Escadrila 48 Vânătoare, în formație completă

Joi, 30 ianuarie, o aeronavă F-16 Fighting Falcon, achiziționată de România de la Regatul Norvegiei, a aterizat în Baza 71 Aeriană „General Emanoil Ionescu”, de la Câmpia Turzii, completând astfel Escadrila 48 Vânătoare cu toate cele 16 aeronave.

Achiziția noului lot de avioane F-16 Fighting Falcon și a pachetului de bunuri și servicii aferent asigură creșterea securității României prin executarea apărării spațiului aerian național/NATO, pe timp de pace și în situații de criză, prin Serviciul de Luptă Permanent – Poliție Aeriană (SLP-PA), sub comandă NATO.

* * *

Conform Concepției de realizare graduală a capabilității de apărare aeriană, în cadrul programului „Avion multirol al Forțelor Aeriene”, Guvernul României a atribuit Guvernului Regatului Norvegiei contractul de achiziție a 32 de aeronave F-16, cu suport logistic inițial și a unui a pachet de bunuri şi servicii complementar (de la Guvernul Statelor Unite ale Americii).

Avioanele vor fi livrate în stare operațională, resursa disponibilă a acestora asigurând operarea lor pentru o perioadă de tranziție, de minimum 10 ani, către avioanele de generația a V-a, ceea ce face ca achiziția avioanelor de luptă norvegiene să reprezinte, în fapt, un transfer de capabilitate între două țări NATO aliate.

MApN – Biroul presã

43 de comentarii:

  1. Întrebarea este : oare câți piloți sunt ptr ele?? In ultimii 3-4 ani cifra de școlarizare la A.F.A. a rămas la fel. 4-5 locuri anual la personal navigant. Iar anul trecut când au retras țevile,unul din piloții care le au adus „pe ultimul drum”(avea cam 35 de ani) a spus că ei nu sunt luați în calcul ptr trecerea pe F16. Teoretic,in acest moment,ar trebui să avem cel puțin 50 de „certificați” pe F16.

    4
  2. Teoretic, în 2025 trebuie să primim și restul de 16 avioane, eu așa știam

    4
  3. Se pare ca au facut ,sau fac licitatii pentru hangare pentru ele.. sper sa doteze toate aeroporturile militare cu hangare. Am inteles ca si aliatii au ridicat problema hangarelor pentru avioanele lor aduse in Romania.

    11
    • E vorba probabil de hangare fortificate, nu acoperisuri de tabla. Cam asa

      https://images.app.goo.gl/ocU5VSWfeB7FsboX8

      2
    • Fara un typ de avion de lupta multirol supersonic bimotor in dotare FARo sunt o spoiala! Luati exemplul tuturor fortelor aeriene puternice din lume! Iar FARo trebuie sa fie puternica avand in vedere pozitia strategica a tzari pe care trebuie sa o apare.
      In situatia actuala typul favorit de avsmlr bimotor care ar trebui sa fie in dotarea FARo/ArmRo este F-15 E Strike Eagle sh in numar de 40 pt a completa cele 48 F-16 AB MLU Block 15 6.6 Falcon sh. Cele 2 tipuri de avioane pot avea aceleash tipuri de motoare, avionica, systeme de armament, deci costuri de intretinere si mentenanta mai mici!!!
      Dar cum tardileshii din MAPN.Ro si alti panicatzi nici macar nu indraznesc sa viseze ca FARo/ArmRo sa aiba un typ de avslmr bm in dotare FARo va ramane o spoiala minimalista de care vecinii hulpavi si paranoci de la rasarit vor rade si o vor lua in bashkalie!!!!

      1
  4. Ma bucur enorm de investițiile pentru modernizarea Armatei Romane , de achiziția de tehnica militară , de faptul ca România va deține cea mai puternica forța aeriana din Balcani , dar teama mea este ca in cazul unei amenințări concrete din partea Federatiei Ruse , conducerea politica din România ar depune armele in secunda 2 …

    19
    • Cristian IONITA

      Turcia si Grecia vor fi relocate ?
      Faptul ca vom fi peste Bulgaria, Croatia, etc este foarte bine, de fapt este doar normalitate (suntem de cateva ori mai mari dpdv suprafata si populatie peste acestea)… hai sa nu ne imbatam cu apa chioara ptr ceva care nu este cu nimic extraordinar.

      12
      • Normalitatea in Romania a fost ca armata sa nu aibă nimic , sa fie incapabila de a apara țara in caz de conflict cu Rusia …
        Forțele navale – mai mult patrulare , forțele terestre – mai mult asigurare paza, forțele aeriene – mai mult supraveghere …
        Este adevărat ca nu a existat o amenintare iminenta la adresa țării , dar la fel de adevărat este ca Armata Romană a fost castrata de o conducere politica plină de hoți, escroci si corupți …
        Acu 10 ani ar fi fost un vis sa ne gândim sa avem 48 F16 , Acu parca ar suna mai bine 72 ~ 84 F16 + 32 F35 …
        Nu e deloc normalitate ce se întâmpla in România – nu e normalitate ca România sa îl aiba Premier pe Marcel Ciolacu , un om care nu e cunoscut a se pricepe la ceva anume … In fine …

        29
    • In cazul unei amenintari concrete ,mor suveranistii de ciuda din cauza de Torejon

      1
  5. Salutări tuturor. Primul mesaj aici, după ani buni de urmarit…
    Baza Aeriană 71 trece prin schimbări majore. Pe lângă completarea escadrilei (detalii avioane pot fi văzute pe f-16.net) sunt progrese mari și partea de infrastructură, vizibile de curând pe Google Maps. La cât mai multe vești bune. Să vedem unde vor merge și următoarele 16 avioane ca bază de la MK e destul de aglomerată…

    16
  6. Bun ! Cer senin si , sa le zboare cat se poate de mult fara incidente majore !

    6
    • MAPN.Ro vrea sa puna cate 16 F-16 AB MLU Block 15 6.6 Falcon sh pe Borcea CL, Luna CJ si MK CT? Daca este asa este cam ciudata impartirea deoarece vestul si nord-estul Romaniei nefiind acoperite de avslmr?!
      Pe Giarmata TM, pe Bacau si pe Craiova DJ nu ar fi bine sa se puna cate o escadrila de 16 avslmr? Astfel FARo avand in dotare 80 avslmr de preferinta in componentza : 48 F-16 AB MLU Block 15 6.6 Falcon sh si 32 F-15 E Strike Eagle sh (achizitionate pe model norvegian). Personal as dori 40 F-16 AB MLU Block 15 6.6 Falcon sh si 40 F-15 E Strike Eagle sh pt FARo/ArmRo dar lucram cu materialul si banii clientului.
      Cu o asemenea dotare FARo si ArmRo devin fortze redutabile pe flancul de est al NATO in special in actualele conditii geo-strategice cu conflict deschis militar la granitzele de est ale Romaniei si in nordul Marii Negre!!!

  7. Nici 50 de avioane la o țară cu suprafața României. Mai punem că astea 49 de fapt sunt mai puține, ținând cont de rata de disponibilitate. Mai punem că pentru orice motoretă 🛵 cu aripi care zboară pe deasupra Deltei se ridică celula de alarmare de F-16 (o oră de zbor = cât un Duster). Mai trebuie încă, ceva mai ieftin, de la italieni, de la coreeni.

    7
    • Ar mai trebui si unele mai ieftine de zburat dar de preferat nu ar trebui ceva cumparat de la altii ci ceva dezvoltat local. Pt ”motoretele zburatoare” merge si ceva cu elice daca are un radar destul de bun sa detecteze dronele si un tun cu care sa le dea jos.

      2
  8. ar fi o mare prostie ca sa rămânem doar in cele inițial 2 urmate de a 3 escadrila de F35. cred ca pastrarea unui raport de 3 cu 3 ar fi perfect ptr RoAF. Cu siguranță ca se pot achiziționa de la partenerul strategic încă 2 escadrile moi noi de F16, iar acestea împreună cu prima din Portugalia, duse la block 70 restul din Norvegia, trase pe dreapta când le expira resursa. Nici nu cred ca ar fi o mare problema mai ales ca acum avem si posibilitatea de a lua pe credit de la americani. Acum si in cazul celor din Norvegia – cred ca si acolo li se mai pot adăuga 2000 de ore prin diverse programe de extindere viața celule

    3
  9. In F16 nu se vor mai baga bani multi asa ca nu visati la ultimele scule disponibile. Nu ar avea rost. Chiar daca vom folosi o parte dintre ele mult timp tot nu merita modernizate cu ultimele ”fite” atata timp cat pentru misiuni complexe vom avea in 4-5 ani F35 si atata timp cat putem lua la preturi foarte mici acareturi care erau ”ultima fita” acum 15 ani.
    F16 care mai au resursa vor putea fi folosite mult timp si in variante mai vechi care nu necesita investitii mari dar pentru misiuni mai putin pretentioase. Veedeti la polonezi cat costa modernizarea F16 la bloc 70/72….iti iei avioane noi cu banii aia.
    Ar fi bine daca am avea in 10 ani 3 escadrile de F35 + una sau doua de F16 , si ar fi si mai bine daca am mai adauga la acestea o escadrila sau doua de EF sau Rafale sau F15 + inca 2-3-4 escadrile de avioane ieftine, eventual ceva provenit din IAR-99 sau chiar unele cu ellice facute la Craiova sau BC si dotate cu niste radare/echipamente mai acatarii si optimizate pt vanatoarea de drone….asa ceva ar avea succes si la export….adica unul sau doua tipuri de avioane fara pretentii de mare fighter dar optimizat pt vanatoarea de drone si eventual interceptarea de rachete.

  10. Schimbate radarele si achiziitiionate rachete care conteaza. Fara asta e discutabil beneficul numarului si asa redus …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *