„GDELS va produce transportoare blindate la UMB”…

Un gigant american va construi blindate în România. Actele vor fi semnate săptămâna viitoare

Ministrul Economiei, Mihai Fifor (n.r. – tot el!), a declarat, joi la Ploieşti, că săptămâna viitoare, la Guvern, se va semna un memorandum cu o companie americană pentru producerea unui transportor blindat 8X8, transmite corespondentul MEDIAFAX.

„Avem un proiect foarte bun, la Moreni, în Dâmboviţa, cu Rheinmetall, pentru producerea a unui transportor blindat 8X8. Vă anunţ de pe acum că săptămâna viitoare, pe 23 august, semnăm la Guvern un memorandum cu cei de la General Dynamics tot pentru un transportor blindat 8X8, de data aceasta la Uzina Mecanică Bucureşti. În acest context am dorit să vedem şi cele două fabrici de la Ploieşti pentru că şi aici dorim să aducem o astfel de capacitate pentru a putea să dezvoltăm un proiect, cel puţin pe rachete, în perioada imediat următoare”, a declarat ministrul Economiei.

Fifor a mai precizat că iniţial se va dota Armata Română cu astfel de produse.

„Discutăm de două companii mari producătoare de transportoare, mă refer la Rheinmetall, companie germană, şi la General Dynamics, o companie americană. Discuţiile cu cele două companii au fost foarte clare. Producem un produs românesc, este adevărat, plecând de la transfer de tehnologie, german sau american, în România. Şi o companie şi cealaltă retehnologizează uzinele unde se dezvoltă acest produs. Desigur, primul client al celor două uzine va fi Armata Română”, a mai spus Mihai Fifor.

Potrivit ministrului, după dotările care se vor face pentru Armata Română, „putem ieşi şi la export cu aceste produse, produse competitive care vor fi româneşti”.

Ministrul Economiei, Mihai Fifor a vizitat, joi, Uzina Mecanică Plopeni şi Fabrica Electromecanica Ploieşti.

Gândul

 

Multumiri lui Decebaules pentru semnalare…si lui nikk pentru ca a dat in bobi pe tema asta la comentariile din articolul cu Haguarele hindusilor, dac-or fi de „10 miliarde”…mai vedem.

Razvan Mihaeanu

77 de comentarii:

  1. Pai ,fcem ori cu nemtii or cu americanii??? Nu prea inteleg,

  2. Doua firme care produc 2 transportoare 8×8 diferite ? Nu are sens , nu are logica.
    Eventual una merge inainte cu ceva derivat a Piranha. Intimplator proprietate General Dynamics . 🙂 Iar nemtii cu un transportor greu , pe senile. Tip Puma. Intimplator 🙂 produs de Rheinmetall.

    • Sau nemții cu varianta românească a Boxer-ului, iar americanii cu Ascod pe senile

    • Daca citesti articolul mai atent o sa vezi ca scrie clar ca si la Moreni tot 8×8 se fabrica, deci nu senile, deci nu Puma. Probabil la UMB se vor face cele 94 de bucati de Piranha de care se tot vorbeste, poate usor modificate, iar la Moreni Agilis in cantitati mai mari. Sunr oarecum dezamagit, eu speram la ceva pe partea de tancuri.

    • Sau altfel. Agilis, asa cum s-a tot discutat pe aici, la Moreni.
      UMB: aici incepem cu un Stryker(as vrea eu), poate LAV sau poate Piranha 3, simultan cu retehnologizare si pregatire personal, apoi am putea sa mergem spre M1A2, poate ceva 4×4-Eagle sau 6×6(cougar?), ASCOD, SIAC, SIAC pe sasiu ASCOD, poduri, etc.
      De la GD chiar avem destule de luat.
      Consumul excesiv de cafea stimuleaza grav neuronul: asta-i offsetul pentru Patriot si restul de 36 F16, nu?

      • Pai tocmai, ca aveam atatea altele de ales, si de unele chiar avem mare nevoie, de ce sa incepi tot cu un 8×8? Mai ales ca am antamat deja un 8×8 cu nemtii.

        Oricum, desi ma bucura toate stirile astea pana la un punct, ma si ingrijoreaza toata aceasta efervescenta pe tema dotarilor armate. Aproape ca nu trece saptamana fara un anunt important in domeniu. Ori psd-isti au gasit o metoda mai usoara de sifonat banii pe zona militara, ori ceva i-a speriat al naibii de rau.

      • Pai da ai dreptate #Decebaules, cu GDELS la UMB-Faur trebuie facute tancuri, noul TR-20YZ, poate un M-1 A2 mai scurt cu decat 6 galeti pe parte inspirat dupa TR-85 si K-1-88 dotat cu motor Euro Power Pack sau cu un alt motor diesel mai economic decat actuala turbina Honeywell AGT 1500, de pe M-1 A1 Abrams plus transmisia existenta,…poate.
        AGILIS – TBT 8×8, 4×4 si poate 6×6, ok, se va face, sa speram, la UM Moreni cu nemtii.
        Intrebarea mea este ce se va face la UM Mizil unde s-au fabricat si se modernizeaza MLI-84 Jder, stiindu-se ca in timp Armata romana va avea nevoie sa inlocuiasca cu un vehicul senilat modular si multifunctional, poate in 2 volume, MLI-84 si MLVM, in viitorul apropiat?
        Ar fi frumos sa se repuna ARO pe picioare cu un investitor serios pt a se produce pt Armata romana vehicule usoare – JLTV 4×4 iar la Roman Brasov MRAP-uri 4×4 si 6×6!!!

  3. In articol este scris „…plecând de la transfer de tehnologie, german SAU american” nu german SI american. Sper sa fie intr-un ceas bun (17 aduce ghinion la americani)

  4. Complicat jocul asta! Sincer nu prea imi dau seama ce urmaresc cu cele doua proiecte. Nu we vorbeste de o competitie intre cele doua si ma indoiesc ca ar fi viabil sa produca amandoua acelasi tip de transportor blindat.

  5. Deci BOXER si PIRANHA V.
    Si transportorul amfibiu cine-l face ?
    E lipsa de logica in povestea asta …

  6. ,,LaCuscaPsd
    17 august 2017 at 23:08
    Pai ,fcem ori cu nemtii or cu americanii??? Nu prea inteleg”

    Taxa de protectie trebuie platita si la americani si la europeni, asta daca nu vrem sa ne trezim cu vreun Kosovo pe sistem Serbia.

    Astea sunt vremurile, de unde de ne-unde trebuie sa gasim bani si sa platim platim.

    • Ce Kosovo vrei să facă UE în RO ?
      Uiți că cei ce le-au dat cu „bomboane” în cap sârbilor au fost USA….
      Și USA nu știe cum să pună „foot on the ground” cât mai bine în RO,
      în dauna UE.
      Cel puțin în domeniul militar….

  7. Moreniul&Rheinmetall merg pe planul lor – Agilis, amfibiu si neamfibiu, UMB&General Dynamics merg, deocamdata, pe cele deja antamate 94 de Piranha V, dar este foarte posibil ca americanii sa aiba in vedere si senila, nu doar roata, pentru Armata Romana si de aici incolo speculati si voi…
    Nu cred nici eu, nu credeti nici voi ca americanii vor prelua ditamai uzina pentru 94 de TABuri 🙂 .

    • Eu ma gandeam ca poate poate ne lipim si fabricam si ceva Cougar sau Eagle .
      Americanii merg si la cehi pentru vecicole pe senile https://www.gdels.com/pr.php?news=104

    • Ai pus punctul pe i George, nu retehnologizezi o uzina doar pt 94 bucati, dar cred ca scopul e altul nu trecerea la productia de senilate. Daca te uiti la exprimarea lui la Fifor : „Producem un produs românesc, plecând de la transfer de tehnologie, german sau american” se vede clar ca va exista „un singur” transportor si transferul de tehnologie se va face ori cu germanii ori cu americanii. Varianta ta ca GDELS va face MLI-ul greu pe roti in timp ce Moreni ramane cu Agilis iarasi nu prea tine, si Agilis in planul de productie avea un nr destul de mare de TBT neamfibii deci probabil suficient de bine blindate sa indeplineasca si rolul celor 94. La cum se deruleaza lucrurile ai nostrii deja vor sa-i scoata din schema pe nemtii dar in stilul mioritic, nu le spunem ca ne-am razgandit dar nici nu ii mai bagam in seama / aka nu primesc comenzi pana se plictisesc singuri si pleaca. In RO pur si simplu nu cred ca e loc de 2 fabrici de TBT iar armata clar nu are bani sa duca ambele proiecte.

      • Fara suparare, dar teoria ta nu prea tine. Chiar si in stilul nostru binecunoscut, s-a mers totusi prea departe ca sa ii mai traga in piept pe nemti acum. Daca ar fi adevarat pai s-ar retrage nemtii singuri si gata proiectul. Ce crezi ca astia de la Rheinmetall sunt prosti, sa bage resurse in acest proiect de transportor daca ar sti din start ca acest transportor nu mai e dorit de niste simpli politruci?
        Si pana la urma si Moreni e tot companie romanesca ca si UMB, si acolo sunt oameni care isi intretin familiile. Nu mai poti acum sa lasi Moreniul sa se duca pe apa sambetei dupa toata tevatura asta.
        Ambele proiecte merg inainte, si ambele transportoare vor echipa armata romana. Cele 94 de Piranha (versiunea x) si mai departe vad ei ce produc acolo, respectiv Agilisul.
        Credeti ca ar fi valabila o posibilitate in care sa zicem ar taia 100 de transportoare din viitoarea comanda de Agilis si ca sa fie completata cu mai multe Piranhii?
        In fine, eu sunt convins ca nu se renunta la nici un Agilis. A absurd sa presupunem asa ceva.

        • Hai sa le luam batraneste:
          – „s-a mers prea departe” – la ce te referi? la faptul ca s-a creat societatea mixta? Practic o entitate al carei viitor depinde de existenta unor comenzi care s-ar putea sa nu vina niciodata. Armata nu a semnat nimic referitor la o comanda ferma.
          – „astia de la Rheinmetall sunt prosti, sa bage resurse” – despre ce resurse vorbesti? Un pdf de prezentare cu variante posibile? Cam cat crezi ca a costat sa faca asta?
          – „daca ar sti din start ca acest transportor nu mai e dorit de niste simpli politruci” – pai aici e problema ca nu s-a stiut, de curiozitate cand s-a semnat actul de infiintare al companiei mixte RMVS si cand a fost vizita lui Herr Klaus la Strumpf dupa care au inceput sa ne asalteze companiile americane?
          – „si acolo sunt oameni care isi intretin familiile” – ai perfecta dreptate, si eu am trecut prin asa ceva cu parintii mei pusi pe liber la jaful de dupa Revolutie, dar da-mi un singur caz in care pe onor statul roman l-a durut vreodata in cur de niste oameni care nu vor decat sa puna ceva pe masa la familie?
          – „ar fi valabila o posibilitate in care sa zicem ar taia 100 de transportoare din viitoarea comanda de Agilis si ca sa fie completata cu mai multe Piranhii” – pai asta fac deja cu cele 94, inca o data una din versiunile de Agilis era neamfibie si suficient de blindata …
          Si un ultim argument: deja cu cele 94 modelul Piranha (fie IIIC fie V) ajunge la o masa critica in armata romana, e greu de imaginat un alt model de transportor. In logica initiala in care se lua Boxer ca stop gap de la Rheinmetall facea sens pentru ca oricum mare parte din tehnologii urmau sa se regaseasca probabil si pe Agilis si vorbeai cu acelasi producator. Iarasi GDELS nu este o plevusca mica care vine doar sa se afle in treaba pe aici si sa asambleze 94 buc, adica sa prinda si ei o ciosvarta. Astia inteleg foarte bine regula de aur din capitalism: daca vrei sa-ti securizezi marjele si cota de piata trebuie sa omori competitia.

      • @IMA 80. Posibil sa ai dreptate, problema este ca cele 94 de Pirahnii erau deja de mult discutate, de dinainte de nemti prin Dambovita. Germanii, pe de alta parte, au niste conditii mai ciudate…

    • berceamondialu

      cum adica sa preia uzina, cind a fost vorba de asta???!!

  8. Eu sper sa preia uzina americanii ptr ceva senilate de preferat tancuri.

  9. logic nu investesti atatia dolari doar pentru 94 tbt-uri.
    trebuie sa fie ceva pe termen mult mai lung si primele care imi vin acum in minte ar fi ifv si mbt-ul.
    de 4by4 se ocupa nemtii dincolo?
    daca demareaza ambele proiecte devenim un jucator important pe partea de transportoare.

  10. eu cred ca cineva a citit dotarea interbelica si incearca sa refaca salata aia de dotare.
    Ce, la aviatie nu aveam fabrica si in loc sa cumparam local s-au luat avioane din Polonia, Anglia, Germania si Italia?

    Stati linistiti!
    Totul este sub control si PSD vegheaza la linistea voastra!
    In loc sa ia o spaga mare, iau mai multe mai micute…

  11. mda,deja ma doare capul ….s-a cazut din extrema lipsei totale de initiativa in cealalata in care suntem asaltati de tot felul de stiri care mai de care mai bombastice.
    sper ca mapn-ul stie ce vrea si ce face.

    • competitia nu strica dar sa nu ne trezim ca impartim doua paie la 5 magari si ne iese un compromis tipic romanesc.
      normal la ce necesar avem si la cat de repede doi producatori sunt ideali.

      • Foarte adevarat ce spui.
        Dar fiind vorba de politicieni,indiferent de culoare poltiica,sa vedem intai masinile si rachetele,avioanele si elicopterele la noi in curte si dupa aceea putem sa sarbatorim.Dar pana se va semna contractul,pana va incepe aducerea utilajelor si pana va iesi primul produs 100% romanesc va dura 2-3 ani.

        Agilis 8×8 este un proiect bun,dar parca vedem ca va fi abandonat din lipsa de interes si bani.

  12. „Desigur, primul client al celor două uzine va fi Armata Română.”
    Din ultima propoziție, reiese clar faptul că vom avea și Agilis și Piranii (IIIC sau V).
    Poate e strategie de negociere, poate nemții o tândălesc pe la Moreni și se dorește puțină presiune pe ei… Ideea e că ne îndreptăm spre un ghiveci călugăresc…cu 4 tipuri de TBT-uri aflate deja în uz și încă vreo două în pdf-uri. Bun pe măsură ce se materializează cele din pdf-uri probabil că se va renunța la cele vechi ale noastre.
    Sper ca la UMB să pornească și proiecte pt. un MBT și un MLI șenilat, adaptate la nevoile și bugetul nostru, poate, care să intre în dotarea armatei după 2025…

  13. Stiri bune !!
    Pai poate ca astave Offfsetul pentru Patriot si pentru celelalte bombobele care vor urma , F 16 , poate si F35 și altele.

    Adevarul ca urmeaza vremuri interesante , iar pe viitor se pare ca vom fi bombardati tot mai mult cu noutăți si surprize pentru apărare 🙂

  14. Eu tot nu inteleg…. UMB nu care cumva e un cadavru in viata? De cate luni neplatite salariile?…..

    • 🙂 Martie/aprilie, dar are bani imprumutati de la ROMARM si aia isi vor banii inapoi….
      Cine iti doreste sincer sanatate si prosperitatea daca nu ala de ti-a imprumutat bistari?!

  15. eu zic ca ne uitam prea mult in gura unui papagal ca Fifor, care vorbeste ca sa nu adoarma. e deranjant ca apar tot felul de declaratii si nu avem un plan clar de inzestrare care sa nu se schimbe de fiecare data cand se schimba ministrii. Ciolos a incercat sa faca ceva de genul asta, dar dupa cum se vede PSD pune bete in roate in continuare

  16. O sa ma hazardez si eu sa spun pe baza „Şi o companie şi cealaltă retehnologizează uzinele unde se dezvoltă acest produs.” ca se va produce la amandoua fabricile cu germanii si cu americanii. Ce se va produce nu imi dau seama, cred ca nuanta cu „nemti sau americani” e doar pentru transportor. Am o senzatie ca ambele companii vor fi implicate fiecare respectiv la moreni si la umb in ceva.

    • Se vor cumpara transportoare de la ambele. Probabil expresia „nemti sau americani” a fost doar o exprimare gresita. Nu poti sa retehnologizezi o fabrica si sa o lasi sa dezvolte un produs ca dupa aceea sa nu mai comanzi de la ea.

  17. Evident ca nu au venit doar pentru 94 de 8×8. Ala este doar aperitivul.
    Daca s-au hotarat, vin si se instaleaza, modernizeaza liniile si incep sa recruteze – pregateasca muncitori ca doar maine nu-i 2025 cand vom deschide procedurile de achizitie pentru tancuri.
    Pana atunci, mentenanta pentru Piranii, poate niste modernizari ici-colo la taburile noastre, poate niste produse intermediare, gen IFV-uri pe senile.

  18. vor lua stryker, le vor cumpara sau fabrica sub licenta, dar problema e ca nu sunt amfibii si nu inteleg de ce ar cumpara vehicule care nu stiu sa inoate din moment ce avem o gramada de lacuri si rauri la noi in tara

  19. Din cate am inteles eu la UMB doar se vor asambla transportoare,adica practic e nevoie doar de o hala si o linie de asamblare,care probabil deja exista,iar investitia americana va fi foarte mica.De asemenea se poate incepe asamblarea mai repede decat productia de Agilis,
    Si cum avem nevoie cat mai repede de transportoare,probabil ca se vor asambla dor alea 94 de Piranii,pana cand se incepe productia de Agilis la Moreni.Dupa care linia ori se va inchide,ca oricum nu au investit prea mult,ori se vor asambla alte tipuri de vehicule,ori se va investi mai mult pentru a se probuce altceva.
    Oricum in stire zicea ceva si de productia de rachete la Electromecanica Pitesti.Stie cineva despre ce rachete poate fi vorba?

  20. Incepem si noi ca prietenii nostri indienii ? Macar ei au ceva bani , noi .. Luam de la toti , sa nu se supere nimeni .. Acusica vine si Macron , luam si de la el ceva ?

  21. nu am dat in bobi.de prin decembrie spun ca tbt-ul(alea multe si apc) va fi piranha 3+(in nici un caz piranha5 care este un mli greu).si ca in general armamentul pe care il vom cumpara in urmatorii ani va fi de provenienta americana.adica patriot,m109 palladin,f-16 aduse din amarg via portugalia, himars(achizitia asta chiar nu o inteleg) etc. cate „injuraturi” mi-am luat pe chestia asta.si cateva blocari de la admin.

  22. nu am dat in bobi.de prin decembrie spun ca tbt-ul(alea multe si apc) va fi piranha 3+(in nici un caz piranha5 care este un mli greu).si ca in general armamentul pe care il vom cumpara in urmatorii ani va fi de provenienta americana.adica patriot,m109 palladin,f-16 aduse din amarg via portugalia, himars(achizitia asta chiar nu o inteleg) etc. cate „injuraturi” mi-am luat pe chestia asta.si cateva blocari de la admin.

    • deci alora(americani cu bani multi) le-a luat 15 luni sa faca prototipul,plecand totusi de la un transportor(serios si bun) existent.moreniul si rheinmetall vor sa faca agilisul de la zero in doi ani si jumate.tare frate suntem mai ai dracu decat americanii.

    • si tutuianu batea campii despre 700 milioane.exact cum am spus in alta postare:de banii aia ia doar lansatoarele(12 mil./buc).rachetele inca juma de miliard.si la banii astia ia doar 2-3 salve( o gmlrs costa 150000 $/buc.)

  23. Cea mai interesanta caci restul se stia:
    „În acest context am dorit să vedem şi cele două fabrici de la Ploieşti pentru că şi aici dorim să aducem o astfel de capacitate pentru a putea să dezvoltăm un proiect, cel puţin pe rachete, în perioada imediat următoare”.

    Rachete orice tip ar bun, daca importi totul….
    O licenta pt. in ATGM ieftin si usor de carat, destinat infanteriei si ca artilerie ghidata, asa ceva ne trebuie dar probabil este altceva.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *