Noua clasa de FFG(X) americane este „Made in Europe”!
US Navy tocmai a anuntat astazi pe Fincantieri Marine Group ca fiind castigatorul unui prim contract de 795,1 milioane de dolari pentru a construi impreuna cu Marinette Marine Shipyard din Wisconsin noua clasa de fregate cu rachete ghidate, primul program major in mai bine de o decada, designul fiind bazat pe mult operationalizata/incercata/testata cu varf si indesat (probleme din copilarie) clasa de fregate FREMM „Bergamini” Italiene (si „Aquitaine” Franceze, bien sûr…dar in familie mai sunt Marocul si Egiptul)!
Respectivul contract acopera designul si constructia unei nave in anul curent fiscal 2020 si optiuni pentru inca 9 nave, in valoare totala de 5,58 miliarde dolari, daca toate optiunile sunt exercitate. Dupa acest prim contract de 10 nave se preconizeaza inca 10; de precizat ca initial se dorea ca dupa prima nava livrata, in fiecare an sa fie construite cate 2, pana la finalizarea celor 20 (cu ultima in FY2030). Dar conform Rear Adm. Randy Crites asistentul adjunct al secretarului pentru bugetul US Navy:
„We don’t want to have a repeat of some of the lessons of LCS where we got going too fast. As it is, we’re going to have eight frigates under construction when we deliver the first one in 2026…Right now we’ll award one later this year, and the plan is for one next year but that will get looked at. Then we’ll ramp up to two to three, with nine in the [future-year defense program].”
Conform documentelor de buget ale US Navy pe 2021, designul si constructia primei nave va dura 6 ani, pana in iulie 2026, costul prevazut pentru aceasta fiind de 1,28 miliarde de dolari (propunerea bugetara FY2020 estimand aproximativ 900 de millioane de dolari ajustati la inflatia anuala pentru fiecare).
A doua fregata este asteptata sa fie comandata in aprilie 2021 si livrata in aproximativ 5 ani si jumatate; cu alte cuvinte, 3 luni dupa prima.
Per total se preconizeaza ca FFG(X) sa fie o clasa de fregate multirol, capabila sa tina pasul cu portavioanele, sa aiba senzori in retea cu restul flotei pentru a extinde imaginea tactica generala disponibila grupului de lupta, fiind dotata cu o versiune modificata a radarului Raytheon SPY-6 destinat pentru Flight III a distrugatoarelor Arleigh Burke, Lockheed Martin’s Aegis Combat System, cat si cu point defense systems si 32 VLS-uri Mark41, iar fiecare nava sa coste jumatate fata de un DDG.
Sa reamintim cei 4 competitori originari (care, ca in povesti, erau 5):
- Austal USA, Lockheed Martin cu variante marite de LCS Independence si Freedom;
- Huntington Ingalls cu o varianta de NCS Legend-class cutter (in fabricare deja pentru US Coast Guard);
- Navantia si General Dynamics Bath Iron Works cu F100 – Álvaro de Bazán;
- Fincantieri Marinette Marine (FMM) cu FREMM „americanizat”.
General characteristics | |
---|---|
Type: | Guided missile frigate (click pentru caracteristici FREMM) |
Boats & landing craft carried: |
2x Rigid-Hull Inflatable Boats |
Sensors and processing systems: |
|
Armament: |
|
Aircraft carried: |
|
Proposed Government Furnished Equipment for FFG(X):
Multumiri lui Costin pentru semnalare, titlul ii apartine.
https://news.usni.org/2020/04/30/fincantieri-wins-795m-contract-for-navy-frigate-program
o fi buna una din asta in loc de marasesti ?
Dacà-i pui filtru…
Razvane nu impreuna cu Marinette Marine – astia sunt proprietatea macaronarilor de ani de zile.
Stiu (de aceea am pus mai jos in articol, la competitori, FMM).
Mare victorie pt FREMM! Oare esecul Navantia cu F 100 o avea legatura cu scufundarea rapid de spectaculoasa a norvegiencei?!
Ar fi contat și asta dar în mare măsură ar fi fost și o chestie politică (de dat de muncă unor anumite state care să voteze cum trebuie la următoarele alegeri).
Mă bucur că au câștigat și nu cred că vor fi dezamăgiți… să mai facă și europenii armament pt americani și nu invers tot timpul…
īți cam put americanii ăștia…
Asta chiar e o remarca idioata…. E treaba lui ce-i pute si ce-i miroase frumos.
In plus, omul a gresit-o p-aia cu armamentul facut de europeni pentru americani, ca nu prea e cazu’ da’ daca lui asa-i place sa creada, din nou, treaba lui.
era pe vine de la articolul cu f35 al lui GMT,numai cu bățul prin gard …..
se poate comunica in contradictoriu fara a trage smechereśte discuția pe făgășul pe care il doresc unii.
recunosc fapta dar nu regret nimic.
Pai americanii o sa le construiasca in santierele lor, o sa le puna armament si radare americane, nu stiu ce o sa mai fie european la fregatele alea. Practic ei cumpara designul, au vrut sa economiseasca timp si bani sa nu mai dezvolte ceva nou de la zero. Cum a fost si cu ACV-ul pentru USMC, derivat din Iveco SuperAV.
Cred ca, asa cum zice si Patriot, are mai mult de-a face cu lobby-ul congresmanilor din Wisconsin. Astia stiu sa-si protejeze baza industriala si locurile de munca…
N-am vazut nimic similar la deputatii si senatorii de Constanta, Galati, Dambovita samd
Cum zici si tu mai jos, probabil ca si proiectul de la Navantia era mai greu decat versiunea spaniola…
Americanii au alte metode de evaluare a rezistentei la “socuri”. Cel mai probabil, Fremm-ul e adus la acelasi nivel de rezistenta cu vechile OHP-uri sau chiar peste, ca si alea au fost criticate la inceput pentru asta. Bine, au avut 2 ocazii in care au demonstrat contrariul.
Oricum, mare victorie pt Fremm chiar daca au primit doar 10 nave.
La urmatoarele 10, o sa fie si Type 26 gata. 🙂
Italienii au prins doua touchdown-uri de senzatie in SUA: Iveco cu SuperAV si acum Fincantieri cu FREMM.
Ai dreptate George, in plus să nu uităm de contractul pentru înlocuirea UH-1N unde a câștigat AW-139. Italienii au foarte multe produse militare de top
Daa, am uitat de AW-139.
La asta ma gandeam si eu. Italienii au crescut enorm din punct de vedere militar, sunt bagati si in programul Aster, au Fincantieri, au Leonardo, produc multe chestii avansate.
Daca erau mai organizati la nivelul intregii societati, precum nordicii, erau departe, dar ei ca societate se aseamana cu noi. Potential mare dar probleme la fel de mari. Nu degeaba e gluma aia ca romanii sunt doar niste italieni saraci.
Italia e practic doar o Romanie cu o populatie tripla si steroizi in vene. Dar cu industria militara in special, stau extraordinar, sunt de admirat.
George si Nicolae, amandoi aveti dreptate.
Da, americanii s-au uitat si la scufundarea rapida a fregatei norvegiene, si da, politica si-a bagat coada, Alabama, unde este santierul Austal, nu conteaza in procesul electoral 2020, in plus americanii se cam feresc sa mai puna aluminiu pe nave. In cei priveste pe cei de la HHI, se pare ca americanii nu vor sa-si mai puna in acelasi cos toate oulele
https://www.forbes.com/sites/craighooper/2020/04/30/either-austal-or-marinette-will-build-the-navys-new-frigate/#4fa88f5b7da1
Pai daca urmatoarele 10 vor fi Type 26 se ashteapta o revenire in fortza a BAE Systems, care initial nu a participat la licitatia pt noua frecata amerloaca? Unde si la cine si-or fi facut englezii lobby?
Canadezii au cam selectionat Type 26 a lui BAE Systems ca baza pt viitoarele lor15 nave de combat….o clasa unica nave de lupta a RoyalCaNavy. La fel se pare ca au facut si australienii cu Type 26. Chiar a fost un articol aci pe site cu British Empire redivivus dpdv al viitoarelor nave de combat.
https://www.rumaniamilitary.ro/se-reface-imperiul-type-26-castiga-si-in-canada
Daca parlamentarii au tras sforile pentru Damen toti ati sărit că ar fi vorba de șpagă
Cum eu am deschis discutia o sa presupun ca remarca dvs. ma priveste desi vorbiti la plural.
Nu am sustinut asa ceva, desi cand vine vorba de ai nostri alesi, presupunerea e oarecum intemeiata.
Asocierea Damen cu Dragnea a fost o mizerie de presa.
In rest, preocuparea alesilor pentru baza industriala din circumscriptiile lor este redusa (ca sa vb frumos) dar as vrea sa ma surprindeti cu niste exemple concrete care sa dovedeasca opusul celor afirmate acum de mine.
Scufundarea nu. Cred că a fost mai de graba o decizie bazata pe menținerea unei baze industriale. GD și HII au destul de lucru. Ăștia mai mici nu. Rămâne de văzut cum or sa-i „compenseze” pe ăștia de la Austal.
Alex, cred ca glumesti. Faptul ca au de lucru o groaza de nave cvasi-inutile insemna ca nu sunt deloc datori la Austal. Poate invers.
Daca te referi la LCS vezi ca mai au si alte lucruri la fel de „inutile” precum EPF.
Las’ ca-i impaca cu barca aia pentru Marines… 🙂
Ciudat ca nu au concurat si danezii cu Iver Huitfeldt.
Pai crezi ca americanii s-ar fi uitat la o nava care are la baza destule caracteristici civile pe motiv de reducere de costuri?! FREMMul american este cu aproximativ 300 de to mai grea decat varianta europeana, probabil exact la nivel de protectie si redundanta a sistemelor.
Adica la incasare…
Diferenta de masà este mai ales datà de lungimea superioarà cu cel putin 10 m raportat la lungimea FREMM-ului
Ce zice George s-a dus direct in cresterea capacitatii de incasare. Am scris articol si aici. Asta cu lungimea e noua, unde ai citit-o? Ca eu n-am auzit de lungirea navei.
Pai la articolul tau faceam gandire.
496 ft pentru versiunea americanà. 466 ft FREMM francezà, 474 ft FREMM italianà
Document Marinette :
http://fincantierimarinettemarine.com/data%20sheets/FMG-19-267-FFGX-HANDOUT-web.pdf
Nu reusesc sa deschid link-ul. I-or fi pus bompres… 🙂
De pe link-ul àsta scrie lungimea de 496 picioare. Nu am vàzut scris în altà parte.
Si dacà îmi amintesc bine (am memoria cifrelor) citisem cà FFG(X) propus de Fincantieri ar avea 700 t mai mult decât FREMM-ul italian, deci împacà istoria de lungime si protectie în acelasi timp. Nu dau de un link, nici pe documentul Marietta nu scrie deplasamentul.
Pe de altà parte, FREMM-urile franceze sunt mai automatizate, au nevoie numai de 108 marinari, cele italiene de 145 (inclusiv personalul pentru elicopter). Nu stiu câti sunt prevàzuti pentru versiunea americanà.
De alea 300 to sunt sigur, e declaratia oficiala a unuia care lucreaza la ei. Cred ca mai bine asteptam sa vedem ce mai apare.
108 oameni e putin cu toata automatizarea lu’ peste. Cand isi vor incasa vreuna isi vor da seama, hard way.
Bompres?! Adica sa aiba propulsie hibrida?!
Cu nasu-n vant…
Da! 🙂
@nicolae
Partial se poate ca diferenta de tonaj sa provina si de la sistemul de propulsie (indifenret care system va fi ales de USNavy CODLOG sau CODLAG), Italienii au promis 12 MW la 7500 tone deplasament, cu posibilitatea de a creste puterea instalata pt systeme de armament ce vor fi montate ulterior.
Leonardo are aceste sisteme care pot actiona fie ca back-up (ca si un UPS) fie care rezerva de putere: https://www.leonardodrs.com/media/9415/energy_magazine_datasheet.pdf , insa acestea avand bancurile de baterii, sunt f.grele
Daca USNavy va dori sa pastreze si cele doua azipoduri retractabile de sub chila, asa cum le are clasa Perry (Arleigh Burke, si Zumwalt le au si ele), si sincer nu vad de ce nu si le-ar dorii in continuare, atunci necesarul de putere instalata se justifica. Cele doua azipoduri (Auxiliary Power Pods) sunt amplasate sub chila in pupa si sunt retractabile (conferind cateva avantaje evidente: manevrabilitate, posibilitatea de a avea avea un plus de putere cand e nevoie, si putand naviga doar cu ele la viteze mai mici, isi schimba complet semnatura acustica). Ori sistemul hidrauli de coborare/ridicare, azipodurile insele sunt deasemenea grele: https://www.thedrive.com/the-war-zone/12320/perry-class-frigates-had-these-crazy-pop-out-auxiliary-propulsion-pods
Americanii au cerut o rezerva de 50 to, parca, si putere electrica.
Cred ca mai bine asteptam declaratii oficiale pe subiect.
Stiam ca Perry are ceva sa o ajute la manevra, dar ma gandeam mai degraba la un soi de bowthruster.
Misto info cu podurile!
https://www.defensenews.com/naval/2019/07/05/fincantieris-fremm-frigate-design-bulks-up-for-the-us-ffgx-competition/
Navy made the best value determination by considering the relative importance of evaluation factors as set forth in the solicitation, where the non-price factors of design and design maturity and objective performance (to achieve warfighting capability) were approximately equal and each more important than remaining factors.
parca asa zicea si Mapn cand a zis ca ni se construiesc niste gowind
Haioasa declaratia amiralului american care a amintit de LCS-uri. A fost elegant amiralul yankeu, cred ca daca ar fi putut sa spuna exact ce credea el ar fi folosit un limbaj mai… marinaresc 🙂 .
Ai tu ce ai cu LCS-ul…. ce-ai bre cu biata nava, ca tot produsul “instelatilor” e si aia. Cam asta zice si amiralul cu pricina… 🙂
Acum la nivel de glumă, cred că ce s-a întâmplat cu LCS, a fost foarte similar cu ceea ce s-a întâmplat cu Bradley. Au vrut cu „detoate” de nu prea a mai ieșit.
Nu stiu ce s-a intamplat cu Bradley, dar seamana mai mult cu F-35… 🙂
Prea sofisticate, prea scumpe, insuficient verificat si experimentat procesul echipajelor multiple, insuficient dimensionat echipajul de baza.
Au bagat bani in nave, nu si in modulele de armament. E o lista lunga… 🙂
🙂 Acum, exista si diferente intre programele F 35 si LCS.F 35 stiu la ce- l-ar folosi daca ar functiona, LCS-ul functioneaza dar nu i-au gasit inca o intrebuintare…
Adica era pe cand nu s-a zarit, azi o vedem … 🙂 🙂 …
Ce mi-ar placea sa avem si noi probleme d-astea… 🙂 aahh, am niste Abrams prin depozite, ce naiba sa fac cu ele? Sau ca aia, tot la americani, cu MH-60 R tinute prin depozite ca nu erau LCS-urile gata la timp. Era haioasa si aia.
Bre, astea-s necazuri de om bogat, am un articol in ciorne despre MLRS unde tonul nu mai este deloc la fel de vesel…
L-am vazut.
Cred ca florinA se refera la asta: https://youtu.be/aXQ2lO3ieBA . Gasesti si filmul intreg pe youtube daca vrei, e destul de haios.
Merci!
Exact. Pentagon wars era referința.
Nicolae, ce zici de Hellfire, e doar pentru elicopter? 🙂
Asta m-a intrigat si pe mine. Dar e varianta Longbow ghidatà prin radar si datà ca fiind si „surface to surface”. Adicà tragere de pe navà si tinte navale sau terestre, desi o razza de actiune de aproximativ 10 km.
Vom vedea ce doctrine de întrebuintare are, dar mi se pare cà unul sau mai multi au avut imaginatie bogatà. Nu zic cà nu-i ràu sà ai mintea cu întortochiuni când prevezi actiuni de luptà…
Iar numàrul relativ important de NSM. Poate pentru a compensa micul tun de 57 mm.
Cred cà este pânà la urmà pentru MH-60R Seahawk. Nu o vàd ca armà în specificatiile fregatei, dupà documentele initiale.
Da cu ele in barcile rapide, ale gardienilor revolutiei…!
Longbow importiva ambarcatiunilor mici si rapide? Iran?
E pentru a se apara impotriva navelor mici iraniene
https://nationalinterest.org/blog/buzz/us-navy-has-plan-destroy-any-swarm-boat-attacks-iran-78126
Sunt modulele ASuW de la LCS.
MH-60R are integrat si NSM-ul, pe langa Hellfire. Nu ne-ar strica si noua niste Spike cu raza lunga pe Pumele alea Navale chiar daca nu mi-e prea clar dupa ce dai cu ele la Marea Neagra…
yep, stiu de modul, il pun si pe fregate?
Da.
Arata bine, parca e nepoata lui Iwo Jima si Kirov
Aceste fregate vor fi destinate mai mult flotelor care acționează în Oceanul Atlantic, Marea Mediterana și ocazional, pentru foarte puțin timp, în Marea Neagra sau vor fi folosite peste tot?
Avem șantierele Fincantieri , avem motiv de anulare pentru licitație corvetelor , lipsa vointa
Raport pentru congresul american foarte recent (28 aprilie) despre programul acesta
https://fas.org/sgp/crs/weapons/R44972.pdf
Salut. Frumoasa corabie a fost proiectata la Braila.
Frumoasa nava, dar catargul nu prea e stealth.
Si ma mira totusi ca americanii cumpara armament de la europeni. Chiar daca e doar designul. Mai ales in epoca Trump….
Motivul pricipal a fost sa economiseasca timp si bani cu un design dovedit. Ca ei mai nou cand se apuca de proiectat ceva iese Star Trek, complex si scump, vezi Zumwalt. Glumesc, dar timpul nu le mai permite, China lanseaza cate zece nave mari pe an si americanii trebuie sa tina pasul si mai fac compromisuri pe ici pe colo. Si navele se construiesc in SUA, iar armamentul si senzorii care reprezinta marea parte din costul unei nave vor fi americane.
Zumwalt alea chiar sunt un game changer. E si chestie de bani, un AB costa 1,8 miliarde USD, una d-asta, daca se tin de buget, o sa fie la jumatate. Sunt singura tara din lume care folosesc distrugatoare AA pe post de ogari ai flotei. Chiar si pentru ei, e prea mult si ineficient. Asta-i treaba de fregata pentru o marina blue water ca US Navy.
https://www.defensenews.com/naval/2020/04/28/navy-adds-its-stealth-destroyer-and-a-new-arleigh-burke-class-destroyer-the-fleet/
fremm ne-ar fi bune noua sa inlocuim docurile plutitoare si marasestiul. vreo 3 fremm si 4 corvette
E mult prea scumpa pentru noi.
avem bani sa tinem activ asa ceva : https://ro.wikipedia.org/wiki/Fregata_M%C4%83r%C4%83%C8%99e%C8%99ti
dar nu ai bani de asa ceva: https://en.wikipedia.org/wiki/De_Zeven_Provinci%C3%ABn-class_frigate
sau :https://en.wikipedia.org/wiki/Sachsen-class_frigate
sau :https://en.wikipedia.org/wiki/Chungmugong_Yi_Sun-sin-class_destroyer
da luam patriot si marasestiu poate sa lupte din port din Mangalia ,si comandatii lui pot sa devina amirali linistiti ca doar e mandria RSR, daca e il mai si modernizam ca inca nu a ajuns la varsta lui Iliescu acuma depinde ce vrem grup naval care sa opereze independent si sa apere coasta de toate ameninatarile sau doar vanatori de submarine
@Nicu, una e sa tii activ o nava, chiar si veche cum e Marasestiul, alta e sa cumperi alta noua si sa o mai tii si activa.
Pentru noi, decat sa luam 1-2 noi si sa zicem mai scumpe(FREMM), eu zic mai bine 2-3, poate chiar 4, ceva mai ieftine, dar la fel de potente, precum Iver. Ma rog, in sensul asta, recomand un articol de-al lui Nicoale: https://www.rumaniamilitary.ro/o-flota-paralela-intr-un-stat-paralel
Sincer acum, nu cred ca avem nevoie, sau, mai bine zis, ne putem descurca si fara un air warfare destroyer. Cand intri in zona Standard SM-2 block 3C preturile explodeaza, realmente.
Aster 15/ESSM e suficient pentru nevoile noastre. Preturile per bucata pentru ele se invart in zona 1,5 milioane USD, Aster 30/SM-2 este overkill si realmente extrem de scump, parca auzisem ceva cu 3-4 milioane per racheta.
Ceva in genul Belharra (FTI sau cum io mai zice) sau Type 31 este suficient pentru nevoile noastre si contributia la SNMG 2.
Iver Huitfeldt pot fi cea mai buna optiune pt noi, dupa cum zice si Vlad mai jos. Pretul de achizitie si intretinere conteaza atunci cand esti sarac si ai de recuperat 20 de ani de delasare la nivelul intregii armate.
da Nicolae inteleg temerile tale ,ce cred eu ca e mai important este ca navele respective sa fie capabile sa foloseasca si munitie mai scumpa ,ca radar si lansator ,astfel incat daca ai nevoie sa trebuiasca sa cumperi doar munitia nu si restul,si sa stai sa le aduci cine stie ce modificari
De data asta nu sunt de acrd cu tine Nicolae.
Ca parte nato trebuie sa fim gata sa le trimitem unde sunt nevoile nato. Avem nevoie si de de aparare aa pe ele.
Nu poti gandii doar in termeni de paza de coasta cand esti membru nato.
Ba baieti, despre ce vorbim aici? 🙂
@Nicu_4 Cand intri in zona AA cu raza lunga ai cu totul alte cerinte de senzori. Astea cer deplasament, putere electrica instalata, intretinerea creste pe masura. Tu vrei un distrugator AA ca si capabilitati inarmat ca o fregata multirol, adica sa repetam isprava Type 22, fregate inarmate ca niste OPV-uri. Nu merci!
@Robi eu cred ca tu nu realizezi cati kmp acoperi cu o racheta gen Aster 15/ESSM. Iti recomand un exercitiu pe google maps. Vb dupa aia. Canada, o tara cu o ZEE infinit mai mare decat a noastra, cu o configuratie geografica radical diferita de a noastra, o tara care are nevoie de o marina blue water, sta in Halifax-urile dotate cu 16 ESSM. Si NATO nu maraie cand Halifax-urile sunt integrate in SNMG 2 sau 1.
Pericolul la Marea Neagra nu mai sunt neaparat avioanele per se cat rachetele de croaziera si, mai putin, cele balistice.
Nu vreti voi si niste SM-3 si 6? Vorba lui Alex, hai sa fim sobri acum. Noi inca stam cu Strela pe umar ca sa dam jos avioanele. Si voi visati la distrugatoare AAW…
multumesc de explicatii
chestia e ca noi am fost prin mediterana intr-o misiune nato doar cu prezenta ca nu avea nimic pe regele ferdinand.
am facut blocada navala cu tunul si sunt sigur ca sti despre ce vorbesc
@robi, mai degraba 3 Iver si 4 corvete Damen 8313. Cu optiunea achizitionarii pe viitor a inca 1-2 Iver. as zice eu.
La mintea mea, proiectul Iver Huitfeld este interesant dar nu suficient
Noi vrem si ceva pe zona submarina
O aducere la zi, inclusiv la necesitățile noastre, ar fi type 31 class, eventual versiunea australiana cu armament si senzori americani
Damen pot construi ce corvete vrei
Numai că trebuie ca la razboi: voința, determinare si sa stii ce tehnica de lupta vrei pt ce categorii de misiuni
@Capatu satului, da, corect, Iver nu sunt suficient daca e sa contam si pe zona submarina. AI dreptate, greseala mea ca nu m-am gandit. Ma rog, m-am gandit ca, corvtele, sa se ocupe de lupta anti-submarin, dar d.pm.d.v. primoridale ar trebui sa fie navele care sa lupte impotriva avioanelor si rachetelor.
Si legat de articol (ca am uitat sa-mi dau cu parerea despre articol), cred ca FREMM este cam cea mai buna alegere pe care o puteau face americanii in cazul fregatelor.
Hellfire sunt cu dedicatie 🙂
Navy ship’s Hellfire missile destroys fast-attack boat target
https://www.youtube.com/watch?v=B64ivZTLNLY
In fine, nava asta are tot ce-ti doreste inima ❤ ❤ ❤
Acum, in loc de Hellfire, n-ar fi fost mai bine niste Spike ER2 ?
Sa strici bunatate de Hellfire pe barcaze iraniene ?
Eroule, unde esti bre ?
americanii nu prea folosesc Spike, sunt destule ale lor: Tow, Hellfire, Javelin. Israelienii folosesc primordial Spike dar au si Hellfire, ca sursa de rezerva, in caz ca nu mai ajung al lor:)
Stiu, dar de dragul conversatiei …
Cred ca Spike ER2 ar fi un bun inlocuitor, in varianta romaneasca.
In loc de SM-2 as pune LRASM.
Eh …
Spike ER2 e ceva mai scumpa IIRC decat Hellfire AGM-114L, dar nu cred ca asta e motivul pentru folosirea Hellfire pe LCS si in viitor pe fregate. Probabil ca AGM-114L poate fi trasa in salve consistente, contra multor tinte (nave mici si rapide iraniene), spre deosebire de Spike ER2.
Mai demult gasisem Spike ER2 la un pret mai mic decat Hellfire.
Acum gasesc Hellfire la $70.000 in 2021 🙂 Asta este.
Da, Hellfire poste fi utilizat pe mai multe tinte simultan. E pe link-ul care l-am pus.
Spike nu stiu, dar nu nu cred ca ar fi o problema daca evreii si-ar dori asa ceva.
Vezi ca astia se folosesc si de rachete Griffin instalate pe navele de patrula costiera din clasa Cyclone in Golf.
https://www.youtube.com/watch?v=LWPD6VmxX-4
https://www.youtube.com/watch?v=9-RS6uP6a_A
Nave americanești construite in Europa spre a fi folosite in Asia. Multe de astea, in spate Arleigh si Tico si mai in spate Fordurile.
Cheia oricum e in Europa. Dacă ne vine mintea la cap si nu ne mai tinem toate oualele intr un coș si producem si noi aici nu peste mari si tari punând doar CE sau si mai șmecherește Made in diverse după ce e șmirgheluita originea asiatică, americanii doar instituie o blocada asupra unor vase comerciale atent selectionate in ceea ce priveste tipul produsului (un vas cu huawei tech de ex) catre o tara, grup de tari de linia a doua pt US astfel ca nu sar toate gospodinele sa tipe dupa produse.
Cum lucreazà noul sonar tractat AN/SQS-62 Variable Depth Sonar
Asta nu-i ala facut dupa Captas?
E pe acelasi principiu. Nu stiu care ar fi mai smecheros.
Oricum va echipa noua fregatà americanà.
Adica e licenta Captas si asta e denumirea americana. Cum au facut si cu Saab Giraffe la radar pe Independence.
Nu. Este conceptia Raytheon.
Ok, confund sau am incurcat borcanele. Merci!