Astfel chinezii au anuntat – la sfarsitul lunii iulie – ca cel mai mare hidroavion din lume (la aceasta data) AG600 (AVIC TA-600), aparat dezvoltat de compania Aviation Industry Corporation of China (AVIC), a fost finalizat.
Cu o raza maxima de 4500km, aparatul este proiectat pentru stingerea incendiilor de padure (poate lua la bord pana la 12 tone de apa) si salvarea pe mare, dar presa chineza vorbeste ca AG600 va fi folosit de armata si marina pentru aprovizionarea garnizoanelor de pe insulitele din zona Marii Chinei de Sud.
Aparatul este – in linii mari – similar ca dimensiuni unui Boeing 737. Pana acum a fost confirmata o comanda ferma pentru 17 astfel de aeronave.
Principalele caracteristice tehnice ar fi: patru motoare turbofan, masa maxima la decolare 53,5 tone, avengura aripilor 39m. Aparatul mai poate fi folosit si pentru alimentarea in aer a avioanelor militare sau poate lua la bord 50 de pasageri.
Pana la urma poate nu pare ceva extrordinar, dar AG600 este doar o mica parte din imaginea de ansamblu. Insa daca ne uitam de sus se vede clar cum industria aeronautica chineza face mari eforturi pentru a se dezvolta rapid si pe toate planurile. Pe langa proiectele militare pe care cunoastem deja: J 11, J 15, Y 20, Y 31, sau noul avion greu de transport militar Y 20, chinezii se misca rapid si pe zona avioanelor civile.
Advanced Regional Jet 21
Astfel de curand a fost lansat pe piata ARJ21 (Advanced Regional Jet for the 21st century), in noiembrie 2015 a fost lansat Comac C919 (un avion de pasageri cu doua motoare din aceiasi clasa cu Airbusul 320 si Boeing 757).
Comac C919
Deja gluma nu mai este gluma si devine o chestiune serioasa: chinezii vor sa scape de dependenta fata de importurile de avioane straine si fac tot ce pot pentru a reusi. Imensul lor avantaj este “adancimea” pietei interne, care poate “inghiti” un mare numar de aparate la indicatia Beijingului, asadar problema clientilor nu se pune.
GeorgeGMT
Dar insa se pune in mod acut problema motoarelor!!!! Adica fiabilitate si performanta!
Ca tot motoarele au cam dat la cap lui Tupolev ,Iliusin si Iakolev!
Putea lipsi Vinerea din post ?
pe hidro merg si radiale ca’n 40′
Off-topic: nu credeti ca Romania are mare nevoie de elicoptere sau hidroavioane destinate pentru stingerea incendiilor de padure?
http://www.rumaniamilitary.ro/spartanul-pompier
Pai in curand n-o sa mai fie cazul ca o taie termitele austriece pe toata. Padurea…
ala nu pune mana pe ferastrau,are bastinazi care il servesc sau ii stampileaza actele si copacii doborati.
sunt un admirator al „minunii” chinezesti, dezvoltarea lor e intr-un ritm fantastic, dar, ca-ntotdeauna, cind incepi sa te-ncalzesti incepi si sa aberezi.
Hidroavionul are un mare avantaj, nu are nevoie de pista, dar si un mare dezavantaj, daca marea e agitata tremura de frica.
Desigur scopul avionului e cumva tactic, poanta cu stingerea padurilor la un avion cu raza de actiune de 4500km e haioasa foc. Sunt sigur ca avionul va fi, dupa socotelile vestice, ceva extrem de neeconomic, dar chinezii au alte criterii, ei vor sa-nvete si vor invata sa construiasca avioane, exact aici e cloul!
Iata un avion absolut absurd care, paradoxal, va duce tehnologia inainte.
” Sunt sigur ca avionul va fi, dupa socotelile vestice, ceva extrem de neeconomic…”
Dupa programul F35 mai poate fi ceva „extrem de neeconomic”?
🙂 pai noi pe vremea lui cioasca la cugir faceam doar masini de spalat si de cusut, la tohan se faceau biciclete etc
asa si ei fac un hidroavion de stins incendii cu 4500 de km raza
Pertinent:
https://www.youtube.com/watch?v=016igUcXe9g
Hidroavioanele sunt tocmai bune pentru folosirea in atolii din Marea Chinei de Sud. Acolo se pare ca sunt rezerve imense de petrol si gaze naturale.Au construit insule artificiale si piste, dar, probabil este de luat in considerare si varianta hidro. Un atol cu o laguna linistita e mai usor de folosit decat sa te chinui sa faci un aeroport pe o insula de corali sau un ditamai portavionul. Au pierdut la Haga si acum negociaza direct cu Filipine aceste teritorii, respectiv exploatarea in comun a resurselor naturale . Probabil ca si aceste avioane fac parte din tactica de negociere. E vorba de procente din ceva imens . Americanii nu au ce comenta la subiectul hidroavioane. Desigur ca povestea cu stins incendiile e doar o buna acoperire a subiectului militar.