Efectul pe tinta al GAU-8 Avenger/30mm

maxresdefault_GAU8_30mm_A10_Thunderbolt2

30mm GAU 8 Avenger Impacts – Slowmotion (IMAX Fighter Pilot Movie):

Trageri in desertul Nevada cu A-10 Thunderbolt II :

14 comentarii:

  1. Asta e un clip editat nu este real. In poza cu tancul sus dreapta avionul care se vede este f15 nu a10

  2. Tare tragerea cu tunuletul de 30 de mm, dar care sunt sansele sa nu ti-o iei de la un MANPAD cand zbori in stilul asta?
    Io zic ca faze de genul asta merg impotriva caprelor sau descultilor din Afganistan, in rest, mai greu.

  3. Buna ziua,
    Am apreciat dintotdeauna arma asta. Gau-urile. Ca-s montate pe avion, ca-s pe fregate sub forma de CWIS sau pe Humvee ca mitraliera pe plafon…extraordinare. Nu am inteles de ce Romania nu adopta astfel de arme ptr. armata sa. Am inteles ca A-10 va fi pastrat ca avion de lupta pana in 2030 deci ca filozofie de lupta e excelent. Defapt eu multe nu inteleg. Dar de ex. o escadrila de A10 contra rusilornu ne-ar strica. As dormi mai linistit.

    • A-10 nu e pentru noi… vezi aici:
      http://www.tehnomil.net/2014/08/06/cas-e-numa-unul/#comments

      aici am comentat si eu:
      ” Marius Z. says:
      08/08/2014 at 7:06 am

      In Ucraina, un cuvant important il are lipsa a suficiente ore de antrenament pentru piloti cat si tactica total neadaptata la un inamic care stie sa foloseasca rachete sol-aer. E posibil ca si contramasurile de pe 95% din aparatele ucrainene sa fie la nivelul anilor ’80 ai secolului trecut, cel mult ’90.

      Cat despre A-10, poate o sa intre si Alex (ofiter USMC) pe aici, sa va explice niste chestii, ca si pe mine ma luase valul acum cateva luni, fiind mare fan A-10 🙂

      Desi e cel mai robust si ieftin de operat avion din inventarul USAF, se pare ca intretinerea necesita niste operatiuni destul de specializate, pentru care trebuie sa ai o intreaga logistica in spate. Ori daca USAF retrage aparatele, nu vei avea cine sa-ti asigure logistica pentru 24 de aparate, sa zicem. Acesta-i calaciul lui Ahile.

      Eu propuneam o chestie mai neortodoxa, deoarece US Army se impotriveste scoaterii A-10 din serviciu, sa le ia, macar o parte din lot, pe bugetul lor… insa asa ceva nu pare realizabil cu legislatia si cutumele in vigoare. Altceva ar fi fost sa operam avionul cu sprijinul SUA, evident platit destul de scump, dar disponibil deoarece si ei ar continua sa opereze aparatele, lantul logistic continuand sa opereze.

      In situatia actuala, chiar presupunand prin absurd ca am obtine 24 de aparate, ar fi rapid canibalizate in lipsa pieselor de schimb.”

  4. BRE, CE DRACU FACETI?
    PE FB „SUNTEM ROMANIA!” NU MAI PUBLICATI?
    VRETI S-O LUATI PE COAJA?
    GEORGE, TI-AM ZIS „LA MULTI ANI” PE FB , ASA CA…AICI TE LAS

  5. Scula, montata pe avion / helicopter face toti banii.

    Ca s-o folosesti drept CIWS pe nava (Goalkeeper) nu se prea merita:
    Grea 9,9 to;
    Mare: 3,71m deasupra puntii, 2,49m sub punte;
    Raza mica de lovire: 1500-2000m, in functie de munitie;

    Prin comparatie, o turela AK-630:
    Mai usoara: cca 3to (fara radar);
    Compacta: 1m deasupra puntii, 2m sub punte;
    Raza mai mare de lovire: 4000-5000m;
    Chiar si cu radarul vechi Vympel, un sistem cu radar si doua turele cantareste 12 to, fata de 9,9to o singura turela Goalkeeper.

    Daca ar fi dupa mine, as face reverse engineering dupa turela AK-630 si as cupla-o la un sistem Skyguard (Oerlikonul produce o varianta adaptata pentru AK-630 care poate coordona pana la 4 turele).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *