F-35C High Angle of Attack

Impresionant – daca ne gandim ca are aripi pliabile si o toleranta de 7 G…dar, cand dracu’ o sa aterizeze pe portavion, folosindu-si carligul arestor?

Razvan Mihaeanu

24 de comentarii:

  1. Pai bine, domnu’ G…si injuratura ai publicat-o? 🙂

    • Care injuratura bre?! E mai plastic asa, intelege lumea sentimentu’…

      • Tu n-o cunosti pe nepoata-mea, sa vezi ce fata face (efectiv pot sa jur ca-i tasnesc lasere din ochisorii aia) cand spune: mami, unchiu a zis ” dlacu’ „.

        • Apai daca dadeai si tu ceva acolo, o atentie mica, cenzuram, da fara spaga mi-am adus aminte foarte brusc de liberatatea de expresie. 🙂 😉
          Bre la toti ne e frica de fete, si cand sunt mici da mai ales cand se fac mai mari. 🙂 Sau fi si tu barbat, ce „dlacu”, si dai maimutei aleia mici o spaga! 🙂 )))))))))))) Sigur ia… O spun din proprie experienta!

  2. Mai, la cum se misca nu mai pare asa tantalau cum se zicea… chiar nu mi-a venit sa cred dar pare apt sa se ia la tranta in lupta dreapta si la vedere cu EF sau Rafale care sunt super manevriere. Daca ii mai pun nitel azot lichid la motor sau altceva sa-l raceasca atunci nu mai pare asa naspa.

    • Din pacate, de fiecare data cand ma uit la motorul lui F-35, nu ma pot abtine sa nu-l compar in gand cu ce avem pe meleagurile noastre, e vorba de arzatorul artizanal cu gaz folosit la parlirea porcului,

      Nu-s rau, dar cand il vad in zbor, parca singur striga: yeah baby, i’m hot, come and hit me!..mai ales cand e in fortaj.

    • Cand va fi matur, F-35 nu va fi deloc atat de handicapat cum se spune. Nu-si vor permite nici SUA nici partenerii din programm sa scoata un multirol atat de slab cum e zvonistica.
      Cert este ca va trebui sa fie macar peste F-16V, F-18 E/F si AV-8B Harrier, cu cateva zeci de procente la capabilitati, altfel nu renteaza tot efortul financiar.

      • Mda …. F-111 cele 3 cifre si o litera care te contrazic.

        • Da si nu…
          F111 a fost inlocuit de F-15E Strike Eagle… care se dezvolta catre varianta SE.
          Chiar daca rolul de strike este similar, comparand evolutia platformelor de la F-111, la F15 si apoi F-35 nu prea ai cum sa le echivalezi cu adevarat.
          Capacitatea de a cara muniti era de 14t la F-111, de 10t la F-15 iar la F-35 doar 8t.

          • Mda….
            Eu nu comparam platformele ci premizele celor doua programe si cerintele lor de a crea un singur avion care sa inlocuiasca vreo sapte-opt in trei arme la fel de diferite cum sunt focul si apa. F-111 a fost pana la urma limitat doar la rolul principal si anume cel de „strike” renuntandu-se la fantezii ca interceptare si lansare de pe portavion dar s-a reusit asta numai pentru ca la vremea aceea SUA avea vreo 10 producatori de avioane militare si a putut lansa si duce la indeplinire rapid programe de complementare si/sau inlocuire a lui F-111 (vezi F.-14 si F-15E).
            Acum SUA nu mai au aceasta optiune. In momentul de fata nu mai exista decat trei producatori de aeronave militare in SUA si orice program de suplinire a unor roluri ale lui F-35 cu alte avionae ar dura la fel de mult.

  3. Peste Harrier este cam orice trotineta cu motor, peste F-16 va fi, are alta avionica. In privinta Rafale si Typhoon, e complicat sa le compari: alte destinatii, alt sistem, alta sustinere, alta filosofie.
    Va fi scump, dar cred ca va fi un avion macar decent, chiar daca nu istoric. Este gandit sa fie urmatorul cal de povara al Vestului, asadar dupa bolile copilariei va fi un luptator OK, mai ales cand va putea beneficia de intreaga avionica destinata lui.
    Fata de pret, cred ca deja toata lumea a inteles ce spunea comandatul fortelor americane din Europa: nu toata lumea va avea aviatie. S-au dus timpurile cand pana si Albania detinea avioane de vanatoare cu reactie…

  4. Mda…. Prespun ca filmuletul se vroia sa ne arate testele pentru stabilirea unghilui de atac maxim si testele de recuperare din vrie.Mi-a placut cum a intrat in vrie pe la 60 de grade unghi de atac. Pentru necunoscatori pare impresionant cum se invarte el acolo., dar nu e, daca face asta in lupta este mort. Recuperarea din vrie pare rapida, la cat de mare este. Faptul ca intra in vrie la un unghide 60 de grade nu este bine deloc, Gripen si Rafale sunt controlabile la 90 de grade chiar mai mult. Oricum din ce am vazut la inceput cand il arata zbruran la un unghi de atac de vreo 30 de grade nu este deloc atat de impresionant ca MiG-ul 21 romanesc pe care l-am vazut zburand la acelasi unghi de atac la rasul solului, la un mitig aviatic cand eram mic.

    • de ce esti tu asa partinitor?
      nu cred ca gripen e asa controlabil la 90 de grade la altitudinea la care se fac testele
      se vad destul de clar darele de condensare
      apropo ,nu il recupereaza ei din vrie ci sistemul automat(se aude destul de clar cand „intra” si cat de repede il recupereaza)
      doar ef 2000 mai are un sistem similar
      va fi interesant de vazut cum functioneaza comenzile de zbor integral electrice
      verinele hidraulice ce exista pe toate aparatele ce folosesc inclusiv fbw ,la f 35 dispar
      oricum ,nu e de asteptat sa faca manevre cu un unghi de atac spectaculos,sunt altii mai buni la asta,dar daca migul 21 cu o casca dash decenta face ce face ,ce putem spune de uunul care vede virtual noaptea si prin podea

    • N-a zis nimeni ca a devenit Fat-Frumos peste noapte si o sa rada tot de pe cer, doar ca nu mai pare asa prost, ma rog cat pot sa priceapa unii „necunoscatori”. Iar comparatia cu Mig21, scuza-ma, eu zic chiar sa le resapam inca cativa ani ca oricum astea o sa rada si F22/T50/EF/Rafale daca se va pune problema vreodata!

      • Mda……. Incercam doar sa ilustrez cat de manevrabil e avionul minune, adica cam cat un MiG-21. Resaparea MiG-urilor mi s-a parut o idee proasta inca de la prima man, adica de la Lancer, si pe vremea aia aveam doar 10 anisori. Crezi ca mam prostit la batranete?

        • Mda….
          „nu cred ca gripen e asa controlabil la 90 de grade la altitudinea la care se fac testele”

          adica 3000m altitudinea standard pentru astfel de teste?

          „se vad destul de clar darele de condensare”

          nu au nici o legatura cu altitudinea ci cu presiunea aerului care este mai mica pe extrados si duce la formarea darelor de condensare la orice manevra la cre unghiul de atac creste peste 10-15 grade. Du-te pe blog-ul asta la articolele desrpre Rafale, EF, Gripen, F-22 si F-35 si o sa vezi destule poze in care dare de condesare se formeaza la altitudini destul de mici sa fie fotografiate de la sol.

          „apropo ,nu il recupereaza ei din vrie ci sistemul automat(se aude destul de clar cand “intra” si cat de repede il recupereaza)
          doar ef 2000 mai are un sistem similar”

          foarte frumos ma bucur pentru ei doar ca EF-ul l-a avut operational acu 10 ani. Astia de la Lockheed inca il tuneaza. pe al lor si va fi operational de-abia peste inca 5-6 ani.

          „oricum ,nu e de asteptat sa faca manevre cu un unghi de atac spectaculos,sunt altii mai buni la asta,dar daca migul 21 cu o casca dash decenta face ce face ,ce putem spune de uunul care vede virtual noaptea si prin podea”

          MiG-21 pe care l-am vazut in copilarie nu era Lancer, era unul vintage ne-upgradat. Cat despre casca minune a lui F-35 se pare ca are inca multe probleme cu lag-ul si primele avioane operationale vor zbura cu casca normala si fara HUD pentru ca F-35 a fost conceput fara HUD si softul sau nu este compatibil cu Joint Helmet Mounted Display care zboara pe F-15 si F-16. Deci cel putin vreo 2,3 ani pilotii de F-35 vor zbura cam cum zburau tatii poate chiar bunicii lor pe F-4 in anii 60 ca pe atunci au fost facute ultimile avioane fara HUD.

          • nu sunt dare de condens de la aripi ,etc ,ce spui tu
            altitudinea nu e de 3000 metri
            se vede destul de clar
            in multe ipostaze din clip se vede ca e deasupra norilor si in general se vede ca nu e la 3000 metri
            nu stiu de standardul pus de tine dar..
            chestia cu flnkerul 33 ce face minunea intra in categoria si un hercules a aterizat pe puntea unui portavion fara sa fie facut ptr asta si un f 15 a aterizat fara o aripa
            minuni…,total irelevante

      • Arhenghele, ne-ai tot explicat si stim deja ca F35 o sa fie al mai prost si mai scump avion americanci din istorie 🙂

        F35 e un program intarziat, cu un pret explodat, cu probleme inca nerezolvate si cu capabilitati initiale reduse din cauza asta.

        Dar TOATE avioanele au avut problemele copilariei, care s-au rezolvat pe parcurs sau nu s-au rezolvat niciodata.
        Inclusiv Eurofighterul ala meserias, care o sa fie multirol candva cand or sa cumpere si or sa fabrice astia Tranche 3.

        Matale ai facut o fixatie din a demostra ca F35ul ala o sa fie un dezastru 🙂
        Lasa-i bre dreacului in durerea lor de americani obezi sa-si linga ranile cu avionul ala 🙂

        Or sa-si rezolve in timp toate problemele.
        Si sa vezi dracovenie, ca au timp suficient sa le rezolve.
        Pt ca inca au in dotare F15, F16, A10, F22, B52 :), B1, B2, drone si alte pasarici. Fara numar 🙂

        Si oricum rusii sau chinezii nu crez’ca-i invadeaza prea curand.
        Probabil numai mexicanii, dar aia e invazie terestra peste garduri sau prin tuneluri 🙂

        Asa ca si casca aia si sistemul automat de bagat in vrie si graveyard stall, toate se vor rezolva.
        Si F35 o sa functioneze.

        Dupa aia crezca s-a mai discutat, n-o sa faca numai viraje de lupta la unghiuri de atac de 90 de grade.
        O sa suplineasca cu casca aia cand o fi gata peste 50 de ani cum zici matale, cu offboresight missiles, cu radar si electronica superioara, cu informatia pusa la dispozitia pilotului, cu AWACS si cu tot sistemul C4I din spatele legiunilor americane.

        Se descurca ei americanii cumva si cu F35, nu le mai plange matale de mila Arhenghele 🙂 🙂

    • Si pe ce te bazezi ca a intrat in vrie la 60 de grade?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *