Germanii cumpara Boxer de la australieni…

Printr-un contract care isi are radacinile in achizitia de catre Australia a 211 de vehicule Boxer 8×8 in diferite configuratii. Dar contractul prevede ca doar primele 25 de blindate sa fie fabricate in Germania, restul de 186 de unitati vor fi asamblate la nivel local de catre Rheinmetall.

Germanii au mers mai departe si, in speranta ca vor reusi sa vanda australienilor si MLI-ul Lynx, au fost de acord ca Germania sa cumpere din Australia 100 de blindate Boxer. Adica, componetele vin din Germania, se asambleaza in Australia si apoi fac drumul intors catre Berlin. Din acest punct de vedere cred ca nemtii sunt deschizatori de drumuri la nivel mondial, fiind singurii care isi importa propria tehnica de lupta sub forma unui produs finit…

In acordul cadru, armata germana va cumpara 123 de Boxer CVR, din care 100 care au facut drumul dus-intors Berlin Canberra. Boxer CRV este echipat cu o turela Lance 2 Block II (si ea asamblata prin Australia), dotata cu tun de 30mm MK30-2 si rachete AT Spike, evident toate fabricate in Germania.

Ce castig au germanii din intreaga tarasenie, cu atat mai mult cu cat Lynxul a dat chix pe tarmul cangurilor, nimeni nu intelege foarte bine inca, cert este ca asa stau lucrurile. Ba ca lucrurile sa fie si mai ciudate, se pare ca Lynxurile maghiare vor fi dotate cu turele aduse din Australia si aici nu poti sa nu te minunezi de talentul remarcabil al negociatorilor australieni.

Dar programul Boxer mai are o curiozitate: Marea Britanie.

Initial, programul trebuia sa fie o cooperarea europeana intre Germania, Franta, Marea Britanie si Olanda. Francezii, constanti de altfel, au spus repede au revoir si si-au facut de capul lor VBCIul. Olandezii si germanii au mers mai departe cu programul Boxer, olandezii cumparand peste 230 de unitati, in timp ce Germania a achizitionat 405 vehicule pana la 1 iunie 2021, din care 256 in varianta de transportor de trupe.

Britanicii in schimb au renuntat la program, mai apoi Boxer a castigat competitia pentru vehicule blindate 8×8 si in prezent au cea mai mare comanda pentru Boxerul germano-olandez, nu mai putin de 623 de unitati fiind vizate pentru achizitie.

Asa ca nu putem sa nu ne intrebam de ce Germania cumpara Boxer din Australia si de ce britanicii au iesit din program ca mai apoi sa devina clientul cu numarul 1?!

GeorgeGMT

34 de comentarii:

  1. Interesant, mi se pare ca Boxer care i mai vechi a influentat producerea
    la Eitan AFV. Mi a placut la Boxer
    faptul ca e construit modular, fapt
    care nu l stiu despre Eitan.
    Nu sunt sigur dar cred ca partial si Eitan e produs in US, asa ca germanii nu sunt singuri.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Boxer_(armoured_fighting_vehicle)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Eitan_AFV

    4
  2. Dacă pana si P5 romanesc se produce parțial în Elveția, atunci ce pretenții sa avem de la nemți și englezi. 😀.
    Acum serios, sper ca ai noștri sa continue cu P5 și după cele 227 comandate și cele 150 pentru care avem aprobarea parlamentului. Va fi nevoie sa înlocuim toate TAB-urile la un moment dat.

    11
    • M-a cam luat valul, astea 377 s-ar putea sa fie de ajuns

      4
      • inventarul calculat pentru inlocuire era spre 628 de TBT 8×8, revizuit apoi spre 596
        https://www.rumaniamilitary.ro/tbt-8×8-agilis-un-pic-mai-aproape

        6
      • Sunt ok Piranha 5 pt ArmRo dar faza este ca nu sunt amfibii. Ca sa se impace si capra si varza o solutie ar fi ca urmatoarele 150 in plus de cele 227 sau cate mai sunt de livrat din cele 227 sa fie un model de Piranha care sa fie amfibiu, de pilda Piranha 3 care deja este in dotarea ArmRo. Chiar daca asta vara la Bordushani IL la aplicatie cand sa treaca bratul Borcea o Piranha 3 s-a transformat in submarin. Ar mai fi solutia daca s-ar putea ca GDELS sa cumpere UAMoreni si sa produca acolo SAUR-2 sau 3 Agilis redivivus obligatoriu amfibiu sau Piranha 3 amfibie. Bine astea depind de bani si vointa politica a politrucilor romani si ca capilor din MAPN.Ro.

        1
        • Asta cu amfibiile este o obsesie – cate debarcari amfibii reusite ai vazut in Ukraina – in era dronelor nu prea o sa mai ai cum sa faci debarcari fara sa fii vazut de inamic si apoi vine artileria si te piseaza deci P5, Boxer mizeaza pe protectie.

          5
          • Riurile trebuie trecute, podurile vor fi distruse, sau inecat multe vehicole armate in Ukraina la trecerea riurilor.

            • Sau facut de ageamii la nivel de batalion fara suport, cand au fost detectati au fost distrusi ,acu asta inseamna ca daca niste incompetenti n-au fost capabili nimeni numai e

          • Capacitatea amfibie pt blindate pe roti si pt unele pe shenile din dotarea ArmRo ar fi pt fortzarea/traversarea de rauri si a Dunarii dintre Dobrogea si Muntenia, plus in Delta Dunarii. Corect ArmRo nu prea are unde sa faca debarcari amfibii. Se vor achizitiona AAV-7 A1 pt Regimentul de infanterie marina de la Babadag. Deci ar trebui si blindate pe roti amfibii pt ArmRo, normal mai multe decat sunt acum in dotarea ArmRo.

            3
    • Cum adica P5 se produce partial in Elvetia?! Si restul unde, la UMB 🙂 ?!

      6
  3. „de ce Germania cumpara Boxer din Australia ” – un simplu search si se poate afla motivul.

    Liniile de productie de Boxer din Europa sunt incarcate cu comenzi pentru mai multi ani.
    BW are nevoie printre altele si de Boxer cu tun de 30mm pentru „Fortele Medii” pe care le formeaza, ceva gen Stryker Brigade si ca inlocuitor pentru Wiesel in unitatile de vanatori.
    Daca se folosesc de linia de productie din Australia, ajung mai repede la numarul de masini necesare.

    Britanicii au schimbat si ei conceptul de Armored Brigade Combat Teams si au nevoie de un 8×8 greu.

    https://www.janes.com/defence-news/news-detail/favs-2023-bundeswehr-medium-brigades-take-shape

    https://www.youtube.com/watch?v=B8hEJOWC5jM

    6
    • De unde sunt liniile de productie incarcate pe multi ani, cand doar UK are o comanda ferma, dar vehiculele vor fi fabricate in cea mai mare parte in UK de catre – RBSL? Australia si le face la ea acasa, germanii o comanda de de 123, din care doar 23 fabricate local, olandezii au terminat.
      Asa ca linia de fabricatie din Germania nu pare deloc aglomerata.

      4
      • Nemtii mai au o comanda de skyranger 30 pe boxer

        5
        • Lituania au mai comandat 120 bucati.

          Nemtii au nevoie de multe pentru fortele medii, de la ambulate la artilerie si masini de ingineri.

          Pe langa asta mai au si programul anti-aerian NNbS, care necesita mai multe tipuri de sisteme pe platforma de Boxer, de la Skyranger, la lansatoare de IRIS-T, incarcator de munitii, radare, vehicul de comanda, etc.

          5
      • Probabil mai au doar 1 singur angajat neaoș în Germania. Deh, cost cutting :). E mai ieftin sa le faci în Australia cu indienii și chinezii care eșuează pe acolo…În câțiva ani, o sa devina și australienii necompetitivi dacă o sa tot ii trimită la pachet întors acasica pe indieni și chinezi. Drept e ca aia vin cu cățel și purcel și risca sa le dea demografia peste cap.

        4
      • ARTEC GmbH nu produce efectiv nimic ci se ocupa cu
        1. Managementul programului
        2. Inginerie (integrarea sistemelor)
        3. Managementul contractelor
        4. Managementul configurației
        5. Managementul ILS
        Efectiv sunt produse pe liniile Krauss-Maffei Wegmann si Rheinmetall (artec anunta ca sunt cinci linii de asamblare finala cu o capacitate cumulate de 200 de vehicule pe an, incepand din 2024)
        Pe langa fabricarea de vehicule noi, Artec aloca catre cei doi fabricanti si comenzile de upgrade de la versiunile A0 la versiunile superioare, si deasemenea contractele de mentenanta venite de la Bundeswehr
        Pe langa APC-uri mai sunt in lucru comenzi pentru Skyranger, JFST (Bundeswehr), RCH-155 (Ucraina)

        11
        • Ce nume au ales pentru companie – Artec – in Uniunea Sovietica era un centru pentru copii Artek creat din 1924 in Ialta, Crimea. Gen tabara de vara. Si acum activeaza: https://artek.org/en/
          Se ocupau cu indoctrinarea copiilor, sa tradeze parintii fata de patrie…

    • Ia vezi cat costa feru’ in Australia fata de tabla de Rheinmetall.
      „Eșuați” din ăștia sunt mai multi și mai diverși in Germania – vre-un meleon de români între ei, – nu chiar toți sunt savanti si chirurgi 🤣

      2
  4. E mana Ucrainei… Oare si Licuriciul cel Mare? Se largeste Aukus-ul?

    2
  5. Aparent poate par libere acum , dar nu știm dacă acolo nu se vor produce și alte lucruri. Vedem o înarmare pe plan european/mondial fără precedent, dat fiind timpurile pe care le trăim. Nu sunt ei oameni proști , iar locurile unde se pot produce asemenea arme nu sunt foarte multe.

    2
  6. Cel mai mult mi a placut la Boxer e
    asta:
    https://en.wikipedia.org/wiki/RCH_155
    Oare v a fii bun cum este compact?
    🙂

    4
  7. Production capacity is a problem for everyone.
    To build a factory for the production of combat vehicles, you need at least 2-3 years. Plus for hiring the required number of workers and their training for another 2-3 years. It is a minimum of 5-6 years from an empty meadow to the factory operating at full capacity, in the best case scenario.

    6
  8. Si ?Care i problema ? Cum asterni,
    asa dormi, nu ?

    4

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *