Eurocopter România livrează primul elicopter modernizat Forţelor Aeriene Britanice

Eurocopter România va lansa la finele acestei săptămâni primul elicopter modernizat pentru forţele aeriene britanice. Acesta este primul din cele 30 de elicoptere PUMA care vor fi modernizate în cadrul unui contract de 550 de milioane de euro atribuit de Eurocopter subsidiarei sale din România.
În urmă cu doi ani, britanicii de la The Times anunţau că englezii ar fi dorit să repatrieze contractul amintit.

Zvonurile erau alimentate şi de faptul că Guvernul României nu reuşea să pună în aplicare un memorandum prin care cele mai importante active ale IAR Ghimbav urmau să fie cedate companiei Eurocopter, după ce SIF Transilvania şi ceilalţi acţionari minoritari ai constructorului braşovean de elicoptere au atacat decizia AGA în instanţă.
Încă din faza incipientă a discuţiilor privind acest contract, Eurocopter şi Ministerul Apărării din Marea Britanie au fost de acord că Eurocopter România va fi societatea care va afectua lucrările aferente contractului de modernizare al elicopterelor Puma, iar acest aspect rămâne ferm valabil”, se arăta într-un comunicat al subsidiarei Eurocopter din ţara noastră după apariţia acelui articol. „Contractul de modernizare a elicopterelor Puma aparţinând armatei britanice va reprezenta o parte importantă a acestui proces, de îndată ce vor fi finalizate toate demersurile legale privind acordul Eurocopter cu IAR”, se mai arăta în document.
De asemenea, francezii spun că, de altfel, contribuţia Eurocopter România la implementarea lucrărilor de modernizare în serie din cadrul contractului respectiv a fost evidentă pentru ambele părţi încă din faza de început a discuţiilor cu oficialităţile britanice, din dorinţa de a asigura, concomitent, forţă de muncă de calitate superioară, servicii de modernizare la un nivel ridicat, şi optimizarea costurilor contractului.
Acţionarii companiei IAR Ghimbav au aprobat în luna aprilie prelungirea perioadei de funcţionare a societăţii Eurocopter România şi după data de 26 iulie 2013. Consiliul de Administraţie al companiei braşovene va trebui să negocieze cu reprezentanţii Eurocopter SAS cea mai bună modalitate de prelungire a contractului, după ce acţionarii au aprobat ca durata de funcţionare a Eurocopter România să se poate face „prin participarea companiei braşovene la creşterea capitalului social al companiei cu valoarea dreptului de uzufruct asupra activelor (terenuri, construcţii şi mijloace fixe) care au făcut obiectul contractului de uzufruct între IAR şi Eurocopter în 24 iulie 2003, prin constituirea unui nou drept de uzufruct pentru o perioadă de încă zece ani în condiţii similare contractului din 2003″, dar şi prin „închirierea de către Eurocopter România a activelor care fac obiectul contractului de acordare a dreptului de uzufruct prin încheierea unui contract de închiriere, cu menţinerea actualului capital social al companiei”. În acest din urmă caz, durata prelungirii duratei de funcţionare ar putea fi mai mică de zece ani.
De asemenea, acţionarii firmei braşovene au aprobat tot atunci anularea hotărârii investitorilor din urmă cu doi ani când se aproba decizia de cedare a unei părţi importante a activelor către compania multinaţională, decizie luată în urmă cu doi ani.
Eurocopter România este un joint-venture între concernul Eurocopter, care deţine 51% din acţiuni, şi IAR Ghimbav, care are 49% din ti-tluri. Compania are 170 de angajaţi. Eurocopter România face parte din structura grupului European Aeronautic Defence and Space Company EADS N.V. Olanda (EADS).

Grupul EADS este activ la nivel mondial în domenii precum producţia şi marketingul aeronavelor comerciale şi militare, echipamentelor de telecomunicaţii, sistemelor de apărare şi securitate, sateliţilor, lansatoarelor şi infrastructurilor orbitale. IAR Ghimbav este controlată de stat prin Ministerul Economiei, care deţine 65% din titluri.

 

Sursa: BizBrasov.ro

 

 

 

3 comentarii:

  1. foarte importanta stire
    in ce consta modernizarea?
    sant curios ce diferente sant intre varianta SOCAT si cea propusa de EUROCOPTER

  2. Ieri a fost prezentat primul, din cele 30 de aparate, Puma LED. Inca nu stiu exact in ce constau modernizarile, dar voi cauta.

  3. AS532 Super Puma/Cougar Mark 2+ ar trebui sa fie ca si nivel upgrade-ul facut la Brasov:
    http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/row/cougar.htm
    Avand insa in vedere ca prototipul a iesit de la uzina Marignane din Franta acum nici un an, nu m-ar mira sa fie adus aproape de standardul EC-725, cel putin la nivel de avionica. Deci o diferenta de cel putin 10-15 ani fata de dotarile SOCAT/ IAR330M. Bineinteles nu are acelasi rol ca si Puma Socat.
    Probabil si motoarele Turbomeca Makila 1A1 turboshaft de 1,589 CP :
    http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/eurocopter-romania-a-lansat-primul-elicopter-puma-mk2-modernizat-171985.html

    ar putea fi schimbate cu altele mai noi si mai puternice:Turboméca Makila 1A2 1877 cp, A4 sau Turboméca Makila 2A1 la 2382 CP…

    AS 532 Cougar Mk II U2 A2 helicopter has the biggest cabin volume in its category : 29 commandos or 12 stretchers with medical equipment, and is capable of carrying 5 tons on the sling. This 1992 version is the longest variant of the Cougar line. It has an improved Spheriflex rotor system with only 4x tail rotor blades, and 2x 2,100-shp Turbomeca Makila 1A2 turboshaft engines that allow an increased cargo carrying capability. It can transport 29 troops or 12 litters, or an external load of 5,000 kg. Primarily used for combat search and rescue, and as an armed version. It may be armed additionally with a 20-mm cannon or pintle-mounted .50 caliber machine guns. Its basic design with screens in the cockpit and a 4-axis autopilot with built-in coupler makes it possible to reduce the crew workload and increase its safety for tactical flight by the same degree

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *