Fortele Aeriene de „auto-aparare” Japoneze au anuntat azi, marti 9 aprilie, ca un F-35 de la baza aeriana Misawa din nord-estul Japoniei a disparut de pe radar deasupra Pacificului, in timpul unui exercitiu de antrenament.
Avionul de vanatoare stealth zbura intr-o formatie cu alte trei aparate decolate din zona Prefecturii Aomori, la aproximativ 135 kilometri est de baza, cand contactul radar a fost pierdut in jurul orei locale 7:27 pm.
Comunicatiile radio nu au putut fi reluate cu avionul lipsa si operatiuni de cautare-salvare sunt in toi.
F-35A-ul respectiv este unul din cele 13 (n.r. – 12?) de la baza Misawa.
Ceva recent, de cateva zile
https://thediplomat.com/2019/04/japan-air-self-defense-force-stands-up-first-f-35a-lightning-ii-fighter-squadron/
Cea mai mare lovitura ar fi sa fie F35 – ul bine merci dar aterizat pe la rusi sau chinezi… Cam la fel dar in oglinda fata de MIG 25…
Si eu m-am gandit la asta … unde mai pui ca era si invizibil pentru radar (!?) A spune despre F15 ca a disparut de pe radar e o gogomanie. Ar insemna ca rusii au dreptate si radarul lui S 400 il poate detecta. Sunt doar cateva explicatii pentru modul in care putea fi urmarit si localizat … Ori zbura in formatie cu avioane ce pot fi detectate de catre radar ori datorita semnalelor emise de echipamentele de identificare amic inamic instalate pe el. Daca nu zbura in formatie sau daca aceste echipamente erau dezactivate atunci adio si un praz verde … Daca nu dau de ” cadavrul” lui F 35 atunci chiar ca au dat de dracu
Probabil zbura cu „chestii” care il faceau vizibil, la fel ca F-22.
https://defence-blog.com/news/japanese-f-35-fighter-reportedly-crashes-during-routine-training-flight.html
Din pacate aviatia americana e la pamint. Boeing a devenit o firma socialista, e mindra ca are femei si oameni de culoare in conducere, competenta nu mai joaca nici un rol, Obama si-a impus propriile ambitii, tot inainte.
Acum F 35, era o chestie de timp pina se va intimpla o catastrofa..
https://www.boeing.com/company/general-info/corporate-governance.page
https://www.boeing.com/company/bios/
Sigur. S-au „maronit” de tot si au ramas fara cajones, de parca competenta nu ar avea nimic de a face cu asta.
http://www.boeing.com/principles/
Da si? Sigur socialista, dar cu profit net de 10,6%. Contra partida lor fiind cu mult mai „capitalisti” se screm undeva pe la 4,8%. Ai dracului socialistii astia.
Alex, nu ai inteles ce vreau sa spun.. e vorba de mentalitate… lipsa viziunii, Airbus Neo i-a luat complet prin surprindere, ar fi trebuit sa stie ce vine, dar se ocupau cu principiile.
Pt lumea intreaga, un Boeing sanatos, de succes, este un mare cistig..
Si un elefant alb precum un A380 unde il incadram? Nu ma intelege gresit acum. Sunt un mic actionar la Airbus acum, dar sa-i acuzi pe astialalti de lipsa de viziune este un strop tras de par.
A 380 a fost viziune, ca nu a iesit e altceva.. Singurul avion nou facut de Boeing in ultimii ani a fost Dreamliner, in rest nimic, nada, MAX nu-l punem.
Si asta in numele profitului net de 10%. Un profit net mare inseamna plata unor impozite mari, inseamna neglijarea dezvoltarii unor produse noi, a retehnologizarii.. Profitul mare se razbuna acum cu MAX, va costa mult emiliarde Pina se resusete ceva si eu spewr sa reuseasca.
Și ăștialalți ce viziune au avut? A350, răspunsul la 797. A330neo răspunsul la 777x. Deci și Airbus se ocupa de reșapări nu numai Boeing. Daca și ăștia au avut viziune acum mă las păgubaș.
La 777 i-a ajutat certificarea aia ETOPS care a omorat pe A340
Si 330 a venit tarziu din cauza asta
Neamtu cred ca stiau ce vine,
Dar cine stie, 737 a avut doi ani de proiect pana la first flight in 1967
tot in anii aia au fost sr71, saturn v, apollo etc – era alta lume era masa critica de ingineri si firme
Cred ca se va schimba una-alta.
https://www.reuters.com/article/us-ethiopia-airline-boeing-lawsuit-idUSKCN1RL31D
Boeing shareholders sue over 737 MAX crashes, disclosures
Rechinii au simtit sange…
Cata ipozrizie pe capul actionarilor… auzi, „Boeing “effectively put profitability and growth ahead of airplane safety and honesty” by rushing the 737 MAX to market to compete with Airbus SE, while leaving out “extra” or “optional” features designed to prevent the Ethiopian Airlines and Lion Air crashes.”
Oare cine-o pune presiune pe Board si restul executivilor sa creasca profitul?
exact aviatia americană e la pământ…..nțț,nțț
probabil la protecționism guvernamental au voie doar aeuropenii iar f35 are interzis la incidente.
@neamtu tiganu.Vorbeste cineva care a lucrat in industria aeronautica socialista din Romania :))))))))
Probabil de asta si stie mai bine despre ce vorbeste.
Continua sa razi, nu te jena.
Sa vedeti voi acum rusnacii si trollii lor dar si Gigel românașul care viseaza umed la Rusia cum vor arunca cu r@#@t in F35.Nu-i bai,face parte din bolile copilariei.Sa nu uitam ca si Apache a fost considerat nefiabil dar pana la urma „a sfârsit” in a fi cel mai bun elicopter din lume.Sa nu uitam si de V22 Osprey care a avut parte de accidente soldate cu 22 de morti,o preioada de „gestatie” lunga,oameni precum Dick Cheney care voiau programul mort,reviste precum Times care scriau ca aerinava nu e buna de nimic.Si cu toate aste si Osprey a „sfarsit” si el prin a asigura o capabilitate unica U.S.Marines avand peste 100.000 de ore in teatrele din Afghanistan,Irak etc.
„dar si Gigel românașul care viseaza umed la Rusia”
Sper ca nu te-ai referit la mine… nu e cazul meu!
Nu,nu la Dvs. m-am referit.E doar un nume generic gen Dorel.Ca ca si „average Joe” la americani.
Hai cu glumele:
– de ce a fost vizibil pentru radar de la inceput, nu trebuia sa fie invizibil?
– a disparut de pe radar => a facut ce trebuia sa faca, o sa apara cand isi dezactiveaza stealth-ul
– a fost doborat de un Su 57
– japonezii au facut teste cu softul ala de la Boeing 737
– stiindu-se in inferioritate numerica fata de chinezi, japonezii reiau traditia zborurilor kamikaze
Lasand gluma la o parte:
1) sper ca pilotul s-a salvat
2) se mai intampla
3) daca zbura in formatie cu inca 3 aparate, ceilalti 3 piloti nu au vazut nimic? Termenul „in formatie” pentru mine inseamna in raza vizuala (chiar mult in interiorul acestei raze) deci ar fi trebuit sa vada ce se intampla cu colegul
4) nici un „mayday” de la pilotul cu pricina, nimic?
Care este asemanarea dintre elefantul cu ochii rosii si F35?
Amandoi se ascund bine (in cires). 🙂
ps sper totusi ca pilotul e ok
:))
Cam ciudată dispariția asta. Eu zic sa mai așteptăm. Poate a fost eroare umană.
Eu inteleg ca l vedeau pe radar la mai putin dec135 km…?
Cred ca a disparut ca e prea invizibil…
am auzit niște dopuri de șampanie,tu ești mircea?!??
:))
Da. Ma fac ca lucrez…
Nu mà încântà de loc probabilul deces al unui pilot.
F-35 are nesansa statisticà de a se pràbusi din când în cand, mai mult sau mai putin, ca si alte avioane.
Deci peste tot scrie ca a disparut de pe radare la 135km….
Il poti vedea pe radar la 135 km ? ?
Normal.
Auzi „NORMAL” !!!!!!
In mod normal F-22 sau F-35 zboara cu niste reflectoare radar atasate pt. a evita accidente cu alte avioane si a-si ascunde amprenta radar reala. Doar in misiunile reale se zboara fara respectivele reflectoare. Pe de alta parte „disparitia de pe radar” poate fi o expresie, in alte surse se da „s-a pierdut contactul cu”
Corect. E o expresie, un șablon cum e și cel cu „fiarele contorsionate” și multe altele pe care le folosesc ziariștii fără imaginație și cultură.
wireless
Salut. Naval Grup a castigat corvetele o stire buna desfac o sampanie.
A fost la stirile tv?
A fost la B1 dar este un articol de reclama, „a castigat” in sensul ca a oferit pretul cel mai mic nu ca MApN a facut vreun anunt oficial…
Gasit.
https://japantoday.com/category/national/Wreckage-confirmed-to-be-crashed-Japanese-F-35-stealth-fighter-pilot-still-missing
Aparatul a fost asamblat in Japonia.
Sper sa-l gaseasca inaintea rusilor.
Bolile copilăriei…De găsit, il pot găsi si chinezii.
La 135 km un F 35 e vizibil daca are pornit transponderul.
Aici o demonstratie cum pentru o ora , multi au ” vazut” un F 35 in antrenament.
https://theaviationist.com/2018/07/24/f-35-stealth-aircraft-goes-live-on-flight-tracking-websites-as-it-flies-mission-over-israel/
Daca e pe fundu’ oceanului poa’ sa fie si la 10m ca nu-l mai vezi dpdv radio. Daca s-ar fi catapultat cu succes pilotul il gaseau pana acum ca doar are ceva de genul EPIRB (Emergency Position Indicating Radio Beacon) pe vesta. Parerea mea este ca nu au dat publicitatii totul. Imposibil sa nu fiu vazut ceva aia din formatie, sa nu fi dat o alerta pilotul ca i s-au aprins nus’ce lampi in panou, ca iese fum de pe undeva ca doar nu zburau in triunghiul Bermudelor.
Nu trebuie sa ne ingrijoram, mai au 200 bucati in garaje. Eu zic ca turcaletii s-au pus toti pe pres in genunchi.
Oricum, faza cu disparutul de pe radar e buna rau. O fi fost radare rusesti in urmarirea lui turkey fly.
Mai cum dracu a disparut din formatie ? dubios cu ”asiatici,, astia…
Astia micuti cu Soarele Rasare nu se preteaza ei la capitolul „defect” sunt prea dedicati si isi taie burtoiu una doua. Probabil din nou motorul a facut poc si dus a fost. problema e ca nu cumva marle popor chinez sa nu fi avut ceva prin zona si sa puna mina pe „pomana prostului”.
Om vedea. Pina atunci sa urmarim marele manevre NATO din Marea Negra si impresionanta flota RO.
Daca nu afla nimic in urmatoarele zile…asta e bun de scenariu pentru Top Gun 2.
Il trimit pe Maverick sa-l recupereze din Coreea de Nord.
PS – recent in Jedi Transition / Star Wars Canyon, un spotter a observat un F/A-18 F pilotat de cineva cu o casca in culorile lui „Capt. Pete Mitchell”.
Mai cazuse cineva prin „best korea”… 😉
EDI…is the whole idea.
Cine este respectiva? Intreb pentru un prieten.
P.S. Aduce a Jessica Biel.
Chiar ea e. În filmul „STEALTH”
Hmm, domnu’ Razvan, pentru ca ati inceput, va prezint the real captain Marvel 🙂 : https://pbs.twimg.com/media/DyFXrNGWkAA14to.jpg
Si echivalentul „modern” al Jessicai Biel: https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/2EzO0m6fiLxRulmJCmBGg5rbadA=/1400×1400/filters:format(jpeg)/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/13599930/captainmarvelbrielarson.jpg
Ar trebui facut un top! 🙂
Altfel, inteleg ca avem primul F35 dauna totala? Shit happens. Partea nasoala e ca n-au gasit pilotul…
Primul F-35A pierdut, americanii au pierdut un F-35B acum ceva timp.
Asa e, mea culpa.
Ultimul amplasament confirmat al F-35 disparut la ora localà 19h30 este la 85 mile la est de baza americanà de la Misawa (unde sunt bazate F-35 japoneze).
Este în nordul Japoniei, la 500 de kilometri de Sahalin
https://www.google.com/maps/@44.2967546,141.2896181,2221600m/data=!3m1!1e3
Ceva nu e in regula cu coordonatele alea.
44° 17′ 48.3166” N, 141° 17′ 22.6252” E
Punctul este in estul insulei Hokkaido la sud de insula Teuri.
In linie dreapta de la Misawa (aproape de capatul de N al insulei Honshu), trecand prin Sapporo, distanta e de 402km (217nm). Pana la varful insulei Sahalin sunt 182km.
Coordonatele punctului indicat de tine sunt ceva de genul (fara conversie):
40.7609890, 142.9800432 (ai pus poza si nu pot masura usor)
Coordonatele date de MirceaS sunt:
44.2967546, 141.289618
E o mica mare diferenta de vreo 550km spre NW! Pana pe Sahalin sunt 720km iar el zice 500km.
„Iwaya told reporters that wreckage from what is believed to be the stealth fighter has been found floating in the Pacific.”
https://english.kyodonews.net/news/2019/04/1c60959ec4e5-search-for-missing-japanese-f-35-fighter-continues-in-pacific.html
Avionul a fost găsit. Nu si pilotul…
Din cate stiu, avioanele emit prin transponder un anumit cod care este codul de identificare al avionulului. Aceste emisii sunt receptionate de radare. Aceste transpondere pot fi oprite de catre pilot.
Deci, faptul ca a disparut de pe radar este corect. Radarul probabil a receptionat semnalul transponderului, si nu reflectia radar al avionului. Poate este cineva mai in tema sa ne lumineze.
Imi pare ca cei din formatie nu au mai avut contact vizual cu el si „a disparut de pe radar” ca sa mentina o doza de incertitudine asupa locatie epavei so sa dea tim japilor sa ajunga primi. Cine stie poate erau „pescadoare” prietenesti erau prin zona ?
https://adevarul.ro/international/asia/epava-unui-avion-japonez-f-35-descoperita-apele-pacificului-pilotul-nu-fost-gasit-1_5cad746c445219c57e526525/index.html
F-35-ul càzut este primul care a iesit din halele de asamblaj ale lui Mitsubishi. Urmàtoarele 12 au fost imobilizate ca màsurà de precautie.
Sau mai simplu..mergand pe teoria conspiratiei.. probabil a aterizat intr-un atelier de inginerie inversa a japonezilor
treaba cu „steath” si radarul e urmatoarea – nu e problema de detectie pentru radarele de ultima generatie, AESA, (vad si pasari si UAV-uri, etc.) ci de identificare.
astia cu radarele au nevoie de dezvoltarea unor algoritmi care sa disearna intre zgomot, pasari, UAV, etc si un F-22 sau un F-35. Avionul fiind nou, o sa le ia ceva timp la rusi sa faca treaba asta, cu celelalte sunt obisnuiti sa le vada pe radare si le pot identifica, le-au vazut acum si in Siria, etc.
Americanii probabil isi vad avioanele, cu sau fara transponder pornit (sunt obligati sa le aiba pornite in spatiul civil international) – radarele americane probabil deja stiu sa discearna avionul, chiar daca e „stealth”. Nu exista avion invizibil pe radar, ci avion cu RCS mai redus cat sa faca lucrurile greu de discriminat.
insa daca turcii iau S-400 si au si F-35 atunci pericolul e ca rusii si altii sa dezvolte acest algoritm si sa poata identifica pe radar avionul.
Si de atunci nu mai conteaza ca e stealth, poate sa fie de oricare. De asta, avioanele mai au si alte contramasuri – electronice, bruiaj etc. Nu se bazeaza pe stealth, altfel nu mai dadeau banii pe restul echipamentelor.
Ca tot vorbim de japonezi, isi retrag toata flota de F4-Phantom si pentru asta au dedicat un clip pe ytoube, facut foarte bine.