Ivanii au ramas calici si de un ’33!

su-33

Conform ministerului apararii din Rusia, sambata – 3 decembrie – un avion de vanatoare Su-33 s-a prabusit incercand sa aterizeze (dupa o prima tentativa esuata) pe „Admiral Kuznetsov”, motivul oficial al accidentului fiind defectarea unui angrenaj al cablului arestor (s-a rupt?). Pilotul s-a catapultat in siguranta.

Astfel, grupul naval dislocat in Mediterana se afla la al doilea incident de acest tip, pe 13 noiembrie fiind pierdut un MiG-29K.

Interfax.ru

Ivanii au ramas calici de un „29K!

147 de comentarii:

  1. hai ca daca mai sta vreo 2 luni aia e

  2. Nu ar fi trebui sa ne ajunga inca trei f16, in decembrie?
    Sau vin de Craciun 🙂

  3. Noroc lor ca in Mediterana nu sunt valuri asa de mari ca-n Atlantic ,altfel pierdeau toate avioanele cu tot cu Amiralul Fumator!

  4. Cam dureroasă pierderea rușilor! În ritmul asta rămâne Portavionul MadMax fără avioane.

    • 🙂 ai nimerit-o cum nu se poate mai bine! Portavionul Mad Max… dupa treaba asta imi vine sa ascult 2Pac ft Dr Dre- California Love

  5. Nu e de ras, e de admirat ca ruginitura fumegatoare inca pluteste si ca mizeriile alea sovietice resusesc cumva sa decoleze.

    Ca au cazut doar 2, iar e de admirat.

  6. Inca mai vb de kuznetov de parca ar mai fi un portavion operational?

  7. Se pare ca Kuznetzov le doboara mai multe avioane rusilor decat reusesc turcii si ISIS impreuna…. 😉

    • Asa e kuznetov joaca in deplasare
      Kuznetov 2 – 1 turcia . Problema e ca golul maract de turcia fost din penalti , kuznetov inscriind din atac cele 2 goluri

      • Golul turcilor a fost din offside, iar ale rusilor sunt autogoluri…-:)
        Lasand gluma deoparte, pacat de avioane… La intoarcerea din misiune (daca nu mai devreme chiar !) se va lasa cu multe demiteri, demisii…

        • 27 de membri ai echipajului de pe Kuznetsov deja isi prezentara demisia.

          • Foarte posibil. Ambele accidente au la baza (lipsa de) mentenanta. Daca ar fi fost bine facuta nu ar fi avut loc astfel de accidente stupide.
            Ma intreb totusi daca o viteza prea mare la apuntare ar fi putut provoca ruperea cablului, desi ma indoiesc ca un astfel de cablu nu e proiectat sa reziste la forte mult mai mari.

            • din cite am vazut eu pe la antrenamentele lor pe you tube dupa cablu arestor ei dau intr-un fel de plasa care agata avionul…, ma rog, cred ca e diferit sa aterizezi in conditii normale de antrenament si in conditii reale de razboi, asta e experienta de care aveau nevoie, bine ca in ambele cazuri pilotii au ramas in viata

              • https://news.rambler.ru/video/35488095-vtoroy-istrebitel-s-admirala-kuznetsova-poterpel-krushenie/

                din ce zic astea, Suhoiul era in regula si a asteptat in aer in timp ce inginerii incercau sa repare cablu, si a cazut din motiv ca….. s-a terminat combustibilul asteptind…, acum daca era cazul nu inteleg de ce nu a aterizat la baza lor din Syria…

                • pai nu asta e motivul pentru care au pierdut 29-le ?
                  acuma e exact aceeasi poveste ?

                  • se pare ca la MiG au refuzat motoarele…..
                    noutati contradictorii, la 1tv.ru au anuntat ca Suhoiul a aterizat in mod normal, doar ca s-a rupt cablu si avionul a ajuns in apa…, altii zic ca a zasut la a doua incercare in timp ce aia reparau cablu… hren ego znaiet….:)

                    • pai asa e cum a pus razvan articolul de pe interfax
                      a aterizat, si s-a rupt ceva (nu cablu – eu inteleg ca un angrenaj dintre toba cablului si mecanismul de franare) si avionul a ajuns in apa

                      Pacat de avioane, su 33 e chiar frumos – ar trebui sa il duca undeva sa ii repare toate bubele – 2 chestii puerile identice la 3 saptamani distanta, cand tu nu ai 72 de avioane ca pe un portavion hamerikansky, ca ai 4+8 – cam jenant

                      Cred ca o sa detaseze tov Putin niste oameni de la santierul de la Murmansk unde au facut reparatiile, intr-un loc si mai racoros si mai placut

                    • „Cred ca o sa detaseze tov Putin niste oameni de la santierul de la Murmansk unde au facut reparatiile, intr-un loc si mai racoros si mai placut”

                      Asta cu siguranta… :), cred ca mai intii i-si dau ei singuri demisia…
                      Sint curios daca ei pregatesc o varianta navala a lui Su 35S ?, ca Su 33 cit nu l-ai moderniza e vechi oricum, iar Su 35 este multirol, ca parca MIg 29K e mai putin fiabil oricum…

                • Daca e adevarat e prostie curata…. Da, aveau nevoie de a experimenta forta portavionului in conditii reale de razboi, asa cum au experimentat si alte lucruri noi (rachetele de croaziera).
                  Cred ca sunt foarte multi curiosi cum ar evolua sistemele AA (S 300/S 400/Bastion)….-:) Sper sa nu se intample.

          • Nu domne, aia erau marinari de pe distrugatorul american pe langa care a trecut avionul rus si le-a stins toate aparatele, anul trecut.

        • Care pacat de avioane? Ce, vrei sa lasi someri pe aia de la MiG si SUhoi

    • inrebare : mai pot cealavecii sa scoata fierataniili zburatoare din fundul baltocii Mediterane? sau le lasa acolo amintire a treceri lor prin zona?
      sa se puna corali pe ele si sa le viziteze pestisorii.

    • Corect! Se pare ca au uitat principiul fundamental al aviatiei: nr de decolari egal cu cel de aterizari! In cazul lor de ….amerizari!???

    • @Eroul Bula,

      asta mi-a placut :)) :)) :))

  8. Ma intreb care e moralul pilotilor ce opereaza de pe Kuznetsov.

    • Moralul este conditionat de cantitatea de vodka de la bord,nu de starea tehnicii de lupta.

    • Bre, pai cum po’a sa fie ? Gandeste-te ca nu le functioneaza budele, trebuie sa te caci in baza terestra siriana.
      Intrebare e, cat pot sa se tina saracii, cu decolari si…ne-aterizari…iti dai seama de ce dau rasol…

  9. Bre nea Putin, adu naibii fieratania acasă cât mai are avioane pe ea

  10. asta ma face sa ma intreb cate accidente a avut Kuznetov pana sa ajunga sub lupa in Mediterana?

  11. Nuu, ca e prea greu.Lasa sa scape de toate avioanele,sa vezi atunci kuznetov euro5.Asta cand e gol.

  12. Dar care e explicatia ptr ce folosesc ei vanatori daca nu i ataca nimeni ,au s400 care asigura perimetrul,!

    • poate ca s400 nu e chiar asa tare in parcare cum se lauda rusii

    • Ei folosesc Kuznetovul pentru a capata experienta necesara pilotii lor.
      Acum pilotii rusi fac un fel de scolarizare!

      Eu cred ca kuznetovul nu v mai pleca din Mediterana. O sa-l traga in Tartus impreuna cu flota Marii Mediterane si acolo va ramane.

      Rusia acum cucereste pentru sine teritorii din Siria.
      Pentru ca este inevitabila destramarea acestei tari.
      Iar rusia doreste sa puna mana pe o bucata cat mai mare.
      Armata ruseasca nu va mai parasi niciodata zuna siriana cucerita. exact ca si Crimeea. exact ca si Kaliningrad

    • Frumosi, frumosi, n-am ce spune,
      ai…, asa era in planuri la URSS sa aterizeze Yak 141 pe ” Ulianovsk”…, l-au dat la taiat deja fiind gata la 65 procente.. in Nikolaev , iar F 35 luind ceva de la Yak 141….

      • bingooooo….solutiia de pe YAK-141 o luara amerlocii pt F-35 navalizat.

        • Americanii nu au luat nimic de la Yak-141. Asta este o legenda urbana care tot invie pe aici. Subiectul a fost discutat de cel putin doua ori, iar afirmatiile ca Lockheed Martin ar fi avut nu stiu ce intelegere de cooperare cu Yakovlev este falsa.

          • Aparent a fost o colaborare cu Yakovlev pentru tehnologie. Daca Yakovlev a abandonat rezultatele din cz calitatii materialelor si a tehnologiei de fabricatie mai putin rafinata, LM a continuat dezvoltarea pe cont propriu.

            https://en.wikipedia.org/wiki/Yakovlev_Yak-141 (referinta nr.9)

            Din cate vad mai jos, foloseau si rusnacii intr-un demonstrator lift fan-ul intr-un mod aproape similar. Diferentele fata de amerloci sunt pe langa calitatea materialelor si tehnologia de implementare a ideii (arborele ala ce leaga ventilatorul de turboreactor e dintr-un metal foarte rezistent… poate titaniu + duza pivotabila la unghi 90grade).
            https://www.youtube.com/watch?v=47DQ8SiAf2Y

            Acuma nu cunosc inca postarile anterioare de pe forum in care se dezbatea contrariul, dar idei tehnologice inovatoare se intalnesc in toate colturile globului… asa ca o astfel de colaborare ar fi avut destul sens in ceea ce priveste costul de oportunitate & beneficiile care derivau pt ambele parti.
            Si dc nu se afla prin colaborare, se afla prin spionaj (vezi MIG-15 sau MIG-29 care erau foarte interesante ca si concept pt americani desi ca tehnologie nu excelau cu nimic).

            • wikipedia si youtube ? :)))) ok

            • De ce sa nu faca? Din cauza legislatiei in vigoare. Exon-Florio, Committee on Foreign Investment in the United States (CFIUS) – toate legate de probleme foreign ownership, control, influence (FOCI). Pentru a colabora iti trebuie acordul legislativului. Lockheed nu a aplicat si nici o decizie nu exista despre presupusa colaborare.

              • @Alex
                Ce crezi despre Mad Dog Mattis? Cat e de ok pt noi? Sunt sanse sa il blocheze democratii?

                • Este OK dupa mine. Il cunosc de prin 1990. Pentru voi habar nu am pentru ca nu el este cel care va determina politica SUA vis-a-vis Romania. Din punct de vedere militar s-ar putea sa faca niste comentarii care sa-i acreasca pe fazanii in uniforma, gen Ciuca – Cand il vad pe asta imi aduc aminte de intrebarea pusa de Nelu si Micutzu: Cine e grasuta mea? O sa treca procesul de nominalizare si confirmare de catre Senat fara probleme

                  • @Alex
                    Multumesc. Cand ziceam bun pt noi ma refeream mai mult la relatia cu Rusia. A avut mai multe pozitii destul de clare fata de intentiile rusilor in Europa de est.

                  • l-am cunoscut si eu pe la inceputul anilor 2000 cand nu era mare general. pot sa zic ca e genul care te face sa il ti minte 🙂 un foarte bun orator

                • Democratii nu mai pot sa blocheze pe nimeni.

                  Ma bucura foarte mult victoria republicanilor in SUA. Ma saturasem de guvernarea Neo Marxista a democratilor.
                  Problema este ca europa este cucerita de acest sistem, neomarxismul.

                  ce au incercat Lenin si Stalin cu armele, au reusit-o altii folosindu-se de negocieri si binenteles santaj si amenintari (in cazul statelor mici din europa)

  13. Am citit si eu acum pe Adevarul si m-am crucit, deci de groasa rau.
    Si ce mai spunea atentie :
    ”Potrivit unor imagini din satelit analizate de IHS Janes, Amiral Kuzneţov a fost evacuat o oarecare perioadă de timp. Toate avioanele de luptă de pe portavion au fost trimise în a doua jumătate a lunii noiembrie la baza Hmeimim, iar unele instituţii de presă evocă, ca motiv al evacuării, inclusiv ipoteza unui incendiu”

    Nu degeaba ”fumega” , astia chiar au muulta carne de afumat acolo !

  14. Ce sa zic…..sa le tina Dumnezeu obiceiul!!! 🙂

  15. sunt curios care le sunt pierderile de personal la sol in siria. aveti ceva indicii?

  16. O veste buna ptr … Suhoi!
    Baiete! Inca unu!
    Se faaace sefu!!!!

  17. S400 ca si Kuznetsovu, Kursk etc. sunt produse ale aceasi scoli rusesti de proiectanti ,,geniali” ne putem imagina cate parale face si s400-ele.

    • Acuma ce sa zic… proaspata si asta .. https://youtu.be/GJFBOejyY2Y
      sau asta https://youtu.be/1s77cqabHsM
      sau asta .. https://youtu.be/QtuN8UuAWTg

      Drept ca sunt 300

      • Exact, in schimb compenseaza la proaganda si se incapataneaza sa se creada putere regionala prin zona UE.

        Greseala americanilor ca nu i-au lichidata dupa 90′ cand erau in coma, acum vipera ruseasca incepe sa ridice iar capul din pamant.

        Dar poate asta este si maretia, nobletea, Americii, refuza sa loveasca pe cineva cazut la pamant, refuza sa loveasca un adversar slab.

        • Pai…ii lichideaza…adica soft, fara sa traga cu tunu’ in ivani. Nu vezi ca sunt dezastru. Armata lor e slab calitativ vb.
          Si plus ca alea noi dureaza pana le baga in productie anticipez eu cam o decada. Armata, Kurganets, si ce mai scot ei.
          Ai vasut, nu sunt in state sa trimita o racheta pe orbita pentru aprovisionarea ISS.

          • necazul e ca ceilaltii nu mai sunt in stare sa trimita o racheta la iss

            • americanii chiar credea in…mitul cosmonautilor ceoloveci..si tehnologia primitiva a rachetelor cioloveceasca….tocmai acum se dusera toate rachetele alea bengoase dracu’. Din ce stiu eu amerikansky platesc la greu ca rusii sa duca provizii si omuleti pe statie, numai ca banii se fraudeaza la greu. Carpesc sau nu au oameni calificati sau servicii proaste. O racheta din aia terbuie testata la greu si necesita mule ore de pregatire si oameni foarte calificati

              • Camionagii spatiali, macar atat sa faca si ei, si asta cu tehnologia nemtilor din WW2 la care vodcarii au dat o vopsea si au numit-o ,,program spatial”.

                Vodcarii deocamdata au vazut Luna doar prin telescop asta in timp ce americanii defilau pe acolo.

                America se concentreaza pe calatoriile spre Marte, alt nivel, vodcarii raman sa care mobila pe ISS.

                • ha hah…ma pufneste rasul…din pacate acum asa au ajuns, erau cineva totusi ciolovescii…gandeste-te, o naveta intreaga sa mearga automat tot zborul.
                  Da, e vorba de Buran si Energhia, a decolat si a aterizat automat, mama lor….erau cineva, plus statia aia a lor MIR, era ceva nemaivazut si americanii au intuit potentialul si chiar au crezut in ciolo-vesnici…
                  Rusii stiau (mai stiu din pacate), sa scoata valoare dintr-un amarat de dolar, adica eficienta maxima..cam asa s-ar traduce….acum e exact pe dos…scot tot ”puful” dintr-o oaie….

              • pragmatism nord american.
                slaba consoloare pentru rusi.

        • Sa presupunem ca Rusia se destrama in 1001 bucati la cine crezi tu ca ajunge Siberia ?Si ce crezi tu ca crede unchiul Sam despre asta.
          Daca gasesti raspunsul afli de ce i-au menajat americani pe rusi

          • La china, asa, si ce ? poate sa ajunga si toata rusia la china, ce te face sa crezi ca china nu poate fi zdrobita de Armata Americana in mai putin de 48 de ore ?

            Vezi ce a patit armata iraqiana a lui sadam, alta gogoasa umflata si armata iraqiana ca si armata chineza.

  18. Poa’ c-a venit timpu’ sa-l trimita inapoi acasa…

  19. Intrebare intrebatoare:

    Pana la urma s-a deblocat contractul pentru corvete sau cum a ramas? In Adevarul spun ca zilele trecute guvernul a stabilit clar ce si cum. Stie careva ceva concret?

    ‘Guvernul României a adoptat, în urmă cu câteva zile, o hotărâre prin care a stabilit clar termenii în care va fi înfăptuit programului strategic naţional de înzestrare „Corvetă multifuncţională“, adoptat încă din 2007 de către Consiliul Suprem de Apărare a Ţării (CSAT), în urma căruia Şantierul Naval „Damen“ din Galaţi va construi patru nave militare performante pentru Armata Română.
    Valoarea contractului se ridică la 1,6 miliarde de euro (suma include taxa pe valoarea adăugată şi alte taxe, precum şi achiziţia muniţiilor, a suportul logistic iniţial şi instruirea echipajelor) şi are un termen de şapte ani, prima livrare urmând să aibă loc în toamna lui 2018, iar ultima – la jumătatea anului 2023. Potrivit conducerii grupului de firme Damen, acest contract cu Ministerul Apărării Naţionale (MApN) este cea mai scumpă şi complicată comandă pe care a primit-o şantierul naval din Galaţi în ultimele două decenii. Firma gălăţeană cu proprietari olandezi nu este însă la primul contract de nave militare.’

    PS A trecut 1 decembrie…..s-a semnat sau nu contractul pentru TBT? 🙂

  20. Keep on going boys , keep on going !!!! pana ramaneti fara avioane !!! Hai ca se poate .

  21. chestiile de genul asta dor mai mult decat incidente de genul celui cu turcii.
    stau si ma gandesc cat de safe este arsenalul nuclear rusesc daca ei defileaza in aceste conditii in vazul lumii.

  22. s-au gandit ca daca la intoarcere va fi gol poate nu mai scoate fum :))

  23. Un pestisor,
    Se legana…
    Pe un Mig 29 K(a)
    Si pentru ca,
    Nu-i ajungea,
    A mai chemat si-un Su 33 (Kaka),
    Acum astepta,
    Inca o plesnea,
    De la marea Hazna,
    Coana Kuznetovaaaa,
    Off, ce-o mai pica?

  24. * ” China and Russia veto UN resolution demanding Aleppo truce ” syria live map ….
    ** ce sa zic parca am mai auzit de soros ;-))) site este rusesc .. DAR …informati din surse deschise …
    https://southfront.org/ngos-smuggling-immigrants-into-europe-on-industrial-scale/

  25. Totul e funny in viziunea multora de aici, de parca rusii ar fi singurii care au probleme.
    Dar nu ati pomenit niciodata nimic de:
    -cele 5 F22 prabusite
    – ca F35 este cel mai scump esec
    – ca din 6 F35 care trebuiau sa decoleze doar unul a reusit performanta de a se ridica de la sol
    – despre zumwaltul tras de barci
    – despre LCS-ul care s-a stricat „doar” de 4 ori anul acesta.
    – zecile de rateuri ale rachetelor THAAD si Aegis
    – cele 123 de F15 prabusite pana in 2015
    – cele 650 de F16 prabusite
    – Tomahawkurile care se prabuseau imediat dupa lansare
    http://fortune.com/2016/04/28/f-35-fails-testing-air-force/
    http://edition.cnn.com/2016/08/31/politics/navy-littoral-combat-ship-fourth-breakdown/
    Si lista poate continua ca sunt extrem de multe bube la americani
    Si nu stiu cat de mult am putea rade noi de rusi in momentul in care ei au pe vechitura aia a lor mai multe avioane si mai multe AA-uri performante decat avem noi.
    E trista situatia asta, e exact ca alcoolistii fara speranta care rad de aia care sunt mai bine decat ei.

    • pai cauta-le in arhiva si pe cele rusesti de la geneza pana acum ca sa comparam cum trebuie.

    • Hai ca ti-ai luat rublele pe ziua asta.

    • Credeam ca doar in Vaslui oamenii sunt atat de disperati sa apeleze la alcool din pufoaica, dar daca s-au molipsit si cei din Iasi….napsha…

    • Continui sa dai dovada in continuare ca esti ceva mai istet decat un caine lup. 598 de F-16 au fost „pierdule” operational. Bagi si tu o statistica cumva la incidenta de pierdere vs numarul de ore zburate? Ce procentaj reprezinta aceste pierderi din intreaga flota activa? THAAD a avut 6 esecuri, ultimul in 1999. AEGIS a avut 8 esecuri, ultimul in octombrie anul trecut. Sistemul care are probleme se numeste Ground-Based Midcourse Defense. Stai jos Bula; 2 din 10!

      • Datele cu pierderi vs numarul de ore zburate nu le am si nici nu cred ca se pot gasi cifre care sa reflecte realitatea.
        Acuma da tu dovada ca esti si tu mai imteligent decat un caine lup cum sunt si eu, si cauta date despre rata de succes a rachetelor Patriot si AGM 88 HARM. Le las doar pe astea doua ca ma indoiesc ca vei putea mai mult. Daca reusesti apoi iti mai dau vre-o 2 exemple. 🙂 inteligenta pura care esti tu.

        • Atunci daca nu poti, nu mai manca rahatu’n bat.

          • Te-ai scurtcircuitat deja? Uite, eu voi faceo analoza asupra pierderilor vs ore de zbor, dar cauta si tu ce ti-am zis mai sus. Ok? Si hai sa pastram un limbaj de oameni civilizati care au putina scoala. Ce zici, reusesti?

            • O sa gaseti un rahat, asa ca o sa-ti fac eu temele. USAF are in inventar la ora actuala 2.256 de aparate F-16 in diferite versiuni. Din 1979 si pana in prezent a pierdut 347 de aparate F-16, rezultand in pierderea a aproximativ 15% din flota intre 1979 si 2016. In acest interval flota de F-16 a USAF a inregistrat aproximativ 9,5 milioane de ore de zbor. Statistica indica ca flota F-16 a USAF a suferit o pierdere de aproximativ 3,86 aparate la 100.000 de ore de zbor. Incidental aproximativ 50% din pierderi sunt datorate unei erori de pilotaj.

              De asemenea ultimile doua F-16 (F-16C Block 52) pierdute de USAF (7 iunie anul curent) au fost piedute dupa un interval de aproximativ 350,000 de ore de zbor ale flotei fara o pierdere. Asta rezulta intr-o rata de pierdere de 0,57 aparate de zbor la 100.000 de ore de zbor.

              Stai jos si nu mai manca bors.

              • Amice, daca nu stii, nu vb pe langa:
                http://aviation-safety.net/wikibase/dblist.php?AcType=F16
                http://www.f-16.net/aircraft-database/F-16/mishaps-and-accidents/airforce/USAF/
                In al doilea link vei vedea scris 487 avioane F16 pierdute de aviatie si 2 de marina ceea ce inseama aprox 22% din totalul flotei de F16 americane.
                O sa iti dau si cifre despre pierderi vs ore de zbor.
                Scuze ca te intreb, dar tu de unde gasesti cifrele tale, ca nu corespund cu ale mele, sunt tot timpul mai mici. Mai tai tu din ele? :))
                Peace

                • Naval Aviation Logistics Command Management Information System. Stai jos si lasa-ne cu tampeniile tale.

                  • Degeaba Alex. Prostul fudul nu pricepe si pace…

                  • Turcu' si pistolu'

                    @AlexIS.
                    Rusii au pierdut doua avioane de pe portavion in mai putin de o luna.
                    Mie mi-ar fi jena sa ma apuc sa scot capul si sa fac comparatii…

                    • Eu zic ca e mai jenant sa ai un program de sute de miliarde de dolari si din 6 avioane F 35 doar unul e capabil sa zboare celelalte fiind defecte, LCS-ul de ultima generatie s-a stricat de 4 ori intr-un an si il vedem pe net plimbat cu remorchierele, Zumwaltul la fel plimbat de barci prin Panama (acolo unde acum 26 de ani americanii i-au invadat pe bietii oameni), din cele 2400 de avioane s-au prabusit aproape 500, iar din peste 400 de AGM-88-uri trase in Kosovo doar cateva si-au atins tinta si multe multe altele. Asta da rusine si motiv intemeiat de amuzament, doar ca noi suntem atat de americanizati ca nu vedem si nici nu vrem sa le vedem, iar cine le spune ori e prorus ori e antinationalist (gandire tipic comunista).
                      Americanii un buget al apararii cat urmatoarele 14 state la un loc nu ar trebui sa aiba o rata asa de mare de rateuri/pierderi, (si asta in conditiile in care situatia sta cu mult mai rau decat putem noi afla deoarece sunt clasificate treburile astea). Este pur si simplu inadmisibil asa ceva.
                      Razboaiele avute de ei au fost contra celor mai slabe tari (unde oamenii erau si asa chinuiti de soarta si saraci cu duhul). Chiar si asa chinuindu-se ani buni sa obtina victoriile. (in vietnam au luat-o rau de tot,iar daca in kosovo faceau un atac terestru o luau si acolo zdravan).
                      Sa ne uitam la rusi. noi radem de ei din toate balamalele dar nu constientizamca le-au dat sah americanilor si in Georgia si in Crimeea si acum in Syria. Incet incet ii inghesuie pe amerloci iar aia ne scot pe noi europenii la inaintare fara ca noi sa ne dam seama de asta, aratand cu degetul spre rusi si strigand ursul, ca in caz de plesneala sa aiba si ei macar o sansa in plus.
                      Revenind la modul discutiilor de pe acest site, cel mai ridicol e ca atunci cand cineva ramane fara argumente incepe sa faca atacuri la persoana, ceea denota lipsa totala de cunostinta si o limitare in gandire dusa la extrem (iarasi tipic comunista).
                      Ar trebui ca acesti indivizi sa aiba si ei parte de niste articole interesante pentru ei, acolo unde daca ar comenta ar fi in cunostinta de cauza si la subiect gen: tom&jerry, superman, spyderman sau articole militare animate, ca sa se portiveasca capacitatii lor de procesare a informatiei.

                    • @AlexIs ori faci o confuzie, ori esti in urma cu informatiile. 6 avioane de toate cam sunt cele din programul PAK FA. F-35 asta jalnic asa cum il vezi este produs deja in cca 100 de exemplare care au o capacitate operationala limitata sau mai bine zis si-au atins capacitatea operationala initiala. Imi place mandria ta prosteasca, fericiti ca Harm urile au ratat tinta si ca au doborat un avion sarbii nici n-au bagat de seama ca in afara radarelor intacte nu prea mai aveau tara. Iar la povestea ta cu Mig-urile 29 ce sa inteleg, ca americanii nici nu se mai oboseau sa doboare avioanele sarbilor, cadeau singure oricum.Cand au fugarit niste Tornado italiene peste Adriatica nu mai erau defecte, cand au dat nas in nas cu niste F-16 si F-15 brusc s-au defectat si au cazut. Sa stii ca unul din ’29-le cazute este kill confirmat al unui F-16 olandez si nu a cazut ca i s-a oprit motorul de frica. Zau asa las-o mai moale ca macane. Vezi frecventa pierderilor de avioane pe portavioanele americane care sunt 10-11 operationale cu cate 80-90 de aparate la bord si vezi martoaga asta ruseasca care a pierdut intr-o luna 2 din 33. Dupa socoteala ta americanii ar fi trebuit sa piarda macar anul asta 22 de avioane.

    • Cu siguranța au dat rateuri si echipamentele americane ! Dar tehnologia us este mult superioară celei rusești . Iar F35 cand ca fi finalizat încă minim 5 ani – va fi un echipament de lupta extraordinar !!

    • Iar incepi cu aberatiile de proasta calitate? Ti-ai mai primit un avertisment referitor la aer atoate-stiutor; dar care ascunde prostie.
      Si da te fac prost deoarece afirmi ca F35 este un esec. Productia avionului merge inainte; rezolvandu-se din probleme.
      Uauuu au cazut 5 F2… La cate ore de zbor? Din ce cauza s-au prabusit?
      Te doare ca F15 nu a fost doborat nicodata? Mars si incaseaza-ti copeicile.

  26. Iar v-ati terminat argumentele si prinde-ti muste? 🙂
    Este simpatic cand ne mai amuzam si noi datorita esecurilor unora dar haideti sa nu facem discriminari si sa radem de toti daca tot radem.:))
    Mai aveau si britanicii un distrugator care a fost tras de barci luna trecuta, iar kutznetovul inca scoate fum.

      • Interesant mod ai gasit doar ca iti dai singur de treaba. Toate cifrele alea ca sa le interpretezi corect iti trebuie o analiza profunda asupra fiecarui conflict in parte.
        1 eu ma refeream la pierderile de natura tehnica (ca asta-i motivul amuzamentului)
        2 tu faci o comparatie tip om bogat -om sarac (tehnoogic ma refer) adica: lista care mi-ai dat-o tu include razboaiele pe care le-au avut saracii (africanii, vietnamezii, sarbii, iraqul iranul) cu americanii. Mai este si partea rusilor cu cecenii si georgienii care e la fel. Singura care este echilibrata tehnologic este a israelienilor prinanii 70-80, si da aia erau buni, jos palaria.
        3 la kosovo, daca citesti niste carti sau materiale de analiza a razboiului purtat vei vedea ca aveau mari probleme cu MIG-urile 29,din 6 avioane decolate 5 s-au prabusit datorita proastei mentenante utlimul ramas in aer avea probleme cu electronica ( deoarece la homo sovieticus nu placea tranzistorii pe motiv de EMP foloseau lampile care se stricau de la vibratii mari/dese).

    • AlexIS din pacate nu ai dreptate, americanii oricum o ”dai” tot o sa aiba F-35 in deceniul acesta ”bun de lupta” cu toate cheltuielile lor.
      Asta arata ca au de unde…..

      Ivanul ala al tau ce ”incercari” a mai facut ? are 5 prototipuri la PAK-FA, ( ce nume orgolios pentru un program mort deja ), ca sa nu zic niste machete la scara cu motoare vechi si ii mai ”’da drumul” prin ograda …

      Pot sa-i zici macheta, ca doar zboara i cam atat, nu are nimic altceva pus in plus.

      T-14 ala Armata ce se mai aude de el ?
      Boomerangul ? Kurganets-ul ?

      Aa, submarinele, boomerele lor alea noi care se chinuie de o decada sa le initializeze pentru lupta, ce ma fac ? Dar rachetele ”bengoase” Bulava ?

      Uite aici pentru tine cine e cel mai mare gogoasa umflata http://www.taringa.net/posts/offtopic/18420826/La-Segunda-Guerra-Fria-Existe.html
      Sa traiesti

      • Din partea mea eu le doresc sa nu le iasa niciodata din stadiu de teste, sa ramana doar niste proiecte si atat. Doar ca…din pacate aia nu s-au chinuit degeaba sa le proiecteze. In ce stadiu sunt si ce planuri au, doar putin si ai lui o stiu.
        La avioane ei nu prea au de ce sa se umfle in pene deoarece in cazulu unui razboi in defensiva ei se bazeaza pe AA-uri, si nu cred eu ca ei au de gand sa atace pe cineva.
        La blindate…se cam schimba treaba. Ok, ei au vreo 25000 de tancuri in rezera din care 80% sunt depasite in comparatie cu vesticii, dar totusi e un numar impresionant. Daca ei isi construiesc gama lor de blindate, despre care toti expertii spun ca sunt reusite dpdv conceptional, intr-un numar suficient pentru a fi folosite de varfurile de lance, si avand celelate vechituri gen T62,64,72 ca suport atunci..
        Houston we have a problem.
        Daca tinem cont si de puterea artileriei/rachetelor de croaziera de are dispun…we have 2 problems. Adaugand si un noflyzone insotit de ECW…am cacat batu’ cu americanii de mana.
        Sa dea Dumnezeu sa nu se intample niciodata nimic iar asemenea scenarii sa ramana doar teoretice si sa traim toti in liniste si pace.

    • Nope… Cine sa te mai bage in seama? Esti un fel de gadea. Repeta minciunile lui la nesfarsit :). Eu unul ti-am repetat de 2 ori cand aberai cu supervehiculele rusesti ca nimic nu este stabilit si tu tot pe a ta o tineai. Si acum vii cu chestia ca sunt 6 F35 :D. Nu vrei sa intelegi ca tu esti fara argumente reale, foarte bine. Plus e distractiv deja si modul tau : slavesti tehnica ruseasca, dai in americani si cand ti se demonstreaza ca gresesti o bagi pe aia ca te doare de stadiul slab al dotarii Romaniei 😀 … Mai schimba un pic modul de a scrie/gandi a la latrina 3.

  27. Incepe sa sune precum melodia: „Another One Bites the Dust” …

  28. :))))) continuati va rog, imi place tare discutia

  29. S-au gasit rahatii de rusi si cu mascaricii xerox de chinezi sa conteste suprematia absoluta a Americii !!!

    Le vine mintea la cap cand or auzi senilele Abramsurilor pe strazile moscovei si beijingului, sa-i vezi cum ies cu paine si sare.

  30. http://adevarul.ro/locale/galati/cum-vor-arata-cele-patru-nave-lupta-armatei-comandate-Santierul-naval-galati-costat-16-miliarde-euro-1_584557eb5ab6550cb8224e53/index.html
    Citind comentariile la acest articol, constat ca propaganda gindacului rosu lucreaza din plin. Este un razboi al informatiei, impotriva a tot ce este bine pentru securitatea noastra , a Romaniei, cum nu am vazut vreodata. Cum cineva posteaza in comentariu pentru, modernizarea armatei, la zeci de minute apar „comentatatorii”……xcumca ce ne trebe noua…..ESTE INCREDIBIL!!!!!!

    • Lasa postacii cu astia te descurci sa vezi can or incepe politrucii nostrii sa dea de pamant cu toate programele de inzestrare ale armatei vezi Tradiceanu , Ponta etc . Sper sa semneze astia contractele pana in alegeri ca altfel ne=am lins pe bot

  31. …mooaaama ce stire! Auzi! Ivanii au ramas calici de nu stiu ce! Asa e in „army” „oameni buni”. Sunt pierderi. Se intampla tuturora indiferent cum ai cheama si nu se face atata tam tam. Dar… e rusesc nu-i asa? Musai sa criticam. E proasta nava! Proiectantu’ ca e rus! Ah nu! Pilotu’ ca-i beat. Nici asta. Putin ca-i rau! Ba nu, Putin ca-i rus si el! Ca daca era rau da nu era rus nu conta. Daca maine nu-s ce muzica se aude pe nava aia o sa spuneti ca-i scartaie agregatele! Sau gasiti voi ceva…

    ..ma intreb daca nu era rusesc se mai zicea ceva? Se facea atata caz?

    Caci ce a patit „Amiralu’ oxidat” a patit-o si „Cur de fier” din clasa „Nemeth”! Sau „Mutu'”! 🙂 Pe numele lui neadevarat „Eisenhower” . Chiar vara asta! Bagand in spital vre-o opt marinari obeji (precis de la Coca-cola). Cum? Cu un ditai E2C Hawkeye !….

    Critici ceva? Sau asta nu-i a lui Putin si-i gasiti alibiuri?

    https://www.youtube.com/watch?v=hYRrObh0BNE

    http://www.reuters.com/article/us-usa-navy-sailors-idUSKCN0WK2V5

    yankeii cica-i eroare umana…:))))))

    • Eeee, adevarat se mai intampla sa se rupa elasticul de doua ori, sa-si evacueze grupul aerian la tarm, dastea… 🙂 .

    • Putina statistica ca sa punem accidentul asta in perspectiva? Cate arestari au fost efectuate de USS Eisenhower pana la producerea accidentului respectiv? Raspuns: 18.977. Cate arestari a efectuat ragalia aia ruseasca?

      • @Alex, nu vreau să te corectez, că nu îmi permit (mai am mult de mâncat până să te prind din urmă), dar să nu sară trolișori ruși și mai știu eu ce, știu la ce te referi cu arestările ( arrest -A device for stopping motion, especially of a moving part), din ce știu cred că termenul este apuntări sau apuntare. Să ai o zi frumoasă ;)!

        • Termen folosit de US Navy: arrested landing. Aterizare arestata?

          • Probabil în româna ceva apropiat ar fi apuntarea care înseamnă ”APUNTÁ, pers. 3 apuntează, vb. I. Intranz. (Despre avioane) A ateriza pe puntea unui portavion. – Din punte.” care seamănă cât de cât cu ce înseamnă în engleză, un avion ce aterizează cu ajutorul unui cablu arestor. Acum nu știu dacă e ceva specific care să facă diferența între o apuntare cu cablu și celelalte tipuri de apuntări (cele cu plasă care ”agață” tot avionul și celălalt care agață doar trenul de aterizare). De aici nu mă mai bag, las pe alții care poate știu despre ce e vorba și sunt mai deștepți decât mine. Posibil să fie altceva, dar na, cum România noastră dragă nu a avut vreodată vreun portavion, bineînțeles că nu sunt nici termeni neaoși pentru diversele operațiuni care se petrec pe el și care să aibe diferențe de nuanță între ei. Acum ce engleză știu eu, arrested landing, ar fi în mare parte apuntare cu cablu arestor, dar din nou, doar dau o părere total neavizată, e greu de tradus exact. O seară bună!

            • Limba romana este mai expresiva si ca atare descrie mai bine in termeni generali conceptele. Astfel cand spui a ateriza pe puntea unui portavion – in functie de perioada vorbitorul intelege conceptul – un avion prin mijloace specifice (azi cablu arestor sau plasa – maine camp arestor sau antigravitatie) se imobilizeaza pe punte. Nu vreau sa imi dau cu parerea prea mult dar cred ca numarul de aterizari – decolari reusite ar trebui raportat si la conceptul de standard de cost … daca spargi 10 – 15 mld usd pe o jucarie trebuie!!! sa faca asa multe aterizari reusite altfel atunci este de ras. Daca folosesti o epava de 40 de ani care a costat mai nimic nu trebuie sa te mire rata esecurilor.

  32. something from the past:

    Rafale M, my favorite! Love the Super Hornet, but french fry is the best!

  33. Accidentele pe portavioane au fost mereu cumplite :

  34. Totusi e de laudat siguranta scaunelor de catapultare rusesti !

    http://www.ejectionsite.com/emakers.htm

  35. Se pare ca rusi au ajuns la alt nivel, adica de la „ruleta ruseasca ” cu pistolul la ruleta ruseasca cu avionul ………

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *