Acum ca tot vorbim de SAAB, uitati un articol cu intentiile acestei firme pentru Romania si modernizarea fregatelor T 22R. Interviu cu directorul SAAB pentru Romania! 🙂
Vechi,vechi,frecatele da nu putem sa le dam deoparte ca e tot ce mai avem si SAAB stie sa faca nu gluma,o nava ca lumea.Ca sint dispusi si la transfer tehnologic e si mai bine pentru noi.Da sa nu uitam ca le-am mai prins nasu-n usa odata.
Oare,ma intreb.pe navele alea trei cu Styx-uri nu putem sa le facem o toaleta mai de doamne ajuta?Zic ca merita!
Saab si Damen au un acord semnat pentru dezvoltarea unui nou submarin pentru olandezi, deci ar fi posibil ca fregatele sa fie modernizate la Galati, iar daca castiga americanii de la L&M le modernizeaza la Mangalia cu Daewoo cu care s-au asociat recent.
O, ba, da! Mult superior si unui F-16V
Off the top of my head: pe langa manevrabilitate superioara, radarul este mult mai puternic si cu un camp de vedere de 240 de grade fata de 140 de grade la F-16, si in plus are cel mai bun IRST de pe piata, Skyward G derivat din PIRATE-ul Typhoon-ului. F-16V nu are IRST intern doar optiunea de a cara unul extern.
Cat de ideal ar fi un astfel de avion pentru noi, atunci cand Rusia o sa maraie la Suedia cea neutra sa nu ne dea piese de schimb in cazul unui conflict? Aud?
gattone un gripen fabricat la noi in vreo 200 de exemplare si dispersat in teritoriu e mult mai util intr-un conflict cu rusia , intr-un atare scenariu trebuie sa fim in stare sa ne bazam pe noi pentru ca la momentul in care rusia sau orice alta mare putere ataca un stat nato cum e romania sunt posibile 2 situatii :
1 nato e invinsa de facto si nu se mai poate apara eficient
2 romania nu mai este in nato si este abandonata de nato si cedata in prealabila la masa verde
Credema nimeni nu pune la indoiala gripen dar prefer un elicopetere de atac care fac tot ce spui si ceva mai mult.O arma nu se cumpara ca arata bine este o intreaga strategie aici nu va mai utati doar la calitatii unei singure arme,credema razboiul moder nu pune acent pe ceva individual oricat ar fii de bun.
genul de avion pe care industria aero autohtona chinuita de geniul carpatilor ar fi putut sa-l construiasca dupa ’90 daca nu ar fi venit dupa carmaci slugile lui lacome la butoane.
IAR 95 monomotor.
IAR 95. Poate ca da,poate nu. China cu miliardele ei, abia a reusit ceva ceva, cu o gramada de furaciuni si adaptari… Romanii sunt baieti destepti dar e complicat.
Eu am incredere ca iesea ce trebuie din avionul ala. Poate nu era el seful clasei, insa avea loc la masa celor ‘destepti’ din clasa premium! 🙂 Aia e, nu a fost sa fie….despre morti numai de bine!!! 🙂
da shi tu daca potzi lunk-ul la articolul ca FARo va avea 36 de F-16 Falcon in viitorul apropiat speram. shi poate sa mai aiba FARo inca 24-36 F-15 Eagle acompaniate de 24 cel putzin de IAR-99 B SoiM !!!
de bine de rau suedia mai lanseaza ceva tehnologie noua pe piata noi ca brazi stim cateva lucruri foarte simple si eficiente sa ne laudam sa mancam seminte sa ascultam manele cat despre munca vorba lui herodot ne simtim umiliti
tati zis unchiu sam aka nashu mare, ca cica de e vorba de mangleala cu ciolovecii nu te poti baza pe suedezi sa iti dea piese de schimb, ca cica daca nu ai jucarii din setul nato nu e interoperability…ca suedia e tara ce se vrea mai neutra..
sper sa nu vorbesc prostii
Corect in caz de scandal ce va face Suedia va declara razboi Rusiei, parca vad ce scandal va fii in parlamentul Suediei sa declare razboi la 2.00 sau 3.00 noptea.
Piese,instructori,avioane si de ce nu pliloti ,mama ce se vor ingramadi.
fain avion, fie vorba ;ntre noi, eu as prefera un avion simplu cum ar fi vrut sa devina ‘hal tejas’ da nu cu puncte de acrosare si cu ‘enclosed pods’ ca cum e la f 18 advanced super hornet.. pentru noi vreo 200 de asa ceva ar fi parfum
Eu vreau un avoin regional din moldova pana in grecia ,sa ne jucam in batatura ii lasam pe unguri.Nu vreu nimic ptr noi exclusiv nici macar un pistol.
Pe sarbi ii inteleg dar unguri cred ca sant santajati de rusia.
Parea mea este ca in ziua de azi pierderea unor militari instruti este mai grava decat pierderea tehnici si e bine sa ai pe alti care sa suplineasca ce ai pierdut.
Un pilot de avion nu este ceva ce poti inlocui usor, iar alte avione pe care sant deja instruti sa poata fii aduse repede,cu hambar sau fara.
jucaria suedeza e bunasi ea daca apelezi la ‘force dispersion tactics’ pe care o folosesc ei.. adica doua gripenuri fiecare urcate in traileru propriu, cateva camioane care cara armele , mission suport si mecanicii si gata, suedezii au 200 de gripenuri de diferite verziuni raspandite in teritoriu , in caz de scandal cele trei baze aeriene militare ce le au vor fi bombardate in prima ora a asaltului ciolovec.
O tara neutra ,un avion de aparare,o stategie umilitoare ptr Romania.
Noi nu vrem sa fim neutri ,dorinta rusie de a iesi la mediterana este peste noi.
Dar ii lasam pe unguri sa se apere singuri ca au cu ce.
da , partea proasta e ca noi cu tot americanu care ne tine subplapuma, totusi nu cred sa avem ceva piste under cover, sau secondary airbases pentru ca rusii in prima ora ti-au eliminat toate pistele.. cunoscute…
si poti sa tot ai avioane ca n-ai de unde dacola, de pe autostrazi n-ai cum ca-s facute tot intr-o curba, si au gropi, iar f 16 nu are senile…
viziunea suedeza cu force dispersion mi se pare geniala..
iar ca e vorba de cedat teritoru.. poftim? dupa ce am fost curve in 44′ am pierdut destul pamant rusilor..deci.. finlanda si suedia sunt eroinele mele personale..eu as lua modelu.. dar as ramane in nato..
deci..din 44′ ni se trag multe.. si cei ce ne conduc azi sunt urmasii acelora ce au intors armele..
si nu sunt nici pro rus si nici pro american, sunt pro roman..
suedezii si finlandezii sunt singurii ce s-au batut cu ursu in inferioritate fiind mereu si au si reusit sa il descurajeze pe acesta ,si au invatat sa se fereasca de laba”.. lui.. si sa se eschiveze..noi mai avem baza 71 campia turzii unde isi duc zilele ramasitele de vanatori ai roaf.. vai de noi..
Spun ca strategia suedeza e buna ptr.Carpati teritori muntos greu acesibil unde poti ascunde usor ce vrei tu,dar ptr.sudul Romanei si Dobrogea trebuie sa facem contra-ofensiva.aici ai nevoie de amfibi, tankuri si tot restul.
A privit harta sudul-ui Romainei si Dobrogei,delta Dunari cat cursuri de apa sant si felul cum pot fii folosite ptr.oprirea inaintari dar trebuie sa si ataci.
La Polonezi e si mai rau cel putin noi avem si muntii.
Trebuie combinate stategile ptr.relieful pe care il ai,suedia e favorizata de reliful ei si au strategia optima ptr.ea.
Buni si aia, probabil vor fi pusi la treaba, insa razboiul in ziua de azi e cam fulger….defilezi cu ce ai. Daca se calmeaza si ajunge la uzura, apoi poti apela la ‘civili’ pentru supersonice si restul. Daca nu, ii muti pe transport si aia e! 🙂
clau trebuie timp sa aduci un pilot civil la nivelul la care sa poata opera un avion de vanatoare ( trebuie sa poata suporta acceleratii pana la 9g si multe altele )
Nu stiu cat poate dar avem simulatoare si am spus ca seful escadrilei sa fie veteran poate nu intelege ce face doar executa.
Sant aici multe variabile dar e mai mult decat nimic ,stiu sant dar 12 sa ne predam ei bine nu in tara asta ,singura posibilitate este politica asta a fost si ramane toate putera vorstra .
O lume mai buna crezul vostru si al nostrum dar am inteles ca nu este de loc asa.
Romania si Ceausescu ce am facut uzine,fabrici, licente vai ce bine a fost am crescut ca aia din povesti din bani FMI tare nu?
Plata ,pai vindem griu ,curent toate cele sa platim visul nostrum de ce bine nea fost priviti greacia .
Oricum socialisti au fost todeuna cei mai tari pe bani altora ,cand sai dam inapoi ,pauza .
Am dat miliarde pe licente si am recuperate zero,am vadut tot ce aveam sa le platim cu ce am ramas cu un munte de fier vechi.
Traiasca socilismul pe bani altora ca daca le platim murim toti de foame.
Parera mea este ca f 16 este un avion bun pentru noi.
Americanii si.au respectat mereu cuvantul… pe suedezi nu stii daca te poti baza. Sunt neutri. Ce te faci daca refuza sa te aprovizioneze cu piese in faza de ciomageala?
Apoi este vorba de continuitate. Stii ca americanii au f 18 si f35 de vanzare si in viitor este mai usor sa antrenezi pilotii pe aceasi tehnologie decat sa ai f.uri, gripen si mai stiu eu ce mama naibii. Plus banii aruncati pe antrenamente diferite, simulatoare, mentenanta si alte dracii… Pe langa toate astea altfel poate negociezi cu americanii si pentru alta tehnica militara cand esti client fidel…
Daca au pus la noi Deveselu si tot aici av3m comandament Nato eu zic ca ei ne considera totusi un partener bun si de incredere si sa nu uitam ca asmenea aliati chiar au ajuns CINEVA… au ajuns puteri regionale… vezi Coreea de Sud, Japonia, Turcia…. chiar Egipt, Arabia Saudita… sau Grecia … ultima aflandu.se in situatia de fata doar datorita proastei gestiuni de catre proprii politicieni…
” pe suedezi nu stii daca te poti baza. Sunt neutri.” – nu e neaparat ca sunt neutri, dar in caz de cafteala, nu cred ca mai ramane vreo fabrica de avioane in picioare in Suedia, asa ca si daca vor vrea sa ne dea piese nu vor avea de unde.
Daca ar face fabrica in Romania ar fi macar un pic de redundanta. Dar cum suntem condusi de niste lipitori, solutia cea mai sigura e avioane americanesti, aia sunt cel mai greu de caftit, deci de la ei e cel mai probabil sa putem aproviziona cu piese. Plus ca F16 e testat in multe razboaie si e un avion folosit cu succes cam peste tot pe unde e cumparat, cel putin impotriva unor tari mai bananiere cum sunt vecinii care ne inconjoara.
„Daca au pus la noi Deveselu si tot aici av3m comandament Nato eu zic ca ei ne considera totusi un partener bun si de incredere” – Ne considera niste vasali de incredere, atata tot, baiatu ala de a venit sa inugureze Deveselu (Secretarul adjunct al Apărării SUA) a confundat si el ca un cretin ce se respecta Bucurestiul cu Budapesta. Deci nu dau un scuipat pe noi, se folosesc doar de pozitia noastra strategica, cam asta e norocul (sau poate nenorocul) nostru. Sper numai ca daca vreodata or sa vrea sa bombardeze Budapesta sa nu faca confuzia inversa…
da , partea proasta e ca noi cu tot americanu care ne tine subplapuma, totusi nu cred sa avem ceva piste under cover, sau secondary airbases pentru ca rusii in prima ora ti-au eliminat toate pistele.. cunoscute…
si poti sa tot ai avioane ca n-ai de unde dacola, de pe autostrazi n-ai cum ca-s facute tot intr-o curba, si au gropi, iar f 16 nu are senile…
viziunea suedeza cu force dispersion mi se pare geniala..
iar ca e vorba de cedat teritoru.. poftim? dupa ce am fost curve in 44′ am pierdut destul pamant rusilor..deci.. finlanda si suedia sunt eroinele mele personale..eu as lua modelu.. dar as ramane in nato..
deci..din 44′ ni se trag multe.. si cei ce ne conduc azi sunt urmasii acelora ce au intors armele..
si nu sunt nici pro rus si nici pro american, sunt pro roman..
Daca esti pro roman de ce zici ca suntem curve?
Ce s-a intamplat in ’44 a fost ceva NORMAL in contextul politico-istoric, doar CUM s-a intamplat a fost anormal. Daca ai sa te uiti la harta Romaniei din 1940 vei constata ca este doar ceva mai mare ca cea din 1916, apoi compara cu cea din 1939. Datorita cui? Datorita Germaniei si lui Hitler. Dar noi suntem curve…
Cate atentate si tentative de puciuri impotriva lui Hitler au existat dupa Stalingrad si Kursk? Cate tentative diplomatice de iesire onorabila a Germaniei din razboi au fost? Crezi ca noi am fost informati in prealabil?
fac ce fac ei suedezii si imi confirma de ce ii apreciez atat de mult. ca o fi asta mai bun decat f16v sau nu, nu are nici o importanta. important este ca ei pot. si pot destul de bine. sa produci avioane, nave de razboi si submarine in propria tara chiar este o incredibila realizare la momentul acesta in istorie. ba mai mult, stiam ca au produs si tanc pana prin anii 90.
senzational. nu stiu cate tari pe globul asta se pot lauda cu dezvoltarea unei industrii interne de aparare la standardul asta de la 0 ca suedezii.
cu resursele pe care aceasta tara le are dar nu le foloseste – atat umane cat si materiale -, daca era condusa bine asa cum a fost suedia, eram departe atat militar cat si economic. dar lasa ca va castiga Firea primaria Bucurestiului, urmasul lui Mazare in orasul meu, Vanghelie se va intoarce la sectorul 5 si toate va este bine.
Hai sa iti explic ceva pse scurt despre Suedia : Gustav al II-lea Adolf (n. 19 decembrie 1594, Stockholm; d. 16 noiembrie 1632, Lützen), provine din familia Wasa fiind rege al Suediei între anii 1611 și 1632. A fost un rege cu importanță deosebită pentru istoria Suediei în general și în mod deosebit pentru războiul de treizeci de ani. El a contribuit prin acțiunile lui politice și militare la o hegemonie suedeză în secolul XVIII-lea în nordul Europei. Ma rig este din Wiki dar am stiut ce sa caut. Ca eu am invata despre Razboiul de 30 de ani …. nu mai continui ca ma baneaza.
Da ca o osbervatie – din pcate nu au fots vecini cu turciii ,…. ca nu prea mai aveai ce sa admiri azi. „Located in Karlskoga, Sweden, the company originates from the hammering trip hammer mill „Boofors”, which was founded as a royal state-owned company Cumparam si noi Bofors pe vremea lu rexi .
Da cum zic daca se invecioianu cu tricii pe al 1500… nu stiu
adevarat ce zici.
ca strabunii nostrii au fost viteji si au protejat matca civilatiei romanesti. lucru pe care nu o sa il uit nici odata, ca noi asa cum suntem suntem urmasii facatori ai minunii 1917 marasti marasesti oituz.
glorie strabunilor nostrii !!!
1. Da, Suedia este un model de urmat. Din pacate niciodata din 1859 incoace Romania nu a avut o industrie de aparare atat de dezvoltata gen Suedia. Poate le timpul lui Ceasca am produs aproape tot in tara (sub licenta sovietica sau nu) dar aproape toata tehnica a ramas la stadiul aproximativ din anul producerii. Fara upgrade.urile necesare atunci cand constati ca este depasit si foarte depasit tehnologic.
2. In primul rand sunt pro roman. Oricat ne.ar place sau nu, SUA este singura natiune pe care ne putem baza. Da.mi tu un alt exemplu viabil si il accept cu placere….
a) Rusia? Cred ca 50 de ani sub rusi au fost suficient sa ne dam seama ce inseamna sa fii sub cizma lor.
b) Europa? Din punct de vedere militar Europa este o gluma proasta. Fiecare tara isi urmareste interesul acolo… si daca nu ar fi Nato iar noi am pati ceva de genul Ucrainei iti garantez ca nici un minunat popor european nu ar misca un deget pentru noi… sa fim realisti.
c) Mai este si cea de a treia varianta. Sa ne purtam singuri de grija. Este varianta ideala… dar din pacate irealizabila…. Niciodata de la infiintarea Romaniei nu am fost in stare de asta. Pozitia asta geo strategica este o binecuvantare si un blestem totodata… Aici au avut interese austro-ungarii, otomanii, rusii, hitleristii, sovieticii… si …. cine nu a avut sau au? Inclusiv americanii.
Problema este ca punand in cantar toate aceste lucruri eu, in ziua de azi, aleg raul cel mai mic… adica americanii. Ei bine din moment ce altfel nu se poate am mai spus si ma repet) ii prefer.oricand pe americani.. rusilor sau europenilor. Rusilor din cauza comportamentului primitiv si a faptului ca niciodata o tara din zona lor de influenta nu a avut un nivel de trai decent iar europenilor pentru ca istoria ne.a aratat ca nu se poate avea incredere in ei… Polonia a patit.o in ww2 Ucraina in 2014 cand Merkel si Hollande il pupau pe Putin in fund in loc sa ridice problema pe un alt ton.
Sunt multe de spus aici. Eu mi.am expus doar punctul meu de vedere…
O tara neutra ca Suedia nu este un furnizor de incredere ptr Romania.
Niua ne trebe un ffurnizor cu testicule mari si obraz de blindat precum un cuirasat clasa Missouri .
Ca nu se stie niciodata ..
Asa ca SUA sunt cel mai bun frunizor (fiindca au si capacitea de transport)
Ma rog sub unele aspecte ar putea fi si China insa nu au capacitea de aprovizioare (ho! Nu dati cu prau! China este ultimu furnizor „nesimtit” capabil sa vanda la ambele parti ! Adica nu te lasa cu curul in balta cadnm iti este neboia mia mare! Dai bistaru si primesti! Pao de ce credeti ca Mirage nu mai are piata de acum 50 de ani?! Pen.ca de 2 ori frantzusii au strambat din nas d’aia! Asa ca un gnl pakistanez a zis „avem nevoie de mirage sa luoptam nu sa il zburam la parada!”)
Si ptr ca Rusia iese din discutie … si ptr ca restul incep sa vorbeasca despre „morala” cand tu tocmai trebe sa iti ucizi vecinu …
Unicu furnizor valabil ptr noi este SUA!
@gogu, bun raspuns ☺
Bizonu… total de acord cu tine.
In ziua de azi, la cum arata Europa, singurii pentru care as da un procent mare ca ne-ar ajuta sunt polonezii dar asta numai fiindca sunt in acelasi rahat ca si noi, aceasi situatie doar ca la ei de bine de rau s.a miscat cate ceva in sensul inarmarii, eliminarii coruptiei etc Si la turci as da tot peste 50% dat fiind faptul ca sunt in clinciuri cu rusii.
Ceilalti ii impart in 3 categorii:
1. Cei care ar interveni fortati de art. 5 … adica de SUA
2. Cei care ar papa floricele de nu ar fi NATO si s.ar uita ca la un film
3. Cei care ar pune un umar la distrugerea Romaniei… sau cu mult mai mult de un umar.
Din pacate suntem inconjurati de inamici cu bulgarii nu ne.am avut bine niciodata, sarbii daca ii lasau aliatii dupa ww1 ne luau tot Banatul nu doar Timocul si Banatul sarbesc, ucrainienii ne.ar fi mancat de vii desi ei ne.au luat Bucovina si cele trei judete din sudul Basarabiei…. iar de unguri mai are rost sa vorbim?
Si cu toate acestea noi daca s.a putut i.am ajutat de fiecare data… pe sarbi ii consideram odata cei mai buni prieteni, Ungaria am eliberat.o de doua ori si daca este cazul Romania o sa intervina oriunde. Ca asa.i romanul…
In curand daca ar fi dupa vest europeni Marea Neagra, singurul vecin prieten al nostru (cum ne.a placut intotdeauna sa o alintam) ar deveni lac rusesc… si atunci?
De aceea am zis ca atata timp cat americanii ne vad ca pe un partener, fie el si vasal (cum le place unora sa spuna) inca mai avem sansa sa rezistam. Chiar si singuri…. dar cu ajutorul lor. Unde ar fi ACUM Romania fara NATO. Sau dacavs.ar intampla cum ar vrea unii… americanii sa se retraga din NATO? Am fi nevoiti sa batem la alte porti… aceasta este umila mea parere. Care tara te.ar ajuta si cu e costuri? Si sincer desi americanii nu sunt sfinti si isi urmaresc in primul rand propriul interes, ca orice popor, sunt singurul nostru atu.
Nu, nu… ei au un interes mare in zona asta si noi suntem singurii pe care se pot baza. Si viceversa… Asa ca incep sa se miste treburile in directia cea buna… ☺
ni se trage de la ultimu interviu a lu Friedman. ceva de genul: voi aveti resurse, noi avem di tati…
amu daca stai sa te gandesti bine, decat sa vina rusii si sa ne-o traga si sa ne ieie resursele, mai bine le dam la hamericani contra armament si tehnologie si le aratam maimutza la rusi
ei ne f..em singuri… sa nu uitam ca rusii ( ca si ceilalti) au oamenii lor aici… intr-o vreme chiar ministrul apararii… acolo e in principal cauza tuturor relelor… nu poporul ( bun-rau, cum o fi) e cauza. e, aia au facut pui, n-au stat dijeaba…
la raptor au avut o felie destul de consistenta,la 35 nu prea.intemeiata sau nu realitatea este ca primesc probabail ce au facut si la randul lor altora.
Cumva off-topic
Mai,fratilor so mor daca mai inteleg ceva.Sintem membri NATO?…Sintem!…Sintem in acceasi „treaba”?
Sintem! Pai si atunci cum mama naibi avem frecate nude si rachete antinava din anii 50?
Hai sa va zic de ce mi-a sarit doaga.Ete de asta: http://www.defenceweb.co.za/index.php?option=com_content&view=article&id=43564:egypt-seeking-harpoon-missiles&catid=51:Sea&Itemid=106
Adica tara unde sefu serviciului secret da vina pe Tom si Jerry pentru violenta din zona aia?Adica tara unde ISIS si-a propus o
mai mare implicare?.Adica tara unde in urma unei revolte singeroase a venit un presedinte,ales care la rindu lui a fost dat
jos printr-o lovitura de stat militara si inlocuit de un general?
Nu mi se pare cam istet sa vinzi rachete deastea cuiva care,sincer e intro situatie rau mirositoare.Eventual ii vinzi arme mici si
chestii deastea pentru suportul in COIN,fonduri pentru stabilizare economica,etc.Da sa faci COIN cu Harpoonu-l e cam greu si
ISIS totusi nu are nave de lupta.
Acum ca tot vorbim de SAAB, uitati un articol cu intentiile acestei firme pentru Romania si modernizarea fregatelor T 22R. Interviu cu directorul SAAB pentru Romania! 🙂
http://www.romanialibera.ro/economie/companii/interviu–saab-poate-fi-un-partener-pentru-modernizarea-armatei-romane-416691
Vechi,vechi,frecatele da nu putem sa le dam deoparte ca e tot ce mai avem si SAAB stie sa faca nu gluma,o nava ca lumea.Ca sint dispusi si la transfer tehnologic e si mai bine pentru noi.Da sa nu uitam ca le-am mai prins nasu-n usa odata.
Oare,ma intreb.pe navele alea trei cu Styx-uri nu putem sa le facem o toaleta mai de doamne ajuta?Zic ca merita!
Ba da, am putea face. Astea erau variante propuse in 2013:
http://www.rumaniamilitary.ro/tarantul-ce-mai-fac-si-ce-am-mai-putea-face-cu-ele
Pot fi diverse variante de upgradare.
Saab si Damen au un acord semnat pentru dezvoltarea unui nou submarin pentru olandezi, deci ar fi posibil ca fregatele sa fie modernizate la Galati, iar daca castiga americanii de la L&M le modernizeaza la Mangalia cu Daewoo cu care s-au asociat recent.
Arată ca p… 😛
probabil nu e asa capabil ca f 16 dar cred ca pentru romania e avionul ideal tinand cont de situatia econonica a romaniei si aici ma refer la ofsset
Poftim ?! Glumesti sper ! 🙂
E mult superior fata de F16, mai ales daca ne referim la cele cumparate de Romania.
Nu este superior unui F16Viper.
O, ba, da! Mult superior si unui F-16V
Off the top of my head: pe langa manevrabilitate superioara, radarul este mult mai puternic si cu un camp de vedere de 240 de grade fata de 140 de grade la F-16, si in plus are cel mai bun IRST de pe piata, Skyward G derivat din PIRATE-ul Typhoon-ului. F-16V nu are IRST intern doar optiunea de a cara unul extern.
Plus racheta Meteor. Combinatia radar AESA + Meteor e mult subestimata..
De unde camp de vedere de 240 de grade pentru ES-05? Selex iti spune alb pe negru ca este 200 de grade: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj80ILmv-fMAhXFPBQKHZGBAkYQFggjMAE&url=http%3A%2F%2Fwww.leonardocompany.com%2Fdocuments%2F63265270%2F65495398%2Fmm07819_Raven_ES05_LQ_.pdf%3Fdownload_file&usg=AFQjCNEi4YIWQBY-F-gIxkhpv4BxBR6ZJw&sig2=ebapsJ-7ThTTHZ7trxDMNQ. Iar despre restul performantelor radarului speculezi atat despre ES-05 cat si despre AN/APG-83 despre care mai nimic nu este public.
Cat de ideal ar fi un astfel de avion pentru noi, atunci cand Rusia o sa maraie la Suedia cea neutra sa nu ne dea piese de schimb in cazul unui conflict? Aud?
da dar suedia depinde dpdv economic si politic de vecini si europa. nu de rusia. in functie acum si de interesele lor economice…
gattone un gripen fabricat la noi in vreo 200 de exemplare si dispersat in teritoriu e mult mai util intr-un conflict cu rusia , intr-un atare scenariu trebuie sa fim in stare sa ne bazam pe noi pentru ca la momentul in care rusia sau orice alta mare putere ataca un stat nato cum e romania sunt posibile 2 situatii :
1 nato e invinsa de facto si nu se mai poate apara eficient
2 romania nu mai este in nato si este abandonata de nato si cedata in prealabila la masa verde
Credema nimeni nu pune la indoiala gripen dar prefer un elicopetere de atac care fac tot ce spui si ceva mai mult.O arma nu se cumpara ca arata bine este o intreaga strategie aici nu va mai utati doar la calitatii unei singure arme,credema razboiul moder nu pune acent pe ceva individual oricat ar fii de bun.
genul de avion pe care industria aero autohtona chinuita de geniul carpatilor ar fi putut sa-l construiasca dupa ’90 daca nu ar fi venit dupa carmaci slugile lui lacome la butoane.
IAR 95 monomotor.
IAR 95. Poate ca da,poate nu. China cu miliardele ei, abia a reusit ceva ceva, cu o gramada de furaciuni si adaptari… Romanii sunt baieti destepti dar e complicat.
Eu am incredere ca iesea ce trebuie din avionul ala. Poate nu era el seful clasei, insa avea loc la masa celor ‘destepti’ din clasa premium! 🙂 Aia e, nu a fost sa fie….despre morti numai de bine!!! 🙂
ma refeream la f 16 v am citit un articol ca romania ar putea cumpara pana la 36 f 16 v in viitorul apropiat nu stiu daca e gluma sau adevarat
da shi tu daca potzi lunk-ul la articolul ca FARo va avea 36 de F-16 Falcon in viitorul apropiat speram. shi poate sa mai aiba FARo inca 24-36 F-15 Eagle acompaniate de 24 cel putzin de IAR-99 B SoiM !!!
Era un interviu aparut in presa din Romania, ieri daca nu ma insel, cu directorul LM. Acum traim si vedem! 🙂
de bine de rau suedia mai lanseaza ceva tehnologie noua pe piata noi ca brazi stim cateva lucruri foarte simple si eficiente sa ne laudam sa mancam seminte sa ascultam manele cat despre munca vorba lui herodot ne simtim umiliti
Mai rămâne să-l cumpărăm ?
Păcat că nu putem?
Frumos, pacat ca nu avem voie sa-l cumparam, asta este, mai luam 12 Efuri de la REMATul american, bune si alea.
Cum adica nu avem voie? Cine ne interzice asta, in afara de portofel?
tati zis unchiu sam aka nashu mare, ca cica de e vorba de mangleala cu ciolovecii nu te poti baza pe suedezi sa iti dea piese de schimb, ca cica daca nu ai jucarii din setul nato nu e interoperability…ca suedia e tara ce se vrea mai neutra..
sper sa nu vorbesc prostii
Corect in caz de scandal ce va face Suedia va declara razboi Rusiei, parca vad ce scandal va fii in parlamentul Suediei sa declare razboi la 2.00 sau 3.00 noptea.
Piese,instructori,avioane si de ce nu pliloti ,mama ce se vor ingramadi.
Cine a zis as a zis foarte bine. In caz de rezbel cu Rusia, mai degraba ne putem baza pe Polonia si Finlanda, decat pe Suedia.
fain avion, fie vorba ;ntre noi, eu as prefera un avion simplu cum ar fi vrut sa devina ‘hal tejas’ da nu cu puncte de acrosare si cu ‘enclosed pods’ ca cum e la f 18 advanced super hornet.. pentru noi vreo 200 de asa ceva ar fi parfum
ps: fabulez
Eu vreau un avoin regional din moldova pana in grecia ,sa ne jucam in batatura ii lasam pe unguri.Nu vreu nimic ptr noi exclusiv nici macar un pistol.
Pe sarbi ii inteleg dar unguri cred ca sant santajati de rusia.
asa ar fi convenabil ceva rezistent la mediu ca astia din balcani nau hambare
Parea mea este ca in ziua de azi pierderea unor militari instruti este mai grava decat pierderea tehnici si e bine sa ai pe alti care sa suplineasca ce ai pierdut.
Un pilot de avion nu este ceva ce poti inlocui usor, iar alte avione pe care sant deja instruti sa poata fii aduse repede,cu hambar sau fara.
..tot falconul ramane alegerea mea.plis ca parca fi fear factor-ul este mai pronuntat la americam decat la jucaria suedeza.
adevarat ca f16 e bun da eu o tin pe aia cu nevoia de a trece la ‘enclosed pods’ pentru reducerea semnaturii si drag
jucaria suedeza e bunasi ea daca apelezi la ‘force dispersion tactics’ pe care o folosesc ei.. adica doua gripenuri fiecare urcate in traileru propriu, cateva camioane care cara armele , mission suport si mecanicii si gata, suedezii au 200 de gripenuri de diferite verziuni raspandite in teritoriu , in caz de scandal cele trei baze aeriene militare ce le au vor fi bombardate in prima ora a asaltului ciolovec.
O tara neutra ,un avion de aparare,o stategie umilitoare ptr Romania.
Noi nu vrem sa fim neutri ,dorinta rusie de a iesi la mediterana este peste noi.
Dar ii lasam pe unguri sa se apere singuri ca au cu ce.
da , partea proasta e ca noi cu tot americanu care ne tine subplapuma, totusi nu cred sa avem ceva piste under cover, sau secondary airbases pentru ca rusii in prima ora ti-au eliminat toate pistele.. cunoscute…
si poti sa tot ai avioane ca n-ai de unde dacola, de pe autostrazi n-ai cum ca-s facute tot intr-o curba, si au gropi, iar f 16 nu are senile…
viziunea suedeza cu force dispersion mi se pare geniala..
iar ca e vorba de cedat teritoru.. poftim? dupa ce am fost curve in 44′ am pierdut destul pamant rusilor..deci.. finlanda si suedia sunt eroinele mele personale..eu as lua modelu.. dar as ramane in nato..
deci..din 44′ ni se trag multe.. si cei ce ne conduc azi sunt urmasii acelora ce au intors armele..
si nu sunt nici pro rus si nici pro american, sunt pro roman..
admin , sterge te rog comentariul de mai sus fiindca l-am postat in thread-ul gresit..
suedezii si finlandezii sunt singurii ce s-au batut cu ursu in inferioritate fiind mereu si au si reusit sa il descurajeze pe acesta ,si au invatat sa se fereasca de laba”.. lui.. si sa se eschiveze..noi mai avem baza 71 campia turzii unde isi duc zilele ramasitele de vanatori ai roaf.. vai de noi..
Sa spui atacane ca noi avem cu ce ne apara dar iti mai dam ceva teritoriu daca ne lasi in pace nu e ptr noi.
daca iesi cu pieptu inainte si cu capul inapoi, oiei ca ucraina de nu te vezi..
Spun ca strategia suedeza e buna ptr.Carpati teritori muntos greu acesibil unde poti ascunde usor ce vrei tu,dar ptr.sudul Romanei si Dobrogea trebuie sa facem contra-ofensiva.aici ai nevoie de amfibi, tankuri si tot restul.
A privit harta sudul-ui Romainei si Dobrogei,delta Dunari cat cursuri de apa sant si felul cum pot fii folosite ptr.oprirea inaintari dar trebuie sa si ataci.
La Polonezi e si mai rau cel putin noi avem si muntii.
Trebuie combinate stategile ptr.relieful pe care il ai,suedia e favorizata de reliful ei si au strategia optima ptr.ea.
asa e dar zic ca planuri de rezerva nu credca avem nici rezervisti voluntari macar..
Avem si piloti civili credeti ca aia vor sta si manca seminte.
Buni si aia, probabil vor fi pusi la treaba, insa razboiul in ziua de azi e cam fulger….defilezi cu ce ai. Daca se calmeaza si ajunge la uzura, apoi poti apela la ‘civili’ pentru supersonice si restul. Daca nu, ii muti pe transport si aia e! 🙂
clau trebuie timp sa aduci un pilot civil la nivelul la care sa poata opera un avion de vanatoare ( trebuie sa poata suporta acceleratii pana la 9g si multe altele )
Nu stiu cat poate dar avem simulatoare si am spus ca seful escadrilei sa fie veteran poate nu intelege ce face doar executa.
Sant aici multe variabile dar e mai mult decat nimic ,stiu sant dar 12 sa ne predam ei bine nu in tara asta ,singura posibilitate este politica asta a fost si ramane toate putera vorstra .
O lume mai buna crezul vostru si al nostrum dar am inteles ca nu este de loc asa.
Romania si Ceausescu ce am facut uzine,fabrici, licente vai ce bine a fost am crescut ca aia din povesti din bani FMI tare nu?
Plata ,pai vindem griu ,curent toate cele sa platim visul nostrum de ce bine nea fost priviti greacia .
Oricum socialisti au fost todeuna cei mai tari pe bani altora ,cand sai dam inapoi ,pauza .
Am dat miliarde pe licente si am recuperate zero,am vadut tot ce aveam sa le platim cu ce am ramas cu un munte de fier vechi.
Traiasca socilismul pe bani altora ca daca le platim murim toti de foame.
Parera mea este ca f 16 este un avion bun pentru noi.
Americanii si.au respectat mereu cuvantul… pe suedezi nu stii daca te poti baza. Sunt neutri. Ce te faci daca refuza sa te aprovizioneze cu piese in faza de ciomageala?
Apoi este vorba de continuitate. Stii ca americanii au f 18 si f35 de vanzare si in viitor este mai usor sa antrenezi pilotii pe aceasi tehnologie decat sa ai f.uri, gripen si mai stiu eu ce mama naibii. Plus banii aruncati pe antrenamente diferite, simulatoare, mentenanta si alte dracii… Pe langa toate astea altfel poate negociezi cu americanii si pentru alta tehnica militara cand esti client fidel…
Daca au pus la noi Deveselu si tot aici av3m comandament Nato eu zic ca ei ne considera totusi un partener bun si de incredere si sa nu uitam ca asmenea aliati chiar au ajuns CINEVA… au ajuns puteri regionale… vezi Coreea de Sud, Japonia, Turcia…. chiar Egipt, Arabia Saudita… sau Grecia … ultima aflandu.se in situatia de fata doar datorita proastei gestiuni de catre proprii politicieni…
subscriu
” pe suedezi nu stii daca te poti baza. Sunt neutri.” – nu e neaparat ca sunt neutri, dar in caz de cafteala, nu cred ca mai ramane vreo fabrica de avioane in picioare in Suedia, asa ca si daca vor vrea sa ne dea piese nu vor avea de unde.
Daca ar face fabrica in Romania ar fi macar un pic de redundanta. Dar cum suntem condusi de niste lipitori, solutia cea mai sigura e avioane americanesti, aia sunt cel mai greu de caftit, deci de la ei e cel mai probabil sa putem aproviziona cu piese. Plus ca F16 e testat in multe razboaie si e un avion folosit cu succes cam peste tot pe unde e cumparat, cel putin impotriva unor tari mai bananiere cum sunt vecinii care ne inconjoara.
„Daca au pus la noi Deveselu si tot aici av3m comandament Nato eu zic ca ei ne considera totusi un partener bun si de incredere” – Ne considera niste vasali de incredere, atata tot, baiatu ala de a venit sa inugureze Deveselu (Secretarul adjunct al Apărării SUA) a confundat si el ca un cretin ce se respecta Bucurestiul cu Budapesta. Deci nu dau un scuipat pe noi, se folosesc doar de pozitia noastra strategica, cam asta e norocul (sau poate nenorocul) nostru. Sper numai ca daca vreodata or sa vrea sa bombardeze Budapesta sa nu faca confuzia inversa…
da , partea proasta e ca noi cu tot americanu care ne tine subplapuma, totusi nu cred sa avem ceva piste under cover, sau secondary airbases pentru ca rusii in prima ora ti-au eliminat toate pistele.. cunoscute…
si poti sa tot ai avioane ca n-ai de unde dacola, de pe autostrazi n-ai cum ca-s facute tot intr-o curba, si au gropi, iar f 16 nu are senile…
viziunea suedeza cu force dispersion mi se pare geniala..
iar ca e vorba de cedat teritoru.. poftim? dupa ce am fost curve in 44′ am pierdut destul pamant rusilor..deci.. finlanda si suedia sunt eroinele mele personale..eu as lua modelu.. dar as ramane in nato..
deci..din 44′ ni se trag multe.. si cei ce ne conduc azi sunt urmasii acelora ce au intors armele..
si nu sunt nici pro rus si nici pro american, sunt pro roman..
„partea proasta e ca noi cu tot americanu care ne tine subplapuma” – :))) stii cum e, cand cineva te tine sub plapuma, o face ca sa te f*** :))
ce zic..
Daca esti pro roman de ce zici ca suntem curve?
Ce s-a intamplat in ’44 a fost ceva NORMAL in contextul politico-istoric, doar CUM s-a intamplat a fost anormal. Daca ai sa te uiti la harta Romaniei din 1940 vei constata ca este doar ceva mai mare ca cea din 1916, apoi compara cu cea din 1939. Datorita cui? Datorita Germaniei si lui Hitler. Dar noi suntem curve…
Cate atentate si tentative de puciuri impotriva lui Hitler au existat dupa Stalingrad si Kursk? Cate tentative diplomatice de iesire onorabila a Germaniei din razboi au fost? Crezi ca noi am fost informati in prealabil?
fac ce fac ei suedezii si imi confirma de ce ii apreciez atat de mult. ca o fi asta mai bun decat f16v sau nu, nu are nici o importanta. important este ca ei pot. si pot destul de bine. sa produci avioane, nave de razboi si submarine in propria tara chiar este o incredibila realizare la momentul acesta in istorie. ba mai mult, stiam ca au produs si tanc pana prin anii 90.
senzational. nu stiu cate tari pe globul asta se pot lauda cu dezvoltarea unei industrii interne de aparare la standardul asta de la 0 ca suedezii.
cu resursele pe care aceasta tara le are dar nu le foloseste – atat umane cat si materiale -, daca era condusa bine asa cum a fost suedia, eram departe atat militar cat si economic. dar lasa ca va castiga Firea primaria Bucurestiului, urmasul lui Mazare in orasul meu, Vanghelie se va intoarce la sectorul 5 si toate va este bine.
Fii barbat, nu te pierde cu firea 🙂
https://en.wikipedia.org/wiki/Stridsvagn_103
Hai sa iti explic ceva pse scurt despre Suedia :
Gustav al II-lea Adolf (n. 19 decembrie 1594, Stockholm; d. 16 noiembrie 1632, Lützen), provine din familia Wasa fiind rege al Suediei între anii 1611 și 1632. A fost un rege cu importanță deosebită pentru istoria Suediei în general și în mod deosebit pentru războiul de treizeci de ani. El a contribuit prin acțiunile lui politice și militare la o hegemonie suedeză în secolul XVIII-lea în nordul Europei. Ma rig este din Wiki dar am stiut ce sa caut. Ca eu am invata despre Razboiul de 30 de ani …. nu mai continui ca ma baneaza.
Da ca o osbervatie – din pcate nu au fots vecini cu turciii ,…. ca nu prea mai aveai ce sa admiri azi.
„Located in Karlskoga, Sweden, the company originates from the hammering trip hammer mill „Boofors”, which was founded as a royal state-owned company Cumparam si noi Bofors pe vremea lu rexi .
Da cum zic daca se invecioianu cu tricii pe al 1500… nu stiu
https://en.wikipedia.org/wiki/Sverige-class_coastal_defence_ship
Inceputa in 1912 activa pana in 1958.
adevarat ce zici.
ca strabunii nostrii au fost viteji si au protejat matca civilatiei romanesti. lucru pe care nu o sa il uit nici odata, ca noi asa cum suntem suntem urmasii facatori ai minunii 1917 marasti marasesti oituz.
glorie strabunilor nostrii !!!
1. Da, Suedia este un model de urmat. Din pacate niciodata din 1859 incoace Romania nu a avut o industrie de aparare atat de dezvoltata gen Suedia. Poate le timpul lui Ceasca am produs aproape tot in tara (sub licenta sovietica sau nu) dar aproape toata tehnica a ramas la stadiul aproximativ din anul producerii. Fara upgrade.urile necesare atunci cand constati ca este depasit si foarte depasit tehnologic.
2. In primul rand sunt pro roman. Oricat ne.ar place sau nu, SUA este singura natiune pe care ne putem baza. Da.mi tu un alt exemplu viabil si il accept cu placere….
a) Rusia? Cred ca 50 de ani sub rusi au fost suficient sa ne dam seama ce inseamna sa fii sub cizma lor.
b) Europa? Din punct de vedere militar Europa este o gluma proasta. Fiecare tara isi urmareste interesul acolo… si daca nu ar fi Nato iar noi am pati ceva de genul Ucrainei iti garantez ca nici un minunat popor european nu ar misca un deget pentru noi… sa fim realisti.
c) Mai este si cea de a treia varianta. Sa ne purtam singuri de grija. Este varianta ideala… dar din pacate irealizabila…. Niciodata de la infiintarea Romaniei nu am fost in stare de asta. Pozitia asta geo strategica este o binecuvantare si un blestem totodata… Aici au avut interese austro-ungarii, otomanii, rusii, hitleristii, sovieticii… si …. cine nu a avut sau au? Inclusiv americanii.
Problema este ca punand in cantar toate aceste lucruri eu, in ziua de azi, aleg raul cel mai mic… adica americanii. Ei bine din moment ce altfel nu se poate am mai spus si ma repet) ii prefer.oricand pe americani.. rusilor sau europenilor. Rusilor din cauza comportamentului primitiv si a faptului ca niciodata o tara din zona lor de influenta nu a avut un nivel de trai decent iar europenilor pentru ca istoria ne.a aratat ca nu se poate avea incredere in ei… Polonia a patit.o in ww2 Ucraina in 2014 cand Merkel si Hollande il pupau pe Putin in fund in loc sa ridice problema pe un alt ton.
Sunt multe de spus aici. Eu mi.am expus doar punctul meu de vedere…
rusii? ne-o fu|ut de ne-o indoit si acuma mai luam (m)cuie de la ei ..pe datorie
La punctul b) te inseli amarnic. Sunt cateva tari care ar misca degetul mijlociu in sus pentru Romania. Chiar de la ambele maini…
scenariu greu de crezut dar nu imposibil…
http://www.theguardian.com/world/2016/may/18/west-russia-on-course-for-war-nato-ex-deputy-commander?CMP=fb_gu
Avioanele F-16 românesti, o mare teapa ?
http://stiri.suceavainfo.ro/avioanele-f-16-romanesti-o-mare-teapa/
gripen E cam pierde avantajul ce il avea in fata rafale sau EF si anume pretul…
O tara neutra ca Suedia nu este un furnizor de incredere ptr Romania.
Niua ne trebe un ffurnizor cu testicule mari si obraz de blindat precum un cuirasat clasa Missouri .
Ca nu se stie niciodata ..
Asa ca SUA sunt cel mai bun frunizor (fiindca au si capacitea de transport)
Ma rog sub unele aspecte ar putea fi si China insa nu au capacitea de aprovizioare (ho! Nu dati cu prau! China este ultimu furnizor „nesimtit” capabil sa vanda la ambele parti ! Adica nu te lasa cu curul in balta cadnm iti este neboia mia mare! Dai bistaru si primesti! Pao de ce credeti ca Mirage nu mai are piata de acum 50 de ani?! Pen.ca de 2 ori frantzusii au strambat din nas d’aia! Asa ca un gnl pakistanez a zis „avem nevoie de mirage sa luoptam nu sa il zburam la parada!”)
Si ptr ca Rusia iese din discutie … si ptr ca restul incep sa vorbeasca despre „morala” cand tu tocmai trebe sa iti ucizi vecinu …
Unicu furnizor valabil ptr noi este SUA!
@gogu, bun raspuns ☺
Bizonu… total de acord cu tine.
In ziua de azi, la cum arata Europa, singurii pentru care as da un procent mare ca ne-ar ajuta sunt polonezii dar asta numai fiindca sunt in acelasi rahat ca si noi, aceasi situatie doar ca la ei de bine de rau s.a miscat cate ceva in sensul inarmarii, eliminarii coruptiei etc Si la turci as da tot peste 50% dat fiind faptul ca sunt in clinciuri cu rusii.
Ceilalti ii impart in 3 categorii:
1. Cei care ar interveni fortati de art. 5 … adica de SUA
2. Cei care ar papa floricele de nu ar fi NATO si s.ar uita ca la un film
3. Cei care ar pune un umar la distrugerea Romaniei… sau cu mult mai mult de un umar.
Din pacate suntem inconjurati de inamici cu bulgarii nu ne.am avut bine niciodata, sarbii daca ii lasau aliatii dupa ww1 ne luau tot Banatul nu doar Timocul si Banatul sarbesc, ucrainienii ne.ar fi mancat de vii desi ei ne.au luat Bucovina si cele trei judete din sudul Basarabiei…. iar de unguri mai are rost sa vorbim?
Si cu toate acestea noi daca s.a putut i.am ajutat de fiecare data… pe sarbi ii consideram odata cei mai buni prieteni, Ungaria am eliberat.o de doua ori si daca este cazul Romania o sa intervina oriunde. Ca asa.i romanul…
In curand daca ar fi dupa vest europeni Marea Neagra, singurul vecin prieten al nostru (cum ne.a placut intotdeauna sa o alintam) ar deveni lac rusesc… si atunci?
De aceea am zis ca atata timp cat americanii ne vad ca pe un partener, fie el si vasal (cum le place unora sa spuna) inca mai avem sansa sa rezistam. Chiar si singuri…. dar cu ajutorul lor. Unde ar fi ACUM Romania fara NATO. Sau dacavs.ar intampla cum ar vrea unii… americanii sa se retraga din NATO? Am fi nevoiti sa batem la alte porti… aceasta este umila mea parere. Care tara te.ar ajuta si cu e costuri? Si sincer desi americanii nu sunt sfinti si isi urmaresc in primul rand propriul interes, ca orice popor, sunt singurul nostru atu.
Nu, nu… ei au un interes mare in zona asta si noi suntem singurii pe care se pot baza. Si viceversa… Asa ca incep sa se miste treburile in directia cea buna… ☺
Polacii poate ar vrea sa ne ajute da fii sigur ca ursu are geana pe el,mintenas.
http://newsme.com.ua/en/world/3405267/
Sirbi sint acum mai rau pentru noi,apropierea tot mai vadita de Rusia ne cam lasa cu spatele descoperit si daca ne aducem aminte ca ,,prietenii” unguri,si ei
cauta sa intre cumva sub pielea ursului,doar,doar or obtine ceva si brusc cam sintem in treaba.
Si ca sa inchei,Здесь, правда!
http://www.pravdareport.com/russia/politics/17-05-2016/134450-russia_usa_missile_defense-0/
eu zic ca totu ni se trage de la „chiestia din bucegi” , deci de acolo cred eu ca vine situatia avantajoasa „|” in care ne gasim in raport cu sua
ni se trage de la ultimu interviu a lu Friedman. ceva de genul: voi aveti resurse, noi avem di tati…
amu daca stai sa te gandesti bine, decat sa vina rusii si sa ne-o traga si sa ne ieie resursele, mai bine le dam la hamericani contra armament si tehnologie si le aratam maimutza la rusi
oricum ne fu”em singuri..macar ne scutesc de la”ba
ei ne f..em singuri… sa nu uitam ca rusii ( ca si ceilalti) au oamenii lor aici… intr-o vreme chiar ministrul apararii… acolo e in principal cauza tuturor relelor… nu poporul ( bun-rau, cum o fi) e cauza. e, aia au facut pui, n-au stat dijeaba…
scze de offtopic.
Off topic, Boeing este nemultumit de danezi, zice ca au manarit evaluarea ca sa iasa F-35:
http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/2016/05/19/boeing-disputes-denmarks-f-35-evaluation/84613000/
la raptor au avut o felie destul de consistenta,la 35 nu prea.intemeiata sau nu realitatea este ca primesc probabail ce au facut si la randul lor altora.
era logic trebuia sa arate ca au si ei momitze
oricum f 15 K e o bijuterie..
Cumva off-topic
Mai,fratilor so mor daca mai inteleg ceva.Sintem membri NATO?…Sintem!…Sintem in acceasi „treaba”?
Sintem! Pai si atunci cum mama naibi avem frecate nude si rachete antinava din anii 50?
Hai sa va zic de ce mi-a sarit doaga.Ete de asta:
http://www.defenceweb.co.za/index.php?option=com_content&view=article&id=43564:egypt-seeking-harpoon-missiles&catid=51:Sea&Itemid=106
Adica tara unde sefu serviciului secret da vina pe Tom si Jerry pentru violenta din zona aia?Adica tara unde ISIS si-a propus o
mai mare implicare?.Adica tara unde in urma unei revolte singeroase a venit un presedinte,ales care la rindu lui a fost dat
jos printr-o lovitura de stat militara si inlocuit de un general?
Nu mi se pare cam istet sa vinzi rachete deastea cuiva care,sincer e intro situatie rau mirositoare.Eventual ii vinzi arme mici si
chestii deastea pentru suportul in COIN,fonduri pentru stabilizare economica,etc.Da sa faci COIN cu Harpoonu-l e cam greu si
ISIS totusi nu are nave de lupta.
adevarat.. cine stie e marioneta vor americanii sa faca din ei.
plus a nu e un joint comun..noi bagam carpati si altii alts marfa
sinergie in nato ?