Invincible-class

submarin clasa Invincible

Sau pe numele lui real U-218SG, este o clasa de submarine derivata din U-214 si construita de TKMS pentru marina din Singapore. Cu un deplasament de 2200 de tone si o viteza in imersiune de peste 15 Nd, aceste submarine folosesc pentru propulsia in imersiune un sistem AIP pe baza de celule de combustibil care furnizeaza energie electrica folosind hidrogenul, probabil cel mai performant sistem din lume la aceasta ora si viitorul in materie de sisteme de propulsie independente de oxigenul atmosferic.

70 de metri lungime, 6,3 metri diametru si opt tuburi lans-torpile de 533mm. Evident ca navele beneficiaza de o tehnologie de ultima ora si au, spre deosebire de Type 214, carma in forma de “X”, precum navele clasei Type 212.

Patru astfel de nave au fost comandate de Singapore, prima dintre ele, “Invincible”, a fost lansata la sfarsitul lunii iunie si urmeaza sa fie predata marinei in 2022, asta dupa ce nava va parcurge un set complex de teste pe mare.

La nivel de speculatii, este posibil ca Type-218SG (nava extrem de similara cu submarinele din clasa Dolphin ale marinei israeliene) sa aiba in dotare sistemul Horizontal Multi-Purpose Airlock care permite si lansarea de rachete de croaziera din submersie. Se mai vorbeste ca navele ar putea de asemenea dispune de Vertical Multi-Purpose Airlock pentru lansarea de rachete in plan vertical, cum ar fi Tomahawk sau NSM sau cum se zvoneste ca submarinele israeliene din clasa Dolphin pot lansa rachete cu incarcatura nucleara.

Zvonuri, zvonuri, pana cand…

Cele patru nave din clasa “Invincible” vor inlocui in marina singaporeza submarinele Challenger class/ Sjöormen class suedeze. Pe langa cele patru Type-218SG, Singapore se mai bazeaza si pe doua submarine modernizate din clasa Archer/Västergötland class.

La sfarsit o simpla intrebare, suedezii au fost vioara intai in materie de submarine pentru Singapore foarte mult timp, oare ce i-a determinat pe asiatici sa treaca de la submarinele suedeze la cele germane?!?

GeorgeGMT

25 de comentarii:

  1. Macar si-au luat firma inapoi.
    Suedezii.

    6
  2. NSM-ul pregatea o varianta cu lansare prin tub lanstorpila. Sa fi trecut la lansare verticala?

  3. capatu satului

    cea mai buna aparare e atacu,

    chiar daca navighezi in zona costiera trebuie sa ai capacitate de atac in raionu/raioanele tale de actiune,

    la aproape toate navele actuale militare creste tonaju si viteza,

    la mintea mea, invincible sunt prea mici, prea lente si nu au pump jet pt a efectua un atac asupra navelor mai rapide,
    aip este un avantaj,

    alea suedeze, au fost prea mult laudate,
    si-au dovedit capacitatea pe cand populatia civila suedeza filma submarine rusesti pe langa malurile lor, submarine pe care faimoasele submarine suedeze nu puteau sa le intercepteze si cu atat mai putin sa le alunge,

    de aia australienii nu mai le vor,
    se pare ca nici singaporezii,

    noi am vrea orice,
    ca oricum nu avem nimik,
    finlandezii nu au submarin,

    la conducerea cu planu facut la butelii de vin s-ar vrea eventual o bucata sau maxim doua sa nu se supere fratii de credinta ai patriarhului de la rasarit,

    la mintea mea, dotarea cu arma submarin ar presupune minim patru bucati,
    in haite de doi,
    un invelis deosebit, pump jet, torpile grele cu raza mare de actiune, drone, nsm, photonic mast, etc. etc.

    5
  4. Da’ chiar! Când toate unitățile sunt produse în Suedia, ce a putut determina pe singaporezi să își mute privirile spre nemți? Este o schimbare de paradigmă la nivel de stat, de armată, de economie? Suedia produce totuși unități pentru Baltica nemții parcă ar încerca și oceanul.

  5. Nuștiu de ce da pare cam înghesuite la diametru de 6 metri

  6. Din lipsa de informații, putem face doar speculații. A26 este disponibil pt productia de serie? Singaporezii vor un submarin modern, de ultima generație, asa ca din acest considerent nu au fost interesați de Gotland.
    Au fost oare interesați singaporezii de submarinele fabricate de francezi și spanioli?
    Probabil submarinul german fin clasa U-218SG a fost cea mai buna oferta, inclusiv tehnic și financiar pt Singapore.
    Populația din Singapore este formata în proporție de 74-75%, din etnici chinezi care păstrează relații strânse cu China. Nu cred ca asta nu influențează politicile interne dar mai ales cele externe ale statului singaporez.
    Germania are relații economice strânse cu China motiv pt care nu se va alătura SUA în războiul comercial cu China.
    Tot ca o speculație. Sa nu fi comandat Singapore, modelul U218 SG, pt ca după ce îl iau în dotare, datele tehnice ale acestui submarin, sa fie transmise Chinei.
    Poate ca după cele 4 submarine, singaporezii vor cumpăra de la germani și ultima versiune de Eurofighter.

    7
  7. cred ca senzorii, electronica sunt cam ramase in urma la suedezi, nu au mai investit serios in ultimii ani, de aia cred ca s-au si „aliat” cu olandezii, sa produca ceva nou.

    apoi submarinele suedeze sunt pentru zona lor, Singapore insa e in mijlocul unui ocean.

    pentru noi ideal ar fi sa mai taiem din mijloacele de suprafata si sa avem o abordare mai asimetrica, adica 3-4 submarine normale, 6 submarine mici, gen Andrasta, dronele alea Boeing Orca/Echo Voyager, drone subacvatice, mine inteligente…

    de suprafata, cele 4 corvete AS, 2 fregate AA si ceva nave de litoral cu capacitate de autoaparare si suport al Regimenului de Infanterie Marina si trupelor speciale ale Marinei Militare pe langa coasta, in zona lagunara.

    1
    • Uita-te pe harta. Zona din jurul Singapore seamana mai mult cu coasta Suediei la Marea Baltica. Adancimi mici, multe insule. Cred ca se preteaza foarte bine ce au luat ei.
      Daca vor dori sa faca incursiuni in ocean, la adancimi mari, pot lua alte suburi da nu vad unde sa se duca.

      1
      • Singapore e ceva mai mare ca Bucurestiul
        Iar doctrina lor, in caz ca ai citit si stii ce e Pioneer sau ai discutat cu militari de acolo, e sa aiba in ocean nave capabile de c4i si atac la distanta
        Nu e o armata care sa stea la cutie

        2
  8. Salut. Noi ca de obicei nica, daca ne uitam cat de mare e ca tara si cata populatie au te intrebi ei cum reusesc si noi nu, e un mister.

    1
  9. Pai singaporezii cand s-au dus la Kockums sa comande submarinele pe cine au gasit acolo?
    Pe TKMS!
    Iar TKMS a zis: hai sa le facem la Kiel, ca e mai bine 🙂
    A fost scandal mare intre nemti si suedezi la vremea respectiva.
    Pana la urma suedezii au luat santierul inapoi si i-au dat afara pe marlanii de nemti.
    Iar nemtii si-au tras contractul cu Singapore si au amanat productia lui A26 cu 2 ani.
    De sutul in koor nu s-au sinchisit 🙂

    7
  10. !!! OFF TOPIC (dar tot despre marina). Ma gandesc la urmatoarea situatie strategica si poate dau idei de dezbatere editorilor site-ului. Se spune ca Turcia ar fi oarecum un aliat la marea neagra, unul cu care am avut relatii bune pana acum. Oare cum o sa se schimbe situatia daca noi ne inarmam naval pe mana Frantei tinand cont de clinciurile intre Franta si Turcia?!?!?

    1
  11. Eu stiam ca type 218 urca la 4000 tone cel putin in trecut cam asa se vehicula. 2200 tone inseamna ca nu e cu mult mai mare decat 212/214

  12. Submarin conceput pt Baltica si Mediterana luat pt Oceanul Indian
    Singaporezii au si suedeze
    Noi facem mofturi ca e platoul fara adancime si tre escortat de portavioane, MN e zona de uragane mai ceva ca Florida, salinitatea nu e propice samd
    Macar sa plimbam cu niste camioane de tractat Delfinul de pe mal sau sa angajam niste vaslasi albanezi pana luam submarine
    Construite la noi si cu offset, bineinteles

    7
  13. Din cate tin minte Singapore cauta sa achizitioneze submarinele de ceva timp: mai bine de 7-8 ani
    La acea data Francezii nu aveau in productie de serie actualul AIP: FC2G (a doua generatie de pile electrice , cea cu mebrane, care de fapt este cel de-al treilea AIP dezvoltat de ei in ultimii 10-12 ani)
    Singurul AIP fezabil, era cel al Germanilor (motorul Stirling are mai multe dezavantaje de care am mai amintit: mai zgomotos fiind un motor cu arederee xterna, cu eficienta mul scazuta fata de pilele electrice, necesita o sursa de caldura de temperaturi relativ ridicate care pot duce la o amprenta termica, adancime de scufundare cu AIP in functiune limitata de presiune la care lucreaza acesta)

    5
  14. Noi o sa luam submarine dupa ce o sa stim ce tip de nave de suprafata vom avea.
    Oare Damen nu face – in colaborare – sub-uri ? Sau macar luat de la francezi ceva, luam si de la olandezi ceva, si ca sa-i impacam pe toti, luam si de la nemti type 218 si gata, marea ciorba romaneasca.

    Sau facem numai niste nave mici, purtatoare de rachete, vreo 30-50 bucati, si sa vezi cum aduc rusii la MN toate flotele …. hehehe, putin probabil sa poti kill-ari 30 de nave mici, si sa le opresti si rachetele … saturam cu rachete si aia e.

    Bune si sub-urile, ca o torpila norocoasa poate face o nava mare, gen distrugator, sa fie „dead in the water” …

    Si ca ciorba sa fie „cu de toate”, mai luam de la USA avioane, elicoptere si tancuri, si aia e. De la italieni avem camioane si beretta, de la elvetieni avem pirande, ce ne mai trebuie ?

    Romanica a ramas undeva in uitare …. contemplativ, gen sfirsit de secol 20… carul cu boi, tarani fugind, etc …

    • Din pacate, romanii au uitat anul 1940 si mai ales pozele cu populatia in genunchi plangand… Pozele alea ar trebui date in loc de mesajul cu purtat masca…sa arda retina celor care locuiesc spatiul Carpato Danubiano Pontic.

      1
    • M-as multumi su cu sh olandeze, suedeze, italiene sau norvegiene
      Sunt insa unii care vor construite la noi, cu totul romanesc, ca pe vremea dinainte de 89 cand tara era ruina
      Si doar muncitori romani si utilaje made in Ro si mancare romanessca
      Manevra clasica pt a nu face dotare

      2
  15. sa urmariti pe 15 luna asta noua clasa de submarine si nave militare romanesti….INVIZIBLE-CLASS.

    4

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *