Hellhound

1

HellHound – afis publicitar

Cei de la Northrop Grumman au prezentat la AUSA 2015 prototipul unui vehicul 4×4 denumit Hellhound, dezvoltat pe cerintele programului de vehicul de recunoastere usor al U.S. Army, insa posibil a fi folosit si de garda nationala sau de politia de frontiera . Hellhound este echipat cu un motor Cummins de 250CP si poate transporta 6 soldati, alaturi de echipaj.

Vehiculul pare derivat din Humvee, ca si design, dar are un sasiu mai alungit si aminteste si ca si misiuni de Combat Guard 4×4 al celor de la IMI.

2

Fisa tehnica HellHound

Vehiculul este in clasa 6,2-7 tone (5,897 tone gol) si este proiectat optimizat pentru grupa de infanterie (squad centric design).

3

  Vedere interior

In acelasi timp, generatorul electric de mare putere imbarcat pe acest vehicul, de tip Jenoptik integrated starter (120 kW), poate genera un maxim de 100kW, pe cand un vehicul de genratie mai veche, asa cum e M2 Bradley, are capacitatea de a genera doar 20kW. Cei de la Northrop considera ca generatorul poate furniza necesarul de curent electric pentru un spital de campanie, un punct de comanda, sistemul de navigatie LN270 sau chiar o arma laser cu raza scurta. Deja designerii lucreaza la integrarea pe HellHound a unui laser solid-state cu fibra, de 10kW, capabil sa doboare drone (care ar consuma 30-40 de kW), ca si pachet optional, alaturi de alte arme de calibru mic disponibile pentru turela ambarcata comandata distant.

Prototipul este prezentat cu o arma automata ATK M230LF cal.30mm integrata in turela a EOS Technologies R-400, putand fi dotat si cu turele optoelectronice pentru recunoastere sau cu sisteme de bruiaj electronic sau transmisiuni, de putere semnificativa. Sistemul optoelectronic deja integrat este capabil sa detecteze obiecte la 800m in mod TV pe timp de zi, iar in mod infrarosu la 10km.

 4

   Hellhound cu tunul ATK M230LF

Cei 100kW pot alimenta un sistem de protectie activa (APS) care sa protejeze vehiculul de lovituri de calibru mai mare, care nu pot fi oprite de blindajul usor al sasiului. Blindajul mai greu a fost sacrificat in schimbul capacitatii de a fi aerotransportabil inclusiv cu elicoptere din clasa CH-47 Chinook. Daca alte companii au intrat in competitie oferind pe acelasi sasiu atat un vehicul de recunoastre cat si unul de transport al trupei (Light Reconnaissance Vehicle si Ground Mobility Vehicle), configurabil in functie de misiuni, cei de la Northrop considera ca pentru a performa excelent in misiunile de recunoastere este nevoie de un vehicul special conceput pentru acest rol.

5

Northrop Grumman Hellhound Light Reconnaissance Vehicle la AUSA 2015

6

Gata de misiune

Video :

https://www.youtube.com/watch?time_continue=123&v=J62r-B3J_4A

 

Marius Zgureanu

 

Surse :

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3270094/Unleash-Hellhound-Northrop-Grumman-boasts-new-military-buggy-laser-weapons-Star-Trek.html

http://defensetech.org/2015/10/16/northrop-wants-army-to-unleash-the-hellhound/

http://breakingdefense.com/2015/10/northrop-grumman-scout-truck-is-laser-ready-boasts-huge-power-generation/

http://armyrecognition.com/ausa_2015_show_daily_news_coverage_report/northrop_grumman_releases_its_hellhound_light_reconnaissance_vehicle_at_ausa_2015_21310154.html

3 comentarii:

  1. Ar fi si in romania un proiect p nume ghe- o but..who cares?

  2. Au vreo 2 sau 3 prototipuri cei de la Ghe-O dar nu a interest pe nimeni . Au fost prezentate pe la niste expozitii si atat

  3. I Don’t Get It.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *