JF 17 Thunder, unde ar putea sa zboare.

PAF-JF-17-Thunder-MRCA-Poster-1

Dupa cum ne-au informat pakistanezii – extrem de mandri de altfel –  cu ocazia Paris Air Show de anul acesta, avionul chinezo-pakistanez a obtinut si prima sa comanda la export.

Doar ca nimeni nu ne-a spus si cine va fi fericitul posesor, producatorii aparatului anuntand doar ca exista deja un contract semnat.

Speculatiile din presa pakistaneza arata insa spre doi posibil “castigatori”. Primul ar fi Sri Lanka, o tara foarte apropiata politic de China, a doua posibila destinatie ar fi Birmania (Myanmar) o tara aflata pe lista neagra  a restului lumii dar privita cu prietenie de China si Rusia.

Inca nu stim nici cine nici cate, dar vom afla curand, pentru mine FC-1/JF 17Thunder ramane un avion pe care il respect, chiar daca motivele sunt mai neclare.

GeorgeGMT

67 de comentarii:

  1. „Pracice bomb” lol – din ciclul Adibas et co.

  2. E un avion chiar super ok pentru o tara care nu isi permite tehnologie de ultima ora. Care o cantitate rezonabila de armament, e super-sonic, suficient de manevrabil, mie imi place…ia sa fi avut noi un IAR-95 cu specificatiile astea! Il lancerizam si aveam un avion de 10 ori mai bun ca mig-ul.

  3. China o sa le fure rusilor clientii in viitorul nu prea indepartat

  4. @george
    http://www.defenseworld.net/news/13708/IAF_Downplays_Sukhoi_30MKI_Vs__RAF_Eurofighter_Competition_in_Indo_UK_Air_Exercises#.Vcro4UrXerU

    Na ca si indienii au lasat oficial ciocu mic. Te-ai precipitat aiurea cu articolul ala 12-0 ……poate la meciul de biliard de dupa zbor..

  5. pakistanezii – extrem de mandri de altfel …

    si GMTul plin de respect taica …din motive neclare…probabil din aceleasi motive pt care a ridicat in slavi indienii aia cu 12-0 🙂 🙂

    traiasca iPhoanele

    astea’s avioane de antrenament avansat

    ca altfel orice Suhoi mai up-to-date, Gripen, F-whatever, EF si sa nu uitam Rafalu lu MirceaS da cu alea de pamant de nu se vad, toata flota la o iesire, din cauze de performantze, sensori, contramasuri, armament

  6. formatorul de opinii

    In 24 de ore SUA a pierdut un avion de lupta[germania] si un elicopter de lupta[japonia]

  7. Cà vorbim de vânzàri de avioane de luptà.

    Brazilienii se descurcà si mai bine, au revizuit conditiile de cumpàrare a 36 Gripen E pentru 4,6 miliarde $:

    – dobândà 2,19% în loc de 2,54%
    – etalare a rambursàrii pe 25 de ani, cu o perioadà de gratie de 8 ani. Adicà vor plàti începând cu 2023 pânà în 2048, dupà ce primul aparat va fi livrat în 2019 si ultimul în 2024 !!

    http://psk.blog.24heures.ch/archive/2015/08/07/bresil-le-senat-approuve-le-financement-du-gripen-859440.html

    Oricum, în România ne-am descurcat mai bine cu F-16 SH, avem si scàritele pentru un F-35 cu intrare în serviciu la RoAF în 2050.

    • Incredibil ce oferta !

      Spuneam eu acu’ vreo 2 ani ca in criza asta la nivel global, daca chiar vrei, poti negocia aproape orice.

      Reamintesc ca si SUA au sustinut multi ani ca C-130 nu se va produce vreodata in strainatate, pana cand a lansat India o cerere de oferta pentru cateva zeci de aparate de transport mediu-curier si ia ghici ce oferta le-au facut americanii: asamblare locala la C-130 🙂

      Doar cine nu vrea nu obtine conditii bune in ziua de azi, recte aia care arunca cu miliarde la contracte cu plic inchis si conditii secrete. ‘Neatza Romania, ce mai faci ?

    • Din ciclul „hai sa adunam postari”, compari toalete portabile cu portocalele de decor, aman2 fiind de plastic si portabile…

      Samba do Brasil s-o descurca mai bine cu balanganitul tzatzelor alea maronii, insa nu stiu daca acolo la dvstra la Rafale se 8serva diferentza intre 4.6 miliarde si 700 milioane cat platesc aurolacii nostri pana in 2017

      Si daca se 8serva diferentza intre ce GDP au aia si cat au ciobanii nostri analfabetzi cu doctorate

      Si nu stiu daca se 8serva si diferentza de pozitzie geografica

      F16 s-a luat din ratziuni politico-militare, cu 24 de Gripen sau fara oricum te faceau rusii salata de muci cu arome de b@sina, fara americani in zona se predau astia in 30 de minute

      Bani de F16 noi n-au avut, ca au stat pana au intrat in coma cu banii si fie vorba intre noi nici nu mai merita, nici credit parca nu ne-au dat si asa s-a ajuns la compromisul asta cu o escadrila platita in avans de la portocalezi

      Si nu se putea sa nu scheuni un pic de F35, macar de scaritze 🙂

      Sa nu-i pronuntzi un pic macar numele, cred ca te bantuie si-l visezi si noaptea taica 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

      Scaritzele de F35 is super, studiind dinamica fortelor aeriene romulane, de la sute de aparate la 110 LanceR la 12 F16 probabil cu scaritzele alea vor ramane in 2050 si ai desfinteaza cu totul

      Oricum, daca va mai fi ceva dupa F16 mult mai probabil va fi F35 si nu Rafale, d’aia’i oftica mare, asa-i 🙂 ?

    • Doamne Dumnezeule…noi deja platim la ragaliile yankeze 3rd hand iar astia platesc din 2023 pana-n 2048,cu offset,cu producrtie la ei in tara….nu cred…

  8. Russia gdp -4,6% Q2
    greu sa iasa si t50 cu motoare noi, si pak-da, si armata si ce au mai prezentat in cantitatile visate

  9. Din ciclul „hai sa adunam postari”:

    Bàieti americani sadea (bun, unuia îi zice Billy FRENCH 🙂 ) si cu greutate, demoleazàîntr-un raport F-35 (Tunet fàrà Fulger (sic))
    de la The National Security Network (NSN)

    Enjoy:

    “To perform against near-peer adversaries, the F-35 will have to be capable of executing a range of missions, from defeating enemy aircraft to penetrating enemy air defenses to strike surface targets. But the F-35 will struggle to effectively perform these missions due to shortcomings in its design and program requirements, despite costing between three and nine times more than the 4th-generation aircraft it is designed to replace.

    The F-35 will find itself outmaneuvered, outgunned, out of range, and visible to enemy sensors. Going forward, full investment in the F-35 would be to place a bad trillion-dollar bet on the future of airpower based on flawed assumptions and an underperforming aircraft. To avoid such a catastrophic outcome, Congress and DOD should begin the process of considering alternatives to a large-scale commitment to the F-35. Staying the present course may needlessly gamble away a sizable margin of American airpower at great expense and unnecessary risk to American lives.”

    http://nsnetwork.org/cms/assets/uploads/2015/08/F-35_FINAL.pdf

    • Ha ha , nici postacii nu mai ie cea fost 🙂

      You have to do better than that my friend…

      Poulifriciu ala tinerel

      nsnetwork.org/leadership/bill-french/

      e an@listu poulitic lu’ peste, cu M.A. in nu se stie ce domeniu non-tehnic, cu an@lize la Huffinton Post si CNN 🙂 , care garantez ca nu deosebeste mansa de paloniere dar e specialist in an@lize poulitice despre F35 🙂

      Bre, tz-am mai eggsplicat da’ prishepi mai greu 🙂

      F35 e un avion nou si va intra in dotare/se va vinde in peste mia de exemplare la totzi greii

      Americanii fac legea si dau directia pt ca ei au bani sa testeze ce mai merge si ce nu mai merge, ailaltzi urmeaza trendul astora

      Rafale ala si EF ie deja old-technology

      Pana si rusii s-au prins ca nu mai merita sa investeasca in Su35 si derivatzii si lucreaza la un stealth PAKFA cand o fi gata si ala

      Chinezii la fel, cu J20

      Muieropenii gata, stop joc, sunt lesinati si nu mai sunt capabili sa sustzina un astfel de program, daca americancii au bagat atatea miliarde ca sa dezvolte ceva nou si muieropenilor le va lua tot cam pe acolo, numa ca ei nu mai pot, mai trag de ce au si mai vand ce au la aurolacii cu bani suficient de prosti sa mai investeasca acuma in asa ceva

      Nici macar niste drone nu sunteti in stare sa facetzi, Global Hawkul e american si NATO il cumpara/inchiriza la kilometru cub pt Alliance Ground Surveillance iara vitejii cu turbane din Emiratul lu’ matale or sa cumpare MR9 Reapere de 1 miliard-juma bucatzele de hartie igienica d’aia verde si au inceput deja sa le foloseasca prin Africa

      Asa ca sa te razi de americanci si ce face ei nu prea face sens 🙂

      Aduce a Bichon Frise frustrat care schelalaie si el fara rost la dulaii ai mari 🙂

      Si pt un 8sedat „de Rafale” eu zic ca stai prea mult cu F35 in gura 🙂

      O sa tzi se aplece frate 🙂

      • de maine o sa fiu mai moderat, promit 🙂 🙂

        • „F35 e un avion nou si va intra in dotare/se va vinde in peste mia de exemplare la totzi greii”

          „Rafale ala si EF ie deja old-technology”

          Ma mira ca la inteligenta ta mai mesteci inca frazele astea doua.
          Nu inteleg cum ii dai in continuare cu F-35 ca e avion nou si Rafale si EF old-tech cand baraie interentul de rapoarte oficiale si articole ingrozite ca EOTS este o dezvoltare a LATIRN-ului din anii 90, deja inlocuit de doua ori in serviciul amerincan sau ca DAS-ul are rezolutie asa mica ca este inulitlizabil ca sistem de vedere nocturn si ofera performante mult mai mic ca sistem de avertizare decat ce aveau Rafale si EF in 2005?
          F-35 e un concept deja invechit, inghetat care nu poate evolua datorita cerintelor de forma decat prin dezvoltari de software nou ceea ce pare putin probabil sa se realizeze cand nici macar sofware-ul inintial nu a fost facut la timp. Vantoasele europene or pareau old-tech, dar au avut o conceptie mult mai adaptabila decat JSF-ul si pot fi imbuntatite in mod constant cu ultimele tehnologii ceva ce F-35-ul nu va putea face in veci. Rafale chiar este imbunatatit la fiecare doi ani a schimbat deja toata avionica (Radar, OSF, Detectoare de racheta, detectoare radar) nu mai are nimic din ce avea acu 10 la capitolul tehnologie e la fel de nou ca cel mai recent iPhone in timp ce „new-tech-ul” tau de F-35 nu are inca operative nici macar echipamentele produse in 2004. In plus la capitolul aerodinamica Rafale si Typhoon sunt cu 40 de ani înaintea F-35-ului care la capitolul aerodinamica e fixat ferm in anii 60 (adica fix atunci cand s-a retras Kelly Johson si departamentul de dezvoltare aerodinamica a fost inlocuita la Lockheed de departamentul de lobby, F-16 si F-22 au aerodinamica facuta de General Dynamics).
          F-35 e un „dead-end” evolutiv ala aviatiei si nu va fi vandut decat la fel ca F-104 prin mita si presiuni guvernamentale si se va dovedi la fel de limitat si periculos ca stramosul sau.
          Serios incerc sa te iau in serios da am impresia ca atunci cand vine vorba de F-35 ori este troll ori esti un sock-puppet angajat la vreo firmulita la care LM sau DoD-ul sau poate chiar MoD-ul britanic au externalizat dezinformarea pe net.

          • Eh daca zice arhengel ca F35 e terminat gata ne putem strange jucariile si sa plecam acasa….
            Sa le spunem americanilor alora ce inoveaza,cerceteaza si produc avione de decenii ca f35 e praf ca asa zice arhenghel pe net.

          • Bre, mai dati-o in spanaci 🙂 va tot certati de o luna la F-35 vs Rafale de parca v-ar da cineva ceva 🙂 unii zic ca F-35 e praf, altii zic ca Rafale e praf, deci si prin urmare ambele avioane sunt praf 🙂 stiau baietii ce stiau cand au luat F-16 th 🙂 🙂 ne-a ferit Dumnezeu sa luam vreun jaf ca Rafale sau F-35, si tare cred ca o sa ne fereasca si in urmatorii 50 de ani 🙂

            Bre, ambele sunt avioane deosebite dar care tin de doctrine diferite. Rafale e facut sa se bata singur, sa faca de toate, e omnirol cum ii spune ei. Pe cand F-35 nu o sa plece niciodata la lupta neinsotit de avioane de escorta precum F-22 sau F-15…asa ca nu prea merge sa faci comparatie 1vs1, trebuie sa iei toata imaginea de ansamblu.

            Ca F-35 o sa fie vandut in mia de exemplare asa e, pt ca americanii au o influenta foarte mare…o sa ajunga F-35 pe la aurolacii estici ai nato? Putin probabil, si daca da o sa fie, cel mai probabil o sa fie ceva la comun.

            • „Ca F-35 o sa fie vandut in mia de exemplare asa e, pt ca americanii au o influenta foarte mare…o sa ajunga F-35 pe la aurolacii estici ai nato? Putin probabil, si daca da o sa fie, cel mai probabil o sa fie ceva la comun.”

              Mai zi un avion invizibil cu senzorii lui F35 pe piata ? Ala e raspunsul pentru care il cumpara toata lumea.
              See first shoot first.

              • @vioniribu cont’

                Uite aici mai sus ai exemplu de credincios fanatic intru F-35. Ca F-35 nu este invizibil si ca senzorii sai model 2004 sunt deja depasiti urla internetul de vreo juma de deceniu deja. Dar pentru ca papa (Lockheed Martin ) si nuntiu papal (DoD) au spus ca e invizibil si cu super-senzori el crede fara sa mai ceara nici o dovada.

            • @vioniribu

              Bah frate eu nu ma mai cert de vreo doua saptamani. Ma rezum la facut observatii, principala fiind ca religia numita F-35, condusa de papa Lockheed Martin e mult mai puternica decat fundamentalismul Islamic si cel Crestin puse la un loc.

          • Nu se putea sa nu vii si matale sa mai bazai un pic p’aici 🙂

            Bre, io nu-s nici macar inteligent

            F35 e un program mai nou, o dezvoltare 9, o generatzie 9 de pasaret dupa F16/18 de intra acuma in dotare, nah, ca sa intelegi

            Eurocanardurile alea sunt incepute prin anii 80 si se pare cacu alea au ramas, sunt in continuare carpite cu echipamente

            Si sunt ultimele avioane la europeni, pt ca dupe cum vaz treaba-i moarta, alte modele nu mai scot

            In rest, cu stealth, manevrabilitate si S-uri versus AIM9X si restul problemelor ui agrii tu dizagrii

            Nu trebuie sa ma iei in serios asa ca lasa-ma dreacu si neluat in serios

            Angajat o fi doar MirceaS si se pare ca pt doo chestii:

            -una, sa laude Rafaleul

            -si a doua, se pare ca mult mai importanta pt ca nu e postare in care sa nu zica ceva rau de F35, si anume sa atace concurentza

            Numa cacon’curentza o sa acapareze pietzele importante si o sa vanza mai mult

            Aia din Emirate se tot kka pe dumnealor sa le vanda 2-3 escadrile tziganilor si aia fac misto de ei de atata timp 🙂

            N-as zice nimica de F35, ca mi se rupe de el, imi place doar B-ul asa ca idee de stealth supersonic V/STOL, fiind si unicul, daca nu l-as vedea p’asta cum tot baga de 50 de bani postarea „Ala bala portocala, e cald la Bucurest,i Marioara shi-a luat chilotzi F35 sacs” la genu, ca de la asta a pornit discutzia…

            Si disperarea fiind cam mare, probabil ca F35 nu-i un avion atat de rau pe cat susotesc postacii si analistii 🙂 🙂 🙂

            • „F35 e un program mai nou, o dezvoltare 9, o generatzie 9 de pasaret dupa F16/18 de intra acuma in dotare, nah, ca sa intelegi”

              Exempu de cum pana si un ateu declarat („N-as zice nimica de F35, ca mi se rupe de el, „) poate sa raspandeasca fara sa vrea dogma religioasa. Singurul lucru adevarat din fraza aia e ca F-35 eu un program mai nou: chestia cu generatile e doar o gaselnita de marketing, iar dezvoltarea lui F-35 nu are nimic nou comparativ cu eurocanardurile: toate au senzori avansati intr-o masura mai mare (Eurocanaradurile ) sau mai mica (F-35 din ce in ce mai mica masura daca nu-l baga odata in exploatare), toate au sezor fusion si automatizare cat incape, toate, aplica masuri de reducere RCS intr-o masura mai mare (F-35 care sacrifica manevrabilitate si viteza pentru reducerea RCS) sau mai mica (Eurocanarduri-le care sunt optimizate pentru manevrabilitate si viteza) toate au motoare de ultima generatie, modulare etc.

              „Si sunt ultimele avioane la europeni, pt ca dupe cum vaz treaba-i moarta, alte modele nu mai scot”

              Na ia uite cum nu mai dezvolta europenii avioane de lupta:

              http://foxtrotalpha.jalopnik.com/france-britain-team-up-for-future-advanced-stealth-co-1655085927

              http://robotpig.net/aerospace-news/saab-new-stealth-fighter-program-_1827

              „Si disperarea fiind cam mare, probabil ca F35 nu-i un avion atat de rau pe cat susotesc postacii si analistii 🙂 🙂 :)”

              De acord. Dar nici pe departe atat de bun pe cat il face sa para religia ce s-a nascut in jurul lui.

              • Las-o baltà Arhengel, e pierdere de timp.
                Dupà postàrile tale, îmi dau seama cà esti printre rarii de pe blog care se pricepe în mod profesionist la aviatie militarà si la istoria ei.

                La un moment dat, în afarà de a comunica informatii si a cere eventual làmuriri precise, nu mai are rost sà ràspunzi, cel putin este politica mea, înainte de a iesi cu mahalgisme.

                Eu intervint din pasiune, nu sunt salariatul nimànui, nici màcar al meu (mà plàtesc prin dividentele firmei mele) si am cunostiinte profesionale si împàrtàsesc informatiile din sfera francofonà, mai putin prezentà în România.

                Am selectionat RomaniaMilitary fiindcà are un spirit care îmi place, abordà subiecte românesti pe care le ignor complet, si pot sà mà exprim si în românà ceea ce nu mi se întâmplà des si sà aflu termenii românesti pentru chestii de aviatie pe care le-am învàtat doar în alte limbi.

                Cu plàcerea de a te citi în continuare…

                • „La un moment dat, în afarà de a comunica informatii si a cere eventual làmuriri precise, nu mai are rost sà ràspunzi, cel putin este politica mea, înainte de a iesi cu mahalgisme.”

                  Sunt intru totul de acord cu tine. Mi-am si schimbat politica.

                  „Cu plàcerea de a te citi în continuare…”

                  Cum zic anglo-saxonii „likewise” (ce sa-i faci o fii o franceza stricata cum zicea Dumas prin gura lui d’Artagnan dar uneori are niste expresii succinte 😉 ) , mai ales ca esti o sursa importanta pentru acele informatii din sfera francofona 😀

                • Poate ar trebui sa trimite-ti un cv la LM sa le aratati voi cum se fac avioane „profesioniste”.

                  Voi realizati cat de penibili sunteti acum? Toata lumea (inclusiv niste tari si pilotii,inginerii,militari de cariera ale tarilor alea) sunt idiot doar voi doi aici pe blog sunteti profesionisti…..

              • Bey, esti nebun 🙂 🙂 ?!?

                N-am zis nimica de caracteristici gen 4+ versus gen 5, de care comentezi matale 🙂

                Dar F35 este generatzia de dupa F16/18, pe care le si inlocuieste, chiar de o fi mult mai prost cu 600% decat F16 este totusi alta generatzie, generatzia de dupa F16 si are si alta conceptzie dreacului 🙂

                In rest, cu gaselnitza de marketing gen 4+ versus 5, fiecare le gandeste cum crede, ti-am mai zis ca ui agrii tu dizagrii

                La Saab Gripen modernizat NG e si ultimul 🙂 … dar tot Gripen estem

                Guvernul suedez nu cred ca va mai baga nspe-miliarde in dezvoltarea unui succesor si altcineva nu vad cine

                Oricum , daca ne luam dupa CAD si macheta aia se pare ca si suedezii pun botul la stealth 🙂 🙂

                Se iau si aia dupa prostii de americani 🙂 🙂

                Baga-le un comment pe site, explica-le ca’s tampitzi 🙂

                Cum adica SAAB new stealth fighter program 🙂 … bai idiotilor, lasati-va de prostii mai baietzi 🙂 🙂

                Dar este doar o macheta, pe cand la americani macheta zboara si se apropie sa intre in dotare si productzie cu toate problemele de rigoare

                La ailaltzi e o drona nu un avion, tot in stadiul de macheta sau nici macar atata, CGI, pe cand americancii le-au aterizat deja de mult pe portavioane si dupa aia au zis gata, ne-am facut cercetarea, am invatzat ce ne trebuie, acuma ne apucam alte proiecte

                Si cand e de cumparat cumpara tot de la americani, vezi mai sus, ca ale alora sunt gata si cam zboara 🙂

                D’aia am zis mai sus ca aia sunt in liga lor si restul se gandesc sa-i copieze sau pur si simplu cumpara de la ei, ca’i costa mai putzin decat sa faca catch up si sa si le faca singuri

                • „Guvernul suedez nu cred ca va mai baga nspe-miliarde in dezvoltarea unui succesor si altcineva nu vad cine”

                  Ba va baga: de pe pagina wikipedia a Flygtsystem 2020: ” In 2012, Lieutenant Colonel Lars Helmrich of the Swedish Air Force asked members of the Riksdag to consider the development of a new jet fighter or to upgrade all present JAS 39 multirole fighters to the NG model, claiming the early versions of the aircraft will be useless by 2020.[3]” Suedezii isi apreciaza prea mult independenta pentru a cumpara mai mult decat strictul necesar de la americani.

                  „Oricum , daca ne luam dupa CAD si macheta aia se pare ca si suedezii pun botul la stealth 🙂 🙂

                  Se iau si aia dupa prostii de americani 🙂 🙂

                  Baga-le un comment pe site, explica-le ca’s tampitzi 🙂

                  Cum adica SAAB new stealth fighter program 🙂 … bai idiotilor, lasati-va de prostii mai baietzi 🙂 :)”

                  Eu nu sunt contra stealth. Sunt contra minciunilor cum ca stealth-ul radar este panaceul universal care inlocuieste manevrabilitatea, steath-ul in spectrul infrarosu si vizual si viteza. Macheta aia suedeza nu sacrifica nici viteza nici manevrabilitate pentru a-si realiza stealth-ul iar. In plus toate Eurocanardurile au masuri stealth de la reducerea semnificativa a RCS pana la racirea jetului motorului, ceva ce F-35 nu face si ceva ce va deveni mult mai important ca RCS-ul. Asa ce degeaba ii dai cu gloating-ul (al cuvant anglo-saxofon util), n-ai descoperit Paris-ul.

                  „La ailaltzi e o drona nu un avion, tot in stadiul de macheta sau nici macar atata, CGI, pe cand americancii le-au aterizat deja de mult pe portavioane si dupa aia au zis gata, ne-am facut cercetarea, am invatzat ce ne trebuie, acuma ne apucam alte proiecte”

                  Pai ce mai nu zisesi tu ca dronele sunt viitorul acu o dai inapoi. Si nu e in stadiul de macheta ci in stadiul post 4 programe de dezvoltare (2 franceze Petite Duc, Moyene Duc, unul englez Taranis si unul european – NEURON) adica fix in stadiul in care sunt americanii dupa ce au aterizat pe port-avion. Numai ca spre deosebire de americani care nu zic nimic de un eventual model de serie, cooperarea aia franco-engleza fix asta pregateste, un model de serie, probabil ca va fi Jaguarul secolului 21. Cat despre ce cumpara de la americani, fata de ce planuiesc sa faca este ca si cum ai compara un AWACS cu un F-22.

                • Se cunoaste ca ai timp liber, ce inseamna sa lucrezi in aerospatiale in romanica 🙂

                  Francohemophilia asta Nuzti face bine nici tzie Arhenghele

                  Pt ca au considerat ca reducerea RCS-ului merita degradarea manevrabilitatzii si vitezei, oricum nu l-au facut sa inlocuiasca F22-iul, ca altfel isi fabricau F22-iuri in continuare intrucat ei isi cam fac razboaiele si cam ei dau trendul or sti ei ceva

                  Degeaba esti stealth pt IRST daca te vede clar radarul si te incadreaza radarul de pe AMRAAM/Meteror/R77 sau SAM-uri/FCR-uri, plus ca are si ala limitarile lui, e influentat de vreme proasta, nori, altitudine, temperatura, viteza tzintei etc

                  Nu-i compara cu ce au avut acum 25 de ani pe vremea urss, suedezii si-au facut si aia varza armata cu reduceri dupa taieri dupa reduceri, , de la „asked members of the Riksdag to consider” pana la dat miliardele si dezvoltare e cale lunga, vezi si Leopard 2 in Suedia; si daca nu-i apara americanii ai ocupa rusii si p’aia 🙂

                  • Nah ai ramas fara argumente si treci la aluzii subtile. Oricum daca e sa ne luam dupa postari am mai putin ttimp liber ca tine. Sa inteleh ca IT e in declin in Irlanda.Vino aci ca e oferta de job-uri in IT mai mare ca cererea. 🙂
                    Nu stiu de cate ori sa-ti explic ca nu ai cum sa fii stealth daca folosesti radarul impotriva unor avioane echipate cu detectoarele radar moderne High Probability of Intercept cum sunt Eurocanarduri. Te manca regula patratului pentru ca ala cu detectorul Radar te detecteaza si identifica la de 4 ori distanta la care tu poti macar sa-l distingi. Conceptul de stealth cu radar ca senzor principal este depasit. Cat despre radarul de pe rachete nu ma face sa rad e atat de usor de pacalit de sisteme EW moderne ca SPECTRA ca numai daca crezi in magie vii cu argumentul asta 😉
                    Iar Riskdag a dat banii imediat dupa declaratia aia:Gripen E a fost finatat atunci. Cat despre Leopard eu iti dau exemlu submarinul A26 si nationalizarea Kochums. Suedezii isi vor produce totdeauna in tara sistemele principale:submarine, fightere, corvete, artilerie.Tancul nu este considerat de ei sistem principal este prea situational in terenul lor

                    • „Tancul nu este considerat de ei sistem principal este prea situational in terenul lor”

                      :))))))))) Acum esti si strateg, un adevarat poliglot de internet.

                      De ce or mai tine suedezii leoparzii aia dumnezeu stie…dupa ce termini de sters pe jos cu aia de la LM treci si prin suedia si tragei de urechi pe blonzi….

                      Ce conteaza ce fac natiunile…conteaza ce scrie pe net pe bloguri….nu ?

                    • robi…
                      Norvegia detine 52 de Leo 2, Suedia vreo 120, Finlanda 128.
                      Fiecare din aceste tari nu are mai mult de 2 batalioane „mecanizate” de tancuri (care sunt in combinatie cu CV90 cacalau).

                      Raportat la suprafata fiecarui stat din cele 3, numarul de tancuri e foarte mic, dar cand iei in considerare relieful, atunci realizezi ca Arhengel are dreptate.

                    • Asta citeste un site australian, citeste si citeaza din primul link care iese la o cautare pe google despre raza de viraj a missiles versus fighters si mai stiu eu ce mai citeste si gata, vine aici si declama ca stealthul american RCS oriented e mort …

                      In conditiile in care americanii sunt cu niste generatzii inainte, europenii au decedat si aia cu eurocanardurile odata cu urss-ul si astia au mers inainte cu F117, B2, F22 si acuma F35 si ce or mai avea de le pozeaza astia drept OZN-uri prin Nevada

                      In conditiile in care astia domina lumea, au experientza hands-on in toate razboaiele in care se baga, rastoarna guverne in ograda ursului, deci americanii nu prea stiu ce mai merge si ce nu…

                      In conditiile in care baga bani cat restul lumii in cercetare dezvoltare productie de armament, au super cercetare prin universitati si prin military si isi fabrica tot ce misca

                      In conditiile in care se testeaza foarte usor ce mai marge si ce nu pe partea de stealth, au jdemii de avioane cu radare mai vechi si mai noi AESA, rachete de toate neamurile, FPSuri, Patriot, AEGIS, deserturi si suprafete imense pt joaca de-a razboiul, le e si greu sa-si testeze tehnologia sa vada daca gresesc sau nu

                      Si in conditiile astea americanii persista in prostia lor in timp ce astia care n-au atins in viata lor un aparat din ala, daramite sa-l mai si testeze in combat-like scenarios, dar citesc niste siteuri sunt specialisti…

                      Stealth is dead, but not yet…

                      Relativ la programatori, ti-am mai zis Arheghele, apuca-te, ca n-o sa iesi la pensie in romanica din aeronave, acolo n-o sa se mai fabrice asa ceva, am ruda inginer aeronave care a lucrat la Brasov si prin Bucuresti si cand s-a lamurit ca e pe duca s-a carat in America la o firma mare de soft si acum e cetatean americanc

                      Relativ la super Gripenul suedez motorul e General Electric F404, la NG motorul va fi General Electric F414, radarul e bazat pe Blue Vixen de la Sea Harrier, AESA e bazat pe Vixen de la Selex, rachetele sunt AMRAAM, AIM9, Maverik, podul e Litening, BriteCloud expendable Active jammer tot de la Selex and so on and so on

                    • e prea lung, scoate-l de la rahatul ala de moderare…

                    • Ia zi bre omule pe la voi in lipsa de comenzi faceti si testati scuturi romane?

                    • @razvan si germania are vreo 300 de tancuri la o suprafata enorma.
                      Mai este si producator de tancuri. Sa inteleg ca nici Germania nu considera tancul important ?
                      Franta are vreo 200.

                      Astea sunt cifrele de tancuri in toata europa nu ca nu vor tancuri. Singura tara care nu le mai considera necesare e olanda care le-a si vandut. Restul inca tin in arsenalul lor batalioane de tancuri.

                      Tancurile vestice sunt construite sa fie mai putine dar mai eficiente, alea rusesti sunt construite sa fie multe si ieftine.
                      Doctrine diferite nu ca nu le pasa de tancuri…..

                • RWR-urile alea sigur detecteaza LPIRurile americane, ca’s pe Eurocanarduri 🙂

                  De curiozitate, si pe alea rusesti LPIR le detecteaza, sau pe alea nu, ca’s rusesti

                  Si SPECTRA, ma’ntzelegi, SPECTRA, aia sigur bruiaza tot, ca e pe Rafale 🙂

                  Si ai pus botu’ la marketingul din Emirate de data asta

                  Hai, ca ne pierdem timpul…

                  Decat sa mai batzi campiile neaparat Elizee, ca si alea’s fratzuzesti, cu ce debitezi mai bine o lasam balta

                  Ti-am mai zis, lasa-ma dreacu in pace cu replyurile tale, cacu tine nu ajungi la nici o concluzie

                  Iti stiu toate povestile, rafale, spectra, irst, manevrabilitate, F35 design prost, stealth radar e useless etc , nu spui nimic nou asa ca pana la urma nu inteleg de ce dracu te mai bagi in discutie Arhenghele…

                  Gripen E e NGul, eu un Gripen cu steroizi ca si Rafale, dar nu e un nou avion si nici nu e stealthul ala din machete, ca despre ala vorbeam

                  Tancul nu e arma importanta, am inteles, ma intreb de ce le mai cumpara 🙂

                  • 120 de tancuri S122, 500 de CV90, 1500 de BV206

                    II cam dau dreptate lui Arhengel la faza asta cu tancurile..

                    • Emiratul Franc mai are 200 si Emiratul e mare mare, Jarmanica mai are 260 si e valabil si pt restul: toti si-au redus numarul de tancuri , asta nu inseamna ca tancul dispare. Si au mii de transportoare, MLIuri, PVPuri etc

                    • Nu spun ca dispare, dar Suedia are un raport de 1 MBT Leo2 la cel putin 4 IFVuri de tip CV90!

                      Prin comparatie absurda, la cele 5 batalioane de tancuri ale noastre (vreo 250 de bucati teoretic) ar trebui sa avem cam 1000 de MLI-uri !!!

                      Holy sheeet! 🙂

                    • si aia din Emirat au 200 Leclerc la 600 VBCI, 3,135 VAB, 248 AMX-10 RC de inlocuit cu 248 EBRC, 110 ERC 90 si mii de PVPuri si VBLuri…
                      tancuri din ce in ce mai putine pe continent, nu numai in Suedia
                      cu tot cu mUE sau fara Europa va conta din ce in ce mai putin dpdv geopolitic…

                    • …eu zic sa te opresti pana nu realizezi ca ne canti in struna, mie lui Arhengel.
                      Ai o seara cam naspa, nu prea esti in apele tale…
                      🙂

                  • Cand am zis eu GSG-ule si Robi ca dispare tancul?
                    Am zis si citez: „Tancul nu este considerat de ei sistem principal este prea situational in terenul lor” Au utilizari pentru tanc, dar nu-si construiesc strategia in jurul lui. Avand in vedere ca mare parte din teritoriul lor e muntos si padure ce dracu vreti sa faca cu tancul acolo.

                    ” RWR-urile alea sigur detecteaza LPIRurile americane, ca’s pe Eurocanarduri 🙂 ”

                    Nu GSG-ule cum sa indrasnesc eu sa zic astea. Adica toata lumea stie ca niste RWR HPI tehnologie 2014 nu au cum sa detecteze radare americane LPI tehnologie 2003-2004 ca doar sunt americane.

                    „Si SPECTRA, ma’ntzelegi, SPECTRA, aia sigur bruiaza tot, ca e pe Rafale 🙂

                    Si ai pus botu’ la marketingul din Emirate de data asta ”

                    recunosc eu si generalii aia americani si englezi care ziceau ca Rafale-ul era de nedetctat de radarele libiene si mureau de ciuda ca nu ai si ei .

                    „Ti-am mai zis, lasa-ma dreacu in pace cu replyurile tale, cacu tine nu ajungi la nici o concluzie”

                    Da de ce? Iti intrerup misto-urile imaginare cu realitatea? Nu-ti place cand teoriile tale nedemonstrate sunt cam umplute de gauri?

                    „Iti stiu toate povestile, rafale, spectra, irst, manevrabilitate, F35 design prost, stealth radar e useless etc , nu spui nimic nou asa ca pana la urma nu inteleg de ce dracu te mai bagi in discutie Arhenghele…”

                    Nu spun nimic nou pentru ca nici tu nu spui nimic nou: rachete BVR, radar, stealth rules ca asa zice americanii. Ce esti si tu ca aia care au impresia ca la aceiasi actiune pot obtine rezultate diferite? Cum se numeau, neghiobi, optimisti, romani, toate de mai sus? 😀 Nevermind. Esti. Tot ii dai ca rachete BVR si radar fac neimportanta manverabilitatea desi teoria asta a fost demonstrata gresita in razboiul din Vietnam. Daca iti zice cineva asta,cum fac eu acum, ii dai ca a avansat tehnologia rachetelor si radarului. Daca in continuare iti atrage cineva atentia, cum fac eu acum, ca la fel si restul tehnologiilor si ca efectul este sa se contreaza reciproc, ramai fara argumente si incepi cu chestii de genul „da tu ai cam mult timp liber”, asta in conditile in care tu esti unul dintre cei mai mari postatotori in timpul orelor de serviciu, si continui cu chestii de genul „lasa-ma in pace ca eu sunt mai desptept ca tine si tu nu stii nimic”. Sounds familiar ? 🙂

                    • „Asta citeste un site australian, citeste si citeaza din primul link care iese la o cautare pe google despre raza de viraj a missiles versus fighters si mai stiu eu ce mai citeste si gata, vine aici si declama ca stealthul american RCS oriented e mor”

                      Ma confuzi cu tine dragule. Tu esti ala care ai citit primul link pe care l-a gasit. Citesc mai mult de un site australian, numarul de link-uri bookmark-ate pe care le am pe tema aviatiei trece de cateva mii si pe langa pagini de internet am citit, pe tema asta, si cateva sute de articole si zeci de carti de care tu nici nu ai auzit.

                      Cat despre restul rant-ului tau, frate parca ai fi un copil de cinci ani care se da cu fundul de pamant ca Superman nu are cum sa fie invins de Batman.
                      :mrgreen: <- vezi asta esti tu

                    • bre, macar eu am serviciu stabil, nu ca tine 🙂 🙂

                    • in rest debiteaza linistiti teoriile cu stealth sucks si F35 sucks, aia in vad de treaba lor in liga lor, cand o sa piarda razboaiele aeriene om mai discuta teoriile tale 🙂

                    • de la Vietnam pana acum n-a evoluat manevrabilitatea in mod spectaculos

                      rachetele si sistemele da, au evoluat si evolueaza in continuare

                      iti arat ce face un AIM9X cu un fighter in viraj, tu nu, aberezi ca stii tu mai bine ca Rafale facea un S…Rafale facea un S de la rahatul din curul pilotului mort, aia mai facea 🙂

                      ti-am explicat mai sus, americanii sunt cei care dau directia si au ce, unde, cum testa ceea ce dezvolta si le mai si verifica prin conflicte

                      francezii cacau steagul in Lybia daca nu erau americanii in spatele lor, cu Rafale sau fara nu-l dadeau p’ala jos singuri, asa cum au cacat steagul europenii cand cu Bosnia si tot americanii au trebuit sa lamureasca rahatul.

                      Nu e vorba de americanii sunt cei mai buni pt ca’s americani, ci pt ca au resursele financiare si umane ca sa dezvolte, ceea ce Europa se finis ca se futu ca se termina. AMRAAMul e la varianta D acuma si se lucreaza in continuare, AIM9X Block II si se lucreaza la III samd, aia merg inainte in nebunia lor, pe banii lor, multi si cu cercetarea lor, multa si pe bani multi; timp in care europenii de-abia o freaca cu un METEOR si de abia adusera la o echipare mai buna niste canarduri din anii 80.

                      si ceea ce fac se vede, F117, B2, F22, F35 sunt viibile, nu poti sa zic ca nu dezvolta, iar ca’s proaste asta e parerea ta, pana acum in conflicte astia au dat mucu la tot ce misca

                    • ” numarul de link-uri bookmark-ate pe care le am pe tema aviatiei trece de cateva mii si pe langa pagini de internet”
                      pai d’aia zic, ce dracu lucrezi acolo, ca eu nu n-am timp sa citesc mii de pagini 🙂
                      cu totul intamplator mai si muncesti ceva?
                      IAR99 stealth radar 🙂 ?

                    • „in rest debiteaza linistiti teoriile cu stealth sucks si F35 sucks, aia in vad de treaba lor in liga lor, cand o sa piarda razboaiele aeriene om mai discuta teoriile tale 🙂 ”

                      Era o poantà în Franta, înainte de càderea URSS-ului.

                      Doi generali sovietici, admirând dintr-o cafenea trupele Armatei Rosii pe Champs-Élysées:
                      „- A propos, cine a câstigat ràzboiul aerian ?”

                    • „bre, macar eu am serviciu stabil, nu ca tine 🙂 :)”

                      N-as fi asa sigur. Contractele de sock-puppet, ca al tau, tind sa inceteze cand te astepti mai putin.

                      :mrgreen: <- vezi asta esti tu

                      "in rest debiteaza linistiti teoriile cu stealth sucks si F35 sucks, aia in vad de treaba lor in liga lor, cand o sa piarda razboaiele aeriene om mai discuta teoriile tale :)"

                      O sa incerc pe engleza poate pricepi mai bine: Stealth doesn't suck my dear. I never said that. All I said is that one gimmick (stealth, speed, maneuverability, sensors, whatevaaaaar) dose not a good aircraft make. It's how the different characteristics of the aircraft interact with each-other and whether or not they achieve synergy, that makes or brakes an aircraft. That's what I've been saying all this time on this subject.

                      E mai bine asa? Pricepi mai usor. Pot sa mai incerc in franceza, dar nu cred ca o stii, germana si italiana. Turca imi pare rau nu am invatat.

                      Acu lasa-ma in pace. Du-te si te roaga la zeitatea ta F-35 sa ma trazneasca mai repede.

                    • „pai d’aia zic, ce dracu lucrezi acolo, ca eu nu n-am timp sa citesc mii de pagini :)”

                      Normal esti prea ocupat cu postatul ca asta e slujba ta 😀 😀 😀 😀 😀 😀
                      Ti-a scapat magareata sock-puppet.

                      „de la Vietnam pana acum n-a evoluat manevrabilitatea

                      ….bla bla bla incoherent rant….

                      conflicte astia au dat mucu la tot ce misca”

                      M-a amuzat foarte tare tirada to incorent 😀 😀 😀 😀 😀
                      Daca e sa ma iau dupa tine F-22 e la fel de manevrabil ca F-4 😀 😀 😀 😀 😀 😀 si un test facut cu AIM-9X impotriva fix aceluiasi avion pe care s-a testat AIM-9L inseamna ca e super racheta.

                      Eu zic sa asculti sfatul lui Razvan. Nu esti de loc in forma in seara asta, cred ca ai postat pe prea multe site-uri de copii azi, mai bine du-te la culcare. Noapte buna, nu uita sa bei niste laptic inainte 😉

                    • la mine e job permanent intr-o firma mare si stabila, in principiu nu prea facem fatza cu clientzii, inaintea mea oricum pleaca toata echipa 🙂
                      dupa aia am inboxul plin de oferte, pt ca piata e in crestere

                      tu cate oferte de lucru pe aeronautic ai in romanica?
                      dar daca se taie macaroana, si o sa se taie, ca n-or sa va tzina degeaba la infinit si avioane n-o sa mai facetzi, cate oferte de lucru pe aeronautic ai in mUE sau un State?

                      dupa aia am mai scris, la F35 numai B-ul imi place, ala fiind intr-adevar deosebit

                      si am mai zis si ca desi nu o sa ma creada nimeni imi place si Rafale
                      insa ma enerveaza ca-l lustruitzi atata in partea dorsala la efuzoare de mi-e sila sa ma mai gandesc la el

                    • „Normal esti prea ocupat cu postatul ca asta e slujba ta”

                      postez in pauzele de coding, pe care le iau cand vreau eu

                      macar eu am slujba, ti-am mai zis 🙂 🙂

                      tu freci menta intr-un institut care o sa crape garantat odata cu resturile industriei, esti dead man walking 🙂

                      in restul postarilor incoerenta te caracterizeaza, incoerenta si incapatanarea prosteasca de a merge pana in panzele albe ca sa-ti sustii punctul de vedere, la genul elicopterul „era ingust”, Rafale ar fi facut un S, drona era F4 si altele

                      uiti sa comentezi toate explicatiile cu americanii si razboiul si tehnologia si banii si oamenii si testarea hands-on in razboaie si in poligoane, ca acolo nu prea ai ce sa comentezi

                      insisti cu drona F4 la 7G cand aia puteau sa simuleze tot ce aveau nevoie, in mod sigur un Rafale la 9G era mancat cu fulgi cu tot indiferent ce S-uri iti mai bese tzie mintea aia de inginer ratat 🙂

                      inginer ratat, intr-un institut ratat, intr-o tara ratata cu o industrie aeronautica ratata si ingropata definitiv

                      dar deh, se pricepe, ca tot romanul 🙂

                      macar eu imi profesez meseria, tu zaci intr-un institut care nu mai produce nimica, citesti mii de pagini ca sa n-adormi si drept dovada ca nu le-ai inteles nici p’alea postezi aberatii pe aici

                    • GSG-ule eu ti-am spus sa bei un paharel cu laptic, acu vezi ce s-a intamplat ai insomnii si halucinezi cu pauze de coding and shit. Vrei sa spui ca codezi in pauzele de postat ca ma indoiesc ca ai timp sa codezi in cele doua minute cat ai pauza intre doua posturi care iti iau 20 minute fiecare. And FYI ce citesc face parte din munca mea, la cat de repede se misca lumea asta trebuie sa fii mereu informat fie ca esti inginer fie programator, singurii care nu au nevoie sa citeasca pentru slujba sunt cei ce nu gandesc la slujba, stii minerii cu „noi muncim nu gandim” si sock-puppets ca tine. Hai asculta-mi sfatul bea un pahar de laptic si baga-te in patut ca e prea tarziu pentru copilasi ca tine. 😉 Noapte buna!

                    • In programare inveti ceva nou in fiecare zi

                      Nu iti inteleg 8sesia aia cu lapticul…visezi la alaptatul din copilarie…mananci resturile din farfuria pisicii, care e problema ta…

                      Citesti tu mult dar nu le prea pricepi, probabil e despre aviatie 🙂

                      Ceea ce mi se pare normal…

                      Daca pricepeai ceva nu erai un ratat intre ratatzi, frecand menta pe un scaun la un institut muribund pe un salariu de rahat uitandu-te pe geam la hoitul IARului

                      Fa-te ca muncesti Arhenghele, ca si aia se fac ca te platesc

                    • GSG-ule , ´a de ieri , cum s-a numit , dogfight ? 🙂 🙂

      • „Pana si rusii s-au prins ca nu mai merita sa investeasca in Su35 si derivatzii si lucreaza la un stealth PAKFA cand o fi gata si ala”

        PAK FA tot din alea e derivat, dooh.

  10. nationalistudeserviciu

    jet-fighter-influence
    no-the-f-35-can-t-fight-at-long-range-either
    De ce ar trebui sa cred niste indivizi care au tot interesul sa minta?
    Una e sa stiu ca Romania are nevoie de America, si cu totul altceva, e sa am impresia ca America-i tara de sfinti. Daca ii vorba de coruptie apoi USA poate da lectii la toata lumea.[ in principal pentru ca este de unde ]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *