Kronos – mini submarin

Un startup „Highland Systems” din Emiratele Arabe Unite a dezvoltat un concept futurist de minisubmarin, denumit Kronos.

Ca sursa de inspiratie, designul are la baza forma pisicii de mare și structurile aeronavelor. Kronos fiind conceput din materiale compozite atat pentru utilizare militara cat si comerciala.

Cam asa arata „chestia”:

Kronos e proiectat pentru o viteza maxima de 80 km/h pe apa și 50 km/h sub apa, fiind propulsat in mod hibrid de motoare electrice cu o putere de 1200 CP/2400Nm, alimentate de baterii incarcate de generatoare diesel. In acest mod de functionare mixt, autonomia totala este de 54 de ore, bateria incarcandu-se complet in o ora si jumatate (acelasi timp pentru reaprovizionarea navei la suprafata). In mod generator, autonomia este de 18 ore iar pe baterii de 36 de ore.

Masa proprie este de aproximativ 10tone gol, la care se adauga o sarcina utila de 3 tone. Dimensiunile sunt: latime de 7,432 metri, lungimea de 9,025 metri iar inaltimea este de 2,089 metri,

Adancimea maxima de scufundare a vehiculului este de aproximativ 100 m, fiind vehiculate  informatii si despre posibilitatea de a atinge in anumite variante pana la 180-200 m, adancimea critica specificata fiind de 250 m.

Structura carenei a fost studiata pentru a reduce semnificativ consumul de combustibil si a creste viteza maxima si stabilitatea navei.

Armamentul este compus din 6 lansatoare de minitorpile, cum este cazul modelului Black Scorpion de la Leonardo. La bord mai pot fi gazduiti pana la 10 pasageri sau militari din fortele speciale, totalul locurilor fiind de 11.

Transportul navei pe sosea necesita doar o camioneta cu remorca, nava cu aripile rabatate in sus avand gabaritul unei barci de agrement cu motor.

In fine, sa vedem daca apar si comenzile…

 

Marius Zgureanu

Surse:

Kronos : le sous-marin en forme de raie manta construit par les Émirats et équipé de mini-torpilles 

https://www-altair-com-pl/news/view?news_id=37716

Highland Systems develops futuristic submarine (defence-blog.com)

 

 

 

 

 

24 de comentarii:

  1. Ce jucarie misto!

    5
  2. Dacă putea sa si zboare, era bătaie pe ea 🙂

    3
  3. O să aibă ceva comenzi prin Golf. Pentru turism. Aplicație militară nu văd. Dacă e submarin, nu văd cum să scoți „specialii” din interior fără să ieși la suprafață. Pe apă, e vizibilă, și la fel de greu să debarce militarii.

    1
  4. nu vad logica acelor aripi, nu fac decat sa creasca rezistenta la inaintare. Din cate stiu eu pisica de mare nu este un peste rapid si foloseste aripile pentru deplasare, aici la ce sunt folosite?

    3
    • Posibil sa aiba nevoie de ele pentru stabilitate, mai ales cand navigheaza la suprafata. Din planuri pescajul pare mic, fara o chila antiruliu sau un derivor. Ideea nu mi se pare rea de loc, iar caracterisiticile impresionante: 50 km/h (aprox 28 de noduri) sub apa e foarte mult, la fel si 80 km/h la suprafata. Interesant ar fi de vazut cat de silentioasa e, mai ales cand navigheaza scufundata.
      Ar fi o paine de mancat, atat pentru debarcair FOS (cu pescajul ala, ii duce direct pe plaja daca vrea) cat si pentru ceva amaenintari asimetrice (ideal cu niste torpile de rezerva in loc de pasageri, daca se poate reincarca din interior). Ar fi interesant daca ar putea debarca pasagerii si in submersie.

      3
    • cred ca sunt flotoare sau tancuri de balast, dupa caz
      au si functie antiruliu
      o idee cu viitor
      vanezi scafandri, antisabotaj
      2 torpilute de alea la o nava de desant sau o corveta pot fi suficiente
      scoti scaunele si pui 2 nsm

  5. Ideal ar fi ca partea unde sta echipajul sa poata fi desprinsa in imersie, in caz de pericol, salvind astfel vietile de la bord.

    In plus, cred ca ar merge sa inlocuiesti oamenii suplimentari cu baterii + torpile suplimentare, pentru o mai mare autonomie sub apa.

    Se pot face diverse sisteme de parasute si la avioanele mici, la partea unde stau pasagerii, dar nu e o prioritate asta.

    Oricum, la cit ar costa o jucarie din asta, ai putea sa iei 1-2 duzini si sa trimiti cite 3-4 in patrulare submersibila cite 1 saptamina, asta daca adaugi baterii suplimentare.

    Asa n-ai avea nevoie de submarine putine si scumpe. Sau poti face drone unmanned din ele, faci combinatii de 1+1 –>> 1sub + 1drona, perechi, si lansezi la fiecare saptamina cite 3-4 perechi. Sau doar drone, pilotate remote de la tarm.
    Solutii sint, depinde de costuri si ce vrei sa realizezi cu ele.

    Deocamdata n-am vazut nici un sub care sa semene cu un delfin/rechin … doar balene …. :))))

    2
    • Pai ceva in genul asta MINI, dar mai pe clasic, fac italienii aia la Timisoara. Am putea sa luom de la ei, dar noi nu vrem niciodata nimic, pentru ca ii punem in pericol de ‘extinctie’ pe posibilii nostrii adversari. Iar noi nu vrem ca ei sa fuga mancand pamantul inspre stepa de unde au venit pana la granitele noastre! 🙂

      2
      • Herr Von Renn Weg

        Exact! Submarinele alea mici mi se par suficiente pt ce nevoi avem noi! Parca aveau 550 de tone? Sau mai mult? Sa nu uitam ca mkVII u-boat al nemtilor din WWII avea doar 700 de tone si era un submarin (eh, mai de suprafata) oceanic foarte eficient! Si ni le-am putea permite si prin urmare introduce in serviciu mult mai repede decat unele conventionale…

  6. M-am tot gandit la submarine in ultima vreme, o fi bine sa luam Scorpene, nu o fi bine, sa luam micro submarine sau mai mari…. ca Scorpene e prea oceanic pentru balta noastra… dileme dileme. Insa cred eu una dintre cele mai puternice arme pe care le poate avea un submarin este rabdarea, rabdarea de a sta ascuns nemiscat si in liniste pana sa muste decisiv, iar pentru asta cred ca minisubmarinele nu prea sunt utile. Un submarin nu cred ca este bun sa tot topaie pe la suprafata apei dupa oxigen.

    4
  7. Se prea poate sa aibă clienți – miliardari excentrici , companii de turism cu oferte de nisa , dar in sectorul militar șansele sunt slabe – aplicatii in domeniul militar se pot îndeplini , dar punctual …
    Caracteristicile sunt clar , impresionante , mai ales viteza …

    4
  8. arata ca o fantezie .
    1. Are 2 parbrize uriase care atunci cand vor merge in mars vor fi complet acoperite de apa, blocand vizibilitatea.
    2. Are faruri in stil auto absolut inutile pe apa, fiind prea joase si nu pot fi miscate pt a ilumina ceva.
    3. Este foarte joasa asa ca va fi acoperita de valuri cand vremea nu este perfecta si asta o va incetini si apa va intra in evacuarea gazelor .
    4. Suprafata mare de contact cu apa va lasa un siaj urias , vizibil de la mare distanta din aer.
    5. Volumul intern mare va face scufundarea foarte lenta si va necesita folosirea continua a motoarelor pt a sta scufundata.
    6. Forma neobisnuita o va impiedica sa atinga adancimi mari si utile.
    7.Lipsesc luminile de semnalizare
    8 Torpilele alea par a avea lungimea echivalenta a latimii a 2 oameni, deci maxim 1m, fiind probabil complet inutile.
    9 Un generator diesel marin este mare si greu dar aici priectantul pare ca vrea sa foloseasca unul din generatoarele mici din comert destinat utlizarii casnice .
    10 vizibilitate redusa. Navele reale au punti si puntea de comanda este montata cat mai sus posibil din motive foarte bune.

    8
  9. Nu stiu cat de capabil o sa fie acest submarin dpdv militar, nici macar dpdv civil, insa cu siguranta isi poate gasi ceva clienti pe partea de turism, in cazul in care vor decide sa ii faca ceva ferestre in plus, ma refer la pasageri. Pentru vizibilitate. Designul este bestial si imita natura, ceea ce cu siguranta o sa ii ajute sa evite sa dea gres in mod flagrant. A studiat natura prin evolutia constanta a milioane de ani si pentru ei. Mai au sa adapteze structura diverselor cerinte. Insa repet, pentru turism o sa fie super!

    PS Sa mai ziceti voi ca arabii sunt talambi. Or fi ei, dar nu toti! Si daca nu este proiectat de ei, este suficient faptul ca ii platesc pe altii sa dezvolte pentru ei si tot e ceva mare. Altii, nu dau nume, fac de toate prin proiecte asternute pe bani multi prin PDF-uri si atat!

  10. Pentru critici: e un concept, nu e varianta finala.

  11. Cred ca sunteti turmentati cu totii. pe unde ma uit : uite ca n-are d-aia, e prea nu-stiu cum ….e super tare! Sa ajungi la 250 m in adanc unde sa vezi lucrurile cum sunt si nu prin senzori IR sau altii …. e beton! Cu 4 faruri de mare putere care sa invinga intunericul de acolo si sa poti opera la adancimea aia …mai ganditi-va. Voi va ganditi la turism …..exista o pelicula de apa subtire de zeci de metri in care fauna e bogata. Sunt sigur ca nici la drone armata nu a vazut potentialul de prima oara: aaaa… nu rezista la calibrul 5.5….naspa! Repede mai dati cu nope…

    1
    • Dracia aia are viitor daca reusesc sa o faca , asta incerc sa spun. Nu va mai ganditi la o chestie ca treb sa reziste unei bombe … Iesiti frate din tipar ca manualele militare n-au prevazut asa ceva!

      1
  12. Tare simpatic ,numa bun de un nou episod James Bond .
    To’harsu dncu si ”ba’ nea caisa ” functionar de stat-frecat la mapn ,sa caste bine cepele ca asa ceva ar fi bun candidat pt. operatiuni pe Dunare , Marea Neagra …polonezii deja poate or si luat licenta …pe langa cel lansat de Naval-Group anul trecut

  13. USS Kearsarge(Wasp class) în Gdinya, Polonia…

    https://defence24.pl/sily-zbrojne/uss-kearsarge-w-gdyni-foto
    Cea mai mare navă in port de după WW2…

    2
  14. Herr Von Renn Weg

    „Dacă putea sa si zboare” abia se incadra in caietul de sarcini al MAPN! 🙂

    3

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *