Fotografia zilei: Rafale B – Opération Chammal – Irak 2014

chP9zT8

Armée de l’air

47 de comentarii:

  1. The Shadow of Mordor 😛

  2. Franta intervine direct numai în Irak si nu în Siria, pentru a respecta o anumità legalitate internationalà (Ei sunt invitati de càtre guvernul irakian).

    Actualmente, în dispozitivul de luptà, sunt nouà Rafale la baza de la Doha, douà Atlantic-2, 3 KC-135. O misiune a Rafale-lor a dureazà în jur de 6 ore. Sunt înarmate cu 4 GBU-12 pe tripoduri. Ce este interesant e cà Rafale-le B, au zburat des fàrà navigator/ofiter de arme.

    Americani sunt sefii care alocà zonele de patrulare si pot sà punà veto la bombardamente de oportunitate sau pentru tinte gàsite de ATL-2 sau echipamentele de recunoastere ale Rafale-lui.

    Cât despre fotografie, excelentà. Avea dreptate Marcel Dassault când spunea „Un avion frumos e un avion care zboarà bine”.

    • rafale e ultimul avion proiectat de insusi marcel dasault un geniu in aeronautica care s-a prapadit din pacate la granita dintre anii 80 si 90 ai secolului trecut .

  3. Daca rot avem experienta cu Dacia, hai nswa facem o fabrica de avioane cu francezii dar tot sa 51% statul roman, si sa zicem amplasata la Bucuresti.

    • dacul dd cu conducatorii pe care-i avem nu mai sunt sanse , ceausescu chiar glumea referitor la 51% statul roman si 49% investitorul strain el spunea ca asa nu e tentat sa nationalizeze intreprinderea .

    • Allouete, puma, dacia, olcit… Si cred ca ne-ar mai fi dat…
      Dar noi nu! Ne place mai mult gudureala pe langa americani doar doar o pica vreo firmitura de hamburger modificat genertic…

    • @Dacul dd, florian, începătoru…. la două motoare de 48,7kN tracțiune uscată și 72,9kN tracțiune cu afterburner, Rafale mi se pare un multirol de tot rahatul! Nu uitați că toate Rafale e tehnologie de sfârșitul anilor 90… până și amărâtul de Mig-29 scoate mai mult 49,42 kN tracțiune uscată și 81,39 kN tracțiune cu afterburner, construit cu tehnologie de începutul anilor 80… ca o comparație ceva mai buna să î-l luam pe F18 SuperHornet ce a intrat la datorie în 1999… 97,86 kN tracțiune cu afterburner… ca să nu mai mentionăm Su-27, care e din 1985… etc, etc…

      • Ca dimensiuni si masa, Rafale – pentru un twin engine – este mai mic decat MiG-29 sau SuperHornet…de magaoaia de Su-27 (si variantele sale) nici nu ne atingem la comparatie…

      • Multirolul àsta „de tot rahatul” carà 9,5 tone de armament, adicà dublul masei lui la vid si mai mult decât toate avioanele care le-ai enumerat.
        Iar motoarele astea pràpàdite (M88-2) îl duc la Mach 1,4 în supercroazierà (fàrà post-combustie).

        Nu mai vorbesc de capacitatea lui cu adevàrat multi-rol si de exceptionalul sistem SPECTRA. Ràmâi cu comparatii de motoare în care caracteristici ca raportul masà/putere, consumul redus, optimizare joasà altitudine/mare vitezà (specialitate francezà), fiabilitate, etc, nu au importantà.

        • Eu văd că pe military-today masa la vid a unui Rafale e de 9.06t… după ce scrii tu, un Rafale ar trebui să cântărească 4,75t, nici Gripen și nici F-16, nu cântăresc atât…

      • M-am exprimat gresit, adicà îsi dubleazà masa la vid (care este de 9,06 t), deci carà mai mult decât masa lui la vid, fàrà sà mai vorbim de carburant.

        • Doar dacă costurile de producție și operare sunt semnificativ mai mici, în comparație cu un F18 SuperHornet, să zicem, altfel nu-i văd rostul… căci performațele sunt clar sub ale lui F18… un F16 nu are cum să coste mai mult ca un Rafale, nici de construit, nici de operat! Dacă-mi dai sub nas un Rafale și un F-16V, și mă inviți pe care să aleg, iau F-16V oricănd, nici nu mă gândesc la Rafale…

          • Scuzà-mà, nu stiu ce competentà si vârstà ai, am impresia cà habar nu ai ce este Rafale si cu ce se mànâncà.
            Nu are echivalent în lume prin posibilitàtile sale si a iesit învingàtor (din punct de vedere operational aviatico-militar) din TOATE evaluàrile de selectie la care a participat (cu exceptia concursului din Olanda, unde a iesit pe locul 2, la câteva sutimi de punct în urma lui F-35 – dar s-a comparat un avion care nu exista la epocà decât „pe hârtie” cu versiunea F1 a Rafale-lului; este acum la versiunea F3.2).
            Dacà nu a fost selectionat în final (cu exceptia Indiei), a fost pe criterii economice sau/si politice).
            Când faci comparatii cu F-18 SuperHornet sau F-16V, care nu pot sà joace în aceeasi categorie cu Rafale e clar cà nu prea ai idee de ceea ce este o platformà de arme multirol modernà, unde performantele brute (date în general în configuratie „netedà” – fàrà arme si bidoane suplimentare) nu mai au un rol esential.

            • Am înțeles cam ce dorești să evidențiezi dumitale, că Rafale ar fi un bimotor mai mic și oarecum mai eficient(dar mai slab), ca alte bimotoare mai mari, care impun strict datorită mărimii lor, mai degrabă, decât eficienței cu care nu au fost proiectate și construite… înțeleg, nu vă faceți griji… dar cu toate astea, dacă România ar fi să aleagă să opereze o flotilă de Rafale, îndoi-m-aș că acea flotilă ar face față unui număr echivalent de Su-27 într-o luptă aeriană… Rafale zboară mai încet, cară mai puțin, zboară mai jos ca un Su-27, nu cred că nici radarul lui Rafale ar fi mai performant ca cel al lui Su-27, ca să nu mai vorbim de excelentele și renumitele rachete aer-aer de rază scurtă ale rușilor, ca să nu mai pomenim de renumită manevrabilitate(agilitate) în aer a lui Su-27 și MiG 29… smd. Un Rafale e cu mult mai ieftin ca măgăoaia de Su-27, dar nu e mai bun! Și dacă necesitatea de a te lua la trântă cu ursul se ivește… nu știu… nu am speranțe prea ridicate! Doar decât dacă noi am putea ridica în aer un număr dublu de Rafale, decât au rușii ca flotilă de atac, dar având în vedere faptul că noi suntem o forță mult mai mică ca ei, îndoi-m-aș și de asta…

              • Bai gigele tu imi spuneai mie ca sunt rus in acelasi timp in care vroiai sa recunosti kosovo ca stat si acum te vad cu su27 in brate.

                • Nu iau Su-27 în brațe deloc… știu doar cu ce ne-am confrunta în cazul unui eventual și cred eu pe viitor inevitabil conflict cu cilovek sovieticus… faptul că nu-i plac, asta nu înseamnă că nu recunosc că sunt și ei *în stare de ceva*, mai ales în stare să ne afecteze pe toți într-un mod extrem de negativ… logica este deci, de ceea ce ei sunt în stare anume(indiferent prin ce mijloace), noi trebuie să avem o defensivă(având în vedere că totuși o ofensivă împotriva lor, ne este oarecum imposibilă) cât de cât adecvată… mon cher… și împotriva ungurilor și restul vecinilor la fel…

              • @Gigele

                Te vàd pasionat de aviatie si de aceea continui pe firul acesta.
                Eu nu am pàreri sau crezuri cà… Fàrà sà-mi dau aere, am citit probabil mai multe mii de pagini de documentatie pentru Rafale, am discutat zeci de ore cu piloti de Rafale si cu constructorii lui de la Dassault, Thales si Safran, si fàrà sà am pretentia cà am avut acces la documente clasificate, am informatii care nu sunt publice. Fàrà sà mai vorbesc cà sunt si furnizor al lui Dassault Aviation (la nivel modest), inclusiv pentru Rafale, de foarte multi ani.
                Revenind la subiect, Rafale a fost construit din start ca multirol, nu a devenit ca altii. În plus, i s-a îngrijit „discretia”, atât electromagneticà cât termicà (design-ul, amplasamentele si geometria prizelor de aer, amplantura aripilor (sper cà este românesc), transparenta radar a derivei, injectia de produse refrigerante în gazele evacuate, detectia passivà prin retea, IR si optoelectronicà, învelis „absorbant”, sectiunea transversalà minimà, aptitudinea la zbor îndelungat la foarte joasà altitudine (60 la 100 de picioare). Nu existà avion de vânàtoare-bombardament mai discret decât Rafale (în afarà de F-22 si F-35, cu limitele lor).

                În plus are sistemul SPECTRA, care prin fuziunea de date (performantà pe care încearcà LM sà o obtinà cu F-35) permite pilotului sà evite la maximum pericolul de detectie, nu numai prin indicatia rutei ideale si profilului de expus, dar si prin contra-màsurile active.

                Este înarmat cu MICA-IR si MICA-EM, rachete pentru distante mici si mijlocii (cu bàtaie spre mare distantà), extreme de manevrante si cu captori exceptionali (mai ales varianta infrarosii). Este capabil sà le lanseze « peste umàr », adicà spre un avion care este la ora 6. Asteptând echiparea cu Meteor cu razà lungà.

                Are actualmente un radar AESA operational (singurul operational în Europa occidentalà).

                Într-o luptà aerianà, învingàtorul este cine îsi vede primul adversarul (mai ales în BVR) si lansazà o armà cu probabilitatea de loviturà superioarà la 90%.

                Apoi într-un conflict, conteazà rata de disponiblitate si timpul de « mentenentà ». Rafale este extrem de bine situat în aceastà privintà.

                Este propus la vânzare în jur de 100 milioane de euro, departe de posibilitàtile României actuale.
                Este cel mai bun avion multirol operational din lume, chiar dacà declaratia mea nu ar fi obiectivà, urmàrind evolutia lui de când s-a nàscut si având unul din momentele cele mai emotionante din viata mea când mi-am pus posteriorul în carlinga acestui avion (numai la sol din pàcate).

                Nu cred cà voi continua discutia, poate voi avea timp sà fac un blog în românà sau màcar articolul pe Wiki în românà despre acest avion fabulos.

                Searà bunà !

              • Gigel daca te uiti numai pe Discovery o sa stii numai de chestii americane/englezesti si de temutii lor adversari rusii… netu’ e mare si sper ca nu ti-e lene sa cauti un pic…

                Eu iti recomand numai asta…

  4. cate avioane trebuia sa puna Romania la dispozitie in pachetul de forte destinate NATO? parca 6 MiG-uri 21…sunt curios daca acum o sa trebuiasca sa punem la dispozitie 6 F-16 🙂 jumatate din flota noastra de avioane sa fie destinata NATO 🙂

    • parca 6 MiG-uri 21

      Mă întreb ce-ar zice aviatorii noștrii militari din WW2 dacă ar mai trăi – așii luptelor aeriene cu americanii și apoi cu nemții, un Bâzu Cantacuzino, Dârjan, Dobran, Mucenica, Șerbănescu și mulți alții – de cifrele astea ABSOLUT RIDICOLE, 6 avioane, pachet de forțe destinat… :)) ai de p***a noastră ce-am ajuns!

  5. Off topic:

    Rusii vor redeschide în 2016, dupà renovàri, statia de detectie radar de la Sevastopol care fusese închisà prin 2005.

    Era echipatà cu un radar de tip Dnepr (cod NATO Hen House), cu razà de 3.000 km. Articolul nu scrie dacà va fi acelasi tip de radar.
    Miscàrile rachetelor balistice din toatà Europa, Orientul Apropiat si Nordul Africii vor fi detectabile (Inclusiv de la Deveselu 🙂 )

    http://www.lefigaro.fr/flash-actu/2014/10/04/97001-20141004FILWWW00101-la-russie-rouvre-une-station-radar-en-crimee.php

    • Probabil că va avea radar Voronezh, după renovare. Majoritatea radarelor Dnepr au fost înlocuite sau sunt în curs de înlocuire cu radare Voronezh, care sunt mai ieftine și mai rapid de construit

  6. U.S. Marines & Romanian Soldiers – Live Fire Exercise you tube

  7. UNIREA FACE PUTEREA !
    Prieteni noi cei din Basarabia vom veni si la meciul cu UNGARIA si la MARSUL PENTRU BASARABIA , pe 12 octombrie duminică la ora 14-00 din Piața Victoriei .
    https://www.youtube.com/watch?v=eiszvmpxXGo

  8. Cica avem si ceva rezultate:
    Francezii au folosit 70 de bombe pt. a distruge 12 cladiri unde ISIS produceau bombe/arme/munitii…Ce naiba francezii au folosit bombe de 10kg?!. Mai inteleg si eu ca mai ratezi o tinta, poate este mai rezistenta dar chiar atat de multe bombe sa fie necesare mai ales ca erau explozibili in acele cladiri:
    http://www.lbcgroup.tv/news/184443/france-says-air-strikes-take-out-weapons-arsenal-i
    Poate totusi este o gresala/confuzie undeva.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *