Candva poate si Rafale M
Asadar si prin urmare…India are in consideratie achizitia unui numar suplimentar de avioane multirol Rafale, adica peste cele 36 de bucati deja antamate, a declarat o sursa din ministerul indian al apararii.
In acest moment este posibil ca viitorul contract sa fie semnat in 2019 cu primele livrari in 2022, atunci cand actuala comanda pentru Rafale (in valoare de 8,8 miliarde de dolari) ar fi livrata in intregime. Daca comanda s-ar confirma ( si ar fi similar ca numar) India ar putea sa detina 5 escadrile doate cu Rafale.
Sunt si zvonuri cum ca Marina Indiana s-ar uita lung spre varianta navala a Rafale pe motiv ca LCA Tejas navalizat a fost respins cu totul si foarte definitiv pe foarte multe motive de incompatibilitate intre Tejas si notiunea de avion navalizat. Si utie-asa francezii se apropie de cifra de 126 de aparate, cate avioane trebuiau sa livreze in cadrul MMRCA, fara sa-si mai bata capul cu transferul de tehnologie, fabricarea in India si alte…tiganeli.
In alta ordine de idei, procesul pentru aducerea in India aunui avion multirol modern cu un singur motor merge inainte, ministrul apararii – Manohar Parrika – declarand, foarte optimist as spune eu: “During the current year, the decision, tender and closure should tentatively be over.”
Contractul va fi unul de tip guvern-guvern si va include un numar mic de avioane produse in tara de origine apoi transferul linei in India. Bineinteles, stim deja, favorite in aceasta competitie sunt companiile Saab cu Gripen E/F (poate si Gripen navalizat) si americanii de la Lockheed Martin cu F 16 Block 70/72.
Nu mai lungim subiectul viitorului avion multirol cu un singur motor, l-am discutat deja destul, asteptam, vedem ce iese si mai vorbim.
GeorgeGMT
Cred ca este deja un cosmar logistic ceea ce se intampla in Fortele Aeriene Indiene. Este un exemplu de „asa nu”. Su-30, HAL Tejas, MIG 29, MIG 27, Mig-21, Jaguar, Mirage 2000 si acum urmeaza Rafale si probabil Gripen. De acord ca nu toate aceste avioane au acelasi rol, dar totusi. Sunt curios cate sunt operationale (%).
In timp ghiveciul va fi mai mic. Vor ramane SU30, Rafale, Gripen/F16 si Tejas (mai mult de antrenament/politie aeriana).
Ghiveciul are un sens. China va fi combatuta cu Rafale+Gripen….iar Pakistanul cu SU-uri.
50% offset in primul contract de 36 de bucati… Oau!
Eu is foarte curios care va fi pretul celei de-a doua transe, teoretic ar trebui sa fie mai mic.
Probabil ca in timp, ghiveciul se va micsora, catre 2 tipuri de bimotoare si 1 tip de monomotor.
Din cate a mai aparut prin presa, SAAB s-a oferit sa-i ajute cu Tejas II, in caz ca decid sa ia Gripen. Asta inseamna cam alt avion fata de Tejas I. Probabil raportul o sa fie de 2 la 2, bimotor/monomotor. SU si Rafale + Gripen si Tejas II.
Oricum, la cat de mare e tara lor, nu cred ca e o asa mare problema. L aun dolar de caciul au mai pus-o de o flota aeriana daca vor! 🙂
are cineva informatia care dintre cele 5 modele de avioane supersonice de lupta bimotor de provenienta west adica : Rafale, EF Typhoon, F/A-18 CD Hornet/-EF Super Hornet si F-15 CD Eagle are costul de operare cel mai mic? Merci anticipat!
contractul pentru un monomotor e gurvern guvern? pai atunci saab n-are nici o sansa…
De ce?! Noua Saabul ne-a propus exact acest tip de contract.
bravo Rafale, pai in privinta la varianta navalizata, rusii zic ca ei au toate sansele sa le vinda MiG 35 navalizat….., ca indienii deja au MiG 29 K pe Vikramaditiya… 🙂
ca e mai ieftin si nu are rivali in vest… 🙂
prezentarea lui pentru Putin …., Rogozin zice ca depaseste orice aparat vestic din aceeasi clasa… 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=aPtLHhRcU3Y
ceremonia prezentarii oficiale…
https://www.youtube.com/watch?v=NTgT0yu1l1g
cel mai interesant e ca rusii il prezinta ca un aparat absolut nou, care nu are nici o legatura cu MiG 29 ….. 🙂
.. PR/marketing … ce sa fie? 🙂
sa vedem cite vor vinde peste hotare, de asta depinde viitorul corporatiei MiG, rusii zic ca vor procura 200 de aparate si ca vor inlocui toate migurile mai vechi..
ai arata un pic si cabina pilotului..
https://www.youtube.com/watch?v=5jNyqwevg8o
Daca si „35 o fi la fel de bun ca 29K…
Faptul ca au ales dezvoltarea/achizitia de Mig-35 ne poate indica ca nu sunt in grafic cu dezvoltarea Sukhoi PAK FA? Ma gandesc ca amandoua sunt Air superiority fighter (Migul avand si valente de multirole)
Sukhoi PAK FA pare un program foarte costisitor pe care economia Rusiei nu-l prea poate suporta.
T 50 va inlocui familia Su 27,30,35, o categorie mult mai grea de vinatori, nu are nici o legatrua cu dezvoltarea lui MiG 35
Cite Su 50 vor intra in serviciu operational , deja e alta intrebare… in dependenta de bani probabil, cred ca rusii vor intinde mult cu Su 35 si Su 30
PAK FA dupa 2020. Inca nu au „dibuit” motoarele.
MiG 35 a fost dezvoltat la presiunea guvernului sa nu ramana intr-un singur constructor…
Off:
Bai deci astia nici impotriva unor barci nu sunt in stare sa se apere?
http://www.euronews.com/2017/01/31/two-killed-as-houthis-attack-saudi-warship-off-yemen-coast
Nici macar…
Si se mai dadeau smardoi in fata persanilor….matura aia cu ei pe jos cu tot armamentul lor smecher cu tot!
tu crezi ca aia sunt mai breji? asta e nivelul arabetilor si al persanilor. de aceea Israelul e rege in zona. Degeaba arma e uktramoderna cat timp ala care o manuieste este un labar semianalfabet si nauc. conflictele arabo-israeliene au adus nenumarate dovezi in privinta asta. persanii nu s-au descurcat cu irakienii, care stim cate parale faceau. Nici in Siria nu au facut mare branza
Dacă aşa stau lucrurile, atunci indienii vor dovedi că, totuşi, sunt deştepţi. Un contract pentru încă 36 de Rafale cu offset de măcar 50% ar fi foarte bine pentru India. Aviatorii militari români nu pot decât să se uite şi să înghită în sec.
Bre, eu unul cred ca o sa imi pun banii pe Gripen in competitia asta.
O sa fie foarte interesant sa vedem cele doua avioane europene luptand cot la cot (Gripen monomotor, avion de masa, alaturi de Rafale bimotor, avion de linia I).
cica de fapt Rafale ar fi dorit nu pentru suprematie aeriana ci pentru capabilitatea de livrare a armelor nucleare.
Este un punct de vedere interesant as zice si ar fi o explicatie de ce doar atatea avioane.
https://www.youtube.com/watch?v=cAmJmAGY5GU