Franta si Rusia au ajuns la un acord in chestiunea navelor de lupta Mistral. Contractul Mistral a provocat o dezbatere in Occident, in conditiile in care Parisul trebuia sa livreze doua nave de lupta catre Moscova, desi Kremlinul era vizat de acuze privind implicarea in conflictul separatist din Ucraina si anexarea peninsulei Crimeea.
Potrivit unui anunt facut de presedintia franceza, cele doua state au ajuns la un acord in privinta anularii contractului Mistral, arata AFP, citata de Agerpres.
Presedintele francez François Hollande si omologul sau rus Vladimir Putin “au discutat astfel incat sa confirme ca Franta si Rusia au ajuns la un acord pentru a inceta contractul semnat in 2011 care prevedea livrarea a doua nave de proiectie si comandament de tip Mistral”, arata Palatul Elysee intr-un comunicat.
Potrivit sursei citate, Kremlinul va primi “integral” sumele platite in baza contractului.
De altfel, la finalul lunii mai, Moscova anunta oficial ca renunta la contractul privind achizitionarea a doua nave militare Mistral din Franta. Livrarea navelor a fost suspendata de guvernul francez dupa declansarea conflictului separatist din Ucraina.
Potrivit unui membru al conducerii Complexului Militar Industrial al Rusiei, “acum mai discutam despre un singur lucru: suma exacta pe care Franta o datoreaza Rusiei”.
Potrivit oficialului rus, Kremlinul intentioneaza sa-si construiasca singur nave care sa inlocuiasca navele Mistral.
Franta si Rusia au semnat in iunie 2011 un contract privind o comanda pentru doua nave Mistral in valoare de 1,2 miliarde de euro si o optiune pentru alte doua asemenea masini de razboi, intelegere modificata de implicarea Moscovei in criza din Ucraina.
In privina destinatiei celor noua nave Mistral printre tarile care ar fi interesate s-ar numara: Egiptul (care negociaza in prezent achizitia a inca doua corvete Gowind, dupa ce a comandat deja patru), Arabia Saudita, Canada (care apreciaza capabilitatile navelor de a opera in marile nordice), Singapore sau Brazilia.
Presedintele Hollande a declarat ca nu vor exista probleme a se gasi cumparatori pentru cele doua nave, de te intrebi de ce Franta nu a mai inregistrat comenzi pana acum, daca sunt atat de multi doritori.
GeorgeGMT
Referitor la intentia Romaniei de a cumpara niste corvete, intreb si eu, este vorba despre corvete noi nu? Sper ca nu cumpara din nou sh-uri. Parca imi si imaginez ca daca e sa se cumpere ceva o sa fie second hand pe motiv de buget limitat. In caz ca s-ar intampla o minune si ar cumpara corvete noi, sper ca macar una sa se construiasca intr-un santier de-al nostru. Cat despre Mistral-uri eu as paria pe Canada.
Ce corvete cumpărate de la alții dom”le…??! Tetal III, produs la noi în țara! Stealth, diesel-electric, armament de la americani, alea alea…
cu cine le facem/cumparam licentza pt corvetele noi fabricate in tzara ? cu Damen-ul, ca deja este la Galati sau Hyundai de la Mangalia? ca Damen deja face corvete. dar cu cele 4 avctive+2 inactive Tetal1 (Tetal1-4 nave si 2-2 nave ce facem). nu s-ar putea moderniza si ele? deck si hangar pt elicopter, rachete aa si anti nava de croaziera, aparatura moderna de comunicatzii, razboi electronic, etc. de preferabilar fi sa aiba acelash tip de rachete care vor fi si pe cele 2 frigate Type-22, si care ar fi bine sa fie fabricate in Romania sub licenta la Ploieshti sau Aerostar Bacau. am putea avea 6 corvete moderniizate plus 2 noi sau poate chiar 4 noi fabricate de la zero dupa ultimele si cele mai avansate tehnologii dtpdv. hai sa zicem ca am mai lua o fregata de la americani o Hazard Perry class cu tot pe ea nu cheala ca britanicile. 2 submarine (bine ar fi 4 : delfinul +inca 3), 12 Epitrop class redivivus si inca 5 vedete gen Tarantul 1 (Kilic class) fabricate si ele tot Ia Romania, plus deminoare si puitoare de mine si cu navele auxiliare am face o shfortza maritime fff buna si demna de respect din toate partzile. pacat ca deshteptii au taiat cele 6 Osa class!
Se pare ca Arabia Saudita ar finanta achizitia pentru Egipt a Mistralurilor…
In privinta celor 4 corvete ideea era sa fie noi.
dupa cum am comentat mai sus, rusii zic ca egiptenii le vor achizitiona pentru a le vinde rusilor ulterior… 🙂
Cert este ca ambele nave sunt in port la St. Nazaire. Tocmai ce le-am vazut azi la pranz. Sevastopol facea teste la motoare, pentru ca scotea fum negru. Pe Vladivostok nu era nici o miscare.
nu e posibil de „furat” si poate le vindem noi la second hand cuiva.. 🙂 🙂
🙂 poate cine se „pricepe”.., eu sunt doar in vacanta.
Gurile rele spun ca si Majestatea Sa, regele Thailandei ar dori sa-si schimbe yachtul – portavion ca s-a invechit.
Poate-l vand francezii thailandezilor iar acestia il revand rusilor pentru ca au contracte de armament in derulare cu Moscova.
Daca regele Thailandei ar avea ceva intentzii sa-l vanda rusilor, sunt doo posibilitatzi: prima ar fi sa nu li se aprobe vanzarea, iar a dooa, daca totusi il primesc , ca americanii ar putea decide ca Thailanda sa devina republica si sa declanseze vreo revolutie cu thailandezele alea tinere matematiciene(in sensul ca lucreaza cu numere), deci Maria Sa totusi nu cred ca ar vrea sa riste, pt ca nu merita 🙂
A treia posibilitate este ca navele sa lovesca accidental un obstacol subacvatic si sa se scufunde.
Prin aceasta actiune Franta arata relatia de vasalitate care o are cu US (si nu doar Franta). Marea Franta, permite onor forte externe intereselor ei sa ia decizii in numele ei. Este ceva foarte grav. Spiritul liber este in agonie.
Cu aceasta postare te-ai condamnat singur bre 🙂
Lectia nr 1. Nu iti inarma adversarii.
Lectia nr 2. M… Rusia
lectia 3:Puie monta
Da uitasem de aia. Multam :))
Nu, prin aceasta actiune Franta arata ca are o conducere demna de lumea a III-a. Sa semnezi cu inamicul si sa te apuci sa-i construiesti armament, dupa care sa ti se reaminteasca de catre aliati „ba prostule, clientul tau e chiar inamicul !” si tu sa tragi cu dintii ca nu, ca nu, apoi brusc sa-ti reamintesti „ioi da !” si sa trebuiasca sa returnezi banii si sa cauti alti clienti.
Serios, parca vreun primar de sector din Bucuresti a condus tot circul asta din 2011 incoace.
sorin 2 situatii de genul acesta a patit firma krupp in sec 19 si inceput de secol 20 cand a vandut armament unor tari cu care germania a intrat ulterior in conflict ( cazul vikers cu licenta pt proiectilele de artilerie in primul razboi mondial ) si cand i s-a atras atentia despre aceste lucruri patronul krupp a raspuns ca nu are cum sa stie care vor fi viitorii inamici .
Dar in cazul de fata, Franta + NATO aveau cum sa stie. O actiune de genul Ucraina se pregateste totusi cu niste ani inainte, plus ca intentiile expansioniste ale lui Putin se cunosteau de si mai multi ani.
Nu cred ca Franta are vreo scuza in afara de lacomie, sau eventual e ceva mai rau – putina tradare.
Sa-ti povestesc cum Marea Britanie vindea cuirasate Imperiului Otoman cu fix in ajunul WWI. Niste tradatori imputiti britanicii aia. Solutia a fost aceiasi atunci ca si acum, i-au tras in piept pe Otomani si au folosit ei cuirasatul.
@sorin
Ia un pic de istorie:
https://en.wikipedia.org/wiki/HMS_Agincourt_%281913%29
https://en.wikipedia.org/wiki/HMS_Erin
Ok dar asta nu schimba ce am zis eu despre Franta in cazul Mistral, ci doar adauga faptul ca si Anglia a facut la fel acum 100 de ani. Ambele cazuri sunt tradari pe fata (si afaceri pe la spate).
Franta stia in ce se baga, s-a bagat, iar acum inevitabilul s-a produs, ce vrea? Cum ar fi ca in timpul unei lupte armate, eu sa fug la inamic cu arme, munitii si o lista de coduri, iar cand ma intorc la liniile mele peste 2 zile sa ma simt discriminat ca ai mei ma aresteaza si ma intreaba unde am fost 🙂
„Potrivit oficialului rus, Kremlinul intentioneaza sa-si construiasca singur nave care sa inlocuiasca navele Mistral.”
Abia astept sa vad hidoseniile made in Russua 🙂
O simpla cautare pe Google cu titlul UDK Lavina sau UDK Priboy ar trebui sa te ajute sa iti faci o idee pe tema asta 🙂
http://bastion-karpenko.ru/VVT/LAVINA_CNII-45_01.jpg
Pai si eu stiu sa desenez vaporase 🙂
Vreau sa le vad cu ochii mei 🙂
Eh, mofturi. Cum nu-l crezi tu pe to’arasu Ivan ca asa o sa arate si la final ?! :))))
http://www.hotnews.ro/stiri-international-20349733-rusia-vrea-construiasca-portavion-nuclear-locul-navelor-mistral-nu-vor-mai-livrate-franta.htm
Rusia spune multe dar in fapte nici pak fa ul ala nu sunt in stare….si se mai mira de ce s au prabusit cu urss u….
Pentru ca discutia despre corvete se continua, as adauga si eu ceva.
La corvete as merge pe Visby. Pentru cei care nu cunosc, aici este o prezentare:
https://www.youtube.com/watch?v=keKbSJzD8RA
O nava moderna, cu bune capacitati ASW. La partea de aparare aeriana, din motive financiare, suedezii au renuntat la rachetele Umkhonto. Dar lacasurile au ramas disponibile pentru cine vrea sa le puna. Mai nou, am aflat ca ar putea merge si CAMM de la MBDA. Cu atat mai bine 🙂
Pretul este de $200 milioane per nava, un pret bun, zic eu.
Pentru submarine, as merge pe A26, tot de la suedezi. Proiectul e bazat pe Gotland, acel submarin care a dat batai de cap marinei americane.
https://www.youtube.com/watch?v=k8VoSsp4Xjk
Iata cum e prezentat A26 intr-un articol din Daily Mail
„Saab unveils superstealth ‘ghost submarine’ that is virtually invisible to enemies and even allows divers to silently enter and exit to defend against Russia”
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3147721/Saab-unveils-superstealth-ghost-submarine-says-virtually-invisible-enemies-allows-divers-silently-enter-exit.html#ixzz3iUHapLEw
Pai ar fi ce ne trebuie 🙂
Pretul … ei, aici e mai complicat. Pe de alta parte, au mare nevoie de finantare si ar fi o oportunitate pentru noi acest fapt.
Ar fi un contract de amploare cu suedezii, cu OFFSET-ul de rigoare 🙂 si de ce nu, cu participare, daca se poate, din partea noastra la constructia unor componente.
Tanguielile de rigoare nu ma intereseaza. Daca vrem ceva modern, trebuie sa punem banii jos. Daca nu, ne vom tangui din nou, ca tot e sport national, cu SH-uri.
A se observa ca de FREMM n-am zis nimic 🙂 Ca de fregate, Dusa n-a pomenit 🙂
Gabriele, eu zic mai bine sa ramai la curvetele de ieri, is ieftine, bine dotate si in plus nu mai astepti dupa constructor, primesti serviciile pe loc 🙂
Dar Romania de ce nu este pe lista de sus?
Cred ca cele 2 nave, daca nu-s armate se incadreaza in standardele de achizitii ale Romaniei. (Romaniei ii place NAVA FARA ARMAMENT)
Doar asa putem sa-i invingem pe rusi in Marea Neagra.
………………………………………………………
Ancoram cele 2 nave:
– una pe plaja din Mamaia
– Una in port la cazino Constanta.
Rusii cand le vad crapa inima in ei de ciuda.
Din doo daca am prinde si noi macar una 🙂 🙂
Pizd@i seama, sa-l parcam acolo langa frecate , e ditamai ragalia, o vad rusii si se oftica, plus ca ajungem putere regionala 🙂
Si ce punem pe ea? Socat? :))))
Pai nu trebuie sa punem nimic, ideea era sa o tzii acolo parcata la vedere si „na na naa na naaaaaaa na” 🙂
Ar fi ceva sa cumpere Egiptul navele Mistral, si in urma unor exercitii navale comune cu Rusia sa le lase acestora in semn de prietenie si strangere a relatiilor :)…. In privinta construirii fregatelor la noi…, chiar daca avem posibilitatile tehnologice sa facem „carcasa” si restul echipamentelor sa le importam de la motoare pana la ultima racheta…, in stilul licitatiilor noastre este posibil sa iasa mai scumpa de cat ar fi sa o luam facuta de la altii.
Vorbind acum la modul mai realist, ca si in cazul avioanelor, probabilitatea cea mai mare este sa luam unele SH…
RK ul Bricului Mircea a durat fo 7 ani datorita Marinei prin echipajul de pe Bric dar mai ales a fondurilor !!! Si personal am asa o banuiala ca s au cam si cheltuit bani aiurea din ce am vazut cu ochii mei !!!!
Asa ca , banuiesc ca o sa fie si mai lunga perioada dupa cum finanteaza astia si dupa pretentiile celor din Marina !!!!
Iar acum toate santierele sunt privatizate ,nu ale statului , dai banii se lucreaza nu dai se va lucra la altceva !!!
Ar fii f fain sa se faca la noi dar nu stiu daca ai nostrii vor fii capabili sa finanteze cap coada tot ce trebuie !!!!
Pai sauditii ar cam fi in nevoie de Mistral si n-ar fi nici primele frantuzisme pe care le-ar cumpara…
Ambitii sunt, bani sunt, conflict (Yemen) este, de ce nu? 🙂 Cred ca sunt sanse bune. Macar una, cealalta la egipteni, alti clienti de frantuzisme 🙂 Evident, tot pe banii sauditilor…
Cat despre corvete, cred ca va fi un travaliu lung, o nastere grea, si Doamne fereste de ce s-o naste. 🙂
Egiptenii, din 4 Gowind-uri, 3 le construiesc la Alexandria (nu, nu de Teleorman 🙂 )
Altfel am avea unde implementa constructia lor, santiere mai avem.
Buna aia cu Teleorman 🙂
Aventura Mistralelor nu se încheie asa usor.
Atitudinea Holandezului si a guvernului socialist nu este chiar sa de apreciatà de majoritatea francezilor (care în principiu, s-ar fi opus la vânzare dar nu la anularea ei).
Acordul încheiat mai ere aspecte financiare neclare si acum Hollande si guvernul aruncà pisica în gràdina parlamentului care trebuie sà „examineze acordul” în sesiunea parlamentarà din septembrie.
„”On connaîtra à la fois les conditions, sur quelles bases a été calculée cette indemnité, et on aura une discussion pour savoir ce que deviendront ces navires”, a ajouté M. Bartolone.
Paris et Moscou sont parvenus la semaine dernière à un accord sur l’épineux dossier des navires Mistral, dont la livraison à la Russie avait été suspendue sine die en raison de la crise ukrainienne : Paris en récupérera la „pleine propriété” après avoir „intégralement” remboursé Moscou.
Le ministre de la Défense Jean-Yves Le Drian avait indiqué que le montant exact de la somme versée par la France à la Russie serait „communiqué au parlement”, soulignant qu’il serait inférieur au prix d’achat initial de 1,2 milliard d’euros.
Le président François Hollande avait de son côté déclaré que „le Parlement français sera(it) saisi d’un projet de loi pour ratifier cet accord” et que „les chiffres très précis ser(aient) dans le document parlementaire”.
http://www.lcp.fr/actualites/politique/173598-mistral-le-texte-sera-examine-des-la-rentree-parlementaire
Pe de altà parte, revânzarea navelor nu va fi usoarà. Cei care au bani, nu au nevoie, sau vor sà construiascà singuri. Cei care au nevoie, nu au bani.
Doar dacà vor fi vândute la pret de amic.
Jean-Yves Le Drian este cel mai valabil ministru al apàràrii pe care l-a avut Franta în ultimii 20 de ani. Dar nu poate sà facà miracole comerciale tot mereu.
acordu` de vanzare a navelor este mult mai complicat decat pare,
pt. ca presupunea in afara de vanzare si transeru` catre rusi a planurilor navelor si probabil a tehnologiilor folosite, astfel ca rusii pot construi si ei mistral`uri,
norok ca nu prea au motoare decat de la ucrinieni, dar sigur in cativa ani se rezolva,
orice reactor poate fi optimizat pt. navele astea,
oricum pt. francezi este pierdere, de aia alerga sarkozi pe trepte rosu la fata pregatindu` se pt conferinta de presa dupa intalnirea cu putin,
rusii raman cu banii si au primit schitele,
iubesc tradarea dar urasca pe tradator.
Nu-s atât planurile, decât know-how-ul.
Rusii stiu sà facà nave destul de bune (Eroul Bulà m-a învàtat cà aveau distrugàtoare plutind cu 40 de noduri în 1941).
Dar nu au fàcut niciodatà nave în constructie modularà ca Mistral-ul.
Acuma, fiindcà au construit o parte în Rusia si au asistat/participat la tot procesul de fabricatie, ar sti sà o facà.
http://aviationweek.com/awin/lockheed-reveals-new-air-launched-missile-concepts
Americanii.
Racheta aia Halfraam, imi aminteste de Stunner ca principiu de functionare. Se vede ca le-a intrat morcovul celor de la LM ca, daca nu ies cu ceva comparabil ca performante, ar putea pierde piata rachetelor aer-aer si sol-aer in favoarea lui Raytheon-Rafael, cu Stunner-ul lor. Sau macar pe segmetul ocupat acum de PAC2 si PAC-3, cu toate imbunatatirile lor.
Foarte bine. Nu ai poti da inamicului un cutit cu care va urma sa te injunghie !
Le Canard Enchaîné datat de mâine (ziar umoristic foarte bine informat care a dezvàluit numeroase scandaluri în Franta) va publica un articol despre costurile ascunse ale anulàrii contractului Mistral (Facturile Mistral-ului camuflat de Elysée) :
în plus de 895 milioane € avansate de Rusia, Franta trebuie sà plàteascà:
– amenajarea zonei portului Vladivostock pentru primirea navelor
– adaptarea elicopterelor Kamov la versiune navalà
– instruirea celeor 400 de marinari
apoi trebuie sà fie indemnizat santierul naval DCNS pentru plusvaloarea pierdutà (350 milioane €)
sà plàtescà înlocuirea echipamentelor electronic (200 miloane)
S-ar ajunge pe la 2 miliarde € (fatà de pretul de vânzare de 1,2 miliarde)
http://lecanardenchaine.fr/?p=9950
nu cred ca se gandea cineva ca dupa acest fail franta va iesi cu profit.tinta este limitarea pierderilor cat mai mult pentru a usura o eventuala revanzare a navelor.totusi cred ca in culisele diplomatice euro-atlantice s-a negociat o varianta de exit favorabila cat de cat frantei.