Sau cand trece un cargobot peste tine…
„Marti, 27 octombrie 2020, in jurul orei 07:30, in zona maritima a Golfului Saronic, un cargobot s-a ciocnit cu NTHI KALLISTO (n.r. – Ν/ΘΗ Καλλίστω – M63, vanator de mine, 685 tone). Marina intreprinde toate actiunile necesare pentru a face fata incidentului,” se afirma intr-un comunicat al…Πολεμικό Ναυτικό.
Potrivit rapoartelor, Kallisto iesea din port cand cargobotul, identificat drept Maersk Launcheston, cu pavilion portughez (n.r. – conform altor surse e vorba de o nava din flota Essberger, Germania), s-a ciocnit cu pupa sa, provocand o avarie majora si inundare.
La bordul navei grecesti erau 27 de persoane si, potrivit unui oficial al garzii de coasta, doi dintre marinari au fost raniti usor in incident. Cei doi raniti au fost evacuati si dusi la Spitalul Naval din Atena. Rapoartele au adaugat ca echipajul ramas este bine si in siguranta.
Greek Navy Minehunter HS Kallisto Cuts in Two After Colliding With Container Ship
Dar… spre deosebire de fregata norvegiana nava greceasca nu s-a scufundat…
Al dracu’ gușter!
🙂 Exact, a ramas practic fara pupa dar tot nu se lasa dusa la fund.
Da…diferenta este ca va ajunge la fier vechi, nu recif pentru pesti! Au ramas grecii ligavi de o nava!
:)) buna asta, si acum ma doare sufletul cand imi aduc aminte de fregata norvegiana, cati bani s-au dus pe apa sambetei.
Ceva a fost tare putred cu fregata aia norvegiana… Stiu ca a iesit raportul oficial, dar aia au balmajit-o rau de tot acolo.
Grecii o ard ca in bataliile navale de acum 2500 de ani.
😀 This sheeet, right here, that’s the stuff! 😀
‘tis but a scratch. O polișează un pic și aia e. :))
O să râdă turcii de ei…
eu sunt profund impresionat. Un vas de 600 de tone este lovit in spate de unul de peste 50.000 t, pupa este retezata cu totul, nu moare nimeni si (deocamdata) nu se scufunda.
Cinste constructorului
Clasa Hunt, Vosper Thornycroft.
A se retine ca e din fibra de sticla (GRP – glass reinforced plastic)…
Este totusi un Dragor de mine. Daca nici ala nu are coca ranforsata atunci nu stiu cine are…
Poate era apa mica si s-a asezat pe fund !
Eeeiese la polis ca de nare nici pe dracu nu sa scufundat ca norvegiana…. A lucrat cum trebuie constructor dacă nu se lasă dusa la fund
Avea compartimentele inchise
De, daca noi nu mai avem flota comerciala! 🙁 atunci a fi putut fi o putere maritima la Marea Neagra. Vapoarele aste de transport sunt spaima corvetelor, fregatelor si distrugatoarelor din toata lumea.
Totusi, acum serios, parca la niste nave militare ma astept ca marinarii sa aiba un „situational awareness” mult mai bun si sa evite aceste accidente.
In Golful Saronic este schema de separare a traficului pentru intrarea la Pireu. E o zona destul de aglomerata, multe nave sunt la ancora, multe sunt in miscare, unele ies, altele intra, mai sunt si veliere pe acolo, desi martea la 7:30 in octombrie cred ca sunt putine rau.
Posibil sa fi avut vreo avarie la motoare sau la guvernare.
transportoarele de animale e cele mai periculoase ataca in special nave sigint
De nu ne lasa Base fără flota aveam și noi cu ce da peste rusi