Ministerul Apărării al Republicii Letonia a încheiat un contract cu GDELS-Santa Bárbara Sistemas pentru livrarea unui prim lot de 42 de vehicule ASCOD de tip mașină de luptă de a infanteriei (MLI). Contractul semnat implică și sprijinul logistic din partea GDELS. Aceste vehicule MLI de ultimă generație fac parte din familia de vehicule pe șenile ASCOD a GDELS și corespund caracteristicilor specifice ale armatei letone. Decizia de achiziție a fost luată în urma unei licitații internaționale, cu teste funcționale extinse realizate de Forțele Armate Naționale Letone. Contractul inițial are o valoare de aproximativ 373 milioane de euro.
„Suntem recunoscători și mândri că mașina noastră de luptă pentru infanterie ASCOD a fost selectată de Forțele Armate Naționale Letone ca fiind câștigătoarea licitației internaționale. Acest lucru demonstrează capacitățile superioare ale ASCOD, care numără în prezent pe piață peste 1.100 de vehicule în diferite variante”, a declarat Dr. Thomas Kauffmann, Vice-presidents GDELS Global Sales.
„Așteptăm cu interes să colaborăm cu industria națională de apărare pentru a consolida capacitățile militare ale Letoniei și pentru a livra cu mândrie acest vehicul deosebit noului nostru client, Forțele Armate Naționale Letone”, a adăugat Alejandro Page, vicepreședinte GDELS Santa Bárbara Sistemas.
ASCOD este un vehicul modular bazat pe conceptul de succes Common Base Platform dezvoltat de GDELS. Acesta oferă volum interior mare și dimensiuni compacte, îmbină manevrabilitatea tactică superioară cu o protecție excelentă împotriva explozibilului de mine, având un blindaj modular suplimentar. GDELS livrează ASCOD clienților săi având o arhitectură deschisă, într-o varietate de variante și roluri de misiune, toate utilizând aceeași platformă de bază, reducând complexitatea și costurile și protejând în același timp specificațiile personalizate. În ceea ce privește puterea de foc, ASCOD poate găzdui o varietate de turele de la diferiți producători, variind de la 25 mm la 120 mm calibru, precum și rachete ghidate antitanc (ATGM). Datorită designului său robust și scalabil, se încadrează în clasa vehiculelor de peste 40 de tone, oferind o rezervă suficientă de sarcină utilă pentru viitoarele dezvoltări și introduceri tehnologice. ASCOD este un vehicul de luptă modern, cu misiune dovedită, care îndeplinește în mod excelent cerințele actuale și viitoare în materie de capacități.
Comunicat de presa al General Dynamics European Land Systems – Santa Bárbara Sistemas
RoMilitary
Ce știm pană acum tine de dotarea ASCODului letonian și anume: nivel de protecție STANAG 4569 nivel 4, turelă cu tun automat (posibil calibrul 30mm), lansator de rachete anti-tanc, mitralieră. Echipaj format din trei membri plus șase militari complet echipați.
Pe lângă ASCOD 2, în competiție au mai fost turcii cu „Tulpar” și coreenii cu K 21 (AS21 Redback). Prețul per unitate, calculat grosier pentru că nu știm ce cuprinde contractul, s-ar învârti în jurul a 9 milioane de euro.
Cu un 30% ntegrare locala
Daca GDLS a oferit 30% integrare locala la 42 buc si cu promisiuni ca vor mai cumpara, stau si ma intreb ceilalti concurenti care s au inscris la ei si se vor inscrie si la noi la licitatie, ce procent de integrare vor oferi la 246 buc primul lot plus 52 pentru stoc cate vrem noi ?
https://www.youtube.com/watch?v=HWOZRISGV10
GDLS nu a oferit,i s-a cerut ,si a fost de acord si a garantat ca va face pt ca probabil a mai facut si in alta parte ,intrebarea e de ce altii nu au fost de acord ? ca nu au putut garanta ca sunt capabili ?
inca nu ai inteles la noi principalul criteriu este ca tre sa fabrice in Romania ,adica ce face UMB
mi s-ar fi parut ideal pentru statele baltice sa aiba echipamente comune dar uite ca o iau in directii diferite de echipare.
sunt curios daca exista ceva evaluare disponibila online ca sa vedem de ce au ajuns la concluzia asta
Si mai interesant e ca CV 90 se pare ca nu a participat. In cazul asta letonii au ales dintre cei care au participat. Balticii ar fi facut mai bine sa comande la comun, cu siguranta ar fi putut negocia mai bine
NIvelul de protectie imi pare slabut rau, doar 4.
Cred ca a fost mai mult o alegere politica…turcii si coreeni slabut reprezentati in NATO la MLI,IFV
Mie imi da cu virgula la nivelul de protectie si evaluarile din Slovacia cele cu viratiile care pare o boala nerezolvata a ASCOD-ului si a geamanului englezesc.
Sincer strict pentru Romania i-as da pas si as merge pe solutia CV 90 cu tun de 35 mm…sau Lynx tot cu tun de 35 mm mai ales daca si Italia va alege acest vehicul.
Sunt mult mai multe probleme cu ASCOD nu doar vibratiile,pina si spaniolii milltech se plang de calitatea execrabila!CV90 este cred deocamdata singurul IFV modern care a participat la razboi Afganistan si Ukraina si sa achitat cu brio de cerinte!
Singura alegere inteligentă ! CV 90 !
Salut!
Lasati ASCOD-ul si intrati pe Google Maps si cautati Baza 71 Aeriana Cimpia Turzii. Nu-mi vine sa cred ce e acolo. Wow
ce e? 🙂
Vezi Fetesti si Cincu…
La Fetesti nu au mai actualizat de mult imaginile pe Google Maps. Dar la Cimpia Turzii m-a luat prin surprindere fata de ce am vazut acum o saptamina. E plin de hangare noi, si se construiste incontinuare alte facilitati. Iar baza aeriana s-a dublata fata de ce era inainte.
https://www.google.com/maps/place/Baza+71+Aerian%C4%83/@46.5058046,23.8823832,853m/data=!3m2!1e3!4b1!4m6!3m5!1s0x474960bc4ae0eb0f:0xaf66e96289e5555a!8m2!3d46.5058009!4d23.8849581!16s%2Fm%2F02q4f1y?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDEyOS4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
@soldat(rez)
Arunc[ o privire aici:
– https://www.facebook.com/reel/1804892590308044
Părerea mea, hâc…
Au aterizat extraterestrii!😅
Inca un rahat blindat. Cum NATO isi permite nu numai
ca e in ca una si nu pe standard propriu general cu
piese interschimbabile, cum vor sa performe lupta
in coordinatie cu alte armate daca au „carute” de lupta diferite pe pamant strain ? Cata logistica e amestecata in prostia asta ? Asta i valoarea NATO ?
In acest caz are dreptate Trump ca vrea sa impuna taxe pt Europa, nici macar unitate militara nu i de gasit .
https://en.wikipedia.org/wiki/Standardization_agreement
ca sa vanda pe piata Nato inclusiv firmele israeliene tre sa le respecte
Cumsanu ? Dar nu i vorba de firme israeliene. Citeste
mai bine . NATO e imprastiat cu piese !
Chief, calmeaza-te :)).
Nu-s multe IFV-uri pe piata, probabil vom lua unul din cele 4: CV90, Ascod, Lynx, Redback. Toate au un anumit grade de ‘commonalitate’ cu alte tari din EU-NATO, probabil ca la noi vor cere un grad mare de integrare, unde vor avea mai mult de castigat Ascod, Lynx, Redback – fiecare cu +/- sale. Desi despre CV90, numa’ de bine.
Cand o ajunge NATO sa produca 1-2 modele de tanc, 1-2 modele de IFV samd – o sa fim departe deja 🙂
Spor.
si cu ce rezolva taxele lui t rump problemele de achizitie in europa?
eu zic ca poti mai bine
pentru Romania as merge pe solutia CV 90/35 si CV 90/120.
Dacă e pe preferințe, eu aș lua Strf 9040C. E cea mai tare variantă de CV 90.
Bănuiesc că și prețul e pe măsură.
Părerea mea, hâc…