Ivanii au ramas calici de un ’29K!

MIG 29 K prabusit langa Kuznetov

Pe 13 noiembrie un MIG 29 K s-a prabusit in mare langa Kuznetov, asigurand pe langa fumul deja celebru inca un motiv de ironie la adresa rusilor. Se pare ca rusii – hoti – au incercat sa bage sub pres povestea, dar stiau deja ca americanii care au dat drumul la stire. Pe urma au recunoscut si rusii.

Pilotul se pare ca s-a catapultat in siguranta. E o stire de breaking news, dar sa nu uitam ca rusii au ceva experienta in domeniu:

– 1989 Le Bourget – MIG 29 prabusit in Airshow:

– 1993 – doua MIG 29 s-au ciocnit intr-un show aerian in UK.

Sunt niste imagini extraordinare:

La sfarsitul celui de al doilea video este un comentariu facut care spune multe….

E vorba de piloti si nu de politica.

 

Asta imi aminteste de o discutie intre doi prieteni :

Unul spune :

– Nu vreau sa facem chestia asta ca ne facem de ras !

Celalat raspunde :

– Ce bă. parca ar fi prima data ! ………..

Grigore Leoveanu

110 comentarii:

  1. Da, e dezastru national. Ca acum o săptămână cand un A-10 si-a pierdut bombele deasupra Michigan-ului…

  2. Sa nu mai spun ca in august un F/A 18 american si un alt F/A 18 elvetian au facut boom total aiurea. Sau ca in octombrie un F16 israelian nu a mai găsit pista si a facut de asemeni boom…cu tot cu pilot.

  3. Hai ca poate in ritmu asta raman fara avioane pe fumegatoru ala .

  4. N-are rusnacii experienta, dome, n-are si basta… Or, pt. asa ceva, trebe acumulata experienta constanta si consistenta. Norocu celorlalti ca rusii n-are putinta logistica si financiara pt. sustinerea efortului, care este.

  5. eu astept sa vad Kuznetovul plecand spre casa la remorca. as muri de ras :))))

  6. E da nu exgaream.. Se numesc accidente si o sa mai fie destule sub tiate cocardele.
    „Nashpa” in acest ca este ca au ramas fara unu din cate? 2 4 sau 30 total imbarcat?

    da nici asat nu e o problema. Ca flotata aia si potavionu trebe sa demisntereze hotatrare politica nu sa lupte .. ca nu prea at face fata flotei a 6 a

  7. Cand o miscare atat de propagandistica si-o „fura” atat de evident nu pot decat sa ma bucur. 🙂
    Nu aveau nevoie de Kuznetov pentru ce fac in Siria, insa aveau nevoie sa arate acasa, ca uite dom’le, avem si noi portavioane, uite, asta-i puterea maicii Rusia!
    Ambitii nesustinute tehnic, un hei-rupism de factura comunista de care nici noi nu suntem complet straini, pacat de oamenii care duc greul, incercand sa le implementeze.
    Altfel, pentru cine poate sa vada dincolo de propaganda, oamenii testeaza aripa si logistica aferenta si, in astfel de cazuri, pot aparea accidente. Cred ca este prima actiune a Mig-urilor 29 navalizate, nu?
    Aniuei, astept lansarea de Kalibr, lansare care poate aduce noi momente stanjenitoare pentru rusi (Grigorovich, Akula, Kilo).
    Ce de blituri tre’ sa mai straluceasca prin estul Mediteranei zilele astea! 🙂

  8. Adica 25% din migurile 29k rusesti, au cazut in mare 🙂
    cruda „statistica”

  9. …stati sa vedeti, ala nu s-a prabusit… L-au aterizat sub Kuznetsov, cu snorkel alea-alea…
    https://plus.google.com/+StanMartyn/posts/FwNxDbFs7Q4?pid=6352955453944014674&oid=115262692350049030206

  10. eram sigur ca rusofilii or sa vina cu scuza clasica : si americanii au facut si au dres….

    • Scuză de la ce? Nu e nicio scuză, drăcovenii de genu’ se-ntâmplă. Rusofili, auzi la el. După cum te exprimi matale eşti cam rusofob şi cam fixat pe nişte idei, bănuiesc, luate din nişte locuri anume care nu sunt extrem de obiective.

  11. Un portavion este unul din cele mai periculoase locuri de pe planeta.

    Aici sunt accidente la aterizari

    https://www.youtube.com/watch?v=SfkFUIfwgIk

    sau groaznicul incendiu de pe Forrestal – primul superportavion american in 1967 cu 164 morti

    https://www.youtube.com/watch?v=chuiyXQKw3I
    https://www.youtube.com/watch?v=enHEr7SsPes

    Pierderea unui avion nu e ceva neobisnuit din punct de vedere tehnic.
    Aici e vorba de valoarea pierderii pentru propaganda rusa.

    • iEggzact…
      Pacat de chilot si apa din chiloti, insa ca palma pe obrazu gros al propagandistilor care este, imi pare bine.
      Dincolo de faptul ca un sfert din flota de 29K, singurul aparat cat de cat modern uzabil pe portavionu care este, nu mai este, ce este clar e ca ar cam conta 1 agregat din cateva Su-33, in format old school, 3 MiG-29K si Kamovuri.

    • @Grigore, sa ma scuzi, ma amuzi teribil…..” portavion locul cel mai cel …. periculos loc di pi planeta” !!?? la rusi, din contra e .. veselie….cand rusul lucreaza la cazanele alea sa vada Assad ca vine in larg….e fericire mare, …..la rusi nu ai sa vezi nicicand norme de siguranta sau….limita gropii unde cazi……ti-ai rupt cumva gatul ?….mergeeee…ai vazut cumva Putin sa planga dupa vreun soldat de-al lui ? dupa Kursk ? dupa unul mort in Cecenia ? dupa grozavia de la atentatul Nord -Ost ? la cati au fost kileriti in Ucraina sau Siria ? i-a pasat cumva lui Petarda cu botox ?

    • Inutila. E o struto-camila. Ca sa tragi rachetele trebuie sa opresti avioanele. Care sunt si asa putine. Si in afara de 4, pardon 3 si vechi. Si rachetele sunt vechi, mari, usor de urmarit., posibil bruiat. Conditiile de cazare sunt jalnice in comparatie cu cele vestice, sistemele antiincendiu si normele insuficiente si deficitare. Motorul ala cu clasa de poluare Euro – 5, cu masina de tractat pe langa el. Hibridarea asta nu face bine cand nu ai destul spatiu. De asta navele mici au roluri speciale. Ulyanovsk ar fi fost singura lor sansa la un portavion decent. Dar money money!

  12. propaganda e propaganda si cel mai probabil e de ambele parti…

    problemele tehnice sunt chestii total diferite dar tot asa sunt de ambele parti… nu vad de ce le amestecati…

    (mai jos e o pagina mai veche… din pacate respectivul nene nu a mai putut tine singur evidenta)

    http://www.ejection-history.org.uk/_2014/2014.htm

    deci avem pierdute in 2014:
    2 x F15 (F15D USAF, F15C ANG)
    5 x F18 (3xF/A 18C USN, 2xF/A 18E USN)
    2 x AV-8B (USMC)
    1 x CH-47 (USAF)
    1 x MH-53 (USN)
    1 x HH-60 (USAF)
    1 x F-16C (USAF)
    1 x AH-64D (Army)

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_accidents_and_incidents_involving_military_aircraft_(2010%E2%80%93present)

    deci in 2016 avem pierdute (pana acum) de americani:
    1 x AV-8B
    1 x U2 (hopa!!!)
    2 x F/A-18C
    1 x B-52
    2 x CH-53E

    avioanele militare sunt masinarii extrem de complicate si probleme tehnice apar la toata lume… evident pe noi pot bucura problemele rusilor dar strict tehnic toti au problemele lor…

    (sper sa nu sariti cu de-alea cu postacu rus… 🙂 )

    • (sper sa nu sariti cu de-alea cu postacu rus… ? )
      ***************
      Cind am descoperit, de fapt ei pe mine, acest site mi s-a parut ca e o exceptie in lumea virtuala, ceva plin de substanta, interesat si interesant, de tactica si de tehnica.
      In mare parte nu m-am inselat, dar….

      • @Neamtu Asta cu suspiciunea de postaci rusi reflecta o stare de suspiciune si nervozitate in Ro.Cum sa simti altfel cand citesti ce scrie Ponta, cel care era aproape de a deveni presedinte ?

        • si ce ,s-au terminat gloantele? Ponta are vise umede cand aude imnul cccp,simte un fior venusian dinspre ouale lui nastase, e intre facebook si licurici mare parte din zi.sa traiesti v.ponta !

    • Incepatoru’, de ce nu postezi si urmatoarele 2 lucruri:

      1. numarul de avioane cu reactie si elicoptere active ale tuturor fortelor americane, din tara si din intreaga lume

      2. numarul mediu de ore de zbor efectuate de ele (aeronavele) intr-un an.

      Ce faci tu acolo e ca si cum mi-ai spune urmatoarea poveste:

      Am doua grupuri de copii la gradinita. Grupul A este format din 15 copii care sar gardu’ de 20 de ori pe zi, fiecare.

      Grupul B este format din 2 copii care sar gardul o data la 3 zile fiecare.

      In anul acesta, copiii din Grupul A au avut 3 accidentari si copii din grupul B au avut doar 2, deci… copiii din grupul B se pricep mai bine la sarit gardul.

      • putem raporta si orele de zbor la numarul de cazaturi… sa zicem ca ne da pentru americani 1 aparat cazut la 1 mil de ore de zbor… dar oare gasim acele cazaturi americane mentionate pe undeva in presa de la noi? poate vedem cazaturile nemtilor, francezilor, englezilor, italienilor, spaniolilor? eu nu vad decat o tacere suspecta… si nu-mi place sa fiu bagat sau tinut in ceata nici de una dar nici de cealalta tabara…

        asta cu rusi sunt varza o vad peste tot… bine ca ne tavalim pe jos de ras ca vai ce hazlii sunt rusii cu cazanele lor de pe apa, din aer etc.

        avem noi cu ce raspunde acelor cazane? si daca toata armata rusa e numai din cazane de ce submarinu olandez spioneaza cazanele alea de „se scufunda singure”? ce cauta avioanele americane de spionaj si supraveghere la granitele rusiei?

        bine ca noi ii consideram slabi pe rusi… si vad ca europa in general ii considera slabi… si prin urmare nu e cazul sa ne pregatim in vreun fel de ceva militar…

        pe mine tocmai vrajeala asta ma deranjeaza… are rusu tancuri dar sunt de kakao, are avioane dar cad singure, are vapoare dar abea se tin ca sunt mancate de rugina… avem noi tancuri? alea sunt tancuri? avem avioane? vrei sa raportam pierderile noastre de aparate la orele de zbor? avem vreun vapor sa-l poti trimite fara frica in atlantic?

        • Sunt mai multe intrebari asa ca le iau pe rand.

          Nu cred ca la americani exista 1 prabusire la 1 milion ore de zbor ci mult mai putin, poate cateva zeci de mii de ore de zbor in cel mai bun caz.

          In urma cu vreo 10 ani am calculat singur, apoi cu un prieten, o aproximare asa, mai grosolana, a prabusirilor din Romania. Pe vremea aia zburau multe MiG-uri cu multi piloti si am luat un numar mediu de ore pe care il stiam din relatii. Ne-a iesit undeva la 1 prabusire la 13 000 ore de zbor.

          Apoi am cautat date similare la americani, la ei se prabusesc zeci de supersonice pe an dar in acelasi timp zboara multe mii cu si mai multe mii de piloti, iar aia chiar zboara. La ei e ceva normal sa faci 180 ore/an. Culmea culmilor, mi-a dat tot undeva pe la 1 la 10 000 ore de zbor sau 1 la 13 000, deci cam tot pe-acolo.

          Evident, datele reale nu sunt publice cu privire la numarul de ore de zbor, estimarile mele erau cat se poate de grosolane, doar am luat cifrele oficiale cu numarul de avioane cu reactie active (supersonice, nu mai tin minte daca si cele subsonice gen A-10 sau AV-8B, era demult…) si am inmultit cu 1,5 piloti/avion si cu vreo 120 sau 140 de ore in medie pe pilot.

          Ideea e ca in orice aviatie din lumea asta, daca ai niste avioane de vanatoare si le zbori, la un moment dat, vor exista prabusiri. Mai multe avioane, mai multe ore de zbor, inevitabil mai multe prabusiri.

          Diferentele apar insa la mentenanta, cu cat mentenanta e mai buna, la fel si pregatirea si disciplina pilotilor, cu atat procentul ala e mai mic. Una e disciplina pilotilor de Eurofighter din Germania, la fel si mentenanta avioanelor respective, si total alta e disciplina pilotilor din Pakistan, Nigeria, etc, mentenanta la fel. Evident ca rata de prabusire e mai mare in Nigeria decat in Germania, dar in ambele tari se vor prabusi avioane daca le au, si le zboara.

          Tu mai sus ai prezentat doar jumatate din poveste, cea americana, in care in 2014 s-au prabusit 10 avioane cu reactie (8 supersonice si 2 subsonice) si 4 elicoptere. Stiu ca suna nashpa dar mie mi se pare „putin”, sau daca vrei, „normal”. Ei au mii de avioane, la 1,5 piloti/avion asta vine undeva catre 10 000 de piloti, si aia chiar zboara 180 de ore in medie, poate chiar mai mult. Putem socoti 8 000 de piloti cu o medie de 200 ore/om/an.

          Asadar, la 1 600 000 de ore s-au prabusit 10 avioane, deci unul la 160 000 ore de zbor, sau poate mai putin daca sunt sub 8000 de piloti si zboara in medie doar 160 sau 180 ore/an.

          Asadar o rata foarte, foarte buna.

          In schimb, nu avem date despre rusi. La rusi eu am mari indoieli ca zboara cu adevarat mai mult de 300 de avioane cu reactie, asta in mod curent. Tot asa, desi au probabil chiar 2 piloti/avion (multi piloti, putine avioane disponibile) eu sunt dispus sa pun pariu ca majoritatea zboara foarte putin, poate chiar si 5 sau 10 ore pe an si in rest nimic sau maxim avion cu piston sau chiar planor. Au fost perioade in care era o situatie aproape similara la unguri si chiar si la noi.

          Aici e problema, nu stim multe despre rusi, cate avioane zboara la ei cu adevarat, cati piloti ?? Cati dintre ei fac 10 ore pe an si cati sunt aia care chiar fac 100… ma indoiesc ca cifrele arata bine. Asadar avem o tara (Rusia) in care probabil 300 x 6 = 600 de piloti activi pe jet executa maxim 600 x 30 ore (medie BUNA, optimista zic eu! medie nu maxim!) = 18 000 ore de zbor. Si le pica avioane destul de des… elicoptere la fel.

          Dupa cum tot repet, datele reale nu le avem iar la rusi totul e secret, unde mai pui ca au vrut sa tina si prabusirea MiG-29K secreta doar ca a aparut in presa occidentala si apoi au fost nevoiti sa recunoasca. Rata lor de prabusire arata foarte rau, statistic vorbind poate se prabusesc de 5 sau de 10 ori mai des ca americanii coroborand orele de zbor si numarul de prabusiri.

          De-aia rade lumea. Unde mai pui ca se cred mare putere, o treime din bugetul federal al Rusiei merge pe inarmare, iti imaginezi cum ar arata Romania daca ar da 10% din PIB pentru aparare? Noi strangem cam 30% la buget si dam 1,48% pentru aparare… Cum ar mai functiona tara daca am da 10% la aparare? Si apoi sa ne prabusim des, sa ne ia foc agregatele la parada, sa amanam fara termen precis proiectele noi (PAK FA, T-14), sa trimitem o nava fumegand prin Mediterana cu remorcherul dupa ea, etc…

          Vezi unde e ironia… 🙂

          Recunosc ca nu m-au interesat vreodata datele similare la germani, francezi, englezi si spanioli, dar tot asa sunt dispus sa pariez ca ele seamana mai mult cu cele de la americani decat cu cele de la rusi.

          Ca noi nu avem cu ce raspunde cazanelor lor e o alta discutie, in primul rand comparam o tara de 140 milioane locuitori care da 10% pt aparare (!!) cu o tara de 19 milioane locuitori care azi da 1,48% pt aparare insa pana recent aloca chiar si 0,9%. Clar n-are cum sa se compare.

          Submarinul olandez si avioanele americane ii supravegheaza fiindca e normal, sunt forte inamice daca vrei. La fel ii supravegheaza si pe nord coreeni dar asta nu inseamna automat ca nord coreenii sunt tari sau „au valore”, pur si simplu cand ai un inamic care misuna pe langa tine si te ameninta, il supraveghezi. E ceva normal.

          Cu siguranta ca e cazul sa ne pregatim militar, asta urla blogul asta de la infiintare, asta urlu eu de cand postez aici in 2011, asta urlam la toti cunoscutii inca de acum 25 de ani, in viata mea privata am reusit sa-mi enervez aproape toti cunoscutii cu discursuri constante legate de armata, inarmare, echipamente, comparatii, etc… 99% din oamenii care ma cunosc imi repeta de 25 de ani sintagma „da’ cine ne ataca ??”.

          Si da, fata de cine se pretind (superputere mondiala, ii sparg pe americani), tancurile lor nu se ridica la nivelul cerut (T-14 nu intra in serviciu, nu stim cand va intra, a luat foc etc, folosesc modernizari de T-72… ce sa zic), avioanele lor la fel (zboara cu Tu-95, avion din generatia B-47, B-58 etc; la vanatoare zboara cu cateva Su-27 si MiG-29 modernizate, avioane din anii ’70, se chinuie sa faca PAK FA care ia foc, americanii au deja atat F-22 cat si F-35 in serviciu activ…), la nave nu au motoare (erau fabricate in Ucraina), aviatia lor de transport e o umbra a celei americane, cu avioane putine si vechi fata de ce are SUA, si asa mai departe.

          Pierderile noastre raportate la orele de zbor erau undeva la 1 prabusire per 13 000 ore acum 10 ani, cand „MiG-urile picau ca mustele”, iar azi si de cativa ani incoace se zboara foarte mult, la disponibilitate mare, si nu a mai picat un MiG de 6 ani…

          Noi chiar am trimis fregata Marasesti prin Mediterana si mi se pare chiar si prin Atlantic, iar azi am avea 3 nave care ar putea naviga acolo, cele 3 fregate, una din ele chiar a fost in Pacific si in Mediterana in misiuni de lupta, asa dezarmata cum era.

          Ce rost are sa comparam o tara cu iesire la 2 oceane (Arctic si Pacific) si 3 mari (Neagra si Caspica, Baltica, alte mari gen Barents nu le pun) cu o tara cu iesire la o singura mare, adica noi… plus ca noi nu facem pe superputerea mondiala. Si chiar si asa, fregatele noastre nu fumega in halul ala si nici nu umbla cu remocherul dupa ele 🙂

          • ME LIKE!
            Scris, in detaliu, ce am scris mai sus.
            Rata noastra e foarte buna acum, ca si acum 10 ani. Totusi, sa nu ne imbatam cu apa chioara, pt. ca UN accident ar da peste cap statistica, dat fiind scaderea numarului de aparate si piloti ce realizeaza orele de zbor. Efect de baza se numeste. Revenind, vad tocmai reusitele in sustinerea expeditionara de nave, avioane si trupe, ca prea trecute cu vederea, raportate la cine suntem. N-om fi profi ca putere, dar creste inima cand vad altii mai mari si mai laudarosi o fac mai prost.

          • Turcu' si pistolu'

            @sorin2

            Foarte bun comentariul!
            De aceea inclin sa cred ca Putin et comp. a mizat mult pe victoria lu’ Morcoveata in alegeri, se stiu dpdv tehnic cu mult in urma amerlocilor si au trecut la celebra vorba: tine-ti prietenii aproape iar „dusmanii” si mai aproape

  13. Pierderi prin septembrie (Kenia e interesanta):
    US: T-45 Goshawk; MH-47 Chinook, TU-2S, AV-8B+(R) , F35(posibil recuperabil)
    Kenya: AW139, IAR330L Puma 😀 ,
    India: Mig-21UM; 2 Jaguar-e; Mig-21UPG
    Royal Thay Army: UH1H Iroquois
    Lybian NA: Mi-8 Hip
    Grecia: AH-64
    Iran: Bell 214
    Rusia: Mi-8-PS-11
    Pakistan: F-7PG; Shahpur UAV, JF-17
    RoK: Super Lynx Mk99A
    China: J-10
    Elvetia: Super Puma
    Malaezia: S-61
    Guinea: Tetras
    Israel: F16I Suefa
    Spania: Bo105CB
    Afgan Air Fiorce: Mi17

    • @Hehen Esel …dar cand a inceput asa zisul razboi in Ucraina, cate avioane pierdeau rusii, lunar !!??
      aproape 1,5 pe luna !!!
      Cauta tu sa vezi…ce cazane rupte in fund are The Peasant Army sau CA Sovetskaya Armya adica actuala rupta in fund armata a ”ursului”

      • Victor. Ce fumezi? Sau esti pr@st?
        Pur si simplu am pus o listare a incidentelor aviatice in luna septembrie. In decembrie voi pune (intr-un post de aviatie) ce s-a intamplat pe noiembrie.
        Nu dau in nimeni cu aceasta postare (am sarit 3 incidente cu avioane siriene ca nu se stie tipul/daca a fost doborat sau greseala tehnica); dar incepatoru a postat ceva dubios in opinia mea.
        Este pur si simplu e o enumerare pentru cine doreste sa tina o evidenta.
        Referitor la conflictul din Ucraina cauta si posteaza tu (eventual faci si un articol ) despre incidentele aviatice DE AMBELE parti sa fii fair nu un postac rusnac.

  14. Rusii o sa mai piarda feratanii in sira

  15. Acu´printre nenumarate expertize ca´i de imagine, ca fumega sau nu, ca le mai pica un avionel, da´nu´si pune nimeni problema in felu´urmator: exista un risc, defecteaza sau pica assad, pica Latakia sau e scoasa din uz prin atacuri mascate( oricare global player poa´ s´o bage „n´am fost io” si da vina pe IS). Si in cazul asta bun nebun, tractat sau nu, se plimba in paralel cu coasta siriana la 13 mile marine si au sprijin aerian. le este de un milion de ori mai folositor unde este acum decit de unde l´au tractat.
    Din cite am inteles e belea cu el dpdv tehnic si nu numai, poate asta fac, trag de el cit pot si cind nu mai pot , il baga la fier vechi.

    • un avion nu prea merge la „fier vechi” deoarece are f. putin fier.

      MIG 29 a intrat si el in batrinete, e o mare mindrie ca inca mai e in dotare. Ca sa fiu romantic avionul cazut a sfirsit eroic, in mare, spre deosebire de cele recycling la „fier vechi”. Cred ca nici un avion nu si-ar dori sa sfirseasca compostat, ci sa moara ca un cowboy, in sa.

      • m´ai inteles gresit, desi nu m´am exprimat foarte ambigu chiar daca nu i´am scris numele. de portavionul kuznetsov vorbeam care cam face parte din context, sunt numa´un pic off topic. salutare domnu´.

      • @Neamtu Din punctul meu de vedere nu a cazut un frumos MIG 29 -avion care imi place – intr-un show aerian pentru public. Chiar daca am o stima pentru piloti si tehnicieni, consider ca a cazut un avion de lupta al unei tari care ataca cel putin propagandistic Romania.

  16. iubesc mult prea mult avioanele ca sa ma bucur cind vad ca unul cade, indiferent cui ii apartine si cine l-a construit.
    Ma bucura ca pilotul, pilotii s-au salvat, nici asta nu e o chestie de la sine inteleasa si asta e rodul unei inteligente tehnice.

    P.S Mi se pare mie sau in aceasta postare s-ar putea observa o anumita „capra vecinului”?

  17. Propaganda e tot ce mai poti, cind nu mai ai putirinta! locul Kuznetsovului era in santier, la remont! Dar cve te faci cind niste politruci te trimit, telea-lelea, pina in Mediterana cu feratania?!
    Ii inteleg pe militari – e ca si cind stii ca ai masina defecta, dar te trimite nevasta sa o iei pe soacra de la tara…

  18. http://presamil.ro/ultimul_nr/index.html#10/z

    In ordine cronologica:

    F 16 A/B MLU pentru noi nu mai sunt de vanzare, nici macar la americani. Acum se cauta solutii…..ce cc de solutii sa mai geseasca asta, poate C/D si ne pestritam de tot dotarea! E dubios refuzul american vis a vis de noi si achizitia suplimentara de F 16!

    • PS Ce mai este de retinut din articol, este chiar faptul banuit de noi aici, cum ca olandezii de la Damen vor efectua si modernizarea fregatelor T 22. Se negociaza cu ei si pe tema asta. Este posibil orice, insa logic asa e sa se intample!

      A pierdut sultanul contractul! 🙂

    • pai mlu nu mai sunt disponibile „in orizontul de timp solicitat”
      dar sunt inca in destule celule de f16a/b stocate cu viata in ele – avea marius lista intre timp s-au mai dat din ele

      si kituri de mlu sunt
      unde sa le refaca structura si rk la motoare sunt
      Si asta cu timpul – cred ca singurele ordine le-a dat la popota unde i s-a raspuns „vineeee shefuuu”
      sa refaci o celula de f16 si s-o reechipezi – ia insa ceva timp, trebuia acu ceva ani sa fi dat comanda si acuma erau deja la Borcea la zbor

    • Au avut timp suficient la dispozitie… ani si ani, SI ANI de zile.

      Asta cu „nu mai e timp” e doar o alta palma data contribuabilului.

      Ce mama dracului fac angajatii aia, 8 ore pe zi…

      • @Sorin2 ce sa faca, saracii, uite: (preluare de pe un articol de pe comisarul http://www.comisarul.ro/politic/exclusiv/romania-%C5%A3ara-generalilor-corup%C5%A2i_371242.html)

        sa nu imi spuneti ca toate cazurile alea sunt accidente si nu sunt rezultatul unor infiltrari de oameni corupti in structurile statului. daca in institutiile de forta unde onoarea ar conta mai mult, stau si ma ingrozesc cand ma gandesc ce e la civili… ( parlament, de exemplu)

        Generali condamnaţi

        1. Gen.Bg. Valeriu Ursu Gheorghe – Director General al RA Romtehnica,1996, condamnat pentru fals intelectual, fals în inscrisuri sub semnatura privata si instigare la aceste infractiuni ( dosarul Tigareta 1), 2 ani cu suspendare ;

        2.Gen Bg. – Viorel Cheptine – comandant al C.10 A, 1999, condamnat pentru abuz în serviciu, 2 ani cu suspendare;

        3. Gen. Bg. Gheorghe Florica – fost Sef al Garzi Financiare, 2002, condamnat pentru un prejudiciu de 30 mld. lei vechi la bugetul de stat (dosarul Tigareta – Portul Vechi), 6 ani si 4 luni închisoare;

        4. Gen.Bg. (r) Lazar Iliescu – fost director adjunct al Directiei Audit Intern din M.Ap.N.,2004, condamnat pentru favorizarea mai multor societati comerciale pentru obtinerea unor contracte si luarea de mita, 3ani închisoare cu suspendare;

        5. Gen Bg.(r) Corneliu Balta – rezervist , 2005, condamnat pentru înselaciune si deturnare de fonduri, 6 ani si 6 luni închisoare;

        6. Gen.Bg. Stefan Blaj – sef Sectie Medicala I,la Spitalul Clinic de Urgenta Militar Central Bucuresti, 2005,luare de mita, 1an si 6 luni închisoare cu suspendare;

        7. Gen. Bg. Septimiu Neftalin Caceu – sef al Statului Major la C.1A., 2006, condamnat pentru trafic de influenta, 3 ani închisoare cu suspendare;

        8. Gen. Mr. Marin Maciuca – comandant al Comandamentului Logistic Întrunit,2007, condamnat pentru abuz în serviciu contra intereselor publice în forma calificata si continua ( dosarul Ripstop), 4 ani închisoare;

        9. Gen. Mr. Adrian Tilinca – loctiitor al comandantului Comandamentului Logistic Întrunit, 2007, condamnat pentru abuz în serviciu contra intereselor publice în forma calificata si continua ( dosarul Ripstop), 4 ani închisoare;

        10. Gen. lt. Ionel Marin – adjunct al directorului SRI, 2011, condamnat pentru fals în declaratii, 1an închisoare cu suspendare ( dosar Case pentru generali – varianta SRI);

        11. Gen. Dumitru Zamfir – adjunct al directorului SRI, 2011, condamnat pentru fals în declaratii, 1an închisoare cu suspendare ( dosar Case pentru generali – varianta SRI) ;

        12.Gen. Bg.(r) Danut Saulea – rezervist, 2011, condamnat pentru trafic de influenta, 3 ani închisoare cu suspendare;

        13. Gen Mihail Popescu – fost sef al S.M.G., 2012, condamnat pentru prejudicierea SMFT cu suma de 1,26 milioane de euro, 4 ani închisoare cu suspendare(dosarul Tofan);

        14. Gen. Eugen Badalan – fost sef al S.M.G., 2012, condamnat pentru prejudicierea SMFT cu suma de 1,26 milioane de euro, 4 ani închisoare cu suspendare(dosarul Tofan);

        15.Gen.Bg. Neculae Otelea – fost sef Serviciu Logistic al SMFT, 2012, condamnat pentru prejudicierea SMFT cu suma de 1,26 milioane de euro, 4 ani închisoare cu suspendare (dosarul Tofan);

        16.Gen.Bg. Petre Trandafir – comandant al ISU” Dobrogea”, 2012, condamnat pentru trucarea concursului de angajare, 3 ani si jumatate închisoare (dosar Angajari ISU Constanta);

        17. Gen.Bg.(r) Catalin Voicu – rezervist, senator, 2012, condamnat pentru trafic de influenta si fals în inscrisuri, 5 ani închisoare ;

        18. Gen.Bg. Traian Nistor – fost comandant al Comandamentului Logistic Întrunit , 2012,condamnat pentru complicitate la evaziune fiscala, 3 ani închisoare cu suspendare;

        19. Gen Bg. (r) Vasile Cocosila – rezervist, director al sucursalei Astra Asigurari Resita,2012, 6 luni cu suspendare ;

        20.Gen. Dumitru Cioflina – fost sef al S.M.G , 2013, condamnat pentru abuz în serviciu, 2 ani închisoare cu executare (Dosarul Schimb de teren M.Ap.N- Gigi Becali);

        21. Gen.Lt.Olimpiador Antonescu – sef al Jandarmeriei, 2013, condamnat pentru abuz contra intereselor publice, 3 ani cu suspendare ( dosar Angajari Jandarmerie);

        22.Gen. Bg. Nicolae Rugina – adjunct al Inspectoratului Jandarmeriei, 2013,condamnat pentru abuz în serviciu, 1 an si jumatate închisoare cu suspendare ( dosar Angajari Jandarmerie);

        23. Chestor Cristian Baci – Secretar General al MAI , 2013,condamnat pentru abuz în serviciu, 2 ani si jumatate închisoare cu suspendare ( dosar Angajari Jandarmerie);

        24. Chestor Adrian Patrascu – Director General al Directiei Management Resurse Umane, 2013,condamant pentru abuz în serviciu, 3 ani închisoare cu suspendare( dosar Angajari Jandarmerie);

        25. Chestor sef de politie Ion Valentin Opritescu – Director General al Directiei Financiare MAI, 2013, condamnat pentru abuz în functie, 2 ani si 6 luni închisoare cu suspendare( dosar Angajari Jandarmerie);

        Generali vizaţi de anchete ale DNA în curs de desfăşurare

        Dosarul “Case pentru generali – varianta M.Ap.N.- 1999 ”

        1.Gen. Constantin Degeratu – fost sef al SMG si consilier prezidential;

        2 Gen.Bg. Constantin Lucescu – fost consilier juridic la SMG;

        3 Gen.Lt. Neculai Balan – fost atasat militar în SUA;

        4. Gen.Lt. Ioan Gavril Ghitas – foat reperezentant militar la Bruxelles;

        5.Gen. Vasile Apostol – fost locţiitor al Şefului Statului Major al Forţelor Terestre şi Inspector-Şef al Inspectoratului Armatei Române;

        6.Gen. Bg. Tiberiu Marineanu – fost sef al Instructiei si Doctrinei la Statul Major al Aviatiei si Apararii AA ;

        7. Gen.Bg. Cornel Oancea

        8. Gen.Mr. Gheorghe Lungu – fost sef adjunct al Directiei Contraspionajului Militar;

        9.Gen.Bg. Ghiţă Ciubota – fost comandant al Comandamentului Teritorial Bucuresti;

        10. Gen. Tiberiu Costache – fost prim adjunct al sefului SMG;

        11. Gen. Bg. Nicolae Oprea – fost inspector general al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontiera;

        12. Gen.Mr Marin Stafie – Fost loctiitor al SMFT si sef al Directiei Logistice /SMG;

        13. Gen. Mr. Paul Vasile – fost Sef al Directiei Planificare Strategica al SMG;

        14. Cam. Stefan Benţa – fost Inspector pentru marina în Inspectoratul General al Ministerului Apararii Nationale;

        15. Gen. Viorel Bârloiu – fost consilier de stat la Departamentul Securita?ii Na?ionale ?i secretar al CSAT;

        16.Cam. Virgil Stoica – fost Prim loctiitor al sefului Statului Major al Fortelor Navale si comandant al Comandamentului Operational “Dobrogea”;

        17.Am. Corneliu Rudencu – fost sef al SMFN;

        18.Gen. Nicolae Pastinica – fost sef al Corpului de control al M.Ap.N.
        În anul 2000 dosarul a fost a fost închis, fiind redeschis în anul 2005.

        Dosar Banca Internaţională a Religiilor, 2000

        1.Gen. Gheorghe Bucse – fost sef la SMFA;

        2. Gen.Ion Sandulescu – fost sef al Statul Major al Aviatiei si Apararii AA ;

        3. Gen Tiberiu Marineanu – fost sef al Instructiei si Doctrinei la Statul Major al Aviatiei si Apararii AA .

        Dosarul “Diplome titluri universitare-2008

        1.Gen. Mircea Muresan – fost rector al Universitatii Nationale de Aparare “Carol I”;

        2 Gen. Gabriel Oprea – fost ministru al M.Ap.N.;

        3. Gen.bg.Viorel Buta

        4.Gen. Eugen Badalan – fost sef al SMG;

        5. Gen. Sergiu Medar – fost sef al serviciului secret al Armatei, ex-consilier al presedintelui Traian Basescu;

        6. Gen.Bg. lect.univ.dr. Maricel Popa

        7. Gen. Bg. Liviu Scrieciu – fost loctiitor al comandantului Comandamentului Logistic Întrunit;

        8. Gen. Mr. Ion Pâlsoiu – fost comandant al Brigazii 2 Infanterie “Rovine”;
        Gen.Mr.(r) Sandu Ioan Eftimie – fost loctiitor al sefului Departamentului pentru Armamente.

        Dosar Scurgeri informaţii strict secrete MAI, 2009

        1. Gen.lt. Costica Silion – fost Sef al Jandarmeriei/Condamnat la 3 ani de închisoare
        2. Chestorul principal Nelu Pop – fost Sef la Politiei de Frontiera.

        Dosarul “Mită pentru avansare în armata”- 2011

        1.Gen.Bg.Ion Marian – adjunct al Directiei Managementul Resurselor Umane din M.Ap.N;
        2.Gen.Mr.Mihai Chirita – seful Directiei Doctrina si Instructie din S.M.G.

        Dosarul ”Case pentru generali – varianta M.Ap.N.”- 2013

        1. Gen.lt. (r) Corneliu Dobritoiu – fost secretar de stat în MApN, fost ministru al Apararii;

        2. Gen.Bg. (r) Traian Pigui – fost sef al Directiei domenii si infrastructura din MApN;

        3. Gen. (r) Sergiu Medar – fost sef al serviciului secret al Armatei, ex-consilier al presedintelui Traian Basescu;

        4. Gen. (r) Gheorghe Rotaru, – fost sef al Directiei Generale de Informatii a Armatei (DGIA), fost consilier al presedintelui interimar Crin Antonescu,;

        5. Gen.lt. (r) Francisc Radici – fost sef al DGIA;

        6. Gen.mr. (r) Floarea Serban, – fosta sefa a Directiei de Legislatie si Asistenta Juridica din MApN, fost secretar de stat;

        7. Gen. (r) Mircea Chelaru – fost sef al Marelui Stat Major,

        8. Gen.mr. Constantin Nastase – fost sef al Directiei Financiar-Contabile MApN;

        9. Cam.flt. Dumistracel Catalin – loctiitor al sefului Directiei structuri si planificarea înzestrarii din Statul Major General,

        10. Gen.bg. (r) Otelea Neculaie –

        11. Gen.Bg. Petru Chertic – fost director general al Directiei Medicale din MApN;

        12. Cam.Cucosel Cristea – fost sef în cadrul sectiei Comunicatii si Informatica din SMFN;

        13. Gen.Bg. (r) Gheorghe Nicolaescu – fost sef al Contra-informatiilor militare,

        14. Gen.Bg. (r) Petrescu Stan-

        15. Gen.mr(r) Baranga Petre – fost sef al Directiei de Personal Mobilizare/SMG;

        16. Gen. mr. (r) Grecu Ioan-Alexandru, – fost sef Resurse/S.M.F.T.;

        17.Gen.Bg (r) Draghici Ion

        18. Gen.Bg. (r) Ciofringeanu Nicolae

        19. Gen.mr. (r) Bantas Leonard-Adrian – fost loctiitor al sefului Directiei Comiunicatii si Informatica din Statul Major General;

        20. Bg (r) Vistianu Gheorghe – fost commandant al C.10A.

        Dosar Furturi maşini de lux, 2013

        1. Gen.Francisc Radici – fost sef al DGIA.

        Generali scăpaţi de urmrirea penală

        Prin prescripţia faptelor

        1. – Gen. Victor Atanasie Stanculescu,

        Înscrie-te la newsletter-ul nostru zilnic
        Dimineața la ora 9:00 și seara la ora 21:00 Doar dimineața Doar seara

        Adresa de e-mail
        Înscriere
        2. -gen. Gheorghe Anton, gen. Neculai Matei – dosarul Motorola, 2002.

        Verdicte “NUP”

        1. – Gen. Gheorghe Bucse, gen. Iulian Medrea, gen.Teodor Zaharia si Nicolae Berechet – în dosarul Tigareta II;
        2. – Gen. Gioni Popescu – dosarul Giurtelecul Hododului;
        3. – Amiralul Traian Atanasiu – dosarul Distrugatorul Marasesti;
        4. – Gen.Mr IonSârbu – dosar “Falsificare vechime profesionala”.

        Dosare cu caracter secret

        – Gen. Nicolae Pastinica a înaintat, în aprilie 2001, Parchetului Militar materialele de cercetare executate de Inspectoratul General al M.Ap.N în cazurile “Marconi”, “ STAR”, “Algoritm politic din înzestrarea armatei”. Nu s-a comunicat nicio solutie în aceste cazuri.

        • Da, sunt ocupati rau de tot… cu pensii speciale, locuinte pentru ofiteri, etc.

          Ar mai fi si „micile detalii” legate de combustibil. Oriunde se umbla cu combustibil, lumea care are acces la el fura de rupe. Un exemplu public ar fi atunci cand s-a dus generalul Mihail Popescu, la vremea respectiva comandant SMG, in vizita la batalionul 17 VM Vatra Dornei iar in unitate era foarte frig. A ordonat investigatii (era alocat combustibil pt generatoare) si a iesit la iveala ca „niste d’aia” de la logistica furau din fondurile destinate incalzirii si in consecinta era frig in cazarma. Sincer ma mir cum i-au prins, ori a fost o vizita surpriza (mai rar) ori aia au fost chiar fraieri si n-au dat drumul la caldura nici macar in ziua in care stiau ca vine generalul 🙂 Dar exemplul e concludent pentru tot sistemul.

          „Nu s-a comunicat nicio solutie în aceste cazuri.”

          Ma bucur… sunt informatii secrete. Isi merita pensiile speciale, acei 0,8 la suta din PIB.

  19. Mai interesant e ca au aparut mig-31 in Latakia.Pentru ce si pt cine ?

    • Doar interceptare…
      Cât mai sus si cat mai repede

      F 15 este un aparat care ar putea concura cu Mig 31 prin capacitățile radarului si rachetele cu care poate fi dotat

      Noi stam linistiti
      Nu avem nici o arma care sa poate dobori Mig 31
      Toate stima pt. palavrament si conducerea armatei
      Eventual ceva avansari la cei in rezervă
      Ce sa aibă certitudinea ca au facut o treaba buna atunci când ne’au adus la sapa de lemn
      stalin si poporu rus fericire ne’a adus

  20. Nu stiu de ce ne stresam! Acum nu mai este cazul sa discutam despre razboi atata timp cat Trump este prietenul Rusiei!

    • Ba poate chiar invers… cat timp SUA le da mana libera la rusi sa faca ce vor in Europa de Est, tocmai acum suntem in pericol mai mare aici.

      Problema e ca in 3 ani de zile n-au facut aproape nimic, si se trezesc ca de obicei cu tancu’ la usa cand ei sunt in slapi si inca n-au luat nici micul dejun.

      Istoria se repeta pentru a 3-a oara in doar 100 de ani. E incredibila prostia omeneasca…

  21. Eu ma bucur ca pilotul rus a scapat, e OM. Pana la proba contrarie el nu imi este dusman, are si el familie si oameni care il iubesc. Aeronave, sa fim cinstiti, se prabusesc in toata lumea, asta-i Aviatia. Mie imi place tehnica, nu conteaza a cui e sau cine o produce -rusii stiu sa faca supersonice, mie imi plac MIG-ul si Suhoi-ul. Ca au probleme cu motoarele si echipamentele sunt de acord, dar si altii le au -Eurofighter, spre exemplu, a avut si el bolile copilariei, si inca le mai are. B-1 Lancer american s-a nascut greu si a avut o multime de probleme. Sa-i acuzam pe rusi ca-s incompetenti, proiecteaza aeronave proaste, etc, etc, inseamna sa nu fim corecti.Nu iubesc Rusia, recunosc, dar isi merita locul in Istoria Tehnicii si Inventivitatii Militare!

    • @ww Cred ca faci o confuzie. Tehnicienii construiesc niste produse care apoi devin arme in mana politicienilor. Aici e vorba nu de capabilitatea tehnica in sine, ci de folosirea ei in lupta, inclusiv propagandistic. Nu e o problema de competenta ci, de scopul pentru care folosesti o arma letala. Tot la politica ajungem chiar daca ne place tehnica.

      • @Grigore. Si cand n-a fost asa in toata istoria militara? Militarii au platit intotdeauna pretul tampeniilor facute de politicieni, asa a fost si asa ramane. Eu m-am referit strict la faptul ca unii dintre noi avem tendinta de a-i desconsidera pe rusi in tot si in toate. Nu-i cazul! Pe masura ce-am documentat articole legate de tehnica produsa de ei, am inceput sa vad altfel lucrurile. Rusii intr-adevar fac multa propaganda, Putin e Dumnezeul lor, iar orgoliul de mare putere nu-i paraseste deloc. Daca e sa li se traga de undeva, zic eu, de la orgoliu si prostie o sa li traga, fiindca se stie ca orgoliul si prostia merg mana in mana.

        • @WW Imi plac Ceaikovski, Tolstoi, Dostoievski, Puskin, Shostakovich, Shiskin..
          Ii apreciez pe Mikoian, Tupolev, Iluishin , Suhoi, Beriev – toti niste ingineri de geniu.
          An si o lista lunga de oameni de stiinta rusi pe care ii admir.
          Imi place cum arata si St Petersburg, unul din cele mai frumoase orase din lume.
          Dar, acum discutam de Putin si ambitiile sale in care Romania este un adversar pe care il ameninta fatis. In plus mai avem si acum in clasa politica oamenii lor infiltrati.
          E ca si cum am discuta de ME 262, ME 109, V1, V2, si modul cum le-a folosit Hitler. Si acelea au fost realizari tehnice extraordinare .
          Nici mie nu imi place, dar politicul decide .
          O democratie, asa schioapa cum e ea, mergand in zig-zag, are marea capacitate de a se autocorecta si a gasi tinta chiar daca pe termen lung.
          O dictatura ca cea de acum din Rusia, la fel cum arata toata istoria, pare mai eficienta si hotarata pe termen scurt. Pe termen lung insa rateaza tinta declarata si o ia razna, de obicei dupa mintea bolnava a dictatorului, devenind o amenintare pentru toti.
          Ce naiba, doar am trait-o pe pielea noastra.
          Asa ca lasand la o parte admiratia fata de tehnica, trebuie sa avem o pozitie clara si fata de politica.

  22. Cand ii vad ce gura mare si bogata au si cand ies la treaba ies cu niste ragalii fumegatoare si partaitoare ma tot intreb ce dracu’ au vazut unii la ei de tot ii pupa-n fund! Mai destepti clar nu sunt, mai muncitori nu, mai spalati nicidecum………In afara de un tupeu jegos nu-i califica nimic! Si totusi uite-i cum fac sluj pe la bucile lu’ Putin!
    P.S. Nu ma confundati cu celalalt Cosmin. Nu este absolut nici o legatura.

  23. ca o ironie la adresa noastra se zice ca portavionul este insotit de sub ‘Voronezh”

  24. Pina acum am baut tuica de prune. Hai sa incepem comentariile cu ce bem ca sa nu fim acuzatii aiurea. ……..O intrebare pt totii au bagat si spetnazul naval in Siria ca nu gasesc nimic. Multumesc

  25. Toti sant buni in aviatie si ce mai este pe acolo,dar daca nu era Henri Coanda zburam si acum cu V12.

  26. Mda…in alta ordine de idei eu cred ca putin va opta pentru criogenare ca sa poata invia peste cateva sute de ani si sa reaminteasca rusilor cine e tata lor :))

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *