Locul prabusirii
Fotografii de la locul prabusirii, partea a II-a
UPDATE Pilotul mort în accidentul aviatic de la Craiova este comandorul Aurelian Cojocaru, iar rănitul este comandorul Mihail-Relu Ioana, anunţă MApN, care precizează că primul avea 900 de ore de zbor pe tipul de aeronavă IAR 99 Şoim, iar cel de-al doilea are la activ peste 700 de ore de zbor.
Potrivit unui comunicat transmis de Ministerul Apărării Naţionale, pilotul aeronavei IAR 99 Şoim prăbuşită joi dimineaţă lângă Craiova, comandorul Aurelian Cojocaru, a decedat, iar instructorul, locotenent-comandorul Mihail-Relu Ioana, a fost rănit.
Comandorul Cojocaru era şeful Secţiei piloţi încercare, navigaţie şi meteorologie şi avea 900 de ore de zbor pe acest tip de aeronavă. El avea 48 de ani, era căsătorit şi avea un copil.
Locotenent-comandorul Mihail-Relu Ioana are 35 de ani, este instructor şi pilot de încercare şi are peste 700 de ore de zbor pe acest tip de aeronavă. El este căsătorit şi are un copil.
Acest tip de aeronavă a fost oprit de la zbor, conform procedurilor, până la obţinerea unor date preliminare care să elucideze cauzele producerii accidentului, mai precizează MApN.
Cei doi militari implicaţi în accidentul aviatic lucrau la Centrul de Cercetări şi Încercări în Zbor Craiova.
Potrivit comandantului Centrului de Cercetări şi Încercări în Zbor Craiova, comandor Florea Drăghici, Aurelian Cojocaru avea o experienţă de peste 25 de ani, iar Relu Ioana activează de peste 15 ani în domeniu.
„Nu ştiu ce s-a putut întâmpla, de ce nu s-au catapultat amândoi. Probabil că cel care a rămas a vrut să redreseze avionul. Doar ancheta va putea stabili care sunt cauzele acestui accident aviatic”, a declarat pentru Mediafax, comandorul Florea Drăghici.
Ancheta în acest caz va fi făcută de Parchetul Militar Timişoara, un procuror fiind aşteptat să sosească la Craiova, a declarat prefectul judeţului Dolj, Elena Costea.
Articol Romania Libera
Foto: RomaniaTricolor de la fata locului
Din respect pentru aviatie si aviatori sper ca nu apareti cu detalii morbide gen presa de scandal, oricat de bune ar fi pozele, faceti mult mai mult cu informatii tehnice, pentru ca ce o fii in familile lor acuma…
Un fost aviator spunea odata ca acolo unde a ars un pilot cu avionul nu mai creste iarba niciodata.
Chiar daca am avea astfel de poze…le-am arde inainte de a le publica…
Cu exceptia unei panorame ce prezinta cat de aproape de case s-a prabusit aeronava si pe care george n-a postat-o, acestea sunt singurele poze.
Am ajuns acolo la 12:15, am facut pozele de la vreo 250 metri, am vorbit un pic cu un martor , care spre surprinderea mea e un vecin de blocuri, tatal unui fost coleg de scoala generala cu vreo 2 ani mai mic decat mine (la plecare doi baieti de la TVR ii luau un interviu), iar la 13:00 deja ajunsesem acasa si le trimisesem lui George prin e-mail.
Din ce apare pe media si blogurile locale, se pare ca ar fi avut o problema la motor, iar unii craioveni sustin ca facea niste loop-uri cam agresive; ma rog, stiti cum e cu martorii, spun mereu lucruri diferite, l-am auzit si eu pe la 10:30 in partea de nord a orasului, deasupra cartierului Brazda lui Novac, mi s-a parut normal sunetul la turatie mica desi am fost surprins ca e de Soim, a trecut ceva vreme de cand am mai auzit peste Craiova un asemena motor inconfundabil.
De asemenea taximetristul care m-a duse la aeroport (baiatul chiar a facut armata acolo, la statie conform propriilor vorbe si nu mintea, imi depana pe drum cateva lucruri legate de luminile de operare ale aeroportului) imi spuse ca in momentul prabusirii era in cartierul Lapus-Electroputere cu o clienta (partea de est a orasului, la iesire spre Hanul Doctorului-Aeroport) si i se paru si lui ciudat zgomotul motorului. Ba chiar vazu si SMURDUL cand gonea spre aeroport.
Scuze, a intrat acum. Oricum foarte buna treaba ai facut cu pozele astea si te-ai miscat extrem de repede…
E un lucru ciudat, sper ca nu ma insel (cel putin pana pe la 17:00 erau aceleasi stiri), dar vad ca media centrala si ministerul inca merg pe ideea ca se prabusi la foarte scurt timp de la decolare. Nu e adevarat, oricine intra pe site-urile de socializare sau media craiovene observa imediat ca majoritatea celor ce posteaza afirma ca „a zburat toata dimineata” si „facea piruiete/picaje/tonouri/loopinguri foarte aproape de sol”…ca sa citez aproximativ cateva…
Din ce vazui acum recent la Stirile ProTv de la 19:00 (Catalin Radu Tanase era la fata locului cam de dupa pranz), aeronava facuse cel putin 3 zboruri acrobatice intre 07:00 si 10:30 si peste aproximativ 2 saptamani trebuia sa fie in Serbia pt. Ziua Aviatiei Sarbe (implineste centenarul), – adaug eu – la Batajnica pe 2 septembrie.
http://www.mod.gov.rs/novi_eng.php?action=fullnews&id=3556
Am vazut si eu acum,sunt pe langa Craiova pe la ai mei,da nu stiam ca se fac zboruri cu Iar 99,am crezut ca iar a picat vreun Mig,pacat nu cred ca a mai picat vreun Iar 99 pana acum
Cateva poze si din Gazeta de Sud: http://www.gds.ro/Ultima%20ora/2012-08-23/Craiova%3A+Bucati+din+avionul+prabusit+s-au+raspandit+pe+o+distanta+de+cateva+zeci+de+metri
A 4-a spune totul, cuvintele sunt de prisos.
Si din Editie Speciala: http://www.editie.ro/mod.php?mod=stiri§iune=online&rubrica=3&idstire=106409&title=Un-avion-militar-s-a-prabusit-langa-Craiova–Un-pilot-a-murit.html
Esti din am vrut si eu sa vin dar sunt la Podari si era o caldura de nici nu am putut sa ies din casa.
Sa vorbim despre aviatia de vanatoare in Romania …
O gluma sinistra. Pe langa asta, ei vor sa cumpere avioane deja folosite…
Romania e pusa in fata situatiei de a alege: Mai vrea sau nu sa detina aviatie de vanatoare ? Asa cum este acum nu poate fi tinuta.
Restul sunt vorbe in vant.
Cam tot ce se petrece in tzara aia e o gluma sinistra…
Romania nu mai e pusa in situatia sa mai aleaga nimic.
Romania nu mai vrea sa mai detina nimic actually…
Deci intre a nu mai avea deloc aviatie de vanatoare si asta e, sa-i fie tzarana usoara, si a mai avea ceva, un numar ridicol de second-handuri, ce preferi?
Asta e intrebarea…
Daca mai vrei sa ai aviatie de vanatoare si esti in situatia nefericita sa ai guvernele noastre la putere, sunt bune si alea 15 second-handuri.
Nu pt un conflict ci ca sa pastrezi un nucleu de piloti, instructori, mecanici, ingineri, adica sa mentii o capabilitate.
Pt ca daca se pierde cu totul e probabil sa nu se mai obtina vreodata.
N-astepta sa vina ca prim-sinistru avortatu’ de plod al lui nea Nastase peste 20 de ani si sa zica ‘hai baieti sa refacem aviatia de vanatoare, pt ca Romania are nevoie de ea’, or sa se manance in continuare intre ei ca porcii pt niste laturi mai consistente, ca asta fac de 22 de ani…
bine inteles ca pastrarea unui nucleu de profesionisti este foarte importanta dar asta era ultima solutie de dotare. Este penibil ca un stat european cu 22 milioane de locuitori sa nu poate cumpara 48 de aparate noi.Penibil
Se pare ca aparatul testa ceva echipamente ACTTM. Din comisie fac parte si cativa baieti de la Agentie…Nu stiu insa ce anume testau, sau daca prabusirea are legatura cu aceste echipamente. Este vorba de un Soim up-gradat. Divizia de la Craiova apartinand de fapt ACTTM.
Asta ma intrebam si eu, daca nu testau ceva in locul unui zbor de antrenament… Poate chiar motorul imbunatatit pt. XT?
Romania Libera, 24.08.2012: http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/parchet-avionul-prabusit-la-craiova-s-a-lovit-de-un-stalp-din-beton-inainte-de-impactul-cu-solul-274833.html
Pe site-ul ACTTM a fost postat dupa accident un comunicat de presa ,
de doliu si solidaritate cu familiile aviatorilor implicati in tragicul
eveniment .
De asemenea , se certifica apartenenta la CCIZ Craiova a aparatului
de zbor si se dau cateva date despre imprejurarile prabusirii .
Citind site-ul , am gasit un tabel cu proiecte : http://www.acttm.ro/romana/images/stories/Doc/Proiecte/pncdi.pdf
De aici mi-a atras atentia proiectul aflat la pozitia 10 :
Aparatură ştiinţifică şi experimente de bord şi la sol pentru monitorizarea oboselii neuromusculare a piloţilor .
In opinia mea , activitati de zbor adiacente proiectului ar explica
evolutiile acrobatice ale avionului din dimineata accidentului.
Cei conduc tara ar trebui sa inteleaga : Destul ! Nu va mai bateti
joc de sacrificiul celor ce mor pentru ca Romania sa-si gaseasca locul
pe care il merita cu adevarat in lumea de maine !
Am auzit si eu acum ca niste cretini ar fi facut poze cu cadavrul pilotului martir decedat astazi langa Craiova probabil lighioane de la vreo foaie gen libertatea,click,dupa mine asemenea nenorociti trebuie batuti numai dupa ceafa
Mi-as dori mult ca cei interesati sa nu faca din aceasta tragedie un pretext pentru scoaterea din dotare a IAR-ului 99 , asa cum s-au folosit de militarii cazuti sub drapel in Irak si Afganistan pentru cumpararea de transportoare blindate din afara si ruinarea fabricii de la Moreni .
Dumnezeu sa-l ierte pe dl Cojocaru, condoleante familiei.
pilotii de incercare sunt cei mai buni, dar au o meserie teribil de periculoasa si multi au cazut pentru ca tehnologiile sa progreseze.