In dragonul turcesc bate o inima romaneasca

poz1

Nurol Ejder (Nurol Dragonul) este un trasportor blindat amfibiu (6×6) proiectat de compania turca Nurol Makina in 2006. Proiectul a decurs rapid multumita necesitatilor militare georgiene, acestia achizitionand 27 de bucati in 2007. Compania privata Nurol Makina si-a folosit experienta in domeniul militar si a incorporat thnologie din produsul RN-94, la mijlocul anilor ’90 o colaborare cu Romarm din  Romania.
Armamentul pentru Nurol Ejder variaza, de la 7.62mm pana la 40mm, protectia in fata armelor pana la 14.5mm si a 8 kg TNT, optional protectie NBC.
Masa 18t, inaltime 2.40m, lungime 7.05m, latime 2.69m, echipaj 2 membri si pana la 10 militari, autonomie 600km, viteza maxima 110km/h si 6km/h pe apa.
Singurul operator oficial este Georgia ce detine in arsenal ~100 de ,,dragoni”.

POZA2

Georgienii sunt foarte multumiti de noua achizitie si vad inlocuitorul de drept al sovieticului BTR-80. Dupa destramarea URSS-ului, BTR-80 a fost masina responsabila de transportul si sprijinul trupelor de infanterie pe campul de lupta. Acest vehicul este dotat cu mitraliere de mare putere, dar protectia e precara si nu corespunde standardelor NATO.  O alta problema este inconfortul si usile inguste ale BTR-ului. Diferenta este si podeaua in V adoptata de Ejder pentru a creste gradul de protectie.
Nu mai luam calcul sistemele digitale de operare ale masinii.

poza3
poza4

Georgia nu a renuntat la BTR-80, a cumparat upgrade-uri din Ucraina si motoare diesel de la Iveco, ca si in cazul BTR-70 sau BMP-1U/P.  Ambele transportoare au defilatla parada cu un camuflaj desprins din filmul Avatar.

 

NeroFlash

7 comentarii:

  1. Cred ca asta cu inima romaneasca este mai mult pentru moral. Dupa umila mea parere turcii au facut un back engineering de prima clasa dupa RN-ul nostru.
    De ce sa cheltuie bani cu dezvoltarea unui produs cu care nu erau familiarizati cand puteau sa apeleze la fraierii de romani care aveau o experienta mult mai mare in domeniu?
    S-au dus la Moreni, le-au facut capul mare cu miile de transportoare pe care le vor fabrica si le vor vinde prin toata zona, eventual le-au avansat si niste bani, astia ai nostri, cu foamea in gat, s-au apucat si au facut transportorul dupa care turcii l-au luat sa-l testeze si ….. teste s-au facut :-)))
    Dupa scurt timp au aparut cu un transportor aproape identic dar fabricat la ei.

  2. Bravo lor. Rusine noua. Ce mai e de zis?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *