Infanteria marina romana primeste AAV – Assault Amphibious Vehicles

Se discuta despre aceasta potentiala achizitie la nivel oficial si astazi avem si confirmarea dinspre partea americana. AAV-urile vor intra in dotarea Regimentului 307, care regiment are in compunere un batalion de infanterie marina, un batalion de sprijin de lupta si o companie logistica. Cam subtire pentru un regiment, dar asta avem cu asta mergem unde trebuie sa mergem.

Astfel, Romania va cumpara 16 transportoare blindate amfibii –  AAVP-7A1. Acestea au un echipaj format din patru membri si pot transporta 21 de infanteristi marini complet echipati de lupta sau 4,5 tone de incarcatura. Vehiculul are in dotarea standard o mitraliera grea M2, calibrul 12,7 („50 cal” cum ii spun americanii) si un aruncator de grenade MK-19, calibrul 40mm, ambele arme montate intr-o turela comuna.

Pe langa cele 16 transportoare blindate amfibii, vor mai intra in dotare trei vehicule in varianta de comanda si control – AAVC-7Al si doua vehicule pentru recuperare – AAVR-7Al . Mitralierele, aruncatoarele de grenade, piese de schimb etc.

In total 21 de AAV-uri in trei variante constructive si desi in documentul DSCA nu este anuntata o companie contractanta (BAE Systems fabrica AAV) este de presupus ca vehiculele vor fi noi. Discutam probabil despre un contract guvern-guvern.

AAV-ul este un transportor blindat pe senile greu, cu o masa de 29 de tone. Pe drum asfaltat atinge 70km/h si chiar pe drum greu poate atinge 30km/h. In apa este foarte rapid pentru clasa sa, si poate naviga cu pana la 13km/h, in functie de starea marii. Spre deosebire de TAB, AAV este proiectat sa transporte militari de la nava de desant la tarm si poate “tine” chiar si o mare de gradul 5, adica pana la 4 metri inaltimea valurilor.

Cand este in apa, propulsia este asigurata de doua motoare cu jet. AAVP mai sunt cunoscute si ca “amphibious tractors” sau mai simplu: “amtracs” sau „tracks”.

La nivel de protectie, AAVP-7A1 este dotat in standard – incepand cu 1991- cu un kit suplimentar de la Rafael – Enhanced Applique Armor Kit (EAAK), vehiculul fiind astfel protejat pentru foc direct pana la calibrul 14,5mm sau impotriva schijelor proiectilelor de artilerie de mare calibru 152/155mm, adica STANAG 4569 Nivel 4. Acest nivel presupune protectia echipajului impotriva unei mitraliere de 14,5mm care trage de la o distanta minima de 200m si in fata schijelor proiectilelor de 152/155mm care explodeaza la o distanta nu mai mica de 30 metri. Decent…

Mai multe despre AAVP gasiti AICI.

Acum nu stiu cat de util este un vehicul de 30 de tone in Delta Dunarii, o zona plina de smarcuri, namol, in general sol moale (idem si pe cursul Dunarii) si unde nevoia unui vehicul greu care sa reziste valurilor de 4 metri nu este chiar atat de stringenta.

Pana acum Batalionul de Infanterie Marina 307 avea in dotare TAB 79, care, desi nu se poate compara din foarte multe puncte de vedere cu AAV-ul, are totusi avantajul ca este mult mai usor, mai mic, dar in acelasi timp mult mai slab protejat. Asta nu inseamna ca TAB 79 trebuie pastrat in dotare pentru prima linie.

De remarcat ca infanteria marina americana, cea care a creat si operat AAV-ul de-a lungul timpului, este pe cale sa renunte la el in favoarea Iveco SuperAV (programul ACV), un transportor blindat pe roti.

Oricum bine ca s-au hotarat, sa vedem contractul semnat si mai discutam atunci.

PS Nu numai Romania cumpara AAVP-uri de la americani, grecii au batut si ei palma de curand cu Washingtonul pentru 63 de vehicule, mitraliere, lansatoare de grenade, optoelectronica etc pentru suma de 268 milioane de dolari. Noi vom avea 21 de vehicule (exact o tremie fata de greci), mitraliere etc pentru o suma maxima de 120 milioane de dolari. Trebuie sa intelegem ca ale noastre sunt mai de soi, cumparam mai multe piese de schimb, mai multa munitie?

PPS AAVP este nimeni altul decat urmasul direct al Alligator-ului din cel de-al Doilea Razboi Mondial, transportor amfibiu de trupe despre care avem si noi o serie de articole.

GeorgeGMT

61 de comentarii:

  1. In sfarsit, o sa vedem si la BIM echipamente ideale menirii lor! Putine, e adevarat, dar un bun inceput…

    22
  2. LaCuscaPsd&Pnl

    Și cu termenul de livrare în 2032….) la cum merge la mapn!

    6
  3. Vasie Băcăuanul

    De ce nu cumpărăm și noi tot Iveco? Dacă tot avem linie de montaj Iveco in țara? Americanii renunță la model, noi îl cumpărăm, nu putem lua decât ce aruncă alții. Fără supărare, dar ceva nu e chiar OK aici.

    19
    • Mie mi se pare ok – că in felul acesta, in sfarsit, militarii aceia au o sculă de încredere, ce le oferă transport eficient, protectie si putere de foc.

      Linia de montaj pentru camioane Iveco (care și aia functioneaza târâș-grăpiș) nu are nici o legătură cu o eventuală fabricare aici a unor echipamente așa de complexe. Da, știu si ar fi bine să construim cat mai mult în țară, dar teoria ceaușistă pe cum că facem totul aici s-a dovedit idioată.

      Măcar pulberi pentru muniție să fabricăm și după aia vise cu armament… dacă o mai fi timp.

      17
      • A face totul sau cat mai mult la tine nu tine de ceausism/comunism si in mod sigur nu este o idee idioata…

        A face totul in China insa s-a dovedit pana la urma o idee idioata pentru care lumea libera inca sufera foarte mult. Cat timp tarile din lumea libera au facut totul, lucrurile au mers snur.

        Nu exista globalism de succes fara un totalitarism mondial de succes ca sa se asigure continuu de continuarea globalismului de success 😛 😛 😛

        Eu prefer libertatea!

        5
  4. De ce nu cumparam BvS 10 ?
    Sunt bune si pentru munte si pentru Delta.

    4
  5. Nu-i rau doar ca-s putine, iar de pret nu mai zic nimic mai ales ca is si echipamente ff vechi , in fine, romanu’ plateste!

    In schimb nu pot sa cred ce tara de cacao suntem, dam 120mil$ pe 20 de amfibii iar investitiile in retehnologizare uzine de armament ca de capacitati noi nu poate fi vb probabil ca n-am sarit de cateva milioane , hai maxim 10.
    Asta-I.comportament de emiratez/saudit cand in realitate noi suntem pe deficit vreo 7.5mld€ si ni se pare ca polacii is in gaura, never , aia stiu sa se imprumute cand trebuie caci daca vine vreo bubuiala creditorii bot vedea banii in 100de ani AMIN!

    9
    • Are capacitate cat 3 TAB-uri si blindaj cat Piranha 5. TABC 79 e din tabla de 7mm, cam de 7 ori mai subtire decat la AAV7. Iar la fortat Dunarea…Good luck with that. Se poate cu muuuuulta grija, in locuri amenajate. Deci pretul este derizoriu.

      4
  6. Salut. O stire buna.

    3
  7. o stire buna. clar o scula de care avem nevoie ca de aer pe segmentul ei la RIM. cumva văd ca in articol se pune problema dacă și în ce codnitiio poet fi utilizată în Delta – mă gândesc ca , cei ce vor utiliza (bănuiesc , sper ca ei au cerut achiziția asta, știu ce au nevoie).
    ce nu înțeleg eu, este de ce nu încercăm sa deschidem o colaborare cu Iveco ptr Super AV în ideea în care oricum știu ca avem nevoie pe langa pirande și de un IFV care sa se poate da la bălăceală. da știu nu sunt multe cele 21 de AAV dar cumva Știrea asta mă pune pe gânduri dacă la noi mai exista cu adevărat voință de a avea un IFV amfibiu….

    4
  8. In ideea de dezvoltare structura e relativ normala, insa as pune ca este o faza intermediara. Adica regimentul va ajunge la efective mai mari in ceva timp. Insa adugarea componentelor prezente inseamna ca regimentul are logistica proporie si asta ii permite functionare „mai independent” decat dependenta clasica a unui batalion de logistica unui esalon brigada de regula. Atipic in peisagistica romaneasca deoarege logistica la nivel de batalion este la brigada din care face parte.
    La acest moment nu are sens sa comparam cu un regiment american, sper ca-candva vom ajunge si acolo.

    11
    • Eu sper sa avem doua batalioane de lupta la RIM.

      26
      • Da coane, zic ca vom ajunge acolo dar va mai dura mult timp. Ca se fac pasi spre dotare corespunzatoare nu poate fi decat o mare bucurie pentru mine.

        2
      • RoMarineGunny307

        1. AAV-7 reprezintă o soluție tehnologică destinată creșterii mobilității infanteriei marine în zona de coastă a României – un mediu extrem de eterogen (cursuri de apă, canal, lacuri, mlaștină/deltă, grinduri, plaje nisipoase, zone de uscat); este cea mai potrivită soluție care să acopere o asemenea varietate ”medii” în acțiunile tactice terestre, amfibii și fluviale;
        2. ACV chiar dacă este nou, are încă o serie de probleme la debarcare, în zona shallow waters (se răstoarnă ușor la valuri, au fost ceva probleme și nu este complet operațional și integrat); chiar dacă se ”trage” din dezvoltarea lui Iveco SuperAV 8×8 , nu cred că Congresul SUA este dispus să ne ofere o soluție de ultimă generație, mai ales că nu este pus la punct în totalitate și nu înainte de a-și dota USMC toate unitățile pentru care a fost destinat
        3. Competiția ”șenilă” vs, ”roată” în mediul specific zonei de coastă este încă în derulare; părerea mea este că șenila este încă pe val (nisip, nămol, mlaștină)
        4. AAV-7 se află în dotarea și deservește cu succes (încă) infanteria marină a ITALIEI (Regimentul Lagunari Serenissima al FT italiene și Brigada Amfibie San Marco a FN italiene), SPANIEI, mai nou GRECIA, BRAZILIA, ARGENTINA, JAPONIA, COREEA DE SUD, evident SUA/USMC
        5. AAV-7 este testat în luptă / operații reale și este modernizat / up-grade
        6. Accidente au fost dar nu s-au produs ca urmare a problemelor conceptului ”ingineresc” AAV-7 ci ca urmare a lanțului de probleme de mentenanță (incompetența/superficialitatea mecanicilor), a deficiențelor de instruire de salvare a personalului la incident/defecțiune (incidentul din iulie 2020, Insula San Clemente, California/SUA cu 8 pușcași marini și un marinar înecați pe timpul unui exercițiu de raid amfibiu);
        ”Scula defectă rănește mâna cea mai îndemânatică” spuneau comuniștii și se pare că nu s-a schimbat nimic până în prezent
        7. Cu toate că nu este un mijloc tehnic perfect (nici nu există așa ceva), AAV-7 a fost conceput ca mijloc conector de la nava de transport desant la litoral; poate opera pe mare și cursuri de apă (fluvial cum îl folosesc italienii de la Regimentul Lagunari, infanteria marină braziliană); este deasupra oricărui TAB/TBT în materie de flotabilitate; orice ”cutie blindată” cu șenile sau roți poate provoca accidente, dacă nu este întreținută tehnic corespunzător, pilotată de profesioniști și cu desant antrenat să reacționeze organizat la incidente
        8. Mentenanța este costisitoare, detaliată și necesită grafic, piese/resurse și atenție deosebite, consumul de combustibil este mare (pt. un motor Diesel de peste 400 CP ce mișcă o masă de 28-29 de tone), nu are patine de cauciuc la șenile (nu va veni la Paradă wow); este greu să obții în aceeași mașinărie și flotabilitate și protecție prin blindaj nivel 4 simultan și putere de foc; riscurile se acoperă prin aportul altor sisteme / mijloace de luptă.
        9. ”Guvizi care să plătească” sunt și pentru alte mijloace similare produse de alții; ca și în viața reală, cele mai multe accidente de trafic sunt cu mașini puternice, ”de firmă”, nu cu cele produse autohton; accidente au existat și vor mai exista mult timp de acum încolo cu toate tipurile de TAB/TBT/IFV/MLI/AAV etc. indiferent de cine sunt produse (ca și în cazul unei mărci de autoturisme germane care ”nu este dotată” cu sistem de semnalizare luminoasă a schimbării direcției)
        10. Există încă în probe, un mijloc similar AAV-7 produs de compania turcă de armament FNSS, se numește ZAHA care este izbitor de asemănător cu AAV-7 ca și concept, dimensiuni, evident actualizat la prezent; se pare că turcii au realizat că este totuși un concept relativ bun.
        11. Ideal ar fi ca regimentul de infanterie marină să dispună de mijloace complementare cu care să abordeze acțiunea în mediul costier : AAV-7, vedete rapide de asalt/FAC, ambarcațiuni de desant amfibiu LCU/LCM/LCVP, ambarcațiuni de desant pe pernă de aer/LCAC, elicoptere de desant etc.; ne uităm însă și la portofel, priorități și CEL MAI IMPORTANT – resursa umană viitoare care pare să fie o problemă a tuturor instituțiilor guvernamentale; asigurarea încadrării cu personal și calitatea fizico-medicalo-intelectualo-emoțională a resursei umane va fi adevărata provocare a viitorului acestei națiuni (chiar dacă momentan este băgată sub preș) și a celorlalte națiuni din lumea civilizată

        27
  9. Deci dupa curvete si fregate, francezii ne baga pe gat si un Mistral.
    À bon entendeur!

    3
  10. Regimentul 307 Infanterie Marină este organizat pe următoarele structuri:
    1. Comandamentul regimentuluieste organizat pe entități organizaționale specializate de stat major (personal, informații, operații, instrucție, logistică comunicații și informatică) și entități de sprijin decizional. Principala destinație a comandamentului o constituie exercitarea actului de comandă şi control asupra forțelor prin planificarea, pregătirea, coordonarea și evaluarea acțiunilor tactice.
    2. Batalionul de Infanterie Marinăconstituie unitatea de manevră a regimentului destinată executării acțiunilor de luptă decisive pentru îndeplinirea obiectivului în luptă. Batalionul de Infanterie Marină este organizat de regulă, pe Companii de Infanterie Marină cu organizare similară (3-4 plutoane de infanterie marină, pluton de armament greu, echipe de lunetiști, comanda companiei,). În acțiunile tactice de luptă, Companiile de Infanterie Marină pot acționa pe jos (debarcate), pe transportoare amfibii blindate (TAB) sau prin debarcarea de pe ambarcațiuni rapide de desant amfibiu (nave fluviale) și elicoptere.
    3. Batalionul de Sprijin Luptăconstituite unitatea destinată asigurării funcțiunilor de sprijin al acțiunilor tactice ale regimentului în luptă. Batalionul este organizat pe subunități specializate: Compania I.S.R. (cercetare-supraveghere), Bateria de Artilerie (sprijin prin foc) și Compania Stat Major (comunicații-informatică, sprijin de geniu, protecția forței, treceri desant etc.)
    4. Compania Logisticăconstituie subunitatea destinată asigurării sprijinului logistic al acțiunilor de luptă în câmpul tactic, prin principalele funcțiuni specifice: aprovizionare-reaprovizionare, transport, întreținere tehnică, sprijin medical, servicii de campanie și infrastructură.
    https://www.navy.ro/despre/organizare/structura_bat307.php

    Assault Amphibious Vehicles Cross A River • Driver View
    https://www.youtube.com/watch?v=qJn3EkR4h2A

    9
  11. 16 x 21 înseamnă 336 infanteristi, aproape un batalion.
    În acest context poate se revizuiește și misiunea navelor purtătoare de artilerie mai spre suport de foc dinspre cea de transport desant.

    6
  12. Am si eu cateva intrebari:
    1. suntem sigrui caror unitati militare le vor fi alocate (nu de alta, dar ma indoiesc ca noi vopm avea debarcari amfibii). Pe de alta parte, se poate ca dupa patania de la exercitiul din acest an, sa se ajunga la conluzia, ca sunt foarte utile nu pt debarcari, ci ptr trecut Dunarea (si nu cu Piranha 3)
    2. este posibil sa fie o forma de compensare pt TAB-urile date Ucrainienilor? Stium ca sumele vehiculate pe DSCA nu sunt sumele care vor fi in contractele de achizitie/vanzare
    3.sunteti siguri ca vor fi noi? nu de alta da, ultimele fabricate de care stiu, au fost prin 2016 pt japonezi. BAE LandSystems din York unde se produceau AAVP, au fosr restructurati ca Production Center of Excellence penrtu Armored Multi-Purpose Vehicle si Amphibious Combat Vehicle iar productia a fost repartizata catre alte facilitati ale BAE din USA

    5
    • Eu înțeleg ca sculele aste sunt pentru atac (asalt) și nu pentru aparare. Ma întreb ce plaje o sa fie nevoie sa atace România, ca să știu la ce vor fi utile.

      3
      • Si cum intelegi tu sa se apere Romania daca cineva intra in Delta sau zona lagunara?!

        32
      • Este nava de asalt deci este achizitionata, si nu numai de noi, pentru asaltul unor insule sau/si peninsule din M. Neagra, NU pentru Delta Dunarii.
        In concluzie: situatia se impute pe zi ce trece…

        2
      • Florin, ORICE unealtă militară, chiar și lopata, sunt folosite și la atac și la apărare… ? Mie mi se pare perfect logic și de mai demult trebuia rezolvată dotarea infanteriei marine cu utilaje specifice și profesionale; oamenii aceștia au de apărat o zonă dificilă, poate cea mai dificilă.

        Nu știu dacă ai fost în Deltă, ca să poți înțelege cum e acolo terenul… ce va speriați așa, frate, de la câteva utilaje, vă e că invadăm cu ele la Murmansk?! ?

        26
      • Sculele astea sunt ori IFV (cu doua astfel de masini de lupta transporti un pluton)
        Asta nu inseamna neaparat ca ai nevoie de nava de desant amfibiu (cu exceptia ca Romania va participa la misiuni de acest fel, cu aliati care deja au in dotare astfel de nave)
        Este cert ca atat litoralul nostru, delta Dunarii cat si cursul inferior al Dunarii, sunt locuri care presupun necesitatea operarii unor vehicule amfibii, fiind primele zone vulnerabile in fata rusilor (porturile de la MN, Dunare, baza de la MK, toate sistemele energetice din MN, Cernavoda, si Dobrogea, samd sunt tinte predilectie )
        Atatea cate sunt, sunt mai mult decat zero, problema este ce mai vor avea pe langa ele ca sa le sustina , ca altfel vor fi ca ratele pe lac

        4
      • @Florin:
        „Eu înțeleg ca sculele aste sunt pentru atac (asalt) și nu pentru aparare”

        Înțelegi prost. Apărarea nu e doar statică (in cazemate, fortificații sau tranșee). Apărarea se poate face și cu manevră de forțe, contraatac, învăluiri, cădere în spatele inamicului. Ia ghici, în deltă sau zona lagunară din nordul Dobrogei cu ce faci asta? Cu deltaplanul?
        In plus, ele sunt la fel de bune și pentru mare/Delta/Dunăre/râuri cât și pentru asfalt sau teren viran. Poți ajunge cu ele și la Tiraspol sau Budapesta daca e nevoie, nu trebuie neapărat să ai apă la dispoziție (evident în vizită și vizitat obiective turistice nu vă gândiți la prostii) 🙂

        12
  13. Multe / putine… cam atatea au si spaniolii

    6
    • Mda , dar totuși ….la spaniolii nu bate ursu în poartă …. Și când o incepe baletul , ce ne facem ? Iarăși o sa dam din umeri ???? Impresia generala este că iarăși s-a cumpărat în cantitate farmaceutica și de paradă …. Și aruncam mălaiul din buzunar .

      3
  14. https://www.dsca.mil/press-media/major-arms-sales/spain-assault-amphibious-vehicles

    https://flight.com.gr/greek-marines-to-get-used-aavpa1-from-usa/

    „Κάτι εξίσου ενδιαφέρον είναι πως σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, τα οχήματα αποκτώνται και “αξιοποιούνται” ως αντίτιμο ενοικίου για την χρήση της Βάσης της Σούδας.”

    2
  15. excelente mașinării
    aș lua 100, să avem pe toate râurile principale
    am cunoscut băieți de la BIM, merită tot ce e mai bun
    chiar dacă la modă e slim, cu tancuri cu 105mm și amfibii pe roți, rățuștele astea-s superbe
    AA să aibă lângă ele, că e păcat un Lancet să ruineze vreo una, cu 25 de profesioniști în ea
    forțări de cursuri, învăluiri, ambuscade, flancări, etc.

    7
  16. Daca in Delta nu sunt necesare, inseamna ca s-au gandit la Marea Neagra. Probabil urmatorul transportor amfibiu o sa destinat traversarii fuviitor, inclusiv a Deltei. Din cate am auzit, a reanceput sa se vorbeasca prin MAPN despre el si proiectul national de TBT.

    2
  17. Achizitie initiata prin anunt de participare: [CN1057917] – Sistem obuzier cal. 155 mm de nivel Batalion, Lovitură 155 mm cu proiectil exploziv, Lovitură 155 mm cu proiectil fumigen, Lovitură 155 mm cu proiectil de iluminare, Lovitură 155 mm cu proiectil inert (pentru instruire)

    1
  18. Acum cateva luni, @nicolae lansa o ipoteza(fantezista pe atunci) ca am putea sa ne pricopsim cu cele 4 LCS care se bronzeaza la soare in port, retrase fiind. Doua Freedom si doua Independence. Dupa recenta achizitie devine chiar ff probabil. Trimaranele, din constructie, puteau imbarca in sistem roll on-roll off, EFV ul care urma la un moment dat sa inlocuiasca chestiile de le vom lua. Si ala era mai mare. Iar multi mission bay ul de il au sub heliport are peste 1400m2. Cu o trapa hidraulica(cum are San Antonio) in locul usilor de incarcare din pupa, oare nu poate fi transformat intr un mini LPD, asa mai pentru amarasteni?? Si de aia 2 melearde ptr curvete sa ne pricopsim cu doua Freedom si doua Independence?? Nu de alta, dar conservele astea 21 fara ceva sa le duca nu prea isi au rostul. Ca ratuste se duc doar 20nm.adica putin rau. Cu 4 caricioptere de transport pe ele si cu AAV urile in burtica, ar fi ceva. Plus ca am putea sa renuntam la harburile Constanta/Mangalia. Zic si eu, nu dau cu parul.

    5
    • Sau poate ii apuca marinimia si ne fac cadou direct o dock landing ship. Au doua Whidbey Island trase pe dreapta, si de anul asta incep sa retraga si din mai noile Harpers Ferry.

      1
  19. Am si eu o intrebare, recunosc naiva. Pentru infanteria marina romana nu sunt necesare si aeroglisoare? Mai ales pentru Delta.

    6
  20. Aceste echipamente sunt niște monștri – ca forta , blindaj , capacitate de transport – cu siguranța va fi un mare pas înainte …
    Ce îmi e ciuda – privind in oglinda achizitia grecilor …
    Este adevărat ca Grecia a fost mereu răsfățata , are o poziție strategica foarte importanta , dar poate , am merita si noi putin mai mult sprijin din partea aliatului strategic – este la fel de adevărat ca nu cunosc detaliile financiare ale achizițiilor făcute de alte state – poate alții au plătit mai mult …

    6
  21. de unde vin
    Eight U.S. Marines and one U.S. Navy sailor died on 30 July 2020, when their AAV sank in the Pacific Ocean off the coast of San Clemente Island, California, during a training exercise, ahead of an upcoming deployment.[21] As a result of the incident, on 15 December 2021 the U.S. Marine Corps announced that it has banned its fleet of amphibious armored personnel carriers from maritime operations except in emergencies.
    US marines corps mai are vreo 1100 buc. Ei le-ar da gratis, da’ daca sunt guvizi dornici sa plateasca?

    3
    • „le-ar da gratis, da’ daca sunt guvizi dornici sa plateasca?”
      //////

      Numai pomană și cerșetorie visați unii. Așa va place vouă cu „dă nene un leu”?
      Sau ca polonezii „pe caiet”?
      Un pomanagiu sau bețivul statului care ia „pe caiet” nu va fi niciodată respectat ca partener egal.
      Mulți aveți păreri dar demnitate lipsă.

      27
      • ionica fonosch

        * Aia au stocuri pe care le vor casa …le doneaza si platim revitalizare nu avem cum sa fim ca ei ! [politisti la penie „caprioare de sirieni” si fondatori de azile nu te deranjeaza …]
        ** Vaccinare cu banu jos 🙂 Bani risipiti aiurea :-)Ar trebui o lista cu firmele si numele celor implicati ! [Bonus verificat daca apostolii vaccinari nu s-au vaccinart la chiuveta …]
        *** carcase motoare facute in Romania si electronica occidentala macar asamblata aici ….si asa nu cred ca putem rezista decat cateva luni cu mijloace proprii

        3
  22. Intr-un interviu din 2020, comandantul de atunci al RIM 307 – locotenent-colonelul Dumitru Todosiuc, a enumerat prioritatile de achizitie pentru proaspatul regiment: achiziția de transportoare amfibii blindate, autoturisme 4×4 blindate și neblindate, sisteme de supraveghere tip UAS/UAV și dezvoltarea unor capacități fluviale în viitor, vedete blindate de asalt. Acestea aveau ca termen limită 2026, din care unele ar fi trebuit livrate incepand din 2021.

    Este prin urmare rezonabil sa presupunem ca infanteria marina a cerut aceste transportoare blindate amfibii si nu le-au fost bagate pe gat…

    Ca le-au vrut pe astea s-ar putea sa aiba legatura cu numeroasele exercitii la care puscasii nostri marini au participat alaturi de americani. De-a lungul timpului americanii au tot detasat cate o nava amfibie in Marea Neagra iar ai nostri au vazut AAV-urile la treaba. De pilda, USS Oak Hill a venit la noi in 2018 iar in acelasi an, ai nostri au fost ambarcati la bordul ei in cadrul BALTOPS 2018.
    https://news.usni.org/2018/06/18/uss-oak-hill-baltops-participation-highlights-pentagon-push-unexpected-deployments

    Este, zic eu, destul de clar faptul ca noi nu le vom folosi ca americanii… Nu de alta, dar n-avem nici cu ce, nici de ce. Pe de alta parte, de va fi cazul vreodata, ai nostri vor sti sa le foloseasca pe ale lor dat fiind ca AAV-urile vor mai fi in USMC pana prin 2035.

    Singura mea ingrijorare e ca astea au fost oprite de la inot in urma unui accident: https://defbrief.com/2021/12/16/usmc-pulls-aavs-from-amphibious-operations-after-deadly-incident/
    Amu’, nu cred ca aia ne dau noua, grecilor si cui naiba mai cumpara masinariile astea, ceva care nu e capabil sa inoate. Cauzele accidentului par sa fi fost starea tehnica deplorabila a utilajelor folosite cu acea ocazie, lipsa de antrenament etc samd. Cateva detalii aci’: https://www.marinecorpstimes.com/news/your-marine-corps/2021/10/06/new-investigation-reveals-more-details-on-fatal-marine-aav-accident/

    5
  23. un utilaj foarte specializat dar varf de gama pe felia lui.
    acum daca tot il avem pe Puscasu Marin in nomenclator si fisa postului trebuie sa-i dai si dotari pe masura.

    4
  24. RoMarineGunny307

    Evident că România nu dispune de ambiții strategice globale sau măcar regionale care necesită capabilități expediționare amfibii sau teritorii în alte zone ale lumii; Niciodată România nu va desfășura asalturi amfibii în zona de coastă a unui alt stat (decât în scopul exercițiilor în mediu aliat/multinațional, dar și aici cu multă precauție). AAV-7 sunt mijloace de mobilitate extinsă destinate infanteriei marine pentru apărarea zonei (naționale) de coastă.
    România, românii nu au în primul rând, un ”mindset” expediționar (politic, militar, economic etc.)

    5
  25. ionica fonosch

    *Avand in vedere consumurile de materiale din ucraina , si 50 de bucati donate apoi revitalizate sunt o gluma ! Suedezii au construit ” MT-LBu” is a Soviet multi-purpose fully amphibious armoured carrier , based on the MT-LB …. aia care fabricau Volovo si Saab !
    https://www.globalsecurity.org/military/world/europe/bv401.htm
    ** Cred ca TABURI si MLI-uri copiate de oriunde ar trebui fabricate in continuare fiindca ar usura efortul bugetar ! Ce s-a fabricat pe vremea lui Antonescu a fost in dotare pina la sfarsitul domniei lui Dej !
    (Multe din asa zisele cumparaturi sunt taxa de protectie nu achizitii de tehnologie… daca ii ataca chinezii si ii infrang pe americani ce facem … )
    PS 1 „Sweden thus acquired a few different types of Russian combat vehicles to test in Swedish terrain for the purpose of building knowledge – five troop transport vehicles of type MT-LB in and five tanks of type T-72M1”
    PS 2 Ucianienii cu PTS-3
    https://twitter.com/UAWeapons/status/1551593956743516160
    PS 3 as cumpara de la ucrainieni orice echipament rusesc pe care as incerca sa il adaptez la standardele NATO in cazul nostru”BT-3F Amphibious Infantry Fighting Vehicle”

    1
    • „Sweden thus acquired a few different types of Russian combat vehicles to test in Swedish terrain for the purpose of building knowledge – five troop transport vehicles of type MT-LB in and five tanks of type T-72M1”

      Is Sweden producing this type of armored vehicles? I mean, its own… Because „building knowledge” is not descriptive enough for me to understand the reason.

      1
    • Domnul ghenărar ne alimentează cu aceleași generalități răscoapte… Mă așteptam la mai puțin defetism din partea unui ofiter de rang inalt sau măcar m-ar fi coafat din partea dumnealui sa rostească și un punctaj concret privind bilele albe, nu doar tânguiala eternă privind bilele negre…

      2

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *