In data de 12 decembrie 2016 a avut loc ceremonia de sosire in „Tara Sfanta” a primelor 2 F-35 israeliene.
Printre cei prezenti nominalizam pe premierul Benjamin Netanyahu, presedintele Rubi Rivlin, ministrul apararii Avigdor Liberman, seful statului major – generalul Gadi Eisenkot, comandantul aviatiei militare – generalul Amir Eschel, instelati ai IDF si Fortelor Aeriene Israeliene, precum si secretarul apararii Ashton Carter si ambasadorul Dan Shapiro, reprezentanti ai Lockheed Martin.
La un deceniu de la primul zbor, LM a fost foarte hotarata sa implementeze cat mai repede predarea catre Israel a primelor F-35. Planurile initiale constau dintr-un centru de antrenament la Luke AFB, similar cu cele ale olandezilor, australienilor etc…dar decidentii au hotarat ca este mult mai avantajos ca Israelul sa puna mana pe multiroalele invizibile de ultima generatie mult mai devreme.
Cele doua aparate sosite ieri – cu o intarziere de 3 ore din cauza…cetii – vor face parte din escadrila „Vulturul Auriu”, care a avut in componenta F-16A/B pana la desfiintarea din urma cu cativa ani. De precizat ca personalul IAF care a petrecut cateva luni la Luke AFB nu a zburat cu aceste avioane, acest lucru va fi facut de pilotii israelieni la ei acasa.
Premierul Benjamin Netanyahu a tinut sa salute in cuvantarea sa sosirea lui F-35 la baza aeriana Nevatim, situata in desertul Negev, in ciuda posibililor nori negri ce vin din partea presedintelui-ales Donald Trump, care recent a dat drumul din nou pasaricii albastre (Tweeter) in care a ciripit impotriva costurilor si intarzierilor programului.
F-35 este destinat sa devina stalpul central al strategiei aeriene a Israelului, fiind considerat unul dintre cele mai avansate avioane de lupta din lume, capabil sa infrunte chiar si cele mai puternice baterii de rachete antiaeriene, aici incluzand si S-300 rusesti (sa nu uitam si de S-400), care au fost achizitionate recent de Iran si care sunt folosite in Siria (aduse dupa ce Turcia a doborat un Su-24M in urma cu mai bine de un an), unde recent aparate de zbor ale IAF au fost raportate de media ca executand misiuni de bombardament chiar si impotriva Damascului.
Fotografii: Yissachar Ruas
Iaca un semn ca o fi ceva de capul „amaratelor” alora de F35…
In conditiile in care LM este listata, declaratiile lui Trump nu pica prea bine, fapt demonstrat de scaderea cu vreo 3% a actiunilor LM.
Asa cum nici declaratiile privind Boeing si al ei nou Air Force One n-au picat prea bine pe bursa…
Tu ai impresia ca acea combinatie irezistibila intre Becali si Vadim(varianta americana), gandeste aspectele astea inainte sa scoate cava pe gura? 🙂
Si e culmea, ca omul asta vine fix din mediul de afaceri, dar nu il intereseaza nicicum lucrul asta!
Poti sa zici orice despre el, dar prost nu e. As vrea sa stiu si eu cand mai face anunturi din astea sa cumpar niste actiuni Boeing care vor creste la loc destul de repede, mai ales dupa un anunt de genu’ vindem 80 de avioane la Iran Air sau nu stiu cate Apache la UAE…
inteligenta sau prostia sa este irelevanta,
el va ocupa scaunu de presedinte al US si ar face bine sa se abtina de la discursuri care provoaca fluctuatii de astea misto la bursa,
fluctuatiile astea insemna pierderi mari pt. posesorii de actiuni,
sau credeti ca posesorilor de actiuni li se falfaie in banii investiti si au renuntat la actiuni de dragu lui tramp
apoi, avioanele astea la Iran Air ar putea sa nu mai fie chiar asa atat timp cat tramp a declarat, in spiritu inteligentei sale epocale, ca va renegocia/anula acordu cu Iranu
greu la deal cu boii mici
o analiza mai serioasa a guvernului condus de tramp gasiti aici:
http://www.contributors.ro/global-europa/administratia-trump-in-constructie-primele-semnale/
Bravo lor ca vor ce e mai bun pentru aviatia lor. In schimb, romanii, au ales sa achizitioneze avioane in genul celor pe care israelienii le-au retras de cativa ani.
Mentalitatea noastre este extrem de paguboasa…..viitorul este F 35, nu F 16. Dar noi am redefinit termenul de ‘Inapoi in viitor’! 🙂
Deocamdata avem ce ne permitem, si oricum F16 sunt mult peste orice zburatoare sovietica.
Cand economia ne va permite vom trece si la F35, totul cu banii jos, sa mai terminam cu mentalitatea asta de pomanagii ,,sa ne deie’ US si noua ceva acolo gratis”
F16 A/B UML e o pocnitoare. Orice Su-35, Mig-29 SMT se distreaza cu el.
not !
Sa ‘ne dea’ nu ‘sa ne deie’
mentalitatea de pomanagii o au minunatii israelieni nu noi.sa nu uitam de ajutorul militar american de 3,5 miliarde $/an de care beneficiaza .practic aceste f-35 le primesc moca de la americani in cadrul acestui program in timp ce noi platim totul cu varf si indesat.mare minune daca f-35 nu le-a fost bagat pe gat in cadrul acestui program de ajutor.
si la 42000 $/ora de zbor or sa zboare doar de 1 decembrie.
Da, da , stati sa vedem daca mai vedem si restu de „amarate ” de F16 . Sa vedem ce vor vrea pentru armata noii conducatori , noii guvernanti .
Dragnea a spus azi ca l-a rugat pe Ciolos sa amane cu un an toate taierile de taxe programate de codul fiscal, ceea ce ma face totusi sa cred ca nu vor umbla la cei 2% din PIB catre aparare. Sper sa nu ma insel!
Problema este ca nici macar sa ne scremem nu trebuie. 700 de milioane de euro pentru inca 12 bucati nu sunt imposibil de gasit. Problema este ca nu se vrea.
sunt atat de lacomi incat nu le mai ajung banii de la buget sa fure….nu vor sa lase nimic din mana
Corect pentru moment AJUNGE CU INARMAREA!
Parca-l aud pe ceausescu – si pe ponta…
Si ce ati vrea, sa cumparam vaselina, sa intre bocancul mai usor?! Ce n-ar da ucrainienii sa fi facut lucrurile altfel…
Inarmarea aduce cu ea si tehnologie, locuri de munca!
Pai majoritatea tehnologiei pe care o avem la indemana noi, civilii in ziua de azi provine de la cercetarea in domeniul militar.
Dar de la impiedicatii astia care ne conduc nu ai la ce sa te astepti in afara de gauri grosolane in buget nejustificate.
Repet, spune-le asta ucrainienilor! Si ei au inca industria, pe care noi am tocat-o la fier vechi!
Ruginiturile SH pe care le avem tin la respect un adversar de talia noastra! Si in jur avem numai si numai ‘pretini’. Si ‘pretini ai pretinilor’!
In loc de F-35, SUA mai bine ar fi produs F-22 pentru export. Raptorul chiar e o bijuterie de avion.
Bijuteria asta cam are tendinta sa crape in ultima vreme .
F 22 la fel cu SR 71, F 117A, B 2 si inca cateva aparate de varf nu sunt de vanzare in afara US oricati bani ai avea
In anii 90 japonezii au oferit 180 mld pt. licenta F 117A, americanii au refuzat
Ce este interesant este faptu ca multi de la noi consideră ca f 35 este peste F 22
Au la baza pretu de smen al lui 35
Ar insemna, la mintea mea, ca americanii ar vinde un produs mai bun si ar accepta sa ramana cu un produs mai nashpa
F 22 este pt. superioritate aeriană fiind produs pt. înlocuirea altui pradator F 15
Capacitățile lui 22 sunt la mintea mea peste 35
E doar parerea mea or relatia pe care o are SUA cu Israel este mult mai stransa de cat al oricarui alt aliat .
Israel are o semnificaţie afectivă pentru americani şi ar trebui şi românii să preţuiască mai mult ţara în care s-a întrupat Mântuitorul Hristos.
Nu
@Stefanita.Si nu gresesti cu nimic, asa este. Sa nu uitam ca Hey’ Ha’Avir/Fortele Aeriene Israeliene au fost primul client extern pentru F-16, in 1980, ceea ce spune multe. F-16 a avut si „bolile copilariei”, asa cum au astazi F-22/35, insa acestea s-au rezolvat in timp. Cand l-au prezentat oficial in Europa pe F-16, Le Bourget, iunie 1974, multi experti au ras -„un pitic”. Ulterior si-au dat seama ca cel”mai mic vanator din lume” e…”universal”. Si de aici a urmat succesul comercial. Cred ca-n viitor si F-35 se va bucura de succes si, foarte probabil, F-22 ramane loco, doar pentru SUA. Parerea mea!
@au zis ca F22 nu e exportabil nici macar la aliatii foarte apropiati, gen Israel. Altfel il vedeam de multa vreme in actiune in Siria
Nope. Nici pe departe nu beneficiaza de „intimitatea” dintre USA, UK, Canada si Australia.
Nu, dar nici departe nu e. The 6th pair of eyes.
De la Pollard incoace, comunitatea de intelligence americana este mult mai atenta cu Israelul (vezi comment mai jos)
cam naravasi vecinii din nord pe subiectul asta.
Un aliat cu nabadai, dar care are cea mai puternica si influenta „diaspora” din lume, cel mai puternic lobby etnic din SUA (si Europa as spune) si multa multa… asabiyyah, adica solidaritate. Daca faci un recensamant printre CEO la Hollywood, ziaristi influenti, CEO la Fortune 500, neoconi, intelligentsia Partidului Democrat, profesorii universitari, populatia de studenti in Ivy League, Curtea Suprema etc etc, vei avea niste surprize interesante de la 2% din populatia americana si 0,2% din cea a lumii.
Cat despre nabadai:
https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Liberty_incident
https://en.wikipedia.org/wiki/Jonathan_Pollard
Ce nu spune wikipedia si spune jurnalistul Seymour Hersh este ca informatiile lui Pollard date Israelului au ajuns la sovietici in schimbul permiterii migrarii evreilor rusi spre Israel, pt a rezolva temporar problema demografica si politica a statului.
https://cryptome.org/jya/traitor.htm
F-35… scump, ultramodern şi imposibil de cumpărat de către România cu banii jos şi mai ales cu offset. Poate in secolul următor.
,,Costul programului de avioane de lupta F-35 produse de Lockheed Martin este prea mare, a declarat luni Donald Trump. Presedintele ales a promis ca miliarde dolari „pot si vor fi salvate in ianuarie”, scrie Reuters.”
http://www.hotnews.ro/stiri-international-21466759-trump-costul-programului-35-iesit-sub-control-miliarde-dolari-vor-salvate-ianuarie.htm?nomobile=
nu e noutate faptul asta,programul oricum a avut mai multi dusmani decat prieteni.
banii sunt ai lor in mare masura si e treaba lor si-i gestioneaza.curios pentru mine este iesirea publica pe acest subiect din partea roscatului.
Dar este adevarat ca este extrem de scump. Au facut F-22 mult mai ieftin, si ala nici macar nu au avut de gand sa-l produca in serie, deci costurile au fost mult mai mari.
era si cazul sa puna cineva piciorul in prag.struto-camila asta care face de toate dar nimic ca lumea nu este decat o imensa risipa de fonduri.
offtopic: stie cineva de ce pe resboiu.ro nu se mai posteaza nimic?
pai intreaba direct acolo… sau asteapta pana mai da Iulian pe aici 🙂
Nu si au platit domeniul
A fost raportat ca „harmful” catre firmele de antivirus. Nu am inteles daca site-ul era de vina sau cei care il gazduiau. Probabil ca va schimba gazda sau/si va face o dezinfectie/dezinfectie/deratizare profunda a site-ului.
Probabil unu mai putin rabdator la Caps Lock si care sa simtit jignit de comportamentul domnului respectiv a facut ceva plangeri poate si un link cu ceva virusi viermi exploit si asa a intrat la threats , pacat ca mai aflai ceva si pe site-ul ala
Ma scuzati ca deranjez, dar nu am gasit un articol mai propice… tocmai am primit un e-mail de la cineva si am ramas fara suflare… cred ca e foarte important de tinut cont de el pe viitor… si de analizat in profunzime…
Karen Smith – Efectul biologic la musulmani după 50 de generaţii
de căsătorii ȋntre veri primari
Citind acest articol, înţelegem de ce este numit Planul Kalergi,
planul genocidului europenilor. Nikolai Sennels este un psiholog danez care
a realizat o amplă investigaţie asupra unei probleme puţin cunoscută din
lumea musulmană: rezultatele dezastruoase ale endogamiei provocată de
căsătoriile între veri primari.
Această practică a fost interzisă în tradiţia iudeo-creștină
încă din timpul lui Moise, dar de la Mahomed până azi este ceva obişnuit în
lumea musulmană şi va continua să fie fiindcă Mohamed este ultimul exemplu
şi autoritate asupra modului de viaţă musulman, inclusiv căsătoria.
Endogamia în lumea musulmană a făcut practic un rău ireversibil
rezervei genetice musulmane, un rău foarte mare inteligenţei, bunului simţ
şi sănătăţii.
Sennels spune că aproape jumătate din toţi musulmanii din lume
sunt endogamici. În Pakistan, 70%, inclusiv în Anglia, mai mult de jumătate
din imigranţii pakistanezi sunt căsătoriţi cu veri primari. În Danemarca
numărul de imigranţi pakistanezi este în jur de 40%.
Numărul endogamicilor este devastator în alte ţări musulmane
importante: 67% în Arabia Saudită, 64% în Iordania şi Kuwait, 63% în Sudan,
60% în Irak, şi 54% în Emiratele Arabe.
După BBC, endogamia explică de ce 33% dintre copiii pakistanezi
din Anglia se nasc cu trasformări genetice recesive, existând riscul morţii
datorită malformaţiilor. Alte consecinţe ale endogamiei includ creşterea de
100% a riscului de moarte intrauterină şi 50% posibilitatea să moară copilul
la naştere.
Diminuarea capacităţii intelectuale este o altă consecinţă
devastatoare a căsătoriilor între veri.
Investigaţiile lui Sennels arată că fiii rezultaţi din aceste
căsătorii au coeficientul intelectual mai mic cu 10-16 puncte şi abilităţile
sociale se dezvoltă mult mai încet la copiii endogamici. Riscul de a avea un
coeficient intelectual mai mic de 70 şi a fi clasificat ca „retardat” este
de 400% la copiii endogamici.
În Danemarca, imigranţii musulmani sunt cam 300% predispuşi să
nu treacă probele de intrare în armată daneză.
Sennels spune: „Capacitatea de a se bucura şi de a produce
cunoaştere şi gândire abstractă este pur și simplu mai mică în lumea
islamică.”
El observă că-n lumea arabă se traduc doar 330 de cărţi în
fiecare an, aproximativ 20% din ceea ce face numai Grecia. În ultimii 1200
de ani ai Islamului, doar 100.000 de cărţi au fost traduse în arabă, ceea ce
face Spania într-un an.
Şapte din 10 turci nu au citit niciodată o carte. Sennels
subliniază dificultăţile pe care acest fapt le creează pentru musulmanii
care doresc să reuşească în Occident: „Un IQ mai mic, împreună cu o religie
care interzice gândirea critică, cu siguranţă vor face mai dificil pentru
mulţi musulmani să reuşească în societăţile noastre cu cunoştinţele de
înaltă tehnologie.”
Numai nouă musulmani au câştigat Premiul Nobel iar cinci dintre
ei au primit Premiul pentru Pace. Revista Nature arată că numai 10% din
media mondială în investigare ştiinţifică vine din ţări musulmane şi se
măsoară pe articol la un milion de locuitori.
În Danemarca, țara de origine a lui Sennels , copiii musulmani
sunt extrem de numeroşi în rândul celor cu nevoi speciale.
O treime din bugetul pentru şcolile daneze este consumată de
educaţia specială.
În Copenhaga, 51% la 70% dintre copiii piperniciţi, cu
dizabilităţi, sunt de origine străină, capacitatea de învăţare este grav
afectată. Studiile indică faptul că 64% dintre elevii cu părinţi arabi
continuă să fie analfabeţi după 10 ani în sistemul şcolar danez.
Rata de abandon şcolar a imigranţilor în şcolile daneze este de
două ori mai mare decât a danezilor. Boala psihică este, de asemenea, un
produs.
Cu cât este mai apropiată ruda de sânge, cu atât este mai mare
riscul de schizofrenie. Riscul crescut de demență ar putea explica de ce mai
mult de 40% dintre criminalii nebuni din punct de vedere clinic din
Danemarca sunt imigranţi.
În SUA cam la fel.
Potrivit lui Sennels, „Un studiu bazat pe 300.000 de americani
arată că majoritatea musulmanilor din SUA au un venit mai mic, sunt mai
puţin educaţi şi au locuri de muncă mai rele decât populaţia pe ansamblu.”
Sennels spune: Nu încape nicio îndoială că tradiţia căsătoriilor
între rude, veri primari, la musulmani le-a distrus rezerva genetică.
Primii, şi cele mai mari victime ale Islamului, sunt musulmanii. Simpla
compasiune iudeo-creştină pentru musulmani şi simţul realităţii pentru a
proteja civilizaţia occidentală de ravagiile Islamului dictează o opoziţie
viguroasă împotriva răspândirii acestei ideologii întunecate şi periculoase.
Aceste realităţi dure trebuie să fie luate în considerare atunci
când stabilim politici publice care se ocupă cu imigraţia din ţările
musulmane şi construirea de moschei
.
Sursa: Karen Smith – Efectul biologic la musulmani după 50 de
generaţii…
1. 50 de generatii inseamna aproximativ 1650 de ani (sunt 3 generatii la 100 de ani). Cam grea matematica pentru autorul studiului la care faceti referire.
2. endogamia este o practica frecventa la musulmani, dar nu numai. Conditii care tin de istoria lor a facut ca evreii europeni sa fie nevoiti a-si alege un partener dintre rude (comunitatile evreesti din orasele europene erau mici si de multe ori pe fuga). Or acest lucru a facut ca frecventa bolilor genetice la ei sa fie mai mare decat la alte popoare. Nu degeaba exista zicala „Niemann-Pick copilul mic, copilul mare Crohn are” (ambele boli sunt cumplite). Din cauza aceasta, in Israel, genetica (ramura a medicinei) este foarte dezvoltata. Din cate stiu eu, sunt destui evrei care au primit premiul Nobel.
3. endogamia a fost practicata inclusiv la noi. S-au facut studii genealogice care au avut in vedere intregi sate romanesti din tot spatiul romanesti si ghici rezultatul: toti sunt rude, mai mult sau mai putin apropiate. E si normal acest lucru atata timp cat sute de ani la rand s-au casatorit in satul lor, iar satul lor era minuscul. Tiganii se confrunta cu aceeasi problema. Aristocratia la fel. Cu mai bine de 100 de ani in urma s-a facut un studiu privitor la inaintasii regelui Carol I: are stramosi provenind doar din 35 de familii, in cei aproape 1000 de ani de atestare documentara.
Fotografii mai clare ale celor douà avioane la escala din Azore :
http://militaryaviationreview.com/first-two-israeli-f-35as-arrive-at-lajes
Altfel :
Israelul are un ajutor militar american de 33 de milliarde de dolari (alte surse dau 38 miliarde) pentru perioada 2019-2028. De unde o „preferintà” pentru cumpàrarea amaterialului american, cà altundeva nu au voie sà foloseascà ajutorul. Si dacà trebuie sà ia american, ce alte avioane multirol sà ia decât F-35 ?De altfel încà 17 F-35 au fost comandate recent :
http://www.middleeasteye.net/news/israel-orders-17-more-f-35-stealth-warplanes-us-588029331
Citisem, dar nu mai stiu sa dau linkul, ca ultima runda de negocieri s-a soldat nu doar cu cresterea subventiei financiare, ci si cu sporirea procentului care poate fi cheltuit pe achizitii de la industria nationala israeliana.
Da, numai cà e ca Radio Erevan. Tocmai invers. În memorandum scrie cà, începând cu al saselea an, Israelul nu mai poate cheltui sumele respective în propria sa industrie ci numai în buticul unchiului Sam :
„A partir de la sixième année, Israël ne pourra plus utiliser ces fonds pour passer des commandes à sa propre industrie de défense, ce qui était le cas pour plus du quart de la somme allouée. L’aide de Washington est donc, au-delà du lien conforté entre les deux pays, une subvention indirecte au complexe militaro-industriel des Etats-Unis.”
http://www.lemonde.fr/proche-orient/article/2016/09/14/l-alliance-militaire-entre-les-etats-unis-et-israel-renforcee-pour-dix-ans_4997467_3218.html
Mea culpa, atunci!
Ai inteles invers. In termeni de inflatie ajutorul este cam acelasi, iar pr0centajul din fonduri care putea fi cheltuit in Israel o sa fie zero in cinci ani. Aia sunt baieti mari, deci Uncle San nu mai are de ce sa subventioneze un competitor.
Off topic: iata ce luminite de sarbatori au altii….
http://militaryaviationreview.com/us-air-force-f-16-elephant-walk-at-kunsan-airbase
am vazut una cu avioanele lor de transport,demential…Cata forta pot transmite chestiile astea?
Aceste 2 F35 au ajuns pe aripile lor, sau tractate cum se obisnuieste in ultimul timp pe la muricani? Si ca sa aterizeze 2 in israel cate au fost la decolare? :))
Acuma lasand gluma la o parte spunea cineva pe aici ca aceste avioane ar fi antidotul la sistemele S300/S400 rusesti din siria-fals.
Sistemul S400 are radarul de iluminare a tintei „Nebo M”, complementate de ” Resonance NM1″ , „Gama C3M” special gadite pentru stealth-uri. Au puterea si capacitatea de iluminare pentru o tinta cu un RCS de 0.001 adica aprox. cat o minge de golf cu frecventa in spectru larg pe doua benzi. Adaugandu-se reteaua complexa de radare multiband cu spectru larg ce o au momentan rusii im siria e foarte putin probabil/aproape de 0 sansele ca 2 avioane sa poata puna probleme sistemelor rusesti chiar si in conditii de bruiaj.
Acestea vor fi bune potriva iranului,egiptului si siriei dupa ce vor pleca rusii de acolo daca vor mai pleca vreodata.
S-400 a fost adus in Siria doar pentru a calibra sistemul împotriva F-22 si F-35. E prima data cand Raptorul vede actiune, era pacat sa rateze ocazia.
Ma intreb cine calibreza mai bine niste senzori, unii care zboara pe „tacute”sau unii care fac „galagie” cu emiterele radarelor.
Pentru rusi sunt mai valoroase informatiile despre modul de optim detectare ale avioanelor stealth, decat pentru americani frecventele radarelor folosite de S400.
Serios?Adica indiciile despre anihilarea celor mai performante sisteme AA rusesti nu sunt valoroase?
Frecventele radar se schimba usor.
Nu doar frecventele sunt importante.
Oricum, stealth e doar un mit. F-117 Nighthawk a fost doborat de un jaf de S-125 Neva din anii 60′. Romania isi pensionase sistemul S-125 in 1998 deoarece era considerat mult prea depasit. :)) S-125 a mai doborat la vremea lui si avioane gen Mirage F1, F-16, F-4E, A-4 etc.
Si io zic ca hamericanii sa-si distruga singuri toate avioanele inainte de a fi incadrati de vreun sistem S-390 sau mai rau S-400. Sau sa le predea intacte rusilor pentru ca n-au nicio sansa!
*S-300 (am degetele prea groase)
Bun. Suntem 2 .
😀
Celebru S-125 a doborat doar unul si ala dintr-un cumul de intamplari fericite pentru rachetisti.Cele ~44 de F-117 au avut 850 de misiuni deasupra Iugoslaviei iar apararea AA a doborat unul si asta s-a datorat conditilor meteo, coincidentei ca sarbii au deschsi radarul cand si-a deschis si avionul trapa bombelor etc. De cate ori s-au mai repetat aceste conditii? Stealth-ul este un mit pentru impotentii care nu sunt in stare sa realizeze un aparat stealth nici macar la nivelul generatiei 1 (F-117) daramite generatia 3-4 (F-22, F-35). Ce mancati voi cu S-400 care doboara tot ce zboara cand proiectantii lui n-au habar care sunt parametrii reali ai de invizibilitate radar pt avioanele F-22 si F-35. Maretul S400 n-a fost in stare sa prinda niste Popeye trase de evrei spre Damasc dar dau de pamant cu F-22, despre ce vorbesti. Pe langa raritati si lozinci de marketing fornaite pe nas altceva nu aveti.
„apararea AA a doborat unul si asta s-a datorat conditiilor meteo, coincidentei ca sarbii au deschis radarul cand si-a deschis si avionul trapa bombelor”
N-a fost vorba de o concidenta. Respectiva unitate de rachete a fost informata in timp util ca la ora respectiva, in zona respectiva urma sa zboare avionul respectiv. Scurgerea de informatii s-a datorat unui ofiter de legatura francez depe langa americani. Inclusiv ofiterul care a condus acea unitate de rachete a declarat intr-un interviu ca fost informat din timp asupra traseului pe care aeronava urma sa il aiba.
Norocul si coincidenta exista pentru ca Zoltan Dani nu avea de unde sa stie cand isi deschid pilotii trapa bombelor, pt ca pana la urma desi cunosteau traseul asta le-a permis sa-l incadreze.
Realizezi ce „performante” sunt radarele acelea? Sa fie informat din timp ca pe acolo va trece X avion, sa isi amplaseze din timp echipamentul, sa astepte pregatit pe pozitie… Al naibii, oare toate razboaiele s-au desfusurat in asemenea conditii? Sa astepti la panda inamicul in timp ce acesta iti transforma tara in moloz… Iar la sfarsit sa trambitezi sus si tare ca l-ai invins, desi ai cedat teritorii, ca ai tehnica superioara de lupta, desi el a facut prapad la tine in curte.
Probabil ca asta ii consoleaza acum dupa ce au indepartat molozul.
O ce frumos, cand auzd cate poate faca acest sistem ma intreb cat de prosti suntem toti si nu ne sinucidem , se pare ca nu mai trebuie sa traim, rusi le fac pe toate cu sistemul asta, pana si respira in locul nostru,… hop stai asa, se pare ca marele sistem nu stie sa faca diferenta intre o pasare (un pic mai mare decat o minge de golf) si un avion de vanatoare la joasa inaltime, oare ce or fi miile de puctulete de pe dipley-ul radar, avioane sau pasarele (si nu vorbesc de cele de pe centura Bucurestiului)…. hai ma nu o dati in balarii……
Prietene faza cu pasarile e un mit pentru copii. Radarele stabilesc si viteza de zbor al obiectului.in cazul avioanelor viteza nu poatr fi mai mica de 350km/h din motive de portanta. Zi-mi tu mie ce pasare are viteza asta si eu promit ca dau o naveta de bere.
Orice radar Doppler poate sa faca difetenta dintre obiecte care zboara cu viteze mari/supersonice si obiecte lente cum sunt pasarile.
Oricum, gandind logic, daca un S 125 facut in anii 60 poate sa doboare un avion stealth cu greutate, un S400 contemporan ar trebui sa se descurce lejer cu orice tip de avion.
Mai incet cu pianul pe scari……ar trebui sa cititi mai multe despre incidentul di Yu si fantasticul S125 facut in ani ’60 (apropo si acel stealth cu greutate era tot conceptie ’60-’70) iar cu o floare nu se face primavara (nici macar araba) iar in privinta radar vs pasarele la fel mai aveti de studiat, ca si indiciu, chiar aici pe acest „shait” a fost un articol mai de mult in care se explica un pic mai deteliat care este problema acestor radare cu posibilitate de a depista „totul” , se pare ca ‘pasaricile” astea sunt un adversar de temut…….dar stiti ceva, este ultima oara cand va raspund, nu de alta dar accept sa ma „cert” pe net cu cineva care chiar a citit f. multe in domeniu ( de exemplu WW) dar nu are rost sa ma cert cu voi…..mai cititi…macar pe aici pe net…..
Sa zicem ca sarbii au avut noroc cu cele 2 F117 lovite. Unul s-a prabusit si, zic americanii ca fost detectat cad a deschis trapele pentru lansarea bombelor, iar al 2 lea care a fost lovit dar nu s-a prabusit a fost detectat din cauza apei de ploaie de pe suprafata avionului. Oricum ar fi ele erau tahnologia anilor 90 iar AA sarba a anilor 60.
Tehnologia F-117 era de sfarsit de anii ’70 inceput de anii ’80 nu din 1990. F-117 au intrat in serviciul USAF undeva pe la 1981 „The maiden flight of the Nighthawk took place in 1981, and the aircraft achieved initial operating capability status in 1983.[1] The Nighthawk was shrouded in secrecy until it was revealed to the public in 1988.[4]
Si tu si Ghici cine o luati rau de tot pe aratura. Doborarea F-117 nu s-a datorat performantelor tehnicii ci norocului, intamplarii.
S 125 a intrat in activitate in 1961. F-117 a intrat in activitate in 1983. Sunt 22 de ani diferenta.
Nu a fost nici o intamplare. Daca vei citi mai mult despre acest incident vei afla ca Zoltan Dani avea un sistem bine pus la punct de detectare si a reusit sa doboare F 117 in timp ce era vanat de sistemul de detectie radar NATO ceea ce-l impiedica sa tina radarul pornit mai mult de cateva minute.
F 117 e la fel de stealth ca f 22 sau f 35.
Da un sistem cu pandari. Si da a fost noroc ca daca il deschidea mai tarziu sau inainte de deschiderea trapelor in intervalul lui de siguranta nu ar mai fi fost toata galagia de azi cu avionul stealth doborat. Pur noroc ca Dani nu stia cand isi deschid aia trapele.
Plus ca sistemul sarbilor nu era ala din 1960 ci cel upgradat in 1978 si la inceputul anilor 80 pt protectia rachetelor antiradiatie.
anla sistemul ala anti rachete anti radiatie la radarele alea p18 spoon rest – era o gluma proasta
Erau 2 radare cuplate, care se opreau pe rand sa pice harmul intre ele
Nu era nici un upgrade practic, era ceva procedura
O fi gluma dar tot upgrade se cheama. 🙂
Cum sa fie noroc cand in afara de F 117 doborat a mai fost un F 117 cu daune substantiale care a reusit sa scape. Sarbii aveau un sistem bine pus la punct pentru ce aparatura de 2 lei aveau.
Ala fost avariat. Gandeste-te, 2 aparate din 850 de misiuni.Daca intr-adevar stealthul era si ar fi asa de ineficient de ce n-au avut mai multe pierderi.Plus ce a mai spus si RD mai sus, cartitele din NATO care au dat sarbilor traseele misiunilor NATO.
Da, asta este varianta cea mai folosita a legendei, cum ca un of. francez ar fi scapat traseele misiunilor NATO catre sarbi, de fapt eu am auzit de trei variante povestite de ofiterul sarb Zoltan Dani ( care intre timp a devenit cetatean ungur cu acte in regula).
Pe de alta parte nu am auzit niciodata de vreun ofiter judecat pentru aceasta problema, deci versiunea aceasta mi se pare destul de subtire, in plus NATO ar fi trebuit sa aiba pierderi imense si din celalate aeronave (ca doar nu foloseau sarbi informatia doar pt. F-117)
Iar al doilea a fost compromis de condensul depus pe fuselaj si zborul la joasa inaltime ce i-a permis operatorului rachetei sa-l incadreze. Am mai spus stealth-ul nu presupune invulnerabilitate ci o rata de pierderi extrem de redusa. Cat inseamna 2 avioane din 44, procentual vorbind?
Tehnologia radar a mai avansat din 1960 pana acum. Daca un S 125 iti demoleaza 5% din flota de F 117 atunci e cam nasol.
Un F 117 are un RCS de 0.003 m2. Un F-35 de 0.005.
Sa pierzi 5% din flota in 850 de misiuni ti se pare mult? As fi vrut sa vad rata de pierderi a rusilor intr-un scenariu comparabil.Ei au pierdut in Georgia in mai putine misiuni aeriene cam cate avioane a pierdut NATO in Iugoslavia in conditii de uzura intensa a flotei aeriene.
La F-35 nu se cunoaste RCS-ul real. Asta este estimat prin presa.
Nu mai vorbiti din imaginatie fara sa aveti treaba cu subiectul. citati niste surse/carti.
Cititi aici pana o sa va dau eu mai multe linkuri:
http://www.ausairpower.net/APA-Engagement-Fire-Control.html
https://news.usni.org/2014/04/21/stealth-vs-electronic-attack
@Alex AUSAirpower este un site subiectiv, detaliez diseara. Articolul doi este la fel o interpretare subiectiva a unor declaratii
@GuessWho, daca aveau un sistem atat de bine pus la punct de ce nu au doborat decat 1? doar unul a cazut jos si au putut sa se laude cu el
Unul inseamna coincidenta si factori externi, noroc, spionaj, etc
Este o diferenta intre radarele de descoperire/ alarmare si cele de urmarire a tintei. Una este ca lucreaza in benzi de frecvente diferite si a doua problema este ca cele de urmarire pot actiona de la distante mai mici decat primele si in doar in conditiile unor tinte cu o amprenta radar de o anumita dimensiune.
Problema cu stealthul pt radarele de urmarire este aceea ca prin natura armamentului si tacticilor folosite avioanel stealth ajung foarte rar in zona de risc pentru ele.Ele nu sunt concepute ca fiind invulnerabile ci pentru a asigura o rata de pierderi cat mai mica in conditiile unei aparari AA supraaglomerate („stratificate”). Faptul ca niste rachete de croaziera evreiesti au penetrat „bula” de interdictie facuta de rusi spune multe despre „ultraeficientele” sisteme AA rusesti. Ma intreb daca le-or fi vazut pe radare. Doppler sau nu.
Odata cu cresterea puterii de procesare a semnalului, un radar pe UHF poate obtine o rezolutie destul de buna chiar de la distante mari. Ideea e ca radarul UHF nu trebuie decat sa ghideze racheta in zona avionului. Cand se apropie destul de mult de avion capul radar al rachetei obtine radar lock destul de usor.
Vise, vrei sa spui ca ghidezi o racheta spre un stol de pasari unde ar putea fi un stealth dupa care racheta isi alege tinta? Nu cred ca merge asa pentru ca altfel sistemele AA nu ar mai avea radar de achizitie a tintei (TAR) ca ala nu-i pus de florile marului acolo. Pe langa asta radarulrachetei nu cred ca este destul de puternic ca sa faca achizitia tintei pe un stealth.
Radarul UHF poate functiona ca radar de achizitie la nevoie.
Odata ce ai adus racheta destul de aproape de tinta stealth pana si o racheta cu cap infrarosu poate gasi si elimina un avion „invizibil”.
O fi cum zici tu dar omiti niste elemente. Radarul tau UHF o fi cand asta dar doar de la o anumita distanta, pe o amprenta radar de o anumita marime si in nici un caz pe una de marimea unei mingi de tenis. In afara de asta EWS-ul avionului stealth iti prinde emisia cu mult timp inainte sa-l vezi tu iar cand ajungi tu sa-l vezi pe radar ca o pasare el stie demult ca esti acolo si il cauti. Mai departe putem fabula in legatura cu ce ar putea sa se intample.
Oricum noi speculam acum despre detalii clasificate. Va mai trece mult timp pana sa avem imaginea completa despre eficacitatea stealth/antistealth Nu cred ca in Siria se va ajunge la vreo confruntare intre S400/F22.
Aici ma opresc. Stima si respect ! Esti un bun partener de conversatie.
Nu mai am timp sa raspund acum. Raspund diseara.
Merci. A fost placut sa dialogam sine ira et studio.
Habar n-ai ce vorbesti, inghiti pe nemestecate ce-ti livreaza rusii. La nivelul actual al tehnicii ca sa poti face tracking pe o tinta cu RCS-ul dat de tine, dupa brosurile marketingului rusesc, iti trebuie antene pentru radare in banda X de cativa KM patrati ca suprafata. Cat de mari sunt antenele sistemelor multibanda rusesti?
Pt Alex Is.
@ anla’shok esti ok, are omu ce discuta cu tine chiar daca o tii mereu pe-a ta, dar scoti niste perle cateodata…de sta pisica-n coada. 🙂
Problema radarelor rusesti este ca nu au cum sa fie calibrate si operatorii nu stiu ce sa caute cu acel radar , pt simplul motiv ca Rusia nu detine un avion stealth pe care sa calibreze radarul . Dau la peste cu o undita mica de copil in mijlocul oceanului pacific . Se vorbeste de RCS si marimea lui , care nu se cunoaste cu siguranta la avioanele stealth , sunt sisteme de razboi electronic care poate imbunatati RCS etc etc .
rusia nu detine avion stealth dar o buna parte din f-22 opereaza in alaska la granita cu ei.