Lasand la o parte bramburerile presei cu privire la vechimea rachetelor de la bordul fregatelor Type 22 (care rachete bre?!), si lasand la o parte si spusele unui ministru mincinos si care in general habarnuare despre ce vorbeste, ajungem si la declaratiile unor oameni seriosi.
Aflam astfel din “Observatorul militar” numarul 44, intr-un interviu acordat de general-maior ing. Catalin Adrian-Moraru (loctiitorul Sefului DpA), ca 2015 ar putea fi un an cum n-a mai fost altul in privinta modernizarii Armatei Romane.
Referitor la fregate domnul general ne informeza ca acestea vor intra sigur in modernizare si reparatii capitale anul viitor, intr-un santier naval romanesc, printr-un parteneriat cu o firma straina, iar pretul modernizarii si repararii celor doua fregate este de peste un miliard de lei.
Navele ar urma sa primeasca un sistem de comanda si control nou, senzori, rachete anti-nava si AA, etc, devenind in sfarsit nave de lupta.
Se pare ca si inlocuirea parcului de camione si masini blindate si neblindate 4×4 este o prioritate pentru anul 2015, macar pentru inceperea procedurii, si mai aflam ca programul national TBT 8×8 ar putea fi cuplat impreuna cu achizitia de vehicule 4×4 si cea de camioane printr-un parteneriat cu un singur producator de renume mondial. Nu spun ca acest lucru ar fi rau si deocamdata nu ma pot gandi decat la doi astfel de producatori: Iveco si Renault.
Mai spune domnul general-maior ca DpA are in vedere, in orice achizitie o implicare cat mai mare a industriei romanesti (private sau de stat), pentru ca o parte cat mai importanta din bani cheltuiti sa se reintoarca in circuitul economic national, idee pentru care il felicitam foarte sincer pe domnia sa, desi pana acum ac est lucru nu prea s-a intamplat.
Acum Doamne-ajuta, nu cred pana nu vad, dar sa acordam generalului Moraru prezumtia ca stie ce vorbeste si este om serios, nu ca Dusa, si pe acest considerent maine vom discuta despre bugetul MApN propus pentru 2015, RoMilitary fiind in masura sa va prezinte in premiera – cred eu – datele bugetului apararii pentru 2015.
GeorgeGMT
Cred ca si tu te gandesti la ce ma gandesc eu ……… L-au trimis pe Dusa peste cei de la DPA sa-i puna sa pregateasca un program detaliat de achizitii / modernizari cu incepere in 2015 (si derulare pana la turul II 2014 dar asta nu le-a mai zis).
Dupa turul II se va asterne linistea, oricum vor fi alte subiecte si petarde pe agenda publica.
Estonienii cumpara 250 de rachete AT Javelin cu 55 de milioane $.
tare cred ca o sa fie renault…desi ma apuca boala cand vad panhardurile alea, asa ca daca e sa fie astia, sper sa mearga pe sherpa
as prefera humvee-uri, tbt cu patria si camioane cu renault…
cat despre fregate…cred ca ori o sa le faca cu israelienii ori cu bae systems
Francii ar avea ce sa ofere: Renault – camioane, Sherpa 4×4 blindat, VBCI 8×8 al celor de la Nexter,etc. Iar VBCI e un super transportor blindat.
dar acum depinde si cu ce preturi vin si cat la suta sunt dispusi sa ne lase sa construim in tara…cu patria avem exemplul polonez
desi eu unul as prefera patria si pentru ca au ales aceeasi companie si polonezii, croatii si slovenii…si cred ca o sa mai vina tari din partea de est a nato care sa opteze pentru varianta asta…si eu unul zic ca ar fi o idee buna ca blocul estic al nato sa aiba aceeasi tehnica
Nenea, VBCI-ul e de fapt un MLI, doar că e pe roţi, nu pe şenile. O spune şi numele lui… 😉
Da, iaste MLI, doar ca mai nou in directia asta cam merg si transportoarele blindate pe roti … vezi si Rosomak-ul „polonez” care e considerat vehicul de lupta al infanteriei, sau Boxerul.
În primul rând să le doteze cu niște motoare care consumă decent… fregatele alea…
////camioane printr-un parteneriat cu un singur producator de renume mondial. Nu spun ca acest lucru ar fi rau si deocamdata nu ma pot gandi decat la doi astfel de producatori: Iveco si Renault.////
Oare de Mercedes nu s-a auzit? Armata turca are numai mercedesuri și n-am auzit să aibă probleme.
În plus nu ar fi mai bine să fim parteneri strategici cu americanii, căci până la urmă ei sunt cei care te apără cu adevarat. Restul sunt de umplutură.
Deocamdata doar Iveco si Renault si-au manifestat interesul. Nemtii s-ar putea sa vina cu o alta oferta 😉 .
Pai sa vedem cum ataca Iohannis apararea si colaborarile din industria de aparare, acum ca a devenit El Presidente! 🙂 Cine stie, poate acum ne bagam pe felie cu nemtii, si la un proiect de tanc nou…de data asta ceva mai serios, ca de la neamt la neamt! 🙂 Sa o punem de un Tr 2000 varianta 2.0 🙂
dar eu unul sunt foarte curios ce o sa faca in continuare cu fortele aeriene…ramanem la 12 avioane? sau ne apucam sa cautam macar inca o escadrila…desi mie unul imi place lista de 18 avioane pe care a facut-o Mariuz Zgureanu parca…daca am avea 30(24 simple si 6 duble) de avioane F-16 pana in 2020 eu unul as fi foarte multumit
Cand vor fi suficienti bani, cu siguranta ca se vor mai cumpara cateva avioane, mai mult ca sigur ca tot SH.
Acum prioritatea zero ar trebui sa fie achizitionarea de tehnica moderna de lupta AA, in special baterii de rachete sol-aer cu raza medie si lunga de actiune.La capitolul AA acum stam foarte prost.Suntem in fundul gol.
Cum zici, suntem în fundul gol. S-a mai auzit ceva de Patriotele alea?
@sorin in 2015 nu cred ca o sa aloce bani pentru aparare AA noua, poate doar sa inceapa demersurile pentru niste patriot si sa le primim prin 2017-2018…cred ca o sa se concentreze sa aduca hawk la un nivel operational mai mare…
deduc ca MOreni va face doar cosmetica iar AB ROMAN se va pregati de reduceri masive si in vreo 2 ani trage obloanele?
Cu exceptia produceri de munite, pulberi si ceva aeronautica’ tot ce inseamana industrie de armament se va inchide in Romania. Romanii vor proiecta transportoarele dupa care se va merge cu cersitul la cineva capabil sa le produca asa isi imagina, in 2013, CSAT-ul Romania credem ca dupa ce s-a intamplat in Ucraina o sa isi schimbe parerea dar se pare ca nu.
Ce industria de aparare este la fel de importanta ca cea de telefoane si tablete?.
Si se intreba de ce nu ii voteaza lumea poate sa incerce la cei din alte tari in care dau de lucru cu importurile lor…
Asa ar fi trendul deocamdata. Pacat ca nu putem face public tot ce stim si nu sunt deloc vesti bune. Nici pt Moreni, nici pt UMB sau Cugir.
Sunt pusi pe stergerea de pe harta a industriei.
Naspa…
Ziceau idiotii din CSAT ca se reorienteaza pe aerospatiale, software, numa chestii ultra-hi’tech.
Astea-s lozinci ca sa dea liber la importuri si sa inchida tot.
Pusca de asalt, TBTul etc le importa.
Tunuri nu le mai trebe.
Tancuri nici atata.
Vai mama noastra…
Abea astept sa vad bugetul pe 2015. Pana acum am auzit doar de mariri de salarii,achizitii pe la institutii, autostrazi acum si tehnica militara.
Cu ce bani vor face toate astea abea astept sa vad.
Interesant , astept articolul cum astept sa vedem daca va intra si SUBMARINUL in reparatii.
Cat despre camioane vehicule, 4* 4 cred ca va fi Renalut desi pentru camioane as merge si pe Roman.
🙂 Submarinul?! Eu nu stiu de unde vor intra fregatele pe bugetul discutat…
In fine, vorbim maine dimineata, insa nu avem deloc motive sa fim veseli, am fost/vom fi din nou mintiti.
ce pacat ca sitrea asta venita din partea unui expert e eclipsata de discutia despre alegeri…alegeri care mie unul mi-au provocat scarba
off topic
Experimentàri pe C-27 Spartan pentru a deveni un gun-ship.
Eventual vom putea avea avioane de atac la sol înarmând Spartan-ele noastre 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=nx8RUC04B1Q
Ale noastre nici nu cred ca mai zboara toate.
Zboara…
Stiam ca unul e prin revizie prin alta tara
Cauta Hercules gunship si ai sa vezi acolo power!
Problema cu gunship urile e ca nu prea s-ar potrivi intr un potential razboi pentru apararea teritoriului national. Cine ne ataca ar avea premisele unei suprematii aeriene si probabil ca intr-un timp delta t aviatia militara romana fie ar fi anihilata complet, fie ar ajunge pe alte aeroporturi, in alte tari. Prin urmare un gunship nu ar fi de mare folos.
Dar daca e vorba de razboaie asimetrice, de posibilitaea anihilarii unor gherile secuiesti sau mai stiu eu ce …. merge.
De aceea atentia pentru apararea AA bazata pe rachete si normalizarea cat de cat a dotarii componentei navale sunt optiuni logice si mai ales necesare.
Cat despre camioane, 4X4 si alte chestii pe roti miscatoare … e cazul sa se vina cu scule noi. Aproape totul e vechi.
Ziceau ca au de gand sa mai traga de cele 2 frecate inca cel putin 20 de ani, ca asta e…altele noi nu mai pupa. Si uite asa mai bagam 250 de meleoane in ele, dupa ce le-au cumparat de la fier vechi pe bani bunicei…
De speriat pe rusi cu ele nu stiu daca o mere, dar se merge pe principiul ca daca tot le avem si nu primim altceva, macar sa le inarmeze.
Pai si de Marasesti, Delfin si celelalte nave inca nicio vorba, nimic! Cat despre Moreni si TBT 8X8 cum vor proceda si cum vor imbina ei Moreniul cu Mizilul si Brasovul(camioane Roman)? Sper sa se produca o asociere a tuturor societatilor romanesti cu o singura societate straina si sa produca model noi concepute in Romania, inclusiv piese si celele de trebuinta, nu sa trimita doar la asamblat in tara noastra, modelele deja existente prin tarile lor. Roman Brasov, prospat recapatata de proprietari(sindicatul) de la Talharul de Nicolae, care a acaparat-o cu acte false, este acum pe muchie de cutit datorita acestuia. Are nevoie de contractul cu armata ca de aer. Suntem inteligenti sa salvam fabrica, sau o condamnam la soarta in oglinda a Tractorului(tot din Brasov) si a ARO Campulung sau vrem altceva? Conditia ce trebuie pusa strainilor, indiferent care vor fi acestia, este sa produca in Ro, absolut tot, si sa aduca aport de capital si tehnologie de ultima generatie. Altfel, drum bun si cale batata! Decat sa surubarim prin batatura stifturi aduse din import, mai bine le fabricam la noi in tara, asa cum sunt ele, implicand indistria locala aproape 100%, dar macar raman banii la noi, traiesc ai nostri si mai punem o caramida la economia si cercetarea romaneasca, chiar daca nu vom avea cele mai moderne vehicule. Putem incepe cat de repede cu o comanda substantiala de SAUR 2. Shalom! 🙂
@ Cezar Dream on, in Romania nu o sa mai producem nimic in afara de niste puscoace si munitie de infanterie. Suntem UE si NATO, sunt multi granzi in defense industry prin Europa si SUA astfel incat sa nu putem revigora si concepe nimic in tara asta. Tot ce vom avea va fi 100% import la dublu pret ca sa fie inclusa si spaga aferenta fanariotilor de la conducerea acestei tari sau ma rog, de la conducerea acestui sac fara fund.