A400M Atlas, pe aeroportul Gao din Mali, la prima – probabil – misiune reala
Sursa foto: Armée de l’Air via MilitaryPhotos
Post Scriptum: de azi, EADS se numeste oficial Airbus Group.
„Comme prévu, le nouveau groupe est désormais constitué de trois divisions : Airbus (aéronautique), Airbus Defence and Space (défense avec Airbus Military et Cassidian, spatial avec Astrium), et Airbus Helicopters (ex-Eurocopter).”
Razvan Mihaeanu
Ma uitam mai zilele trecute pe un documentar „Wings of Russia”.
Importanta unei aviatii de transport era extrem de bine reliefata.
Avem nevoie si noi de asa ceva ?
Eu as zice ca da.
Noi nu stam rau la transport
5 c130,7 c27 plus vreo 30 de elicoptere Puma
„5 C-130”..meh, pe aproape…
Si 3 C-17 la Papa cu care se intorc ai nostri din Afganistan…
http://www.bg15mc.ro/?p=8717
Ca sa nu existe confuzii pe viitor (din cauza tricolorului si a cocardei), Ciadul e „abonat” la 2 C-27J, iata-l pe primul :
http://www.flickr.com/photos/alebuffa/11420042365/in/photostream/
astia din ciad ne copiaza si la steag, si la avioane…doar ca ei nu isi permit luxul de a achizitiona F-16…eeee, daca suntem din lumea I
@vioniribu
In timp ce „se pare ca” Venezuela chiar „se uita” si la Rafale ca substitut pentru vechile ei F-16A/B http://www.passarodeferro.com/2014/01/venezuela-procura-substituto-para-os-f.html
e foarte trist cum o tara ca venezuela are un PIB de doua ori mai mare ca al nostru si isi iau avioane noi, si Rafale….barem din mandrie nationala iei avioane noi….Romania are pretentia sa fie tratata ca un egal in europa dar de fapt suntem niste tomberonezi, din cauza maretilor nostrii politicieni…pentru noi cea mai buna solutie ar fi fost Gripen…mai ales dac faceam transfer de tehnologie sa le reparam fara ajutorul suedezilor(brazilia a primit transfer si a luat 36 de avioane)….si daca ne gandim ca pentru 1 miliard ne dadeau 24 de avioane noi, pai daca ne duceam cu alea 3,5 miliarde cu care se laudau astia ca le pun la bataie….as fi facut asta: imi dai toate avioanele si io le achit pe parcurs: achit 12, platesc „inchiriere” pt 36; dupa mai iau 12 si tot asa, si pana in 2020 aveam 48 de Gripen si puteam sa ne uitam pentru 24 NG…dar nu a fost sa fie…acum pentru noi singura sansa ar fi un ceva de genul KAI FA-50: multirol usor dar si trainer, ca oricum IAR-99 trebuie inlocuit….stam cu alea 24 de F-16 cate o sa fie prin 2020 si sa avem in spate o flota rezonabila de avioane multirol usor….
Armata ca armata,economia ca economia dar noi suntem morti si ingropati ca popor…19,5 milioane de romani in iulie 2014….in jur de 15.6 in 2018,cati eram dupa WW2 !! Adio popor roman !
@Costin
Peste 7 milioane de avorturi din 1989 pana in 2010:
http://en.wikipedia.org/wiki/Abortion_in_Romania#Abortions_in_Romania_after_1989.5B15.5D
Din totalul populaţiei stabile de 10 ani şi peste, 44,2% au nivel scăzut de educaţie (primar, gimnazial sau fără şcoală absolvită), 41,4% nivel mediu (posticeal, liceal, profesional sau tehnic de maiştri) şi 14,4% nivel superior.
http://www.realitatea.net/ins-a-anuntat-rezultatele-finale-ale-recensamantului-din-2011_1218010.html#ixzz2pSf4m8At
Din 2025 incolo Romania va avea nevoie de imigranti.
eu as interzice iar avorturile si as incuraja cuplurile tinere sa faca copii, spre exemplu faci copil de ajutam cu prima casa, iti platim nush ce ceva de genul…dar acum daca faci 15 boraci nu stai sa primesti mereu ajutor
avem 3 hercules( ce e in plus sunt canibalizate pt. a le mentine pe acestea 3 care si astea nu-s apte tot timpul) si 6 spartan,al saptelea vine in acest inceput de an.apropo:se pare ca mai avem de achitat la ele in jur de 100 mil. euro.am citit de curand si nu mi-a placut.se pare ca deasta le zburau italienii la ei acasa de vreun an de zile.ma refer la aceste ultime 2 aparate care mai erau de livrat.la elicoptere de transport inca stam bine desi resursa lor se apropie de final.avem un numar bun de elicoptere.vezi ce inseamna ca la un moment dat ai produs si tu ceva local prin industria de aparare? acum traim din trecut.mare nevoie am avea de macar 16 elicoptere de atac.n-avem deloc.socaturile sunt o gluma,sa fim seriosi.prefer KA-52 sau MI-28.
Faza cu canibalizatu’ mi se pare cea mai mare prostie…mai bine le mentii pe rand operationale cate 3 decat sa le pierzi pe alea doua…da ma rog, asa face romanu’…am putea sa mergem iar la francezi sa luam licenta pt Super-Puma, cel mai bine….si ca elicoptere de atac as merge ori pe AH-1 Modernizat cu israelienii pt nevoile noaste ori AH-64A, desi prima e cea mai realista…dar ultima data cand s-a vorbit de elicoptere de atac a fost pe vremea lui Melescanu in 2008 daca mai tin bine minte, la BSDA…atunci zicea ca ia 4 corvete, 48 de avioane si a zis ca vrea sa ia si 24 sau 48 de elicoptere de atac….au luat de nu au mai putut…acum sa ramanem cu F-16 th ale noastre…. unde esti tu Gripen Doamne…
@Vector @vioniribu
1,Avorturile trebuie interzise,cu exceptia unor situatii: daca ai sub 18 ani si nu vrei sa-l pastrezi,daca ai deja de la 3 copii in sus.
2.Familiile trebuie sustinute financiar sa aibe copii,insa numai cei ce muncesc sau cauta activ sa se integreze pe piata muncii.Acum n-o sa aruncam bani pe fereastra unora care toarna echipe de fotbal desi n-au un venit,stiti la cine ma refer.
Situatia e dramatica !
@Costin
Avorturile nu trebuie interzise pentru ca nu are cine sa implementeze cu adevarat interdictia. S-ar dezvolta o „piata neagra” a avorturilor, atata tot.
Din primele patru sosite în România unul a fost luat pentru a fi canibalizat. Le-am văzut în 1998 la baza de la Otopeni, erau aduse de curînd și cel destinat a dona piese avea deja elicile demontate și nu era nici un secret pentru nimeni că ăla era rostul lui.
Aceeași fază de cacao, cu afișarea rubricii de răspunsuri peste textul deja existent a făcut ca mesajul meu apară aiurea. Îmi cer scuze.
care 3 c17 sant a noastre ci mai degraba unguresti nu ai vazut cocarda vopsita pe ele
Avioanele apartin NATO, fiind doar inmatriculate in Ungaria.
@PP
http://www.nato.int/cps/en/SID-E4740C4E-18BF878C/natolive/topics_50105.htm?selectedLocale=en
http://www.airforcemag.com/MagazineArchive/Pages/2011/October%202011/1011C-17s.aspx
http://www.pesurse.ro/2014/01/02/turcia-armata-face-prima-micate-strategic-mpotriva.html
Eu tot nu inteleg diferenta uriasa de pret dintre un An70 si A400 – respectiv 67 de mil si 246 mil dolari. Deci Atlasul e mai scump de 3,67 ori; pe banii de pe A400 poti cumpara macar 3 An70 care pot cara de cel putin 4 ori mai mult. Dupa performante An70 e putintel mai bun deci de unde pretul asta care se apropie de F-22? C27J Spartan costa dupa Wiki vreo 53 de milioane si 11 tone cargo deci 4 C27J ar costa 212 mil dolari si cara 46 de tone ceea ce s-ar apropia de un An70. Lamuriti-ma va rog si pe mine si nu-mi spuneti ca in asta se include si costul de mentenanta la A400, pregatire piloti si alte aberatii.
http://bisericasecreta.wordpress.com/2007/09/14/mossad-ul-si-tehnica-militara-romaneasca/
is dovezi pt cele spuse?
Problema e ca cei care ar trebui sa faca rost de dovezi si sa actioneze in consecinta fac parte din aceeasi gasca vesela care ne-a pus pe butuci. E ca si cum am cere coruptilor din politie sa apere legea :).
parca ar fi un articol vechi de vadim tudor :))
e ok m-a facut fericit. Sunt oameni mai nebuni ca mine
articolul este parca decupat din cartea cu acelasi nume, mult mai ampla si care da pe goarna si alte afaceri, gen cum s-au devalizat bancile romanesti, sau cum s-au facut privatizarile industriei noastre de care s-a ales praful. Scrisa de Cornel Dan Niculae, cartea se mai gaseste la libraria Eminescu.
…
scuze, ma refer la trimiterea postata de mihai444 la momentul 22:14
pare ca un articol scris de Cornel Ivanciuc 😉
In carte se dau citate si din mai vechile articole ale lui Ivanciuc printre multe altele