Jó napot kívánok, PSD, PNL, USR, PRO-EU, UDMR, ALDE, PMP, Minorități, Independenți!

Jó napot kívánok, PSD!

Jó napot kívánok, PSD!

Io nu pot, PSD!

Io nu pot, PSD!

Io no soy (marinaru’)!

Iohannis!

Iohannis!

Hodor!

Scrisoare deschisă a românilor din Ţinutul Secuiesc pentru Guvern şi Preşedinte

110 comentarii:

  1. A fost o bascalie, proiectul respectivei legi a fost respins astazi in senat, doar 9 senatori udmr au votat pentru…

    9
  2. la revedere! cine a lasat tacit kktul asta sa i intrebe pe stramosii care cantau treceti batalioane romane carpatii! pur si simplu, mi e scarba de asa zisiii parlamentari! le as da foc!!!!!!!!

    19
    • TOȚI!
      Ca de aia i-am pus pe toti in titlu, dar mentiunea speciala ii revine celui de-al 3-lea om in stat, Ciolacu, „presedinte al Camerei Deputatilor”.
      La fel cum as putea sa-l intreb si pe Iohannis (si pe Ludvic Orban de ce n-au atras atentia propriilor parlamentari PNL..

      20
      • La ce dreaq sa te ashtptzi de la un *editat precum ciulacu mahagarcel….*editat cum sa se razbune pe romani. Sa aliat idiotu cu cei mai iredentishti shi nemernici dintre maghiari!!!!

        3
      • sunt o gramada de proiecte morbide prin sertarele parlamentului.
        este o miscare gandita de psd nu ce declara ei ca incoace ca dincolo,au avut un joc politic aici.
        nu stiu daca au vrut sa agite apele si mai mult intre romania si ungaria pe fondul unui crescendo al tensiunii dintre cele doua parti de cativa ani…
        inteleg ca pmp a fost singurul care a avertizat din 12 .03. despre ”pericol”….turcescu dixit..

        6
      • Răzvan,
        Aici greșești, adoptarea tacită e un efect al modificărilor constituționale din 2003, unii din Parlamentul actual nu erau și atunci. Mai mult, Ordinea de zi e hotărâtă prin decizii ale birourilor permanente, unde majoritatea parlamentară ii calca pe ceilalți în picioare.
        Cu alte cuvinte, nu intra la dezbatere decât ce vrea majoritatea.

        8
  3. Mare Atentie ROMANIA! „Desteaptate Romane din Somnul Cel de Moarte! Watch Out For The Hungarian Irredentism. Nu radeti. Nu-i nici o „bascalie”. Suportati (*editat – ti-a dat Google translate „support„?) Presedintele Romaniei Klaus Johannis – Un Adevarat Roman.

    13
    • Păi îi un mare roman, ai zis bine, din imperiul roman de națiune germanică. Dar nu-i român, chiar deloc.

  4. Numai jigodii!

    8
  5. Hmmpf… nu e subiect sensibil pentru mine. Ma asteptam sa pice.
    Ordinea de zi depinde de seful camerei respective. Ar trebui intrebat respectivul sef de camera de ce a tinut la sertar asa cv… in fine, nivelul de eficienta bugetara nu ma mira. Draq stie si cum functioneaza sistemul asta.

    3
  6. Salut,Pentru mine aceasta bascalie sa strecurat cu acordul tacit al lui Ciolacu ca altfel coana Veorica nu-i sarea la beregata,aici nu trebuie sai uitam si pe ceilalti care fac parte din conducerea camerei si ar fi trebuit sal traga pe nea Ciolacu de maneca,ar trebuii adunati toti acesti mizerabili si dusi in asa zisul tinut si dati pe mana Romanilor care traiesc acolo si care au avut de suferit de pe urma ungurilor.

    8
    • politicianism de Dambovita ,unii au lasat sa treaca ,ca sa spuna la unii aliati ca au vrut dar nu iau lasat altii iar altii ca sa arate cu destu ca uite ce incapabil si vanzator de tara e ditai presedintele de camera a deputatilor ,si uite asa avem noi ce comenta pe aici ,si cu totii stiau ca legea aia cadea la CCR nu numai la senat

      3
    • Pericolul cel mai mare e din interior datorita politrucilor tradatori si perfizi. Unita, Romania va rezizta tuturor atacurilor si vicleniei deghizate ale dujmanilor externi.

      3
    • Eu sunt roman si am trait acolo aproximativ 3 ani si nu imi este clar ce anume am avut de suferit de pe urma „ungurilor”. Da, no sfincterul putin, dupa un weekend cu gulas…
      Usor fratilor, ca sunt cetateni romani acesti „unguri” si de care UDMR isi bate joc de ani de zile si romanasii nu sunt in stare sa le ofere o alternativa politica.
      Vedeti ca in toata procaria asta cei din har-cov nu au zis nimic. Aia vor nu autonomii ci scoli, drumuri si spitale. Pe langa asta in tot tinutul secuiesc sunt 57% unguri socotind si gaborii lor.
      Deci despre ce vorbim?

      9
  7. Deh bai vere am avut ocazia 1918-le bagam cetatenie romana si atat, p…nationalitate, ocazia 1944 dupa 23 august cand *editat (vezi cum vorbesti) motive aveam cacalau ( Ip, Traznea, Moisei).Chiar si nea Caisa putea mai mult.
    Ca si in fotbal ocaziile se razbuna…
    Noroc cu Neamtu.Danke nea Johanne

    9
  8. Dacă în urma chestiei ăsteia, psd rămâne în memoria românilor că partid trădător, a bel… scuze,.. decalotat cariciul la alegeri. Oricum Iohannis 1- ciolacu 0

    14
  9. Sa recapitulam:

    25 Aprilie 2020
    Ministrul de externe al Ungariei il ataca intr-un mod marlanesc pe ambasadorul Lazurca
    https://www.digi24.ro/stiri/externe/ministrul-de-externe-al-ungariei-atitudinea-ambasadorului-romaniei-e-stupefianta-isterica-si-mincinoasa-1297522

    25 Aprilie 2020
    Johannis are o convorbire telefonica cu Trump, in afara de tematica covid-19 „au reafirmat, cu acest prilej, angajamentul comun pentru soliditatea Parteneriatului Strategic bilateral, precum și pentru consolidarea cooperării în domeniul securității și cel economic.”
    https://www.libertatea.ro/stiri/klaus-iohannis-a-vorbit-la-telefon-cu-donald-trump-presedintele-sua-spune-ca-va-trimite-ventilatoare-pentru-spitalele-din-romania-2970723

    27.04.2020
    Ministrul de externe ungar viziteaza Moldova:
    https://mfa.gov.md/ro/content/ministrul-afacerilor-externe-si-comertului-al-ungariei-peter-szijjarto-intreprinde-o-0

    28-29.04.2020
    scandalul cu proiectul ala de lege si iesirea viguroasa a lui Johannis…

    In presa s-au mai publicat diverse pe tema asta:
    https://romania.europalibera.org/a/coronavirus-cum-își-extinde-ungaria-spațiul-vital-și-de-ce-romania-e-impasibilă/30579741.html

    …si ar trebui sa ne miscam si noi mai mult decat prin simple declaratii.

    17
  10. Pai, ce facusi coane Fanica? Apare Farfuride si tipa ca din gura de sarpe: – Mai oameni buni, ati vazut ce au facut deputatii nostri? Gigel, Cornel, cona Frusina raspund in cor ca este un FAKE NEWS, iar neamtul si galbejitii sai sunt niste nemernici … Apare Barburide cu un ziar in mana si le citeste zecilor de concetateni bulversati, ca Ciolanul are un proiect de lege, care a trecut … si vrea sa faca o tara verde. fiin de fata cei care impartasesc aceleasi optinu politice cu Gigel, Cornel si coana Frusina, il acuza pe Barburide ca minte. Sare neamtul si sparge televizorul, sar cei care butoneaza la laptop fara sa atinga tastele, sar cu totii … si uite asa am uita de Cora, pardon Corona. Gigel de la Senat, cel care latra FuckNews, FuckNews, FakeNews … isi posteaza o foto pe o retea de socializare si spune: proiectul de lege pentru o tara verde a fost respins. Gigel nu minte, nu injura, nu scoate limba, dar te fura de bun simt 🙂 Morala: Cine râde la urmă e mai încet la minte.

    1
  11. Cand va spuneam ca ungurii din zona covasna – harghita nu sunt tocmai koser m-ati luat la ho si tio, acum le vedeti adevarata fata a fratilor unguri?
    In 1992 in gara la Ghimes nu gaseai ziare in limba romana. Am intrebat de unul si m-au luat la injurat vreo trei patru pierde-vara. Asta-i adevarul- ungurii stau cu suflet si trup gata sa treaca Transilvania-pardon-Erdely la ungaria.
    E drept ca nu sunt toti asa, dar nu se opune nimeni impulsurilor de o suta de ani ale Budapestei.

    7
    • VASILE-acum s-a rezolvat .nu mai exzista ziare decit pe ecran.totusi sa povestesti din 1992!!!

    • Nu, nu vad fata „adevarta” a „ungurilor”, vad un cacat facut de 3 prostani de-ai lor si niste romanasi care si-au batut joc de o institutie fundamentala al statului roman.
      Acolo am vazut exact aceleasi probleme ca si in restul tarii. Cu ziarele, acum le gasesti la taraba cate vrei, cu țîțe fara țîțe. Mai de mult erau chisocuri unde nu gaseai insa o rugai femeia din chiosc sa iti aduca. Eu primem la un astfel de chisc ca era aproape de unitate Dilema Veche si Gandul pe vremea cand redactor sef era CTP.

      5
  12. Este totusi suprarealist discursul cu accent sàsesc în apàrarea integritàtii României.

    Asta zis, existà si mai catolici decât Papa si îmi pare bine cà d-l Iohannis a avut interventia asta.

    21
    • Helsingør Habitans

      Dar regii României au fost la origine nemți au ba? Au luptat pentru independență și unirea principatelor au ba? Pentru mine nu este nicio surpriza atitudinea lui Iohannis!

      17
      • Dap. Poate iesirea un pic mai diplomatica era mai ok, mi s-a parut tipul discursului cam iesit in decor. Nu ideea in schimb, ideea a fost corecta.
        Pot spune multe despre Iohannis, in sa nu pot spune ca nu a respectat vreodata Constitutia, asadar:
        ARTICOLUL 80
        (1) Preşedintele României reprezintă statul român şi este garantul independenţei naţionale, al unităţii şi al integrităţii teritoriale a ţării.
        (2) Preşedintele României veghează la respectarea Constituţiei şi la buna funcţionare a autorităţilor publice. În acest scop, Preşedintele exercită funcţia de mediere între puterile statului, precum şi între stat şi societate.
        O iesire brutala, nediplomatica, dar in parametrii Constitutiei, Constitutia pe care Parlamentul primordial trebuie sa o apere.

        7
        • Poti acum sa-ti iei adio de la orice fel de discutii constructive privind regionalizarea…si nu vorbesc de noi, aici…

          5
          • Da colegu’ stiu. Asta-i problema si deaia mi-a sarit mustarul asa.Ca in loc sa se puna la masa, cu totii si cu cei de la CCR si sa inceapa de la constitutie, ce se poate face, cat putem merge, ce competente se pot da, cum sa facem sa fie (mai) bine, au venit cu nemernicia asta.
            Noi pierdem aici, toti.
            Pe de alta parte, daca era oportunitate de comasare a UAT-urilor, era acum cand ne strange bugetul ca un corset pe o vaca cu tocuri de mall. Orice discutie pe acest subiect este in buda, aia ii clar. Cotizantii la partid raman in functii, deci cotizanti, iar memoria scurta a romanilor isi lua cursul natural pana la alegeri. Cred ca mizau pe o intrare eleganta ca a’ la’ Klinsmann din partea lui Iohanitza, spre uimirea lor au avut o intrare a la Albert Duro.
            Noi, aici, continuam sa gandim si sa scriem. De asta iubesc eu democratia si in general oamenii cu care putem teoretiza democratic.

            • Aceasta iesire a lui Iohanis si toata povestea cu proiectul de lege mie imi cam pute.

              De ceva vreme din ce in ce mai multa lume din diverse zone ale tarii isi exprimau destul de public dorinta independentei fata de stapanirea Bucurestiului. Chiar si presa incepuse sa vorbeasca mai mult sau mai putin deschis despre separare,regionalizare, independenta fata de jugul bucurestiului. Despre cum interesele diverselor zone sunt sabotate de catre bucuresti.

              Toata lumea stie ca principalul motiv ptr care Moldova e izolata oarecum fata de vestul europei ca sa zicem asa e din cauza bucureatiului si a sabotajelor cobtinue orchestrate acolo.

              Si cand vocile deveneau din ce in ce mai auzite hop apare treaba asta cu tinutul secuiesc!

              Poate e adevarat dar timing-ul e dubios rau.

              P.S.: ne putem lua adio de la orice regionalizare acum. Cred ca fara sange varsat nu scapam din pacate.

              4
              • Stai intai sa vars eu o lacrima pentru regionalizarea voastra…

                5
                • Nope, era noastra Razvane. Dar daca scopul acestei manevre era sa suprapunem tema neconstitutionalitaii unei solictari aberante cu o tema constitutionala a reorganizarii UAT-urilor, atunci, imi ridic palaria. A fost o lovitura de maestru. Vom ramane acelasi stat organizat in mod birocratizat, desuet si care nu raspunde nevoilor cetateanului.
                  Dar Petrudez, nu s-a pus niciodata problema „oprimarii de la Bucuresti” sau alte apucaturi centrifuge. Ala este un discurs cu care eu nu sunt de acord, pentru ca la Bucuresti noi trimitem din toata tara oameni.Primarul capitalei este o moldoveanca, presedintele ii ardelean, premierul ii un ardelean care si-a trait viata majoritar in Muntenia si sa nu uitam chestile astea usor.
                  Discutia este simpla si clara, reorganizare cost-based si posibilitatea de a atrage fonduri UE direct la regiunea de dezvoltare, stiti voi ca sunteti baieti mari, legea din 98, care exista, doh.Ii Napoleon mai, care zisu-ne-a Dumas ca a afirmat: Adminstrezi de aproape dar guvernezi de la distanta, de asta si nu numai statul forever unitar francez este regionalizat din 84.
                  Razvan, again, nu ma poate convinge nici patriarhul nici papa de la Roma ca o lege din 68, conceputa in splendoarea comunismului ii ce tre’ in Romania. Ce ti-a fi placand tie lega aia atat de mult, zau de inteleg.

                  2
                  • Asta e si oftica cea mai mare. Cu aceasta miscare regionalizare ori reorganizarea UAT-urilor a fost ucisa. Ramane acelasi sistem greoi, ineficient si profund corupt. De fonduri europene ptr rezolvarea problemelor specifice diverselor regiuni iarasi nu mai poate fi vorba. Iar in ce priveste Bucurestiul si fondurile europene eu zic ca ne-am lamurit deja si nu mai avem nevoie de alte dovezi.

                    Cat despre duamna Firea eu unul sunt absolut extaziat ca Bucurestiul are un asemenea primar. Se merita unii pe altii. Si in definitiv ei au ales-o.

                    3
                    • Petrudez
                      Sunt extrem de deranjat de afirmatia asta:
                      ” Se merita unii pe altii.”
                      Poate te mai gandesti.

                    • Intrucat nu pot sa raspund lui priam scriu aici:

                      „se merita unii pe altii” adica capitala Romaniei de azi si ceea ce reprezinta ea(coruptie, demagogie, ineficienta etc) merita primarul pe care il are. Nu pot sa respect o asemenea capitala. Din pacate reprezinta tot ce e putred in tara asta. Pacat de oamenii ce locuiesc in bucuresti. Aia care sunt cum trebuie. In definitiv sa nu uitam ca majoritatea au votat psd si Firea. Asa ca…”se merita unii pe altii”.

                      Dar deja o dam in diverse.

                      1
                    • @priam Intregul popor roman a votat un PSD cu 47 la suta in Parlament…Nu te da rotund :). Fu un an de trista amintire.
                      Mie unul imi place orasul si forfota. Si are zonele ei frumoase. Evident, multa ghiolbaneala, si o poluare exasperanta (multumesc COVID pt gura asta de aer) dar tin sa subliniez ca tiganii umbla lae si pe langa Brasov, iar scriitorul acela (prea lene sa-i caut numele) care organiza FICT si-a luat bataie in Cluj, in fata casei de la un taximetrist smardoi… You’re no better, you just got better publicity 🙂 . Cu un primar bun, Bucurestiul va ajunge din urma in 4-5 ani.

                      2
                    • Incerc sa mai răspund încă o dată, se pare că celălalt mesaj nu a trecut.
                      Firea s-a ales cu 12%, cu largul concurs al PNL (care a susținut legea alegerii primarilor intr-un singur tur de scrutin) și a avut vreo 4-5 candidați.
                      Nu uita că Bucureștiul e un oraș plin de oameni muncitori, un adevărat motor al economiei, cu șomaj la minim, cu o moștenire culturală cu totul deosebită. Trebuie doar sa știi să cauți.
                      Nu o meritam pe Firea.
                      Pe logica ta strâmbă, craiovenii i-au meritat pe Solomon și Olguța, Constanta pe Nicușor și Mazăre, Clujul pe Funar, sau Iașul pe dobitocul ăla de își urmarea amantă cu poliția locala.
                      Toți ăștia sunt accidente, rolul unor conjuncturi sau parti-priuri locale….

                      4
                    • Ghita Bizonu'

                      Asa cum ne-am meritat si primarii : Videanu Bordura de Unica Folosinta care macar era din zona, Basescu Autotfacatorul de Gropi care este din Dobrogea si pe Ciorbea Perla Ardealului.

                  • Mda, sigur…
                    Las ca nu inteleg nici eu impartirea ta pe regiuni (cu judete, ca altfel n-ai cum, numai cu plasi sub regiune) ca cea din ’38 a lui Carol al II-ea…dupa care stim cu totii tragedia nationala ce a urmat, rana ramanand deschisa in continuare.

                    Ne invartim in jurul cozii…diferenta e ca, de data asta, prin grozavia facuta de Camera Deputatilor (lene, puturosenie sau poate chiar rea vointa) ai primit o mostra din viitorul care ne asteapta daca mergem pe ideea ta.

                    Iar eu te-am avertizat ca toate bunele tale intentii cu privire la dezvoltare economica regionala sunt vax, Romania din punct de vedere istoric, teritorial, demografic…pur si simplu matematic nu poate exista realist ca stat cu UATuri de tip regiuni/”tinuturi/regiuni-de-dezvoltare” pentru ca suprafata medie a unei astfel de regiuni e mult prea mare…nu suntem Polonia cu „voievodatele” sale. Judetele nu pot fi desfiintate cum nici plasi fara comune nu mai pot exista. Pur si simplu vrei sa adaugi inca un strat si atat pentru o iluzorie extra-eficienta regionala.

                    Da, sunt insa pentru „brigazi regionale” la nivel de Forte Terestre si brigazi de Garzi Patriotice (daca vom avea cu adevarat)…dar atat. In nici un caz UATuri care prin insasi existenta lor incita la separatism.

                    Cost-base si fonduri UE pe regiune de dezvoltare pe dracu. Iadul e pavat cu bune intentii.

                    6
                    • N-as mai vreau prefecti numiti de „la centru”. Ajung baroni. Can I at least have that?

                      2
                    • Foarte bine. De acord.
                      Dar daca locuiesti in HarCov si esti roman, ti-ar place prefecti unguri?

                      Uite o idee: nici un partid/alianta sa nu poata avea mai mult de 2/3 din locurile la consiliile locale/judetene cat si in numarul de parlamentari pe judet/sector (deci matematic si la nivel general de CD si Senat).

                      2
                    • Parlament Unicameral (AN- Adunare Nationala) de tip Camera a Deputatilor; oricum avem doua CD care , dupa cum se vede, functioneaza ca una singura…Senatul e doar cu numele, nu are acelasi numar fix de senatori pe fiecare judet/sectorBucuresti (e pur si simplu o CD mai mica).

                      365 – numar fix total de reprezentati ai AN-ului…365=333+16+16:
                      adica

                      333 – numar fix pentru cele 41 de judete si sectoareBucuresti (minim 5 reprezentanti pe fiecare, numarul crescand pe judet/sector in functie de demografie – metoda D’Hondt);

                      16 – numar fix de reprezentanti ai Minoritatilor (dar cele care au, conform Recensamantului, sub 1% din populatie, deci maghiarii si tiganii nu mai primesc 1 loc din oficiu);

                      16 – numar fix de reprezentati ai Diasporei..din 8 circumscriptii „continentale” (3+5):
                      3 fiind din Europa – adica vecini (indiferent daca sunt UE sau nu); membri UE care nu-s vecini; si nemebriUE/nevecini;
                      5 fiind din Asia, Africa, Australoceania, America de Nord/Centrala si America de Sud.
                      -se pot combina diferite posibilitati cu acestia 16 ai Diasporei, cea mai simpla fiind cate 2 reprezentanti pe „circumscriptie” din cele 8…sau pot fi doar cate 1 reprezentant in cele non-uropene (5 continente/reprezentanti) si cele ale statelor vecine (5 state in acest moment), in timp ce pentru cele 2 circumscriptii europene (dar nevecine), pot exista cam cate 2 sau 3 pe circumscriptie (depinde daca ne reUnim cu Republica Moldova, scazand astfel 1 reprezentant din cele vecine).

                      3% – procentul pragului electoral pentru partide, scazut de la 5% (pentru a permite si altora sa intre in Parlament)..doar nu credeati ca o iau in sus cu vreo 7-10% ca-n Turcia ca sa interzic UDMR-ul (cum pun ei piedici kurzilor)? 🙂

                      Repet, 2/3 (doua treimi) sa fie numarul maxim de parlamentari ai unui partid/alianta pe judet/sector (deci si la nivel general de Adunare Nationala). Nu mai mult. Vreau sa vad si eu parlamentari maghiari, altii decat UDMR, ca membri in partide de gen PSD/PNLetc…
                      _____________________

                      Nu mai insist pe subiectul meu preferat, „interzicerea migratiei politice”, am explicat-o de atatea ori, nu este nicidecum un „mandat imperativ”: pierde scaunul acel reprezentant – fie ca membru de partid sau independent…si – indirect – acel partid/alianta prin expulzarea membrului(ce isi pastreaza scaunul pe durata ramasa a mandatului, ca independent) …care are „initiativa” schimbarii optiunii politice dupa ce a fost votat in functie…
                      …ci tocmai faptul ca avem aceasta migratie politica desantata nu mai constituie sub nici o forma „mandat reprezentativ” la ora actuala!

                      Bicameralismul e o tampenie pentru Romania, doar o ramasita imperiala/federativa a modei din secolul 19 a noilor formate state nationale si nu numai, scapate de sub jugul unor imperii.
                      Diferenta demografica dintre cele mai mici judete (Covasna/Tulcea) fata de cel mai mare (Iasi) e de doar 3,6 ori…cu alte cuvinte, nu numai ca ne permitem un Parlament Unicameral ca o singura Camera a Deputatilor dar, prin absurd, am putea la fel de bine sa avem doar un singur Senat si atat (cu numar fix, egal, de reprezentati pe judet/sectorBucuresti, indiferent de demografi acestora).

                      4
                    • Razvan, am mai iexplicat cum vad eu problema. Acum suntem exact unde spui tu, se face regionalizare adaugand un layer in layer cakeul asta. Regiunele ca ne place ca nu ne place exista inca din legea din 98 si functioneaza minus faptul ca depind de fondurile ministerului dezvoltarii. In lipsa unei conceptii clare in directia asta s-a intamplat exact ce spui mai sus, fiecare institutie de capul ei si evdient ca au mai bagat un blat in tortul de nunta. Logic ar fi fost conceptual sa ramana judetele obligatoriu ca omul are nevoie de administratie langa el si sa dispara tot ce insemna aparatul ala birocratic imens.
                      Separatie teritoriala? Never-ever-ever, oricat se dau tot felul de ciudati cu curul de pamant, pentru ca actuala constituie nu o schimba nimeni pe ici pe-colo, prin punctele esentiale.
                      Bune intentii si iadul merg mana in mana, dar sunt satul de blocaj in secolul 19, si apropo in interbelic prefectul era de regula seful politiei, nu era o functie separata. Asa s-au facut dupa 90′ nu fel de nu te supara frate pe functii. Cate o functie la orice doritor. Cat despre Polonia, cu voievodatele ei, nu le da idei ca alea sunt conduse de un voievod electiv asistat de un maresal.
                      In rest sti ca sunt de acord cu ideea ta reformativ-administrativa de mai sus insa si eu te-am avertizat ca fara aceasta conceptie mergem spre regionalizare birocratica fortata. Si eu nu mai pot, da nu mai pot sa platesc mutalai peste mutalai care nu-s in stare sa deschida un email.
                      PS. Vezi „ca-conform” SRI eu locuiesc in regiunea Transilvania de Nord, cerata-te tu cu ei daca vrei ca dracu stie ce am zis in telefon o data si… mna…

                      4
                    • Ah si inca una de drum. Bicameralismul in Romania a inceput de la adunari leglistaive si de la comisia de la Focsani aia care a avut rol dupa unire sa puna legile Moldovei si Valahiei in acord. Comisia de la Focsani s-a mutat la Bucuresti si a devenit Senat. Nu tine nici de populatie sau numar de votanti ci strict de arhitectura constitutionala
                      Bicameralismul poate fi util si nu tine neaparat de federatie ci ar trebui sa tina de atributii diferite si clare. Insa si eu te averizez si aici, ai grja ca in monocameralism incepand de saptamana asta deja concetatenii nostrii aveau propriul lor stat.
                      Revin deci, nu este cazul la noi, putem desfinta fara probleme plus ca asa grait-a Poporul. We, the People…

                      4
      • Nu-i vorba de surprizà si nici de criticà. Am folosit corect termenul de „suprarealist”.
        Când români neaosi si „patrioti” au permis situatia asta, un neamt cu suflet de român pune dur lucrurile la punct.

        6
        • Numai mie mi se pare dubios că Iohanu a vărsat nationalismul pe când partidul din buzunar nu ?
          De ce pnl-ul tace ?
          De ce Ludovicu’ nu mai face o pâră la dna etc pe numele lu Ciolacu cum a făcut pe numele Vioricăi ?

  13. Cine stie cati bani au primit dragnea,ciolacu,tradiceanu & co(„elita” bolsevico-securista care conduce tara de 30 ani) dela pretenul lor Viktor Vladimirovici Orban,noul pretendent la „coroana austro-ungara” si iubitor de neo-iredentism horthyist.
    Toti au aprobat Tacit planul neo-iredentism(al lui kos karoly) scos pe masa de tatutul lor vv orban si au gustat din gulasul hunguresc pregatit cu atentie prin politica pasilor marunti.

    „Nu ne vindem tara,aparam drepturile romanilor,suntem patri(h)oti” si uite ce Tacit au facut ei istorie dupa 30 de ani de la 1989.
    Au uitat de tot si de toate problemele romanilor,a contat doar aurul si banii murdari care le-au intrat patri(h)otilor in buzunare.

    pres-ul camerei deputatilor este doar un pres de sters pe picioare,fara actiune si activitate pentru Tara.Cine il tine pe asta in brate sa si-l duca acasa.

    Cei cazuti la Ip si Traznea nu vor fi uitati si faradelegile savarsite impotriva lor nu se iarta!

    9
  14. Iar acum incepe batalia pt. a cataloga drept discriminatoriu, a fi santionat patriotismul si nationalismul folosind institutiile statului in speta Consiliul pentru Combaterea Discriminarii. Te opui autonomiei inciti publicul la ura contra minoritatii maghiare:
    “incitarea publicului la ură și/sau la discriminare în detrimentul unor categorii de persoane, în speță, împotriva cetățenilor români aparținând minorității maghiare din România. ”

    Sau, te opui autonomei esti nationalist deci trebuie sa fi sanctionat contraventional:
    “Și fostul consilier prezidențial Peter Eckstein Kovacs a anunțat că sesizează Consiliul și a calificat declarația șefului statului drept una naționalistă.”
    https://www.realitatea.net/stiri/actual/klaus-iohannis-reclamat-pentru-instigare-la-ura-dupa-declaratiile-despre-autonomia-tinutului-secuiesc_5ea9936a02de0d6d980967a2
    Peter Eckstein Kovacs parca isi suna cunoscut acest nume…. un personaj periculos.

    Mai este un mesaj transmis : Daca il acuza pe un minoritar de nationalism si discriminare, ce vor face in cazul unui “majoritar”?.

    Era numai o chestiune de timp pana cand CNCD incepea sa fie folosit ca o arma politica. De aceea poate fi toxica pt. democratie o asemenea institutie. Te simti dicriminat ai calea justitiei…

    Multa lume nu a inteles pericolul retoricii extremei stangi care demigraza tot ce inseamna patriotism si ideea de stat national, retorica raspandita cu largul sprijin al unor ONG-uri finantate din euro (evident si cu agenda anticrestina caci vin la pachet). De acum devine clar ca una din strategiile UDMR si Ungariei este de a se folosi de retorica extremei stangi pt. anihilarea si scoaterea din spatiul public si nu numai a celor care li s-ar opune planurilor autonomiste.

    Mare tinta nu sunt poiticienii cu ei, in general, se inteleg cum au negociat cu PSD pt. sustinerea in parlamanet, principala tinta este publicul si o parte din servicii. De ei le este frica politicienilor, reactia votantilor i-au facut sa dea inapoi. Fara reactia populatei autonomia o pot obtine de facto.

    Sa nu uitam nici de dublul decorat Boia si de cei ca el, cum au fac praf istoria noastra pt. a ataca ideea de Romania si de continuitate a noastra aici si in Transilvania.

    ..
    Am a scris de mult ca RM o sa devina o baza antiromeasca (cat de anti o sa vedem) si ca trebuie sa avem mare grija ca o fim inconjurati de state ostile si ca la o adica nu o sa ne putem baza decat pe noi si ce producem in industria de armament. Nu degeaba se zice ca a fost negociata la Moscova eliminarea ei in 2013.

    Deja “pro-europenii” din Republica Moldova au cerut ajutorul Ungariei si au semnat un parteneriat strategic de colaborare si prietenie.

    Szijjarto, în vizită la Chişinău, cu un transport de echipamente de protecţie: ”Ungaria ia în serios parteneriatul strategic şi prietenia”

    „Chişinăul a cerut ajutor de la Uniunea Europeană şi separat de la Ungaria în lupta împotriva epidemiei, menţionează MTI. Ajutorul a fost solicitat pe două canale, pe bază bilaterală şi în cadrul NATO.

    El a notat că premierii celor două ţări au semnat recent un acord de parteneriat strategic, subliniind că Ungaria „ia în serios parteneriatul strategic şi prietenia”.
    https://www.hotnews.ro/stiri-coronavirus-23941533-szijjarto-vizita-chisinau-transport-echipamente-protectie.htm

    10
    • ” De acum devine clar ca una din strategiile UDMR si Ungariei este de a se folosi de retorica extremei stangi pt. anihilarea si scoaterea din spatiul public si nu numai a celor care li s-ar opune planurilor autonomiste.”

      Iar Ungaria:
      „Ungaria îl acuză pe Klaus Iohannis că „incită la ură”..

      Ce s-a intamplat ramane o zi trista. Reactia rapida a lui Iohannis de bun augor.

      1
  15. De la inceput acest stat surogat stalinist numit republica moldova insashi prin denumirea ei a fost un atentat la inegritatea teritoriala a Romaniei actuale. Daca se numea Republica Basarabia poate era mai realist!
    Oricum momentul de unire a Romaniei actuale cu Basarabia inclusiv Bugeacul si raioanele romanesti majoritare din actualul Cernauitzi oblast a fost ratat in 1991 din cauza lui ilici ion si fsn-ul nemernic!!!

    11
  16. „…cea mai neagră şi ruşinoasă zi din istoria Camerei Deputaţilor prin adoptarea tacită a legii care legalizează autonomia Ţinutului Secuiesc” condusa de PSD

    Indiferent ca Senatul (care in unele tari nici nu exista de exemplu: Ungaria, Bulgaria, Suedia, Finlanda, Croatia, etc) a respins, ramane aprobarea Camerei Deputatilor !!!

    Tradarea Constitutiei si a Romaniei ramane in istorie si Ungaria va profita de orice ocazie, si in fiecare zi, sa arate „ca si Camera Deputatilor din Romania a recunoscut autonomia si implicit ca este teritoriu maghiar.”

    De la unguri nu ai pretentii dar uite ca PSD-ul tradeaza! Tradeaza cei care se bateau cu caramida in piept ca ei sunt romani: Dragnea, Firea, Olguta, Serban Nicolae, Nicolicea, etc.etc. etc si Iohanis sau altii nu sunt, !!!

    13
  17. Vin alegerile…. iar politicienii noștri dragi intră în acea perioadă delicată in care spun (și fac) lucruri trăsnite!
    Inteligenții asimtomatici ar trebui testați și împiedicați să candideze!
    Părerea mea!

  18. totusi miscarea asta la prima vedere pare sa-i fi explodat in fata psd-ului?dincolo de iriatarea evidenta provocata pe fundal de criza medicala cred ca presdintele si liberalii speculeaza acum electoratul ultra sensibil pe subiectul asta….electorat votant de trandafiri.
    era clar ca nu trece de senat deci e zgomot si atat,sa acopere ce anume imi scapa….si ajung iar la rusia,defect profesional?

    4
    • Ce să acopere? Achiziții făcute la urgență pe bani grei, gestionare defectuoasă a crizei medicale, lipsa de soluții și înțelegere a situației economice, orice. E fumigena perfectă.

      2
  19. Ciolacu a fost cel mai comod presedinte PSD, pentru KWI. Probabil pentru ca e conectat la servicii. Dar nu avea sanse sa ramana presedinte PSD, asa ca a fost sacrificat pentru a-i face imagine lui KWI. De cine a fost sacrificat, poate istoria va lamuri…

    2
  20. La clasa politica nu ma mai mira nimic… In schimb, mai aveam o speranta cu serviciile secrete. Ce aia a mamii lor au pazit? Este evident ca toti din servicii, sunt tradatori sau incompetenti.
    Este clar ca legea nu avea cum sa treaca. Chiar daca prin absurd, ar fi trecut de Senat, Iohannis ar fi respins legea. Problema este ca ungurii au doar de castigat prin ce s-a intamplat, se pretind victime, ca de obicei.
    In alta ordine de idei, nici cu administratorii site-ului nu mi-e rusine, in legatura cu aprobarile tacite. Intr-un articol de anul trecut, sau la rubrica de offtopic-uri,numai retin exact, un comentator a afirmat nici mai mult, nici mai putin ca armata romana a facut masacre in timpul celui de-al doilea razboi mondial, in Transilvania. Bineinteles, nici unul dintre administratori n-a indraznit sa-l contrazica, probabil sa nu fie acuzat de nationalism…Mai mult, cel luat la 11 metri am fost eu, care am avut neobrazarea si tupeul sa-i raspund.

    5
  21. cu 2 autostrazi si 2 parcuri industriale, tinutul secuiesc e o amintire. Acum cu geopolitizarea la loc a sferelor de influente si a lumii occidentale, cuvantul ungariei nu va mai conta atat mult. Poate asta si explica disperarea de acum ori niciodata mai mult din partea ungariei, decat din partea celor de aici.

    Si aici nu e vorba de cat de incompetenta e Romania, e vorba de cat de neputinciosi sunt ei. Aici nu e vorba de cum se trag in poze sau cat de civilizati sunt si cat lobby au, aici e vorba de resurse, potential, determinare. In lumea de ieri, valorau ceva pentru ca imaginea era de ajuns, in ziua de azi conteaza ce aduci la masa. Ei din pacate in afara de visele cu trianon, nu aduc nimic… asta e trist pentru ei ca nu au inteles, nu fata de noi.
    Ce este periculos, ca prin nemultumirea izvorata din decaderea lor ca putere europeana sa nu devina un catalizator si mai mare de perturbare pentru alte puteri straine, aici trebuie lucrat pe partea diplomatica de a fi cat mai bine tinuti sub control de catre aliantele din care fac parte.

    De 100 de ani traiesc cu impresia ca occidentul le datoreaza ceva pentru nedreptatea care le-a fost facuta. In situatii de prosperitate plansul poate parea trist, pe timpuri tulburi plansul inseamna complacere. Pe cat a cazut lumea occidentala, nu a cazut suficient sa se abata de la principiile ce o fac inca dominanta in lume si aceea de a nu renunta si a te complace.

    Propria imagine de natiune infranta ce merita reparatii a ajuns sa insemne exact dispretul celorlalti ca nu se pot baza ei sau „ai grija cum vrei sa fi perceput, ca s-ar putea sa fi perceput cum iti doresti”.

    7
  22. prin absurd vreau si eu autonomie pana la granita cu austria sa pot sai scuip in ochii peste gard si pe aia doar asa de drag ca de astia care le-a cacat mintea asa ceva n-am cuvinte de jignit asemenea paraziti

    2
    • Sti care-i baiu? Daca vrei sa dai o flegma mucioasa in directia gresita, iti vine inapoi in fata. Se aplica principiul pisatului contra vantului.
      Nici aici nu ti-ai dat seama ca ti-au tras un levier in genuchi fratiorii tai? Romanasi? Culmea aia care scuipau si ei la gard acum ceva vreme, bine la gardul cu UE mizand pe nationalism.
      Cred ca a explicat cat se poate de clar priam mai sus cum a ajuns acest proiect(si orice proiect) pe ordinea de zi. Cel mult putea sa ia de la BP si de la presedentia camerei la fel ca si in 2018, baietii noi il punem pe ordinea de zi, il votam, si il respingem instant. Asta trebuia sa fie maxim cat puteau sa scoata.
      Poate poti face culoarul ala autonom pan’ la Bucuresti, pe strada Kiseleff, cladirea aia mare cu un steag rosu, eternul steag rosu.
      Cateodata stau si ma gandesc la faptul ca acel miner care a gasit dolari, dorguri si masina automata de scris la PeNeTeu s-a transformat in spirit national…

      6
  23. Ce frumoasa ii declarația asta:

    https://m.hotnews.ro/stire/23948542

    După replica critică a ministrului ungar de Externe la adresa Klaus Iohannis, MAE român reacționează calificând drept „provocatoare și inadecvate” declarațiile oficialului maghiar privind incitarea la ură a președintelui.

    Oficialul ungar deturnează, în mod absolut regretabil, sensul afirmațiilor Președintelui României cu privire la proiectul de lege privind statutul așa-zisului „Ținut Secuiesc” – o temă care se circumscrie exclusiv unei dezbateri interne din România cu privire la un demers legislativ care contravine Constituției române, partea ungară neavând a se pronunța asupra acestui subiect. Așadar, MAE consideră provocatoare și inadecvate afirmațiile oficialului ungar privind calificarea discursului Președintelui României ca fiind incitare la ură și apreciază că este necesar ca partea ungară să își revizuiască propriile atitudini și acțiuni care denotă lipsă de respect la adresa României și înalților oficiali români”, se arată într-un comunicat al MAE…

    PS credeți că o astfel de declarație era posibilă pe vremea lui Melescanu, sub Dragnea sau Tăriceanu?

    24
    • Nope, de la specimenele de mai sus never.
      Aurescu este un adevarat profesionist atat cat pot eu sa apreciez acest domeniu. As fi vrut si presedintele sa actioneze in acesta maniera.

      13
  24. Interesant de ce nu are nimeni curajul sa scoata PSD(PCR) in afara legi. Dovezi si fapte pot fi probate si dovedite. Constitutia permite .

    7
  25. Cei care folosiți formulările „RM baza antiromaneasca, stat stalinist care atentează la integritatea teritorială a României” o faceti din inconștiență sau intenționat?
    Sa stiti ca asemenea mesaje sunt preluate cu mare drag de propaganda antiromaneasca, cu titlul :”Priviti cum va vad frații vostri de peste Prut”; de ce nu va învățați să folosiți în loc de RM, regimul lui Dodon, conducerea socialistă, guvernul prorus de la Chișinău, ori RM este 80% de vorbitori de limba română, care au cu totul alte griji decât a crea baze antiromânești si a atenta la integritatea României.

    9
  26. Pesede, ca orice partid-stat, știe una și bună: na lăsa puterea din mână!
    Ei vor să nu se schimbe nimic, nici alegeri în două etape, nici finanțarea partidelor, nici legi anticorupție… Pentru asta, se face frate și cu dracu’…
    Se pisa pe ea constituție, justiție, ce vreți voi… Ei vor să fie lăsați să fure în continuare.
    Toate celelalte îs de vânzare!!

    4
  27. Legea aia nici nu trebuia sa ajunga spre dezbatere…incalca Art 1 din Constitutie. Dar sa mai treaca la vot..
    Pentru mine este straniu ce se intampla in Ungaria…Chiar nu exista forte de opozitie acolo ? a devenit Orban asta un mic Putin ? Ungurii nu s-au saturat de marlaniile astuia ? Sau poate chiar are sustinerea marii majoritati a populatiei …

    6
  28. Atât timp cât la Câmpia Turzii sunt dronele aliatului strategic și transatlantic , Transilvania rămâne parte indivizibilă a României .
    Bozgorii au plâns când România a intrat în NATO , iar de când cu investiția aliatului la Câmpia Turzii , au delirium tremens …
    Dacă vă e milă de bozgori , nu ii lăsați să se chinuie , împrumutați-le o teslă 😉 !

    12
    • Prietene, usor cu hate-ul, ca si astia sunt in NATO, avem batalioane comune si relatii diplomatice ok, cu anumite scapari pe alocuri si de la ei dar si de la noi.
      Lasati gargara pulitica la puliticieni, si de-o parte si de alta. Transilvania ramane unde a fost, discutia era de 2 judete jumate care sa aiba un statut special in Romania, un statut care nu exista in constitutie. Si nici nu va exista. Vorba lui Base cata autonomie la Har-Cov atata si la Căcâna langa Slatina.

      11
      • Trebuie modificat regulamentul Parlamentului de urgență și anulată prevederea privind acordul tacit .
        Fix pentru asemenea jocuri politice a fost introdusă în 2003 acesta prevedere …
        Era interesant de aflat cine a introdus-o și ce justificare au avut comisiile care au acceptat această prevedere ( nume , prenume , formațiune politică , cariera politică , traseism politic , surse de venit , extrase din CV public ) .
        După aia , totul trebuie făcut public , ca să știe și poporul în numele cui să-și bage stampila la alegerile parlamentare viitoare 😉 !
        Însăși noțiunea de parlament este compromisă prin acordul tacit , adică se votează o lege care nu este votată , dar rolul Parlamentului este fix acela de a vota legi !
        În parlament sunt reprezentanți ai poporului , cu mandatul de a vota legi .
        Păi dacă trec legi nevotate , care este scopul existenței Parlamentului ?
        Eeeee ?

        9
        • @habarnistul

          „Trebuie modificat regulamentul Parlamentului de urgență și anulată prevederea privind acordul tacit .”

          Sa nu te superi pe mine, dar vorbesti fara sa intelegi despre ce e vorba. Regulamentul Parlamentului reia o prevedere constitutionala, ce are o valoare juridica superioara, respectiv Art 75 al.2 si acea prevedere trebuie eliminata:

          (2) Prima Cameră sesizată se pronunţă în termen de 45 de zile. Pentru coduri şi alte legi de complexitate deosebită termenul este de 60 de zile. În cazul depăşirii acestor termene se consideră că proiectele de legi sau propunerile legislative au fost adoptate.

          Ca sa o elimini trebuie sa treci prin procedura prevazuta la Art.151:
          ARTICOLUL 151
          (1) Proiectul sau propunerea de revizuire trebuie adoptată de Camera Deputaţilor şi de Senat, cu o majoritate de cel puţin două treimi din numărul membrilor fiecărei Camere.
          (2) Dacă prin procedura de mediere nu se ajunge la un acord, Camera Deputaţilor şi Senatul, în şedinţă comună, hotărăsc cu votul a cel puţin trei pătrimi din numărul deputaţilor şi senatorilor.

          (3) Revizuirea este definitivă după aprobarea ei prin referendum, organizat în cel mult 30 de zile de la data adoptării proiectului sau a propunerii de revizuire.

          ….

          6
          • @priam
            Ai un stil aparte când comunici ceva … cumva îmi pare cunoscut .
            Exact același stil îl avea și ultimul meu șef .
            Era director .
            Adică șeful unei direcții …

            Cât despre revizuire , e clar că trebuie începută procedura .
            Datorită acuzațiilor de trădare aduse pesedeului , nu vor avea motive să nu fie de acord .
            Dacă se opun sau vor tărăgăna procedura , poporul știe ce are de făcut la alegerile parlamentare .

            4

  29. – bai, am ras cu lacrimi! Dumnezeule, nu mai pot.

    22
  30. CONSTITUTIA ROMANIEI:
    ARTICOLUL 1
    (1) România este stat naţional, suveran şi independent, unitar şi indivizibil.
    (5) În România, respectarea Constituţiei, a supremaţiei sale şi a legilor este obligatorie.

    E momentul ca PSD si UDMR să fie declarate partide neconstituționale! Iată care e procedura:

    Legea partidelor politice (14/2003) prevede ce rigori de constituționalitate trebuie să respecte partidele, dar și în ce condiții pot fi partidele desființate, dacă nu le respectă.
    La articolul 3 al legii partidelor politice sunt două alineate relevante:
    “(1) Pot funcţiona ca partide politice numai asociaţiile cu caracter politic, constituite potrivit legii, şi care militează pentru respectarea suveranităţii naţionale, a independenţei şi a unităţii statului, a integrităţii teritoriale, a ordinii de drept şi a principiilor democraţiei constituţionale.
    (2) Sunt interzise partidele politice care, prin statutul, programele, propaganda de idei ori prin alte activităţi pe care le organizează, încalcă prevederile art. 30 alin. (7), art. 40 alin. (2) sau (4) din Constituţia României, republicată.”

    Iată ce spun “prevederile art. 30 alin. (7), art. 40 alin. (2) sau (4) din Constituţia României”:
    articolul 30 – “(7) Sunt interzise de lege defăimarea ţării şi a naţiunii, îndemnul la război de agresiune, la ură naţională, rasială, de clasă sau religioasă, incitarea la discriminare, la separatism teritorial sau la violenţă publică, precum si manifestările obscene, contrare bunelor moravuri.”
    articolul 40 – “(2) Partidele sau organizaţiile care, prin scopurile ori prin activitatea lor, militează împotriva pluralismului politic, a principiilor statului de drept ori a suveranităţii, a integrităţii sau a independenţei României sunt neconstituţionale.

    Părerea mea, hîc…

    15
    • @sharky

      Total de acord cu tine…..

      Dar unde găsim un procuror de acord cu noi și, mai mult, să se autosesizeze și să deschidă un dosar…
      ?

      Și să presupunem că îl găsim, cele 2 organizații numite generos „partide” sunt desființate…..

      Cum naiba putem să ne asigurăm că membri de „vază” ,și alți membri mai puțin vizibili in media, dar vizibili in conturi, nu apar in alt partid ?

      5
      • @Dan
        Aia e problema cea mai mare. Ca o sa apara imediat in alt partid, sau fac altul, alta Mărie cu aceeași pălărie! Ar trebui și lor, ca personulități, să le fie interzise niște drepturi pe 20 de ani, ca de exemplu dreptul de a face parte dintr-o organizație politică, de a candida, etc…
        Părerea mea, hîc…

        2
  31. Stai sa vina alegerile,asta a fost doar deschiderea,sunt sigur ca serviciile noastre + cele americane s=au pus pe treaba,atacul lui JOhannis a fost de o duritate la care nu se astepta absolut nimeni,iar sasul nu e omul emotiilor,e un profesor de fizica ,extrem de calculat,iar acest atac sunt sigur ca are in spate o gramada de informatii si dovezi.Poate aflam si noi la Olt cum de s-a votat UDMR la europarlamentare,trocurile lui Dragnea cu Orbanelul,si cate si mai cate.Poate aflam si de la Plahotniuc despre mirificii nostri politicieni mai multe detalii,ca a avut un sejur interesant prin State si ala.Ne asteapta vremuri interesante,astazi din ce am inteles dl Ciuca si dl Aurescu au plecat in Moldova,ceea ce e cu totul surprinzator mai ales vizita lui Ciuca,si taote astea in urma discutiei Johannis Trump.Placile tectonice incep sa se miste,era si timpul,prea isi luasere aere de mari jucatori mafia kgbista Putin Orban,e timpul sa mai intre si in defensiva.
    Iar Covidul va ingropa pe multi,in special pe ratati care se credeau mari forte economice.

    13

    • are dreptate Bot aici sau nu?

      2
      • Inceput si cuprins bun, o dadu putin prin balarii spre sfarsit, insa isi reveni pe incheiere.

        2
        • Cred ca e de interes comunicarea psd… nu stiu daca ati sesizat sau nu, dar in situatiile cele mai nasoale de regula e liniste.

          Ce vreau sa spun, cand se intampla ceva urat de regula dau o replica rapid si ulterior se fac nevazuti, evita subiectul si asteapta ca acesta sa dispara. Asta s-a intamplat cam de fiecare data cand situatia a fost mai proasta, ultimul caz a fost cu dragnea si penultimul cu ponta. In ambele cazuri, erau implicatii politice vis-a-vis de utilizarea proasta a puterii. Acum cred ca implica si o alta componenta ce inca nu are forma si nu poate fi vizualizata din cauza faptului ca nu sunt inca cunoscute toate sobolanelile din spate. Si nu are forma pentru ca inca nu i s-a dat o forma… de la inalta tradare, coruptie, uzurpare puterii… cam in orice tema populista sau mai putin populista poate sa mearga concluziile.

          Cel mai distractiv lucru, este cum au reusit singuri sa puna pe masa lui Iohannis linsarea lor publica… cum orice va fi spus despre ei si nimeni nu va mai da 2 bani cat de adevarat este, din simplu motiv ca le doreste disparitia sub toate formele.

          Tot raul spre bine, poate asistam in final la disparitia ultimului partid continuator al pcr.

          1
  32. este foarte grav ce se intampla….

    • Iohannis s-a făcut de rahat cu discursul din ziua precedentă în care a debutat numai prostii, de râdeau francezii de el. Că să abată atenția spre PSD, a băgat la înaintare fumigena asta, deși știa de ea din martie. A ținut-o însă la ciorap pentru zile negre. PSDiștii cum sunt toți mânjiți și cu dosare multe, execută orice li se ordonă, îl susțin pe Adolf mai ceva ca PNL. După ce a pățit Dragnea sunt toți cu morcovul in fund.

      3
      • Reiterez, pupa moastele pesedismului in alta poarte si a „martirului” Dragnea.
        Usor si cu Adolf, acea fraza imi afirma fie ca esti troll, pardon trollski, sau incult din punct de vedere istoric.

        4
  33. Troli pot fi fi de ambele părți, iar din ce am văzut, faci la fel că idolul tău, abați atenția spre vinovatul de serviciu, Dragnia, ciuma roșie etc.

    3
    • Boss, este Dragnea, cu „e”. Cu nu iti cunosti idolii? Idolul meu? Caragiale? Eminescu? Generalul Mociulski? Generaul Cena? Sau poate colonelul de dorobanti Pototcki, ca sa fim si in tema. Prusacul Carol Intaiul?
      Sasalaul a gafat-o epocal cu multe ocazii, la fiecare l-am taxat. Spre exemplu mi s-a parut realemente bovin cand a numit-o pe Dancila prim ministru. Mi s-a parut realemnte idiot cand cea mai inalta functie in stat a fost „indoita” de un ccr- extensie de partid.
      Stai lejer, dupa Mircea Badea citire, eu sunt un … basist.Adaug eu, un coposisit, un ratist.
      Mai inceraca, daca combackul tau a fost un simplu si sec ba-pe-a’-ma-tii. Da, ma-ta are cratima.

      3
      • De ce să fie idiot, a numit-o pe Dăncilă cu bună știință. Cu ea la șefia guvernului PSD putea merge doar în jos și pe deasupra era contracandidatul ideal la prezidențiale. N-a fost nevoie să se întrebuințeze de loc în campanie, exact așa cum îi place lui. Nici o dezbatere între candidați, doar reporteri servili care aproape își cereau scuze că-l întreabă și pe el ceva neinteresant.
        Cât despre constituție, îl doare-n cot, calcă pe ea de câte ori are ocazia, știe că nu i se poate întâmpla nimic, pentru că poporul în nemăsurata lui înțelepciune este dezinteresat.
        Acum sper că nu s-a înțeles cumva că am ceva cu dânsul, dimpotrivă, îl susțin. Aș vrea să se desființeze PSD, că oricum e degeaba, e ca un un sac de box jerpelit și să conducă domnia sa cu urmașii lui Bratianu, cu serviciile și magistrații de elită10 mandate de acum încolo pentru că românii îi merită.

        6
        • Oke, greu pot sa te urmaresc ca ai intros camionul in intersectie din 3. Greu de crezut ca Iohannis un sahist inascut, expert in 10 mutari in vitor{sarcasm} a putut vedea evolutia astrala a Vioricii. La fel cum nu putea sa prevada ca niste neni, consilieri, pe bani dar buni, o faceau pe tanti Veo sa fie mai ceva ca Codoi. Cacofonie intentionata.
          Nu, nu calca pe ea, ea constitutia, nu poti sa dovedesti asta. De asta a si pierdut la masa verde orice meci cu pesedeul. Sincer mie imi placea Base cand facea guma din constitutie si pesedistii isi mai lua una peste bot. Pour le merite as spune, dupa ce au guvernat ei si doar ei Romania timp de 30 de ani, acest furmos partid urmas in cuget si simtire a PCR-ului. Ca imi vei spune despre PeNeTeu sau PeDeLeu scurt si efemer cu majortate pesedista in spate, as spune… oho, astea sunt glume pentru cei care nu au prins anii 96-2000 si nici din 2008 nu isi mai prea amintesc mare branza. Sac de box, aproape ca am dat o lacrima dupa eminentele cenusii pe carea le-a scos in fata incepand cu 2016, un Serbanica, un Ciordache, un multi la fel de ghiolbani si marlani. Interesanta perspectiva acestui sac de box, amaratul saracul doar incaseaza, avand CCR-ul, Parlamentul si administratia locala din 70% din Romania. No drace, asa amarat sa fiu si eu.
          Mai departe, magistratii, seciurile si ai uitat americanii si sparanghelul. O retorica de a3, reiterata. Sunt sigur ca si tu ai fost luat din casa de servicii, ti-au bagat nemtii sparanghel in supa tu opunadu-te ferm iar lovitura sub centura, ai avut proces pentru o amenda, si judecatorul coruptul dracului nu ti-a anulat-o ci ti-a mai adugat si cheltuielile de judecata. Soros. Clar.
          Cum nu vi tu Gadea draga, pentru pune mana pe ei….
          Si eu il sustin pe dl presedinte pentru al 3-lea mandat…a spus un partid in 2000.
          Apreciez ca nu esti postac, sau daca esti macar putem avea o discutie decenta.
          Epilog:
          „Patriotismul nu este numai iubirea pământului în care te-ai născut ci, mai ales, iubirea trecutului, fără de care nu există iubire de ţară.
          dropping the mic like a boss, Mihai Eminescu si cu asta am acoperit si tema in discutie si soarta crunta si nedrepata a partidului-stat, ala de pe Kiseleff.

          2
          • Eu cred ca am fost destul de clar in exprimare, dar in cel mai pur spirit hastagist se pare ca esti adeptul filozofiei „cine nu-i cu noi e impotriva noastra”. Altfel nu-mi explic de unde rezulta din primul meu comentariu ca as „fi fan” PSD sau Dragnea, sau ca mi-as fi schimbat ulterior parerea, chiar dimpotriva, isi merita soarta.
            Basescu macar a incercat sa mai pastreze aparentele, a intins interpretarea constitutiei cat a putut de mult si tot a fost suspendat de doua ori. Neamtul nostru insa a calcat-o in picioare la propriu. Cateva exemple clare ar fi respingerea lui Shhaideh la functia de premier, desi ea avea votul majoritatii, implicarea activa in sustinerea unei motiuni de cenzura, sau instigarea populatiei impotriva guvernului desi oficial este neutru sau asumarea de decizii economice, garantand mentinerea salariilor si pensiilor, desi asta e treaba guvernului nu a presedintelui. Si cu toate acestea nu a fost suspendat de puternica majoritate PSDista.
            Mai are rost se ne amintim cum era bot in bot cu PSD in timpul copilului nascut mort USL?
            Este o coincidenta desigur ca Dragnea a intrat la racoare exact a doua zi dupa ce a pierdut alegerile, sau ca procurorii si-au adus aminte de dosarul lui Barna dupa ce acesta a declarat ca nu-l sustine pe Werner.
            Poate or fi toate astea retorica de A-3, dar ce ma amuza e cum ii macina pe unii existenta unei singure televiziuni ce indrasneste sa arate partea negativa a liderului suprem, o televiziune de nisa care nici nu are cine stie ce audienta la scara nationala. Propun s-o inchida, sa ramana doar patriotul Werner tronand impozant pe jilt in fata „jurnalistilor” sai fideli, asteptand in picioare ca niste milogi sa le mai spuna cate ceva nimicuri sau minciuni.
            Al naibii Trump sta in fiecare zi cate o ora in picioare, raspunzand intrebarilor unor jurnalisti care stau jos.
            Discutie decenta nu putem avea, ai aruncat cu invective de la prima replica, iar de acol lucrurile nu puteau decat sa degenereze. Cat despre postaci, nu cred sa existe termeni de comparatie intre noi, nu cred ca am adunat 100 de postari in ultimii 5 ani, pe teme politice aproape de loc, nici nu stiu ce mi-a venit acum.
            Io inteleg si chiar sustin si cu *UE PSD si cu ciuma rosie si cu puie monta, Dragnia etc, dar sa sarim ca din gura de sarpe cand se arata si cealalta fata a monedei, inseamna sa facem pe curvele virgine care nici usturoi n-au mancat si nici gura nu le miroase, ceea ce nu e cazul, oricate citate din clasici aducem sau cate personaje istorice ne luam drept model.

            4
            • 1) ar trebui dumneata ca si aia de la antene sa inveti diferenta intre instante civile si instante penale
              2)dragnea este un infractor recidivist ,iar instantele au termene de judecata care se dau si la cererea avocatilor ,a cerut cumva avocatul lui dragnea un termen mai rapid de judecata inaintea alegerilor si nu a fost acordat ?daca procesul nu a fost corect de ce nu exista reclamatie la CEDO ,sau l-au sfatuit avocatii sa stea pe burta ca nu are nici o sansa acolo ca iau fost respectate toate drepturile
              3) antenele sunt proprietatea unu infractor care a scapat de puscarie pt ca ca atins varsta la care statul roman arata clementa ,ca daca era in China era executat de mult
              4)pt ca Barna sa piarda alegerile a fost necesar doar ancheta Rise Project care arata ca era tovaras de afaceri cu Ponta si atat,ca sa vada lumea ca este doar un pesedist mutat in alt partid ,nu sa scoata lumea cine stie ce dosar

              3
    • Unul din motivele pentru care revin pe acest site periodic este diferenta de opinii si modul cum unii isi sustin ideile. Blatula, daca nu esti troll am impresia ca boxezi intr-o categorie mult prea mare pt tine. Blatologic vorbind oricat primesti pe postare evidenta nu poate fi negata.

      • Așa e îți dau dreptate, e într-adevăr o categorie mult prea mare pentru mine. Voiam să fac doar așa o notă discordantă în peisaj, să pară măcar că mai sunt și oameni cu opinii diferite, sau unii care nu pleacă după orice fentă și pun botul la orice fumigenă. Că nu sun pe aici doar personaje care se aprobă reciproc pupând din greu la sparanghel. Altfel devine plictisitor. Dar per ansamblu, după cum am menționat mai sus, îl susțin pe domn președinte în lupta sa eroică pentru apărarea țării și eventual, de ce nu, către un nou mandat.

        3
  34. Inca o lege TACITa:
    Încă o lege-bombă a fost adoptată tacit. Limba maghiară ar putea deveni limbă obligatorie în Ardeal. Comisia Juridică a dat aviz pozitiv

    https://adevarul.ro/news/politica/exclusiv-Inca-lege-bomba-fost-adoptata-tacit-limba-maghiara-putea-deveni-limba-obligatorie-ardeal-comisia-juridica-dat-aviz-pozitiv-1_5eabfc2e5163ec4271518ed0/index.html

    Hungurii se pregatesc vartos de 4 iunie 2020,cu ocazia implinirii a 100 ani de la semnarea Tratatului de la Trianon,pe care Ungaria l-a semnat. (La fel ca si tratatele din 1947-Paris si 1975-Helsinki).
    Ar trebui ca si la noi sa fie un moment de sarbatoare festiva,ca la 100 ani ,nu?

    „Premierul Ungariei, despre declarațiile lui Iohannis:
    Nici în cele mai tulburi perioade antidemocratice nu am auzit așa ceva din România. Dacă vom fi nevoiți, vom ridica mănușa aruncată. Deocamdată nu recomand să ne aplecăm după ea.”
    Ce chestie,nu-l pot acuza pe Iohanis de rasism-sovinism-extremism pentru ca Presedintele ales este un minoritar german din Transilvania.Soc si groaza pt hunguri.

    Ca de obicei vor coace ceva in laboratoarele neo-iredentist-horthyiste de la Budapesta,dar putem sa le taiem gazele si alte alea daca tot vor scandal.
    Acum ii au pe rusi si germani in spate sa ii „apere”,dar ca si in 1918 si 1945 nu au sanse.
    Ucrainienii si sarbii le-o fac cel mai bine: buni vecini,dar cu arma pregatita la spate,pentru ca mongolii din pusta nu sunt de baza si sunt salbatici cu vecinii.

    1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *