F 35C incepe testele pe portavion in noiembrie

bildeAici un F 35C catapultat la Naval Air Station Patuxent River, in cadrul testelor 

Pentagonul si Lockheed Martin sunt gata sa inceapa testele cu F 35C la bordul portavioanelor in penultima luna din an. Sunt gata dar nu sunt inca siguri, pentru ca mai sunt anumite lucruri de verificat in testele executate pe uscat, in baza de la  Patuxent River.

Gen. Lt. Christopher Bogdan s-a declarat optimist in privinta posibilitati ca din noiembrie doua aparate F 35C sa inceapa testele la bordul navelor, sustinand ca in principiu totul ar fi gata.

It will most likely happen with two airplanes. Whether both those airplanes are fully capable of doing all the work remains to be seen. We have some work to do as we lead up to that point in November.

That work will decide what trials the pair of F-35C models will end up performing while aboard the US Navy’s carrier Nimitz, located off the west coast of the US. The biggest question is whether both jets can perform catapult launch and arrestment trials or if only one is ready for that.

If the latter is the case, the second jet will be left on dock for what Bogdan called “logistics testing.”

Declaratia generalului american, sef al programului F 35 din partea Pentagonului, a fost facuta la Oslo cu ocazia intalnirii bi-anuale a tuturor celor noua parteneri in programul Joint Strike Fighter.

F-35CArrestHookGeometryComparoAHERNforum

Pozitionarea carligului arestor al lui F-35, comparatie cu alte aeronave

Asadar vestile sunt bune pentru programul F 35 cu atat mai mult cu cat miercuri 24 septembrie Coreea de Sud a semnat contractul privind achizitia ferma a 40 de aparate F-35A.

 GeorgeGMT

 

28 de comentarii:

  1. Dupa ce F35 va intra in productie pe scara mare sunt curios la cat va ajunge pretul de achizitie al unui aparat.Deocamdata se fac doar speculatii si estimari.

  2. Cred ca testele au in vedere testarea noului „carlig de apuntare”.

  3. Fata de pret americanii se tot lauda ca l-au dat inapoi si-l vor mai da. In mod sigur se va ieftini cumva, bataia pestelui aici nu este pretul de achizitie ci costurile cu pastrarea in stare de operationalitate si costul orei de zbor, care deocamdata – pe hartie – pare a fi ok.

    • A lansat lockheed martin un proiect pe banii lor al carui scop este sa reduca pretul avionului si al mentenantei lui prin materiale alternative,schimbarea modului de fabricatie sau noi proceduri de mentenanta.

  4. George GMT, ai incredere in performantele de lupta multirol ale lui F35?Daca ar depinde sa iti dotezi tara cu un singur model de avion multirol ai opta fara nicio retinere pentru F35 sau ai preferat un Eurofighter sau Rafale de ultima degeneratie, azi cele din trasa 3?
    In SUA, aparatul F35 va fi folosit alaturi de F15, FA18, F22.Americanii nu vor merge exclusiv pe F35 in urmatorii 30 de ani asa cum vor sa faca unele tari din vestul Europei.

    • Am mai scris ca F 35 este un avion excelent DOAR pentru tari bogate care-si permit sa-l foloseasca inauntrul sistemului din care a fost gandit sa faca parte.
      Sa ai doar F 35 in dotare este ca si cum ai avea o sabie laser dar fara incarcator, si s-ar putea sa fi in dezavantaj major in fata unui inamic dotat mai „clasic”.
      Eu nu cred ca Romania nu isi va permite sa se doteze cu F 35 si as prefera un avion de generatie 4++, Typhoon/Rafale/Gripen.
      Sa iti cumperi doar F 35 este ca si cum ai cumpara doar o bascula pentru un santier de constructii; oricat de performanta ar fi este inutilizabila fara un excavator, un incarcator frontal, fara sosele, etc,etc, pentru ca F 35 este gandit, ca orice arma moderna, sa fie doar o rotita intr-un mecanism mult mai complex.
      F 35 nu cred ca ar face fata fara un razboi electronic foarte performant, avioane de suprematie pur sange, sateliti, drone, si altele…

      Asadar bancul care spune ca Romania va cumpara candva F 35 este doar un banc: pur si simplu nu avem ce face cu el si am fi 100% dependenti de infrastructura americana.

      Datorita acestor motive eu prefer AK-ul si avioanele clasice, imi plac armele care pot fi folosite cat mai independent unele fata de altele.

    • Eu aș paria pe 96 de F16 mâna a doua, îmbunătățite la standardul V, deocamdată… și când devine disponibil achiziționarea de 24 de F35B… cu timpul F35 se va căli… să nu uităm că este un avion proiectat modular, deci îmbunătățirile fiind mult mai ușor de efectuat în comparație cu generațiile anterioare! Eurofighter, Rafale sunt bimotoare, deci scump… Gripen nu cred, că nici măcar nu se ridica la performanțele lui F16 C/D…

  5. Eu am mari indoieli ca Romania se va dota cu F-35 in viitor, dupa 2030. Am cumparat 12 amarate de F-16 th, ce probabil vor avea doar avionica revizuita si modernizata, motoarele fiind „in parametrii”, deci, in urmatorii 10 ani, cel mai probabil vor mai achizitiona 10-14 F-16, si-acestea putin probabil sa fie noi. Deci, la un calcul empiric, tot acest program F-16 demarat ar ajunge sa coste pe-aproape de 7 miliarde de dolari cu tot cu modernizare piste, facilitati, etc. Deci, de unde-ar lua statul roman banii necesari pentru achizitia de F-35 dupa 2030!? Asta in conditiile in care Romania nu va mai produce mare lucru in anii ce vor urma, poate ceva agricultura daca avem cap s-o facem si pe asta. Sincer ma-ndoiesc ca vom mai avea Aviatie Militara, ramanand cu o mica forta de Politie Aeriana, marsand pe supravegherea spatiului aerian, elicoptere de transport si aeronave de transport, si-astea la cererea NATO. Sunt sceptic ca Romania va mai avea toate categoriile de forte din prezent, toate semnalele din teren sunt sumbre si converg spre aceasta idee, din pacate! Achizitiile acelea minuscule, ca si inexistente si-acestea, nu dau deloc semnale pozitive. Crede-ti cumva c-o sa vedeti achizitii masive de orice in anii ce vor veni? NU, se merge pe tehnica ce-o avem cat se mai poate trage de ea, dupa care pauza, se stocheaza dar nu se inlocuieste. Nu ca nu s-ar putea, NU SE VREA, NU SE DORESTE!

  6. Mda , cata vreme politichia rrom . va fi tot aia de lins bocanci diversilor licurici estici sau vestici , clar nu va fi nimic nou .
    Macar instructia sa-si poata face actuala generatie si urmatoarea pe avioane , daca nu moderne , macar ”in standardele nato ”desi cu doar o idee mai mult de efort ,respect pt. armata sau initiativa se puteau realiza mult mai multe .
    Nu ma refer la f-35 care e mai bine lasat deocamdata sa dospeasca la vestici in serviciu vreo 5-10-15 ani [ daca-i pe pace ] da [ in mod normal ]barem spre un superhornet , varianta semistealtizata poate ar fi cazul de a stabili un azimut …pe 10 ani ? … sau ramane cum ”am ” stabilit …

  7. eu sunt curios cate ore de mentenanta necesita pentru o ora de zbor…

  8. Avioane europene…pentru nevoi „europene”!
    Prin alte cuvinte…cum zicea si cineva mai devreme…eu nu se bazeaza pe F-35…trebuie sa ne orientam pe avioane produse in Europa!

  9. Programul F-35 este foarte special, nu numai din punct de vedere militar, dar si economico-politic.

    Problemele au apàrut din start, dorindu-se cvadratura cercului prin întrunirea a trei avioane într-unul singur, dezvoltat fiind prin sistemul „revolutionar” al lansàrii productiei fàrà teste pe avioane de pre-serie.

    Istoria cu avionul de „a 5-a generatie” este o inventie americanà, care singuri au stabilit criteriile care sà corespundà lui F-22 si F-35. De remarcat cà F-35 nu corespunde tuturor criteriilor fiindcà îi lipseste „super-croaziera”, deci F-35 ar fi de generatia 5- 🙂

    Furtivitatea nu este singurul atu càutat. Fatà de avansurile detectiilor (ecouri radar pasive, detectia turbulentelor aerului deplasat, lungimi de undà inedite), furtivitatea nu va mai fi un avantaj decisiv.
    Mai interesantà a fost càutarea fuziunii informatiei senzorilor ambarcati sau din provenientà amicà. Are un precursor, sistemul SPECTRA de pe Rafale, dar se pare cà încà nu este deplin operational pe F-35.

    Este, cum spunea si George, un avion pentru tàri bogate care pot alinia si alte tipuri de avioane, fàrà seà vorbim de costurile de exploatare/întretinere.

    Prin implicarea mai multor tàri europene în aventura lui Lighting II, SUA a mâncat bugetul lor de cercetare-dezvoltare pe mai multi ani.
    Doar francezii si suedezii au reusit sà scape din aceastà capcanà.

    Cât despre pretul lui, îl vàd departe de obiectivul initial, chiar dacà productia îsi va màri cadenta.

  10. M-am gandit cum am putea prinde un avion invizibil. Ma gandeam la proiectarea unor microunde in aer care sa incalzeasca avionul sau avioanele tinta facandu-le foarte vizibile in spectru infraroșu

  11. Pai m-am interesat de subiect. Unele obiecte reflecta microundele Cum sunt cele din metal. Altele cum e sticla sunt transparente. Apa se incalzeste absorbind undele. Ca atare in mediu marin sunt mari probleme. Si nu numai in mediu marin. Vapori de apa exista peste tot. Ei bine cu o instalație gen haarp am putea incalzi aerul vaporizand apa. Mai mult un avion care zboara intr-un mediu cald se incinge si e foarte vizibil in IR.

  12. Eu cred ca trebuie sa ne indreptam spere dracu.
    Sigur acolo avem de toate. Pana una alta suntem niste carpe cu care se sterg amricanii la cur.
    Cam atat este Romania azi.

  13. http://www.ziare.com/mircea-dusa/ministrul-apararii/mircea-dusa-nu-rateaza-ziua-nationala-a-chinei-discutii-despre-armata-cu-oficialii-comunisti-1324559
    Dusca se duce in China de ziua lor nationala si va avea ceva intanliri cu cei de acolo. Devine dubioasa apropierea asta de China…acum si militar, nu pentru noi, ci pentru vest. Macar sa iasa ceva bun din toata inclestarea asta. In ceea ce priveste occidentul, am avut timp sa vedem ca dpdv al colaborarii in industria militara nu dau 2 bani pe noi. Poate au chinezii alte intentii. O mare civilizatie care se doreste hegemon al lumii, nu are cum sa nu-si creeze conexiuni peste tot in lume, cu tarile ‘prietene’ cu atat mai mult pe batranul continent. Cu atat mai interesante sunt intelegerile subterane care pot fii activate, sau nu, peste multi…multi ani, in functie de context si necesitati! Daca pe viitor SUA sunt ingenunchiate, indiferent de motiv, nemaifiind posibil sa ne ajute, iar Europa tradeaza sau este dezbinata, nu strica sa ai un acord cu dragonul asiatic ca as in maneca. Ei cam ar fii ultima noastra speranta in fata rusilor in caz de deznodamant nefavorabil noua prin context. Daca ungurii si bulgarii lucreaza cu rusii pe sub mana, mai mult ca sigur, nu vad de ce noi nu putem intande o mana catre Beijing, stiind ca ea nu este asteptata cu rabdarea proverbiala chinezeasca. Daca China este viitorul…noi trebuie sa fim primii in fata lor in Europa. Daca lucrurile merg la fel ca pana acum, nimic nu se schimba si noi inva suntem in partea corecta a baricadei. Dar daca Rusia are alte planuri, asa cum a afirmat consilierul lui Putin, cum ca presedintele rus planifica un razboi de peste 10 ani si urmeaza balticii, poi noi si polacii e de rau. Ei ne-au aparat si in 1968, o pot face si acum in ultima instanta salvandu-ne de la extinctia da entitate statala pe care o vor multi vecini si prieteni istorici de-ai nostri. Prietenia chinezo-rusa este la fel de contextuala si de interes precum cea romano-maghiara. Un acord secret romana-chinez, in actualul context geopolitic, reprezinta o imensa sansa pentru noi. Si da, caracteristica de baza a poporului chinez, pe langa rabdare, este ca nu uita niciodata…nici pe noi nici pe rusi…fiecare dupa fapte! Interesant este ca, de mai bine de un an, Romania are semnat si ratificat un acord de cooperare militara cu Pakistanul…interesant! 🙂 China+pakistan=Love! Sa o puna rumanskaya de un menage a trois de securitate versul India&Rusia? 🙂

  14. The Department of Defense (DOD) currently has or is developing several plans and analyses that will make up its overall F-35 sustainment strategy, which is expected to be complete in fiscal year 2019.
    http://www.gao.gov/products/GAO-14-778

  15. „…The Marine version of the Joint Strike Fighter, the short-takeoff, vertical-landing F-35B, has made successful landings aboard ships at sea. But the Navy’s version, the F-35C, which is designed to land on carriers, has not — in part because of problems with the tail hook.

    The landing test will take place on the Nimitz after the conclusion of the current task group exercise, which began Monday off San Diego and includes U.S. guided missile cruisers and guided missile destroyers as well as four Canadian ships and a Yokosuka-based Japanese ship…”

    http://www.stripes.com/news/navy-readies-for-1st-f-35-carrier-landing-1.309808

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *