Scump, neica scump, in alta parte poate era mai ieftin… FOTO: Flight Global
Cam de trei ori mai scump! Astfel una a fost calculul facut la semnarea contractului si cu totul alta le-a iesit cand industria lor de aparare le-a pus pe masa contractul pentru mentinerea flotei operative, piese de schimb, etc, mai clar cand s-au prins cam cat vor plati ei pe intreaga durata de viata a aparatului.
Pretul unui M-346, pe durata de viata de 20 de ani, se apropie de 60 de milioane de dolari per aparat, in timp ce avionul la poarta fabrici face cam 20 de milioane de dolari.
Astfel pretul intregii achizitii, daca luam in calcul aici intregul cost pe o perioada de 20 de ani, se duce binisor spre 2,2 miliarde de dolari, fara motoare, care cel mai probabil vor fi oferite de catre SUA, in cadrul ajutorului militar anual, alte piese de schimb si mentenenta avioanelor. Veste buna este costul orei de zbor, care va fi similar cu cel al actualei flote de trainere israeliene compusa din avioane A-4N/ TA-4N Skyhawk.
Pretul total al unui M-346 este acum estimat la 33% din cel al unui F-35 si ne putem doar inchipui cat ar fi crescut costurile cu mentinerea operativa a flotei, daca Israelul nu ar fi avut capacitatea sa-si managerizeze avioanele cu ajutorul industrie proprii.
Sursa: defense-update
GeorgeGMT
Mda… las ca noi luam avioane vechi mult mai scump de operat decat M-346, si, bineinteles, fara implicarea industriei nationale in mentenanta, ca la 12 avioane din care jumatate vor fi trase pe dreapta de la inceput, ce mentenanta sa faci?!
Oricum, israelienii sunt baieti destepti, exportand armament de 7 mld.$ anul trecut:
http://www.armyrecognition.com/january_2013_army_military_defense_industry_news/defense_equipment_and_arms_exports_from_israel_to_reach_7_billion_in_2012_1101134.html
Cum lectiile israeliene sunt intoadeauna bune de invatat, banuiesc ca stirea asta legata de costuri cam inclina balanta clar cu privire la discutia aia cu privire la trainere: bimotor sau single.
se pare ca vor sa privatizeze fabrica de avioane Craiova
http://www.antena3.ro/politica/olguta-vasilescu-vreau-sa-facem-toate-demersurile-ca-sa-privatizam-fabrica-de-avioane-de-la-craiova-198988.html
Prea multa gargara zilele astea din partea Primariei Craiova, o gramada de proiecte aruncate gramada multimii, de asta nici n-am dat „stirea” dupa „vizita de lucru” a Olgutei la Avioane…asa ca sunt circumspect.
DACA NU SE PRIVATIZEAZA SE INCHIDE
SA VEDEM…
veniti acum cu totii in piata universitatii
mai umpic o sa ne privatizeze si pe noi,capitalismul asta ce e la noi pe aici e acelasi comunism dar pe alta parte,oricum israelieni au bani is baetzi destepti bancile americanilor cine credeti ca le conduce, aia au bani ”cacalau” vorba lui Marius noi lom resturi, afacere cica a fost facuta pt a deschine cu usurinta noa vanzare de la americani de F-35 =)) imi si vine sa rad tara asta e praf si noi sa avem F-35 ce glume de toata jena,aia nu stiu ce sa le mai faca la avionele alea sa le vanda odata ca au la probleme de nici iei nu stiu de iei :)). oricum Israelul isi poate permite mai mult ce e drept.
SUA nu o sa dea nici un sfant din ajutorul militar pentru a suporta acest porgram. Porgramul de ajutor militar este menit numial pentru bunuri si servicii care au porvenienta SUA sau care sunt fabricate sub licenta in SUA integral.
sunt un impatimit al masinilor unelte si va dau un link luati cititi si vedeti ca se mai face ceva bun si in ROMANICA NOASTRA
http://www.technomarket.ro/arhiva.aspx?id_arhiva=19&id_pag=1160&nr=19
lucrez intr-o multinationala si pot sa-ti spun ca se achizitioneaza pana si ciocane din import pentru simplul motiv ca „ceilalti” dau factura electronica si accepta plata la 30 sau 60 de zile de la livrare.
Nu am mentionat ca mai exista si snobismul, la tona!
In plus, Zarnesti cumpara echipament la mana a doua si nu prea stie sa prinda contracte in industria civila. Cugir o freaca la rece si nu prea intelegi cum naiba mai vand una alta deaorece nu prea sti la ce e-mail ii gasesti.