Mil Mi-X1
Conform unor surse rusesti citate de Ria Novosti, programul pentru un elicopter rapid dezvoltat in Rusia ar putea sa aiba conotatie militara, in sensul ca se are in vedere dezoltarea si a unei variante militare, a declarat Givi Janjgava, directorul adjunct al General of Radio-Electronic Technologies KRET, companie care se ocupa cu dezvoltarea sistemelor de avionica integrate.
Deocamdata tot ce se stie despre acest proiect este numele – PSV (Advanced High-Speed Helicopter) si faptul ca KRET dezvolta in prezent un cockpit numai din sticla pentru PSV, care va inlocui cu totul vechiul sistem de afisare si control al aparatului.
Kamov Ka-92
Se asteapta ca in cadrul International Exhibition HelliRussia-2014 compania KRET sa prezinte o macheta a noului elicopter, care – se aude – ar fi in acest moment in doua varinte constructive, cu doua conceptii usor diferite: Mil Mi-X1 si Kamov Ka-92. Pe baza proiectelor dezvoltate de cele doua companii, Russian Helicopters va stabili principalele linii de urmat si care dintre cele doua solutii va primi unda verde pentru trecerea la fabricarea prototipului, care la randul sau va fi dezvoltat in doua stadii distincte, fiecare avand propriile obiective de atins.
Astfel in prima etapa elicopterul va trebui sa atinga o viteza maxima de 300-350km/h, iar in faza a doua viteza va trebui sa atinga 450-500km/h cu o raza maxima operationala de 1500km la o viteza de 450km/h.
GeorgeGMT
MAI GEORGE,AI UITAT LIMBA RUSA ???
CE TRADUCERE-I ASTA?
„dezvolta in prezent un cockpit numai din sticla pentru PSV, care va inocui cu totul vechiul sistem de afisare si control al aparatului.”
CUM SA FACI O ASEMENEA INLOCUIRE???????
Bah Nemotoujurs eu is mai nou pe acilea dar ce ai cu ochii nostri de tot scrii cu majuscule sau crezi ca tdaca tipi esti mai luat in seama?
DACA ESTI NOU,NU PUNE INTREBARI DE ACEST GEN CA O FACI INUTIL.
SI VEZI CA AICI SE FOLOSESTE „BRE” NU „BAH”!
GSG9 foloseste „bah” 🙂
PAI ATUNCI MECANICU ESTE GSG9???
Salutare. Iar vor si „prostii „astia de rusi sa mai scoata cate ceva ?!! Ca nu sunt in stare de nimic in domeniul asta al tehnologiei !
Da macar sunt buni la destea https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/10341724_683076145117636_635842807647278360_n.jpg cu dedicatie pt noul sfant canonizat Sf GSG gura (Spurcata ) de Aur . Ii dam numai doua rusoice ca data trecuta cand i am dedicat un batalion fu disparut saracu .
Si aici civa poze de la epozitia de anu asta de rable rusesti ; sa poata dormii linistiti unii care zic ca s astia praf si gaz ! https://www.facebook.com/media/set/?set=a.683075881784329.1073742076.335099363248651&type=1
@Caporale… 🙂 Bune rusoaicele alea… am impresia ca ai premonitii… 🙂
Parca te vad in curand cu vreo „parasuta” in spinare la 300 m cautind comanda parasutei de rezerva… 🙂
@ dany, stiam eu ca ala nu-i atat de negru si ai si tu ceva slabiciuni la ‘tehnologie’ ruseasca 90-60-90 :).
SPER SA-TI TII NARAVUL.
MDA.
PORCARII RUSESTI, PREA AVANSATE CA SA ZBOARE SAU SA FIE FOLOSITE.
ZAU, ACUMA VAD CATA DREPTATE AU ASTIA CARE FAC MISHTO DE RUSI SI INAPOIEREA LOR TEHNICA.
SI CE MULT AM GRESIT EU SPUNAND CA NU-I ASA.
SCUZE, ZAU CA NU MAI ZIC NIMIC,
Rusii au inceput cu HIND in AFAGANISTAN si la ora aia erau campionii !Sa vezi acu M28 e cam asemanator cu COBRA ! poate mai avansat !
Apashe si COBRA abia ii depasesc !Ivanii tin aproape cu tehnologia AMERICANA !De ce crezi ca le trebuie PORT -ELICOPTERELE alea MISTRAL de la FRANCEZI ?
Au scos rusii un desen si gata sunt iar avansati ? Bai suntem mai rau decat nisipurile miscatoare…
Desenele si planurile zboara? Macar chinezii au trecut de la planuri la modele…
@hohenstaufen,@ROBI
MACAR DACA TE-AI UITA SA VEZI CE OFERTE AU LA VANZARE, NU DOAR PROTOTIPURI, ADICA NISYE CHESTII CARE SUNT OMOLOGATE DE ZBOR SI GATA DE FOLOSINTA !
A, SCUZE, VOI ATI RAMAS CU MI18,KA24 SI MI 24 IN CAP !
BRE, DE LA ALEA AU TOT INOVAT SI PRODUS…
MAI CITITI SI VOI O CARTE, O STIRE, UN CUVANT PE ECRAN.
Tu intai invata sa scri fara caps lock.
Da-mi voie sa te educ :
https://www.youtube.com/watch?v=VTM6S7kh48o
https://www.youtube.com/watch?v=QgG79yf_YA0
Iar in final da-mi voie sa iti transmit ca nu ii suport pe rusi si din partea mea pot sa ma pupe unde nu vede soarele. Aia care nu sunt capabili sa scoata nici macar un automobil de calitate. O adunatura de babuini veniti din asia centrala.
BA MAI BINE INVATA TU SA ACCEPTI CUM SCRIU, NU DE ALTA, DAR DE NU-TI COMVINE,NU TE OBLIGA NIMENI SA -MI CITESTI CE SCRIU SI LA ACEST CAPITOL VEZI-TI DE TREABA TA TE ROG.
SI DEMONSTRATIILE TALE CU YOUTUBE SUNT IRELEVANTE, NEELOCVENTE SI INUTILE.
DACA LA VARSTA TA TE LASI MANIPULAT LA MARUNTISURI DIN ASTEA PE CARE TU LE CONSIDERI DOVEZI, NU MA MIR DE CE PARERI „AVIZATE” EMITI.
HAI GATA CA M-AM LAMURIT.
Hai ma dai drumu de aici cu rusii tai ca nu ai nimerit unde trebuie. Nu esti pe libertatea sau click sa prostesti lumea cu forta tehnologica imaginara a rusilor.
Inca astept sa vad elicopterele alea si cartile alea cu tehnica rusa „cultule”.
Daca doresti sa fi lasat in pace nu imi mai scrie numele si nu iti mai cauta conversatii ca nu te tine sa susti ce spui. E doar gura de tine rusulica.
Hei…Astea sunt PLANURI daaaaa? Omologate or fi cand red Army le va baga in dotare/plati testele…Pana atunci exista doar Mi28/35 si Ka52 da?Mai usor cu tehnica cat este pe plansete/hard-uri.Pana la teste e cale lungaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa….Cu cartea &articolele stiintifice parca tu erai in urma rau de tot…
Nu zice nimeni ca rusii nu-s capabili de proiecte revolutionare, problema este in a le face apoi in cantitati industriale de calitate superioara.
@Blatula
„Nu zice nimeni ca rusii nu-s capabili de proiecte revolutionare, problema este in a le face apoi in cantitati industriale de calitate superioara.”
DA DOMNE, AI DREPTATE !
TU STII DOAR, CA LA CATE MODELE DE ELICOPTERE AI ZBURAT ASA, DE PROBA SI IN SERVICIU, ESTI CEL MAI IN MASURA SA DAI CALIFICATIVE !
Mda saracii nu au reusit nici sa produca destule T 34, nici destule T 55… Nici macar destule Mig 21!!
Si nici destule alte cele. De ex rachete Progress!! A da. Motoarele Vostock au fots la timpu lor ceva nec plus ultra. Produse numa vreo 1000. Adica motaore ptr rachete capabile sa puna un astelit pe orbita. Productie industraial deja … (de ex avioane Caravlle su aoft produse doar vreo 300)
Ce este prost ptr rusi este ca daca vor produce aceste ecipotere .. ei bien vor fi numa militare ca slabe sanse sa fie acceptate pe piata variantele civile chiar daca vor fi excelente!! Da raici este virba despre altceva
REZON COANE BIZOANE, REZON !
LA SAH ,ARME,BALET,MATEMATICA SI AEROSPATIALE NUMAI NEBUNII SAU INCULTII-I CONTESTA PE RUSI, NU DE ALTA, DAR ASA-S EI, MAI BUNI IN CHESTIILE ASTEA.
PENTRU DELECTARE, DOAR MI, ASA CA SA NU COMPLICAM LUCRURILE:
http://www.russianhelicopters.aero/en/
situati in plan global se prezinta un pic diferit fata de cum doriti sa insinuati, respectiv rusii sunt departe de cercetarile efectuate de americani sau europeni in aceasta directie, ma refer la modul de amplasare al rotorului din coada;
pt. exemplificare americanii au proiecte in acest senst din 1967 : http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_AH-56_Cheyenne;
prototipuri serioase de cativa ani http://en.wikipedia.org/wiki/Sikorsky_X2;
si un proiect care trebuie sa zboare incepand cu acest an 2014, ma refer la S-97;
exista la americani si un proiect de elicopter mai mic cu aceiasi tehnologie: http://en.wikipedia.org/wiki/Carter_Personal_Air_Vehicle;
americanii au inclusiv un proiect care ar folosi pt. deplasare motoare cu reactie, rotorul portant urmand a fi folosit doar pt. sustentatie…
eurocopter are un proiect diferit numit X3, program care a produs un aparat ridicat in aer in 2010, dar care are o viteza maxima de 470 km/h
asa ca vezi ca rusii au ramas destul de in urma cu elicopeterele mai putin Kamov care de mult timp foloseste rotoare portante contrarotative…
Si ia zic cate Cheyenne sunt in dotare?! Nu de lata da dupa ce batu un record de viteza ,,, nu am mai auzit de el!! (Era o revista Sport si tehnica care mai scapa stiri din astea)
Si Sikorski ala e cam nou … a da .. Ce fel de nume o fi asta Sikorsky?!
In rest la cat de secretosi erau sovieticii cu ce faceau … nu e cazu sa discuti la ce or fi proiesctat si renuntat!!! Ca nu crez ca dupa ce au aflat de Cheyenne sa nu fi incercat si ei ceva ..
A da .ca erau secretosi … si la o parada de 7 nov a aparut o balena zburatoare. AAA? Ce e AIA? Au facut atasatii militari vestici? Aale e Anteu! A?! Da de ce va mirati il Nordul Extrem il foslosim de vre-un an de zile sa transportam buldozere si motorina!!! E? Ce nu stiti ca am gasit diamante in Iakutia?! Si va asiggir ca e mai ieftin Anteul decat sa faci cale ferata prin mlastina!!
Mi se pare ca si MIG 25 si T 72 au aparut la fel .. „da cum nu stiati? Deja avem voreo 2 regimente!!!”
(ma rog ODATA si-au tinut si amercanii gura lor prea mare. Cu F117 !!)
HAHAHA !!!
„Sport si tehnica”
MAI NEA GHITA, CAND LE TORNI, LE TORNI!!!!
PE-ASTA O RETIN,ZAU, DA’ TE VOI CITA CU MANDRIE.
SI CU MAJUSCULE, BRE !
(NU CU „CAPS LOCK, DE AIA, CA-I PE LIMBA STRAINEZA)
nemotoujours
da a exista Sport si tehnica.
„dedicata” celor tehnice. Juma din ea erau
scheme eletronice (ptr „vanatoare de vulpi” si modelism – pe vremea iaia modelu telecomandat era facut manual nu cumparat!). Mai era is ceva tir. si mai scpau si ceva despre masini . Eu de aia o cumparm – ptr micle articole despre masini.
A disparut in 1974
Domnu Bizon…..Trezireaaaaa…Programul Cheyenne a fost anulat acu ceva timp si a aparut Cobra….Dar daca te referi la Comanche si asta stai linsitit a fost anulat. Dar o parte din munca de cercetare depusa se vede in Blackhawk-urile stealth…
@capatu’, acum nu putem da cu mucii in fasole cand e vorba de cele 2 fabrici rusesti. Mi-26 e cerut enorm la export.
Astea sunt numai 2. Ar fi bine sa mai sapi si ai sa vezi ca sunt f vizionari, plus experienta imensa acumulata de cele 2 fabrici.
Uitate la eurocopter si nu ai sa vezi elicoptere capabile ca ale rusilor.
@capatu` satului
„americanii au inclusiv un proiect care ar folosi pt. deplasare motoare cu reactie, rotorul portant urmand a fi folosit doar pt. sustentatie…”
SA INVATAM CAND NU STIM:
APARATELE ZBURATOARE CU ARIPI ROTATIVE LIBERE,NECONTROLATE DE UN MOTOR SE NUMESC GIROCOPTERE SI NU ELICOPTERE!
IAR RUSII AU TRECUT DE MULT PRIN ASTA, IN DIVERSE MDURI SI MODELE.
ATATA RECLAMA RUSNACILOR BOLSEVICI….DACA ERAI DE AL LOR MAI INTELEGEAM.
POATE VREI SA TE REFERI SI LA TEHNICA ROMANEASCA.
CRITICI AMERICANII…OK DAR DE ROMANI CE POTI SPUNE?
DESPRE CALITATILE SI DIFERENTELE INTRE APARATELE RUSESTI SI CELE OCCIDENTALE NOI NU CRED SA FIE CINEVA IN ROMANIA CARE AR PUTEA SA VB, DEOARECE LA NOI RUSETI NOI…NEXAM.
DAR CEI CARE AU ZBURAT MI,KA,PUMA,316,EC SUNT CATIVA SI CHIAR DACA RUSESTILE OPERATE DE EI SUNT MODELE VECHI, NEMULTUMITI NU AM GASIT.
Stiu eu un pilot al ministerului de interne, la SMURD acum cred, care a zburat si pe Mi-8 si apoi pe EC-135…. A cerut sa fie transferat inapoi pe Mi-8. Conform lui, mult mai fiabil, zboara in orice conditii, si e mult mai usor de pilotat. Acuma stiu ca baiatul compara balena cu delfinul dar era din punctul lui de vedere de pilot.
@capatu` satului
SA-TI AJUTE D-ZEU, DAR NIMIC NOU SUB SOARE !
ACESTE MODELE EXISTA CA PROTOTIPURI SI LA RUSI, LINISTESTE-TE !
Proiectul Rachel v-37 imi place de departe cel mai mult , ca si inlocuitor de mi-17 ar fi interesant . Ar mai fi si drona ka-135 sau proiectul ka-90
Nu prea inteleg vioenta in limbaj a unor postari, avand in vdere ca avem prezentate niste desene pana la urma urmei.
Singurul care a reprosat ceva tehnicii rusesti a fost Caporalul Musat, dar la maniera de auto-ironie, prin urmare nu se pune.
Seamana unul din desene cu Sikorsky X2 ? Ei si ? Nu e nicio problema.
Dar tendinta de a ridica in slavi stiinta rusa (sovietica), sau oricare alta, e neproductiva si conduce pe un drum plin de capcane.
„Ce fel de nume o fi asta Sikorsky?!”
Ce fel de nume e Elie Carafoli ? 🙂
Asta-i problema ??
Spre stiinta ta : Sikorsky este nume de origine poloneza a unui inginer rus Igor Sikorsky . Creatorul primului cvadirmotor (1913) produs la Sk Petrekbrug (Rusia) si a primului elicopter (in SUA). Deci nu e chiar sanatos sa subrstoma pe rusi chiar daca votca poloneza este mai buna decat cea ruseasca!
Si mai abtine-te de la insinuari (ridica in slavi). ce am scis se sutine.
in rest ai curajul si nominalizeaza-ma direct.
Si sezi bland ,. Stou si cine a fost Carafolli. Si Mangeron.
De ce acest inginer Rus nu a ramas in Rusia sa produca acolo elicoptere ??
TU AI AUZIT CUMVA,DIN GRESEALA DE REVOLUTIA DIN OCTOMBRIE?
ATATA SI NIMIC MAI MULT.
SI DE VREI SA SPUI CA EL A PLECAT DE FRICA SAU S-O DUCA MAI BINE, NU GRESESTI, DAR…
NICI MIKOIAN,ANTONOV,LAVOICIN,BERIEV PLUS ALTII O GRAMADA SA NU CREZI CA AU DUS-O RAU CA ALTFEL GASEAU EI UNTREN DE BOAPTE SI O TAIAU!
Rusia lui Lenin i sa parut prea democratica pentru el
hm …. cica Brejnev ar fi dat ordin ca toate componetele rachetei care nu a zburat pe Luna sa fie reciclate.
Insa academicianu’ Kuznetov nu dorea ca “bijuteriile” sale sa ajunga la topit. Asa ca le-a bagat in vreo 2 hangare mai mari… si asa au ramas pana dupa 1990.
Acu chiar crezi ca KGB ul nu “mirosise” ceva?! Insa era vorba despre Kuznetov! Asa ca conducerea PCUS a preferat sa se uite in sus la avioanele cu motoare Kuznetov si sa nu “stie”. Au sa zambeasca – eh orice savant are micile sale slabiciuni hai sa il mai latoim cu un premiu Lenin!!
cine de la cine se inspira ?
http://www.military.com/video/aircraft/helicopters/the-s-97-next-gen-attack-helicopter/2577282846001/
@Ghita Bizonu’
da a exista Sport si tehnica.
“dedicata” celor tehnice. Juma din ea erau
scheme eletronice (ptr “vanatoare de vulpi” si modelism – pe vremea iaia modelu telecomandat era facut manual nu cumparat!). Mai era is ceva tir. si mai scpau si ceva despre masini . Eu de aia o cumparm – ptr micle articole despre masini.
A disparut in 1974
IO-TE CA NU MAI TZIN MINTE DE ASA CEVA.
DAR IMI PLACEA CA POANTA, ZAU,FATZA DE „STIINTA SI TEHNICA”!
off topic https://petitions.whitehouse.gov/petition/designate-russia-state-sponsor-terrorism/XMjbTltM https://petitions.whitehouse.gov/petition/impose-personal-sanctions-president-russian-federation-vladimir-putin/HlV9qdDZ
Mda fiecare cu parerea lui de preferinta vazuta prin tehnologie si nu ideologie .
Si ca cireasa de pe tort iata cam ce se mai intampla intre rusi si francezi http://rostec.ru/en/news/2391. Chiar asa cum ar fii ca francezii sa ia astfel de elicoptere pt Mitralurile lor ?!!! Tradare vor spune unii .Dar probabil pt ei nu conteaza atata timp cat au afaceri rentabile , oricum si daca va fii ww3 vazut de DD ul de servici , francezii is la mama naibii in capatu vestic al Europei si nu ajung rusii pana la ei .