Partea a III-a. Dupa douazeci….si inca 32 de ani!
Noi in anul 2000
Ne aflam in anul 2065, Romania este pe cale sa achizitioneze F-35. Discutia in jurul achizitiei este apriga. Blogurile military si nemilitary, cele XXX si comenzi prin posta, basca E-Bay, sunt in fierbere: unele sunt pro si-n extaz prelungit, altele sunt contra si-aproape de delirium tremens. Ba chiar vin cu argumente si contraargumente, unii cum ca F-35 “iz da best biutiful plein”, are “experenta” la babardeala, ca daca n-ar avea s-ar inventa, d-amu’ vreo 40 de ani. Deci e bun, nu-ncape vorba, il luam acu’ si mai incolo ne umplem de F-XXX (ca prostii de sifilis), avionul viitorului…zic toti in cor. Si-nca pe bani putini, foarte putini, ba chiar deloc! Adica viitorul incepe azi si sa termina maine, ROAF e pe vaaaal!!!
Ei cu ei, nimeni cu cu noi
Dar A.N.P.P.P.T.D.P.A.T.(*) – Agentia Nationala Pentru Protectia Pe Timp De Pace A Tarii (fostul minister al apararii nationale, vezi NOTA(*)) sustine achizitia cu numeroase argumente.
Marele menistru, personulitate da seama, dirijor si diriguitor a tate zburatoarele, copailor si puscoacelor mari si mici din Armia Pacii, striga strident –“Achizitia acumda F-35. Amu’ nu maine, ca iarasi ne trag clapa castravetienii c-acu vro’ 4 decenii! Ea va deschide in mod sigur Romaniei drumul spre noul avion Lockheed Martin de generatie a VIII-a, F-XXX” (tot asa cum achiztia in urma cu juma’ de secol a F-16A a deschis, n-ar mai fi deschis, drumul spre moartea clinica a RoAF, aaaaa spre avionul de generatie a V-a). Astfel domnul Gangurescu, sef al Agentiei, vadit tulburat da amintirile d’acu juma da secol cu extra-ordinarul F-16A, minunea minunilor, spaima cerurilor si shaormeriilor din Dristor, al ce baga RoAF in manualul da Istorie Alternativa, si cu vederea impaienjenita da lacrimile de fericire, scurse abundent in ultimele zile de zbucium launtric cu efect laxativ la buda, priveste indelung catre ambasadorul SUA la Bucuresti, onorabilul Ereptor Lobbystein Lockheedstein Martinstein al II-lea, progenitura celui dintai, dus de mult in vesnicele plaiuri ale vanatoarii, continua cu patos spunand, printre sughituri de plans, ca este pasul logic pentru tara noastra, acesta fiind compatibil cu F-35 in cazul lichidului de spalat parbrize, a cocardelor tricolore si la nivel de scara (*), in sensul ca ambele avioane au nevoie de o scara pentru a le putea fi spalat parbrizul. Numai ca in cazul avionului de generatie a VIII-a am face si economii, pentru ca acest avion nu are parbriz, fiind de fapt o drona si deci n-are nevoie de scara, dar daca ar avea pilot si pilotul ar avea parbriz, sigur lichidul de spalat si scara de acces ar fi compatibile, iar costurile cu integrarea ar fi muuuuult reduse, cel putin 50 de centi per aparat!!!! Stergatoarele sunt optionale, da’ la o adica pot fi imprumutate de la unul la altul.
In urma acestor argumente, de foarte inalt bun simt am adauga noi, guvernul s-a hotarat sa inceapa negocierile cu Portugalia, partener devenit deja traditional de la teapa cu F-16 th, in vederea achizitiei de avioane F-35A, primele serii de prototipuri produse, si care, spun autoritatile noastre foarte competente, nu au nevoie de nici un fel de modernizare, atat timp cat sunt zburate rar si foarte rar, cu grija si cu credinta intru Domnul Dumnezeul nostru. Amin! Bine, portughezii nu le mai au, facand un fel de offset direct cu Trinidad-Tobago, sau cum spuneau unii dintre directorii fostelor noastre fabrici de avioane (acum oale si ulcele – directorii; cratite, tigai si mall-uri – fabricile) investitii compensatorii. Mai clar neavand bafta sa gaseasca fraieri care sa le preia F-35 mumificate cu grija (cum au avut in 2013-2014 cu romanii si F-16A – O Tempora!), portughezii au facut un offset cu trinidad-tobaghezii; aia le-au luat avioanele si le-au dat la schimb banana(e), asa cum portughezii ne-o dadusera nou, cu multi, foarte multi ani in urma! Adica portughezii vandusera avioanele pe banane Chiqita sau Bonita, n-are importanta…
Astfel anul viitor, in 2066, guvernul Romaniei va incepe tatonarile pe langa conducerea unui parc de distractii din Trinidad –Tobago pentru o posibila achizitie a 3-4 aparate multirol F-35, pe care trinidad-tobaghezii le pastreaza in conditii foarte bune, “climatizate” natural si permanent la umbra unor palmierii cumsecade si foarte aproape de apa sarata a oceanului, pe motiv ca aerosolii “face” bine la vopseaua stealth. Vopsea care este doar un pic cojita (de fapt doar putina ramasa), iar pielea scaunului pilotului prezinta, zic gazdele noastre trinidad-tobagheze, unele urme de rozaturi ale unor insecte rezidente local, mai exact toata pielea a fost mancata de furnici, dar in rest totul este OK, a declarat prin semne elocvente cu amandoua mainile concomitent (vorbea foarte repede maimuta, aaaa trinidad-tobaghezul adica), purtatorul de cuvant local U-mutu Gar-gar-a, reporterului nostru de la cimitirul local de neferoase.
O problema s-ar putea sa avem cu un nenorocit de ONG local si ecologist, care sustine sus si tare ca respectivele epave-avioane sunt caminul a cel putin 2-3 famili de crabi dintr-o specie rara, care si-au gasit caminul si fericirea conjugala in zona motorului, mai exact pe directia de evacuare a jetului incandescent si ca mai bine Romania si-ar face pomana, cu familile necajite ale sus-numitilor crabi pe cale de disparitie si ar scufunda avioanele pe post de recife artificiale. Negocierile dintre ANPPPTDPAT si ONG-ul “Viata Crabilor – ca are si ei drepturi” continua. Argumentul guvernului nostru fiind ca oricum nu avem sa le zburam si ca cel mai probabil crabii respectivi se vor simti la fel de bine si la Mamaia (adica pe Kogalniceanu, locul de vesnica pomenire a MIG-ului 29), negocierile continua…
Precizam ca aceste …sa zicem avioane, au fost primite aproape gratis de la Portugalia, care conform traditiei ii astepta pe romani sa le cumpere la mana a treia cu 6-700 milioane de dolari, dar pana la urma s-a plictisit si le-a dat la schimb pe trei tone de banane de aparat, unui parc local de distrat tampitii. Norocul nostru, ce noroc domn’e, adevarata mana cereasca, a fost ca domnul sef al Agentiei N.P.P.P.T.D.P.A.T., domnul Gangurescu Pulampilian Kojak al patrulea, se afla in delegatie cu o curva, aaaaaaa, cu asistenta manager a domniei sale, o foarte promitatoare tanara speranta a partidului domnului Gangurescu, posesoare a mai multor diplome de participare, la numeroase concursuri (e drept ca avea in palmares si cateva expulzari pentru prostitutie) si a carnetului de conducere parasute, categorie “P”(*), la numai 23 de anisori.
Astfel domnul Gangurescu si asistenta sa manager au propus celor din Trinidad o suma modica, de cateva sute de milioane de dolari pentru epavele, pardon, pentru avioanele de generatia a cincea. Suma a fost primita cu mare bucurie la nivel local si cu promisiunea unui transfer bancar foarte rapid si consistent catre un anume cont, dintr-o anumita insula, unde domnul Gangurescu are si el, ca tot romanul de altfel, o casuta postala si un cont bancar secret.
Revenind la avioane, F-35, spun oficialitatile noastre, s-ar potrivi ca o manusa pentru inlocuirea aparatelor F-16A/B (ruginite si moarte aproape toate, dar nemodernizate inca) care au fost cumparate din Portugalia cu peste 40-50 de ani in urma (nimeni nu-si mai aminteste exact), dar care isi fac inca treaba (ambele amandoua, ca atatea au mai ramas) si zboara cu vitejie (numai subsonic) cate 1-1.5 ore pe an. Adevarat ca mai mult nici nu ar fi nevoie si asta datorita faptului ca ultimul avion de linie subsonic a fost retras in urma cu 20 de ani, asadar F-urile noastre oricum nu pot ajunge pe nimeni, cu exceptia catorva planoare dubioase apartinand unui club de inaltat zmee si planoare UAV, ( fara echipaj n.r.), din Ucraina, club banuit a avea intentii cel putin necurate la adresa sigurantei noastre nationale.
Dar pana la achizitia de F-35, Aerostarul a primit din partea Agentiei o cerere de oferta pentru re-re-re-re-saparea unor avioane (cu o adevarata si nefiresc de lunga experienta), daca ar mai fi/ar mai avea ceva resursa. Daca va ganditi la F-16le batran de 60 de ani, dar inca verde si agil, va inselati atat de…profund, incat s-ar putea sa aveti nevoie de un proctolog. Agentia are in plan o modernizare (o re-imbalsamare!), cu cresterea resursei la 4-5 avioane MIG-21 LanceR, si aducerea lor la standardul “Highlander”, avioane care desi construite in urma cu aproape 100 de ani se tin inca bine. Agentia, si domnul Gangurescu personal, considera ca o prelungire a resursei cu inca 500-600%, adica cu inca 12-13 ore care sa fie zburate judicios in 5-7 ani, ar putea asigura Romaniei o Politie Aeriana suficienta impotriva amintitului club de zmee din Ucraina si impotriva tot mai deselor incursiuni a unor baloane cu aer cald (subsonice) venite din Rusia.
Problema, spune domnul Gangurescu, este ca baloanele sunt stealth (aici exista insa o controversa: nu stim sigur ca sunt stealth, ca nu mai avem de mult radare, si am revenit la metode clasice si verificate in timp. Baieti si fete cu auzul performant si ochi de vultur/vulturite, pe cladiri inalte sau copaci de peste 15 metri h), cert este ca nu sunt observate decat tarziu, in noapte, atunci cand frumoasele aerostate, inventate pe la anul 1700, doar cu cativa ani inainte de fabricarea MIG-urilor noastre, sunt colorate feeric cu lumini multicolore, pentru deliciul turistilor din nacele.
Au fost si cazuri cand aceste baloane suspecte au facut ca baterile de rachete AA din secolul celalalt, SA-2 si HAWK (nemoderizat, dar inca se cauta ofertanti/imbalsamatori) au fost puse in alerta, adica s-a incercat sa fie depietrificate cu ciocane pneumatice…Din pacate majoritatea s-au transformat instantaneu in praf si pulbere, spre disperarea unor biete pasarici conlocatare din bateria SA-2, care-si gasisera fericirea si cuibul printre rachetele noastre. Dar trebuie sa recunoastem aici meritele deosebite ale A.N.P.P.P.T.D.P.A.T.-ului si a domnului Gangurescu personal, in gasirea, dezgroparea, cu ajutorul unei echipe de la Antipa, a rachetelor noastre, foarte bine conservate/fosilizate de altfel, cam la fel ca F-16-le din Portughezia, de le achizitionaram la inceputul secolului douas’unu de la olandeji…
Dar din pacate avem o problema! Da, intradevar, Romania are o problema, stiu ca pare imposibil, mai ales daca tinem cont de intelepciunea proverbiala a conducatorilor nostri, dar ei, adica politicenii nostri, ei bine, domnile lor, recunosc cu barbatia adevarata a unui barbat de stat, ca avem o problema cu MIG-urile 21 Lancer!
Adica acestea (MIG-urile n.r.) sunt in imensa lor majoritate in marile muzee ale lumii, ca exponate de mare valoare si mandrie pentru respectivele institutii de cultura, la sectia Fosile Vii, alaturi de specia de peste Coelacanth (specie crezuta disparuta de peste 65 milioane de ani, dar inca vie si zburdalnica) si imediat langa alte exponate cel putin la fel de controversate: femeia cu mustata din cartierul Colentina, tiganul cinstit din Ferentari, Becali intelectualul si minerul pasnic de la mineriada din 13-15 iunie “90, ala de zicea nea Ilici Iliescu (in sfarsit mort de mult!!! ) ca planta panselute la Universitate, adica la sectia de lucruri impotriva firii. Desi nimeni nu credea ca MIG-ul mai este in viata si zboara, el a fost totusi descoperit facand poilitie aeriana pe undeva prin Carpati, de catre o expeditie stiintifica internationala, prin anii 2050.
Vestea ca aceasta relicva vie a Razboiului Rece inca mai este… vie, desi nu putem afirma si nevatamata, a facut senzatie! Hoarde de turisti au navalit pe Borcea si Luna in cautarea “Inorogului”, autoritatile noastre fiind luate, evident, prin surprindere. Seful A.R.P.E.L.P.S.A.A.D.C.I.V.P.T.S.F.C.N. (*) (Agentia Romaneasca Pentru Evitarea Luarii Prin Surpinderea A Autoritatilor De Catre Iarna, Vara, Primavara, Toamna Si Alte Fenomene Climaterice Neobisnuite) a declarat ca turistii au fost confundati de catre foarte agerii sai angajati cu iarna, desi afara erau inca 42 de grade in apa marii. Si cum in Romania iarna ne ia mereu prin surpindere, angajatii au fost pacaliti de asemanare…Lucru de altfel total de inteles.
Asadar desi discutile sunt inca in stare incipienta (crabii au inca oua minore), se pare ca sunt sanse sa avem in sfarsit un avion multirol retro, desi cam prea…experimentat, stealth, desi gaurile din fuzelaj sunt marisoare, dar orice se poate rezolva cu o trecere a aeronavelor pe la atelierul de tinichigerie (de pus tabla pe garaje) cu doi angajati a lu’ domnu’ Mercedesu’ Strugurel Caldararu –“Orice gaura are un petic!”, situat in parcarea Mall-ului, unde pe vremuri era Avioane Craiova, uzina privatizata cu mult succes (pentru doamna IAR-escu of course! ), adica inchisa imediat si angajatii concediati, de fosta doamna mare primar a Craiovei V-ogluta IAR-escu….
Asadar ceva tinichigerie, doua-trei ciocane si va fi aproape stealth, sau macar nu va ploua in el, daca folosim macar Lindab-ul original si nou.
RoAirSoft.ro (*)
Note de subsol istoric si explicare a anormalului:
(*) MApN-ul a fost transformat in Agentie Nationala inca de pe vremea ministrului Dusa, care declarase ca pe timp de pace Aviatia Militara poate lupta, dar in caz de razboi, tot predarea neconditionata este mai recomandata. Asa ca a vandut toate fabricile si terenurile, apoi…s-a schimbat guvernul!
(*) A.N.P.P.P.T.D.P.A.T. – Agentia Nationala Pentru Protectia Pe Timp De Pace A Tarii, ex- Ministerul Apararii pe la anii “990, ex- Ministerul de Razboi, pe la anii ”940, ex- Ministerul de Resboiu, pe la anii “877.
(*) A.R.P.E.L.P.S.A.A.D.C.I.V.P.T.S.F.C.N. – Agentiea Romaneasca Pentru Evitarea Luarii Prin Surpinderea A Autoritatilor De Catre Iarna, Vara, Primavara, Toamna Si Alte Fenomene Climaterice Neobisnuite
(*) Teoria compatibilitati modelelor F-35 si F-XXX la nivel de scara vine din vechime, de pe vremea cand aveam 24 de avioane zburatoare (evident tot MIG-uri 21 Lancer!). O teorie a compatibilitatii demonstrata istoric, de un grup international de arheologi, dar emisa inca de la inceputul secolului XXI, de catre Cornelius Dobritoius Imobilierescus-decedat intre timp de inima rea undeva la “mititica”, loc de racoare si meditatie transcedentala cu privire la nemurirea sufletului – in cazul F-16 si F-35. Vizonarismul domnului Imobilierescu continua sa ne uimeasca si astazi…
(*) Ce e ala permis de condus parasuta, categoria “P”?! Pai “P”-ul vine de la…acu’ fiecare cu imaginatia lui si fiecare cu parerea lui, da cam ce ar putea sa faca o bagaboanta cu…ceva care incepe cu “P”, are patru litere si termina cu “A”?! Ca un indiciu ajutator, se spune ca nu marimea conteaza, zglobie sa fie!
(*) RoAirsoft.ro, ex- RomaniaMilitary.ro, schimbare de nume necesara ca radea lumea de noi, ca care Military baaaaa nenorocitilor, ‘rati ai dracului cu offsetul vostru cu tot! Vreti offset, na! Luati de-aciliea banane, arza-v-ar focu’ cu hofsetul vostru de matrapazlacari…Totul garnisit cu un Huuuuuuuo foarte patriotic! F-16 rules… si F-35 urmeaza.
Fiti optimisti bre, prostia este infinita si intotdeauna este loc de mai…bine! Sa fie de capul lor binele asta si vorba unui prieten de-al meu: “E multi bre astia prostii si e mai prosti decat prevede legea”! Nu le-ar mai muri multi inainte, as adauga eu impaciuitor si cu dragoste fata de aproapele meu…
Ai vostri devotati si cu idei fixe,
GeorgeGMT & WW 🙂 🙂 🙂 ))))))))))))))))))))))))))))
Partea a IV-a: Alt Ministru
PS Si ca sa terminam intr-o nota vesela si optimista, lansam si un concurs: cine poate explica onomastica ambasadorului american, va primi sincerele noastre felictari, cate una pe fiecare obraz, ca deh, sunteti crestini si trebuie sa intoarceti si obrazul celalalt, ca asa ati facut cand cu F-16th! Bafto delo…
Sistemul de premiere este un produs marca inregistrata a Daily Cotcodac, manca-v-as!
bestial articol!
Ca sa mai aiba loc licitatia asta, ar trebui ca ROAF sa supravietuiasca pana atunci! Eu cred ca vor cumpara avioanele pt. politia de frontiera sau jendarmerie 🙂
Pffffffff… Bre, nea George, faza cu anptap-ul ala e bestiala..putem sa te citam in public??? platim drepturi de autor, parol… 🙂
Acronimele alea au fost pe cinste, dar la Mig-21…Highlander n-am mai rezistat! 🙂 Am si eu o limita, ce draqu!
Deci nu te-ai suparat ca m-am luat asa un pic de primarita lu’ matale?! 🙂
Nu e a mea, ci a urbei 😉
N-ai somn?! 🙂