…pentru a evolua la Royal International Air Tattoo si Farnborough International Airshow.
3 F-35 au decolat de la Baza Aeriana MacDill din Tampa, Florida si au aterizat la RAF Fairford in Gloucestershire, Anglia. Au fost asistate de 2 KC-10 ale USAF si au realimentat de 15 ori peste Atlantic.
Eu nu cred că au alimentat de 15 ori, e un artificiu să nu dea cu ghici rușii în legătură cu autonomia aparatului. E totuși uimitor că aceste aparate încă au probleme, e adevărat că nu înțeleg eu complexitatea lor dar totuși din ce citesc pe aici dă cu rest undeva..
Nu stiu unde naiba am vazut ieri pe un pilot spunand ca a facut 7 realimentari…n-am prea fost atent, am ales acest video pt. ca e mai lung si altele similare vorbesc tot de 15 realimentari …
Poate 15 alimentari toate 3. Adica 5 fiecare.
Asa m-am gandit si eu…mi-e ciuda ca nu gasesc interviul ala cu pilotul…oricum ”B”-ul e cel mai dezavantajat la combustibil din cele 3 variante.
Florida – GB sunt vreo 7000 km. 15 alimentari inseamna o alimentare la fiecare ~470 km. Imposibil.
UK MoD zice tot 15, ”five times each”:
Am gasit.
F35A F35B F35C
Range ??? 1,080 nm (2,000 km) 1,620 nm (3,000 km)
Range Internal fuel ~1,200 nm ~900 nm ~1,400 nm
Combat radius >590 n.mi / 1,090 km >450 n.mi / 833 km >600 n.mi / 1,111 km
Fuel, internal: 18,500 lb (8,390 kg) 13,325 lb (6,045 kg) 19,625 lb (8,900 kg)
http://www.globalsecurity.org/military/systems/aircraft/f-35-specs.htm
S-au asezat de nu se poate. mai bine puneam o poza. 🙁 .
Gasiti in link-ul de mai sus la sectiunea „Performance”.
Si alde USMC pe Twitter zic cate…15 de fiecare! 🙂
https://twitter.com/usmc/statuses/748320403269967872
Si F-35, si oricare avion, nu zboarà pânà îsi goleste rezervoarele. Se pàstreazà întodeauna o rezervà care poate sà fie de cel putin 1/4 din capacitatea rezervoarelor, pânà la întâlnirea cu cisterna. Nu are nici un rost sà împarti distanta dintre punctele de decolare si aterizare la autonomia teoreticà si sà afli numàrul de alimentàri. fàrà sà mai vorbim cà uneori distanta nu este acoperità în linie dreaptà.
Zborul transatlantic al unui F-35 (tip A) a fost deja realizat de un pilot italian.
Cred ca pe ala italian cu A-ul il vazusem eu ca zicea de 7 realimentari 🙂
Nope, ma uitai acum pe stirile mai vechi, pilotul asta de l-am vazut eu avea alta moaca (blond spalacit anglo-saxon, nicidecum macaronar) si cred ca era american sau britanic, nu italian.
Am impresia ca la Air Tattoo sau la Farnborough de anul asta vor fi si F-35A, nu numai B-uri…cred ca asta e legatura…
Oricum vazui ca italianul a facut 7 realimentari de la Milano la Patuxent (cu oprire in Azore)
Ok, gandii corect, deci asta era, 3 A-uri si 3 B-uri vor evolua impreuna:
https://www.f35.com/news/detail/f-35as-land-at-raf-fairford
Uite si A-urile…
În plus, curentul aerian era potrivnic (din America spre Europa, cu zbor comercial faci cel putin 30 de minute mai putin)
Pai nu știați ca nu trebuie sa ai încredere în italieni ca mint și sunt repari? !
imposibil,aici e mana ocultei americane.
plus ca ca frunzele din nord au renuntat la ele si daca nici canadienii nu stiu cu ce se mananca un stealth 5 gen….
frunzele „socialiste”… e vorba de politica totusi. Sa vedem cat il tin nadragii pe Trudeau…
astia incearca sa ne pacaleasca la fel cum au facut cu aselenizarea.
incetati domnilor,stim sa deosebim un platou de filmare si un ecran verde pentru efecte.
Cred ca e prea cald pentru sarcasm…
(sper ca e sarcasm)
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Tancuri+americane+in+Portul+Constanta
nu incercati sa induceti in eroare publicul cu zecile de aparate deja produse si livrate ,esentele tari se tin in recipiente mici ….si in cantitati si mai mici ca pak-fa’ul ivanesc.
Asta ar fi explicatia pentru PAK-FA-ul ivanesc. Ma mir ca nu au bagat-o deja pe Sputnik.
Asteapta cu motoarele pana in 2025 pentru ca ei vor sa faca un produs cu adevarat bun, nu ca F-35-ul capitalist.
Unii zic ca LM ar fi avut oleaca de intelegeri cu YAK
era vorba la acel.moment de Yak 141
prin anii 90
Daca dai o cautare pe snafu solomon legat de yak 141 vs f 35 apar mai multe date
se zice ca manevrabilitatea ajutajului vine de la rusi
ori fi rusii inapoiati si cumpara multe echipamente din vest dar mai au inca cativa cercetatori
Asta este o legenda urbana si nimic mai mult.
Am gàsit prin fisierele mele, habar n-am de unde l-am copiat. Se pare cà nu este numai o legendà:
„Yakovlev was contracted by several companies – including BAe, Boeing and Lockheed – in the early 1990s with regard to V/STOL technology consulting and testing. Lockheed’s contract envisioned a possible development partnership as well, and if all options had been exercised, this could reportedly have reached a value of as much as roughly US$4 billion (which would indicate that it was envisioned that Yakovlev could have become a full development and possibly a production partner). This did not occur, though, and I recall hearing that the total work amounted to only some $80-100 million, all told, including concept and technical consulting as well as the purchase of a lot of design, wind tunnel and other test data from the Yak-141M program.
While similar engineering material from the Yak-43 program may have been included, I cannot recall having heard the Yak-43 referred to in relation to this teaming effort. (In fact, it’s possible that this project wasn’t yet known in the West since a lot of information on Soviet aviation programs only became available in the second half of the 1990s.) In any case, the Yak-43 was reportedly intended to be a stealthy design; as such, it is highly doubtful that the Russian government would have authorized release of information on such sensitive technology. The decision to bring the STOVL Strike Fighter (SSF) out of the “black world” may have been the impetus to eventually abruptly truncate the LM-Yak relationship with a purchase of the data package. As it was, LM didn’t announce its teaming arrangement with Yakovlev to assist in the former’s bid for the JAST teaming arrangement with Yakovlev for the JAST program until mid-1995, when it revealed an 86% subscale model originally developed for the CALF project; testing ended in the Spring of 1996, and it’s unclear whether Yakovlev’s services were retained beyond this point. (Interestingly, it’s the aft half of this model that most resembles the Yak-43, rather than anything on the X-35.)
The greatest interest was shown in Yakovlev’s insights into exhaust gas recirculation, engine nozzle design (the R-79) and flight control during take-off and landing (as Gordon Yefim notes). Rolls-Royce Allison’s 3 Bearing Swivel Nozzle (3BSN) was developed from the “lobsterback” design used on the Yak-141 V/STOL prototype and licensed from Yakovlev. (While Yakovlev didn’t invent the swiveling nozzle concept, it was the first to develop a flight-proven design.) Following its debut on the X-35, the 3BSN nozzle was further evolved by Rolls Royce into the variable-area vane box nozzle (VAVBN), which is integral to the aircraft’s structure, for the F-35B.
Lockheed Martin’s vertically-orientated, shaft-driven lift fan (SDLF) may or may not have used insights from Yakovlev, as it is a rather different STOVL lift system than the lift-plus-lift/cruise system used on Yakovlev’s V/STOL fighters. The shaft, clutch and drive-control systems are critical items designed specifically for each concept, and the F-35B’s clutch is a complex and major innovation – and a “critical path” element for the aircraft’s successful development. (The F-35B’s system was developed by TRW Lucas Aerospace).
Some of the value that Lockheed Martin may have benefitted from through Yakovlev’s assistance may have been what they felt did not work and their insights into possible improvements to the Yak-41M design (some of which may have been explored in the Yak-43’s design approach). This is merely my speculation, but is realistic based upon my own professional experience, because there is true value in not having to “re-learn” mistakes and dead-ends. „
Discutia asta n-am mai fost…discutata…de vreo 3-4 ori pana acum? 🙂
Nu de mine. Nu am mai vàzut-o pe site.
Cât despre „colaborarea” lui Yakovlev, pàrerea mea, e valabil mai ales ce se spune în ultimul paragraf:
„This is merely my speculation, but is realistic based upon my own professional experience, because there is true value in not having to “re-learn” mistakes and dead-ends. „
Ma refer la raspunsul lui Alex, a mai trebuit cu ani in urma sa detalieze de cateva ori situatia asta. 🙂
Dupa 90 au existat mai multe domenii de colaborare US-Rusia.Rachete si motoare de rachete :MA-31 si motoarele RD pentru rachete.Cam in toate
domeniile au fost schimburi mai mult sau mai putin puse in practica.Se
zvonea ca FBI ar fi cumparat chiar si o chestie mai putin ortodoxa,cica o
arma psihotronica in fapt o afacere dubioasa cu un personaj la fel de dubios.
Sigurele „cooperari” care au existat au fost achizitia de catre United Space Alliance de motoare RD-180 si de achizitia de catre US Army Communications and Electronics Comnand (CECOM) de la Aviaconversia de dispozitive de bruiaj al semnalului GPS, ele incidental fiind distruse in teste de catre US Air Force folosindu-se de bombe de tip JDAM.
Pe bune?.Te las pe tine sa descoperi pina unde s-a ajuns si sa incerci
senzatia care mi-a stirnit-o,nu una placuta.
http://www.designation-systems.net/dusrm/app4/ma-31.html
MA-31 a murit intainte sa se nasca. Duma de Stat a Federatiei ruse s-a opus tranzactiei vechiturilor astea. Deci?
Este o legenda. Nu a existat niciodata un contract sau un parteneriat intre LM si Yakovlev. Mai era unul pe aici care batea campii cu ideea asta acum aproximativ 2 ani in urma. Poti sa te uiti in rapoartele anuale si trimestriale ale LM de la vremea respectiva si nu vei gasi nici o referinta la asa ceva. De asemenea nu exista nicio referinta in „Congressional Record” de o cooperare industriala intre cele doua entitati. LM ar fi trebuit sa anunte Congresul despre o eventuala cooperare in concordanta cu legea Exon-Florio care stipuleaza cererea acordului unei asemenea colaborari care are consecinte de tipul FOCI – foreign ownership, control, influence. Evident ca o astfel de instiintare nu a avut loc si nici un aviz negativ sau pozitiv din partea comisiei Senatului SUA care se ocupa de astfel de probleme. Hai sa nu ne mai bazam pe toate prostelile pe care le gasim in Wikipedia.
Bine punctat, Alex.
@alex
vezi ca snafu solomon este o sursa care, la mintea mea, este destul de serioasa din moment ce publica sursa, iar sursa este wikipedia
la yak 141 gasesti datele mai pe larg
acuma wiki mai da si date eronate dar nu cred ca si la cele referitoare la aparate militare rusesti
Daca si baiatul ala este o sursa serioasa, atunuci inseamna ca yo am cazut de pe planeta Talaforme.
solomon ala e o balarie 🙂
inainte a fost fan F-35 🙂
Yak 141?
ataty de buna fost .. cva au intrerupt orice lucru la el! Cat despre YAK 38 … mi se pare ca pana la urma si sovoectii preferau sa nu aminteasca de el … (Adica da era VTOL DAR ATAT! Adica folosinta .. cam nula)
Aici sunt 2 desene comparative intre yak si f:
https://www.google.ro/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fi643.photobucket.com%2Falbums%2Fuu159%2FNZAL_2009%2Fyak43f35.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fsturgeonshouse.ipbhost.com%2Findex.php%3F%2Ftopic%2F210-the-yakovlev-vtol-family%2F&docid=ZYoMW5MCsL1LbM&tbnid=dJCp2hXRhdZMTM%3A&w=554&h=390&bih=653&biw=1366&ved=0ahUKEwiH28jTsZ_MAhUlBcAKHRLeDoEQMwg_KBYwFg&iact=mrc&uact=8
După cum vezi acolo scrie Yak-43, Uite cum arată un Yak-141:
http://www.aviastar.org/pictures/russia/yak-141.gif
maine-poimaine o sa ne spuneti ca aveti tehnologia necesara de comunica fara fir,fara taste ,ca un microprocesor cat unghia poate computa informatie mai multa si mai repede decat ultimul racnet de calculator in domeniu made in ussr.
Ia o pauza.
serios acum,americanii nu realimentau cu prajina?
Este „B” al USMC si RAF (acelasi sistem probe-and-drogue ca la „C”-ul US Navy), nu „A” al USAF (boom-receptacle…al carui spatiu e ocupat la cocoasa lui ”B” de LiftFan)
Lui KC10 i se filfiie,nu da cu prajina la aia mici. 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=RUjxFk6PyzA
mie imi plac ultimele secvente, scena cu cheesecake, ultimele 15 secunde din videoclip, yamyyyy 😀
Pumpkin pie – placinta cu dovleac.
eu am crezut ca-i vorba de ceva cheesecake cu caramel…asa ca in pozele urmatoare, deja inghit in sec 😀
https://www.google.ro/search?q=chef+pierre+pies&biw=1366&bih=651&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwjDzaStp9XNAhUrBMAKHX33AugQ_AUIBigB&dpr=1#imgrc=Kg-dNijBSN_WJM%3A
http://youtu.be/YUGh33Y_Wz4
http://youtu.be/G56WP_PRuVk
tot de acolo.
pe bord steagul brexit flutura..o fi dat A/C ul la maxim?
ma gindeam chiar sa trag o fuga la Farnborough, dar Brexitu mi-a taiat cheful…
Au benzinarii plutitoare? 🙂
Le alimenteaza cu niste avioane special adaptate pentru alimentarea avioanelor de vanatoare , in aer. Daca nu ma insel, se numeau „avioane cisterna” sau geva de genul.
dar, dupa cite stiu, F35 nu are toalete!?
Nu au, de altfel nici-un avion de vânàtoare-bombardament nu are (nici legenda toaletei în Su-34 nu e adevàratà). Un sàculet etans cu un burete dehidratat înàuntru si cam asta-i tot.
chiar se gandea cineva serios la wc-ul purtator in fightere?!?
si bineinteles largau „incarcatura” ca si agent biochimic eco …peste inamic.
interesanta idee de fertilizare a solului,merita propusa companiilor de linie.
@ulf stiu la ce te referi am vazut filmu 🙂 ala cu avioane de salveaza ala gagica din Corea de N cu avionu ala de zbura fara pilot 🙂
Si am gasit si denumirea, Stealth – Pericol invizibil, + secvente cu peco-ul plutitor 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=ESgel2rS-BE
https://www.youtube.com/watch?v=-6zqNCteeFA asta e cu peco-ul am gresit link-ul
A plecat fara sa plateasca
imi intra la inima asta micu din ce in ce mai mult?
cineva nu are simtul umorului la el azi?
Subiect SF pentru „oameni simpli”……Ei au ,noi nu..si nici nu vom avea:).Cu picioarele pe ‘pamintul gliei stramosesti”…broscutele testoase debarcate la Constanta, oare ,din cauza conditiilor meteo nefavorabile nu se pot intoarce in ocean…matematica le arata ca poate e mai ieftin sa le lase aici decit sa se intoarca home:))).
Curios astept news cind broastele testoase ajung din nou la Marea Neagra….si se intorc acasa:)…sau pur si simplu dispar din motive „biologice naturale”.
@ Sirius te crezi BBC ? daca ai ceva de transmis fa-o in clar , inca nu te aresteaza nimeni! 🙂
Cred ca este a doua traversare istorica dupa cea a Lui Lindbergh
Legat de puterea de lupta a inteligentei artificiale impotriva unui pilot de vanatoare experimentat. : http://www.go4it.ro/software/un-pilot-robot-a-invins-in-repetate-randuri-un-colonel-al-usaf-in-simulari-de-lupte-aeriene-15513860/ .
Viitorul e aici.
Sincer, chiar credeti ca Rusia nu este la curent cu tot ce are Us? Au si ei oameni destepti insa le este greu sa dea bani si pe genul asta de proiecte. Doctrina militara rusa specifica clar ca primul loc este ocupat de triada nucleara. Submarine,avioane,rachete. Restul e auxiliar.
Mda, Rusia e un Bangladesh cu arme nucleare 🙂
da triada ca atat pot sunt saraci daia!
Pratt&Whitney si General Electric Aviation au primit un grant, in suma de peste 1,01Miliarde $, pentru continuarea cercetarii si dezvoltarii noilor motoare pina in anul 2021 – Adaptive Engine Transition Program.
Posibil prin 2022 sa vedem noile motoare pe F35-uri si pe F22-uri mai econoame cu 25% si mai puternice cu 10%. ( raza de actiune va creste … )
Air Force Officers Give New Details for F-35 (si F-22) in War With China
O Doamne, durere mare pe rusi 🙂
http://www.defenseone.com/threats/2016/06/air-force-officers-give-new-details-f-35-war-china/129562/
https://basicsaboutaerodynamicsandavionics.wordpress.com/2016/03/04/stealth-techniques-and-benefits/
bun articol
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Sci-tech/Tehnologie/Avion+fara+pilot+produs+100+in+Romania
Aveti ceva mai multe detalii?