Britanicii au inceput sa-si laude cele doua noi portavioane (poze de pe santier), facand tot felul de comparatii! Astfel aflam ca HMS Queen Elizabeth si nava-sora HMS Prince of Wales vor fi de trei ori mai mari decat ultimul portavion britanic. La cele 65000 de tone deplasament navele vor avea un echipaj de 2300 de oameni si au o lungime egala cu 28 de autobuze cu punte dubla londoneze (290 metri in total), pentru costuri totale estimate – pentru ambele nave – de 6,2 miliarde de lire sterline.
Cele doua sunt cele mai mari nave de lupta care vor face parte din Royal Navy, in istoria Flotei de razboi britanice, nu mai putin de 22 de santiere navale fiind implicate in constructia lor, santierul care integreaza intregul proces de realizare a navelor fiind Rosyth Docks din Scotia.
Peste aproximativ 3 luni navele vor fi botezate in cadrul unei ceremonii festive. Constructia celor doua portavioane este realizata de un consortiut numit Aircraft Carrier Alliance, compus din BAE Systems, Thales UK, Babcock si Ministerul Apararii britanic. Navele vor avea un echipaj permanent format din 679 de oameni, putand primi la bord imediat inca 1600.
Prima nava – HMS Queen Elisabeth – va incepe sa-si primeasca echipajul in anul 2016, urmand ca in 2018 sa fie incepute zborurile de la bordul navei, mai intai cu elicoptere si mai apoi cu F-35B.
1 Aviation store | 31 Mass evacuation system | 61 Senior rates’ dining hall |
2 F-35 Lighting II | 32 RN police office and cells | 62 Officer’s and senior rates’ galley |
3 Phalanx automated close-in weapons system | 33 After engine down-takes | 63 Wardroom |
4 Forward island bridge | 34 After gas turbine space | 64 Wardroom annex |
5 Navigation radar | 35 After hangar doors | 65 Head of department cabins |
6 Long range radar | 36 Air filtration units | 66 Flag and commanding officers’ galley |
7 Forward engine and gas turbine uptakes | 37 Hangar mid bay | 67 Flag officer and commanding officers’ dining room |
8 Forward aircraft lift | 38 Hangar aft bay | 68 Commanding officer’s suite |
9 Merlin helicopter | 39 Aft mooring deck | 69 Flag officer’s suite |
10 After island emergency conning bridge | 40 Starboard mooring deck | 70 Rudder (port and starboard) |
11 Mainmast | 41 Port Mooring deck | 71 Bulbous bow |
12 Medium range radar | 42 Anchor (port and starboard) | 72 Auxiliary machinery space |
13 Communication outfit | 43 Water ballast compartment | 73 Naval stores complex |
14 After engine room and gas turbine uptakes | 44 Chain locker trunk | 74 Avcat tank |
15 Flying control position | 45 Gym | 75 Forward engine room |
16 After aircraft lift | 46 Junior rates’ recreational space | 76 Fresh water tanks |
17 Chinook helicopter | 47 Mission Systems office | 77 Stabiliser compartment (port and starboard) |
18 Automatic small calibre gun | 48 Mission systems complex | 78 Stabiliser (port and starboard) |
19 Inflatable life-raft stowage | 49 Forward engine room uptakes | 79 Heel correction tank (port and starboard) |
20 Forward mooring deck | 50 Bakery | 80 Bilge keel |
21 Junior rates’ six-berth cabins | 51 Pipe passage | 81 Void |
22 Junior rates’ showers and toilets | 52 Junior rates’ galley | 82 After engine room |
23 Ships office complex | 53 Junior rates’ dining hall | 83 Officers’ baggage store |
24 Pyrolysis compartment | 54 NAAFI canteen spaces | 84 Propeller (port and starboard) |
25 Forward gas turbine | 55 Low voltage distribution compartment | |
26 Forward engine down-takes | 56 After engine room uptakes | |
27 Fire protection system | 57 Hospital area | |
28 Hangar forward bay | 58 Ward area | |
29 Forward hangar doors | 59 General medical area | |
30 Air squadron complex | 60 HQ1 and ship control centre |
Razvan Mihaeanu
GeorgeGMT
De ce are 2 insule? Pentru a fi mai eficient în administrarea avioanelor pe punte? Sau de ce? O zi bună!
O intrebare buna ! 🙂
Daca noua clasa de portavioane Ford are o singura insula, englezii, conservatori din fire asa cum ii stim, au decis in final sa mearga pe o abordare clasica.
Deci, insula din spate e dedicata activitatilor pentru avioanele de lupta, iar insula din fata activitatilor de navigatie.
Detalii aici:
HMS Queen Elizabeth R08 aircraft carrier
Mda…
La portavioane amplasarea insulei a fost todeauna o problema. Insula are doua functii principale: navigarea navei si turn de control. Pentru navigarea navei este mai buna o amplasare in fata care da o vizibilitate in fata mai buna, solutie adoptata de francezi cu de Gaulle. Pentru functia de turn de control este mai buna o amplasare spre pupa care permite vizibilitate buna asupra avioanelor cand vin la aterizare, faza ceea mai critica. Amplasrea spre spate este solutia adoptata de americani la clasa Ford. Britanicii cu noile lor portoavioane au decis sa taie nodul gordian, la propriu, si au facut douu insule una pentru navigare si cealalta pentru turn de control.
problema este ca fara catapulte poate lansa doar avioane cu sarcina usoara adica fara rachete de croaziera sau bombe mai grele la bord–>eficenta mult mai mica operationala. Oare daca ar avea nevoie ar putea opera de pe ele si avioane gen Rafale/F18 sau doar V/STOL?
F-35B designed 🙂
Nici macar un Rafale ceva? 🙂
F-35 are o capacitate de incarcare mica in calele interne, deci se potriveste numai bine decolarii fara catapulte.
Cica va zbura si F-35B la „inaugurare”…daca permite vremea insulara: http://breakingdefense.com/2014/05/f-35b-to-fly-at-christening-of-brits-newest-aircraft-carrier-if-weather-ok/