Acu’ hai sa vedem ce zice nea ministrul nostru intru apararea fruntarilor, sigurantei, poporului, etc roman si romanesti.
Cica avem noi, asa ar zice Johannis autistu’, un mega-proiect de inzestrare a Armatei Romane! Apai daca n-ar fi de ras, ar fi de plans! Si acum haideti sa vedem mega-proiectu’!
Principalele declaratii ale ministrului apararii, Mihnea Motoc:
– La Varsovia a fost posibila o evaluare realista a amenintarilor cu care ne confruntam de la Est.
RoMilitary – Adica pana la „evaluare” nu stia lumea ca Rusia este in est, vine spre vest si a intrat deja in Ucraina, Crimeea si prin Trasnistria?! Bine fratilor ca „ne-am evaluat” ca altfel ne invadau ivanii si fara evaluare nu stia nimieni…
– Agenda politica internationala va comporta o multitudine de crize, ca atare e nevoie ca sa fie mentinut focusul ce a permis conturarea unei prezente aliate pe flancul estic.
RoMilitary – Bla, bla, bla…
– Romania va fi natiune cadru pentru o bridaga multinationala.
RoMilitary – „Natiune cadru” adica noi punem grosu’, ailalti mai simbolic, asa.
– Nu cred ca sunt potrivite comparatiile intre masurile ce implica Romania si masurile ce implica tarile de la Marea Baltica. Fiecare a obtinut ce avea nevoie din punct de vedere al securitatii proprii si zonale.
RoMilitary – Intrebare: ce se aplica prin tarile baltice vedem cu ochiul liber, ce se aplica in Romania nu vedem de loc. Asadar ce se aplica?!
– Operationalizarea deplina a obiectivelor va fi in anul 2017.
RoMilitary – Bla, bla, bla…
– Trei planuri de actiune: un plan la nivel NATO, un plan – negocierile cu aliatii nostri capabili si disponibili sa participe in Romania, planul implementarii interne.
RoMilitary – Cipr-cirip, cirip- cirip, adica vorbe, vorbe, absolut nimic concret
– Planul NATO: mai sunt cateva etape de parcurs – atat componentele maritima si aeriana de la Marea Neagra, cat si comandamentul multinational de divizie acordat Poloniei se discuta in continuare, trebuie finalizate spre finalul lunii septembrie
RoMilitary – care componenta navala bre?! Americanii care-si carutesc cate o nava din cand in cand pe aici?! Si care componenta aeriana?!
– Nu e deloc exclus ca unele aspecte sa fie rulate si la ministeriala Apararii NATO din 2017
RoMilitary – Adicalea nu ne-au dat dar noi, barbati adevarati, promitem sa mai intindem manuta odata, poate- poate.
– Despre brigada multinationala: sunt semnale clare de interes din partea a cel putin sase aliati. Polonia si Bulgaria sunt deja publice. Patru alti aliati – discutiile sunt foarte serioase, au exprimat un interes clar si o disponibilitate de principiu. Altii au scadente electorale in perioada imediat urmatoare.
RoMilitary – Puteti sa ma-njurati dar eu nu cred ca in Romania vor veni trupe ale unor tari importante in Alianta. Polonezii nu vin la noi, noi facem un schimb cu ei: ei o companie la noi, noi o companie si ceva la ei. Bulgarii – la cat de panarame s-au aratat poa’ sa spuie orice, cine-i nebunul sa-i mai si creada. In rest poate Albania, Luxemburgul, Ungaria si Islanda cu doua pescadoare de calcan 🙂 .
– De evidentiat maniera in care se va contura contributia SUA: elemente din brigada mecanizata suplimentara dizlocata in 2017 vor participa la activitati in cadrul NATO
RoMilitary – noroc cu pomana americana
– Romania este foarte bine pozitionata pentru a lucra cu o asemenea contributie suplimentara a SUA; avem deja prezenta militara americana permanenta si rotationala la Mihail Kogalniceanu. Avem o chimie interpersonala foarte avansata cu militarii americani, dupa cum a aratat-o si exercitiul multinational de ieri
RoMilitary – Adica americanii de la Kogalniceanu sunt bine pozitionati sa mai primeasca si alti americani. Noi n-avem nici un merit ca mai vin yankei.
– Va exista un grup de lucru la nivelul presedintiei, cu reprezentanti ai guvernului si ministerelor
– 55 de sarcini la MApN. Nu toate sunt strict militare, unele sunt financiare, altele de dezvoltare a infrastructurii
– Am inaintat deja la NATO si la unii aliati concretizari ale conceptelor; lucram pentru a prezenta aceste idei ale Romaniei
Sesiune intrebari:
Intrebare: Brigada multinationala, celelalte 4 tari sint tot din flancul estic sau si din vest? Unde va fi amplasata brigada? Care e stadiul de modernizare a fregatelor?
Mihnea Motoc: Discutiile pentru brigada multinationala sunt cu aliati pe care ii puteti identifica dupa potentialul de a participa la brigada. Sunt cei care au disponibilitati.
RoMilitary – A se citi aliatii care, intr-un final, se vor milostivi de rugamintile noastre.
Se va aseza pe un pivot al unei brigazi romanesti existente, nu pot spune unde se afla. Ea exista, e la un nivel de pregatire foarte ridicat si echipata cu tehnica moderna de lupta. Nivelul ei de incadrare este de peste 3.000 de militari, Va poate da un ordin de marime.
RoMilitary – Cum adica nu poate sa spuna unde se afla?! Dar ce-i secreta pozitionarea geografica a unei amarate de brigazi?! Si de unde echipare moderna?!
– Am sesizat un interes crescut fata de sudul flancului estic; initiativele cele mai elaborate sunt ale Romaniei. E un interes in crestere fata de Romania. Veti vedea o multinationalitate reala a acestei brigazi
RoMilitary – Eu nu cred ca vom vedea…
– Despre fregate: Procedura de atribuire a lucrarilor de modernizare e destul de avansata. La 18 iulie s-a incheiat depunerea ofertelor, acum examinam ofertele celor 4 candidati, printre care si un consortiu turco-roman. Vom avea un rezultat spre finalul verii.
RoMilitary – Toate sursele noastre sustin ca doar turcii au opus pe masa o oferta.
Intrebare: Care sunt tarile care vor trimite trupe pentru brigada multinationala?
Mihnea Motoc: Nu m-as hazarda sa spun acum numele lor. Turcia are o afiliere cu o mare unitate la Comandamentul multinational de divizie
RoMilitary – Pai bietul om nu stie, inca cauta…indurare.
Reporter: Dupa summit, Iohannis a spus ca avem planuri ambitioase si un megaprogram de inzestrare a armatei
Mihnea Motoc: Programul e conturat prin programul Armata pana in 2027, pornind de la ipoteza ca vom avea asigurat 2% din PIB. Anul acesta: modernizarea celor 2 fregate, continuam programul avion multirol – receptionam in septembrie un prim lot de F16, pregatim achizitii viitoare pentru corvete multirol.
La fortele terestre: transportor blindat de trupe, autoturisme 4×4. Vrem ca o parte a productiei sa fie in Romania. Vrem dotarea cu sisteme de comunicatii si informatica
RoMilitary – Asadar avem: „ipoteza” cu 2%, fregatele cu turcii, F 16A/B 12 bucati operationale mai spre 2018 vara, inca 12 F 16 A/B mai spre 2018-2019, o achizitie (evaluata la un miliard de euro) pentru corvete, transportorul blindat, ceva 4×4 si ceva sisteme informatice.
Si asta ar fi „mega-programul” romanesc de dotare al armatei. Pai nene, polacii dau 5 miliarde de euro numa’ pe sisteme Patriot si nu mai dau cu caciula de pamant cu „mega-programe” si alte autisme tipice deja prostului de Johannis.
Daca e sa ne uitam si pe recent aparuta analiza despre situatia NATO la Marea Neagra a distinsilor specialisti Janusz Bugajski si Peter Doran, se mai desprind cateva informatii, care insa nu ne-au fost comunicate de reprezentantii statului roman, dar probabil au fost promise la intalnirile NATO:
1.) Marina romana se va dota cu un sistem modern de baterii de coasta cu rachete antinava si cu nave de atac rapid, pana in 2025;
2.) US Navy aloca anual 5 mil.$ suplimentari pentru sprijinul exercitiilor la M. Neagra;
3.) US Air Force a aloca anual 4 mil.$ suplimentari catre Romania si Bulgaria pentru participarea la exercitii aeriene comune si stocarea de munitii la bazele din Bulgaria (Graf Ignatievo) si Romania (Campia Turzii), precum si 12 aparate de lupta si 4 de transport impreuna cu 300 de militari;
4.) USMC Black Sea Rotational Force va aloca suplimentar 17,9 mil.$ anual pentru extinderea domeniului misiunilor alaturi de partenerii bulgari (baza aeriana NovoSelo) si romani (baza aeriana M. Kogalniceanu)
5.) Cei doi analisti se indoiesc si ei de capacitatea Romaniei in 2017 de a atinge 2% din PIB pentru aparare, in contextul unor serioase constrangeri bugetare.
6.) Presedintele ucrainean Petro Porosenko a anuntat in aprilie 2016 interesul pentru o brigada comuna bulgaro-romano-ucraineana, pe modelul celei mixte existente din 2008, polono-lituaniano-ucrainene.
GeorgeGMT
P.S. Scuze sincere celor cu adevarat autisti, majoritatea lor fiind probabil mai capabili sa gestioneze astfel de situatii decat „organele competente ale statului roman” actual.
Sursa: Radu Tudor.ro
Baietii aia de la CEPA le-au dat mura-n gura ce ar trebui sa faca . De asemenea stiu foarte bine si in amanunt situatia armatei . Acu cine are ochi sa vada si urechi de auzit…..Cat despre megaprogramul de inarmare .. ce sa mai discutam , macar sa fie in stare sa faca ce au promis pana acum , restu Dumnezeu cu mila
pai nu urlau toti postacii de pe site-ul asta in octombrie 2014 ca sa vine fuhreru da la Sibiu si sa faca Romanika : Deutschland zwei? ca daca iesea mao-kim-ir-sen-istu de pontilica president, se duce naibii Romanika? asa ca acum dupa ce se tepuira partizanii lui JWK sa vedem cine va mai salva si va mai scoate din handel nasha druga crasivaia Rumunia….?!?!?!
Romanii nu sunt „tatal hotilor” si nici „c3i mai buni luptatori”. Nu suntem „buricul pamantului” si nici „leaganul civilizatiei”. Insa la ascuns gunoiul sub pres, la a minti pe fata in legatura cu crunte realitati suntem maestri inca de pe vremea realizarii cincinalului intr.un an… cand nea’ Nicu ne conducea cu mana.i de fier. Asta.i boala tipic romaneasca fratilor, m8nciunile de genul asta ne.au adus la pamant toate sistemele statului.
Adevarul este ca nici unul n7 lucr3aza la parametrii cu care se lauda ai nostrii. Ies acum la iveala m8zeriile din sanatate si invatamant. Incet, vor iesi si celelalte.
Dumnezeu sa ne ajute… fiindca e singurul in stare sa faca minuni…
Santem o tara bananiera , de consum , distrugem tot , zero atragere fonduri europene, ne îndatoram zilnic,
Eu am o vorba cand aud oameni ai statului vorbind: folosesc cuvinte romanesti dar nu inteleg nimic din ce spun asta vis-a-vis de limbajul de lemn folosit care nu are nici o noima.
Io văd către 80% cuvinte străine.
Il antrenam pe cumnat-miu, Cand s-a angajat in armata avea 1.80 si 70 de kile. Dupa un antrenament care presupunea spalarea catorva jipane de colonei si alti burtosi cu stele , asta stiu sigur, si ”alimentate” cu motorina, aici nu bag mana in foc, a ajuns la bucatarie. Dee, a data dovada de implicare si profesionalism. Acum are tot 1.80 dar 125 de kile. Eu zic ca marsurile prin bucatarie si-au facut efectul. Aa. am uitat. A mai mutat in cariera si cateva sute de baxuri de apa minerala si plata expirata, la bucatarie, pentru consum. Evident orice asemanare cu persoane reale este pur intamplatoare.
Apogeul limbajului de lemn din interviul asta il reprezinta ranspunsul la intrebarea asta:
Intrebare: Brigada multinationala, celelalte 4 tari sint tot din flancul estic sau si din vest?
Mihnea Motoc: Discutiile pentru brigada multinationala sunt cu aliati pe care ii puteti identifica dupa potentialul de a participa la brigada. Sunt cei care au disponibilitati.
Daca iese president dementu ala de Trump si ne prinde cu astia la guvernare am pus-o.
Ma tem ca pupatu in cur nu o sa mai ajunga.
Ultimul sondaj ii da 7% in plus lui Trump fata de Hillary Clinton. Acum o luna era invers, cu 4% in plus pentru democrati.
Aia e….la omul sarac nici boii nu trag!
Cristi, Trump e votat de atatia oameni, pentru ca spune adevaruri. Atentie la lucrul ista! Ar fi bine sa iasa, si sa se termine odata cu frica asta. Razboi peste tot, asta au facut „democratii”… Siria, Irak, acuma Turcia…
mda, pai insemna ca si bush jr. era democrat, sau parca era republican,
el parca descoperise armele de distrugere in masa,
iar in a-stan tot el a pornit,
tehnicile de interogare, guantanamo la fel,
trump este tampit.punct.
un fel de nepot al lui agamitza dandanache
nivelu lui de inteligenta este similar cu cel al lui jiji becalu şi marean vanchelie,
binenteles pastrand proportiile,
as vrea sa stiu si io care sunt adevarurile fundamentale ale lui trump,
este un film interesant despre trump pe youtube, film facut de Johnny Deep ,
Trump este un pacalici care spune in vorbe de clasa adoua niste imbecilitati ca sa sune bine in urechile electoratului imbecil.
De aia il plac multi si de aia va iesi „President Trump” 😉
Uite aici analiza unui raspuns trump:
https://www.youtube.com/watch?v=_aFo_BV-UzI
Uite aici de ce zice grasul de Moore ca va iesi:
https://www.youtube.com/watch?v=EBtqo9Bzwqk
Razboiul din Irak l-a facut republicanul de Bush prietene. De acolo a inceput toata nebunia.
Apoi a inceput stadiul schimbarilor sociale care reclama ajungerea pe valuri a noilor dictatori care-or sa dea cu bombardeaua in fasole.
Republicanii au facut razboaiele,au si declarat ca daca nu era obama islamistul atunci radeau siria de pe harta.
Din „lucrurile adevarate” spuse de Trump:
Belgia este un ORAS frumos 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=TNfp9lguHSU
Eu sunt de acord cu tine 100%.
Ideea este sa nu duci cu ocazia asta lucrurile unde poate deveni periculos.
Politica este o arta pe care nu toti dementii o stapanesc. Poti sa ai bani printr-o conjunctura oarecare dar nu insemna ca esti chiar bun la ceva ….
Depinde de dementi….si Stalin cu Hitler au ajuns sus, dar au facut lumea praf cu politica lor. Trebuia sa vina unul si de la americani, ca sa fie treaba treaba! 🙂
Problema e ca ‘dementul’ asta are cea mai putenrica tara din lume, inclusiv dpdv politic, economic si militar. Daca stam strambi si judecam drept, niciunul din marii ‘teribilisti’ ai lumii recente, Napoleon, Hitler si Stalin, nu aveau forta de proiectie militara a Americii.
Voi va dati seama ce poate insemna asta in caz de Trumop ajunge presedinte si ‘deraeaza mental’ cu arma nucleara la purtator? Cred ca si nebunul ala din Coreea nu ar apasa asa usor butonul rosu, asa cum am impresia ca ar actiona Trompeta aia! 🙂
Stai tu linisitit, ca nu faci in america un mld de coco fiind prost si instabil mental. Sa nu confundam spectacolul cu realitatea…
Azi Trump e cel mai bun prieten al lui Putin. Dar daca Putin il va arde pe Trump (si la un moment dat il va arde, ca nu are cum sa nu …) atunci Tump il maninca pe Putin si pe Rusia cu flgi cu tot.
Hillary e mai corupta decat Ponta, daca credeti ca poate sa existe asa ceva.
Nu cred ca mai are rost sa vorbim despre armata moderna, stat dezvoltat si o tara ca ‘afara’ la romani. Suna a Utopie! 🙁
Mai bine ne gandim la lucruri serioase, traista la spinare si in lumea larga.
Voi la ce va-ti gandit….catre ce zari? 🙂
Pai Europa de Vest se duce naibii asa ca mie parca imi face cu ochiul Canada.
Nici Australia sau Noua Zeelanda nu suna atat de rau, desi e al dracului de departe!
De acord cu tine despre Europa. Insa si daca era bine, ramanea vesnica tentatie a intoarcerii acasa, a revenirii la chinul mioritic. In schimb, daca ai plecat peste mari/oceane si tari, acolo mori! Nici nu cred ca iti permii prea tare sa te gandesti la casa, sa tii se faca mult prea dor de ea, ca tot nu poti ajunge prea des. Asa ca….
https://www.google.ro/#q=noua+zeelanda
https://www.google.ro/#q=australia
https://www.google.ro/#q=canada
statele unite ale americii https://www.google.ro/#q=alaska poate?!?/ 🙂
Australia
Eu rămân sa sting lumina.
Eu tocmai m-am întors în tară de vreo cîteva luni, după vreo 10 ani de pribegie prin tarile așa zis civilizate. Mă simt f.bine în România. Este pace, este libertate, de lucru am găsit destul de ușor și convenabil și nu mai trebuie sa suport privirile dușmănoase ale vest europenilor rasiști și meschini. Dacă ești sănătos, cunoști o meserie, ești serios și nu fugi de muncă poți trăi f. bine și aici. Dacă ești și prost, puturos și plinde mofturi, poți să mergi oriunde in lume că tot o viață de rahat vei avea.
Eu as mai propune-
spatamanul slijba speciala ” si tinei-i lonistiti pe rusi Atottiitorule !”
– selectie a cativa tinere bine dotate care sa tin ocipati si satisfacuti pe Putin, Medvedev so altii de pe la Kremlin! (si care ar svco;ate din papico pe cele ondrptatite.. care .. daca ar auzi ca se planifica o „excursie” i Romania i-aur acuza de sexcursie si ar pune rsucitorul pe ei „tu nerusninatule, nesatulule brei mai multe puicute din Romania? Na~! ia! Mai tine !!!” Aeta ar fi mai eicace decat cele 12 F 16 asteptate! Si o zic cu toata raspunderea .. cum tot repet voi nu stici ce este asia o vidma!!!)
Prea multe comentarii defetiste 🙁
Nu credeam ca o sa apuc ziua cand o sa va scriu aici asa:
Fiti mai optimisti!
M-ati deprimat pana si pe mine, regele comentariilor pesimiste si de regula tembelistic de reale.
@Bucifer Chiar asa, de ce numele asta? Nu trebuie sa fiti pesimist! Cu voia lui Dumnezeu, nu trebuie sa credeti toata propaganda impotriva a ce suntem cu toti. Uite, la Alexandr Dughin…
„”Oare de ce nu ar renaște cultura comună moldo-română, fiind adus astfel un omagiu nu doar lui Eminescu, dar și lui Nae Ionescu, Mircea Eliade și genialului și inegalabilului Lucian Blaga. De ce nu ne-am aminti de filosofii-isihaști din cercul “Rugul Aprins”, tradiționaliștii și atoniții, care îl studiau pe Guenon și moștenirea călugărilor din Optina? De ce nu ne-am aminti și de Paisie Velicikovski, care a renăscut viața monahală în România și Rusia?”, se întreabă Dughin.
Lingouri de aur
© SPUTNIK/ ПАВЕЛ ЛИСИЦЫН
O nouă deschidere din partea Rusiei în problema tezaurului românesc
Dughin mai subliniază, citându-l pe Hegel, că un popor există acolo unde există un Stat puternic sau o filosofie profundă, iar atunci când nu există nici una, nici alta, nu va exista nici poporul.
Filosoful rus este de părere că așa-numiții lideri politici pro-ruși din Republica Moldova, care au un nivel scăzut de cultură și utilizează retorica nostalgiei după trecutul sovietic, fac jocul elitelor liberale pro-occidentale, provocând reacții de respingere din partea tineretului.”
http://sputnik.md/opinie/20160728/8341348.html
În Moldova trebuie adunat și unificat tot ce înseamnă Rusia ortodoxă profundă și România profundă. Nu trebuie să alegem, ci să unificăm, să reînviem și să reafirmăm cele mai sublime orizonturi ale înrudirii duhovnicești ale popoarelor ortodoxe.
Si mai vem, de exemplul noua Deschidere a Rusiei catre Romania, in problema tezaurului. Desi unele voci sustin ca aiesta a fost returnarea unui imprumut dat de catre Rusia catre Romania…
http://sputnik.md/moldova_romania_international/20160727/8325391.html
Nu trebuie crezut tot ce spun kapitalistii in frunte cu Trump! Fiti Optimist, domnule Bucifer!
„aiesta a fost returnarea unui imprumut dat de catre Rusia catre Romania”
Poate traduce cineva in limba romana ce vrea sa spuna.
Gabriel, eu asa am auzit de la familia mea. Pentru ca armata rusa a luptat si a cheltuit in Moldova, si in Tara Romaneasca, statul roman a platit parte din datorie cu aur din tezaur . Fiescare acuma poate sa zica ce vrea, nu rusii au luat aurul , romanii au platit… Dupa atatia ani, cine sa mai stia?
Mai fratilor sunteti nebuni?1 Ce imprumut, cum sa plateasca Romania Rusia pt ca a luptat in WW1?!
Pai ideea ca daca am intrat in razboi alaturi de ei, cand erau in situatie maronie, si apoi nici nu au lasat sa treaca proviziile de care aveam nevoie, iar dupa 1 an au si intors armele impotriva noastra, jefuind si tara in spatele frontului, sa-i si platim! Si cred ca trebuie sa le ridicam si niste monumente si sa le multumim oficial, la ONU, pentru ca exista si de 200 de ani suntem si vecini! 🙂
Ce vecini de treaba, nu alta! Iar noi ce natie nerecunoscatoare!
Ce imprumut? Tezaurul Romaniei?!
Citeste despre conditiile in care Romania a intrat in razboi de partea Rusiei si celorlalti aliati in 1916, dupa nu stiu cate cereri de garantie catre Franta si UK (dupa mizeriile de la 1877, Romania nu avea incredere in fostul/viitorul aliat)! In plus am intrat si pentru a ajuta flancul nordic rusesc si a mai lua din presiunea asupra lui.
La conditiile de intrare in razboi era convenit ca un anumit numar de trupe rusesti si ajutor logistic sa fie furnizat armatei romane, inclusiv transporturi dinspre Franta… ceea ce nu prea s-a intamplat. In plus, odata cu revolutia bolsevica, numeroase trupe ruse au intors armele impotriva aliatilor romani.
La asta adauga blocarea celei mai mari parti a tezaurului romanesc la Moscova!
Cum ti se pare acum?
Nu stiu de familia ta, dar imi pare o deformare grosolana a istoriei!
Ce spui tu despre tezaur este mai degraba o incercare de a gasi inca o scuza pentru o HOTIE… dupa celelalte scuze: ca poporul roman nu e suveran si tezaurul va fi inapoiat doar atunci (dupa 1947, desi sub comunisti bolsevici, asta nu s-a intamplat), ca garzile albilor au furat si cheltuit aurul, ca a fost deja folosit ca si compensatie (nu se stie care??), etc.
http://www.rumaniamilitary.ro/tezaurul-romaniei-din-punctul-de-vedere-al-unui-rus
http://www.rumaniamilitary.ro/apce-si-tezaurul-romaniei-episodul-2002
http://www.rumaniamilitary.ro/tezaur-ce-tezaur-noi-nu-stim-nimic-despre-acest-tezaur-leonid-brejnev
Imi pare rau, eu asa am auzit. Era o perioada tare tulbure. Uniunea Sovietica, sperand intr – o solutie pasnică a problemei basarabene, în 1934, stabileste relații diplomatice cu Romania. Și , după ce Basarabia se întoarce la URSS. În 1940. Mai mult decât atat, tema „Aurul romanesc” nu a fost niciodată pe ordinea de zi , chiar în timpul domniei lui Nicolae Ceausescu.
Aproape toate rezervele de aur ale fostei Romania a revenit în tară dupa 1950. Caracteristic, aliații occidentali au refuzat să discute cu Moscova soarta rezervelor de aur ale monarhiei romanesti. Potrivit lui Churchill, Romania, ajutand pe Hitler și Mussolini, a provocat in Uniunea Sovietica daune atât de mult incat Stalin avea dreptul de a decide această chestiune, considerand ca el ar putea fi considerat aurul ca reparații romanești …
Aberatii…..Romania a platit daune de razboi catre URSS timp de 20 de ani prin SovRom-uri. Chestiunea tezaurului nu are a face cu Basarabia si al II-lea Razboi Mondial. Propaganda in dulcele stil rusesc. Iar ceea ce face Dughin acum cu linguselile astea vis a vis de Romania, se califica in stilul clasic rusesc, exact asa cum au facut rusii inaintea razboiului de independenta. Ne-au aratat ‘pasarica’ sa-i ajutam sa-si atinga scopurile, iar apoi ne-au dat cu parul in moalele capului.
‘Vorba si cuvantul rusilor nu valoreaza cat o ceapa degerata’. Asta spunea Stefan cel Mare. Ce s-a schimbat de atunci in comportamentul rus? Iti spun eu, nimic!!! Lupul isi schimba paru, dar naravul, ba! 🙂
Cezar Sobreimurile au fost bashca…. si imi este friva ca sovreomurile au invata pe Ghita Btranu , Chivu samd ca una e teoria „frateasca” si lata practica care ramane imperiala!
Domnule Cezar, a platit, si pe buna dreptate. Nu trebuia sa invadeze… Cica sa elibereze Basarabia, or, se stie foarte bine ca dupa ce Basarabia s-a reintors la Mama Rusia, cati moldoveni erau pe acolo, cam aproape toti au plecat in Romania… Asta e istorie, sa stiti…
Cand armatele invadatoare fasciste au invadat Uniunea Sovietica , sa stiti ca nu prea mai erau romini pe acolo… asa ca … imi pare foarte rau, dar mai cititi si dumneavoastra putina istorie!
Semper, bunicul meu era nascut in 1912 in Basarabia, si era roman, si a trebuit sa se refugieze in Romania in 1940 pentru ca era in Armata Romana iar tatal sotiei lucrase in administratie. Stii ce au facut bolsevicii vostri NKVD-isti cu populatia cand au intrat in Basarabia si N Bucovinei in 1940 si din nou in 1944? De ce asa macel, daca aia nu erau romani ci rusi? O sa-m ispui ca la fel s-au purtat si cu rusii?
Ia citeste aici! De ce s-au comportat ca niste ANIMALE, sau mai rau?!
http://www.rumaniamilitary.ro/basarabia-pe-timpul-ocupatiei-sovietice-cifre-dureroase
http://www.rumaniamilitary.ro/iata-unde-calaii-nkvd-au-masacrat-3-400-de-basarabeni-in-1940-1941
1000 de ani de cruci, biserici si pupaturi de moaste nu va spala de ce ati facut cu toate popoarele din Estul Europei si Caucaz!
Basarabia e romaneasca si acolo au fost si inca sunt romanii majoritari. La retragerea datorata de ultimatumul ala ticalos, in 1940, au fost retrasi functionarii statului si famiilile lor, alaturi de armata, atat! Romanii au ramas acolo majoritari. Voi ati inceput deportarile si ati adus alte populatii acolo, dar tot majoritari suntem si azi…….cu toate magariile voastre cu tot. Dar ce sa faci, la ora de propaganda asta va invata pe voi, nu e vina ta neaparat, asta ai fost invatat, asta reciti. Au fost retrasi pentru a evita represaliile si a scapa de bocancul sovietic.
Cat despre Basarabia, ai uitat cine de la cine au furat-o rusii in prima instanta? Iar unirea s-a facut prin vot, pasnic. Asa a decis sfatul tarii, inclusiv reprezentantii populatiei rusesti de acolo, capisci? 🙂 My fiend, pai cand Basarabia era la noi, cand sudul acelei regiuni primea numele familiei Basarabilor, voi nici nu existati ca popor, erati o adunatura de triburi slave ce misunat in jurul Kievului si cam atat. Voi, rusii, sunteti caracterizati de un expansionism feroce. Unde paste calul rus e pamantul vostru, asta va dicteaza viata si va lumineaza calea spre viitor. Va sugerez sa luati in calcul fructele de mare si sa mergeti toti pe fundul Mediteranei, ca tot visati sa ajungeti si acolo intr-o buna zii. Sa ramaneti definitiv acolo, sa va trageti gard si sa nu mai plecati niciodata! 🙂
Nostradamus? Nu, doar o parerea personala!
-Pe voi va va distruge ca tara si popor tocmai ceea ce v-a ridicat in trecut, anume acest expansionism feroce de care dati dovada. Sunteti mai rau ca mongolii. O sa danseze si nemtii la Moscova, asa cum ati jucat si voi in Berlin! Vorba lui Dany, din Rusia o sa ramana 10 km2 la sfarsit de WW3, adica ala de-l cautati voi cu atata indarjire. Singuri va cautati sfarsitul, caci cine ridica sabia, de ea va pieri!
Auzi la el, noi am invadat URSS-ul just 4 the fun of it! Iar Basarabia e a voastra. Se rascoleste Stefan cel Mare in mormant cand aude aberatiile astea spuse de tine!
Nu cred ca e cazul sa ne inveti tu pe noi istorie, nicicum!
Iti sugerez saq iti imbogatesti nickul. Sovieticus Semper Stupidus ar fi potrivit!
Ghita Bizonu’ Uniunea Sovietica nu mai este. Proiect EURASIATIC ar trebui sa iti spuna multe. Dumneata pari om foarte destept. De unde o sa avem noi resurse decat daca nu din Rusia… America e departe… Mai bine va faceti Ghita Zimbru’ suna mai pe romineste 🙂
@semper
Omule, esti mortal. 😀
Zic sa va apucati de stand-up, e pacat de asa talent sa il irositi pe aici. 😀
URSS da nu mai exista… Insa tu ramai soviettic asa cum si Mig 29 este sovietic ..
Hai curata locul ca atunci cand am de-a face cu astia ca tine imi aduc aminte ca ma si vreo 2 cazaci printre ascendeti … si cam ar trenui sa stii cam ce chefuri ma ;pauca ! (nagan i nagaica!)
Daca mergem la sursa mentionata in articol(Sputnik), in cazul de fata ProTv
( http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/news-ro-rusia-a-acceptat-ca-tezaurul-romaniei-a-ajuns-la-moscova-in-1917-cum-avanseaza-negocierile-pentru-recuperarea-sa.html )
aflam ca:,, Intr-o trecuta editie a comisiei mixte, partea rusa a recunoscut, citez: Banca Nationala si-a depus tezaurul de aur la Moscova”, a spus reprezentantul BNR.” Potrivit DEX : A depune bani (la o instituție bancară) = a lăsa o sumă de bani (în păstrare la o instituție bancară) . Concluzia o tragi tu Semper
Domnule Semper fidelis urss..-chiar asa, de unde „semper”?- felul in care alegeti sa trolati pe romilitary trebuie sa recunosc ca este unul remarcabil. Impertinent,superfluu si absolut inutil si pagubos, dar remarcabil si bine documentat vis-a-vis de noi si de ceea ce ne framanta.
Ati fi putut face ceva mai bun de banii astia. De exemplu infarct.
Cu toate acestea cadeti si Dvs in grozavia pacatului originar si comiteti fratricide intre bunul simt, istorie si orice urma elementara de noima si sens. Poate involuntar-evident chestiune de stil si lipsa de cultura-sau tocmai ca sa obtineti un trolling evident.
Caci ce altceva ati putea nazui citand aberatii din dughin si uitand cu ticalosie cum dupa WW2 romania a platit de mai multe ori datoria de razboi al carui cuantum tot Cccp il stabilise unilateral si abuziv.
Poate va faceti ca ati uitat cum povesteau batranii nostii despre trenurile pline ochi cu resurse,cu materii prime,cu produse semi sau finite, cu cereale si animale care mergeau zi si noapte catre rusia.. Sau de jaful cu sovromurile ori fabricile demontate si carate cu totul..Noi, nepotii acelor batrani, nu am uitat ce ne-au povestit..Si nici despre ce au facut rusii prin Romania in timpul razboiului domnule Semper, nu am uitat.
Asa ca din aceste si multe alte motive vechi si insurmontabile,care dateaza un pic inainte de 1947, unificarea rusiei ortodoxe profunde(pe care cu ticalosie unii se prefac ca o vad in moldova) cu romania autentica este mai greu de facut-adica imposibil pe veci- decat posibilitatea ca o camila sa treaca prin urechea acului.
Puteti s-o considerati „nepotrivire de caracter” domnule Semper.
E greu sa gasim numitor comun cu o natie care ne datoreaza scuze, bunuri, si ni se face vinovata de rapturi teritoriale, milioane de morti si devierea istoriei..
De fapt oricui ii este greu-a se citi „imposibil”- sa faca asta cu rusii.
Asa ca sunt optimist: astazi pana si rusii au ajuns „kapitalisti” si , cu „voia lui Dumnezeu” (sic!) si falimentari.
Alo, ambasada rusiei? Cat e ceasul va rog?
E de bine… Daca se confirma si alte ipoteze http://www.ziuanews.ro/editorial/turcia-ncotro-500938 … putem sa ne ingropam sperantele.
Oare cat I-o fi platit toarsu’asta ministeriabil meditatii la dusca pt. limbaj de lemn ?
Nu numai la noi.
Lecție de „langue de bois” pentru „Școala Națională de Administrație” din Franța.
http://www.huyghe.fr/dyndoc_actu/44b4a838af4d3.pdf (glumă bună dar adevărată)
Daca rusii au retinut tezaurul dreot despagubiri de razboi nu mai aveau nici un drept aici. Nu mai trebuia sa sufere populatia si tara ca sa plateasca 20 de ani cota rusilor. Povesteau bunicii mei ca pe vremea aceea a fost mai rau ca in timpul razboiului. Parintii bunicilor mei rationalizau in familie pana si malaiul, felie cu felie ca sa poata trai de pe o zi pe alta. Plata pentru o zi de munca la vreunul mai chiabur era un blid de faina de malai!!! Oamenii aia au dus greul… si noi ne plangem acum…
Ca sa nu mai vorbim de cei 50 de ani de cizma ruseasca…
Nu, nu… ei ar trebui sa ne plateasca acum despagubiri pentru cei 50 de ani in care ne-au inrobit in blocul comunist. Ne-au tinut in loc atata tim incat in ’89, in majoritatea domeniilor eram cu minim 25 de ani in urma vesticilor….
Rusia, pentru Romania, este ce a fost Imperiul Otoman, turcii, pana in 1878…
Muscalii s-au instalat în Moldova și Țara Românească înainte de 1878 cu toate că oficial acestea erau sub Poartă. Să ne gândim doar la Kiseleff. Și s-au purtat mai rău decît otomanii.
” Raspunde cu citat
Seculara inapoiere a Romaniei : La trei secole de Paris : Introducere
Mesaj Admin la data de Dum Mai 19, 2013 7:55 am
La trei secole de Paris
– Ghita Bizonu’. despre –
Seculara inapoiere a Romaniei
Cand, de pe inaltimile Filaretului, am vazut intinzandu-se in fata mea orasul Bucuresti, inecat intr-un ocean de verdeata, l-am intrebat pe tovarasul meu de calatorie:
– Ce distanta este intre Paris si Bucuresti ?
– Trei secole, domnule.”
(citat din: De la Pesta la Bucuresti – Insemnari de calatorie de Ulysse de Marseilliac. Discutia a avut loc in anul 1867)
Insa sezi listinit .. suemtem in continuare!!
i9n 1780 in Anglia (Anglia plus Scotia) popilatia ocaupata in garicuotura era 35%.
Cam tit atat era si on 1989 in RSR!!!
Pron 1998 era spre 40%!
Domnule, Ghita Bizonu’ aici sunt de acord cu dumneavoastra. Russia a fost intotdeauna un factor de progres pentru Romania. Sa privim impreuna la industria romaneasca: cand a fost pus bazele ei. Exact in perioada in care Romania era infratita cu poporul sovietic! Asta nu poate nimeni sa nege… Eu am incercat sa explic parerea mea. E pacat sa ne dusmanim cu Rusia. Da, poate in trecut nu a fost totul bine. Sa privim inspre Anglia si Franta. Sau inspre Franta si Germania… Nu sunt ele prietene acum?
rusia a fost , este si va fi cea mai mare piatra de moara atarnata la viitorul naemului romanesc. nu stiu cine pla ti-a bagat tie astea in cap, dar sa stii ca pe aici sunt oameni care chiar stiu despre ce vorbesc!!!!! cum sa spui ca tezaurul e datorie de razboi, tu te auzi ce scoti pe gura?>!>?!?!
O(e tine te doare capul.. eu as recomanda ceva de 7,62/25 … .cum ti-am zis nu toti ascendentii mei au fost romani ..
@semper.Cand a fost poporul roman infratit cu cel ciolovec!? „infratirea” a fost fortata (impunerea comunismului), nu dorita de catre romani. Sti tu cum, prin „grija” NKVD-ului si participarea „glorioasa” a T-34. Industrializarea a inceput inainte de 1945 -Malaxa, Astra, etc -fiindca atunci „poporul prieten si frate sovietic” a carat-o in (C)URSS. Auzi, „factor de progres pentru Romania”, asta-i tare!
@semper,
Poporul sovietic? Nene, te-ai lovit la ceas? 🙂
PS La voi, rusii, prietenia se intelege in felul urmator:
Da-mi tu graul ca sa-ti iau eu porumbul! 🙂
mai semper..ce exemple pozitive avem noi in rusia?:)) esti de coma..coruptie idiotenie zicala cine ca mine,mandru ca sunt rus,,dar rupt in foond..ia lumineaza ma?doar exemple negative..hotie coruptie,idiotenie,salbaticie,primitivism..etc..doar atata anglia-germania franta..alea sunt democratii vere..nu compara mere cu pere
@ GeorgeGMT
E mult prea tare articolul. Partea trista e ca nu se dau bani pt programe adevarate de inzestrare & pentru amaratii aia de jos care trebuie sa foloseasca echipamentul.
furtuna in pahar cu apa, armata trebuie restructurata Total
Industrializarea Romaniei s-a facut intr-un context general in Pactul de la Varsovia in care trebuia formata o noua clasa puternica devotata, clasa muncitoare. Adevaratul salt l-a facut Ceasca cu imprumuturile celebre si s-au bagat in industrie…in cadrul blocului estic Romaniei ii era rezervat de catre tatuc un rol agrar din cate imi aduc aminte……deci cu rusii si industria noastra mai usor…ca am „rezolvat-o” singuri dupa ’90 e una din dramele acestei tari…
Corect!
Ca sa fim cinstiti, au ratat summit-ul si au declansat o adevarata campanie de manipulare in mass-media si pe retelele de socializare pentru a coafa esecul intr-un mare triumf.
Oriunde intri sa comentezi despre „succesul ” de la Varsovia, cohorte de iohanisti, agresivi gen A3, te jignesc si incearca sa te convinga ca nu intelegi nimic din mareata gandire strategica a lui Iohannis, Motoc si a mortaciunii de la externe, i-am uitat numele.
Daca toata energia asta ar fi fost canalizata incepand de anul trecut pentru un rezultat bun la Varsovia, acum am fi avut aprobate trupe si nave NATO in Marea Neagra, nu gluma aia cu brigada romaneasca numita brigada NATO si „intarita” cu 400 de castravetieni si o companie de polonezi.
Cand intaresti un dig, aduci material din spate, nu muti caramizile din dig din stanga in dreapta si invers.
Am vazut si eu la televizor prezentarea „succesului” de la summit.., in care domnul presedinte ne-a asigurat ca s-a obtinut tot ce isi propusese Romania sa obtina… si de aici incepe manipularea media, cu ” Marea Brigada Multinationala”, unde se vede de pe luna ca nu exista nimic concret… NATO nu a dat nimic, doar si-a dat ok-ul la rugamintile noastre sa cuprinda in textul summitului acesta brigada, fara nimic concret in privinta angajamentelor… Probabil noi am zis: domnule.. nu ne putem intoarce acasa cu mana goala.. ne asteaprta ziaristii… trebuie sa aratam competenti, pe val… va rugam mult sa pomeniti de acesta brigada in text…si vedem noi dupa ce facem…. ne dau acordul niste aliati sa le folosim uniformele si ne imbracam o parte din soldati cu ele… sa zicem ca este multinationala… ” NATO a dat ok-ul… si noi acum, negociem ( practic munca de convingere si rugaminti ) la orice tara disponibila (straini sa fie.. ca sa fie multinationala) sa participe cu ceva simbolic la brigada. In privinta tehnici militare moderne, nu stiu ce mai este de zis… vedem, cum se misca polonezii si cum ne miscam noi… ei sunt deja departe de noi dpdv al dotarii si capacitatilor tehnice pe care le au si le-au probat deja ( si ca sa faca parca in ciuda investessc iar masiv …) pai daca noi anuntam o suma de miliarde de euro… era sigur un plan etapizat pana prin anii 2070…. 2080… Suntem in curu gol comparativ cu pericolele din jurul nostru si clasa politica incerca sa dezinformeze opinia publica ca suntem mai tari ca niciodata…