor. Suna sadic, stiu asta, dar sa fi om liber si stapan pe tine iti ofera multe satisfactii…
Daca televiziunile si ziarele au patroni care au anumite interese, iar ziaristii sunt si ei oameni, au si ei nevoie de salarii, nu inteleg atitudinea celor nealiniati, adica ai celor de pe internet. Sute de mii de bloguri si doar cateva sunt cu adevarat independente. Ceilalti, imensa si covarsitoarea lor majoritate sunt doar lasi, si sunt lasi intr-un mod gratuit, numai datorita mentalitatii, de sluga cu capul plecat, pe care o au adanc inradacinata in mintea lor. Nu primesc nimic, nimeni nu-i ameninta si cu toate astea au o frica slugarnica de putere, de servicii, de monitorizare, de…ei mai stiu de ce.
Mentalitatea este cea care ne omoara, nu guvernatii de doi lei pe care ii avem.
Pur si simplu nu avem curajul sa ne aparam de hotii care ne-au intrat in casa si preferam sa stam cu capul sub patura, doar-doar or pleca si ne lasa si nou ceva de mancare.
Pentru ca diferenta intre noi si alte popoare, este ca aia, de jinduim noi la standardul lor de viata, nu asteapta nimic de la stat, de la primar, sau de aiurea, ci se gandesc inca de la inceput cum sa-si faca ei viata mai buna. Iar cand nu astepti nimic de la nimeni, si toate ti le faci tu insuti…ei bine, atunci esti foarte greu manipulabil si foarte independent.
Mai este Romania o tara?! Inca mai este, dar poporul roman mai este un popor?! Aici nu stiu ce sa spun. Suntem faramitati, sunt impartiti pe tabere, care nu au nici o legatura cu interesul nostru, suntem niste animale politice, din pacate. Iar cand politica coboara in strada, sfarsitul este aproape. Nu putem fi o tara procentuala, nu putem fi decat o mare si unita familie. Asa cum acasa sotia nu poate fi PSD-ista si sotul PNL-ist, copiii UDMR-isti, ci dimpotriva, acasa, sub acoperisul familial, toate acestea dispar si toti trag in aceeasi directie, tot asa Romania nu poate fi impartita, asa cum se incearca, cu Oltenia anti-Basescu, iar Ardealul anti-Ponta, NU SE POATE asa ceva.
Romanii trebuie sa fie politici doar o data la patru ani si sa voteze, dupa raspunsul la cateva intrebari: A facut ala ce a zis ca face? Traiesc eu mai bine acum, decat in urma cu patru ani? Copiii mei au o scoala buna, eu am o slujba buna? Sau, mai am slujba?!
In schimb ni se arunca laturi politicianiste, convenabile ambelor parti si in loc sa-i intrebam de ce se inchid fabricile noastre, de ce nu avem slujbe si scoli bune, de ce Romania nu mai are industrie de aparare, si apoi sa le ascultam raspunsurile sau sa-i luam de gat, noi in schimb, suntem momiti cu propaganda politica, cu lucruri mondene, ce vedeta si-a cumparat chiloti si de unde, cu Zavoranca, cu divortul lui Prigoana, cu copy-paste lui Ponta, cu supendarea lui Basescu, cu cine care si cum, impotriva tuturior! Culmea este ca ne si place…
Cine pierde din acest circ? Pai…spectatorii, adica poporul, pentru ca politicienii nu pierd absolut nimic. Nastase a fost arestat. Ei si?! Da l-a intrebat cineva de unde a reusit el sa-si faca averea fabuloasa pe care o are? L-a intrebat cineva pe Basescu asta?
Noi suntem exact ca suporterii echipelor de fotbal! Ne injuram, ne batem, suferim pentru unul si altul, etc, etc, dar la sfarsuitul meciului, indiferent cine castiga, ei se intorc la masinile lor luxoase si la sutele de mii de euro, iar noi tot la saracia noastra. Ne-am simtit si noi cateva minute…cineva. I-am injurat pe cei puternici, pe vedete! Cati banuti dau aia pe noi….hotarati-va voi. Circ adica, numai ca in cazul nostru, doar circ, fara paine…
Bineinteles ca intrebarile cu adevarat importante sunt fentate si ascunse pe dupa un nor de injurii si manelisme politice ieftine, de circ, servit cu toptanul, poporului alegator. Iar poporul sta si asculta, devine partinic, incep oamenii sa se bata pe strada pe motiv de Ponta si Basescu, iar in acest timp furtul din avearea noastra a atins cote halucinante. Da cine s-o mai pazeasca, ca toti suntem la circ, adevarat pe banii si viitorul nostru.
Oameni liberi, oameni independenti financiar de stat, oameni bine educati si cititi, oamenii care sa-si cunosca drepturile, acesta ar fi cel mai mare cosmar al politicianului roman, de fapt acesta este Apocalipsa oricarui politician. De ce am mai avea nevoie de aceasta banda de capuse retardate, daca am fi cu adevarat liberi?!
Ce ne tine pe loc? Frica…Scalavagismul din secolele trecute era o prostie. Trebuia sa ai grija de sclavi, sa le dai mancare buna ca sa poata munci, trebuia sa ai o gramada de banii, sa-i cumperi. Dar in asa-zisa democratie?! Pai …aici scalvii sunt gratis, nu trebuie sa faci nimic din toate astea…Ii muncesti pana numai pot, apoi il lasi sa moara in strada. Nu mai cumperi sclavul, ci doar il inchiriezi, sau daca vreti un fel de leasing la oameni. Apoi, cand nu mai ai nevoie, le faci vand pe strada, dar nu inainte de a-i spune ca este un om…LIBER!
Nimeni nu te poate elibera, ne nastem liberi, dar din pacate foarte putini dintre noi ramanem asa. Majoritate, de frica, sau din lejeritate, ne punem singuri lantul de gat. Este mai confortabil sa te tareasca cineva dupa el, decat sa mergi tu singur, sa iei decizii singur, sa-ti asumi viata, asa cum este ea, cu bune si cu rele, cu castiguri si riscurile ei…
RoMiliatry.RO, este un sit militar categoric, dar are la inceputul numelui…Romania! Aceste articole au legatura cu Military, pentru ca “military” inseamna pana la urma siguranta nationala, ori daca nici acum Romania nu este in pericol din punctul de vedere al sigurantei natioanle…apai nu stiu cand ar putea fi. Aceste lucruri trebuie spuse, trebuie scrise. Sunt lucruri extrem de simple, dar ce-i mai bun si mai important in viata, Dumnezeu le-a dat omului pe gratis, doar politicul cere bani cere bani pe ele.
Cativa dintre voi cereau actiuni in strada, petitii catre guvern, etc, etc. O fi bine nu zic, dar …OK, iesim in strada dam jos guvernul si apoi? Pe cine punem in loc? Politicienii pot fi schimbati, poporul nu poate fi. Mentalitatea nu se schimba cu mitinguri, ci cu altceva.
Sansa unei vieti mai bune, nu sta in JOS aia, si SUS ailalti, ci in schimbarea mentalitaii romanilor, in castigarea in sfarsit a libertatii sufletesti si de gandire, la inabuisrea fricii pentru ziua de maine, si cel mai important lucru, la nasterea, in cati mai multi dintre noi, a respectului pentru sine insusi, la cresterea increderii fiecarui roman in el insusi, la intiparirea, cat mai adanc in capul fiecarui roman, ca el este alfa si omega, ca el poate orice, ca Dumnezeul lui i-a dat, atunci cand l-a adus pe lumea, tot ce-i este necesar ca el, ca om intreg, sa aiba o viata buna, cinstita si linistita, fara sa depinda de nimeni.
Dumnezeu ne-a facut liberi, noi insa ne-am insclavizat singuri…de frica.
Si in incheiere o adaugire de ultim moment. Romania nu a fost jefuita si distrusa economic si social de sionisti, evrei, marea finananta, sau mai stiu eu ce Mama lui Kuzka conspiratie mondiala! Puteti fi sigur ca nici un razboi civil nu ar fi distrus tara cu atata eficienta cum s-a intamplat.
Nu sionistii si marea finanta i-au dat afara pe olandezii de la New Holland, cand acestia, in anii “90 vroiau sa cumpere “Semanatoare” si sa faca acolo utilaje agricole, ci sindicatul si conducerea intreprinderii, ca mai apoi mana-n mana sa fure tot si sa vanda terenul. Nu Conspiratia mondiala impotriva Romaniei, nu a vrut sa privatizeze “Tractorul”, sau a refuzat sa vanda Dacia catre WW, tot in anii “90, nu sionistii au gonit Mercedes de la Cluj in Ungaria, ci coruptia propriilor vostri alesi locali. Nu evreii au sabotat autostrazile Romaniei, ci aia pe care voi i-ati ales in fruntea tarii!
Chiar nu se intelege ca aceasta marea minciuna cu evreii, sionismul, marea conspiratie impotriva Romaniei, rusii, etc, etc, sunt doar perdele de fum, in spatele carora se fura si se distruge tot?! Adica sunt de acord, ca merge odata, de doua ori, dar chiar la infinit?!
“Sionisti”, de data asta evreii din Israel, au propus Romaniei in 2007-2008, ca cele doua tari sa cumpere impreuna avioane F-16 sh de la SUA si tot impreuna sa le modernizeze si sa le aduca la standardul dorit de Aviatia Militara Israeliana. Banii erau putini si avioanele ar fi iesit foarte bune. Si atunci au aparut in presa strigate de ura si manipulare: ca uite domne vin evreii sa ne pacaleasca, sa ne fure banii, etc, etc. Prostimea a pus botul, si in loc sa avem F-16 la standarde israeliene, adica super dotate, acum vom avea avioane F-16 de vremea bunicii, cumparte de alde Dobritoiu.
Da, lasa domne bine ca le-am tras clapa evreilor care vroiau sa ne pacaleasca! Mai tot timpul am facut asa, am dat vina pe altii pentru propria noastra imbecilitate, pentru ca rasismul asta este: frustrare si vina data pe nevinovati.
Si acum gasesti prin presa noastra articole despre cat de mult ne-au fraierit israelieni cu alea 110 MIG-21 Lancer…Avioane care si acum sunt superiore multor avioane F-16 block 40 americane. Am dat 500 de milioane de dolari pe 110 avioane, si tot zbiara unii ca ne-am pacalit…
Asadar prostia si incompetenta noastra, lasitate noastra, de a ne uita in oglinda si a recunoaste macar acum, ca ceva trebuie schimbat, poate fi aruncata, ca de obicei, pe umerii altora.
Acest: “Aia sunt de vina, pentru raul nostru” este pentru mine supremul argument ca suntem grav bolnavi, ca popor si ca natie.
GeorgeGMT
Corect George!
Concluzionand articolului tau,trezirea nefiind posibila odata ce nu s-a intamplat in cei 23 ani singura solutie ramane o noua dictatura „luminata”?
Introducerea in Cosntitutie a interzicerii migratiei politice. Le-ar pune capac la multi tembeli de prin Parlament
Nu stiu ce sa zic…De-a lungul timpului masurile administrative au demonstrat doar o eficienta extrem de limitata…
Pai are efect in administratia locala (e o lege ce prevede acest lucru), cine isi schimba optiunea politica dupa ce a fost ales in functie, pierde functia.
Si se va face la fel ca la nivel local. Raman pe hartie membrii unui partid dar de facto pleaca la la altul si vor candida din partea acelui partid la viitoarele alegeri. Legea prevede ca iti pierzi functia doar daca iti dai demisia nu si daca esti demis.
NOI VREM AVIOANE!
Cand Ratiu a venit in ’90, astia’l luau la misto, reprosandu’i ca unde’a fost cand noi mancam salam cu soia, dar ia ganditi’va, oare putea fi Ratiu, milionarul in $, MITUIT?! Minunat articolul! Oare as putea sa’l pun pe facebook?!
Corecta remarca, si da il poti pune unde crezi de cuvinta. Basca celebra sintagma : „Nu ne vindem tara!”
Ma indoiesc ca Ratiu sau oricare om bogat ar spune ca are suficient si nu ar vrea mai mult.Singura diferenta ar fi fost viziunea occidentala.
Foarte buna analiza.Sunt inca optimist ca pas cu pas vom reusi sa razbim.Trebuie sa fim corecti cu noi si cu ceilalti si sa devenim modele de urmat pentru cei de langa noi care inca orbecaie datorita prostiei sau a intereselor politice de tot soiul
Foarte bun articolul, din pacate el semnaleaza doar problema, solutia la problema ramane insa ascunsa. Nu este o critica adusa acestui articol, pur si simplu eu nu vad o solutie la aceasta problema, ne comportam ca un popor adormit care nu vrea sa se trezeasca.
Eu ce putin nu stiu care ar fi solutia, sper in continuare, dar nu m-as hazarda pentru o solutie. Sper doar in noua generatie de tineri.
Absurd sau nu,tot noi suntem vinovati pentru noua generatie de tineri.Sa fiu bine inteles:Nu ma obsedeaza gramatica limbii romane.Ma obsedeaza incultura celor care au terminat 12 clase!Exemplele pro si contra sunt cunoscute de toata lumea,dar ar fi bine de stiut ca daca noi,parintii,am reusi sa ne cream un nivel de trai acceptabil,ne-am permite sa le asiguram copiilor un alt tip de educatie.Dar cum?Lucreza parintii ca bezmeticii 12 ore pe zi si,la salariu,trebuie sa se imprumute ca sa plateasca 2-3 ore de meditatii pentru copii.Nu tot romanul poate fi afacerist!Cineva trebuie sa lucreze si la strungul pe care l-a cumparat cel care a deschis afacerea.Cineva trebuie sa conduca tractorul celui care a cumparat(arendat) pamantul!Dar sa fie clar:Rusinea nu este sa fii strungar sau tractorist!Rusinea este ca munca ta,in Romania,nu este platita!Si tu,ca parinte,te intrebi:De ce?Si iar ajungem de unde am plecat:Pai daca cel pe care l-am pus sa imi „pastoreasca” averea(cata o fi ea),nu e capabil,oare ce sa fac?Sa il injur,sau sa il schimb?Concluzie:Eu nu sunt de vina!Cel care are „grija” de banii mei nu e de vina!Vecineee.!!!..F….ti fericirea ta!De ce ai tu mai mult ca mine?
Comparatia cu Polonia e superflua, aia au avut Solidaritatea pe timpul comunismului.
A cazut zidul Berlinului, a cazut Todor Zhivkov pretenu’ din Bulgaria si la noi tot era liniste.
Pana nu a venit artileria grea, cu gru, spetsnaz, serviciile maghiare, diversiune electronica din Turcia nu a iesit lumea in strada.
Ce sa facem, mamaliga explodeaza mai greu.
Da’ si cand a explodat, numai la noi au murit oameni nevinovati si au fost asasinati conducatorii si o sleahta de generali. Adica daca totusi explodeaza mamaliga se lasa cu victime colaterale in lanul de coceni…
Mentalitatea se va schimba greu. Trebuie sa dispara pe cale naturala generatia aia pensionata la 50 de ani care acum sta si-si asteapta drepturile binecuvenite dupa niste ani ‘de dus la serviciu’ (nu toti, unii au muncit de-a binelea).
Poate se vor mai intoarce o parte din cei plecati afara la munca, au alta mentalitate.
Si poate mai sunt ceva sanse cu aia tinerii.
Un exemplu a fost cu mita de la Maternitatea Bucur. Mai multe exemple din astea in mai multe domenii si se mai schimba lumea. Din pacate sunt putine.
Clasa politica, indiferent de varsta, va merge numai la furat.
Sa speram ca nu se sparge UE, pt ca astia le mai dau peste bot, ai mai obliga sa mai respecte niste reguli.
Daca se sparge UE si boratura politica autohtona redevine sherif stelar pe tarlaua lu’ masa, fara nici un control din afara, eventual sub copita binevoitoare a Rusiei, nu mai sunt sperante…
„Poate se vor mai intoarce o parte din cei plecati afara la munca, au alta mentalitate.” Pentru asta este necesar ca uniunea sovietica albastra sa se duca la groapa cit mai repede. Cu sau fara cai mascati.
Hit point : strategie politica :dezinformeaza inainte de a-ti realiza scopurile
Nu inteleg ce vrei sa spui cu aceasta remarca referitor la articolul de mai sus……Poate ca mintea mea de inginer este mai inceata dar cred ca o explicatie „un pic” mai detaliata ar merge….
un interviu interesant cu ambasadorul Federatiei Ruse in Romania : http://www.ziuaveche.ro/exclusiv-zv/intalnirile-zv/intalnirile-zv-ambasadorul-rusiei-oleg-malginov-despre-lumea-in-care-traim-115358.html
Poate daca ar fi fost „aprobat” guvernu’ Klaus Iohannis ar fi fost altceva, deobicei strainii au intentii mai bune pentru Romania decat ai nostrii…
Ultimul rand din articol cred ca si-a luat 1 stea 🙂
Doare adevaru’…
George….ma inclinin …..ai absoluta dreptate si ai prezentat miezul….eu incepusem sa nu mai vad padurea de copaci…dar acum tu ai reusit sa sintetizezi situatia si sa ma aduci la esenta…..
Am postat un comentariu la „Romania este in razboi”
Chiar daca pare naspa…ma citez pe mine…..
„Din punctul meu de vedere solutia ar fi ca fiecare grup de discutii de pe net (asa cum suntem aici, manati de o pasiune) sa formuleze o lista cu ce cred ca ar trebui facute, ideile sa acopere o arie cat mai larga. Toate acestea sa se transmita de la un grup la celelalte si intr-o perioada rezonabila de timp se v-a ajunge la o lista de masuri si moduri de infaptuire relativ uniforma.
Din fiecare grup sau dintr-un grup de grupuri se vor gasi persoane care sa isi doreasca sa iasa in fata si sa intruneasca sprijinul grupului.Cei desemnati isi vor lua angajamente contractuale fata de grupul care il promoveaza si il sustine.. Angajamentul trebuie sa fie ceva de genul ca in caz de nesustinere totala a listei de revendicari si neinformarea periodica si corecta a grupului de sustinere, se angajeaza sa doneze jumatate din venituriile si acumularile din urmatorii 5 ani pentru un scop si intr-o directie pe care o agreaza grupul.
Cei alesi si care s-au angajat sa sustina masurile vor fi sustinuti de toate grupurile din toate punctele de vedere. In acest fel nu mai e nevoie sa alegem un partid sau altul, o doctrina de stanga sau de dreapta ci pur si simplu oamenii care ne reprezinta vointa noastra explicita”
E o idee…te rog incearca sa initiezi o campanie de idei pe tema asta si apoi gandeste-te serios cum poate fi pusa in aplicare rezultatul acestor idei….eu personal sunt dispus sa aloc timp pentru a aprofunda anumite aspecte si bani pentru organizarea unei astfel de campanii….mai mult nu sunt in stare.
Voi sustine o astfel de campanie, desi sincer nu cred absolut deloc in masuri administrative, de tip contract. Sunt prea multe tertipuri legislative.
Insa ideea, in cazul unor astfel de campanii, este lipsa timpului meu liber. Blogul imi mananca deja foarte mult timp, asa ca daca crezi ca poti face ceva in legatura cu o astfel de campanie, vei avea intreaga mea sustinere.
Romanul are boala „priceperii”. Se pricepe la absolut orice dar cel mai mult si mai mult la politica.
Exemplul dat cu maternitatea este excelent. De asa ceva avem nevoie si mai ales de politie si justitie care sa isi faca treaba fara amestec politic. Cand ai asa ceva lucrurile incet incet se idreapta de la sine.
Romanii pot sa va zic ca sunt cei mai rabdatori oameni. N-am auzit pana acuma de nici un medic „aranjat” de vre-un tatic cu doliu… si au fost multi, prea multi!
Mi-as dori ca pe viitor hotii sa ajunga ministri, lenesii presedinti si sa avem parte de pedepse extinse la evazionisti si tigani. Mi-ar conveni si mie sa stau 2-3 ani la „cantonament” dar sa stiu ca atunci cand ies milioanele de E furate au facut dobanda frumoasa in banca.
Mi-as dori examene de competenta la ocuparea functiilor publice si nu doar angajari pe baza de diplome emise de tot felul de universitati fantoma.
Sper ca Mos Craciun sa imi citeasca postul asta si sa vina cat mai repede cu „”darurile”.
.a propos de „pricepere”: la emisiunile A3, Realitatea s.a., pune moderatorul o’ntrebare referitoare la un subiect. Raspunsul a 9 din 10 cazuri este… „nu stiu, dar….” si pune placa… sa fiti atenti, la un moment dat o sa va pufneasca rasul…
Bravo domnule GeorgeGMT, articolul mi-a mers la inimă.
Nu îmi place din punct de vedere literar, ci din punct de vedere politic, al omului de dreapta ce-şi strigă mînia legitimă şi pune degetul pe rînd pe toate bubele infectate, netratate de nimeni timp de 22 de ani …
Îmi place pentru clarviziunea de care daţi dovadă, neîmpiedicîndu-vă de pietricele mărunte, şi accentuînd ce se întîmplă cînd lenea te copleşeşte. Spunea cineva că „somnul naţiunii naşte monştri”, ei bine, noi acuma avem ocazia să-i vedem deja mari , în toată „splendoarea ” lor .
Mă întreba deunăzi cineva pe blog, de ce „mă leg” de copii, (condamnam antisemitismul şi-mi exprimam dorinţa ca cei care iau astfel de poziţii, măcar să nu aibă copii ), nu mă legam de ei, mă îngrozea doar gîndul că aşchia nu sare departe de trunchi, şi că de la astfel de părinţi oricum copiii nu au de învăţat absolut nimic, dar că ei , totuşi vor învăţa de la mediul otrăvit din jurul lor , şi răul va creşte exponenţial în continuu…
Einstein afirma cîndva că „populaţia planetei este în creştere, inteligenţa în schimb este o constantă”, deci, prin cugetarea lui celebră care s-a adeverit deja de mult, ne-a cam tăiat şi speranţa spre viitor.
Ce a fost a fost, ca va fi se trăieşte astăzi ! Dacă vom continua să ne uităm în trecut, la orice , nu o să ne treacă niciodată buimăceala, şi o să trăim din ce în ce mai rău.
A-ţi detectat toate relele, pentru soluţii, trebuie să începem să fim ori nemţi, ori evrei, ce doreşte fiecare, doar romăni nu !
Ce vreau să spun prin asta ? Vreau să spun că trebuie să le copiem integral personalitatea şi obiceiurile de zi cu zi .
Adică, să începem cu aproapele nostru. Dacă i-am împrumutat unui prieten bani şi nu i-a înapoiat cînd a promis, să-i spunem înd îi vom primi înapoi că niciodată nu va mai fi împrumutat, datorită cuvîntului încălcat. Dacă ştim persoane care mint , să ne anunţăm imediat toţi cunoscuţii, să le izolăm imediat, să nu mai aibă relaţii , nici măcar de comunicare , cu nimeni pînă la moarte.
Dacă aflăm de cineva care a furat, şi putem găsi dovezi, să ne adunăm prietenii, şi toţi să-i facem plîngere penală acelui individ, iar la propunerea de despăgubiri în schimbul libertăţii, să ne opunem categoric.
Dacă cunoaştem vreun caz în care un consilier ales de noi, a făcut porcării, „să-l decapităm scurt şi imediat” pe blog-uri, media, şi nimeni să nu-l mai voteze niciodată în vreo funcţie publică, iar dacă vreun dobitoc dintr-un partid, îl pune el, pe vreo listă, să trimitem în scris dobitocului că nu va mai fi niciodată votat, în circumscripţia lui, şi să ne ţinem de cuvînt .
Să uităm fraza pentru tîmpiţi că votul este o opţiune liberă, da ea este, dar numai într-o ţară cu o solidă cultura politică sedimentată de-alungul sutelor de ani. O să-mi răspundeţi printro întrebare :
şi ce să facem ? Să transformăm prin intermediul comunicării de azi instantanee, informaţia între noi, cu privire la cei ce ne-au înşelat, în vot de masă împotriva hoţilor şi în nişte ani, se vor feri ca dracul de tămîie de minciuni, hoţii, plagiat, naţionalism, etc.
După un mic calcul făcut personal, vinovaţii principali ai situaţiei de groază în care se află acuma patria sunt de ordinul :
– 900 de parlamentari ( vreo 450 din parlament şi încă 450 care s-au perindat din ’89 încoace ) – toţi ar trebui „listaţi”, să fie bine-cunoscuţi tuturor şi să nu mai apară niciodată aleşi de nimeni.
– 200 de miniştri ce s-au „perindat” prin ministere din ’89 încoace -idem.
– toţi primarii ce s-au rulat începind cu sate, comune, oraşe, capitale de judeţ – toţi care au fost buni,
puşi deoparte pentru a putea fi realeşi, restul pe lista „îngropaţilor politic”
– toţi consilierii din conducerile locale şi judeţene, la fel şi şefii de consilli municipale şi judeţene-ibidem
Tot ce am înşirat eu mai sus, nu trece de 40000 de persoane la nivel naţional . La aceştia se vor adăuga încă 1000 – „baronii locali” uşor de depistat, fiindcă „prostul nu e prost destul, dacă nu e şi fudul”.
Odată aceşte scursori, „listate” ele vor intra în conştiinţa naţiunii şi nimeni nu-i va mai vota vreo-dată.
O să mă întrebaţi , dar pe cine să votăm, că tot ei între ei se schimbă ? Pe oricine aveţi pe liste ca alternativă, absolut din orice partid, nu contează numele lui, contează, ca în localitatea în care stai şi ai o listă cu 50 de „paria”, alţii să primească votul, ei , nici unul !
Imaginaţi-vă şocul la nivel naţional !
Noi ştim că sunt hoţi , nesimţiţi, dobitoci, dar vă asigur că , complet idioţi nu sunt , şi vor afla imediat ce s-a întîmplat .
Se vor schimba, nu vor avea cu cine să mai colaboreze, toată lumea îi va ocoli, şi vor simţi „teroarea legii implacabile a vieţii – legea karmei – dacă faci oricui vreun rău cît de mic el ţi se va reîntoarce fără posibilitatea de al evita”, fiindcă mulţimea va şti cum să manipuleze ea puterea, prin viteza informaţiei în timp real. Cine credeţi că va mai avea curaj , să numească o „chiftea din porc stricat” ca Dobriţoiu M. , să răspundă de apărarea unei ţări ….
Lista continuă cu porcii din presă, şi apoi cei de la televiziunile particulare ….
Ziarele colorate, revistele cu buci pentru „adulţi” (nişte onanişti ) , trebuie să mucegăiască la chioşcuri …
Barurile de fiţe, emisiunile TV can-can, nefrecventate, respectiv neaudiate , am avea o nouă clasă de şomeri ..,
Deci activitatea de zi cu zi a unui român de tip nou, adică de succes s-ar rezuma în a munci la o slujbă pe care o are, în a-şi educa copilul, a face eventual mişcare, a audia de pe cablu emisiuni din care rămîi cu ceva , sau sportive, deci a falimenta presa de mincini, a falimenta televiziunile cu 27 de angajaţi ce-ţi manipulează creierul, de a fi corect şi atent cu cei din jurul lui şi rece ca lama de brici cu cei ce i-am pomenit mai sus.
Nu cred că ar fi o povară pentru noi, oricum ar fi mult mai uşor decît cum este astăzi.
Şi cred că rezultatele s-ar vedea în 5-6 ani, cei de afară s-ar întoarce şi ne-ar ajuta mai mult de cît credem, iar străinii, mult huliţii străini ar veni cu plăcere, să ne cunoască, să investească, şi pînă la urmă să participe la acest nou început , fiindcă aşa ceva se observă imediat şi este apreciat. Şi mai ales nu uitaţi că totul ar fi pentru noi (Prin noi înşine!)
Cam la aşa ceva ma dus gîndul după ce l-am citit pe domnul GeorgeGMT …
Mă scuzaţi pentru Tsunami-ul de cuvinte revărsate .
Multumesc pt aprecieri si mai ales pentru timpul consumat cu un cometariu, cat un articol.
Si as fi incatntat daca mi-ati spune simplu, George, fara „domnul”. Aici suntem cu toti prieteni…
Oricum, pe lîngă onoarea de a-mi fi prieten, sunt încîntat că prin ceea ce scrieţi şi mediaţi, dovediţi a fi şi un domn, adică o „specie” rară în zilele noastre.
Menumoruth…..am citit oful tau si m-am racorit si eu. Nu stiu sigur daca ai atins solutia dar o simt tare aproape….incearca sa o structurezi din punct de vedere practic ca aplicabilitate si eu ma aliniez langa tine cu sustinerea.
Pana in septembrie sunt singura Presedinta a Romaniei. 🙂
http://prezidenta.wordpress.com/2012/08/22/presedinta-romaniei/
Armata de pe blog sa prezinte onorul !
Grupa, Atentie, Comanda la Mine!
Pentru onor, prezentaţi arm!: http://www.sciencephoto.com/media/141840/enlarge
Executarea!
🙂 Sa va traiasca !
Am vazut in aceasta seara la Biziday ca Institutul Cantacuzino de la Iasi a fost inchis desi avea in spate zeci de ani de cercetare concretizati in vaccinuri de pana la 10 ori mai ieftine, dar mai eficiente decat contracandidatele straine, un exemplu fiind Polydinul. Astfel se taie accesul populatiei la tratamente si imunizari ieftine dar se si vulnerabilizeaza Romania in fata unor epidemii, facand-o dependenta de importuri. Ca tot vorbeam de cercetare, in speta cea aeronautica, la ce sa mai speram cand un institut prea performant este inchis intr-un stil vecin cu dementa?! Din cate stiu, de ani buni majoritatea medicilor romani nu mai prescriu medicamente si vaccinuri produse in Romania, unii pretextand efecte adverse… Sau poate e altceva in spate, eventual comisioane prea mici la produse prea ieftine? De ce nu dubleaza sau tripleaza pretul si ar castiga si institutele ceva mai mult pentru a plati cercetatorii sau pt a se dota ? Sau daca tot sunt atat de ieftine, de ce nu face comenzi Crucea Rosie sau ONU pt misiuni umanitare?!Ar avea mai multe doze de aceeasi bani! Sau e vorba tot de mafia farmaceutica ? Si ni se servesc spoturi cum mor copii prin tarile sarace… As aprecia daca are cineva mai multe informatii din interior…
Din surse sigure (adica cineva care proceseaza retete emise in Italia), medicii italieni prescriu cu precadere versiuni ale medicamentelor produse in Italia. De ce la noi totul e atat de putred, oriunde te uiti?!
Daca aia in tzara unde s-a patentat Mafia si s-a exportat patentul in State si pe unde mai vrei, deci daca aia nu fac asa ceva, ce vrei sa mai comentam despre romani?
Ungaria este cel mai mare producator de medicamente, la noi toti ministrii sanatatii au fost de la UDMR.
Restul poti sa deduci cu usurinta.
Pai numai tu cred ca mai speri avioane facute in tara aia.
Institutul ala era pe ‘lista neagra’ de mult.
Deci in final au reusit baietii si asta.
Vorba lu’ dobitocu’ ala de Vasilescu de la BNR, cand era lumea ingrijorata ca creste dolarul(nu exista euro pe atunci) si a venit la TV si a spus: „E bine domle c creste, e bine domle, e bine”!
De la importuri se primesc comisioane.
La preturi mari comisioane mari.
Aia care si-au trimis vaccinurile in Romania au platit comisioane grase ca sa falimenteze Cantacuzino.
Acum, daca a falimentat institutul local, or sa creasca preturile si or sa scada comisioanele.
Importurile le fac borfasii mari prin ministere si aia inunda farmaciile, care nu au tupeul sa nu le cumpere pt ca dau faliment brusc, si mai apoi doctorii care sunt mana in mana cu farmaciile.
Sistemul medical, in caz ca nu te-ai prins inca, nu e facut ca sa insanatoseasca populatia.
De boii aia nu-i pasa nimanui.
Sistemul medical e facut ca sa jecmaneasca populatia, cat mai are bani, cat mai misca si pana nu intra in groapa, pt ca mortii nu platesc consultatii.
Ce informatii din interior vrei, ce sa faci cu ele.
Aia tzipa de ceva timp ca sunt falimentati cu buna stiinta.
A iesit careva sa le dea cu pietre in parbriz la Ministerul Mortzii?
Ah, nu, sunt treburi mai importante de facut, de genul jos cu Chioru.
poate ar trebui sa facem noi ce ai spus la urma
poate putini realizeaza dar asta e un atentat grav la securitatea Romaniei! Daca apare o epidemie regionala vom muri pe capete pana importam ceva, ca nici stocuri nu exista. Solutia este impunerea unui procentaj minim de medicamente romanesti in orice prescriptie si compensarea majoritara sau totala a lor.
Draga Marius….poate nu stiai dar cel mai mare producator de medicamente din Europa de Est este Ungaria………restul sunt absolut convins ca deduci
-Bravo d-le gsg…. am râs încontinuu vreo 2 minute.
-stimată angelique: vezi că la partea cu singură prezidentă ai o potentă competiție din partea crinolinei – antoneasca – mare mare femeie!!!
Așa…
Ref la articuloiu lu George:
Văd că există un consens perfect că e bun, dar cum și eu prefer uneori singurătatea tăriei opiniunii îmi permit să critic ce consider că e criticabil, apoi punctând ce ar fi valoros.
De acord și foarte cu multe tare puncte aruncate, DAR schimbarea de mentalitățiuri merge în dublu sens de jos în sus și învers – adică atunci când va fi schimbată una (populii), va fi și cealaltă-bun. Apoi – schimbarea politicienilor se produce atunci când acolo pătrunde o grupă, sau câteva bucate de personagii cu mentalitățuri schimbate pe ici, pe colo, în punctele esențiale. Aceiași viteji îi vor scoate cu bună sau mai puțin bună înțelegere pe poluatori, antecesori, siniștriii – moment în care va începe învârteala roții – chestiile se vor pune accelerat în mișcare.
Perspective noi, soluții noi în loc de „la vremuri noi, tot noi”.
Ader la perspectiva responsabilității, amplu ilustrată și e corectă interpretarea cu „dujmanu extern” când problema trebuie căutată muuuult mai aproape de casă… , dar vreau să atrag atenția că împrumutul normelor pt care alte nații au trudit câteva sute de ani nu va rezulta în succese mai mari decât în sec. XIX… chestiunea aceea cu fondul și forma.
Cred sincer că schimbarea vine (personal știu ce fac, ce facem , ce vreau să fac și unde să ajungem) și că va fi mai bine într-o perioadă nu foarte distantă.
Problema structurii demografice, mai simplu al votului pensionarilor (mai mult sau mai puțin nesimțiți) este foarte dură. Votează prezentul, după valorile trecutului. Observați absența viitorului din ecuație. Nu au treabă cu un viitor incert, la care nu vor participa, și probabil nici asista. Ideea e că sunt tare mulți și fac să iasă cum ne iese…
Aștept să sară mieroșii stângiști pe mine, că jignesc bătrânii serioși și cinstiți, care au clădit țara (a cui? a lor poate, caz în care sunt politruci). Am mare respect pt mulți din aceștia și în genere fac parte dintr-o generație în care respectul bătrânilor (cu sau fără motiv) este un principiu inculcat. Asta nu mă oprește în a observa că majoritatea nu sunt pe atât de săraci (o duc mai greu decât cred că ar trebui, dar de multe ori mai bine decât copii și nepoții lor – care au muncit și muncesc la fel de greu) și raționa critic că nu face sens să lași decizia viitorului în mâna celor care îl refuză cu îndărătnicie.
Am simțul răspunderii și cred că trebuie să îți asumi o poziție. Polarizarea excesivă observată de mulți are mai multe cauze, care se suprapun. Aș aminti doar că perioadele de scădere economică profundă, de criză, produc apariția unei stări depresive și anxioase în populații. Pe acest fundal se dezvoltă extremisme, naționalisme goale, conflicte interetnice, conflicte în general. Mai precis, și asta e un subiect pe care îl studiez de ani buni, odată cu scăderea dispoziției indivizilor, acțiunile lor se schimbă, preferințele la fel. Toate aceste date sunt cumva encodate în fondul genetic și în sistemul neuronal, la fel ca și comportamentul gregar. Dacă un context pozitiv induce sentimente pozitive (înțelegere, empatie, colaborare, incluziune, etc), atunci unul negativ înseamnă exact opusul (discordie, polarizare, excluziune). Cam în etapa asta reapar chestiuni cu străini, cu minorități, cu ceilalți…
Nu voi insista, poate veți citi într-o carte viitoare toate teoriile, dar insist asupra singurei arme împotriva acestei situații: sentimente pozitive, adică împotriva psihologiei lupți cu psihologie (în sens pozitiv) – cauți să crești încrederea, optimismul (unde e), să faci politică inclusivă (pe cât posibil), reguli clare și ușor de respectat, pedepse dure.
Acesta ar fi strategia politică pe care aș aplica-o în acest moment.
George punctează foarte exact faptul că armata va fi la etalon doar atunci când societatea va putea să susțină (moral, economic, financiar, tehnologic și da-politic) această schimbare.
Dar schimbarea va veni, tot ce putem face e să îi creăm șanse să meargă în direcția dorită de toți.
Pe mine ma irita cel mai tare privirea pioasa si plina de speranta neputincioasa fata de UE (adesea si USA). Toata lumea spera ca altii sa rezolve problemele noastre. Asta nu se va intimpla in veci. Sa presupunem ca Ivan vrea sa afle cit mai e berea la Athenee Palace si iese duminica pe Calea Victoriei cu autoturismul sau T-72. Sint convins ca Germania nu va risca inchiderea robinetului din nord pentru a sari in ajutorul aliatului din sud-est. America va avea nevoie de sase luni pina va mobiliza oarece forte (daca o va face, desigur). In vremea asta, Ivan face ce a mai facut. Atitudinea de neputincios (fara UE nu ne descurcam) ma calca pe nervi. Este exact atitudinea de asistat al celui care a devenit sinistrat la inundatii si se plinge la tv ca „nici macar un bax de apa nu ne-a adus”…
Așa e… nu vin americanii să dea cu mătura, dacă ai noști stauși se uităăăă lung. Am mai spus-o și o repet: singurii care ne vor ajuta vor fi probabil turcaleții. Polacii mai la N ar face o mișcare doar dacă e și pt viața lor (și atunci dau cu barda de rup), la fel finlandezii.
Axa defensivă asta trebuie să cuprindă: Turcia, Polonia, Finlanda, România – adică noi cei (mai mult sau mai puțin) năpăstuiți de ruși și care avem conturi deschise cu dînșii.
Dar no… las că-i bine ș-așa rău!
Am ratat(armata romana) ocazia de a face ceva ordine in Romania in 1989 din cauza sefilor slabi,timorati si vinovati de crimele de atunci. Sunt sigur ca alta ar fi fost traiectoria tarii. Acum este prea tarziu.
Vaduti de conducatori si sleahta lor de parlamentari UE si proprii, analisti,experti,consultanti, fel de fel de scoliti pe bani publici sau de partid, racolati de SS straine si ziaristi deontologi,supusi experimentelor mai rau decat tarile din Africa si America de Sud suntem o frunza in vand,un fir de nisip ratacitor.
Sa speram ca si de aceata data vom fi salvati de conjunctura
„Mentalitatea este cea care ne omoara, nu guvernatii de doi lei pe care ii avem.„-Mare adevar.
Legat de treaba cu mentalitatea noastra ca neam in general mi-am amintit de o melodie folk cantata de Gil Ionita iata linkul
http://www.youtube.com/watch?v=bfnUZCd4V64
Iata, ca tema de discutie, niste idei de propuneri legislative, pentru care nu trebuie decat intrunit un numar suficient de sustinatori:
– interzicerea trecerii oricarui candidat, indiferent de functia pe care o ocupa, de la un partid la altul pentru minimum 5 ani;
– la propunerea a 50 de persoane, dintr-o localitate, organizarea unui mini-referendum local pentru retragerea calitatii de deputat sau senator, in cazul neindeplinirii intr-un termen dat a promisiunilor declarate si asumate in perioada alegerilor;
– alegerea membrilor CSM si CC prin tragere la sorti, dupa organizarea unui concurs de admitere pentru pozitia de candidat;
– utilizarea fondurilor europene sau guvernamentale pentru obiective locale (gen scoli, sali de sport, piscine 🙂 etc.) supuse la vot de comunitatea respectiva, prin obligatia primariei;
– cooptarea celor cu venituri peste o anumita suma (sa zicem 250000 euro) la sustinerea comunitatii, prin sprijinirea investitiilor, scolilor, spitalelor etc cu un cuantum in schimbul unor facilitati fiscale;
…si se pot gasi multe altele, astept opinii…
In alta oridine de idei, felicitari pentru site, pentru opinii si pentru simtul umorului, pe care il consider sine qua non daca vrei sa supravietuiesti in Romania…
Un interviu interesant cu generalul Chelaru – Romania molusca:
http://www.ziuaveche.ro/exclusiv-zv/intalnirile-zv/generalul-mircea-chelaru-vrea-un-presedinte-%e2%80%9carbitru-pe-faza%e2%80%9d-115986.html
Super interviul….Generalul Chelaru in afara ca are o viziune de ansamblu asupra situatiei are o mare capacitate de sinteza si simplificare, iar din punct de vedere organizatoric poate sa faca un ceas elvetian sa se rusineze
Nu m-am uitat dar sper ca ai publicat acest articol si pe hydepark.ro . Totusi sa sti ca in toate partidele exista si oameni care vor sa faca ceva , dar din pacate nu au putere. Ei nu reusesc sa aduca voturi partidului precum restul. In Romania din 89 pana acum o singura persoana a reusit sa castige votul popular si sa impuna implementarea unor reforme. Si sincer cu actuala clasa politica nici nu ma asteptam la mai mult.
Un exemplu concret : Daca cineva ar propune sa imprumutam 30 de miliarde de euro si sa le investim in armata cum credeti ca ar reactiona societatea civila din Romania? Noi stim avantajele , dar cati suntem? Suntem suficienti incat sa ne alegem un presedinte care sa faca asta ? Din pacate singura noastra speranta este sa gasim un alt Basescu care sa atraga sprijinul popular si care dupa sa mai implementeze niste reforme. In special in educatie poate vom schimba odata mentalitatea asta comunista. Uneori ma gandesc ca as fi preferat sa fim stersi de pe harta de catre rusi in al doilea razboi mondial decat sa fi acceptat cu bratele deschise comunismul.
P.S. Pt ca m-am logat cu contul de facebook si se vede clar aparteneta mea politica vreau sa precizez ca nu sunt un postac si ca sunt de acord ca si PDL este aceasi mizerie ca si USL. Dar daca vrem sa schimbam cu adevarat ceva trebuie sa ne implicam in politica. Si din pacate PDL este singurul partid din Romania unde esti liber sa iti exprimi propiile idei.
se vedea oricum „alianta”, perdeaua pentru a baga lumea in ceata sa va ascundeti de toate jafurile pe care le-ati facut toti…
voi chiar nu aveti limite la nesimtire, nu?
Ai dovezi ca eu as fi furat ceva? Daca nu nu vb in numele meu!
Am mai spus asta si o voi mai spune. Diferenta majora dintre PDL si PSD(USL) este ca in USL conducerea partidului este decisa de tatuci(Ilescu, Voiculescu, Patriciu) pe cand in PDL este decisa de numarul voturilor aduse. De asta PDL are o aripa reformista pe cand in USL daca incepi sa critici partidul si deciziile de la centru esti imediat expulzat. Daca de exemplu eu reusesc sa adun 100.000 de semnaturi pt un proiect de lege, capat putere in PDL si chiar am sanse sa il pun in practica. Este dupa decizia mea ce fac cu puterea pe care o capat, daca o folosesc in interes personal sau in interes national. Si cred ca acest lucru l-am demonstrat deja pana acum. Am un unchi consilier judetean si vicepresedinte PDL Vrancea si nu lucrez la stat si nu am absolut nici o firma care lucreaza cu statul. Si nici nu am avut.
Nu am mai postat pe Hydepark de ceva timp….
Pacat. Ca sa poti schimba ceva trebuie sa ai cat mai multa vizibilitate.
Bai baiete…daca ai ceva de spus in legatura echipamente militare sau ceva decent spune …..daca vrei sa vomiti propaganda ta puturoasa de partid du-te….oamenii de pe aici, indiferent de opinie au inteligenta si bun simt in gandire si exprimare
Mai tataie articolul in cauza nu este despre echipamente militare. Si inca ceva de ce nu ne lasi tu cu propaganda pt USL?
Bre….nu ne mai vorbi de sugatori de licurici ca de salvatorii acestei tari…….avem nevoie de oameni cu Onoare, Demnitate si FOARTE MULT Bun Simt……
Suna cunoscut. Parca cacarau promitea asta prin campania din 2009. Rezultatul cred ca l-am vazut cu totii acum.
Iar pana gasim pe cineva nu ar strica daca am strange semnaturi pt a schimba legile din tara asta. Constitutia Romaniei ne da acest drept. Daca aveti propuneri va voi ajuta cat pot de mult.
o propunere
ce guvern nu da 5% din PIB armatei,fie criza/dificultati financiare etc fie orice situatie, pedeapsa capitala pentru toti membri.
merge?
Nu. Pt ca UE si ONU impedica o astfel de lege. Ceva ,, mai uman,, :).
am uitat sa precizez, MINIM 5%.
bun, atunci 25 de ani de parnaica, maximul din Romania.
Poti face asta prin modificarea Constitutiei. Toate guvernele vor fi obligate sa se conformeze dupa. Problema este de unde adunam 100.000 de semnaturi ? Si mai ales oare societatea civila romaneasca este de acord? Nu uita ca in democratie majoritatea decide.
Bre….nu ne mai vorbi de sugatori de licurici ca de salvatorii acestei tari…….avem nevoie de oameni cu Onoare, Demnitate si FOARTE MULT Bun Simt……
Sa inteleg ca ma cunosti foarte bine nu? Dar ma rog daca ma ataci doar pt simplu fapt ca sunt membrul unui anumit partid denota care este gradul tau de inteligenta. Sincer ti-as spune mai multe dar nu vreau sa ma cobor la nivelul tau.
mah politicianule, ciocu’ mic cu propaganda politica, treci la lucruri mai serioase si spune drept care-i viziunea ta si eventual a partidului in legatura cu unirea Romaniei cu R Moldova…sunteti pt UNIRE??? si daca DA, ce demersuri ati facut in acest sens?..atunci cand se organizeaza marsuri unioniste( Bucuresti sau Chisinau) dece nu sunteti in prima linie???????
@Andrei Cristinel Negru
„Nu uita ca in democratie majoritatea decide.”
hahaha……………
te/va asigur ca vor fi de acord chiar si cu pedeapsa capitala, aia cu ONU si toti hipiotii aia cu drepturile omului nu au ce comenta cand poporul unei tari (in mare majoritate sau unanimitate) vrea ceva, oricat de „inuman” (eu nu vad nimic inuman in pedeapsa capitala…)ar fi, trebuie aplicat.
se pot strange milioane de semnaturi nu 100.000.
topul de incredere in institutii spune multe…da’ avem si fomistii care tipa dupa ajutoare moaca…
Intradevar nu se pot amesteca in treburile interne, dar ne vor taia finantarea . Daca vrem sa facem ceva trebuie sa fim destepti si sa investim banii pe care ii primim de la ei astfel incat dupa sa nu mai avem nevoie de imprumuturi si sa avem o economie suficient de puternica incat sa ne sustina. Cu idei de genul ,, Nu ne vindem tara,, nu ajungem nicaieri.
” Diferenta majora dintre PDL si PSD(USL) este ca in USL conducerea partidului este decisa de tatuci(Ilescu, Voiculescu, Patriciu) pe cand in PDL este decisa de numarul voturilor aduse. De asta PDL are o aripa reformista pe cand in USL daca incepi sa critici partidul si deciziile de la centru esti imediat expulzat.”
Daca ipocrizia s-ar masura in tone textul asta ar cantari mai mult decat un tanc.
Zici? Eu de exemplu pot afirma(si nu sunt singurul) ca PDL a facut multe greseli si ca este un partid plin de corupti. In schimb ai auzit un membru USL sa declare vreodata public asa ceva?
ciocu’ mic sa ii spui lu’#### nu mie
Serios, asa se arunca praf in ochi acum? Declaram despre noi insine ca am facut greseli si ca suntem un partid plin de corupti iar pentru ca nu ne doare gura sa vorbim trebuie sa fim perpetuati la putere.
Iar parerea mea despre asa zisele recunoasteri ale membrilor PDL cred ca se potriveste cu zicala „Rata impunge si boul macane”.
Nu, cred insa ca PDL este mult mai bun decat USL.
Cristinel….eu iti propun ca mai intai sa inveti toate literele…sa faci rost de un DEX, sa rogi pe cineva sa iti arate cam cum se foloseste……ca sa poti sa intelegi ce iti spun
Tot pentru Cristinel……cand faci rost de DEX roaga mai bine pe cineva o capacitate sporita de explicare care sa incerce sa explice pe intelesul tau sensul unor cuvinte si daca poate chiar expresii
rade ciob de oala sparta, vezi ca ai si tu o gramada de greseli 🙂 … te rog frumos sa-mi spui unde am gresit?
tu ai probleme de intelegere a sensurilor unor cuvinte si expresi… nu de ortografie
bre, m-am molipsit de la EBA 🙂 )))))))
Cristinel…..”ciocu’mic” sa ii spi lu’ ####
du-te bre si mai lipeste niste afise 🙂 )))))))))))))
M-am uitat pe net sa vad cine esti….suferi de ratare prematura…
P.S.: Faptul ca iti dai seama ca esti ca EBA ma surprinde….cred ca esti mai „bun” ca ea
Domnilor, din umilul meu punct de vedere…i-as ridica in tepe si pe unii si pe altii. Asadar, rezolvand aceasta…tepoasa problema va anunt cu multa….bucurie, ca orice comentariu politic va fi sters incepand de acum. Suntem un blog serios, nu merita sa-l muradrim cu politica, politica desparte oamenii, cunoasterea si schimbul de ideei, ii apropie.
merci Geore pentru initiativa…..chiar voiam sa te rog asta
PACE, eu n-am deschis niciun subiect politic, am vrut doar sa aflu viziunea acelui partid si in special al politicianului despre unirea Romaniei cu R Moldova, pe acest blog ii subiectul care ma preocupa cel mai mult!
Citatul meu preferat din ARTA RAZBOIULUI:
Tu Mu: «Spre sfârşitul dinastiei Chi’în, Mo Tun, din tribul Hsiung Nu, s-a instalat la putere pentru prima dată. Cei din tribul Hu din răsărit erau puternici şi au trimis soli pentru a parlamenta. Aceştia au spus: „Vrem să cumpărăm calul de o mie de li al lui T’ou Ma”. Mo Tun îşi consultă consilierii, care au strigat într-un glas: „Calul de o mie de li!! Lucrul cel mai preţios din ţară! Să nu li se dea!». Mo Tun răspunse: „Pentru ce să refuzi un cal unui vecin?”. Şi el trimise calul.
Puţin după aceea, cei din tribul Hu din răsărit trimiseră soli, care au spus: „Vrem pe una din prinţesele hanului”. Mo Tun ceru avizul miniştrilor săi: Toţi strigară furioşi: „Hu din răsărit sunt cinci! Acum am ajuns să ne ceară o prinţesă! Vă implorăm să-i atacaţi!” Mo Tun zise: „Cum am putea refuza o femeie unui vecin?.” Şi le dădu femeia.
«Puţin după aceea, cei din tribul Hu din răsărit au revenit şi au spus: „Aveţi o mie de li de pământ nefolosit pe care îl vrem noi”. Mo Tun îşi consultă consilierii. Unii au spus că ar fi rezonabil să se cedeze pământul, alţii că nu. Mo Tun se mânie şi zise: „Pământul este temelia statului. Cum am putea să-l dăm?” Toţi cei care îl sfătuiseră să se dea pământul au fost decapitaţi.»
Ideal ar fi ca noi,toti,sa postam FAPTE,relatari documentate si acuze(cand este cazul) care se pot proba!Desi,sincer sa fiu,putin nationalism,nu dauneaza „sanatatii” acestui blog.
Eu personal sunt de acord. Din ce stiu eu in PDL parerile sunt impartite si asta pt ca acei ce sunt impotriva se gandesc numai la cele 30 de miliarde de investit si nu si la beneficii.
Recunostinta vesnica!Pacat de rudeniile lor!
Cand publici articole politice trebuie sa te astepti si la comentarii politice. Cat despre tepuit sunt de acord cu tine. Nu partidele sunt vinovate ci oamenii care le compun.
merci George pt. ####…..si eu regretam ca am coborat acolo….
Stiu cum este…ma apuca si pe mine cateodata!
Cat timp o sa ramaneti la stadiul de a critica in stanga si in dreapta fara a cunoaste persoanele nu ve-ti rezolva nimic. Tot de pensionari si de asistati sociali ve-ti fi condusi. Un exemplu concret Monica Macovei. Intr-un comentariu am vazut ca este facuta proasta. Ei bine proasta asta are urmatorul CV :
1. Ministru al Justitiei :
-îndepărtarea stegulețelor roșii existente în anul 2004 la capitolul justiție și anticorupție din tratatul de aderare a României la Uniunea Europeană
-demararea lucrărilor pentru codul de procedură penală și codul de procedură civilă
-informatizarea instanțelor parchetelor și a sistemului penitenciar din România
-majorarea retribuției pentru magistrați
-independența magistraților în relația cu ministerul justiției
2. Membru PDL în Parlamentul European
-proiectul de Rezolutie anticoruptie in Uniunea Europeana
-Contestarea proiectului de la Roșia Montană
3. Apartenență la organizații profesionale
-Baroul București (din 1997);
-Salzburg Seminar, Austria, fellow (din 1994);
-Asociația pentru Apărarea Drepturilor Omului în România – Comitetul Helsinki (APADOR-CH), membru (din 1996);
-Eisenhower Exchange Fellowships, USA, fellow (din 1997);
-Transparency International-România, membru fondator (din 1999);
-European Series, British Council, fellow (din 1999);
-NTERIGHTS, Bordul International, membru (din 2000).
Intradevar este o proasta. Si asta pentru ca este membru PDL. Ei bine eu unul sunt mindru ca sunt coleg cu o astfel de proasta.
Bai baiete…..iti inteleg nevoile…….pe centura la Focsani trec o multime de oameni care pentru tine pot juca rolul de licurici…..macar din mila…….chiar daca nu mai e la moda, sa sti ca Freud are un diagnostic pentru cei ca tine
George……te rog inca o data sa blochezi acesul tarfelor politice………daca nu vrei sau nu poti blocheaza-ma pe mine…o sa inteleg
„George……te rog inca o data sa blochezi acesul tarfelor politice”
Pai tu esti anti Basescu, el e pro Basescu. Te-ai referit la amandoi?
Pt ce sa ma blocheze? Pt ca imi exprim propia opinie?