Germania s-a razgandit si va vinde Turciei arme si piese de schimb

De unde pana prin decembrie 2017 toate exporturile de tehnica militara sau tehnologie asociata, inclusiv piese de schimb, erau interzise, Berlinul s-a razgandit brusc dupa ce guvernul turc a eliberat cativa turci cu cetatenie germana (inclusiv ziaristi), intr-un gest de bunavointa fata de Berlin.

Si inca ce bunavointa arata acum Germania, conform ministrului german al economiei numai putin de 31 de contracte de furnizare a toate alea au fost semnate (ori au fost reactivate) intre companiile germane cu partenerii turci.

Discutam aici de lucruri serioase cum ar fi tancuri, piese de schimb pentru tancuri, sisteme de protectie activa hard-kill (din familia Trophy) pentru Leoparzii otomani, ceva modernizari pentru Leopard-urile 2 de opereaza prin Siria, fara prea mare succes am adauga noi.

Ba ca lucrurile sa fie cu pupaturi si strigaturi, premierul turc – Binali Yildirim – aflat la Munchen cu ceva trebi a declarat ca spera ca Germania va lua in serios participarea la fabricarea tancului Altay, adica sa le dea odata motorul, mai pe romaneste.

Alte “cumparaturi” turcesti din Germania vizeaza: torpile, bombe, sisteme de control al incendiilor, echipamente navale  etc.

Oficial Berlinul si-a reconsiderat pozitia dupa ce Ankara a eliberat 22 de turco-germani din totalul de 28 avuti prin puscarii, inclusiv nus’ ce „mare” jurnalist de la “Die Welt” – Deniz Yücel. Neoficial, si-i doar opinia mea, nemtii le-au crescut preturile turcilor pana cand acestia au fost de acord sa marce banul si cum banii n-au miros, iar companiile germane au si ele salarii de platit, Berlinul n-a mai facut morala Ankarei, ba dimpotriva a remarcat brusc ca in Turcia statul de drept este doar putin sifonat si nu calcat in picioare si strangulat in fiecare zi…

Nu ca altii ar fi mai morali, rusii n-au nici o treaba cu moralitatea ci doar cu influenta, americanii au ce-au cu influenta dar mai se uita si-n ochii  tai, una peste alta cam asta-i politica interesului national.

Iar Germania pare sa treaca peste orice cand aude zornaitul argintilor, vedem asta mai ales in relatia sa cu Rusia si iarasi ajungem la intrebarea: despre ce aparare comuna europeana putem discuta? Cum Ankara da dovada de o crestere a agresivitatii fata de Cipru si Grecia, cand Italia si-a trimis o corveta spre Cipru, a intrebat Berlinul Grecia si Cipru ce parere au despre livrarile de arme catre Turcia?

Cel mai probabil ca nu, nu-i pasa Berlinului de amaratii aia din sud, dar odata si odata s-ar putea intoarce roata…

Nu ca  restul europenilor ar fi mai morali, dar Germania se doreste, si se comporta, a lider informal al UE, asadar si cerintele sunt altele.

GeorgeGMT

148 de comentarii:

  1. Dap. Banii n-au culoare și miros. Toți banii put. Germania cu o armată cu picioare de lut acum, comandă parcă în Pesco brigada 81 mecanizată de la noi, care am senzația că le dă lecții de cum ar trebui făcute lucrurile. în fine, suntem mici.

    • Sintem mici dar sa nu fim si prosti. Cu nemtii nu e nici o surpriza…si noi si polonia avem experienta ww2 cand ne-au transat cu rusii…orintarea spre armament American e corecta…daca luam ceva de la nemti va trebui sa fie produs in tara complet ca sa nu ajungi sa te negocieze iar

  2. Niste curve, ca de obicei.
    Ei nu s-au jenat sa faca tranzactii cu Iranul cand era sub embargo, le-au crescut cu 25% afacerile cu Rusia, tot sub sanctiuni, si erau sa se jeneze de situatia din Turcia.
    Alimenteaza cu armament o potentiala zona de conflict iar cand vor tipa grecii ca Turcia se inarmeaza le vor vinde si lor armament.

    • Și pe Polonezi i-au terfelit cu North Stream 2. Frau are senzația că poate conduce Europa împotriva intereselor unor popoare europene. O să se umfle buba, și când o să explodeze, nu știu pe unde își vor scoate cămașa. Probabil vor da vina ca de obicei pe estici.
      Din punctul ăsta de vedere îi prefer pe americani. În principiu, ei îți spun de la început cine ești, cât ești, și ce se așteaptă de la tine. Și nu-și schimbă spusele după cum bate vântul sau care este presiunea la gaz.

    • O gi sunat cineva de prin industria militara la cancelarie si i-o fi explicat lui frau ca daca nu da piese de schimb si munitie, kaput vanzari viitoare din lipsa de credibilitate a furnizorului. Apoi i-o mai fi spus ca ar mai vinde si ei ceva, pt ca oricum o vor face altii in locul lor. Ca, in fond, nu-i mare lucru cu toata chestia aia, dupa cum zic aia la telejurnal. Frau s-o fi gandit, s-o fi consultat, l-o fi sunat pe.., era sa zic Putin, si s-a decis sa isi schimbe hotararea. Deblocarea blocarii s-a profus. Aferim. Cashul a inceput sa curga din nou. 🙂 Glumesc.

      • Cu o mentiune. Tot in gluma, bineinteles. Sa scolarizeze niste echipaje autohtone, dintre aia ceva mai instruiti, sa manipuleze Leoparzii aia, la dus si la intors, sa nu se mai faca de ras renumele greu castigat al panzerkampfwagenului, de fiecare data cand o mai ia pe cocoasa cate un Leo. Presupun ca turcii au fost de acord cu acest demers de PR si s-a parafat dealul. 🙂

    • Si noi vrem sa luam tancuri de la ei!
      Cum spuneam pe PSR ar trebui sa profitam ca sud-coreenii redeschid linia de K1A1(probabil K2 are probleme) si sa ne asociem cu ei. Decat sa dam 2 mld dolari pe Leo sh mai bine producem la UMB K1A1 in acelasi pret

    • Bine spus. Tocmai de aceea am spus, de mai multe ori, ca nu trebuie sa colaboram cu Germania sub nicio forma in industria de aparare deorece nu vor ezita nicio secunda sa ne abandoneze cand interesele de moment le-o vor cere. Frau Merkel = un Putin cu fusta.

  3. Incerta(..) situatie avem ! Pe deoparte nu stim pana unde si pana cand ii lasa Putin pe nemti si pe Rheinmetal, pe de alta parte nu stim cand si daca onor dranea-psd vor da banii ! Inca mi-e frica sa cred ca turela va fi ce 30mm si se va face in tara !
    Asta inseamna sa nu mai ai industrie ! Cel putin alde spune clar ca nu vrea industrie ! Castiga mai mult din comert, pt ca ruleaza mai repede banii !

    • Daca ar venii „aia buni” la guvernare, inlocuind „ciuma rosie”, si ar bloca toate proiectele de inzestrare cred ca i-ai ridica osanale lui Dragnea. Pana una alta in timpul acestei guvernari s-au facut cei mai mari si concreti pasi. Chiar daca s-ar zice ca hotii au fost fortati sa faca aceste miscari.

      • Waffen_ss, cam mulți de ”dacă”… eu unul mă întreb pe ce te bazezi când afirmi că ”aia buni…ar bloca toate proiectele de înzestrare” dacă ar veni la guvernare? Din câte îmi amintesc, cam ăștia roșii și cu ăla de i se spune Trădiceanu au cam blocat tot ce au putut până (părere personală) cineva i-a cam strâns cu ușa

        • Constantin Bratu

          10 ani cu tovarășul Traian Băsescu, nici măcar întreținerea tehnicii de lupta nu s-a făcut.

          • presedintii in Romania nu administreaza nimic financiar, nici macar bugetul lor propriu 🙂 (pe bune).
            Are Basescu destule bube, dar nu asta.

            • Au administrat Udrea&co. Tot ce mișca, împreună cu serviciile și sutele de generali avansați de tătucu Base, sa tăcem liniștiți 10 ani pe salariul minim pe economie ca e criza muica și ie grave problemili, voi nu vedeți ca nimeni nu se poate mai multe?

            • Nu ca-i buna memoria selectiva, pare chiar o mostenire genetica pe la noi. Basescu a fost presedinte 10 ani din care a puterea executiva a fost asa:

              – 2005-2006 – a avut-o
              – 2007-2008 – premier tradiceanu sustinul din parlament de psd – nu a avut-o
              – 2009 – anul pe care toti psd-istii il uita 😀 alianta PDL-PSD – sa zicem ca a avut-o partial
              – 2010-2012 – Boc + 3 luni Ungureanu – a avut-o
              – 2012 – 2014 – ponta cu uslamistii – nu a avut-o

              Deci, bre, p$edistilor, sa stiti ca din greaua mostenire de 10 ani ai lui base voi ati guvernat vreo jumatate, loazelor! :))))))))))))

              • Constantin Bratu

                Sărăcuțul de el, scuzați-mă, aveți dreptare el nu are nici o vina. Eu propun sa-l mai punem 10 ani președinte.

                • Si cum nu mai poti tu sa respiri de grija lui Basexu care e mai al dreaq decat dreaq iar Dracnea e mai sfant ca Sf. Petre :))

                  • Constantin Bratu

                    Eu respir și pot sa te asigur ca respir foarte bine.Da trebuie sa recunosc, urmând sfatul tovarășului NU VA CONVINE?-PLECATI!

                • Domnule Bratu,

                  Daca Base era 10 ani (-2 luni de suspendare) presedinte cu Boc sau altcineva de talia asta prim ministru va dadeam perfecta dreptate, cam toate meritele si problemele ii puteau fi atribuite/imputate. Dar cand a coabitat 5 ani cu oameni care i-au fost pe fata impotriva (tradiceanu vreo 2,5 ani din 4, ponta toti cei aprox 2,5 ani cat a fost p.m.) atunci despre ce vorbim?

                  • Constantin Bratu

                    Domnule Radu,nu trebuie sa uitați un lucru, președintele României este și șeful Consiliului Suprem de Apărare. Spuneți dumneavoastră ca din cei 10 ani (minus doua luni) nu a putut face nimic din cauza PSD. Actualul președinte se afla din păcate în aceeași situație,trebuie ca colaboreze cu un partid de hoți și cu toate astea lucrurile funcționează în alt mod. Când tu ca președinte nu faci altceva decât sa pui bete în roate la toată lumea și sa te războiește cu toți rezultatele nu pot fii decât cele de astăzi.

                    • Eu va cred si nu am motive prea multe sa fiu avocatul din oficiul al respectivului, insa sunt cateva elemente diferite intre cele doua situatii:

                      – 2% din PIB-ul de azi este cu totul altceva fata de 1,3% din PIB-ul de acum 10-15 ani
                      – stati sa vedem cum (si cand) se vor termina programele incepute sau anuntate acum, ne-am mai apucat noi si de altele si a fost cu ghinion
                      – eu nu i-as reprosa natura conflictuala ci faptul ca ce a reprosat altora a tolerat protejatilor (protejatelor) lui. Daca isi folosea natura conflictuala ca sa miste lucrurile spre o reforma fara partipris-uri ramanea in istorie, cred eu, asa a facut si rau si bine ca un om obisnuit.

                      Pana la urma, oricat de nepopulara ar fi ideea asta eu cred ca si politicienii sunt la nivelul societatii, iar rezultatele se vad!

  4. Probabil Turcia se va asigura de asemenea sa opreasca valul de emigranți care va fi generat de noile zone de conflict din Siria. Până una alta, Turcia face parte din NATO și nu cred că Germania procedează greșit. Eu mai am speranțe cu turcii sa revină la linia normală.

    • Toată chestia asta a fost un troc. O negociere la nivel de șantaj…Ne dai ce cerem? Dacă nu, vor fi in Berlin 1.5-2 milioane de sirieni din afganistan și irak în plus față de ce aveți. Iar esticii nu-i prea vor. Bărbați în majoritatea lor, până în 40 de ani, capabili să vă frece toate lucrurile în care credeți.

      Problema e că Berlinul, ca nație omnipotentă în UE, practică exact aceleași mijloace ca Erogan cu noi, esticii. Iar chestia asta, nu e de acceptat.

      Dacă și-au asumat că sunt miezul din dodoașcă, ar trebui, cel puțin la nivel de UE, să nu pună niciun stat UE (vezi Polonia sau Grecia) în situații imposibile. Dacă o fac (și au făcut-o) sunt ”decât” doar niște curve, și ar trebui tratate ca atare.

    • Turcia se va asigura ca va tine 3 milioane de refugiați ca moneda de schimb ptr banii buni care vin de la mUE, și va întreține mult timp de acum încolo o stare conflictuala tocmai ptr a i împinge către Grecia la nevoie.

  5. AHAHHAAHHAH,buisness is buisness,pai si astia vin cu lectii „morale” la polonezii sau unguri???Apropo alta tara „morala” Canada,a refuzat sa vanda in Filipine 16 elicoptere pentru ca vezi (Duterte) „morala” bla bla dar in acelasi timp nu au nimic de spus cand e vorba sa vanda arme in Arabia Saudita….nu mai e cu „morala” !

    • @LaCuscaPSD …Canada,a refuzat sa vanda in Filipine 16 elicoptere pentru ca initial comanda a fost ca elicoptere civile si dupa ce un ofiter din armata a declarat ca de fapt sunt ptr armata. Daca nu cunosti exact subiectul mai bine renunta si nu dezinforma. Locuiesc in Canada si sa discutat mult la tv pe acest subiect.

  6. Flaviu Amarandei

    Cand varianta cealalta este sa dea turcii drumul unor milioane de refugiati nu prea conteaza alte argumente.

    • Poate s-au inteles sa-i ”selecteze” inainte sa ii trimita. Inginerii, medicii, savantii, in Germania, iar ceilalti, la toata lumea, conform cotelor.. 🙂

      • Tara lui Andrei

        Lasa ca inainte sa deschida „portile”, nemtii spuneau ca toti refugiatii care o sa ajunga in Europa sunt niste oameni de toata isprava cu studii superioare si ca avem nevoie de ei.

        S-a dovedit mai incolo ca majoritatea aveau vreo 4 clase…

      • Oricum Romania primeste putini imigranti, asa ca nu trebuie sa ne facem griji ca ar veni milioane in Romania.

        http://www.gandul.info/stiri/surpriza-ue-pentru-romania-cati-refugiati-au-fost-trimisi-tara-noastra-in-baza-cotelor-obligatorii-16687662

        Psihoza cu sute de mii de imigranti in Romania a fost lansata de un fost general SRI

        • Tara lui Andrei

          Eu n-am zis ca o sa ne cotropeasca refugiatii (imigranti e altceva… nu e cazul celor care vin aici, sincer) ca doar ei vin dupa bani si cauta oameni prosti si naivi ca sa-i prosteasca (si majoritatea europenilor din vest sunt asa…).

          Dar nu prea o sa ne convina ca in 20 de ani sa mergem prin Italia sau UK si sa dam de fel de fel de cocalari din astia sau sa se apuce ei sa dea din gura ca una ca alta si sa le dicteze alora ce sa faca si ce sa nu faca. Ei nu trag cu europenii, asta sa fie clar.

          • Tara lui Andrei

            Totul sta in diferenta de abordare si mentalitate. La ei te tin in puf, primesti totul pe gratis si nici nu-ti cer sa faci ceva.

            La noi trebuie sa mergi la scoala sau, poate, sa muncesti daca primesti un permis, ceva, pentru asta. Nu primesc foarte multi bani si poate ca nu stau de unii singuri intr-un apartament cu 3 camere pentru ca la noi posibilitatile sunt nelimitate.

            Cand ai de-a face cu paraziti, nu merge sa-i tratezi cu respect si admiratie din start. Trebuie sa astepti sa vezi care-s OK si care nu, iar apoi pe aia care nu-s OK ori ii trimiti inapoi ori ii educi un pic ca sa devina si ei in regula, ca restul.

          • Iti dai seama ca daca refugiatii incep sa-si impuna stilul de viata atunci autohtonii vor reactiona. Mai mult ca sigur ca se va ajunge la revolte si crime rasiale.

            • Tara lui Andrei

              Refugiatii o fac deja si „autohtonii” nu fac mare lucru pentru ca sunt niste fatalai. Iar aia care o fac sunt acuzati de rasism, discriminare, xenofobie si asa mai departe.

              Vesticii au control doar asupra celor care respecta regulile si au bun simti. Daca te comporti ca animalul te lasa in pace de frica sau pentru ca „asta e cultura” ta.

              • Totul depinde de cum se vor inegra pe piata muncii. Daca refugiatii vor fi in majoritate someri, atunci de foame sau de nevoie de bani fie vor deveni violenti fie vor face niste munci mai „murdare”. Oricum nu se vor intoarce in tarile de origine, nu au niciun motiv.

                • Tara lui Andrei

                  Din cate stiu eu cifrele arata ca majoritatea nu muncesc, nu au calificari si cred ca tot majoritatea nu au de gand sa munceasca prea curand la cum ii cocolosesc vesticii.

                  Vazusem un fluturas al unei familii de „imigranti” compusa din vreo 6-7 membri si primeau in total cam 6 mii de Euro pe luna in masura in care aveau cazare si asigurare medicala gratuita.

                  • Aceasta situatie va mai dura o perioada. Dar cand Germania se va umple de cersetori iar bugetul de pomeni sociale nu va mai face fata, atunci Berlinul va trebui sa faca totul pentru a-i pune la munca pe refugiati.

                    • Tara lui Andrei

                      Bineinteles, dar de ce sa nu fi facut asta de la bun inceput ? De ce sa risti sa-ti compromiti tara in diverse feluri ?

                      Daca aveau o alta abordare acum cred ca toata lumea era mai fericita, inclusiv refugiatii care poate erau mai integrati si aveau si locuri de munca…

                    • Isi va da frau demisia. Toata vina va fi aruncata asupra ei, iar nemtii se vor intoarce la munca pt a putea plati ajutoarele sociale. Ei nu au nimic cu arabii. Treaba lor e cu romanii. Nu te-ai prins.. 🙂

                    • Tara lui Andrei

                      Stiu ca vesticii au o gandire din asta de tip double-standards cand vine vorba de straini.

                      Pe romani daca ii faci in toate felurile (si ii discriminezi) nu-ti spune nimeni nimic. Sunt albi ca tine deci „it’s just business”.

                      Altora daca le faci asa iti sare in sus toata planeta si incep sa faca ca animalele… Si atunci trebuie sa ia masuri „ca sa fie bine” pentru unii si altii (mai putin romani, bulgari, etc.).

                    • @Tara lui Andrei

                      Ce a fost, a fost. Timpul nu mai poate fi dat inapoi.

                      @ Tedy

                      Dar cu ce le-au gresit romanii?

                    • @musoiu
                      Asta ma intrebam si io. 🙂 Eram sarcastic, adica ma faceam ca nu inteleg ce au cu romanii si nu au cu arabii. 🙂 Poate o fi i chestie de gusturi. Sau de orientare.. 🙂

                    • O fi o.., intelegi matale ca esti citit.

                • romanii au puterea de a integra ,exdmplu sta satele sarbe romanizate,populatiea bulgara care a disparut,musulmanii turco tatari cu mentalitate romaneasca,etc

          • Poate ajung aia nou veniti majoritari in Bundestag si Parlamentul european si baga Siria si Iraqul in Ue si le mai si dau toate fondurile. Peste vreo 50 de ani, e drept, la cum evolueaza demografia. 🙂

            • Tara lui Andrei

              In numere mici deja sunt functii din astea. La cat de slabi sunt vest-europenii nu e nevoie ca 50% sa fie non-europeni. Si 15-20% ar sterge pe jos cu aia din pacate.

              Uitati-va cum se comporta o anumita minoritate din SUA. Se plang tot timpul din orice si pozeaza in victima dar in acelasi timp comportamentul lor lasa de dorit grav si mai mult de atat sunt campioni la infractiuni si crime.

            • Dar asta ar insemna ca UE sa controleze si petrolul irakian. Americanii si iranienii nu vor permite asa ceva.

            • Intre min 18.55 si 19.25 este rezumata politica „iluminatilor” UE si al acestui clip..!
              planul Kalergi se desfasoara sub ochii nostri si este practic holocaustul europei albe/crestine!

              https://www.youtube.com/watch?v=Sirj6qNLAEU

              • Planul Kalergi este inevitabil pentru Europa. Amestecarea raselor este inevitabila.

                Si totusi evreii nu parasesc statul Israel, asa ca nu vad cum evreii se afla in mijlocul amestecarii raselor in Europa.

                • Comisaru' Moldovan

                  @Musoiu dar de ce să fie inevitabilă? Că așa au hotărât o serie de scelerați bolșevici?
                  Pentru Polonia, Ucraina, Slovacia, Cehia, Bulgaria, țările baltice, Croația și, dacă ne vine mintea cea de pe urmă, România, este foarte evitabilă.

                • Globalizarea duce inevitabil la amestecarea raselor, a limbilor, nu poate fi oprit acest proces. Desigur ca asta va dura cateva secole, dar se va realiza.

                  Aptopo de masoni si sionisti, daca tot stim cine sunt, de ce nu sunt adusi in fata justitiei si sa raspunda pentru actiunile lor satanice?

                  • Tara lui Andrei

                    Cred ca problema in aceasta „amestecare” a oamenilor nu e faptul ca se va intampla ci cum se va intampla.

                    As recomanda mai multa atentie la exprimare. Una e sa cauti in mod expres sa amesteci oamenii intre ei de parca ai avea nu stiu ce fetis bolanv si alta e sa se intample in mod normal/natural/firesc.

                    Da asta o sa se intample dar ar trebui sa se intample in mod natural, nu fortat asa cum vor fel de fel de dereglati psihic (occidentali) sau persoane cu rea intentie (fel de fel de persoane si entitati de regula din lumea a 3-a).

                  • Tara lui Andrei, sunt de acord cu dumneata. Amestecarea raselor trebuie sa se intample natural. Oricum asta se va realiza in timp, cateva secole, nu de azi pe maine.

                  • @Tara lui Andrei
                    Cheef, amestecul raselor tot are loc, inca de la aparitia raselor. Asta nu inseamna ca s-au mixat vreodata in asa fel incat au disparut toate, prin aparitia uneia singure. 🙂

                  • Tara lui Andrei

                    Bineinteles Tedy dar, matematic vorbind, asta ar cam trebui sa se intample in zeci si sute de ani. S-ar putea sa mai ramana niste grupuri din astea restranse (rusi gen) care sa zica „nu dom’le noi suntem puri pana la capat” dar in rest pur si simplu o sa ne amestecam cu totii incet incet.

                    C-o fi bine, ca n-o fi bine, nu stiu…Vorbind dpdv genetic, cultural, social.

                    Nu s-au amestecat pana acum pentru ca globalizarea a inceput de putin timp. O buna perioada de timp nu prea oamenii au stat in batatura lor si nu au interactionat cu alte popoare.

                    • Rasa umana a aparut de multe sute de mii de ani. Au fost mari migratii, nu au existat frontiere securizate, Imperiul Roman, spre exemplu, a fost un creuzet in care s-au amestecat multe populatii, samd. Totusi, nu s-a intamplat ceea ce spui ca este previzibil. Eu am totusi unele rezerve ca se va intampla intr-un timp previzibil. Exista, totusi, o mare inertie in combinarea diverselor rase intre ele. Poate gresesc totusi.

                    • Totusi.. 🙂 (prin repetarea obsesiva a lui ”totusi”, imi exprimam speranta ca nu se va intampla acest lucru). 🙂

                  • „Apropo de masoni si sionisti, daca tot stim cine sunt, de ce nu sunt adusi in fata justitiei si sa raspunda pentru actiunile lor satanice?” -nu va suparati domnule Musoiu, dar cine sa-i aduca in fata justitiei? Corectitudinea politica neomarxista si/sau lacheii acestora?
                    Pana una alta, un alt post de-al meu a fost sters, nu facusem decat sa evidentiez ce gandea distinsa doamna evreica din clipul de mai sus si care era visul ei! Nici macar nu pomenisem de Ana Pauker si sleapca ei care au capturat, stalinizat si terorizat Romania sau urmasii lor care trag si astazi sfori din cele mai importante functii in stat..!

      • @Tedy ai dreptate, zilnic au loc încăierări și crime între susținătorii lui Balzac și a lui Freud în taberele minților luminate din Italia, Grecia.

        • Bravo. Aia care se taiau intre ei erau medici. Se certau pe diverse proceduri chirurgicale. 🙂 Sper totusi ca ai sesizat ironia in tot ceea ce am scris. Altfel as fi foarte dezamagit. 🙂

  7. Sa vedem daca si americani vor vinde F-35 Turciei.

  8. De unde pana prin decembrie 2017 toate exporturile de tehnica militara sau tehnologie asociata, inclusiv piese de schimb, erau interzise,
    Precizari:
    – in septembrie 2017 nemtii au hotarit limitarea asigurarii creditului de export catre Turcia la 1,5 miliarde.
    – nu am info prin care ar fi fost interzise oficial toate exporturile militare catre Turcia
    – cele 31 de contracte de furnizare au fost aprobate intre 18. dec si 24 ianuarie.
    -nu e sigur ca intre cele 31 de contracte aprobate sunt si cele 120 de tancuri M60 sau imbunatatirea Leopard.

    Concluzia mea: nu e vorba de o reconsiderare a politicii fata de Turcia, chiar daca unul sau altul declara aiureli. Turcia ramine partener Nato si atita timp cit are bani e client bun.
    Marea grije e insa ca multe contracte se fac pe credit, nu e deloc sigur ca turcii vor fi in stare sa-si plateasca datoriile.

  9. În tot rahatul ăsta suntem și noi cu BRUA. Ungurii și-au luat spuma transportului, Transgaz, a făcut joc de glezne, putin de ungaria aka orban se vede mare hub de distribuție energetică, nu știu dacă sunt termene precise pe acolo, eu le-aș face precum facem autostrăzi. 2 metri de țeavă pe an ar fi suficient și astfel, orban, va sta până în 2685 să fie hub. pana mea. când vom avea și noi un ministru de externe să-i zboare cu fulgi cu tot pe ploșnițele astea de unguri?

    • Tara lui Andrei

      Problema este ca proiectul BRUA ar fi foarte important si pentru noi si ne-ar aduce multe beneficii banesti, influenta, si asa mai departe… Daca costruim 2 km de conducte pe an mai degraba ne facem noua rau…

      • Ce avantaje ai Tara lu’ Andrei, că exporți surplusul in loc să-l folosești in industrie pt a face produse mai competitive dpdv preț sau sa încălzești populația la un preț decent și să nu mai tai pădurile?…..corect noi tre’ sa exportăm întotdeauna materii prime că Burkina Faso in niciun caz produse din valoare adăugată mare!

        • Tara lui Andrei

          Eu nu am zis sa exportam TOATE resursele. Nici nu ar fi un lucru inteligent.

          O parte pentru consum intern, o parte vindem la export.

          Referitor la „să-l folosești in industrie pt a face produse mai competitive” si eu mi-as fi dorit asta dar noi nu suntem Japonia sau SUA. Nu prea avem ce sa oferim deocamdata.

          • Întrebare simplă Tara lui Andrei: E ok că în România 60 %din locuințe sunt încălzite cu lemn, merita că acestea sa fie încălzite cu gaze naturale, merita sa facem investiți pentru alimentarea cu gaze a zonelor rurale , ar fi un beneficiu pentru creșterea PIB investițiile la care mă refer?

            Atunci , in urma cărui raționament economic exporți aceasta resursa pe doi chiori?…

            • Tara lui Andrei

              Daca ar fi resursa de „doi chiori” atunci nu s-ar mai bate lumea pentru ea si nu s-ar mai purta razboaie pentru asa ceva.

              O sa incerc sa fiu mai explicit de data asta.

              Ar trebui sa ne asiguram independenta energetica, DAR asta nu inseamna ca nu trebuie sa exportam deloc din hidrocarburi. Avem suficient cat sa fim independenti dar si sa vindem.

              Trebuie gasit un echilibru care sa ne multumeasca.

              Gandeste-te ca tarile dezvoltate incet incet trec pe energie regenerabila si incep sa lase in urma combustibilii fosili. Daca noi am pastra TOTUL doar pentru noi, ca fraierii pana ne dezvoltam mai mult si abia pe urma cand n-o sa ne mai trebuiasca decidem sa le exportam n-o sa mai avem cui s-o facem pentru ca aia din afara deja ar avea cu totul alte nevoie in ceea ce priveste resursele naturale.

              Mai mult de atat si noi, incet-incet, avansam spre consum crescand de energie regenerabila ceea ce inseamna ca n-o sa avem nevoie de resursele astea 100 de ani de acum incolo.

              Daca te uiti la tarile mai destepte vei vedea ca sunt si situatii unde oamenii se incalzesc cu lemne, sunt zone unde oamenii se incalzesc cu apa geo-termala (asta se face si la noi dar inca in numar restrans) si asa mai departe.

      • Eu vorbeam de 2 metri pe an. Mai degrabă mă conectez cu bulgarii și grecii și dau Moldovei ceea ce am decât ploșnițelor. Ploșnițele, cred că dacă noi livrăm la 2 eur mcub, ei il vor face 4 că la ei va fi robinetu. austria e mai delicată cu noi.:D.

        Eu sper că cineva a pus pe răboj toate dar absolut toate derapajele existentei ungarii, astfel încât, atunci când va fi vrenit vremea, când vor avea cea mai mare nevoie de noi, să ne comportăm cum s-au comportat ei. Curvele trebuie cumva plătite,

    • florin a_ iti inteleg frustrarea, dar as aprecia daca am pastra un nivel decent al epitetelor. Probabil am fi mut mai departe daca am privi critic in primul rand la noi

  10. Care bre , Melescanu?….e cel mai bun și mai patriot diplomat român, ai grija ce spui:)))

  11. Toate aceste decizii ,,inteligente ” atat in politicile publice cât și economice au avut un singur rezultat….peste 3.4milioane de emigranți români, locul doi la nivel mondial după Siria.!….pazeste-ne Doamne !

  12. Intrun eventual conflict nu me putem baza pe ajutorul real a-l „puterilor ” europene.Inzestrarea armatei romane trebuie sa devina prioritara pt fiecare guvern.De capacitatea noastra de rezistenta/riposta depinde dainuirea natiunii romane si implicit Romania ca stat.Cum a ti remarcat dvs. banii n-au miros….

  13. Da dar banii tre’ sa-i faci….din ce daca vinzi totul pe bani de bomboane!…

    Înzestrarea se va face asa cum trebuie doar de politicieni patrioți si dacă economia va merge …dar cel mai important din toate Vasile : ,,Sa nu ieși la război fara Mine!”

  14. Eu când ziceam că în nemți numai un idiot are încredere…

    Am face o mare greșeală daca am alege sa cumpărăm ceva de la ei pe zona militară.

  15. germania se dovedeste a fi cea mai mare curva din europa din nou mai ales dupa nord stream 2

    • Tara lui Andrei

      Ma intreb care e opinia polonezilor despre nemti acum…

      Apropo de duplicitatea nemtilor. Trupele speciale care au „preluat” Crimea au fost antrenate intr-un centru special facut de nemti pentru rusi. Parca si ceva echipament de la FOS rus era de origine occidentala.

      • Aceasta e adresa primului centru de pregătire făcut de nemți.

        Rheinmetall AG” Нижегородской области (Мулино)

        Rușii apoi au deschis copii după acest proiect în toate districtele militare.
        Am mai scris pe aici despre alianța semisecretă Rusia-Germania

        Mă surprinde naivitatea multor români despre Germania.

        • Tara lui Andrei

          Da, cei de la Rheinmetall au fost cu manariile astea.

          Sa speram ca iese ceva de capul lui Agilis ca doar le plac banii…

          • Le plac banii, bine zis +resurse de orce fel☺sunt înebuniți după ele☺.

            • Tara lui Andrei

              Daca ai bani si mai si faci parte dintr-un neam de lepre ? O sa sara nemtii pe tine.

              Daca esti linistit si iti vezi de treburile tale, nu prea esti interesant…

              Le plac si resursele dar doar daca le obtin in detrimentul europenilor.

              Logica/politica externa a Germaniei.

  16. Da poate avem noroc si reuseste nea Dragnea sa rezolve ceva cu evreii si ne dau Merkava..ca tot il consiliaza..Ar fi mișto

  17. Și eu as merge pe mana evreilor…..sunt cel mai bun exemplu pentru noi, poate da Domnu’ și învățăm și noi ceva de la ei!…..oricum primele programe de înzestrare de după ’90 au fost făcute în colaborare cu aceștia și eu cred că au fost de succes mai ales Puma SOCAT.

    • Tara lui Andrei

      Cu evreii era bine sa mergem pe modernizari sau pe niste proiecte comune de cercetare/dezvoltare. La capitolul drone am fi putut sa luam o gramada de la ei, la alte echipamente mai bine ramanem cu ce ne-am planificat acum.

      Eu unul as fi adus in Romania niste consilieri militari din IDF si eventual din zona servicilor secrete (militare). Au avut cele mai bune performante in domeniile astea cam dintre toti in ultimele decenii si am fi avut de invatat multe de la ei. Lucruri care ne-ar fi folosit foarte mult aici in zona dat fiind contextul geo-politic.

  18. Multa ipocrizie in comentariile astea. Business is business, banii nu au culoare. Rusii vand tuturor si nimeni nu le ia capul. Noi la fel, bulgarii la fel, etc. Stiti cine a mai vandut echipamente Turciei? SUA, oameni buni.
    Maturizati-va….

  19. Uitati-va putin la filmulețul ăsta. Sigur, e făcut de americani și e destul de logic sa încerce să discrediteze Leopardul. Dar totusi, unele chestii sunt corecte. Pe mine m-a surprins poziționarea muniției de rezervă în Leo 2 , identică cu cea de la T55!!! Păi cum să nu-ti sară turelele cat colo cand ai proiectilele de rezervă fix in fata lîngă mecanic, așezate pe podea. O mina AT și gata-i focul de artificii. Ce părere aveți de ce spune asta în filmuleț?
    https://youtu.be/-7qkCTt7p_E

    • Fiecare Leo2A4 pierdut de turci este o reclama negativa, care ar putea indeparta viitorii clienti pentru Leo2A7V (care e mult mai bine protejat).
      Asa ca mai bine le vand turcilor ce vor, poate inclusiv un upgrade la blindaj si APS.

  20. Si inca un filmuleț cu distrugerea unui posibil Leo 2. Zic posibil ca nu se vede foarte clar dacă e un Leo 2 sau un bătrân M60. Stiam ca to are tancurile moderne au sisteme de alarmate cand pune ATGM-ul catarea pe tine. Asta pare sa stea ca rata pe lac, asa ca o impus în cap, pac pac!
    https://youtu.be/YafzmkvVRiI

    • Tara lui Andrei

      Conteaza totusi si cine foloseste tancurile respective dar si ce varianta sunt sau ce configuratie au pe ele (nivel de protectie, samd).

      Eu cred ca si daca erau tancuri rusesti sau americane si le-ar fi folosit asa cum le-au folosit p-astea cam tot acolo se ajungea cu mentiunea ca Abramsurile probabil ar fi rezistat ceva mai bine datorita protectiilor in plus nu numai pe partea de armura dar si pentru protectia echipajului.

    • sistemele alea sunt valabile in cazul armelor ghidate semiactiv laser. ATGM-urile ghidate prin fir nu iradiaza tancul in IR sau radio ca sa poata fi detectate. Doar daca tancul ar avea un radar milimetric cu acoperire 360 grade ceea ce depaseste complet posibilitatile unui tanc.

      • Încă 2 bucăți…. da astea sigur sunt M60 ca se vede clar. Acum căutând filmuleț cu pierderile turcilor, imi dau seama ca gagiii subt in rahat pină la gât. Cred ca deja nu mai cauta piese de schimb de la frau Merkel, ci tancuri noi cu totul.
        https://youtu.be/78lnBhcA_n0

        • Am vazut videoclipul zilele trecute.
          Incredibil cum au stat ca boii.
          Astia au tras 2 rachete din acelasi loc iar aia n-au vazut nimic, nici vorba sa riposteze.

          • Si mai exact cum vezi o racheta cu diametrul de 15 cm trasa de la 2-3km de pe o latime de front de cativa km venind spre tine?
            In majoritatea videourilor din Siria sau chiar din UA nu exista riposta la loviturile ATGM. In multe cazuri aia nici nu se dezmeticesc bine inainte de a doua lovitura. Asa cum e f greu sa vezi sa combati un lunetist, cam tot asa e si cu o pozitie ATGM. Ma rog, e posibil sa ai un vehicul cu un radar smecher dar alea sunt f putine. Totusi la primul clip ala cu tipa aia care face „tililili” e de remarcat violenta exploziei, aia carau munitia pt tot batalionul sau ce naiba?

            • Poate zic o prostie dar cred ca dupa prima lovitura cel de-al doilea tanc ar fi putut sa dea inapoi, sa se miste nu se ofere o tinta usoara. Poate spun o prostie dar mie mi se pare ca nu s-a miscat deloc. Oare nu se face asa cu tancul ? Poate ne explica cineva care se pricepe care era tactica corecta.

        • Filmarea este din 2016.
          https://youtu.be/2Cl-1M1XV8k
          Nici macar nu au tinut cont de anotimp.

          • Turcii au luat vreo 350 de Leopard 2A4 direct din remizele Bundeswehr, asta in 2005. La momentul ala, cele mai noi aveau 13-14 ani, A4 s-a produs intre 1985 si 1992. Cica au trecut printr-un proces de modernizare, la ASELSAN: http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/aselsan-leopard-2a4-tanki-modernizasyonunu-gerceklestirdi-ve-adini-leopard-2-next-generation-koydu-17720975 , incluzand un „TANK LASER WARNING SYSTEM” ce, daca a fost montat, se pare ca nu prea functioneaza. Deci oamenii au luat un A4, deja vechi, ca nu renuntau nemtii la el, si l-au „ciocanit” local, modificarile fiind semnificative.
            Uitati-va de pilda cum s-a comportat Leopard 2A4M CAN, modificat special de canadieni pentru a fi utilizat in Afganistan, se pare cu review-uri pozitive.
            Nu cred ca trebuie sa i se cante prohodul lui Leo 2, as vrea sa vad cum s-ar comporta un A5, A6 sau A7, practic alte trei generatii, folosite de niste echipaje competente.

  21. Acum 75 de ani recucereau Harkov-ul dupa infrangerea de la Stalingrad, dandu-le una peste botic rusilor…..azi nu stiu cum sa-i mai pupe.Atunci lansau nave gen Tirpitz,Bismarck…azi nu pot lansa o fregata care sa isi tina asieta dreapta.

    • Atunci germanii erau o natiune de oi conduse de un scelerat. Acum sunt o natiune care stie ca nu mai castiga nimic pe calea razboiului.

      • Tara lui Andrei

        Unii par sa castiga prin razboi bine mersi. Atat direct cat si indirect… Rusia prin razboi a capatat „noi” teritorii in ultima vreme…

        • Chiar si asa Rusia stie ca nu poate sa mearga prea departe, exista niste limite.

          • Tara lui Andrei

            Niste limite pe care le forteaza atenti la ceas odata la cativa ani decenii.

            Lumea uita si oricum nu-i pasa de fraierii si saracii pamantului. Azi mai divizezi o tara. Peste 5-10 ani alta, si tot asa… Pas cu pas. 🙂

            Ei nu merg prea departe din prima, dar incet incet pe termen lung, se mai extind asa nitel…

            • Este inevitabil, la fel fac si americanii si chinezii si orice tara cu interese globale. Dar un lucru este clar: un razboi mondial nu se va mai repeta deoarece toti vor pierde.

  22. Credeţi că Germania a uitat trădarea ordinară de la 23 august 1944 ? Vorba ruşilor din perioada respectivă : rumunski kurva.
    *spam

    • Cine pe cine a tradat la 23 august? Romania a tradat pe Hitler care a dat jumatate din Moldova sovieticilor si jumatate din Transilvania ungurilor.

    • Sincer nu înțeleg acest punct de vedere. „Curve” au fost Germania și Rusia care și-au împărțit Europa după bunul plac. Noi am făcut ce am putut face după ce noi am fost mai întâi de fapt trădați de aliații vechi. Nu am nici un fel de jenă că am întors armele și trebuie să o facem de fiecare data când e nevoie că România să continue să existe.

    • o tâmpenie indusă în mentalul colectiv și din păcate necombătută in spațiul public .
      nu am trădat pe nimeni,nu suntem datori cu nimic nimănui.
      am fost o victimă a celor doi demoni are ne-au batjocorit după bunul lor plac.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *