Sau cum spunea nemuritorul Dem Radulesc: „Ce avem noi aici?”
Ei bine, aceasta este si mai deosebita decat osebita, fiind tare unica si irepetabila! Si asta nu doar pentru ca merge, ci pt ca asa e ea mai unica de fel…
Hai ca v-am zapacit, zau!
Ei bine, chiar este o bomba, o chestie de care unii au uitat iar cei foarte multi nu au stiut vreodata…Adevarul este ca nu se stia de catre marea masa ca exista asa ceva, in schimb, cei care mai au habar, dintr-o ochire descopera despre ce este vb!
Intrebare:
– de ce natie este si cum se numeste – cu indicativ militar de fabricatie sau proiect (ori cum este cunoscut in literatura de specialitate, model) acest tanc? Eventual cu ce alt model seamana?
Pentru cel care, eventual, ar putea sa stie se ofera un premiu!
Pentru regulament si detalii despre premiu mergeti pe SuntemRomania
TR-77
…with a lemon twist…
http://www.tanks-encyclopedia.com/coldwar/Romania/TR-77-580.php
?
prea usor..:)P,,credeti ca aveti de a face cu incepatori?
🙂 Io zic sa nu fiti chiar asa de…aroganti.
Buna George, sunt un admin de la Tanks-Encyclopedia.com.
Am un coleg care cauta informatii despre varianta aceea de ceva timp, pentru ca ne-a blocat si pe noi.
Poti te rog sa ne dai un semn pe Facebook (https://www.facebook.com/tanksencyclopedia/) sau pe mail (tanks.encyclopedia@gmail.com)?
stai sa vezi ce poze unicat din arhive ai sa gasesti la urmatorul concurs?
Ia zi, stii ceva???
Apropo: unde ai vazut tu in alta parte aceasta foto?????????
Tot psycho ai ramas, bre!
nicaieri,apreciez calitatea ??
dac vei studia capitolul „Fotoghicitori” din Suntem Romania! vei observa ca sunt doat foto,obiecte,etc originale, realizate de catre mine sau colegii mei.Noi nu luam din „arhive” decat foarte rar, sau doar generalist, la anumite articole.Avem o arhiva deosebit de bogata din difertite domenii PROPRIE.Iar cand sunt marcate cu datele noastre…chiar nu ai ce comenta
nu era nici un repros ,te-ai aprins prea repede si pentru nimic.
era un spirit de uichend,relax a bit?
Poate M103 nu sunt sigur
tr 580
Am vrea noi sa fie tancul din imagine M103… 😀 Mama da ce vis…. 😀
TR-77-580 din ani 1975 si 1985 🙂 cred
P125-b1
TR-77-580 irakian/egiptean?
Leopard Prototip A. Germania produs in 1960
E T77.
Inițial am crezut ca este Ru251…
Uite jucatorii de WoT.
scuze pentru dublu post. Asta e Ru 251.
http://www.tanks-encyclopedia.com/wp-content/uploads/2016/04/RU-251-trench-crossing-trials.jpg
Nu este ru 251, așa am crezut și eu dar are 6 găleți, iar ru 251 are doar 5.
Plus tancu din poza are evacuare de t 55, lateral spate stânga, deci este foarte posibil sa fie un tr 77 cu turela alungita pentru stocare suplimentara de muniție și pentru radio mai performant
Plus ca toti galetii, dupa model… se vede de la o posta ca sunt de inspiratie sovietica… ma refer inclusiv galetii de tractiune si cei din fata-sus…
M-am exprimat eu gresit. Ala din linkul meu e Ru. Nu cel din poza din articol.
Tr-580 varianta cu turela alungita.
http://www.revista.forter.ro/2010_1_t/06-arm/06.htm
https://thearmoredpatrol.com/2016/04/27/can-the-tr-77-580-fit-into-wot/
unde?Sunt doar TR77….
??????????????????????????????
ma refer la ceea ce nu este TR85
Nu inteleg.
TR 580. Poza e făcută în România – undeva în fundal e o baracă pe care scrie PSI…
Ceva pentru export/refuzat la export, de are camuflajul ăsta?
Sau vorba bancului ”ase ceva nu nu exista …”
Din ce zice Enciclopedia ar fi un Tr-77-580 ,late cu turela alungita pt.Tr-85 M1.
Ar mai fi o versiune din cate am inteles TR-800/TM-800 primul cu motor de Leopard , dar cum nu-mi dau seama ce motor are sub capote si nici nu am vazut poze cu acesta pe net , versiunea cea mai uzitata e Tr-77-580
teoria asta cu motorul de Leo incepe sa ma scoata din pepeni.
NU A EXISTAT ASA CEVA!
nICI FURAT, NICI CUMPARAT, NICI DAT CADOU!mAI ALES CA ACEL MOTOR ACUZAT CA A FI DE /DIN,SAU DE LA kRAUSS mAFFEI…nu are legatura, este suficient de diferit ca sa se lamureasca oricine ca este alt motor!
https://www.youtube.com/watch?v=KKd_7KO4sXQ
Ca se lamureasca oti palavragii care ii tot dau inainte ” nu suntem in stare de nimic ” .
De fapt, afirmatia nu face altceva decat sa dea masura valorii lor personale .
fain !
Are ceva la baza si multa fantezie. Cica noi am cumparat un motor „industrial” de la MAN si aia ar fo banuit ca il dpream si ptr tancuri si nepar fi zis ca nu prea tine. Dupa multa staduinta a tinut cat de cat. Dar era MAN.
Leo 1 avea MTU .
Dar ptr uni de pe aici ce e aia MAN sau MTU? Tot german este!
Prin cumparat un motor a se intelege licenta (ca altfle scriam motoare)
Cat despre nicusor si linku sau .. sa fiu iertat dar IMNT …. scuze. Noi nu sumtm „motoristi” nici cat rusii (care mi se pare ca in finalu lu finalu prin anii 60 au ajuns sa aiba motaorele „lor” ca pana atunci erau motaoarele „altora” . Dar numa in aviatie ca cel putin Mosckwiciu a murit cu motoru Opel din 1938)
In fine … tancu ala mi se pare un bastard a lu T 55. Care dintre ei (ca sunt cam multi) nu am bag . Presupun ca la nost – da care dintre ei? Sigir nu M 85 Bizonu
Ghita, ai auzit cum torcea motorul 797-05 licenta Saviem , modificat la Euro 2 ?
Banuiesc ca nu.
Si motorul Diesel Dacia de 1600 l-am auzit o data, dar asta inainte de 89 .
Si domeniul in care s-a manifestat mai tare au fost motoarele mari.
Spre exemplu motorul de tanc, pe care nu voia sa ni-l dea nimeni – est sau vest .
Deci dupa ce si-a facut meseria , il si injuram de multam fain .
Si si-au facut meseria in conditiile alea de indicatii si restrictii pe care le-ai prins si matale .
Apropo, ai citit articolul de aici de pe site in care era redata povestea realizarii motorului ?
Crect!
Iar navalele si stationarele sunt absolut grozave!
corect! mai ales navalele.scot un fum grozav.nu ai nevoie de radar sa le gasesti.cu un binoclu bun le vezi de departe.
Cand vei sti de ce, mai vb !Pana atunci , hai sa ne ocupam de alte chestii pe care le cunosti, da|?
Eventual de…….
Cauta tu, eu am alta treaba!
Dragos,
Esti cumva unul si acelasi cu Dragos care comenta pe Resboiu ?
Caruia i-au dat cu flit pentru ca vorbea anapoda ?
Nu, nu si nu.
totusi .. stiou ca a fost proeuctata ubn diesel ptr dacia. Si incercat. Unde este?
Sau se dora un 3 ciclindri 1050 cm cubi. Nici asta nu este.
Si pe bvremea aia reghimu era a naibii de dornic sa gabe in productie.
Daca am gresit imi cer scuze. Insa din cate stiu nu a oesot nici un motor de la IMNT
A motoru de tanc .. din cele citite- cum am pomneut era un „idustrial” care a fost adaptat/ Nu zic ca este usor insa nu este nou (asca cum si unde ma lucrat … se proectau similare alti. Ingineri de buna calitate …nimci de zis. Dar nu era vhisr ceva nou , propriu… si mandel a facut si el creva muinca ajutataore ptr o cestie reverse tehnology. Ca cel care pe urma adapta era / este bun e alta cestie)
Apopos ce ma facut „noi ” (intsitul meu ) s-a vazut.
motorul in 3 cilindri si turbina in discutie nu au mai avut timp ca sa intre in productie.Dupa 89 s-au dus dracu multe
Iaca Ghita :
motorul diesel de 1600 cmc
http://www.4tuning.ro/istorie-auto/dacii-necunoscute-dacia-1310-tde-din-1983-primul-turbo-diesel-romanesc-28740.html
alta necunoscuta
http://www.4tuning.ro/istorie-auto/olda-masina-romaneasca-secreta-ce-trebuia-sa-cucereasca-america-32395.html
Si mai era si un motor V6 , construit la INMT pe baza elementelor motorului de 1400 cmc , scotea parca 95 CP, daca stai oleaca pe google il gasesti sigur, l-am vazut saptamana trecuta , mi se pare tot pe aici pe site :
http://www.4tuning.ro/concept-car/absolut-toate-prototipurile-si-editiile-limitate-dacia-din-istorie-17415.html
Ghita, uite si motorul Dacia V6 : si nu-i injura , l-au facut cu ce au avut, adica cu ce le-au dat voie :
http://www.4tuning.ro/istorie-auto/10-secrete-romanesti-din-domeniul-auto-in-vremea-comunismului-25601.html
din fericire, motorul de tr85 chiar are legatura cu MTU/Maybach exact ca fiat cu renault:au patru roti si volan…
Sunt satul de textul asta, am scris despre el in prima parte despre P125, cine nu a citit e treaba lui.
Copie romaneasca dupa Leopard 1 ?
Ca de obicei, nu a inteles nimeni ca raspunsurile de aici nu sunt luate in seama la aceasta ghicitoare…
Interesant este ca ,totusi, unii se apropie de adevar!
pe mine unul nu ma intereseaza cartea respectiva, sunt doar curios ce este.
TR-77(TR-580)
Seama cu primul model de Leopard postbelic… Leopard PT… sau ceva de genul… schema de camuflaj e clar din fosta R.F.G. oricum…
Am gresit… Leopard PT A… are 7 galeti… cel din imagine are doar 6… iar Leopard 1 are 8 galeti…
Scuze din nou… Leo 1, tot 7 galeti are… :/
Ru 251
S-ar putea sa ai dreptate…
Ru 251 are doar 5 galeti… nu 6 ca cel din imagine…
TR-580 , lotul de tranzitie .
Adica au fost produse sasiuri pentru motorul de 800 CP, dar din cauza intarzierii au fost dotate tot cu motorul de 580 CP . Deci un compartiment motor generos . Exista fotografii cu tancurile din acest lot in curtea UMB , vopsite kaki complet , imagini dupa 1990 , nu mai pun aici zvonul cu modernizarea, contractul si betele in roate ..
Exemplarul prezentat aici se gaseste undeva langa Bucuresti, la o unitate logistica , poate fi Chitila , mai am si altele pe cap, nu-mi amintesc precis . Langa el se gaseste un AT-76 , adica un autotun de 76 mm SU-76M la a doua modernizare in Romania , adica dotat cu motorul Diesel Roman 797-05 , asta dupa ce fusese modernizat anterior cu motorul SR-211 de 140 CP .
In rest , TR-ul repeta ce am vazut in armata romana : din zecile de fotografii cu TR-580 pe care le am in calculator, doar in trei apare montata protectia anticalorica peste esapament .Merge si asa, de ce sa ne mai complicam viata !
Şcoala de Aplicaţie pentru Logistică „General Constantin Zaharia” Chitila .
http://www.sapl.ro/
Tancul TR-580 modificat – in stanga imaginii
http://www.sapl.ro/vlightbox/vlb_images3/1.jpg
Autotunul AT-76 – in dreapta imaginii , in fundal , dupa boxe si general
http://www.sapl.ro/vlightbox/vlb_images13/1.jpg
Mister rezolvat.
@nicusor,care este treaba cu mansonul tunului ?
(pare a fi mai mic decat cel standart la 100 mm D-10T sau A407 )
” @nicusor,care este treaba cu mansonul tunului ? ”
Nu am de unde sti care l-a ciordit. 🙂
De fapt , la exemplarul fotografiat , ejectorul lipseste .
Mansonul respectiv este de fapt ejectorul , un dispozitiv de aerisire a tevii .De fapt un acumulator de presiune si suflaj a gazelor de ardere , simplu .
Spatiul de acumulare al ejectorului , intre suprafata exterioara a tevii si peretele interior al ejectorului , comunica cu canalul tevii prin niste orificii inclinate spre gura tevii , prevazute cu ajutaje si printr-un orificiu principal inchis cu bila ( montata in partea de sus a tevii ) , de fapt o supapa de acumulare a presiunii in ejector . O data incarcatura de azvarlire initiata, se transforma in gaze care imping proiectilul spre gura tevii . Trece prin zona ejectorului , care se incarca cu gaze in special prin orificiul principal , a carui bila este aruncata in sus si deschide supapa acumuland presiune in ejector . In momentul egalizarii presiunilor din ejector si canalul tevii bila cade inchizand orificiul principal .Dupa iesirea proiectilului din gura tevii , presiunea gazelor din teava scade, si gazele acumulate sub presiune se scurg prin ajutajele orificiilor inclinate spre gura tevii , antrenand si restul gazelor ce mai persista in teava , inlocuindu-le cu aer curat din turela – inchizatorul e deja deschis , tubul tras aruncat .
De fapt , la exemplarul fotografiat , ejectorul lipseste .
Ok,multumesc pentru explicatii (chiar nu-mi imaginam ca poate fi ciordit…..).
A fost mai simplu sa-l numesc „manson”,stiam rolul sau,parca se mai numeste „ejector de gaze” sau ceva asemanator.
Seba, o fotografie face cat o mie de cuvinte .
Economiseam timp daca puneam o imagine de la inceput .
Ma bucur ca ai comentat in cunostinta de cauza, pun imaginea pentru cei care nu stiu .
Deci acesta e principiul de functionare al ejectorullui de gaze care se monteaza spre gura tevii (zona de presiune redusa ) unora din tunurile familiei D-10 .
http://armor.kiev.ua/lib/tanks_and_armor/part2_2/42.png
Cele care se monteaza la mijlocul tevii , in zona cu presiune mai inalta au alt principiu de functionare .
@nicusor
interesanta ipoteza, amuzanta chiar…
Nu cumva asa a fost realizat, adica fara?
…….
Nu .
Nu a fost realizat fara .
Exista fotografia tancului la UMB fara ejector , dar cu teava pregatita pentru a ii fi montat .
Oricum, cu furtul era o gluma. Partea serioasa e ca lipseste .
nu pot sa dau din casa……
bre…Nu vezi ca are alta turela?
Apropo, foto sunt facute la ridicarile dwe anu trecut?
” bre…Nu vezi ca are alta turela?”
Daca la cea veche modificata ii spui alta , atunci ai dreptate .
adica cel prezentat de tine NU ARE ACEEASI TURELA
Nu stiu cand s-au facut pozele de pe site , de tancul expus la Chitila stiu din 2012 .
Apoi au tot aparut poze pe facebook , pe la festivitati sau programul scoala altfel .
intreb pentru ca de ceva timp nu se mai prezinta la astfel de evenimente tancuri.Eventual o statie radio sau un autogenerator, dar tancuri…nu.
Hmmm….
Tancul si autotunul nu se se scot pentru a fi prezentate .
Sunt acolo pe platou de cel putin 4 ani , fixe, inghetate, moarte, cum vrei sa-i spui .
Expunere statica, mai academic daca doresti .
te asigur4 ca nu.
Daca as obtine acceptul ti-aqsw da niste foto de anul trecut.
dar crede-ma:NU SUNT
Capitane, Nautilusului dumitale inafara de ejector ii mai lipsesc sorturile, cutiile , periscoape, faruri , proiectorul IR al comandantului .
In mod sigur nu a fost construit fara acestea .
Daca ne uitam la fotografia marita la maximum , o sa vedem toate conditionarile necesare pentru montarea ejectorului pe teava .
Si spun acestea vazand poza matale .
Din 2012 incoace in toate pozele pe care le-am vazut tancul apare tot acolo .
Autotunul iarasi .
Esapamentul nu e innegrit de fum . Zgarieturi pe beton nu sunt , sa fi fost deplasat pe senile .
1-justifica necesitatea ejectoruli,2-eu ti-am spus de anul trecut si anul asta si nu mai continuam.Adica nu sustine aiurea ca mai e acolo.
O sa caut o foto de la ridicarile de anul asta si o sa o pun, una cat mai spre stanga sau dreapta, fara „studenti”
1. fara ejector se umple de fum turela – chestie verificata cu ejectorul necuratat de unul din prieteni cand era catana . Repet, tunul e proiectat pentru a fi utilizat cu ejector. Tancul este clar descompletat .
2. daca insisti ca nu mai e , nu mai e .
Sa le fie rusine daca l-au scos/casat ..
Putin probabil totusi ca ar avea rusine .
Anul trecut am gasit foto pe facebook de acolo si inca era .
https://www.google.es/maps/place/Scoala+de+Aplicatie+pentru+Logistica+%22General+Constantin+Zaharia%22,+Chitila/@44.4968297,25.9908587,84m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x40b20472cc7035d5:0xb7f26fb7915a0e1a!8m2!3d44.496516!4d25.9925941
3. nu umblu dupa premiu .
Nici macar nu joc la loterie . Din partea mea, toarna in pahar premiul , si beti-l impreuna cei doi nemotoujours de pe site 🙂
kaki… TR-580
http://www.armyrecognition.com/europe/Roumanie/vehicules_lourds/TR-580/TR-580_Roumanie_07.jpg
alb-negru:
http://www.revista.forter.ro/2010_1_t/00_imagini/606-1.png
si color:
http://www.tanks-encyclopedia.com/coldwar/Romania/photos/TR-77_Late_Type.jpg
Cam greu sa-l convingi pe Nemo .
In ultima fotografie se vede clar sudura intre turela veche si adaugirea ulterioara .
Poate s-a lamuri si domnia-sa .
Da´ ar fi pentru prima oara .
@nicusor
pe mine sa ma lamuresti?
Ai uitat ca este foto a mea si concursul meu???????
Buna Nemo, sunt un admin de la Tanks-Encyclopedia.com.
Am un coleg care cauta informatii despre varianta aceea de ceva timp, pentru ca ne-a blocat si pe noi.
Poti te rog sa ne dai un semn pe Facebook (https://www.facebook.com/tanksencyclopedia/) sau pe mail (tanks.encyclopedia@gmail.com)?
aha …get it now
ar fi un 580 cu turela alungita proiectat pt un motor de 800 cp din cate observ din discutii . Nu prea e clar daca versiunea din poza are motorul de 800 [860 ] sau e doar o carcasa
Buna Nicusor, sunt un admin de la Tanks-Encyclopedia.com.
Am un coleg care cauta informatii despre varianta aceea de ceva timp, pentru ca ne-a blocat si pe noi.
Poti te rog sa ne dai un semn pe Facebook (https://www.facebook.com/tanksencyclopedia/) sau pe mail (tanks.encyclopedia@gmail.com)?
sunt imagini cu prototipul viitorului MBT romanesc,ala de il tot visati pe aici?
Zici ca e combinatie ontre m48 patton si t 62 :))))
Tunul este curios,nu este nici D-10T,nici A407 100 mm nu pare …basca forma turelei.Sasiul chiar pare a fi TR-77(TR-580),probabil un prototip pentru a primi un motor mai mare (T.R. 800)????
Sasiul seama izbitor de mult cu Ru 251… numai ca are 6 galeti in loc de 5… iar galetii tractionari, sunt practic identici cu cei de pe Ru 251, Leopard PT A si Leopard 1… Turela seamana iarasi aproape indentica cu Ru 251… numai ca are alt tun, decat cel de pe Ru251…
Ba nu… am gresit… toti galetii de pe tancul din imagine sunt de inspiratie sovietica… nu au nimic de-aface cu galetii de pe Ru251, Leo PT A si Leo 1…
Stiu ce e…. am incercat sa ne rupem de modelele sovietice(ca design) pe timpul lui Ceausescu… am pornit de la sasiu de T55… si neam inspirat de la Leo 1… dar tehnologia de constructie disponibila a fost tot cea sovietica(deh… what else? :P)… si a iesit ceva ce seama mult cu Leo1… dar construit cu tehnologie sovietica… adica deci, ceva „pur romanesc”… ce s-a dorit la vremea respectiva… sincer sa fiu… parca sasiul lui TR125, e ceva mai aratos…
Programul national de tancuri a demarat cu ajutor chinez.Desi tancurile chineze par a fi clone sovietice,ele au urmat o evolutie proprie din momentul rupturii cu URSS din anii 60.
N-am vazut nicaieri la chinezi, vre-un tanc, catusi de putin asemanator cu cel din imagine !!! Ce relevanta are informatia ta???
” … am pornit de la sasiu de T55… si neam inspirat de la Leo 1… dar tehnologia de constructie disponibila a fost tot cea sovietica ”
Ce relevanta au povestile de carciuma insirate de tine ?
Din China am primit ceva utilaje – dar fara tehnologii .
Toate tehnologiile aufost realizate in tara – nimeni nu ne-a dat nimic sub acest aspect .
Lucian74 chiar a povestit despre participarea unui profesor din facultate la partea de tribologie a tancului .
Calculele autofretarii tevii pentru tunul de 100 mm au fost publicate in Buletinul Tehnica militara , intre bibliografia care a servit la calcule era si faimosul manual de rezistenta materialelor a lui Buzdugan .
Sasiul de T-55 – cum poti continua cu asa ceva cand acela se suda din tabla de otel omogen iar TR-urile aveau sasiul din material stratificat ? Plus alta suspensie , alta distributie a maselor , alte calcule .
Lipsa de cultura generala tehnica, deci lipsa de posibilitati de a face o analiza concreta.
Matale de unde crezi, ca si-au „procurat” chinezii utilajele donate noua?? De la americani si japonezi??
de la japonezi e posibil.
si de le nemti…
chiar si americane.
In ziua de azi pot sa mai cred asta… dar avand in vedere ca vorbim de perioada anilor `70… mai greu de crezut asa ceva…
Gogel ,
Eu insumi am vazut/reparat utilaje americane si germane pentru prelucrarea otelului , primite in anii ´70- inceputul anilor ´80 , cand s-a oprit actiunea .
Cumparate direct nu prin intermediari .
Urmau sa se mai cumpere parti high-tech din USA, stiu sigur, dupa 1990, dupa plata datoriilor , o reluare a actiunii de modernizare a industriei romanesti .
Gogel, tu ai vazut industrie ?
rezon.
Industrie am vazut… dar nu in Romania… ce se facea sfarsit `70-inceput `80… habar n-as avea… ca eu-s din `86… n-am stiut ca se puteau cumpara strunguri high-tech si alte cele direct din SUA sau Germania, la vremea aceea…
Ma rog… oricum designul e invechit, de anii `60… nu mai ai ce face cu el… nu se merita sa te chinui sa-l regandesti !!! Mai degraba te chinui cu sasiul lui TR125… il regandesti, il refaci, il reasezi, il reproiectezi, dupa criterii moderne… il rogi frumos pe Puiu de la Brasov, sa-l redeseneze, sa-i deie un design misto, modern… si te-ai scos de un tanc romanesc modern !!!
Turela de Leo1 pe sasiu romanesc?
Distractia continua…..
Cum asa?
Eu ma distrez la culme pe baza a ceea ce scrieti
Bre, dar cati nemotoujours sunteti pe aici??
ai vazut tu mai multi??????????????????????
zi-mi ca-i omor!
Pai unu cu icon rosu, unul cu icon verde…
daca apare si cu alb, inseamna ca e ungur… sau italian 🙂
O mai fi gresit si omul ceva la adresa sau datele de conectare si i s-a dat alt „icon” 🙂
posibil
” zi-mi ca-i omor! ”
” Da sa iei un par de soc,
Sa nu ma omori de tot „
am scris mai jos.
it should be only one!
😛
https://www.youtube.com/watch?v=5uMmsvQAz1Y
Nope, Highlander: „there can be only one!” 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=sqcLjcSloXs
Buna seara !! cu toate scuzele am o intrebare unde pot vedea si eu pentru prima oara avioanele F-16 ? numai de ziua nationala la parada sau se pot vedea si altfel ?
daca va fi o |Zi a portilor deschise la B86
e urat cu draci.un sasiu lungit ca la nebuni cu o ciudatenie de turela.naspa.
exportul nostru in egipt cu tun la care au folosit munitie rfg mai puternica si a explodat la trageri. tancurile au ajuns apoi prin tara.
!!!!!!!!!!!!!!!
???????????
Da Griffer, povesti de catane care se plictisesc .
Asa am auzit si ca ar fi sarit turelele de 30 mm de pe TAB la trageri , si ca am avut MiG-27 , si de laserul lui Coanda, ascuns in fostele forturi ale liniei Focsani-Namoloasa -Braila .
Si ca in Afganistan soldatii blindau cu veste de protectie podeaua TAB-ului de proaste ce erau .Pe aacesta din urma care scria povestile de pahar pe site-uri l-a pus la punct un veteran din Afganistan , care i-a explicat ca vestele sunt pe efectiv, si ca nimeni nu-ti imprumuta vesta lui ca sa i-o murdaresti de noroi , de ulei .
Nu exista munitii mai puternice.
Exista incarcaturi de azvarlire diferite pentru diferite tipuri de proiectile din aceeasi ” familie ” – 412 in cazul nostru , dar nu se depaseste din conceptie maximul presiunii calculate pentru tipul respectiv de teava .
au ajuns la oradea unele si cand le-au trecut la reparatii dupa o vreme au gasit vopseaua dedesubt cu schema de camuflaj de desert … stiu de la socrul meu care a lucrat acolo si au coexistat in paralel cu …. T34 🙂
Griffer,
Personal cunosc o singura fotografie- neclara – a unui TR-580 vopsit in culoare de desert , insa omogen , un maro-deschis , in fabrica sau la Mihai Bravu, copacii din spatele lui sunt din Romania sigur ..
Dar asta nu inseamna ca a existat doar ce am vazut eu .
Imi mentin parerea asupra munitiilor , cauta te rog pe net proiectile OF-412 , BR-412 etc .
Chiar am intrebat odata pe cineva de la UMB despre explozie si mi-a raspuns ca nu stie de asa ceva .Am auzit si eu zvonuri, dar explozia ba s-a produs in Egipt la receptie, ba in Irak pe front , ba in Maroc la teste , dar acolo ba cu TR-85 ba cu TR-125 . Deci nimic concret .
Despre lotul exportat se stie clar ca au fost exemplare de preserie/prima serie , cu deficiente la partea mecanica .
cred ca, comandantul subunitatii respective stia ce are in batatura. poate gasesc ceva informatii. poze mai greu ca nu era voie. camuflaj de desert sigur era si aveau si cateva dotari atipice. o sa revin cand merg la socrumeu ca acum fierbe vinul si sunt invitat la un tulburel 🙂
Eu cred ca este TR-52 . Este in unitatea militara din Chitila. Unde sunt si eu in aceasta perioada in instructie.
TR52???????
mda….
TR-52 , aflam lucruri noi . Cu rima .
Chiar nu mai exista informare tehnica in armata ?
Cand eram eu catana exista Buletinul Tehnica militara , public, la biblioteca ( cadrele se puteau abona si il puteau lua acasa ) .
Si mai era un buletin de uz restrans la biroul Documente secrete , care se putea citi doar in sala de lectura a biroului ,cu doua parti , una nesecreta , care putea fi consultata de toate cadrele, si una secreta, cu aprobare speciala .
nu e nevoie.Pana si in amarata aia de Wiki scrie ce am fabricat si aproxinativ cat,
tr doar sa vrei sa te informeazi in afara bodegii sau a gratarului
Aleluia ,
Eu vad o singura explicatie logica la afirmatia dumitale : denumirea TR-52 aduce a BTR-152 , un transportor blindat 6×6 pe care l-am avut si noi in dotare.
Este posibil ca cineva care nu cunostea prea bine blindatele sa-ti fi spus ceva eronat ?
Pentru ca si mie la catane , mi-au spus ca se numeste TBR , fara indice numeric , atunci cand ne-au trimis sa-i curatam prelata unui BTR-152. Iar omul care mi-a spus era maistru militar auto , nu catana luata cu arcanul .
Ghici ciuperca ce-i?!
http://www.rumaniamilitary.ro/povestea-realizarii-tancului-tr-77-tr-580
…parerea mea…
Imi pare rau pt dl care a scris, dar, avand acuma libertate de expresie, a bagat si ceva mituri .
„Deşi proiectat în ideea unei carcase mai mari, pentru a putea fi echipat cu un agregat energetic performant la acea dată (agregatul energetic al tancului LEOPARD 1).”
Cel de sus este mitul de care m-am saturat rau de tot.
Nu e prototipul pentru tr 77?
daca ai parerea asta, te rog pune comentariul pe sursa fotoghicitorii/
e pos sa castigi., ca si ceilalti desigur.
ma intereseaza mai defraba ce tanc e decat sa castig. Oricum imi place ideea de concurs pe tehnica militara romaneasca
Polonezii iar ii plesnesc pe franci si merg cu saab a26 …
https://sputniknews.com/europe/201610161046377283-poland-snubs-france-new-submarine/
E un prototip de tanc romanesc,derivat din tancul rusesc ,T 72.
E un prototip de tanc romanesc,derivat din tancul rusesc ,T 72…indicativul acestui tanc romanesc,aflat in poza este TR 125 si e inarmat cu un tun experimental de 125mm..un derivat,asa cum am spus al tancului rusesc T72!
TR-125 are galetii altfel si are turela mai compacta, de doar 3 oameni + autoloader:
http://www.kampfpanzer.de/image/txt/tr-125_1.jpg
este o varianta de tr 77 din care a iesit tr 85 ,
sasiul e clar de tr 77
turela e cea care a precedat-o pe cea actuala de pe tr 85M1, studiu pt mai mult spatiu in turela
nu cred ca a vazut productia vreodata, ci e doar un studiu.
Parerea mea de necunoscator….
Late TR-77 with the elongated turret model adopted by the TR-85M1.
http://www.tanks-encyclopedia.com/coldwar/Romania/TR-77-580.php
spatele turelei are un unghi putin diferit fata de „Late TR-77 with the elongated turret model adopted by the TR-85M1.”
Posibil ca si desenul sa nu fie chiar exact, mai mult un deviant-art 🙂
Marius Zgureanu a „stricat” ghicitoarea lui nemo….
dara io n’am zis nimica, doar am completat ce a scris Nicusor 🙂
Am auzit si eu de cate ceva despre acel prototip… era ceva intre doua chestii 🙂
…
🙂
nu e cumva acelasi cu asta:
http://www.tanks-encyclopedia.com/coldwar/Romania/photos/TR-77_Late_Type.jpg
TR-77 late type sau TR-77-580
E unul din prototipurile de TR-77. Am vazut si eu unul, demult, in curtea unei scoli.
Parerea mea, hic…
Este primul prototip de TR 77-580, fabricat inainte de 1978. Au fost testate si folosite la Murfatlar.
m-am lamurit :am fost logat cu alt mail.
Dar tot eu sunt,no pb!
Nenea Nemo, da’ după ce se termina concursul ne spune-ti si noua
„ce avem noi aici” ,nu-i asa?
Seamana foarte bine cu Spähpanzer Ru 251 dar probabil e o combinatie ruso – romana.
BAIETI…
ASTA E REALITATEA:
ca de obicei v-ati zbatut aici sa va dati rotunzi si acolo unde era concursul…SURPRIZAAAAA !
Si pe fb s-au batut cap=-in cap o gramada, dar am spus clar: NU E VALABIL DECAT PE „Suntem Romania!”.
No problem!
Uitati…surpriza maaaaare !
https://suntemromania.blogspot.ro/2016/10/1098fotoghicitoareplimbatoare-o.html?showComment=1476900216778#c1360118784943476411
Vedeti ca am adaugat o foto de detaliu, asta ca premiu pentru toti cei care v-ati batut capul pe aceasta tema!