Possible military applications?
Or just for Democrat (n.r. – USR in Romania) voters / smartphones Youtubers / self-righteous a-holes? 🙂 Because the rest ain’t progressive enough…
For just 80-113 000 bucks…
Possible military applications?
Or just for Democrat (n.r. – USR in Romania) voters / smartphones Youtubers / self-righteous a-holes? 🙂 Because the rest ain’t progressive enough…
For just 80-113 000 bucks…
Glass and Grooves…
Buhnici, il cumperi? Tehnologia e destul de smechera.
tehnologia nu e pe deplin maturizată dar piata e saturată de modele…..
Uite bobo vreau, vreau, vreau, vreau….
Nu vad legatura intre USRisti (adica si io) si Hummer-ul electric. Tehnologia EV nu e inca dezvoltata suficient cat sa permita folosirea pe un offroader. Raza e prea limitata (desi motorul electric cu cuplul lui f bun ar fi mai mult decat adecvat). Adevarat si pt Rivian (sau cum naiba se chema) si avioane electrice.
Alta e cand mergi pe sosea cu un sedan.
Cat despre aplicatii militare…. poate un dive hibrid pt blindate. In nici un ca nu mi-i se pare o idee stralucita sa pui sute de kg de metal inflamabil in cv cu o sansa mare sa incaseze un glont.
Se incearca hibridizarea agregatului de forta de pe viitoarele masini de lupta ale infanteriei SUA. Dar mai e mult pana departe.
Hummer-ul asta nu e scump avand in vedere ce performante ofera… Pentru cine isi permite e o achizitie interesanta.
electricele au un cuplu si putere foarte mari intr-un volum mic si ar putea fi binevenite pt. a asigura un surplus de putere si manevrabilitate in anumite situatii pt blindatele grele, de exp tancuri la care diesel-urile sunt cam plafonate cam la 1500-1700CP. Un 500 CP suplimentari obtinuti cu 2 motoare electrice, pt perioade scurte, de cateva minute ar insemna sporuri de putere de 20-25% cu cheltuieli si modificari mici. Cutia de viteze sa reziste…
Din ce am mai citit pe subiect, americanii vizau in special capacitatea agregatului energetic de a hrani cat mai multi consumatori.
Am condus si eu 5 min. o electrica, intr-adevar, impresionant! 🙂
Solutia optima pentru moment mi se pare cea in care motorul cu ardere interna este folosit pe post de generator, propulsia fiind facuta de fapt de motoarele electrice. Cam ca la submarinele diesel-electrice.
Pe ideia asta a-și merge și eu da în loc de combustibili fosili sa folosească generatoare de hidrogen rezultat din saramură si alcool
Mai e si posibilitatea folosirii rotorului de la generator pe post de volant ca sa inmagazinezi energie de la un motor caruia ii place sa functioneze la turatie constanta (spre ex, o turbina cu gaze) si sa o eliberezi cand ai nevoie.
Poti folosi tehnologie de tip hub motor, pentru a integra motoarele in rotile vehiculului.
De asemenea, foarte important e ca sunt mai compacte, iar transmisia puterii se face prin cabluri sau conductori, care sunt mult mai flexibili si mici decat un ax greoi.
Nu sunt deloc de acord! Lucrez personal pe domeniu de ceva ani și va pot spune ca powertrainul hibrid este eficient atât timp cât bateria de înaltă tensiune este încărcăta. Pe urmă doar pentru a recupera energie la frânare însă pentru asta sa cati câteva sute de km greutate de la baterie și motorul electric duce la un consum foarte ridicat al motorului pe combustie.
Bateriile nu sunt încă la raportul energie per kg suficient de rentabile.
In rest, ar aduce doar avantaje!
Ce propuneam mai sus ar fi 2 motoare electrice de cate 2-3 sute de kW amplasate post-motor. Bateria de 50-60 de kWh si-ar putea gasi locul in zona clasica de acum, sub cutia blindata, protejata in partea de jos de un scut deflector in forma de V. S-ar constitui in blindaj suplimentar spatiat pt protejarea partii de jos. Cele 2 motoare+bateria si blindajul suplimentar ar insemna probabil vreo 500kg deci 10% spor de greutate pt un tanc din categoria T-55/TR-85 dar ar aduce un surplus de putere de 50-60% pt. sprinturi de cateva minute, utile in lupta urbana. Tot in oras ar putea insemna ca tancul ar putea functiona cu motorul diesel oprit deci relativ „stealth” pt. perioade lungi de timp. Sau ca pe distante scurte ar putea sa se deplaseze silentios doar cu motoarele electrice. Cred c-ar fi un proiect interesant de explorare – cercetare, facubil cu cateva sute de mii – un milion de eur investiti.
Pro:
– ar depasi agilitatea tancurilor existente (motorul electric are raport f. bun de putere/masa) cuplu indiferent de turatie si raspuns instantaneu
– siletiozitate in mod „electric only”
Cons:
-trebuie gasita o metoda de-a scuti cutia de viteze existenta de efortul suplimentar, poate cuplarea prin ambreiaje separate direct la rotile motoare
– trebuie inaltata suspensia pt a face loc bateriei
– senile noi, silentioase si care sa faca fata puterii crescute
cele 500 kg sunt de fapt 5000. Cafeaua…
https://tanks-encyclopedia.com/cobra-ifv
https://tanks-encyclopedia.com/coldwar/belgium/acec-cobra-tank-cobra-25-and-90
https://en.wikipedia.org/wiki/Splitterskyddad_EnhetsPlattform
interesant, nu stiam de mizeria aia de Cobra… in schimb SEP, o da! 🙂
Nu sunt de acord ca era o mizerie. Era APC ca la carte, adica un battle taxi, cu capacitati amfibii (vb de funie in casa spanzuratului) si cu o grad acceptabil de protectie. Era superior BTR-ului (la manevrabilitate, care era punctul sau forte) si M113 (la protectie, pt ca era din otel). La acea vreme astea erau APC-urile dominante in lume.
Faptul ca o firma necunoscuta facea treburile astea, ba chiar introducea si cv atat de inovativ ca turelele automate si drive-ul hibrid mie mi-i se pare un fapt laudabil.
Ar fi prins bine la multa lume sa aibe asa cv…. chiar si numai pe post de vehicul de peacekeeping prin Rwanda.
SEP era Alienware 🙂 .
i-am zis mizerie, de simpatie, dar totusi SEP 🙂
Si mie mi s-a parut un scuipat gratuit catre un electorat caruia ii pasa suficient de mult incat sa nu fie de acord cu PSDistii cleptomani si PNListii indoielnici, si sa voteze spre binele tarii!
La minutul 4:55 „… so you can experience the world like never before OR EVEN THE UNIVERSE FOR THAT MATTER … „. Cat de american trebuie sa fii sa spui asta :))
Mno , faina treaba , arata bine si are si perspectiva .
Mai baieti, asta e … masina de colectie! Si totusi va rula pe strazi…
Un EV1 pe steroizi…
https://en.m.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1
Se zice că EV1 a avut așa un succes, încât a dat fiori reci celor din automotive, care produc uleiuri, curele, filtre, roți dințate… Au fost distruse toate și aruncate, să uite lumea de ele. Mai există un EV1 la muzeul GM.
Atât au apucat petroliștii să amâne inevitabilul… 25 de ani…
Tin minte ca tipa aia slabanoaga si inalta din Baywatch avea una din astea.
editat* – Alexandra Paul
cred ca deja s-au facut progrese in implementarea thnologiilor astea in industriile de armament/aparare si vehiculele de lupta din generatiile viitoare vor avea propulsie hibrida.
pachete de baterii montate sub v-hull si motoare in roti.
https://en.wikipedia.org/wiki/Future_Combat_Systems
https://defense-update.com/20121207_gcv_hed.html
https://defense-update.com/20051122_feature-hed-afv.html
https://www.researchgate.net/publication/266640712_Development_and_Testing_of_Series_Hybrid_Drive_Vehicles_for_Military_Applications
https://newatlas.com/bae-gcv-hybrid-tank/25113/
https://www.semanticscholar.org/paper/Future-of-hybrid-propultion-system-for-combat-Walentynowicz/8187774685c89c12812226c5eead1038875826fd
ceea ce ar trebui sa ne ingrijoreze pe noi la hibride si ev-uri este ca astea nu mai folosesc nici motoare, nici cutii de transmisie si nici petrol.
la noi „motorul” economiei este industria auto (cica 300 de mii de angajati; nu comentez, in horeca cica sunt 500 de mii), cu pondere mare si pe exportul de titei (in trecut era export de produse petroliere, acum mai putin).
daca nu se sustine dezvoltarea industriilor asociate productiei de ev-uri (baterii, motoare electrice) s-ar putea sa ne trezim in 5-10 ani ca „industria auto” de la noi s-a cam inchis.