Dupa atacul/asediul pro-Iran din urma cu cateva zile al Ambasadei SUA din Irak, yankeii s-au miscat si l-au matrasit pe „legendarul” generalul Qassem Soleimani, Seful Fortei Quds – unitate de elita a Gardienilor Revolutiei. Asa ca cei care au sperat la o a doua „criza a ostaticilor” ca cea din din ’79-’81 sau macar cu un Benghazi…acum pot sa-si puna pofta-n cui. Nu le-a ramas decat tweetul lui Trump cu „Old Glory” si cu 100 000 de raspunsuri si numar similar de re-tweets, printre care cele mai apreciate fiind „For God and Country”, aluzie la mesajul de confirmare a uciderii de catre Navy SEALs a lui Osama Bin Laden.
Loc de dat cu „ba pe-a ma-tii”…amical.
https://adevarul.ro/international/in-lume/generalul-iranian-ghassem-soleimani–unul-cei-mai-influenti-oameni-orientul-mijlociu-amestec-james-bond-erwin-rommel-video-1_5afd5992df52022f75147942/index.html
tovarasa asta ar merita un loc la articolele alea cu pionieri cu tropete daca in data de 3 ianuarie 2020 cauti pe adevarul in search soleimani are deja 7 articole postate, plus regulat posteaza traduceri de pe sputnik 😀
Sah-mat ,Iran.
Încă nu este șah mat. Doar șah. Șah mat va fi dacă Iranul își va continua acțiunile ostile la adresa SUA. Acum, președintele SUA va riposta armat, ferm, la fiecare atac iranian. Pe termen lung, dacă conflictul militar dintre SUA și Iran se va amplifica se va ajunge și la șah mat pentru Iran.
Aparatele F22, F35 FA18E, F15 Silent Eagle, B2, B52, F16, dar și rachetele de croaziera, abia așteaptă sa își facă numărul în Iran.
Am lucrat mai bine de 12 ani printre arabi si mereu m-au pus pe ginduri fanaticii lor religiosi . Am calatorit prin 4 tari islamice inclusiv in Arabia Saudita si pot sa spun ca per ansamblu au o civilizatie interesanta dar trecutul lor razboinic si frecusurile de tot felul dintre triburi a creat o permanenta stare de casus belli.
Iar iranieni sunt cam la fel . E clar ca nenea asta generalu era cu treburi murdare pe acolo si cel mai probabil ca a fost implicat in ultimele agitatii din Irak dar Trump a deschis acum o cutie a Pandorei foarte periculoasa mai ales prin prisma URII pe care o expandeaza si mai mult in toata lumea islamica fata de americani – ura care va avea consecinte pe termen lung greu de crezut acum.
America isi legitimizeaza actiunea prin prisma corecta ca isi apara cetatenii si interesele din Irak – dar acum vine si intrebarea – de ce inca mai este prezenta America in Irak dupa atitia ani de la caderea lui Sadam Hussein? Ca sa intareasca democratia sau cumva la furat de petrol? America uita mereu ca fiecare imperiu sa prabusit in neant …. UNUL nu a dainuit …. asa ca nu inteleg sincer de ce atita agitatie pentru atita „maretie” ?
Iranul are totusi oameni de stiinta foarte buni si lucrul asta se va vedea peste ani. Si nu o sa ii vad bine pe americani . Da America poate sa faca praf Iranul dar ma intreb si eu daca Doamne fereste miine-poimiine un oras precum Los Angeles este vaporizat de niste extremisti din astia cu ce o sa ii mai incalzeasca pe Americani ca nu stiu cite zeci de milioane de iranieni sunt si ei morti ?
Off ! Complicata treaba asta cu Orientul Mijlociu ! Un adevarat viespar!
Bullshit ascuns sub pasiv-agresivitate impaciuitoare..
Da ce cauta acolo in primul rand? Da de ce nu rezolva daca sunt acolo? Da ce de nu mai pleaca?
„Are you coming, are you going?” – bre, pro-Rusia boyz, hotarati-va!
La fel aplicam echilibristica asta in Siria: da ce cauta Rusia in Siria (pai „a fost invitata” cum probabil putea „fi invitata” si in ’89/90 in Romania „sa apere”…dracu stie ce), da de ce nu rezolva Rusia in Siria..si finalul…da de ce nu pleaca Rusia din Siria?
Mda … ai si tu dreptate …. unii la furat petrol altii la stabilire de baze pozitionate strategic.
Numai ca unii au CAM PREA MULTE BAZE peste tot in lume. Cam prea multe.
Aici este si varianta ca e bine asa si la un moment chiar incepusera sa curga lacrimi ca vai nu se mai implica America in „pacea mondiala”.
Razvane – Orientul Mijlociu e un viespar – si cumva arabii isi merita soarta. Eu nu pot sa uit citi crestini au fost macelariti numai in ultimii 20 de ani acolo si de acea nu pot sa am nici un fel de mila fata de ei.
Iar in Iran in 1978 nu le-a bagat nimeni pe git pe Komeini – mai tii minte ce urlau ca apucatii de fericire cind se plimba ayatollahul pe strazi printre ei? Ei bine … acuma nu prea mai urla….
Si eu sunt o persoana religioasa dar detest fanatismul religios …. relatia mea cu Dumnezeu este una privata … Dumnezeu nu are nevoie sa ma duc sa omor pagini ca sa ma creada – El stie mult mai multe despre mine decit stiu eu despre mine.
Eeee …. asta cu „pro-Russia boyz” mi-a placut! Nu stiu sincer acum cit sunt eu de pro-rus dar sigur nu sunt un pupicurist american by default. Si culmea e ca nu sunt anti-american …. America este probabil cea mai mare civilizatie din toate timpurile dar fazele astea de Stapin al Lumii nu imi plac la ei. Impactul Americii asupra civilizatiei actuale este enorm – poate chiar de 20 de ori mai mare decit cel al Rusiei dar chestia aia cu ” imperialismul american ” nu prea e departe de adevar.
Si pentru stiinta ta – daca e sa fiu „pro” apoi categoric sunt „pro-francez” …
Un lucru stiu sigur – o sa dispara si Imperiul American – asa cum au disparut TOATE in colbul istoriei – intrebarea e ce vor lasa in urma lor ? …. admiratie sau doar ura si dispret ?
cat a costat racheta aiea cu care iau dat in cap ??
eu vreau un GBU ceva sa il trimit in cap lui Putin sau macar peste adunarea aiea de la Tiraspol cand au sedinta „soviet suprem plmeaa” si vexeti voi cum.se rezolva o treba .
acum hai sa facem un exercitiu sa vedem ce ar fi fost daca ii futeau una in cap lui AlAsad acum 11 ani ??
nu sunt fanul lui shTrump e mare prost si pampalau dar uneori imi plac republicanii si da xred ca este nevoie de un jandarm galactic cu baze militare peste tot.
daca isi lua AlAsad o Bomba in cap acum 10 11 ani nu mai aveam tot acest razboi in siria..
la fel si cu altii .. daca nu iinpocnestinla timp se transforma in dictatori tampiti care tfanaforma aceste ,one in bombe cu ceas sau fac razboi pe 10-20 de ani cu pauza de tigare ..
Se spune prin presa că a fost o drona mq9 reaper. Astea au fiecare câte 14 agm 114 Helfire. Prin 2017 o agm 114 Helfire costa 117.000 usd.
Hellfire Ninja. Cu 6 săbii rotitoare. Fără explozii la impact.
nu prea mai ai cum sa dai respawn dupa asa ceva…
S-a mai spus, s-a mai raspuns ca au fost explozii & incendiu. De la sabiile ninja? De la eventualu combustibil nears? Nu cred, banuiesc ca au dat cu o varianta mai clasica.
In plus, nush ce „efect la tinta” are ninja aia pe o masina de coloana oficiala – potential/probabil blindata.
Igor ,de obicei sunt pe lungimea ta de unda,Nu acum tata…
https://en.wikipedia.org/wiki/Maher_al-Assad
Daca crezi ca dementul asta care tortura PERSONAL dizidenti inca inainte de moartea lui tasu,de l a adus din Londra unde Bashar avea cabinet medical,insurat la casa lui…mosul l a adus TOCMAI CA STIA CE POAMA RARA e Maher…insa 99% din lume nici nu au auzit de el pt ca “Vestul “ are nevoie de Boggie Man …si o baga cu Bashar mare “blood thirsty dictator “ bla bla …saul pare prea babalau sa fie dictator…mai cu pantaloni pare nevasta sa https://en.wikipedia.org/wiki/Asma_al-Assad
pui problema intr un mod gresit.de ce crezi ca america e la furat de petrol.a oferit sal.baticilor alora libertatea la cara fara americani nici nu puteau sa viseze.ca aia sunt redusi mintal,asta nu e problema americanilor.au bagat 3 trilioane in razboiu asta,e normal sa caute sa mai scoata ceva,dar oricum n au cat petrol sa ia de acolo sa fie pe 0 macar,nici vorba de profit.si daca mi permiti sa ti adresez o intrebare ca tot spuneti ca sunteti filo francez,si astia le faceau vant la americani din europa,asta dupa ce zbierau ca apucatii sa vina americanii sa i scape de hoardele de nazisti,si dupa ce franta a fost eliberata tot de americani.asta cum o mai interpretam?
https://en.wikipedia.org/wiki/Petrodollar_warfare
@Avram citeste despre amenintarea de abandonare a petrodollar pt https://www.globalresearch.ca/hillary-emails-reveal-nato-killed-gaddafi-to-stop-libyan-creation-of-gold-backed-currency/5594742
Asta e dinarul de aur a lui Gaddafi…I au aranjat o interventie si lui
nu vreau sa par lipsit de respect,dar in opinia mea sunt mai mult speculatii decat fapte concrete.Nu neg ca politica externa americana e orinetata si pentru a pastra dolarul ca moneda in care se tranzactionaeaza resursele naturale,insa sa fim seriosi cu privire la potentialu unor sefi de triburi de prin africa de a se impune pe piata financiara globala.daca ii intrebi pe romani de ce a fost ceausescu mazilit,o sa ti spuna ca facea banca si ii lasa saraci pe americani,ceea ce e ridicol.si apropo,consider ca politica externa americana din ultimii 50 de ani a fost facuta de unii care habar n au pe ce lume traiesc,asta din informatiile publice,ca pe la spate fac manevre intre ei si la gloata ajunge ce le convine,aici nu ma bag.si ca sa inchei,e oarecum dreptul americanilor sa sa faca si sa dreaga pe planeta,adica tarile alea care in al doilea razboi mondial tipau toata ziua ca sa vina americanii la ce se asteptau?credeau ca vin americanii,le elibereaza teritriu si pleaca cumintei acasa?era normal sa se plateasca un pret….
D-alde noi n-avem ce face decat sa… speculam 🙂
Ar fi greșit ca americanii sa se retragă din Afganistan și Irak atâta timp cât aceste tari nu sunt stabilizate și au o direcție pozitiva de evoluție. Este mai scump și dificil pentru americani sa revină dacă acum se retrag din Afganistan și Irak care după cum evoluează situație, vor deveni din nou focare antiamericane, în lipsa prezentei militare americane. Da, americanii nu pot ramane pe termen lung în Afganistan și Irak.
Bre..parca lucrezi la Vocea Americii..
SUA cu Trump la conducere chiar se foloseste de superioritatea militară pentru a face legea in zona.
Iranieni s-au bazat ca vin alegerile in SUA si gata pot sa faca ce vor. Acum Ayatolahu scrasneste din dinti dupa razbunare numai ca opțiunile sunt limitate si cu consecințe imediate. Eu zic ca daca va incerca ceva atunci va fi sfârșitul regimului din Iran.
Ca și pana acum iranienii vor continua cu răpiri și ucideri de cetățeni americani precum și atacarea unor obiective politice, economice și militare americane. De regula prin interpuși. Adică organizații teroriste iraniene formate din membrii de elita ai Gărzilor Revoluționare.
Atunci o sa fie clar pentru toată lumea,că alianța Rusia-China-Iran,e un mare fâs!
China și Rusia vor da din gură și atât
da numa fani Viorica Marin pe aici 😀
Problema este mai mare …
https://adevarul.ro/international/in-lume/doi-dintr-o-lovitura-era-personajul-ucis-americani-bagdad-alaturi-bunul-prieten-generalul-soleimani-1_5e0f12ed5163ec4271ae9278/index.html
https://www.europafm.ro/premierul-adel-abdel-mahdi-asasinarea-unui-comandant-militar-irakian-o-agresiune-contra-statului/
https://adevarul.ro/international/in-lume/sua-cer-cetatenilor-americani-paraseasca-imediat-irakul-1_5e0f0afa5163ec4271ae3906/index.html
https://adevarul.ro/international/in-lume/dupa-uciderea-generalului-soleimani-sangerosul-lider-siit-moqtada-sadr-si-a-reactivat-miliitiile-semanat-teroare-randurile-soldatilor-americani-1_5e0f02bf5163ec4271ade6e4/index.html
Greseala USA!!!
Comentati
Ca sa omori un sarpe ii tai capul.
..absolut! Puteau sa o faca in alta parte si nimeni nu comenta.
Au făcut-o acolo unde s-a putut.
Dimpotriva. În sfârșit, SUA a procedat asa cum ar fi trebuit sa o facă, încă din anii 1980 de când, constant, cetățeni americani și obiective politice, economice și militare americane sunt țintă atacurilor teroriste iraniene. Pasivitatea este perceputa de iranieni ca o slăbiciune a americanilor și ii determina sa fie foarte tupeiști și incisivi. Trebuia odată pus piciorul în prag. Dacă Iranul vrea o confruntare mitara directa cu SUA, o va avea, însă nu din aia murdara, prin interpuși, cum vrea regimul de la Teheran ci o confruntare clasica, directa, pe măsură potențialului militar american bazata în special doar pe atacuri aeriene, punctuale, asupra obiectivelor, politice, militare și civile cu potențial militar sau care ar putea fi utile regimului de la Teheran.
Nu stiu ce sa zic. Pare-se ca actiunea asta a unit o tara care parea ca intra in razboi civil acum cateva saptamani.
https://www.digi24.ro/stiri/externe/proteste-masive-in-iran-dupa-uciderea-generalului-solimani-tara-e-in-doliu-prezentatorii-plang-la-tv-1240215
Trebuie tinut cont si de factorii de genul. Poate fi „rezolvata” chestiune iraniana fara o schimbare de regim politic? Si poate fi schimbat regimul ala doar prin forta militara?
Ce arata iranieni la Tv e doar propaganda. Acum o luna regimul a ucis cateva sute si alte mii sunt in inchisori.
In sfarsit unul competent in politica USA care discuta de la egal la egal cu DoD…Domnule,ne luminati si pe noi de ce e ,,greseala USA,,?
Sa vedem daca mai ramane navigabila Stramtoarea Ormuz.
Daca vrea US atunci ramane. Poate cu un anumit disconfort, dar ramane.
Acuma, ca sa vrea US e interesant de vazut unde vrea US sa vaza pretul crudului. Daca-l vrea mai/foarte sus sa ajute industria petroliera US & bancile de au bagat bani acolo si nu gaseste alte mijloace atunci se ingusteaza sau inchide, trateaza cumva cu sauditii & Kuweit. Daca-l vrea mai jos sa le dea in cap mai vartos la rusi & iran atunci ramane deschisa.
Doua talere din balanta petrolului, care-i una din balantele bazarului Middle East…
Cu siguranță va rămâne.Inclusiv tarile arabe din Golf sunt interesate ca Ormuzul sa rămână navigabil. Dacă va fi nevoie, SUA va distruge total flota navala și aeriana iraniana.
Sa vedem daca indraznesc s-o blocheze.
Hehe…
„Attacks against us will be met with responses in the time, manner and place of our choosing”
Vezi ma, daca se umfla tarâţa-n tine..
E un joc de sah. Urmatoarea mutare este la Iran. Dar este o mutare foarte grea. Pana acum Iranul a mutat in diagonală si SUA in lateral. Dar soc, acum SUA le-a luat nebunul si raman două posibilitati: prima ca Iranul sa înghită galusca si doar sa ameninte si a doua este sa actioneze. Daca acționează, este posibil sa treaca o anumita granița (americanii stiu care este aceasta ).
Si mie mi se pare ca americanii isi doresc varianta a doua. Doar o presupunere
Iranul va riposta ca pana acum. Prin atacuri teroriste. Iranienii nu sunt atât de sinucigași ca să își dorească o confruntare directa cu SUA. Iranul va ataca, cu celulele sale teroriste, obiective civile, economice, politice și militare americane acolo unde o poate face. Iranul prefera, din pragmatism, sa lupte murdar, cu SUA deoarece știe ca o confruntare directa ii va fi fatala.
Regimul are nevoie de o ripostă directa, altfel arata slab in fata propriului popor. Aproape zilnic oficialii iranieni anunță cum ii pot distruge pe americani. Ba chiar trimit si fregatele peste Atlantic. Iar poporul asta nu prea mai suporta sanctiunile…
Eu cred ca priviti totul prea simplist…Orientul mijlociu a fost, este si va fi un butoi cu pulbere. In cazul aparitiei unui conflict intre Iran si US, imi vine greu sa cred ca se va rezuma totul la simpla bataie intre cei doi beligeranti. Conflictul se va extrapola, vor mai atrasi si altii in conflict, iar o simpla rafuiala poate sa degenereze intr-un conflict regional. Nu uitati ca Iranul are si sustinatori in Liga araba. In acea parte de lume, fiecare are cste ceva de impartit cu celalalt. Fiecare asteapta un imbold sau un moment prielnic. Odata pornit un conflict regional, va fi nasol. Nu excludeti posibilitatea ca Iranul sa loveasca unul din aliatii traditionali ai US in zona. E suficient pt ca zona sa sara in aer… Pe de alta parte nu se stie cum se vor pozitiona Tircia si Rusia in raport cu US. Daca Rusia va sprijini masiv Iranul, cu armament si mercenari, vom avea un al doilea Vietnam. Nimic nu este atat de simplu pe cat pare.
Este exclus un nou Vietnam. Toate tarile arabe sunnite nu ii iubesc pe iranienii shiiti. Dacă s-ar ajunge la o confruntare militara SUA – Iran, Iranul nu ar fi invadat terestru ci doar o s-ar dtruge capacitatea militara de lupta, economia și infrastructura, cu aviatia militara și rachetele de croaziera. Ce ar mai putea face SUA? Sa sprijine cu bani, logistica necesara și consilieri militari, inclusiv suport aerian, pe opozanții regimului islamist.
@Sorin
Sorine, daca bine imi aduc aminte, in toate conflictele acestui mileniu, declansate de US, pe scara larga, americanii nu s-au limitat doar la lovituri aeriene. Conflictele au culminat cu desfasurarea unor forte terestre cu scopul daramarii regimurilor totalitare. Nu am vazut, in ultimii ani, ca americanii sa cheltuie o gramada de bani si resurse fara sa duca la un final cert actiunile declansate. Daca te apuci sa te bati cu un regim totalitar, o faci pana la capat, inlocuindu-l. Altfel, tot efortul e in van, fiindca dementul din fruntea regimului te va hartui intruna. Asta e parerea mea.
Americanii au acționat diferit, în funcție de scopul urmărit. În Iugoslavia nu au întrat și cu trupele terestre. În Afganistan și Irak, au făcut-o. Dacă nu vrei sa ocupi o tara ci doar sa ii distrugi capacitatea de lupta, în cazul SUA este suficient sa te folosești doar de aviație, Marina și bateriile de rachete sol sol cu raza medie și lunga de acțiune.
Siria, Irakul,Yemenul, Qatarul sunt tari arabe
Iranul este adversarul sauditilor. Lucrul acesta ar putea nuanta foarte mult intreaga situatie si ar putea chiar dicta unele reactii din partea marilor puteri din est sau ar putea genera tocmai lipsa unor astfel de atitudini. Depinde ce interese sunt mai urgente.
Iranul poate reactiona asimetric, dar nu are capacitatea de a rezista conventional. In cazul unui razboi de amploare, zona se poate transforma foarte rapid in ceva situat intre Siria si Afganistan. O zona, prrponderent montana, cu o suprafata importanta, aproape imposibil de controlat terestru. Multi refugiati. Terorism. Pe scurt, instabilitate prelungita si multiple riscuri.
In schimb, daca reactia SUA la eventualele miscari asimetrice ale Iranului va fi una de mai mica amploare, limitata la anumite locatii, in special cele cu potential nuclear, dar si prin incurajarea opozitiei in a forta o revolutie, asta ar putea reduce influenta iraniana in lumea islamica si ar putea produce chiar o schimbare de regim, fara a influenta major stabilitatea tarii.
Totusi, este extrem de riscant si imprevizibil. Foarte greu de anticipat ce s-ar putea intampla in realitate.
Cert este ca nu ne dorim nici o crestere a pretului petrolului, nici mai multi refugiați, dar nici o extindere foarte mare a influentei iraniene in Siria si Iraq nu este de dorit. Grele alegeri..
Noi, cu populismul nostru din ultima perioada, nu stiu cat de pregatiti economic am fi in cazul unei noi crize globale.
Sper sa fie pace, sau, oricum, nu un razboi prea mare..
Deja incepusem sa ma intreb cand vor incepe sa se miste. Parca prea au stat la incasat in ultimul an.
E interesant comunicatul Pentagonului. Sunt conștienți totuși că au asasinat echivalentul iranian al lui Mattis.
Iar Pompeo vrea o dezescaladă. Probabil și iranienii vreau una, după răzbunare. Se pare că și Bin Laden dorea o dezescaladă după 11 Septembrie.
E socant cum se reped toti tâmpii sa-i faca apologia lui Suleimani. Omul era un criminal, a omorat prin tot Orientul Mijlociu si si-a gasit nașul.
De la presa pana la tot felul de papagali de politicieni ii ridica osanale.
Penibil.
..omul era un „emisar”. Nimeni nu-i omoara pe astia. Cand faci asta ori esti inconstient ori disperat. E posibil totusi ca yankeii sa doreasca o escaladare pentru a spune pe urma ca ataca Iranul. In privinta retoricii iranienii i-au anihilat pe yankei. Asa ca provoaca ceva mai dramatic. Sau poate e disperare. Trump are alegeri si n-a anuntat congresul (care-i este potrivnic) cu privire la atac. Gestul este totusi o prostie. Atacul asupra unui individ controversat dar acoperit cu toate „alifiile” dreptului international s-a facut si cu ucidera unui oficial guvernamental irakian. Practic..in limbaj diplomatic SUA au declarat razboi atat Iranului cat si Irakului instantaneu. Eu cred ca Pompeo se scarpina acum olteneste la urechea ailalta cum sa dreaga asta…Chiar sunt curios cum o va face. Altfel ..maine se poate apuca si altcineva de acelasi lucru spunand ca ..”merge”.
Cand dobori cu o racheta AA o aeronava apartinand fortelor aeriene a unui stat cum se cheama? 🙂
Asta-mi aminteste de Iran Air Flight 655, saracii amarati…
Ayatolahii le scot ochii la yankey acuma ca cica Bush Sr se batea cu caramida-n piept ca el nu-si cere scuze.
Raspunsul era pentru stu
Ca de obicei, in razboi sufera prostii si nevinovatii.
Au mai fost accidente, nu doar Iran 655, d-asta azi interceptia avioanelor suspecte se face cu aviatia nu cu apararea AA…
Sa ne traiti! We’re good.
…ce legatura are?
Pai hai sa vedem care e “mai motiv” de razboi decat altul.
O arzi intelectual cu dreptul international p-aci de parca te-ai pricepe. Nu ne faci si antologia casus belli acum?
Cele doua tari sunt demult in razboi, doar ca nu l-au declarat oficial. Nici Rusia si Ucraina nu sunt oficial in razboi dar fac schimb de prizonieri…
Asa ca despre ce tot despicam doct firul in patru p-aci? Hilar e ca taman dictaturile o ard cel mai mult cu dreptul international…
Cine, eu? „O arzi intelectual cu dreptul international p-aci de parca te-ai pricepe” – ce anume am zis sa merite replica asta?
@TGeorge
Cred că nu e pt tine răspunsul lui nicolae…
Urmărește firul postarilor…..
Da, m-am prins pan-la urma; asa-i cand te bagi intre doi 😀
…uite ce-i mai mos nicolae eu o ard pe unde stiu. Unde nu stiu nu ma bag. Va las pe voi sa va certati. Da aici stiu. Am pregatirea necesara.
…” Nu ne faci si antologia casus belli acum?”…
..ba cum sa nu! Este istoria moderna a SUA, tara care a inceput o groaza de razboaie NEDECLARATE. Astea nu exista in istoria lor! Nu aia scrisa, aia oficiala! Ca nu le-a aprobat congresu’. Singurul organ care poate aproba asa ceva. Stii ei sunt intr-o bucla temporala. Le mor soldati peste tot in lume (de ce oare?) dar oficial nu-i consemnat! Ca numai congresu’ poate consemna asa ceva. Ce zici soldatii aia or fi vii? Ti-am dat cu apologia-n cap?
…”Cele doua tari sunt demult in razboi, doar ca nu l-au declarat oficial. Nici Rusia si Ucraina nu sunt oficial in razboi dar fac schimb de prizonieri
… Pe mine nu ma interseaza ca cele doua tari sunt demult in razboi! Asa e si Argentina cu Marea Britanie da nu-si ucid diplomatii in Africa..Fapta de azi noapte s-a petrecut pe teritoriul ALTUI STAT (element strain). Nu stiu daca poti rumega asta (ca-s intelectual) sau chiar nu te duce capu’ dar asasinarea cu sange rece ( aaa da.. si cu laudarosenia ulterioara) a unui cetatean strain (nu neaparat OFICIAL) pe teritoriul altui stat (alt element strain) este considerata ILEGALA si se pedepseste ………….cum vrea Iranu’! Cat despre Irak , Trump l-a pus intr-o situatie si mai jenanta. Un trimis strain (OASPETE) este ucis PREMEDITAT pe teritoriul sau desi avea acreditarile. Repet putea sa fie si un simplu turist tot ilegal era. Si in plus ce mai face „unchiu'” nostru? Mai ucide si un oficial guvernamental irakian. Ce zici? E normal? Nu legea internationala. Trump? Acu’ raposatu’ cu pricina se pare ca nu era prea iubit de yankei? Ei si! Lumea se oftica pe Putin da-l ia in serios.. cel mult al injura. Mie nu-mi place Madonna da n-o hartuiesc pentru asta Si ce mai era raposatu’ asta? UN TRIMIS! UN OFICIAL! UNDE? Intr-o tara terta! Cum se cheama asta? Se cheama ca Pompeo musai sa-si ia aspirinele inainte sa intre in biroul in forma de bostanarie caci tara sa tocmai a incalcat legistlatia internationala de doua ori si uzantele de vre-o 99 de ori de cand seful sau s-a apucat sa se laude cu asta..
…”Cele doua tari sunt demult in razboi, doar ca nu l-au declarat oficial. Nici Rusia si Ucraina nu sunt oficial in razboi dar fac schimb de prizonieri…”
Serios???
Cand a facut Rusia schimb de prizonieri cu Ucraina stimabile? Unde scrie asta? Si de cand sunt in razboi? Nu-s! Ca vezi matale….congresu’ rusesc ecsact ca ala yankeu nu consemneaza asta! Ce zici? Poate ne ecsplici! N-am fi consecventi si lipsa de consecventa e musai neseriozitate. Si poate barem esti naibii atent la stiri si citesti naiba cum trebuie. Pana si astia de la noi scriu in clar ca schimbul de prizonieri s-a facut intre Ucraina si LNR&DNR. Care Rusie domne? Bati campii! Rusia-i doar broker acolo. Asta-i oficial! Recunoscut de Franta si Germania care si-au pus semnatura pe un document. Cel mai recent ai zice Minsk 2. Mama lui de Drept international…
…”Asa ca despre ce tot despicam doct firul in patru p-aci? Hilar e ca taman dictaturile o ard cel mai mult cu dreptul international”…
DREPTUL INTERNATIONAL este o stiinta care aduna istoria relatiilor TUTUROR statelor! Inclusiv pe a celor dictatoriale. De aia-i DOCT. Acest „Drept” care nu-ti prea place tie ca-ti incurca borcanele…nu tine cont de forma de guvernamant, NU CRITICA REGIMURI. Ci impune un set de REGULI pe care daca te angajezi sa le respecti esti tratat ca EGAL. N-are nimic a face DICTATURA cu Dreptul International. Dictatura este un regim intern care tine de politica unui popor sau a unei tari dar Dreptul International acopera toate tarile indiferent de regim. Sunt acceptate toate. Apropos..URSS ( care era dictatoriala sub Stalin) a creat acest sistem international. Era parte al lui. Primul lucru pe care l-a facut a fost sa scoata in afara legii internationale RAZBOIUL. De jure este un DECRET asupra PACII. Acesta nu mai putea fi executat fara aprobarea ONU. Doar cu derogarile derigoare…De unde naiba sa stii tu asta? Tu…o arzi!
…mie sa-mi spui altceva. Cum se face ca cea mai „democratica tara” cea mai cea…aia „exceptionala” incalca cu o singura fapta doua legi internationale. Uciderea unui strain pe teritoriu STRAIN. Si uciderea unui localnic care-i era GAZDA! Ca unu era si uns cu toate alifiile internationale fiind emisar iar alalalt era oficial de rang inalt nici nu mai conteaza. TEO PETER Se rasuceste-n mormant.
Bravo, la polologhie nu te-ntrece nimeni.
1) Iran doboara un aparat militar al SUA, ce este asta? Conform cu parerea pe care ai exprimat-o, este asta o declaratie “neoficiala” de razboi? Da sau nu? Cum putem califica aceasta actiune? Si la ce raspuns da dreptul o astfel de “purtare”?
2) Rusia si Ucraina chiar au facut schimb de prizonieri. Marinarii ucrainieni au fost capturati de Rusia, nu de separatisti. O sursa, la plezneala: https://www.bbc.com/news/world-europe-49610107
3) Cum se cheama anexarea unui teritoriu al unei tari suverane, careia prin tratat i-ai garantat inviolabilitatea in schimbul renuntarii la nucleare? Dreptul international este “vorbe” goale fara o bata mare in mana.
4) SUA a facut nenumarate cacaturi de-a lungul existentei sale. Ca si Rusia. O poveste frumoasa s-a gasit intotdeauna. De ce? Pentru ca au putut. La fel si China, azi.
In conditiile astea tu desfaci firul in patru cu dreptul international in loc sa ne spui ce crezi de fapt despre asta… felicitari!
Dupa cum spuneam, astia muta piese pe tabla de sah in timp ce oamenii sufera…
https://www.hotnews.ro/stiri-international-233547 aici scrie ceva acu creca astia minte si tu ai dreptate nu?numai mincinosi dezinformatori in presa imperialista iauzi avionu a aterizat la moscova cum domle si frau Merkel asta se gaseste ea sa salute schimbul de prizonieri de razboi
Țemah a fost cerut de Putin. Nu exista nici un schimb de prizonieri altfel… Martorul cheie din ancheta MH17…
https://mobile.reuters.com/article/amp/idUSKCN1VS0FA
Ciudat cum s-au activat trolii la subiectul Suleimani…
Ordin de serviciu pe unitate?!
„Pana si astia de la noi scriu in clar ca schimbul de prizonieri s-a facut intre Ucraina si LNR&DNR. Care Rusie domne?”
Da nenea @Stu’, dar o stiu chiar si copiii de la gradi’ ca rusii sunt in spatele LNR&DNR si tot ce se intampla acolo este cu acordul lor, fara ei razboiul de nu doar ca nu ar fi existat, dar s-ar fi stins repede orice flacara aprinsa. Evident ca orice schimb de prizoneri se face cu acordul lui Putin, ca doar el joaca sah cu ucrainienii..
Remember „little green men” fara embleme care „pazeau” Crimeea? Toti stiau a cui sunt dar oficial erau orfani..
@Nicolae.
„1) Iran doboara un aparat militar al SUA, ce este asta? Conform cu parerea pe care ai exprimat-o, este asta o declaratie “neoficiala” de razboi? Da sau nu? Cum putem califica aceasta actiune? Si la ce raspuns da dreptul o astfel de “purtare”?”
Daca matale te referi la drona aia doborata acu ceva vreme, toti zic ca au fost in spatiul aerian Iranian.si nu prea avea ce cauta pe acolo..
Cazul asta este tras la xerox cu Su25 rusesc doborat de turci in spatiul aerian turc, cand rusii s-au ofticat dar n-au facut nimic pt ca nu aveau ce. Pur si simplu nici rusii nici americanii nu aveau baza legala sa riposteze.
In primul rand nu toti zic ca era in spatiul aerian al Iranului… hai sa nu ne jucam cu cuvintele.
Pentagonul zica ca nu, Iranul ca da. Cand declaratiile celor implicati direct (nu aia care scuipa seminte de pe margine si baga batul prin gard) sunt contradictorii, ce-ar face un inginer? 🙂 Incearca sa-si foloseasca logica? 🙂
Nu e nevoie sa intri pe teritoriul unui stat suveran ca sa vezi ce face. Drona aia bate mult in adancimea teritoriului stand sus si folosindu-si senzorii. Sa nu uitam ca americanii au si sateliti pentru asta.
Dar chiar si asa, sa presupunem de dragul discutiei ca a intrat. Daca nu vrei sa escaladezi, ridici aviatia si-i semnalizezi frumos sa se care. Nu o dai jos direct. De multe ori avioanele americane de tras cu ochiul zboara cu AIS-ul pornit fiind vizibile pe flightradar si altele asemenea, le poate vedea oricine…
Greseli se mai intampla si s-au mai intamplat iar atunci Pentagonul a fost cu ciocu’ mic.
Nici un caz nu este tras la xerox cu altul, asa cum nici ala ruso-turcesc nu a fost… acolo turcii au avertizat radio dar rusii s-au facut ca nu aud. A fost o declaratie din partea turcilor. Grecii si turcii isi fac din astea cum luam noi micul dejun. Totusi nu si-au mai dat demult jos avioanele.
Iranul a vrut escaladarea. A primit raspunsul. Sa vedem daca vor sa escaladeze sau se linistesc.
Dreptul international a inceput sa devina usor anacronic in fata noului mod de a purta razboiul prin interpusi si prin amestecul in treburile interne ale altora. O face toata lumea.
eu zic tot ca teorie a conspiratiei ca rusii au facut ceva in turcia ca doar dupa lovitura de stat nu a fost omorat ambasadorul american ci ala rus ,ca doar pretinii tii aperi cu orice pret ,doar maskirovska e mare
@Nicolae
„Pentagonul zica ca nu, Iranul ca da.”
Pai nu asa faceau si rusii cu turcii. Turcii ziceau ca avionul e in spatiul lor, rusii ca nu si nu. Probabil daca ne-am fi uitat atunci pe Sputnik si RT am fi aflat ca avionul Su25 nici macar nu era decolat din rusia cand „imperialistii” turci au dat cu racheta’n el, daca am fi vazut Hurryetdaily ar fi spus ca avionul era deja pe langa Ankara..
Ideea e ca in astfel de cazuri, discutabile de altfel, nu poti sa pornesti un razboi ca risti sa iti sara opinia publica in cap..
„Cand declaratiile celor implicati direct (nu aia care scuipa seminte de pe margine si baga batul prin gard) sunt contradictorii, ce-ar face un inginer?”
???
„Incearca sa-si foloseasca logica? ?”
Yes, sir.
Totusi, noi (cel putin eu) putem banui ca atat in cazul rusilor cat si in cazul americanilor (judecand dupa ispravile lor de-a lungul timpului, f multe exemple) este ca lor le place foarte mult pe terenul altora. ?
Apoi a mai fost un caz, diferit ce-i drept, cand niste militari US au fost retinuti de Iran, si nu aveau cum sa faca asta in apele internationale fara sa inceapa un razboi, corect?
Nu!
…dar o stiu chiar si copiii de la gradi’ ca yankeii sunt in spatele Angliei (in WW2 n.a.) si tot ce se intampla acolo este cu acordul lor, fara ei razboiul de nu doar ca nu ar fi existat..
Stii… OFICIAL SUA intra in razboi muult mai tarziu…de abia dupa ce Hitler FORMAL decalara razboi SUA. Istoria SUA in WW2 de acolo incepe oficial.. Asta pentru o necesara punere la punct.
Mai Stu dar nu spui nimic de romanul omorât acuma cateva saptamani la Ambasada din irak ? Totusi sper sa nu vrei sa spui ca aceasta explozie de atentate din Irak și Afganistan nu au nici legatura cu Iran ? Si mai ales cu acest general ce se plimba țanțoș prin Irak pe sub nasul americanilor ca si cand aia erau niste fraieri si deabia așteptau să le.mai puna careva o bombă….s fim f clari aceasta miscare americană vine după câteva luni de bombe împotriva bazelor si obiectivelor americane ….de ce ? După siria Iran si a cam luat lumea in cap … sper sa.primeasca macar 800 de tomahokuri în cap , cam atatea au dat americanii în Irak și da sper sa intre terestru în iran …..si da acea zona nu se va liniști niciodată până nu li se va scoate războiul din cap si mai ales cu răspunsuri pe măsură….si da daca nu exista un Jandarm istoria spune că va oricand se va ridica unul cu astfel de pretenții…..momentan a fost bine cu americanii …dar daca aveam Rusii pe post de jandarm al lumii ? Cum ar fi arătat o lume cu Rusia pe post de Jandarm????
Stii cum e comentariul asta al tau
Balarii
Cum a fost cu incercarea de a invenina presedintele unei tari vecine ???
Era o vreme cand in meniul rusilor se servea poloniu ..prin curier in toata lumea
Asa ca slabeste-o cu moralitatea si drepturile
Stiau ce face ..toti stiau ..asa ca le-a dat-o in bot direct ..fara ocolisuri
Chiar sunt curios ce o sa faca iranul
A început Iranul sa miște!https://www.dw.com/en/iraq-rocket-attacks-hit-central-baghdad-and-air-base-housing-us-troops/a-51888359
…Dreptul international nu-i o „balarie”. Este subsuma tuturor relatiilor dintotdeauna. Asa ca nu te slabesc. Aici nu-i vorba de rusi . E vorba de yankei. Cand e vorba de rusi sariti toti ca arsi. Ia mai sariti baieti si acuma! Ca puteti! Sau nu vreti?
Iranienii cu sprijinul sovieticilor au organizat diverse ‘operatiuni’. Adica sovieticii au dat palme yankeilor cu mina iraniana care avea o manusa irakiana. Well, yankeii au rupt mina folosita de sovietici. Sau, daca vrei, le-au stricat unealta.
Asa e bine?
Apropo: vă mai amintiti de eliminarea generalului Djohar Dudaev ?
Tu ăsta care ești tare în drept, cum îți sună arestarea și condamnarea la 10 ani de închisoare în Iran a unei profesoare cu cetățenie australiană? Ai habar despre ce vorbesc? Uită-te bine https://www.telegraph.co.uk/news/2019/09/14/second-british-australian-woman-jailed-iran-identified-dr-kylie/
Profesoara a trecut la greva foamei.
https://www.theguardian.com/world/2019/dec/29/iran-jailed-australian-academic-kylie-moore-gilbert-serve-sentence
Nu ție rușine să iei apărarea unor căcănari care se dau mari arestând femei?
Ca și cunoscător în drept te crezi îndreptățit să joci aici rolul avocatului diavolului? Nu mai pretinde atâta dreptate pentru căcănarii ăștia de iranieni care întemnițează profesoare acuzându-le de spionaj!
Dreptate se face când șmecherii (care se cred) o iau în freză!
Unde?
Topul pe care tu îl apreciezi a fost un criminal și un terorist șef. Genul asta de om nu merita sa trăiască. În sfârșit, SUA le-au arata iranienilor ca vor fi taxați dacă își mai fac de cap cu SUA. Nu era rău dacă era lichidat și ayatolahul.
nea stu,lasa gargara asta ieftina ca v-au aratat americanii exact cat faceti ,zero parale.E un gest de razboi pe fata,daca erati cu adevarat o forta ,in secunda in care generalul merea la cele 4224323 de virgine,Iranul declara pe fata razboi USA=lui,stapanii tai muscali veneau in ajutor si la fel si marele popor chinez.Si acum intrebarea,de ce nimeni nu a facut nimic din toate astea?Iranul jeleste trei zile si plange pe la televizor,in timp ce americanii le hacuiesc zilele astea celulele de proxy de pe teritoriul irakian,pana le trece lu astia jalea si durerea s-ar putea cand se apuca sa sune la telefon pe baietii care sunt gata oricand sa faca boom,sa gaseasca numere multe deconectate din retea.Rusii tai iubiti,o dau cu declaratii de how how si bau bau,sa nu excaladeze situatia ,sa fie oamenii atenti si blabla,asta dupa ce un general a sarit in aer.Are sange in instalatie Putinelul sa se bage in viesparul de acolo?Ca asta e o intrebare interesanta,nu blablaurile tale cu crime pe teritoriu strain si gazde si oaspeti,.daca Putinelul are sange sa se bage acolo,o sa va confruntati acolo cu o tara pe care eu de mult o astept sa intrati in coliziune cu ea,si anume ISraelul,ca am eu asa o teorie ca tot pseudo-capitalul ala al vostru,atat cat e,e pe mana evreilor,de la Gusinsky,Deripaska,Hodorkosvki si toata gama de mari afaceristi sunt in marea lor majoritate evrei si tare sunt curios ce o sa se intample cu economia voastra,in caz de coliziune cu statul evreu,ca atunci cand a venit marea criza economica din 2008 sau cand a fost,ca mi-e lene sa caut,au zburat sume de bani din Rusia spre toate paradisurile fiscale din lumea asta,mai ceva de cum zboara la noi sarmalele spre occident de sarbatori.AVeti sange sa va bagati cu economia voastra subreda si vai de ea ,intr-o confruntare vs USA-ISrael,asta e intrebarea pe care tre’sa ti-o pui,eu zic ca nu,si tot ce visati e maxim un razboi proxy,unde mai vindeti si voi ,o racheta,un kalash cel mult,dar facem si pariu ca militar direct nu va bagati ca nu va tine macaroana.
Iar nici pe chinezi sa nu te bazezi,aia asteapta cu sufletul la gura sa semneze cu americanii noul pact comercial,asa ca or sa ramana si aia la how how si blabla.
Practic USA a facut o provocare directa tuturor astora care incearca sa le contesta superioritatea de putere dominanta de confruntare si ce sa vezi,nimic,toti prin subterane,prin proxy,prin celule si omuleti verzi,ca atata se poate.In schimb pe net,mancati din americani la micul dejun de le sar fulgii,in realitate e putin mai diferit.
@Eroul Bula
Cum se face ca la ultimele alegeri in UK fii unor lideri importanti din Iran au candidat din partea unor partide…
Trump a avut dreptate să riposteze când vieți americane au fost pierdute și când o reprezentantă americană a fost atacată. Dar, după umila mea părere, a sărit câteva trepte cu asasinatul acesta (în plus într-o țară terță). Probabil niste generali sau ambasadori americani vor fi transferați în post la Sfântul Petre.
Atacurile asupra obiectivelor americane au fost dispuse de acest general. Asa ca este normala asasinarea liderului. Când vrei moartea șarpelui, ii tac capul.
Mda… Dar tara terta: „According to the Associated Press, the Iraqi Security Forces did not attempt to stop the mob and permitted them to pass a security checkpoint” catre ambasada.
SUA, vrea o schimbare in IRAK, asta e motivul: Irakul s a apropiat prea tare de Iran si Rusia. In Irak populatia e nemultumita de cei la putere…. uitativa cati oameni au fost ucisi la manifestatii !.Fortele SUA s au retras din Siria spre nordul Irakului, daca guvernul irakian devine ostil ,SUA joaca cartea Kurdistanului, vor ramane acolo si impreuna cu kurzii vor lovi Irakul daca va face un pas gresit impotriva SUA. In Irak afara de minoritatea kurzilor care este compacta, restul sunt multe triburi,cu diverse interese….. ce pot aduce tara in haos.. Asta fiind de folos SUA si Israelului. O alta componenta e intelegerea SUA-Turcia, cu cei 30-50 km zona tampon la granita, asta ca sa impiedice orice fuziune sau sprijin intre Kurdistanul irakian si minoritatea kurda din Turcia, tara care la randul ei are mana libera sa sprijine FDS care ocupa zonele parasite de kurzi si sa il alunge pe Basar si pe iranieni din coasta turciei si care va izola Turcia de Kurdistanul irakian,creand o zona tampon fara kurzi! Sa nu uitam ca si Iranul are minoritate kurda la granita cu irakul..
E o declaratie de razboi pe fata,are IRanul forta sa o accepte?Unde sunt fratii de coalitie turci si rusi,Erdi a tacut malc ,se pregateste sa lupte prin LIban,Putinelul a bagat un how how cum e alaturi de poporul iranian alaturi si blabla si asta a fost tot.Pt ce si-au plimbat astia hoiturile tot anul si au facut parteriate peste parteneriate cum mor cu americanii de gat cand e cazul.E uite ca acu e cazul,o sa vedem trupe maine,sau hai saptamana viitoare prin iRan de la rusi sau turci?Pe cat facem pariu ca niet,nici un picior de mare aliat.
Trump tocmai ce si-a castigat al doilea mandat cu lovitura asta,iar Iranul e cu spatele la zid,ori declara razboi direct Americii-sanse 0,00001% ,ori vesnicul razboi prin proxi,unde toti retardatii nu mai stau cu ochii dupa capre,acu stau dupa generali americani si cand ii vad se autodetoneaz.Cam greu spre imposibil ,mai ales ca astia sunt pe picior de plecare,iar daca sa zicem ca reusesc sa lichideze un general american,atunci o sa fie chiar frumos,avem si noi sansa sa vedem mult hulitul F35 daca e chiar asa o mare epava de avion cum multi sustin.ASa ca o sa fie interesant ,popcorn sa fie
„Erdi a tacut malc, se pregateste sa lupte prin Liban”
Vezi ca e LIBIA nu LIBAN !
Da ,corect ,greseala mea
popcorn dar la suprapret! asta pt ca se duc dracu toate: burse, petrol, inflatie etc
Mircea, dracu stie ce calcule si-au facut…. au escaladat e putin spus. Practic invita la reactii violente. O fi bine, o fi rau, nu stiu. Pe termen scurt i-a unit pe iranieni in fata dusmanului. 2 chestii interesante:
1) Germania pare sa dea vina doar pe Iran.
2) S-ar putea sa avem o a treia persoana importanta ucisa in atac: liderul Hezbollah Naim Qassem, neconfirmat oficial, doar pe surse.
Lucrurile sunt complicate in Irak, s-ar putea sa avem si factiuni care se bucura: cauta reactia lui Muqtada al-Sadr.
Nicolae, cam tot asa gandesc si altii
https://m.adevarul.ro/international/in-lume/de-optat-statele-unite-eliminarea-luisoleimani-iranul-provocat-iasa-lumina-1_5e0f0b935163ec4271ae40e9/index.html
Americanii i-au provocat pe iranieni sa iasa la lumina, dar, personal, nu cred ca o vor face!
Mutearea este la Iran insa sunt foarte curios in ce directie vor merge. Dupa parerea mea ei nu vor sta linistiti dupa una ca asta.
Tocmai au belit inca un Arhiduce Franz Fredinand…
3, 2, 1, boom…
Regimul de la Teheran va recurge ca pana acum, la atacuri teroriste. Va evita, dacă nu va fi constrâns sa o faca, o confruntare militara directa cu SUA.
Asta ma gandeam si eu. Vor finanta si aplauda orice dement capabil sa puna in scena acesta forma de… razboi daca o mai poti numi asa.
Salut. Eu cred ca ayatolahu Komenei la trimis pe general la moarte dupa ce a inceput sa-si faca de cap prin Siria si Irak, cred ca nea Dolnad la zguduit tare pe nea ayatolahu ca asta la oferit pe tava, acum nu-i ramane decat sa ameninte si el de ochii lumii,vor trece cateva zile si va fi liniste. Ma tot intreb ce cauta generalu Suleimani la Bagdad fara nici un fel de protectie informativa si logistica.
Nu se așteptau să îl omoare. Fata de ceilalti sefi de diverse organizații teroriste, generalul era oficial al unui stat. Lovitura e data a in stilul de „bagabont” a lui Trump. Ceva de genul „ba a ma-tii, ia de aici”. S-ar putea sa fie geniala sau foarte paguboasa. Sa urmărim si sa vedem ce va fi.
Trump a acționat pe fata. Și bine a făcut. Boala lunga, moarte sigura. Ori se liniștesc iranienii, însă nu cred ca o vor face, sau vor avea parte de o cafteala pe cinste.
Zeci de ani, din anii 1980, administrația prezidențială americana a tratat pasiv toate atacurile teroriste organizate de Iran, prin interpuși adică organizațiile sale teroriste, care au răpit și ucis diplomați și militari americani, atacat obiective economice, politice și militare americane. Din acest considerent, iranienii au considerat ca și acum americanii vor fi pasivi. Vor bate din gura și cam atât. E, acum iranienii au primit ce meritau.
Probabil ca are de a face si cu resursele de energie. A se citi in special petrol.
Acum situatie e cam diferita fata de anii „80:
1-statele unite produc destul de mult pe partea de sisturi
2-Canada, vecinul de la nord al USA (care exporta in USA o gramada) produc la fel daca nu si mai mult tot pe partea de sisturi.
3- usor se face si trecerea pe resurse alternative-electrice care se pot produce si din soare/vant
Toate lucrurile astea fac ca USA sa nu mai fie asa de sensibile la pretul petrolului si spus pe romaneste sa ii doara undeva ca inchid aia stramtoarea Ormuz. S-ar putea ca de fapt asta sa le bage bani in cont ca acum USA chiar exporta…
Sensibilitatea la pretul petrolului se simte in continuare, dar pe partea de „oferta”, nu de „cerere” ca pana acum. Adica industria petroliera din US si finantele care o… finanteaza. Adica le place pretul mare.
E drept ca restul economiei US vrea pretul jos 🙂
„trecerea pe resurse alternative”, soare-vant: oooofff, poate avem vreun energetician printre noi (fara interese in „regenerabile”) care stie cum functioneaza un sistem energetic national si ne lumineaza cu privire la dezechilibrele produse de soare & vant. Ai bagat sute de milioane euro intr-un parc eolian, bravo dom’ investitor! Ia de-aici certificate verzi si eu acuma tb sa fac Tarnita-Lapustesti. Si alte capacitati de productie pe care sa le pot porni in 10 minute. Deci factorul de capacitate mic la vant & solar + alte capacitati de productie cu ne-regenerabile care sa stea degeaba cnd bate vantu si sa intre in functiune ca sa echilibreze sistemu cnd nu bai bate (sau, alternativ, relee de frecventa care deconecteaza automat niste MW de consumatori – blackouts – ca altfel scade frecv sub 50 Hz), astea ma indoiesc ca inseamna „energie ieftina”. Uite-asa a facut Musk bani in Australia cu bateria aia de neam prost de i-a mai scapat de blackouts din cauza pariului lor pe regenerabile.
Iaca, factor de capacitate mediu 12%, cum ti se pare: https://www.cez.ro/ro/despre-noi/productia-energiei-electrice/productie-energie-eoliana/productia-remit.html
Dar mai multe si mai precise detalii asteptam de la un energetician (numai sa fie sincer 😉
daca imputiitii decapiteaza crestinibde craciun si dau pe toatee canalele ofociale nustou – dar neoficiale sinpe net e plin de filme ” ghidul tanarului terorist ”
astia au rezolvat probkema cu un singur foc – si chair poate au evitat un razboi.
pluaa noastra – cineva tfebuie sa faca treaba asta . cineva tfebuie sa fie jandarm sa bata si hotii care fura gaini in sat si sa bage la puscarie betivii care isi omoara in bataie copii si nevasta.. greu sa fii gabor – iti baga toti carne in frigider.. dar cand da de scandal repejor suna la Garcea.
Ce au folosit ca sa-l omoare?
Novichok…
https://www.theguardian.com/world/2020/jan/03/baghdad-airport-iraq-attack-deaths-iran-us-tensions
Au folosit aviatia.
Probabil asta:
https://www.armyrecognition.com/may_2019_global_defense_security_army_news_industry/agm-114_r9x_hellfire_missile_modified_for_cia_kills_avoiding_collateral_damages.html
Aia nu explodează. Au folosit normale sa fie siguri . Imaginile de la locul faptei arată explozii și foc. In plus pe general l-au recunoscut după….inel. în rest, fiecare dintre cele 72 de fecioare, are bucata ei de jeneral.
S-o crezi tu ca nu explodeaza. Mai citeste despre ultimele variante de Hellfire.
Dacă e aia din postul de mai sus, nu explodează.
:))))))))
Sursele zic Brimstone
Israelienii cred ca o sa mai numeasca niste colonii/strazi/orase cu numele Trump. Aia cred ca desfac sampania la momentul asta.. Bonus de Craciun pentru ei…
Deja au pisat șampania.
Nu sarbatoresc Craciunul,sunt pagani ??
Nu sunt fanul lui Trump, dar auziți aici ce declara 🙂
„Iranul nu a câștigat niciodată un război, dar nu a pierdut niciodată o negociere!”
http://mobile.hotnews.ro/stire/23578119
Nu a pierdut niciodata o negociere ? Tocmai am citit ieri cum si-au luat-o grav de la rusi acum ceva timp cand s-au impartit si reimpartit resursele de petrol si gaze din Marea Caspica. Rusii, prietenii aia ai lor „buni”. Dovada ca aia n-au mama n-au tata.
Ce-ai facut Bobiță!? ?
Brent Crude
68.76 > +3.79%
WTI Crude
63.41 > +3.64%
N-au vrut si ei sa anunte mai din timp..
Doar atat?
Numai bine sa devina rentabile si companiile lor care nu iau petrolul din pamant cu cana…
Decat atat…momentan. Io sper ca treaba asta sa nu escaladeze..daca vom avea un Hormuz blocat/warzone va sari in aer pretul petrolului..
Pai daca ala era omorit in Iran poate era un deranj pentru Tramp,dar moartea venit pe teritoriu iraqului ,dupa deranjul cu ambasada SUA si e cam greu de disculpat.
Felicitari USA !!!
Hai si cu Sergey Shoygu, hai ca se poate.
Covfefe
Lasa-l pe ala in pace ca nu se ajunge la astfel de face-off intre ai mari.
Hai cu toata specia umana..
dacă tot vrei să o arzi cu ăia mari trebuie să fi pregătit și cu altceva decât datul din gură ….că gura bate fundul.
regimul din iran este un atârnache ce se visează mare putere de prea mulți ani,o adunătură de extremiști care știe doar de bâtă….cum putin știe doar de bombardeaua nucleară.
dpmdv america a avut prea multă rabdare cu ei si mai bine rezolva iranul întâi decât irakul.
iranul a împânzit zona cu tot soiul de secte teroriste pentru că altceva nu poate,asta îi evaloarea si probabil tot asa va lucra si deacum inainte.
miscarea amricanilor a venit după o mutare a iranienilor dar toti îi plâng de milă pe ultimii.
vai ce mai vuiet,ce mai durere pe unii…hai sictir domnilor deotologi,probabil si pe ceausescu il plangeati la timpul cuvenit.americanii sunt in alerta probabil de dinainte de decizia eliminarii acestui nimic,acum abia asteaptă continuarea.escaladare sau negociere….isi permit orice scenariu,teheranul aproape nimic.
I-a mancat, acu’ se scarpina. Le merge suficient de rau cat sa rezolve problemele interne cu un inamic traditional extern. Pana cand aia isi vor aduce aminte ca ura nu tine totusi de foame.
In loc sa foloseasca banii facuti dupa ridicarea embargoului pentru a intari economia ca sa dea mancare la oameni s-au aruncat in jocul marilor puteri prin Siria si Irak.
Nici turcii, nici rusii nu-i iubesc.
Sunt chiar curios ce replica dau dupa asta. Nu trebuie subestimati totusi. Sunt buni si pot face multe daune.
P.S. Si oamenii pot fi inlocuiti, nu doar fiarele…
Nu stiu daca iranienii mai au un creier de talia lui Soleimani. Asta este cam greu de inlocuit. Cred ca pierderea este una dintre cele mai grele pentru Iran.
dacă liniśtirea spiritelor la intern este tinta lor atunci sunt mai prosti decât îi credeam,punct.
disperati la maxim.
Au escaladat in permanenta pe fondul problemelor de acasa. Nu e prostie, asa arata cand te agati de putere cu orice pret. Pare a fi disperare insa…
Pacat de cultura si poporul ala. Bine, asta se poate spune si despre coreenii din nord, chiar si despre noi….
Iranienii sunt orgoliosi. Pana acum au reactionat constant: au atacat sau arestat in Golful Persic petroliere, au doborat o drona americana, au sicant un portavion american, fac manevre navale comune cu rusii si chinezii, ataca ambasada SUA din Bagdad sau Israelul (e drept, nu indirect,dar o fac prin interpusi), etc.
Cred ca rusii si chinezii ii vor sfatui sa raspunda pe masura, ca sa testeze reactia americanilor. Se vor baza si pe lipsa de reactie de la doborarea dronei. Vor ataca ceva important de data asta, pt. ca au nevoie sa marcheze si ei un punct ca sa ramana in carti. Imaginati-va un distrugator sau un portavion american atacat si ovit de salupele rapide iraniene purtatoare de rachete in Stramtoarea Ormuz sub pretextul ca au intrat in apele lor teritoriale. Victoria lui David, indiferent de consecinte.
Rusii si chinezii cred ca d-abia asteapta sa se bage americanii intr-un nou Vietnam. Nu cred ca va fi cazul, Iranul e o nuca greu de spart.
Dar in schimb ii pot pisa cu rachete pana se satura. Daca vor. Eu zic ca d-abia de-acu’ devine interesant: ne ducem spre escaladare sau nu?
Da, se va merge spre escaladare. Este sansa maxima sa incerce sa loveasca in SUA in regiune si sa ii reduca influenta. S-au cam aliniat planetele si se doreste o noua ordine in regiune. Cu Turcia care se repozitioneaza, Irak, Siria, Iran, Yemen, toate sub tutela Rusiei (deocamdata), dar si a Chinei (care s-a inarmat extraordinar si acum vrea sa se afirme tot mai vizibil). Curios cum americanii au facut progresiv pasi in spate in ultima perioada, lasand in zona un vid de putere de care se profita evident. Intentionat? Daca se va intampla asa, vor urma vremuri tulburi in Orient, inclusiv pt Israel, Arabia Saudita si Emirate iar Afganistanul va fi pierdut (din nou).
americanii cu circul cu kurzi rusi si turcii au avut un scop anume pe care l-au atins ,toti pasii aia in spate si-au atins scopul
pana la urma, LRASM-ul nici n-are loc de cate Tomahawk-uri sunt prin sufragerii (a se citi VLS-uri). Nu tre’ si alea trase candva catre careva?
Se pot retrage definitiv din acordul nuclear. Cu toate centrifugile pornite, mingea va fi din nou la americani..
Tare imi e ca o sa vezi un prontisor saudit dus pe la cele 72 de virgine… Si inca una 2 rafinarii facute franjuri tot in Arabia Saudita si dupa aia nimic..
Posibil, chiar probabil. Militar, Iranul este mult peste Arabia Saudita, in opinia mea. De altfel au si demonstrat-o.
Foarte probabil. Inclusiv atacarea unor obiective americane, pe același model folosit pana acum.
Stiu ca nu e la subiect, dar daca exista cineva care se pricepe la absolut orice, tu esti acela psycho. Esti as in orice,incepand de la tehnica militara,strategii,politica(interna&externa) si pana la drept international. Cum reusesti sa stapanesti atatea domenii?
Nu Iran este slab ci US este prea puternică. Nu există stat,federatie, alianță care să i se poată opună.
ba da,chiar usa.
ce zici de …Afganistan!
Valabil si pentru rusi, nu? ???
Probabil iranienii nu doreau sa-l piarda pe Soleimani, dar cu siguranta doreau un raspuns militar din partea SUA.
Altfel nu ar fi cautat sa-i intarate atat. Atacuri in Arabia Saudita, incidentele de la ambasada din Irak…
Deci din punct de vedere strategic situatia evolueaza in directia dorita de Iran & pretini (Rusia).
Iranul vrea sa castige timp si victimizare pentru unitate interna. Pierderea lui Soleimani poate fi dureroasa, insa vor castiga timp atragand SUA in complicatii diplomatice cu Irakul si probabil intr-un nou razboi de gherila in Irak, plus o reactie patriotica la intern.
Rusia are de castigat multi $ in cazul unei noi instabilitati in regiune, ca urmare a cresterii pretului petrolului.
Deci Trump a scos un lider militar important din joc si a punctat la impresia artistica, dar situatia strategica regionala ramane cel putin la fel de complicata pentru SUA, lovitura asta nu a rezolvat nimic.
nu schimbă cu nimic jocul in zonă dispariția personajului.
iranienii strang din buci dar injura copios,pretenarul de la kremlin îi mangaie mumos pe capet si le promite marea cu sarea,israel abia asteapta ceva unda verde oficială,….in 10 zile lucratoare daca misca nașpa trag cu praștia.
si eu zic ca daca misca in front iranienii ,pt a masca pregatiri de un viitor razboi ,adica sa nu atace SUA direct ,Israelul va ataca tot ce misca iranian si tot ce sprijina iranul in Siria inclusiv armata lui assad ca sa asigure ariengarda americana in zona in plus o sa existe o suplimentare masiva de trupe americane pe teritorii controlabile usor Arabia Saudita deabia asteapta sa razbune atacul de la aramco
deja elemente din Divizia 82 Aeropurtata pleaca in Golf ,efectiv 3500
Probabil băieții aia au și ajuns.
plus că avem și valoarea electorală care se speculează la maxim in usa.
Ba lovitura asta le-a transmis iranienilor un mesaj foarte serios. Ca dacă va fi cazul, SUA va riposta militar, pe viitor, la toate atacurile iraniene.
știrile breaking in românica sau când puțoi neânțărcați pun titluri pe burtieră….
Salut Tovarasi, dupa ce gheneralul asta a puncat la capitolul hai ca se poate fiindca yancheii sunt amortiti si nu reactioneaza iata ca au reactionat si lau trimis direct in bratele fecioarelor, acum au un mare semn de intrebare cum sa o dea la cotit tinand cont si de situatia interna. Eu cred ca se vor potoli daca vor sa mai fie in continuare la putere si ar trebui sa schimbe si macazul cu finantarea organizatiilor teroriste si sa se gandeasca mai mult la popor.
Poate le mai dă vreo două până la sfârșitul săptămânii. Cu siguranță mai au iranienii niște jenerali pe lista cia. Când faci terorism de stat trebuie să fii constient ca e foarte posibil să sfârșești ca ăsta. Cred că Trump, pe lângă faptul că vrea să abată atenția de la el, e pe bune foarte pissed off de iranieni și nu mai are niciun chef de joacă. Eu cred că e doar inceputul pentru ceea ce înseamnă retalierea americană.
Iar s-au apucat persanii sa arda steaguri americane.
https://news.sky.com/video/us-uk-and-israeli-flags-burned-as-crowd-shouts-death-to-the-us-11900564
Mai mult de atat oricum nu pot face. ?
Bine ca n-au bomba atomica!
daca o aveau nu-i ajuta,dimpotrivă.alll hell broke loos,fact.
de la ars nu sesupara nimeni,mai nou nici de la garzile revolutionate/republicane după caz.
@Psycho, io nu cred ca ai vrea sa vezi intr-un mare oras al lumii un ciuhab care striga „Allah Akbar” cu vreo 10 kile de plutoniu la brâu..
Și cum își pune la brâu 10 kg de plutoniu când materialul respectiv ar avea un volum undeva pe la 500 de centimetri cubi?
Probabil cu o centura in 7 puncte…
Totusi ce am scris mai sus era un fel de satira, nu cred ca tehnic este posibil cu doar 10kg, ca plutoniul nu explodeaza asa simplu..
Doar ideea insine ca niste retardati precum ciuhabii ar detine tehnologia si miniaturizarea bombei atomice e inspaimantatoare, tinand cont de tipurile de atacuri teroriste ce au fost pana acum la nivel mondial.
Iti imaginezi ca niste focoase gen W80, W54 ar fi extraordinar de periculoase in mainile ciuhabilor chiar si daca nu ar avea vectori de lansare..
Adica cat o sticla de jumatate de litru
Asta e treaba lui, sa se descurce 🙂
De parca 10 kile de plutoniu gasesti la minimarket langa oalele sub presiune ,care putere nucleara antagonica SUA credeti voi ca risca sa ajunga dusmanul SUA pe vecie livrand plutoniu pt un atentat terorist ,daca 40 de ani au luat SUA sa isi aminteasca clar de de revolutia islamica si sa il puna ca motiv oficial pe tapet credeti ca SUA se vor mai opri cu si fara aliati dupa un astfel de incident
Cu vreo 1-2 zile inainte:
SecDef Esper Warns Iran: US May Take ‘Preemptive Action’
Lending weight to the secretary’s statement, Chairman of the Joint Chiefs Gen. Mark Milley appeared alongside and said Iran has been running “a sustained campaign at least since October,” targeting the US in the region. “We know that for certain. We know that the campaign has increased in tempo and intensity.”
Esper kept up the drumbeat by talking to MSNBC on camera after the briefing: “Enough is enough,” he said. “We have all the capabilities to either respond to further attacks or take preemptive action.”
Nimeni nu a bagat la cap,nimeni nu a crezut ca SUA va spune „Enough is enough” si nimeni nu a crezut ca SUA&aliatii vor lovi scurt si la obiect.
Actiunea era pe rol,se astepta momentul prielnic.Aia nu au bagat la cap ca nu au ce cauta in Siria si Irak,aproape de Israel si au facut greseli peste greseli ca arabii in Yemen.
Rusia,China si Iran faceau acum cateva zile „joint war games in ‘message to the world’ „.Mdea,si ce zic acum Rusia si China? Blah,blah si alte blah,blah,blah.Uncle Sam,Ne scuzati,nu ne bagam.
Acuma,SUA este pregatita de actiune,la fel si aliatii ei din regiune.
Si ca de obicei vor urma atacuri teroriste in regiune,pentru ca aia nu se pot angaja direct impotriva SUA cu ale lor o duzina de F-14 si F-5,ceva fieratanii rusesti si chinezesti.
PS: Vorba poietului: „Nu egzista valoare ca rachetele(si tancurile) americane”.
Aviz sugativelor de obiele rusesti,cand ai un buget al DoD(Department of Defence) de 1000+mld dollars nu prea are rost sa macani aiurea ca SUA „este prosti si faliti” si aialalti destepti si buni.Pentru ca tehnologia evolueaza rapid si nu tii pasul?Atunci ramai cu tehnica de sec.19-20,secolul 21 nu este pentru toti.
In aeroportul din Bagdad nu a murit numai Qasem Soleimani ci si liderul de facto al Badr Corps, Abu Mahdi al-Muhandis (ambii implicati in atacul asupra ambasadei si nu numai, se pare ca pregateau altele. Tot la se pare ca exista o legatura si cu Benghazi). Tot acolo mai fost eliminat si Mohammed Ridha Jabri care se ocupa cu PR-ul Popular Mobilization Forces (militie controlata de iranieni).
Istorie pe repede inainte:
27 dec -Irak un obiectiv unde erau si americani a fost atactat 1 mort si 1 ranit dintre americani + irakieni. Arma folosita un lansator MLRS (107mm) si cateva rachete produse in Iran (lasate intentionat sa fie gasite).
De saptamana trecuta paza “zonei verzi” (unde este ambasada US) a fost “incredintata” iranienilor prin numirea gen. irakian Tahseen al-Aboudi un loialist al lui Qassem Soleimani. Consecinta s-a vazut, nu numai ca “oamenii furiosi” care au asediat ambasada US aka Badr Corps (nucleul care au atacat ambasada) au trecut fluierand prin punctele de control dar si soldati irakieni care cica trebuiau sa pazeaza ambasada au participat la atac. Poate ca nu a iesit chiar rau pt. americani caci era clar Qassem Soleimani isi dorea cati mai multi morti din randul irakienilor pt. a muta ura pe americani si astfel sa scape de protestarii care cereau plecarea iranienilor din Irak, au mai fost si obictive urmarite prin atac dar nici unul nu s-a materializat caci americanii s-au miscat rapid.
Qasem Soleimani venise in Irak sa puna la punct rapiri si atacuri impotriva americanilor si intereselor lor din zona. Iranienii doreau escaladarea masiva a conflictului cu ei. De aceea se spune ca pregatea si preluarea totala a puterii in Irak, un fel de “lovitura de stat personala” prin impunerea oamenilor apropiati lui astfel incat Irakul sa devina un proxi iranian in adevarutul sens care sa fie folosit contra americanilor si aliatilor lor din zona (este controlat si acum dar se dorea total, ai nevoie de oameni total devotati in astfel de situatie).
Cam tot ce insemna atac contra americanilor facut de proxi- iraniene trebuiea cel putin aprobat de el.
Este o pierdere imensa pt. iranieni, cineva ca Qasem Soleimani nu apare la fiecare colt de strada iar experienta si relatiile lui in jocurile de putere zonale si de ce nu si globale erau colosale. Acest personaj nu se ocupa numai de Irak ci, in mare parte, de cam tot ce insemna hard si soft power a Iranului.
O parte din irakieni (probabil si iranienii) au sarbatorit pe strazi eliminarea lui.
https://www.youtube.com/watch?v=oTPKJtPWNRQ
Americanii au o vorbă: play stupid games, win stupid prizes. Data viitoare pot sa le spună băieților sa numai dea tag-uri cu numele șefului pe zidurile ambasadei.
In inceput de an intens, care va avea greutate in lunile urmatoare. Primul eveniment este aprobarea parlamentului turc pentru aventura din Libia.
Celalalt prezentul eveniment, care poate avea doua consecinte: razboi in golf sau Iranul alergand catre arma nucleara, ceea ce va insemna tot razboi in golf.
Iranul s-a scarpinat …pana si-a facut rana si a intrat intr-un scenariu al US Army. Doar asa se explica rapiditatea raspunsului. Scenariul N500si ceva, sigur are si n variante in continuare. Una le-a fost indicata de Trump, negocieri. Depinde de ayatolahi. Cel mai bine ar fi sa se fereasca ca de dracu’ sa creasca viteza la centrifugele nucleare sau sa atace un aliat al SUA. 3 zile cu rachete de croaziera nu va spori dragostea pt ayatolahii siiti din partea sunitilor (si altora). 85 de milioane se hranesc greu si fara razboi. Restrictiile si lipsa alimentelor a mai rasturnat regimuri dictatoriale.Un mic blocaj maritim va produce foamete. „Prietena” rusie n-are suficienta mancare nici pt ea, de China nu mai vorbim.
https://m.hotnews.ro/stire/23579263
Încă unii trimiși la fecioare. Spuneam de ieri asta.
Trump tot timpul a reactionat in forta. A murit un soldat in Afganistan a folosit MOB , s-a folosit armament chimic in Siria a lansat cateva sute de tomahawk, acum l-a matrasit pe nenea asta. Si americanii de rand apreciaza asta.
Câteva sute de tomahawk? Wooow
Au fost un pic peste o suta,old stock missiles.,decat sa le caseze au dat jos cateva hangare si 2-3 piste la 2 baze aeriene …GOOD PR STUNT…??
https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Atacul_de_la_Shayrat_din_2017
De la cateva sute la un pic peste 100…dar de fapt au fost 59
https://en.wikipedia.org/wiki/2018_missile_strikes_against_Syria
De aici mi a ramas 100 si un pic…wtf man I have a life,can’t google shit all day long ??♂️
Ross stiu…eu am dat un google ca mi se parea cam mult ce ati zis voi.
pt cateva avioane si buncare cate au fost distruse mi se parea f mult…
cu 59 nici nu si-a golit celule de mk 41 un Ticonderonga pe jumate
Tico ala mai cara si rachete AA nu doar toporisti…
O suta si ceva stiam si eu dar mi-a fost lene sa caut numarul exact. Ideea conteaza nu numarul.
http://www.contributors.ro/global-europa/premisele-interventiei-militare-a-s-u-a-in-regiunea-golfului-persic-1990/
Un articol scris de domnul Petre Opriș, despre evoluțiile economice și politice premergatoare războiului din golf……
Indecizii politice și diplomatice, scenariu pt filmul :
Petrolul, dolarii, arabii și tomahawk-ul 🙂
Blasts Heard in Baghdad Amid Reports of Rockets Landing in US Embassy! https://sputniknews.com/middleeast/202001041077945318-us-embassy-in-baghdad-comes-under-rocket-attack–reports/
Cit de idiot poate fi un erou general sa se lase omorit de niste rachete? Si dupa ce a fost macelarit sa existe si suparare. Oare ce a crezut ca dusmanii lui ar fi trebui sa-l onoreze, linguseasca? Oare nu ar fi trebuit ca idiotul sa ia in considerare ca ar putea sa fie explodat si sa ia, eventual, masurile de riguare?
E absolut stupid sa protestezi ca dusmanul caruia-i cautai moartea a fost mai rapid decit tine si ti-a tras-o
uneori e nevoie de eroi… sau mai la moda acum, de martiri 🙂
A fost hăcuit de o racheta Ninja, nu explodat.
Operațiune chirurgicala.
https://m.hotnews.ro/stire/23579659
Vad ca pe iranieni ii mananca barbile
Adevarul ca pot lovi unele baze de pe lângă ei dar sunt curios si daca au tupeul sa o facă
Deci linga Aeroportul din Bagdad se afla 🙂 Real Time Regional Gateway (RT-RG) 🙂
https://en.wikipedia.org/wiki/Real_Time_Regional_Gateway
„The Iranian commander arrived in the Iraqi capital aboard a commercial flight of the Sham Wings, a Syrian private carrier, according to several sources” 🙂 „Cham Wings Airlines begins its first weekly flights” 🙂
https://paxex.aero/2020/01/baghdad-flights-suspended/
Ai ce facusi mai nene ma ? 🙂
https://www.electrospaces.net/2019/09/from-9-eyes-to-14-eyes-afghanistan.html
noi suntem pe alb,cumva la categoria „si alții”….
Noi mai mult hummint….
Signint mai greu, că nu vor „imunizatii” să le fie cumva interceptate telefoanele….. ?
insecuritatea politica internă mai degrabă.
si asa mă mir cum pot da acces la documente fierbinti unor personaje de doi bani cum gasesti in structurile de securitate romanesti unde toti is neamuri.
Ce este o adevarata palma pt iranieni pe langa omorarea in sine a lui Soleimani este si nivelul informativ pe care-l au americanii chiar la ei in Iran, Sa ai succes total intr-o astfel de operatiune, inseamna ca baietii au stiut totul la fixometru.
Categoric au stiut, lovitura a fost data la mare arta! Nu risti un atac pe pamant strain decat daca tinta merita. In zona aia, pe linie informativa liderul se numeste Mossad. Israelul cunoaste inamicul arab pana in maduva oaselor-ei sunt cu carca (agentura) iar americanii cu ochiala (supraveghere prin satelit). Combinate dau rezultate dupa cum se vede! Iranienii au ce-au cautat…si vor mai avea. Dupa cum vad, SUA a lasat naibii drepturile omului?si a trecut la lichidarea fizica a tuturor inamicilor de varf. Perfect normal zic eu, starpind raul de la radacina grabesti vindecarea! Oricum, iranienii stiu acum ca SUA nu glumesc, intrebarea e cum o vor da cotita ca sa isi pastreze imaginea de „mare luptator contra necredinciosilor” in fata lumii arabe. Iar Garda Revolutionara o sa si-o ia in bot rapid…sa nu uitam ca gardistii lui Saddam, si aia de elita, au belit-o rapid cand s-a ocupat SUA de ei! Bineanteles, cica gardistii iranienilor sunt mai buni conform arabilor, insa eu cred ca sunt doar fanatici indoctrinati cu islam extrem.
Sunt convins ca clericilor iranieni le tremura salvarii la gandul ca americanii ar putea ajunge si la ei! Rugaciunile si amenintarea cu moartea SUA nu ii vor ajuta nicicum.
Kill the Salami!
Beware of the Shawarma!
Love the Sarma!
Trump twitter:
Iran is talking very boldly about targeting certain USA assets as revenge for our ridding the world of their terrorist leader who had just killed an American, & badly wounded many others, not to mention all of the people he had killed over his lifetime, including recently…
…hundreds of Iranian protesters. He was already attacking our Embassy, and preparing for additional hits in other locations. Iran has been nothing but problems for many years. Let this serve as a WARNING that if Iran strikes any Americans, or American assets, we have…
…targeted 52 Iranian sites (representing the 52 American hostages taken by Iran many years ago), some at a very high level & important to Iran & the Iranian culture, and those targets, and Iran itself, WILL BE HIT VERY FAST AND VERY HARD. The USA wants no more threats!
„…important to Iran & the Iranian culture, and those targets, and Iran itself, WILL BE HIT VERY FAST AND VERY HARD”
Distrugerea de bunuri culturale este consideratà crimà de ràzboi (rezolutia 2347 a Cosiliului de Securitate a ONU, semnatà inclusiv de SUA).
Dar asta este valabil pentru prosti, SUA este deasupra legilor internationale.
Ohhhh… Vai tu … De parca Trump cu manuta lui le alege+bombardeaza (tintele alea 52), nu unii de pe la DoD+Pentagon+USAF.
Ce imi place la Trump e ca arunca vorbe/mesaje (din inconstienta/prostie/inteligenta), iar prostii nu le gandesc; doar le iau mot-a-mot.
Nu este vorba de cine le alege ci de ce este ales. Dacà vorbeste de 52 de tinte, poate stie si de care este vorba de povesteste de importantà culturalà.
SUA s-au abtinut sà bombarderen Kyoto, imens patrimoniu cultural japonez, nu numai datorità prezentei împàratului.
Dar acum trebuie sà dea credibilitate vorbei apocrife cà Statele Unite ale Americii sunt singura tarà care a trecut de la barbarie la decadentà fàrà sà cunoascà civilizatia.
Daca tot e subiectul civilizatie,poate imi explici si mie MIrcea de ce Franta l-a primit in exil pe Ruhollah Khomeini,stiindu-se foarte clar cine era si ce reprezenta Ruhollah Khomeini ?Ce scrie Trumpi pe net,e egal cu zero,America am impresia ca isi cam doreste un razboi,nu au uitat cum au pierdut IRanul si cum au fost goniti de acolo de retardul pe care voi l-ati sprijinit si i-ati oferit azil.Cred ca a cam sosit timpul ca AMerica sa plateasca niste datorii din trecut.Ati pus capat a 2500 de ani de istorie si ati ajutat la indepartarea ultimului sah persan,ajutand la crearea mizeriei de stat care este astazi iranul,o porcarie religioasa de doi lei,condusa de ideile lu’Ruhollah Khomeini si anume unirea islamicilor intr-o singura super putere si lupta impotriva occidentului.De ce ati ajutat la asa ceva inca nu am gasit un raspuns care sa ma multumeasca,ati ajutat la scoaterea Iranului de pe o trasa occidentala(sub ultimul sah se luasera o gramada de masuri care sa deschida iranul spre civilizatie)spre ceea ce vedem astazi.
Ai o viziune partialà si deformatà despre Franta si Khomeini.
În primul rând nu stiu de ce mà bagi pe mine, spunând « voi ati… » Cine «noi » eu si statul si poporul francez ? Cà nu am cetàtenie francezà. E adevàrat cà la vremea respectivà lucram la câtiva kilometri de resedinta lui de la Neufle-le-Château, si treceam aproape zilnic prin fatà, dar te asigur cà nu numai cà nu l-am sprijinit ba chiar nu l-am vàzut niciodatà.
În al doilea rând Khomeini nu a avut azil politic în Franta. A venit si ràmas cu viza turisticà prelungità. La interorgarea autoritàtilor franceze dacà sà-l expulseze, sahul Iranului a ràspuns cà îl preferà în Franta decât într-o tarà musulmanà.
În schimb, Franta a acordat azil politic lui Bani Sadr, ultimul prim-ministru al sahului si a blocat acordurile cu Iran în cadrul Eurodif (livrarea de o cotà parte de plutoniu si rambursarea împrumutului de 330 milioane de dolari), fàrà sà vorbim de ajutorul militar acordat Irakului în ràzboiul sàu cu Iranul.
De asa sprijin, m-asi lipsi
scuze,nu stiam ca nu ai cetatenie franceza si nu o faceam ca o acuza,credeam ca te identifici cu Franta din toate pct de vedere si nu vad absolut nimic rau in asta,eu nu sunt un anti francez de nici o culoare,.Stiu ca nu a avut azil politic conform actelor,insa hai sa fim seriosi,viza aia turistica prelungita a fost o forma mascata,sa nu ne pierdem in detalii birocratice.Franta putea foarte bine sa nu o ofere,stiind prea bine cine este individul,mizand pe el.Serviciile secrete franceze au ales din Iran cartea asta si au jucat-o bine,drept urmare Franta si la ora actuala are super relatii cu IRanul,drept dovada ultima surpriza pregatita de Macron lui Trumpi de i l-a adus la masa pe iranian.
Din ce mai tin eu minte,americanii daca nu ma insel au blocat celor de la TOTAL niste proiecte extrem de mari in IRan chiar acum trei sau patru ani+altele care sunt realizate cu IRanul.DIn Europa ,Franta e tara cu relatiile cele mai puternice cu IRanul,lucru care s-a si vazut,Macron nici pana la ora actuala nu a spus mai nimic pt ca pt Franta IRanul e o piesa grea.
La fel si in RUSIa,Totalul are o gramada de investiiti in plan sau pe rol, prin Siberia,+singura lor autostrada MOScova St PT e facuta tot cu ajutorul francezilor.Asa ca pana la urma politica e facuta in mare parte din bani si interese,nu de valori si civilizatie.
Iar declaratiile lui TRUMPI pe tweeter le-as interpreta exact invers,ca doreste sa schimbe neaparat regimul de la Teheran si ca nu se va atinge de monumentele istorice ale persilor,americanii nu sunt retarzi,stiu sa duca razboaie,nu ataca obiective istorice,in schimb tot ce tine de infrastructura si telecomuncatii ti le fac varza ca nimeni altii.
Te-ai referit la sprijinul de la vremea respectivà
Alexandre de Marenches, seful SDECE (spionaj – contaspionaj) de atuncea a spus chiar cà i s-a propus sahului sà-l « elimine » pe Khomeini propunere refuzatà. Si stii cum era retorica khomeinistà atuncea ?
Marele Satan (SUA) si cine era micul Satan ? Nu Israel, ci Franta !
Cât despre relatiile actuale, (fàrà Khomeini) sunt o altà poveste, în care americanii îsi fac de cap unilateral si amenintà pe toatà lumea.
Pai si daca micul Satan era Franta,de ce sa accepti sa ajungi acolo,riscand sa patesti ce sustii ca a spus seful SDECE?Pt ce sa te supui la asa ceva?Eu de asta iti spun,ca nu prea cred in variantele citite ,pt ca nu se leaga multe si toata lumea incearca sa fuga de raspundere.Pt mine lucrurile stau mai simplu,Iranul era sau este,habar n-am cat mai detin ,posesoarea unor rezerve de petrol ce reprezentau 10% la nivel global si gaz parca in cantitati si mai mari,iar pt acestea s-a dat o batalie crancena,iar americanii au fost scosi din joc,iar Franta ,din punctul meu de vedere a avut un rol major in asta.De asta l-a si acceptat pe Khomeini pe teritoriul sau cu viza de turist,ca deobicei asa lucreaza serviciile secrete,cu turisti,si la noi au fost plini de turisti rusi pe la revolutie,atunci i-a apucat si pe astia sa viziteze frumusetile patriei ,cum si pe Khomeini l-a apucat dorul sa vada valea Loarei inainte de revolutia islamica.Coincidentele astea,ceva de speriat
Nu numai de Marenches, ci si Dick Marchinko, in Seal pe atunci, a fost refuzata ideea de Pentagon si au trimis Blue Light
Peugeotul meu 206 Sedan+ din 2008 e „made in Iran”.
Iranul era cea mai mare piatà de desfacere externe pentru Peugeot înainte de poruncile stàpânului american
Se trimiteau piese detasate pentru a fi asamblate în Iran
Aolhassan Banisadru nu a fost ultimul prim ministru al sahului. A fost primul presedinte al Republicii Islamice Iran.
Confuzele mele. Si el, ca si ultimul prim ministru al sahului, Chapour Bakhtiar, au primaat azilul politic în Franta.
Io cred ca macar Louis XVI si consoarta cu cozonacul te contrazic la capitolul unei „singure” tari care a trecut de la barbarie la decadenta fara sa cunoasca civilizatia 😀 . A l’avance, s’il vous plait monsieur 😉 .
Ilustrul nostru compatriot Emil Cioran spunea cà pentru el au existat numai douà civilizatii , cea greacà si cea francezà.
Cet despre Regina Antoinette si a sa „brioche” este o inventie.
Acum dacà vrei neapàrat ca sà scrii ca sà te afli în treabà, n-ai decât…
Mai era unu ca tine, prin 90, dar culmea, acela cumva a revenit la realitate. S’il vous plait monsieur Raducioiu ….
exact asta era concluzia care trebuia trasă?
ălora are au tras cu tunul in statuile lui budha in afganistan nu le-a mai ars nimeni steagul ca marelui satan.
S-ar putea sà trimità B-52, c;à tot e cultural…
https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=WT1L5swMMVI&feature=emb_logo
Tu tocmai ai spus sa iubim turcu.. 🙂
a fost assimilata complet de bucataria noastră.100% tradițional.
Nu.
psycho o nimeri: „Sarmaua..it’s moin!”
https://www.youtube.com/watch?v=x9ffXnJQ0xE
Daca o mai dau in balarii de superioritate englezii Nu vor avea numai scotienii si irlandezii pe cap,ci si pe noi europenii
O sa aibe Boris ceva speech de tinut
https://youtu.be/rkb_ZUd5SaE
Da, clar. Sarma, kofte, kaymak, pastirma, kimyon, susam, komposto.
Pe de alta parte si saorma a fost asimilata. Cu de toate. 🙂
si aseară pe realitatea tv se discuta pe temă….
fota si diaconescu par si sunt defapt cei mai competenti pe linia asta externă geopolitică,contactul intim cu statul datorita functiilor avute le confera multă siguranta si claritate in dezbateri.restul analistilor ziaristi o ard mult prea emotional si cumva „stângist” in anumite momente.sunt de acord si ca noi extern numai existam de ani buni ,doar asistam la jocurile altora
+ chifu la cei de mai sus.
Constat cu satisfactie citind comentariile cât de mulți analiști geostrategici specializați în problemele Orientului Mijlociu există în România, printre noi, dintre noi.
Știe cineva un gletuitor bun sa ma ajute la renovarea unui hol și a unei bucătării?
Google-it? Sau e prea greu 😀 ?
Cred ca ai uitat un aspect important cu privire la analiștii geostrategici de pe site, mulți sunt plecați (inclusiv gletuitorii)
Sa facem dracu’ ceva atunci sa ii aducem pe gletuitori acasă, ca ăștia nu pot da cu glet remote!
A fost hăcuit de o racheta Ninja, nu explodat.
Operațiune chirurgicala.
…de extirpare a unor tumori maligne,operatie neinvazivă sau cel mult partial invazivă?asigurată prin programul de asistenta si finantare medicală al pentagonului.
https://adevarul.ro/international/in-lume/video-corpul-neinsufletit-generalul-qassem-soleimani-ajuns-acasa-iranienii-iesit-masa-sa-i-aduca-omagiu-1_5e11b8695163ec4271bf3715/index.html
la pachet si feliat.doriti si cartofi prajiti pe lângă?
Doar daca e Halal…??
Nu esti normal..
Invadarea Iracului a dus si la un bailout de 7 triliarde dolarei.
Sa vedem ce o sa iasa cu Iranu.
Polandball
https://i.imgur.com/gBMHZxS.png
Parlamentul irakian a adoptat un text în care se cere plecarea trupelor coalitiei (americane) din Irak.
Pe de altà parte, Irakul va cere condamnarea atacului american în fata instantelor ONU.
Good job Donald, keep it !
Pleasca pentru Kurdistan…
Primul ministru irakian afirmà cà vizita ràposatului era în cadrul unei misiuni diplomatice LA CEREREA AMERICANILOR. Dacà e asa, e din ce în ce mai frumos…
https://twitter.com/ejmalrai/status/1213833855754485762
pai se supăra onu dacă-l feliau pe teritoriu iranian,era declaratie de război in toată regula.asa yankeii l-au invitat mumos la ei în bătătură recte irak…altă specie de bravi luptători pentru libertate si dezrobire de supt marele satan.
au făcut ce mulți isi doreau pe ascuns in fata oglinzii dar acum o ard deontologic si ingrijorati pe la agentiile de presă.
i’ts done,se fini !
regimul din iran juca cu prea multă multa dezinvoltura prin zona aia deja aiurita la maxim…siria,israel,turcia,kurzi,arabia saudită,rusia,etc,samd
dacă iranul a inteles ceva și ce anume vom vedea cât de curând.
deocamdata se pare ca iranienii joaca cartea ,sustinerii democratice a eliberarii de sub jugul imperialist al irakului ,popor tovaras si pretin
Singurul lucru ce conteaza in Orientul Mijlociu cu privire la prieteni si dusmani, rivalitatea ramurilor islamului:
https://en.wikipedia.org/wiki/Islam#/media/File:Madhhab_Map3.png
pai harta aia nu se reflecta in parlamentu Irakian , iar decizia asta cam da apa la moara multor de pe siteul asta care au mizat ca iranul nu va face nimic direct ci doar prin proxy ,ma intreb cum o sa omoare ei americani daca ii gonesc din irak
Cei care au aplaudat in parlament decizia de retragerea a trupelor americane au fost shiitii (restul au boicotat). Irakul tocmai si-a tras una singur.
Sa vedem daca si guvernul va aplica rezolutia neobligatorie a parlamentului.
Ràspunsul Iranului va fi militar si va viza direct pe americani https://edition.cnn.com/2020/01/05/middleeast/iran-soleimani-khamenei-adviser-intl/index.html
Nenea ala cu ochelari din care citezi cu „raspunsul militar” imi aduce aminte de PR-istul lui Saddam.
Ma intreb ce vor face americanii daca, destul de probabil, guvernul irakian le va cere sa plece. In alta ordine..cred ca arata multora calea corecta, ai ceva dusmani ii declari teroristi si imediat racheta in cap..indifferent unde cum si de ce..cred ca rusii iau note acum.
Păi am impresia că generalul separatist Djohar Dudaev fix așa a intrat în istorie , lovit de o rachetă sovietică ( rusească ) , în timpul Primului Război Cecen .
Așa că nu-i mai învinovățiți pe aliații strategii și transatlantici , au avut de unde învăța ce și cum .
get real !
Da..doar ca inainte se facea treaba cu ce avea omul prin casa, o umbrella,o andrea..ceva otrava de soareci..acum ca exemplul e dat si calea deschisa lumea poate respira usurata si iesi din dulap..
„The U.S. State Department has designated the Iraqi militant group Asa’ib Ahl al-Haq as a terrorist group. Leaders Qays and Laith al-Khazali received their own designations.”
Si ei au fost implicati in atacul asupra ambasadei.
Department of State: „Qassem Soleimani and Abu Mahdi al-Muhandis were responsible for killing peaceful Iraqi protesters who objected to corruption and the Iranian regime’s meddling in Iraqi affairs. That’s why ordinary Iraqis are not mourning their demise, but celebrating it.”
Ce pregatise si ce atacuri pregatea gen. Qassem Soleimani:
„(Reuters) – In mid-October, Iranian Major-General Qassem Soleimani met with his Iraqi Shi’ite militia allies at a villa on the banks of the Tigris River, looking across at the U.S. embassy complex in Baghdad.
The Revolutionary Guards commander instructed his top ally in Iraq, Abu Mahdi al-Muhandis, and other powerful militia leaders to step up attacks on U.S. targets in the country using sophisticated new weapons provided by Iran, two militia commanders and two security sources briefed on the gathering told Reuters.
Soleimani picked Kataib Hezbollah to lead the attacks on U.S. forces in the region because it had the capability to use drones to scout targets for Katyusha rocket attacks, one of the militia commanders told Reuters. Among the weapons that Soleimani’s forces supplied to its Iraqi militia allies last fall was a drone Iran had developed that could elude radar systems, the militia commanders said.
Kataib Hezbollah used the drones to gather aerial footage of locations where U.S. troops were deployed, according to two Iraqi security officials who monitor the movements of militias.
Before the attacks, the U.S. intelligence community had reason to believe that Soleimani was involved in “late stage” planning to strike Americans in multiple countries, including Iraq, Syria and Lebanon, U.S. officials told Reuters Friday on condition of anonymity. One senior U.S. official said Soleimani had supplied advanced weaponry to Kataib Hezbollah. ”
https://www.reuters.com/article/us-iraq-security-soleimani-insight-idUSKBN1Z301Z
Cu sau frara eliminarea generalului ar fi urmat atacuri (inclusiv rapiri) asupra americanilor si atunci DJT a ajuns la concluzia ca trebuie eliminat..
Cerea de retragere a trupelor straine (a se citi non-iraniene) din Irak era previzibila iranienii detinand, in mare parte controlul asupra parlametului si guvernului irakian (se pare ca au existat si amenintari). Oricum tot aici doreau sa ajunga inclusiv prin aceste atacuri si demonstratii contra americanilor.
Jan 4 – Bandar Abbas, Iran
Locals burn a large propaganda banner reading, „We are all Qasem Soleimani
DJT trebuie sa precizeze ca nu o sa atace decat acele tinte care au legatura cu regimul, altfel mulahii o sa ii acuze ca va distruge situri importante pt. oamenii de rand (deja o fac) ca sa ii demonizeze pe americani si sa incerce sa (re)castige sprijinul intern si in Irak.
Recomand încă o data cu caldura „Homeland’ de pe Netflix. Scenariști israelieni, potriveala (vorba vine!) la marele fix cu tot ce se întâmplă cu Marele Satan în Orientul Mijlociu.
Unul din cele mai realiste seriale ?
Se vede ca este scris de insideri.
sigur ca sunt insider-i, uite si dovada de la min 4.50
https://www.youtube.com/watch?v=Dn5pkvDqiMs
si continua in A-stan
https://www.youtube.com/watch?v=mXFZ4fEPRJ8
Donald J. Trump
✔
@realDonaldTrump
These Media Posts will serve as notification to the United States Congress that should Iran strike any U.S. person or target, the United States will quickly & fully strike back, & perhaps in a disproportionate manner. Such legal notice is not required, but is given nevertheless!
184 k
21:25 – 5 janv. 2020
House Foreign Affairs Committee
✔
@HouseForeign
This Media Post will serve as a reminder that war powers reside in the Congress under the United States Constitution. And that you should read the War Powers Act. And that you’re not a dictator.
https://twitter.com/HouseForeign?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1213953699371982853&ref_url=http%3A%2F%2Fwww.air-defense.net%2Fforum%2Findex.php%3Fapp%3Dcore%26module%3Dsystem%26controller%3Dembed%26url%3Dhttps%3A%2F%2Ftwitter.com%2FHouseForeign%2Fstatus%2F1213953699371982853
Trump rupe mâța:
Cu alte cuvinte, ”Am visat aseară că mi-o crecut de 3 metri. Am pentru fiecare 25 de cm să vă …”
https://adevarul.ro/international/in-lume/butoiul-pulbere-orientul-mijlociu-reuniune-urgenta-nato-trump-ameninta-iranul-1_5e12e6fa5163ec4271c60313/index.html
Parerea mea este ca l-au asasinat intentionat pe teritoriul Irakului si impreuna cu ucenicul lui irakian.
https://www.aljazeera.com/news/2020/01/trump-assassination-soleimani-200103172526102.html
Intentionat ca doar nu din greseala
😀
https://www.mediafax.ro/life-inedit/inelul-cu-piatra-rosie-dupa-care-a-fost-identificat-qasem-soleimani-cat-valoreaza-si-ce-simbolizeaza-18687050
Inelul il primesc dupa ce trec pe la Scoala Religioasa din Qom, toti comandantii din IRCG trec pe-acolo
Nu e luat din bazar
a spus cineva că era luat din bazar?!
Aia din articol, ca e inel cheap
Va recomand sa vedeti filmul Syriana
Al Shabab a lovit in Kenya un aparat de-ala SIGINT turboprop foarte discret,cu marcaj civil, ”contractori” si un militar pierduti
Inca nu e sigur ca e vreo legatura
Nancy Pelosi s-a luat la tranta cu Trump intre timp
Faza e cum ii scot pe militari (undeva la 1.000 din zona verde).Barfa e ca-i muta in Kuweit.
Cu aviatia e periculos, un RPG-7 sau SAM-7 si poate fi Black Hawk reloaded, cu un convoi si mai periculos,cu siguranta sunt unii care vor razbunare,IED-uri plantate pe caile obligate de trecere
Daca vine un AC-130 e iar tricky,nu cred ca iranienii l-ar dobora, dar l-ar goni din zona
N-as vrea sa fiu in pielea celor care iau decizia
https://newsweek.ro/international/nato-nu-ne-retragem-fortele-din-irak-am-transmite-un-mesaj-gresit
„Noi de aicea nu plecam, nu plecam acasa..” ?
https://www.nytimes.com/2020/01/03/opinion/iran-general-soleimani.html?action=click&module=Opinion&pgtype=Homepage&fbclid=IwAR0kmrt3gcH_ZsHcKxc7eAL_eLQzFEB45ZChpFaVlVUmGdOaUhnBpYi4iNc
https://newsweek.ro/international/ziua-in-care-la-teheran-va-exista-o-strada-cu-numele-lui-trump
Da, d-aia l-au casapit, pentru ca era prost astrateg si ducea Iranul in prapastie. Si marmota ce zicea.
Si pentru Vlad: americanii nu pleaca. Dar daca ar vrea sa o faca, stai linistit, militiile siite or sa le puna covor rosu, doar sa se duca odata si sa le lase stapane pe Irak.
Asa au plecat si rusii pardon sovieticii „in glorie” din Afganistan.
https://adevarul.ro/international/statele-unite/sua-notificat-irakul-isi-retrage-trupele-1_5e13982f5163ec4271caf19e/index.html
de mutat le muta probabil in Kuweit sau Qatar unde au stratofortresurile
mda,era un geniu pustiu?strateg de rang mondial
E ocupat de Trump si compania locul asta..
prefer oricând varianta asta.
când o sa vă fugareasca copchiii si pe la noi cu maceta si grenada in mana adeptii acestui personaj pe care il jeliti mai ceva ca pe hristos o să discutăm altfel.
Cred ca faci confuzie..”adeptii” lui i-au fugarit prin Siria si Irak pe aia cu macete si grenade..
deloc,si-au anihilat doar un competitor….ce va mai plac luptatorii astia pentru libertate.
Un competitor canibal..cu grenade si macete..sprijinit de stim amandoi bine cine. Pe care vorba ta l-au cam anihilat.
Pentagonu a zis azi clar ca nu pleaca dupa ce aparuse o info din partea US Army (fake news?) ca se retrag.
Au venit in zona si US Rangers
Irakienii probabil nu mai vor inca o distrugere, dar probabil sunt fanatici trigger happy si faza e ca daca ultima oara cand si-au luat-o,intre timp au fost antrenati de americani
Oricum o parte dintre ai nostri au parasit zona intregi
La mintea mea uciderea lui soleimani nu are nici o legătură cu armata americana si americanii din zonă,
Aste-a minciuni pt bobor ca sa aiba ce mesteca
Dacă existau probe de implicare ale lui soleimani impotriva americanilor si a US alea erau deja prezentate pe larg
Deja mestecatu minciunii are un gust amar
Nu intamplator pompeo a bagat si el batu prin gard cand a descoperit legaturi intre soleimani si 11 septembrie
In conditiile in care se cunoaste ca la atacu de la 11 septembrie majoritatea celor implicați erau sauditi
La mintea mea scopu lichidării lui soleimani are legatura exclusivă cu indeplinirea de catre strumpf, fara sovaire, a ordinelor primite de la conducerea saudită
Nu întâmplător, de ceva timp, strumpf a declarat ca vrea sa se retragă din zonă si sa-i lase pe sauditi stăpâni prin Siria, etc.
Apoi, pt sauditi, soleimani trebuia sa plătească pt atacarea de ceva timp, cu rachete, a unei rafinarii
Filmu prezentat de rusii, care atesta zambetele conducerii militare iraniene si rasetele acestora la o intalnire cu conducerea militara rusa, legat de atacu cu rachete asupra rafinariei saudite nu lasa loc de interpretări
In zona sauditi conduc
Ei au banii si plătesc pe cine vor ei sa faca ce vor ei
Acum l-au platit pe strumpf pt lichidarea lui soleimani
Mâine nu se stie cine urmează
Noi stam linistiti acuma ( cum ne cerea ceasescu in decembrie 89) ca miliția, serviciile si autoritatea judecătorească impreuna cu obosiții din palavrament au transformat tara in ce mai mare producator european de femei pe centura si trafic de minori
Bre si tu acuma… Cand vreodata au avut astia dovezi? ?
https://www.youtube.com/watch?v=Nv87ekPeIuk
https://www.youtube.com/watch?v=UcWs4TFSjrY
Mike Pompeo zici?
Ca sa il citez: „I was the CIA director. We lied, we cheated, we stole. We had entire training courses. ”
https://www.youtube.com/watch?v=DPt-zXn05ac
am zis noi ca raspund astia cu terorism, asta ii clar, fara discutie. Dar eu intreb care va fi raspunsul. Un nou WTC, sau ce.
Citeam in presa internationala toate fantasmagoriile posibile de la scufundarea unui portavion la pentagon… iara.
Istoria se repeta
https://en.wikipedia.org/wiki/Death_and_state_funeral_of_Ruhollah_Khomeini
@MirceaS
Revolutia islamica nu putea exista fara Khamenei iar Khamenei nu putea exista fara Franta (pt. iranieni). Dintrun sat din Franta, in acea perioada, avea foarte putine optini sa isi faca cunoscute ideile in Iran. Daca francezii doreau castele si scrisorile nu ajungeau in acolo, la fel cu instalarea de telefone sau cu interviurile din presa, avionul de intoarecre, etc
Cine sustinea Sahul ca l-a inlaturat de la putere,
“Marile corporații occidentale s-au aliat cu mișcările de protest interne – un amestec de marxism, progresism și islamism – iritate de programul galopant de industrializare și modernizare a statului, lansat de Șah. ” Amir Aslan Afshar (confident al Sahului in cartea lui de memorii). Nu stiu cat de adevarat este …
@ionica fonosch
S-au luat la bataie si in Mausoleu ca sa ii poata atinge sicriul, este si o modalitate de propganda a regimului de a arata cat de iubit era.
Corect,l-au trimis ca nemtii pe Lenin in Rusia.
Motivul e simplu, dupa WW2 cand rusii si englezii au intrat in Iran, majoritatea conducatorilor iranieni erau educati in Franta. Existau si multi cu simpatii comuniste.
In 53 americanii si englezii au dat o lovilutie si l-au pus pe Sah
Dupa aia francezii au facilitat o mica revansa
Pt petrol
@Capatul Satului nu vreau sa zic ca la tine in sat nu sunt oameni destepti.Ba chiar pe la capete.Vreau sa zic ca,sunt sigur ca ai si niste argumente solide (altele decat ,,la mintea mea,,)ca faci niste afirmatii ca cele pe care tocmai le-ai facut.Macar o suma de bani acolo,mita pentru Trump,sau ceva…
Doar ca,imi doresc sa nu vii cu dumele mainstream media despre Trump…
Deci hai sa facem o distinctie intre un terorist si un militar, ca vad ca multi n-ati facut drept umanitar international,nu ati fost in uniforma si spuneti balarii
Bin Laden e terorist, Soleimani e militar. Militarii sunt tratati conform Conventiei de la Geneva,au drepturi.Teroristii nu.
Civilii trebuie intotdeauna protejati.
Soleimani s-a folosit de organizatii teroriste,fara indoiala,Hamas,Hezbollah samd ceea ce a rezultat in civili nevinovati omorati.
Asa au facut si generalii germani spre exemplu, plus asasinate de militari, ordinul Nachtun und Nebel. Cu diferenta ca era un razboi declarat.
Soleimani a fost apreciat dpdv strict militar inclusiv de generalii americani,nu i se poate contesta abilitatea strategica.
Incontestabil este vinovat de moartea multor civili si militari si problema de etica e daca era sau nu razboi si avea dreptul legal sa faca asta,pentru ca Iranul nu era oficial in razboi.
SUA a déclarat la începutul anului 2019 organizatia Al Qods ca organizatie teroristà, inclusiv pe seful ei. Binenteles când esti „the good guy” poti sà declari ce vrei si reciproca nu este valabalà.
(Acum si Iranul a declarat intreaga armatà americanà „organizatie teroristà”)
Pe vremuri cand se pornea la razboi se trimitea o scrisoare Sire,pornim asupra Dumneavoastra. Era ceva mai civilizat la nivel declarativ,dar mult mai barbar, se casapeau mai cu spor
militar-terorist….si mai odios.
Au evoluat. Acum joacă bâza si se injura pe twitter.
da, ca Al Qods e ocupata cu promovarea pacii si dezvoltarea agriculturii
dacă e civil e terorist,dacă e in uniformă e de vină lanțul ierarhic ca in rest sunt niste exemple morale de inalta conduită.
O analiza echilibrata a mortului
https://www.stripes.com/news/middle-east/iranian-general-transformed-syria-s-war-in-assad-s-favor-1.613822
Concluzii: un geniu si un pionier al tacticilor de razboi „prin intremediari” dar pe de alta parte un ucigas genocidar care si-ar fi gasit locul la TPI.
Asta trebuie sa-i fie epitaful.
Un comandant raspunde de crimele comise de subordonati daca nu actioneaza in mod activ pentru impiedicarea acestora si tragerea la raspundere a celor vinovati. Asa am invatat eu la dreptul de razboi si dreptul umanitar.
Corect!
Onor la general …nu gasira un avion militar (se putea si la cala ….)
https://nypost.com/2020/01/06/qassem-soleimanis-dead-body-flies-coach-back-to-iran/
Mai aruncam un ochi si la ce face bastan Erdogan , asa din respect , nu ne permitem sa il ignoram
https://southfront.org/erdogan-and-putin-find-understanding-on-libya-conflict-call-for-ceasfire/
Iranul a lansat rachete balistice impotriva unor baze americane din Irak.