KA-52M Aligator – primul zbor

This entry is part 2 of 4 in the series STIRI

Ka-52M Aligator tocmai a invatat sa zboare!

Atfel, in luna august a acestui an, primul prototip al elicopterului modernizat de atac Ka-52M Aligator a fost scos la zbor pentru prima data la uzina AAK Progress din Arseney, parte a Helicopter Holding Company din Rusia.


Prototip Ka-52M Aligator în timpul primului zbor

Elicopterul este echipat cu dispozitive optoelectronice modernizate, cu capacitate ameliorata de detectare si recunoaștere a tintelor si o noua unitate digitala de dirijare a tragerii pentru cresterea preciziei de tintire.

Printre dotari mai mentionam un nou radiolocator de bord cu o noua antena de tip AESA si o noua racheta aer-sol Izdjelie 305 deja testata in Siria, cu raza de actiune de pana la 25km, ghidata inertial pe prima parte a traiectoriei si apoi TV/termic/ radar – in faza terminala.

Sa nu uitam nici de racheta „multirol” Hermes, in curs de integrare si ea pe Ka-52.

Cabina este modernizata cu iluminare cu LED si compatibila cu ochelari de vedere nocturna cu amplificare de lumina nocturna.

Palele sunt si ele un nou model cu degivrare integrata pentru operare arctica. Anvelopele au integrat rezistenta marita la frecare iar capacitatea rezervorului a fost marita.

 

Rusii se lauda ca acum un an au fost comandate de ministerul apararii rus modernizarile incluse in Ka-52M in urma experientelor cu utilizarea sa in lupta, in special in Siria. Un element interesant este standardizarea armamentului bazat pe rachete cu cel al Mi-28NM .

Fabrica a fost modernizata tehnologic si asta permite executii de nivel calitativ si tehnologic mai inalte,
Deocamdata armata rusa a plasat o comanda pentru doua prototipuri, care sa fie evaluate, testele de zbor fiind planificate a se incheia in septembrie 2022. Pretul programului actual de cercetare-dezvoltare este relativ redus, de 153,5 mil. ruble (1,7mil. euro). Daca totul iese bine, armata rusa ar fi interesata sa achizitioneze 114 elicoptere de acest tip.

Mi-24LL

Intre timp confratii Mi-28 si Mi-35 se lauda cu noi pale produse printr-o procedura de turnare prin compresie, care ar creste elasticitatea si favorizeaza cresterea vitezei cu 15-20%, potrivit producatorului. Noul model a fost dezvoltat si testat pe versiunea Mi-24LL, versiune special modificata pentru recorduri de viteza a Mi-24 Hind, permitandu-i acestuia sa depaseasca 400km/h.

Pala de rotor portant in cauza

Cercetarile sunt inca in curs de desfasurare pentru integrarea noilor pale incorporate in rotorul elicopterului Mi-28N.

 

Marius Zgureanu

 

Surse:

https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=31161

https://helihub.com/2020/08/12/first-flight-for-russias-ka-52m/

https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=31254

Defenseworld

Airrecognition

 

Citeste si:

https://www.rumaniamilitary.ro/ka-52-aligator

https://www.rumaniamilitary.ro/ka-52-alligator-debut-operational

https://www.rumaniamilitary.ro/mi-24-inca-recordman-de-viteza

https://www.rumaniamilitary.ro/mi-24-hind-tancul-zburator

https://www.rumaniamilitary.ro/ate-mi-24-super-hind-nigeriene-erau-algeriene

https://www.rumaniamilitary.ro/kazan-ansat-2rc

https://www.rumaniamilitary.ro/mi-28-nm-primul-zbor

https://www.rumaniamilitary.ro/mil-mi-28nm

https://www.rumaniamilitary.ro/rusii-lanseaza-modernizarea-su-25-sm3

http://www.rumaniamilitary.ro/su-25-ng-georgian

.

Series Navigation<< Airbus AFJT<< Viitorul SAMP/T… NG

10 comentarii:

  1. mda,libelula care trebuia să sperie vestul….

    1
  2. Bun cateva observatii- racheta noua cu raza extinsa de actiune- o sa scoata elicopterul de atac din zona de VSHORAD si chair SHORAD – asta o sa fie interesant daca se leaga cu data link si elicopterul o sa zboare jos si o sa se intalte doar cand lanseaza rachetele.
    Apoi unificarea armamentului cu MI 28N – asta au cam facut-o americanii si europenii acum 20-25 de ani dar la rusi abia acum este posibila o integrare mai realista a produselor comune – rachete, sisteme de detectie etc.
    Ideea este foarte buna daca ai si bani sa o impelemntezi prin mentinerea duble capacitati industriale Kamov si Mil ca sa nu te trezesti in situtia in care nu ai de unde alege alternativele.
    Intre altele in Syria pare ca KA 52 este elicopterul preferat la CSAR.

    11

  3. Rusii se lauda ca acum un an au fost comandate de ministerul apararii rus modernizarile incluse in Ka-52M in urma experientelor cu utilizarea sa in lupta, in special in Siria. Un element interesant este standardizarea armamentului bazat pe rachete cu cel al Mi-28NM ”

    au descoperit apa calda in 2020. laudat fie putin.

    6
    • Ka 52 M este la ani lumina fata de ce avem noi,
      conducerea ministerului de somn adanc, preparat cafele, avansari la exceptional fara numar, etc. ar trebui sa se trezeasca si sa ne anunte ce are de gand in domeniu elicopterului de atac,
      se presupune ca unele personae au facut strategia necesara si stiu ce avem nevoie,

      cu ceva timp in urma Ka 50/52 cu avionica IAI (Israel Aerospace Industries) a participat la licitatia turca – se numea Ka 50-2
      a iesit italianu T129,
      decizia a fost probabil politica,
      diferenta clara de masa, gabarit, putere, etc. pt rusescu Ka 50 fata de T 129

      vremea cu pantalonii jos a trecut,

      era intr-o vreme cand la noi se mai putea spera la IAR 318
      erau se pare discutii cu turcii pt demararea programului
      https://www.rumaniamilitary.ro/ate-mi-24-super-hind-nigeriene-erau-algeriene

      pe de alta parte, cresterea razei de actiune a rachetele, sistemelor de arme si senzori,radare, etc, asigura supravietuirea in lupta a echipajului/pilotului de elicopter de lupta,

      astazi poate n-ar fi rau ca ai nostrii cu frunze pe rever sa arunce o privire spre programele americane de viitor: S 97 si SB 1,
      programe estimate cu un pret/elicopter inferior actualelor vechituri,

      dar la noi la conducere daca nu iei la pila nu are rost
      pai sa justifice si aia de la intretinere munca si salariu,

      asa ca probabil vom lua din nou ceva la care altii renunta sau care urmeaza a fi retrase din activitate,
      ca am am mai facut chestia asta de nenumarate ori
      sau cumparate 10-20 de bucati pt parada de ziua nationala,

      7
  4. Racheta cu raza 25 km waste of money.
    Mai bine ceva gen Harop, pentru ca își face și cercetare și este recuperat dacă nu identifica ținte.

    • Nu elimina una pe alta in domeniul armelor – la fel cum nu poti avea doar elicoptere de atac si sa renunti de tot la tancuri, la fel cum nu poti sa ai tancuri dar sa nu ai avioane de vantoare asa si cu dronele nu poti sa mizezi totul pe ele ca iti bubuie cineva centrele de comanda si esti out.
      Nu vrei sa iti pui toate investitiile in acelasi cos.

      2
  5. Urasc poporul ala in prisma la ceea ce am patit de a lungul istoriei din partea moscaliilor….dar in domeniul aviatiei au designuri superbe….intotdeauna au avut macar asta,,,,

    4
  6. Ceva ce aproape orice Apache are – globul de observare de deasupra palelor.

    Pai daca n-ai ala, cum draq faci cercetare ? Te bazeze pe ce zic altii ?
    In aviatie nu prea merge …
    Cum scoti capul de la cutie, cum un AT te-a facut ciur ….

    Dar asta e, gindire sovietica.

    Imi place Tolstoi, Puskin si baletul, dar n-au astia treaba cu tehnica ….
    Degeaba ai mii din astea, le gasesti prabusite sau ciuruite destul de repede, ramii cu o mina care nu pot asigura nici transportul ranitilor, nici cover, nimic … adica sint degeaba … parerea mea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *