Sud-americanii au cumparat 24 de avioane JL-15 pentru antrenamentul pilotilor si atac la sol. Avionul chinezesc este un “tainer” avansat, bimotor si biloc, care poate atinge viteza supersonica, totul garnisit cu o avionica si un cockpit foarte moderne.
Aparatul poate fi construit in mai multe variante, atat pentru trecerea pe supersonic sau pregatirea avansata a pilotilor cat si pentru misiuni de atac la sol. JL-15 este echipat cu un motor ucrainean- AI-222 – produs de catre Motor Sitch, acceasi companie livrand catre China si motorul AI-25 care echipeaza mai “modestul” JL-9.
Deocamdata China nu a cumparat prea multe JL-15, preferand sa foloseasca in continuare
Guizhou JL-9, construit pe baza MIG 21( J-7 in China), mai ieftin, astfel ca astazi cel putin Venezuela detine cea mai mare flota de JL-15. Pretul estimativ al unui astfel de aparat se apropie de 15 milioane de dolari.
GeorgeGMT
RIP Avioane Craiova si IAR XT/DT! Sa tinem un moment solemn de reculegere!!! 🙁
RIP insa IAR XT/DT este la lata categorie : subsonic de antrenamemt cu ceva cacpacitati de atat la sol .. Astea despre care se vorbeste in articol sunt tot de antrenamnet dar supersonice ..
http://www.airrecognition.com/index.php/archive-world-worldwide-news-air-force-aviation-aerospace-air-military-defence-industry/2014-global-news-worldwide-world-international-air-force-aviation/september-2014-air-force-military-aviation-defence-industry-news/1188-russia-to-start-testing-future-yak-152-trainer-aircraft-by-2016.html
http://englishrussia.com/2014/09/30/awesome-production-of-su-30/