yep, iar la lupta antisubmarin LCS sunt cam zero, ca nu au mai integrat modulul respectiv. Sunt niste OPV-uri mai stealth si cu cala multimisiune, bune pentru paza de coasta.
Daca tot vor sa le ia, sa le cumpere MAI-ul 🙂
de un miliard jumate($) punem ce vrem pe ele.VLS uri cu ESSM,rachete NSM si sonar tractat ca tot au tot spatiul din pupa sub heliport disponibil. oare ce or lua, Freedom in decurs de 2-3 ani,sau trimarane toate deodata? sau un mix ??
Ar trebui sa mai rezolve si problema zgomotului ridicat al propulsiei, daca vor vanatoare de suburi cu ele.
Cam multe de rezolvat si cam scump, pretul integrarilor si modificarilor ar putea depasi semnficativ costul achizitiei si al instalarii echipamentului si armamentului.
Atunci ar trebui luate mai mult de doua, sa mai rentabilizeze investitia in integrari.
ce au fost type22 initial? frecate ASW! le dotezi pe alea ptr lupta asw+aaw,iar LCSurile le dotezi cu nsm+vls si le lasi pe ASuW+AAW.pui caruta de caricioptere asw si pe lcs si pe altete(10 bucati intra pe ele) si ai terminat balciul.
Se pare ca nici cu vls-urile alea nu sunt chiar asa simplu de instalat si nici prea multe nu ar fi… probabil tot RAM ar fi baza.
Vorbim in principiu de Independence si nu de Freedom, nu?
Oricare, bro, este warbird klingonian fata de ce avem acum. Cu galagie de la motoare, cutii de transfer crapate sau intretinere costisitoare, sunt WOOW!!! Nu stiu ce tot plangeti dupa teparii frantuji!! Sau Damen! Sa nu mai aud de ei. Peste doi ani au fost pierduti din cauza proceselor lor. Sa se duca dracu cu Sigmele lor!!
erau cel mai aproape de concretizare?? pe pariu ca daca se apucau de treaba lungeau termenele cu cel putin 50%? a facut o gdels ul cu pirandele(si au platit amenzile) de ce nu si francii??
Doar presupui. Mai ales daca nu mai e constrangerea de produs in tara. Pe mine ma interesau mai mult Lafayette, care ne rezolvau rapid o problema imediata.
Poate o dam pe coreence noi… pana la urma.
Sovereign class e the best. exceptand vger, balenele alea spatiale de nu mai stiu cum le chema si alte d’astea care sunt entitati unice nu nave de serie.
zisei warbird klingoniana penca Independence class din fata seamana belea cu una din aia.basca era atmosfera aia sumbra,razboinica in interior.te lua cu fiori cand vedeai!!
numai borgii pot sa zboare cu cuburile alea, parca constiinta a milioane de borgi de la bord dadeau puterea cuburilor. deci trebuie sa fi borg sa zbori cu ala
@Marius Zgureanu Bre, cubul ala lupta mai bine decat arata… 🙂 In plus, in spatiu, nu ai constrangeri aerodinamice, asa ca poa’ sa fie si romb ca asta conteaza mai putin. Oricum, prefer sa raman viu in ceva urat cu spume decat sa mor in ceva frumos si gratios… IMHO, cu mici exceptii, este cam cea mai tare nava din universul Star Trek. “Resistance is futile.” 🙂
@Strumpf Intr-adevar, au un aspect foarte razboinic Independence-urile.
@robi Bre, asa functioneaza specia cu pricina. Daca stai nitel si te gandesti, navele borg sunt mai aproape de realitatea catre care tindem in zilele noastre. Nu uita ca ei isi zic drone… Pentru sfarsitul secolului XX e destul de indraznet conceptul borg. Zic si io…
Toate corvetele moderne au implementate
in constructia lor sisteme de aparare si atac
contra submarine, incepand cu sonar activ si pasiv
continuand cu contramasuri anti torpile
si terminand cu masuri de atac fizic adica
explozibile de felul lor….
Astea doua(freedom & independence) nu au. Se bazau pe modulul ASW care a fost un fiasco. Au vrut o nava modulara, au avut de unde sa se inspire(danezii cu Flyvefisken class si sistemul StanFlex) dar mandria nu i a lasat. Si au facut o duda prajita. Acum le vor pasa la fraieri, sa se descurce aia cu ele. Cica exploatarea uneia costa anual 70mil$. Dupa altetele type22, care si alea costa al dracu(peste 100 mil anual) astea vor pune capac bugetului marinei militare.
Costa la ei…… Ia schimba uleiul si filtrele la reprezentanta la mercedes si schimba acelasi ulei si filtre la un service parivat sivezi diferenta . LCS au 50 -65 echipajul, Type 22 si Maraseasti 205-270 membrii. Regele 4900T si Marasesti 5500T, clar cheltuieli mai mari din orice punct de vedere… Crezi ca Sigma sa Godwin erau ieftine la intretinere….. Toate navele enumerate mai sus au viteza max undeva la 30 noduri. Am inteles ca de la LCS 13 sau 19 , Renk AG a modificat transmisia ca e proiectata/fabricata de ei.. Tinand cont ca Freedom e fabricat de Marinete/Ficantierii avem 2 santiere in tara pentru reparatii, mentenanta si eventual putem simplifica transmisia, facand o mai fiabila dar cu o viteza de max 35 noduri..suficient cred eu…. ca altfel cele 3 fregate nu vor tine pasul cu LCS. In tara punem ce modul hotaram ca avem nevoie si in functie de ce se vor pune pe fregate… La 3500R pui mult mai mult decat pe Sigma si Godwin din oferta licitatiei la corvete…
Cea mai proastă soluție e LCS – Freedom Class. Marina nu vrea așa ceva, că dacă ar fi vrut ar fi cerut. Dar, atenție, de ce va intra
1) Naval Group nu a emis niciun comunicat de presă de genul: Regretăm decizia guv. RO, vom continua să cooperăm ptr Scorpene… sau de gen Regretă decizia guv… și va cauta dreptatea în justiție.
2) MApN nu a atrbuit contractul către următorul clasat Damen. A anulat.
Pe cale de consecință, o potențială atribuire directă prin acord interguvernamental e probabilă.
Nu s-a oferit La Fayette ca au nevoie de ultimele trei, s-a oferit mizeria aia de la Latouche Treville. Și dacă se dorea compensarea, mergea una dintre FDI-urile care se construiesc acum. Plăteam banul și era a noastră.
slabe sperante ,avand in vedere situatia la marea neagra de acum ,probabil bagati pe gat britanicii pe repede inainte cu modernizare si inarmare regina maria npr si sandown livrat cat de pe repede inainte se poate
ce sa tot modernizezi la regina maria, la o nava comerciala durata medie de viata e cam 25-30 de ani dupa care e neeconomic sa le mai exploatezi
Chiar daca o nava de razboi e construita mai „robust” decat una comerciala, si type 22 la vremea ei a fost un design bun, „ferul” reginei are 40 de ani
Rolls Royce Olympus „marinizat” e un design din anii 60, prin absurd daca le-ar trece prin rk sa zica ca mai tinem nava inca 20 de ani, unde gasesti piese etc
este tot ce vei avea, nave noi corvete 4 buc nu vei comanda mai devreme de 2 ani optimist vorbind, daca depasesc ca suma 1,2 miliarde euro,pt ca asa cum a declarat Mapn nu au avut bani nici 50 milioane sa le contracteze acum nu sa plateasca si atunci cum ar avea in curand ce viseaza unii bani de g2g cu franta,deci de aia o sa ai modernizare,la modernizare eu nu am zis nimic de motoare ma indoiesc ca au asa ceva in vedere,iar inarmare probabil va insemna pt ele ,ciwis,nsm, rim-116 ram,poate sea ceptor ca doar cooperam cu polonia adica cat sa nu fie neinarmate ,torpile daca nu le au si poate elicoptere capabile de BRU 14 , adica cat sa nu fie neinarmate
care an daca sa anulat ? de unde bani sa dai direct daca nu gasit bani 50 mil euro sa contractezi cu locul 2 crezi ca vei gasi la anu 500mil sa dai g2g si vei da cu ce scuza si cui fara sa fii inmormantat politic si fara sa fie suspiciune de frauda si spaga https://www.mapn.ro/cpresa/18048_informa%C8%9Bie-de-presa
citeste linkul din nou sau numai stim ce inseamna anulat ,nimeni nu are cum sa conteste ,licitatia e anulata nu amanata ,dupa ce faci asa ceva nu stiu cum poti scoate capul in lume sa spui ca dai pe achizitie directa peste 6 luni peste 1 an ,peste 1an si 6 luni contract unora din participanti pt acelasi lucru pe bani mult mai multi ,aia inseamna ca ai luat spaga ca sa trantesti licitatia si sa dai contract preferential ,asa ca fregatele broadsword o sa fie aduse relativ la zi si o sa vedem nave noi din alta clasa peste 10 -15 ani pe alte contracte, pana atunci poate reusesc ai nostri sa invete ca licitatiile pt armamente nu sunt ca alea pt drumuri in teleorman
Dacă semnează G2G cu Olanda tot în tara se vor ansambla vor fi piese și repere are se vor fabrica în Olanda.Dar cred ca se v a trece la inarmare pe NSM nu pe harpoon cum era oferta inițială
Am fi prostii NATO daca am contracts Gowind facute in Franta acum…dupa ce ne-au blocat vreo 4-5 ani.
FREMM cu Fincantieri 2 bucati si 2 corvete la Galati si I cheie balciul.
57 mm , propaganda pentru cel mai ineficient calibru de lupta impotriva rachetelor antinavale .
De cand se stie de rachetele antinava , asupra lor s-a tras de doua ori ” pe viata si pe moarte ” , odata cu cal. 40 mm si alta data cu cal.57 mm .
Amandoua rachetele asupra carora s-a tras au lovit tinta .
Cadenta redusa , deci densitate de poiectile/mp redusa , incarcatura redusa .
Nu degeaba s-a trecut la cal. 76 mm ( 2 lov/sec ) cargo sau cu dirijare, sau AHEAD , sau macar cu focos de proximitate pe o directie si la cal. 20-30 mm 1-2 tunuri Gatling pe alta directie .
La noi , la complexele de tunuri AA cu CRAT , bineinteles ca s-a ales 57 mm cu focos de impact in detrimentul cal. 100 mm cu focos de proximitate .
Ceva gen Benny Hill , ” The profeshionals of the jerman army ”
Pensia si onorariul de la TV sa vina , gen jeneralii care se uitau la randare PC-game in studio si comentau ca si cand ar fi fost autentic .
” armata cu cai de lemn „
Marimea calibrului nu i ceva sa fie neglijat sau ignorat. Calibru mare
are potential de tras obuze cu fuze de
proximitate care insusi au nenumarate
fragmente
Fasneață sculă, putem visa si noi la ea? Dă Doamne, dă Doamne, dă………
Ca sa tini gura cascata ?
mai sunt si altele:
https://youtu.be/-unZOJEZjC4
Asta i 127mm dar exista si 76 mm mai
rapid …vreo 80 rpm?
asta e cu dedicatie ???asa,de pregatirea terenului? cand vor face anuntul,in discursul de ziua marinei?
Da…cred ca ar fi cea mai suboptimal optiune.
Apropos la sol aer LCS-urile sunt la fel de deficit are ca si corvetele germane
yep, iar la lupta antisubmarin LCS sunt cam zero, ca nu au mai integrat modulul respectiv. Sunt niste OPV-uri mai stealth si cu cala multimisiune, bune pentru paza de coasta.
Daca tot vor sa le ia, sa le cumpere MAI-ul 🙂
de un miliard jumate($) punem ce vrem pe ele.VLS uri cu ESSM,rachete NSM si sonar tractat ca tot au tot spatiul din pupa sub heliport disponibil. oare ce or lua, Freedom in decurs de 2-3 ani,sau trimarane toate deodata? sau un mix ??
Ar trebui sa mai rezolve si problema zgomotului ridicat al propulsiei, daca vor vanatoare de suburi cu ele.
Cam multe de rezolvat si cam scump, pretul integrarilor si modificarilor ar putea depasi semnficativ costul achizitiei si al instalarii echipamentului si armamentului.
Atunci ar trebui luate mai mult de doua, sa mai rentabilizeze investitia in integrari.
ce au fost type22 initial? frecate ASW! le dotezi pe alea ptr lupta asw+aaw,iar LCSurile le dotezi cu nsm+vls si le lasi pe ASuW+AAW.pui caruta de caricioptere asw si pe lcs si pe altete(10 bucati intra pe ele) si ai terminat balciul.
Se pare ca nici cu vls-urile alea nu sunt chiar asa simplu de instalat si nici prea multe nu ar fi… probabil tot RAM ar fi baza.
Vorbim in principiu de Independence si nu de Freedom, nu?
Oricare, bro, este warbird klingonian fata de ce avem acum. Cu galagie de la motoare, cutii de transfer crapate sau intretinere costisitoare, sunt WOOW!!! Nu stiu ce tot plangeti dupa teparii frantuji!! Sau Damen! Sa nu mai aud de ei. Peste doi ani au fost pierduti din cauza proceselor lor. Sa se duca dracu cu Sigmele lor!!
Nu plang dupa nimeni. Francezii erau si sunt cel mai aproape de concretizare. Inainte au fost Damen. Vreau doar sa vad ceva concret… ieri.
erau cel mai aproape de concretizare?? pe pariu ca daca se apucau de treaba lungeau termenele cu cel putin 50%? a facut o gdels ul cu pirandele(si au platit amenzile) de ce nu si francii??
Doar presupui. Mai ales daca nu mai e constrangerea de produs in tara. Pe mine ma interesau mai mult Lafayette, care ne rezolvau rapid o problema imediata.
Poate o dam pe coreence noi… pana la urma.
Le prefer pe alea romulane 🙂
Sovereign class e the best. exceptand vger, balenele alea spatiale de nu mai stiu cum le chema si alte d’astea care sunt entitati unice nu nave de serie.
Borg… 🙂
Sa zbori tu cu cuburi din alea! ?
zisei warbird klingoniana penca Independence class din fata seamana belea cu una din aia.basca era atmosfera aia sumbra,razboinica in interior.te lua cu fiori cand vedeai!!
numai borgii pot sa zboare cu cuburile alea, parca constiinta a milioane de borgi de la bord dadeau puterea cuburilor. deci trebuie sa fi borg sa zbori cu ala
Nici chiar asa nu ma intereseaza. Prefer sa fiu doborat intr-un pasaroi frumos, decat sa castig lupta dintr-un cub.
@Marius Zgureanu Bre, cubul ala lupta mai bine decat arata… 🙂 In plus, in spatiu, nu ai constrangeri aerodinamice, asa ca poa’ sa fie si romb ca asta conteaza mai putin. Oricum, prefer sa raman viu in ceva urat cu spume decat sa mor in ceva frumos si gratios… IMHO, cu mici exceptii, este cam cea mai tare nava din universul Star Trek. “Resistance is futile.” 🙂
@Strumpf Intr-adevar, au un aspect foarte razboinic Independence-urile.
@robi Bre, asa functioneaza specia cu pricina. Daca stai nitel si te gandesti, navele borg sunt mai aproape de realitatea catre care tindem in zilele noastre. Nu uita ca ei isi zic drone… Pentru sfarsitul secolului XX e destul de indraznet conceptul borg. Zic si io…
si mapn-ul sa devina o directie a m.a.i.
Toate corvetele moderne au implementate
in constructia lor sisteme de aparare si atac
contra submarine, incepand cu sonar activ si pasiv
continuand cu contramasuri anti torpile
si terminand cu masuri de atac fizic adica
explozibile de felul lor….
Si te referi la care anume mai exact?
Asa din maneca
https://www.l3harris.com/all-capabilities/helicopter-long-range-active-sonar
Helicopter pe punte cu sonar din asta , activ
care gaseste la 80 de kilometrii distanta si
asta e numai un exemplu in afara de sisteme
legate de punte
Si uite aici:
https://en.wikipedia.org/wiki/Sa%27ar_5-class_corvette
De cat timp citesti RoMil?
https://www.rumaniamilitary.ro/infografic-saar-5
Chestiile astea si elicopterele vs Puma Naval au fost discutate si rasdiscutate aici.
Io sunt local de acolo, nu totdeauna
citesc la voi ? dar cunosc materia
de aproape?
Concluzia mea e ca vorbiti, dar faceti nada
Si ce ai sugera sa facem cu acest blog in loc sa vorbim/scriem? 🙂
E? nu sunt , local sunt de acolo?
Nici eu nu mai sunt local… dar tu stii ca eu stiu ca tu stii 🙂
Astea doua(freedom & independence) nu au. Se bazau pe modulul ASW care a fost un fiasco. Au vrut o nava modulara, au avut de unde sa se inspire(danezii cu Flyvefisken class si sistemul StanFlex) dar mandria nu i a lasat. Si au facut o duda prajita. Acum le vor pasa la fraieri, sa se descurce aia cu ele. Cica exploatarea uneia costa anual 70mil$. Dupa altetele type22, care si alea costa al dracu(peste 100 mil anual) astea vor pune capac bugetului marinei militare.
Costa la ei…… Ia schimba uleiul si filtrele la reprezentanta la mercedes si schimba acelasi ulei si filtre la un service parivat sivezi diferenta . LCS au 50 -65 echipajul, Type 22 si Maraseasti 205-270 membrii. Regele 4900T si Marasesti 5500T, clar cheltuieli mai mari din orice punct de vedere… Crezi ca Sigma sa Godwin erau ieftine la intretinere….. Toate navele enumerate mai sus au viteza max undeva la 30 noduri. Am inteles ca de la LCS 13 sau 19 , Renk AG a modificat transmisia ca e proiectata/fabricata de ei.. Tinand cont ca Freedom e fabricat de Marinete/Ficantierii avem 2 santiere in tara pentru reparatii, mentenanta si eventual putem simplifica transmisia, facand o mai fiabila dar cu o viteza de max 35 noduri..suficient cred eu…. ca altfel cele 3 fregate nu vor tine pasul cu LCS. In tara punem ce modul hotaram ca avem nevoie si in functie de ce se vor pune pe fregate… La 3500R pui mult mai mult decat pe Sigma si Godwin din oferta licitatiei la corvete…
Freedom si Independence :
Clasa lor a fost anulata de Pentagon.
Au avut mari probleme de intretinere
si le au aruncat la gunoi ?
https://www.naval-technology.com/features/was-the-us-navys-littoral-combat-ship-a-mistake/#catfish
Si americanii au mancat o. Dar sunt bogati?
Interesant pentru monitoare si de ce nu si corvete si nave de patrulare
Dar pentru o mașină de lupta a infanteriei??
Bun și pentru aia dar cam greu cu aprovizionare muniției din cauza sistemului de încărcare dar nimic nu e imposibil
As proteja „gatul” turelei cu un scut circular montat pe punte. Un mic proiectil exploziv daca ajunge acolo, poate „stramba” tot mecanismul…
Nice!
Cea mai proastă soluție e LCS – Freedom Class. Marina nu vrea așa ceva, că dacă ar fi vrut ar fi cerut. Dar, atenție, de ce va intra
1) Naval Group nu a emis niciun comunicat de presă de genul: Regretăm decizia guv. RO, vom continua să cooperăm ptr Scorpene… sau de gen Regretă decizia guv… și va cauta dreptatea în justiție.
2) MApN nu a atrbuit contractul către următorul clasat Damen. A anulat.
Pe cale de consecință, o potențială atribuire directă prin acord interguvernamental e probabilă.
G2G devenise probabil si pentru corvete de anul trecut, cand au semnat scrisoarea de intentie pentru colaborarea marina cu francezii. Le-as fi vrut totusi facute la noi.
Tot la momentul respectiv am plusat cu ideea „compensatiei” cu 2-3 Lafayette class, prima fiind disponibilizata de la anul cred. Le mai adaugai RAM, Oerlikoane Millenium si poate vls si erau numai bune.
https://www.rumaniamilitary.ro/ucrainenii-vor-fregata-lubeck
https://www.rumaniamilitary.ro/franta-despre-marina-militara-romana
Nu s-a oferit La Fayette ca au nevoie de ultimele trei, s-a oferit mizeria aia de la Latouche Treville. Și dacă se dorea compensarea, mergea una dintre FDI-urile care se construiesc acum. Plăteam banul și era a noastră.
slabe sperante ,avand in vedere situatia la marea neagra de acum ,probabil bagati pe gat britanicii pe repede inainte cu modernizare si inarmare regina maria npr si sandown livrat cat de pe repede inainte se poate
ce sa tot modernizezi la regina maria, la o nava comerciala durata medie de viata e cam 25-30 de ani dupa care e neeconomic sa le mai exploatezi
Chiar daca o nava de razboi e construita mai „robust” decat una comerciala, si type 22 la vremea ei a fost un design bun, „ferul” reginei are 40 de ani
Rolls Royce Olympus „marinizat” e un design din anii 60, prin absurd daca le-ar trece prin rk sa zica ca mai tinem nava inca 20 de ani, unde gasesti piese etc
este tot ce vei avea, nave noi corvete 4 buc nu vei comanda mai devreme de 2 ani optimist vorbind, daca depasesc ca suma 1,2 miliarde euro,pt ca asa cum a declarat Mapn nu au avut bani nici 50 milioane sa le contracteze acum nu sa plateasca si atunci cum ar avea in curand ce viseaza unii bani de g2g cu franta,deci de aia o sa ai modernizare,la modernizare eu nu am zis nimic de motoare ma indoiesc ca au asa ceva in vedere,iar inarmare probabil va insemna pt ele ,ciwis,nsm, rim-116 ram,poate sea ceptor ca doar cooperam cu polonia adica cat sa nu fie neinarmate ,torpile daca nu le au si poate elicoptere capabile de BRU 14 , adica cat sa nu fie neinarmate
Nu s-au identificat anul asta aia 50 de milioane. Dar la anul? Cititi ca lumea comunicatele. E clar ca NG va primi contractul pe usa din dos.
care an daca sa anulat ? de unde bani sa dai direct daca nu gasit bani 50 mil euro sa contractezi cu locul 2 crezi ca vei gasi la anu 500mil sa dai g2g si vei da cu ce scuza si cui fara sa fii inmormantat politic si fara sa fie suspiciune de frauda si spaga
https://www.mapn.ro/cpresa/18048_informa%C8%9Bie-de-presa
Nu s-au identificat resurse bugetare – se refera la actualul exercitiu bugetar. Asa trebuie citita exprimare.
E o scuza buna. Sa vedem daca Damen contesta anularea (nu cred).
Tacerea Naval Group e asurzitoarea – ceea ce inseamna ca se asteapta altceva.
citeste linkul din nou sau numai stim ce inseamna anulat ,nimeni nu are cum sa conteste ,licitatia e anulata nu amanata ,dupa ce faci asa ceva nu stiu cum poti scoate capul in lume sa spui ca dai pe achizitie directa peste 6 luni peste 1 an ,peste 1an si 6 luni contract unora din participanti pt acelasi lucru pe bani mult mai multi ,aia inseamna ca ai luat spaga ca sa trantesti licitatia si sa dai contract preferential ,asa ca fregatele broadsword o sa fie aduse relativ la zi si o sa vedem nave noi din alta clasa peste 10 -15 ani pe alte contracte, pana atunci poate reusesc ai nostri sa invete ca licitatiile pt armamente nu sunt ca alea pt drumuri in teleorman
Dacă semnează G2G cu Olanda tot în tara se vor ansambla vor fi piese și repere are se vor fabrica în Olanda.Dar cred ca se v a trece la inarmare pe NSM nu pe harpoon cum era oferta inițială
Am fi prostii NATO daca am contracts Gowind facute in Franta acum…dupa ce ne-au blocat vreo 4-5 ani.
FREMM cu Fincantieri 2 bucati si 2 corvete la Galati si I cheie balciul.
misto inginerie
Asa din maneca
https://www.l3harris.com/all-capabilities/helicopter-long-range-active-sonar
Helicopter pe punte cu sonar din asta , activ
care gaseste la 80 de kilometrii distanta si
asta e numai un exemplu in afara de sisteme
legate de punte
Asta doreste o gaura de 60 cm facuta in podeaua helicopterelor?. Pot fii
folosite helicopterele marinei Puma naval
57 mm , propaganda pentru cel mai ineficient calibru de lupta impotriva rachetelor antinavale .
De cand se stie de rachetele antinava , asupra lor s-a tras de doua ori ” pe viata si pe moarte ” , odata cu cal. 40 mm si alta data cu cal.57 mm .
Amandoua rachetele asupra carora s-a tras au lovit tinta .
Cadenta redusa , deci densitate de poiectile/mp redusa , incarcatura redusa .
Nu degeaba s-a trecut la cal. 76 mm ( 2 lov/sec ) cargo sau cu dirijare, sau AHEAD , sau macar cu focos de proximitate pe o directie si la cal. 20-30 mm 1-2 tunuri Gatling pe alta directie .
La noi , la complexele de tunuri AA cu CRAT , bineinteles ca s-a ales 57 mm cu focos de impact in detrimentul cal. 100 mm cu focos de proximitate .
Ceva gen Benny Hill , ” The profeshionals of the jerman army ”
Pensia si onorariul de la TV sa vina , gen jeneralii care se uitau la randare PC-game in studio si comentau ca si cand ar fi fost autentic .
” armata cu cai de lemn „
Marimea calibrului nu i ceva sa fie neglijat sau ignorat. Calibru mare
are potential de tras obuze cu fuze de
proximitate care insusi au nenumarate
fragmente