Ilyushin Il-76MD-90A

186237_800

Avionul construit pentru transport tocmai ce a executat zborul sau inaugural si deja este considerat viitorul pentru flota ruseasca de avioane radar si control – AEW.

Compania ruseasca Vega, subsidiara a United Instrument Corporation, avand deja construit un nou radar state-of-the-art pentru IL-76MD-90A. Dupa ce zborul inaugural a decurs perfect, avionul va fi trasferat de la fabrica Aviastar-JV (unde a fost construit),  catre G.M. Beriev Aviation R&D and Production Complex din Taganrog, pentru transformarea sa in prototipul A-100 „radarul zburator”, urmand sa inlocuiasca actuala generatie de radare cu raza lunga aeropuratte – A 50.

Astfel A 100 va dispune de un nou sistem radar panoramic – “Premier”, cu raza de sute de kilometri si de calculatoare de ultima generatie, fiind capabil sa detecteze si sa urmareasca un numar impresionant de tinte, sa coordoneze atat aviatia de vanatoare cat si trupele de la sol, avionul fiind gandit sa fie in acelasi timp si centru de comanda aeropurtat in folosul tuturor categoriilor de forte, inclusiv marina.

Noul radar este unul de tip active si este dotata cu o antena care executa o rotatie la fiecare 5 secunde.

Revenind la avion, directorul executiv al Ilyushin, Sergey Sergeev, este unul dintre cei mai fericiti rusi in viata, atat timp cat comenzile pentru noul avion cargo Il-76MD-90A se succed cu repeziciune, aparatul fiind dorit si de catre armata, si de catre ministerul de interne, si de companii private! Practic doar biserica rusa nu doreste sa cumpere noul Il-76MD-90A…

Acum daca stam drepti si judecam stramb putem conchide ca necazul unuia este mai mereu bucuria altuia si astfel sa ne aducem aminte ca inainte de razboiul din Crimeea Il-76 era in mare competitie cu Antonov An -70, avion destul de similar dar construit in Ucraina.

Acum ca Ucraina nu mai este chiar in relatii bune cu Moscova, desi fabrica Antonov apartine Rusiei, toti clienti care stateau pe ganduri si cantareau cele doua avioane au terminat –o cu dilema si au tabarat pe Ilyusin sa le dea avioane…

Cum spuneam, bucuria unora necazul altora.

Din punct de vedere tehnic noul Il-76MD-90A este o modernizare de substanta a cunoscutului Il-76MD, modernizare care a avut in vedere cresterea sarcinii utile trasportabile pana la 60 de tone, scaderea consumului de combustibil, inlocuirea vechilor motoare D-30KP-2 cu noile motoare de generatie a patra – PS-90A-76.

S-a mai lucrat si aerodinamica aeronavei, la structura, aripile sunt noi, sisteme de navigatie moderne, avionica si comunicatii de ultima ora, avionul fiind unul perfect compatibil cu toate reglementarile americane si europene in materie de siguranta sau de poluare, fabricantul sau vand in vedere si o posibila piata de export in UE si SUA.

Si peste toate aceste calitati, Il-76MD-90A este si un avion deosebit de frumos –tipic rusesc din acest punct de vedere, astfel ca eu ii urez sa se vanda bine si numarul aterizarilor sa fie egal cu cel al decolarilor.

PS Imi place mai mult decat An-70, care nici el saracu’ nu este deloc un avion slab sau urat. Politica asta bate-o vina!…

 GeorgeGMT

 

12 comentarii:

  1. La cat de repede distrugi un tanc cu trei lovituri concomitent inca nu m-a lamurit nimeni intr-un mod profesional.
    Vreau sa stiu care este doctrina de aparare a acestui centru de comanda ambulant si care sunt metodele prin care in timpul conflictului poate fi detectat ca s-a urcat sus si cum poate fi dat jos de acolo, avand in vedere gravitatea si importanta informatiilor pe care le concentreaza.
    Cum i-l dibuiesti si cum i-l dai jos de acolo ,ca prea vede tot!
    Adica daca se plimba unu deasta la granita Romaniei, noi ce putem face , sa zicem daca suntem implicati intr-un mic conflict local(specialitatea Moscovei) cu aliati de-ai rusilor?

    • Un AWACS poate fi doborat ca orice avion normal, cu rachete AA, doar ca un astfel de aparat are sisteme de razboi electronic foarte puternice.
      Rusii au dezvoltat chiar o racheta aer-aer dedicata AWACS-urilor americane: K-100/KS-172, cu o raza de 200km.
      Il dibiesti cu radarul si-l dai jos cu racheta de la sol sau aviatia de vanatoare, daca ai asa ceva.

      Daca insa avionul patruleza la limita spatiului tau aerian, singura optiune este sa-l ataci cu mijloace electronice, sa-l orbesti, daca ai asa tehnica prin batatura.

      • Bine, ma duce si pe mine capu’ nus gigel! Mie zi-mi cu ce ne protejam noi romanii cand vine unu de-asta pe la gard. Avem sau nu avem ceva contra lui?
        Rachete clar nu avem, dar ceva orbitoare este prin magazie?
        Specialisti in razboi electronic sunt pe aici? Nu tu dacule!

    • E clar, e turbodisel ,euro 4,5 ,unic proprietar( INCAS) , tinut doar in garaj !Daca pana acum aveam machete de carton de transportoare, iata ca acum avem si aviatie de carton! Pana nu vad o comanda de 12 bucati de la armata(ca tot rezoneaza ei cu numarul 12) eu nu cred ca acest produs sa aibe vre-o sansa sa existe in realitate. Pai ce doar ai nostri daci sa aibe armata din trunchiuri de copaci?las ca umplem campurile cu machete de carton de Leo si cand ajung rusii la granita si vad tehnica cata frunza si iarba, fug speriati care-ncotro!Auzi tu Tepes……INCAS………

  2. Ce viteza are?
    Eu am gasit: The aircraft can cruise at a speed of 820-850km/h.
    Iar un Mach = 1224 km/h (sau 340 m/s).
    In conditiile astea este subsonic?

  3. TD de la ce vine? Tank destroyer?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *