Intr-o conferinta de presa privind starea fortelor aeriene indiene, seful statului major al acestora, Maresal al Aerului N.A.K. Browne, a declarat ca deocamdata aviatia militara a tarii sale nu a atins nivelul cerut de 42 de escadrile operationale de avioane de lupta.
Referitor la programul MMRCA, posibilitatea de semnare a contractului anul acesta este una destul de redusa. Deocamdata nu exista inca o limita de timp, dar conform cu N.A.K. Browne, daca contractul s-ar semna anul viitor primul avion Rafale ar sosi in India in anul 2017, iar anul 2017 reprezinta o limita peste care nu ar trebui sa se treaca in privinta intrarii in inzestrare a avioanelor Rafale.
Inceperea intrarii in dotare in 2017 este, spune Seful Statului Major, cruciala, pentru ca altfel India va resimiti o acuta lipsa de avioane de vanatoare operationale in perioada 2017-2022, iar contractul cu Dassault TREBUIE sa meraga neexistand nici o varianta de rezerva.
Se are de asemenea in vedere introducerea in dotare cat mai rapina a HAL Tejasului ca inlocuitor pentru MIG-21 si in viitor anumite tipuri de aeronave, atat cu aripa fixa cat si rotativa, vor beneficia de reparatii capitale si extinderea duratei de viata.
In alta ordine de idei, in cadrul achizitilor pentru avioane de antrenament lucrurile sunt clare si nu prea. Astfel daca in privinta avioanelor de antrenament avansat, primul HAWK navalizat a zburat deja si se asteapta ca urmatoarele avioane sa vina intr-o cadenta agreata de catre constructor si de catre Armata, de precizat ca avioanele HAWK sunt produse in India sub licenta celor de la BAE Systems, in privinta avioanelor pentru antrenamentul de baza este alta poveste.
Din pacate pentru industria aeronautica locala, desele balbe si calitatea de multe ori foarte slaba a facut ca Ministerul Apararii de la New Delhi sa respinga oferta celor de la HAL pentru un avion de antrenament de baza cu elice si sa se uite spre piata externa. Militari au declarat ca nu se face sa arunce banii publici pe proiecte extravagante si indoielnice. Declaratia a fost facut cu ocazia aceleiasi conferinte de presa citate mai sus, tot de catre maresalul aerului N.A.K. Browne.
Raspunsul maresalului indian venit la propunerea celor de HAL, cum ca IAF sa detina si sa opereze doua tipuri de astfel de avioane: Pilatus PC-7, dorit de Fortele Aeriene, si un avion indigen, proiectat si construit, Dumnezeu stie cand si la ce costuri, de catre HAL, a fost extrem de clar: „We cannot have these extravagant projects. If we have two types of trainers, it costs extra expenditure on infrastructure, training, simulators and maintenance. It is all public money, you cannot waste it on having two to three types of projects.”
Destul de ciudat as adauga eu, daca tinem cont de menajeria din dotarea avitiaei indiene dar a si a fortelor ram,te, acre detin cel mai probabil cea mai mare varietate de tehnica de lup[ta din toate armatele demne de acest nume. Oricum bine ca le-a mai venit un pic mintea la cap!
Sursa: Brahmand.com & Spsaviation.net
GeorgeGMT
Putintel cam off-topic dar interesant:
http://www.academiacatavencu.info/featured-home-2/un-pilot-mai-smecher-ca-schnecker.html
http://www.gandul.info/stiri/romania-a-platit-prima-transa-de-100-de-milioane-de-euro-pentru-avioanele-f-16-din-portugalia-11493240
Ete ca tot nu am scapat pana la urma! 🙁