Astfel doreste cele 28 de F/A 18 Super Hornet E/F mai ales pe motiv ca F/A 18 este un avion cunoscut in tara, in acest moment 27 de F/A 18C fiind in uz.. Avantajul fiind evident pe zona de intretinere si infrastructura. Problema este data de Casa Alba care a tot amanat sa dea liber afacerii desi restul institutilor abilitate au fost de acord.
Motivele pentru care administratia Obama a tot tragiversat acceptul ar putea avea legatura cu relatiile foarte tensionate dintre Iran si Arabia Saudita si cum Kuweitul este un foarte apropiat aliat al sauditilor, Obama nu vrea poate sa-i supere (probabil)prea tare pe iranieni…
Acum cei de Boeing, trebuie sa riste, daca vor sa (poata) respecta termenii contractului (deja antamat cu arabii), si ar trebui deja sa se apuce sa pregateasca inceperea fabricatiei, care are nevoie de cel putin un an pana cand toate componentele sunt realizate si ajunse la fabrica principala de asamblare.
Dilema este daca compania americana ar trebui sa se apuce de lucru, pe banii proprii, pana cand contractul va fi semnat, dar Boeing nu are nici o garantie ca pana la urma afacerea va avea unda verde de la Casa Alba.
Problema celor de la Boeing este cu atat mai mare cu cat nu se stie daca US Navy va mai comanda F/A 18 Super Hornet E/F pentru portavioanele sale (se pare ca mai comanda doar cateva bucati, pe bugetul aprobat, si doar pentru inlocuirea avioanelor vechi), Boeing pierzand, in favoarea Lockcheed Martin si al sau F 35C, monopolul asupra avioanelor destinate Marinei, asadar orice comanda pentru noi Super Horneturi este mai mult decat binevenita.
Kuweitul doreste sa comande 28 de aparate Super Hornet E/F pentru a inlocui cele 27 F/A 18C aflate in prezent in uz, iar americanii au motive sa le fie frica, atat timp cat arabii au batut palma cu italienii (dupa negocieri mai insidiuoase dar scurte) in privinta achizitionarii a 28 de aparate Eurofighter Typhoon pentru o suma 8,7 miliarde de dolari.
Astfel kuwitienii vor 22 de aparate cu un singur loc si 6 duble, contractul se asteapta sa fie semnat pe 31 ianuarie, ministrul apararii italian fiind invitat in Kuweit tocmai pentru semnarea contractului. Intre timp semnarea s-a mai amanat din motive nu tocmai clare, dar deocamdata ambele partii sustin ca totul are a face cu unele lucruri care mai trebuie discutate, dar ca totul va fi bine.
Fata de Boeing, arabii se plang ca americanii ii tot plimba cu presul iar ei au nevoie de avioane. In cazul Eurofighter a fost semnat si contractul pentru pregatirea pilotilor, care isi vor incepe antrenamentul imediat – in Marea Britanie – si se asteapta ca dupa 18 lunii acesta sa fie complet.
Conform unor surse apropiate tranzactiei Kuweitul va fi primul client al Eurofighter care va primi aeronavele cu radar AESA din standard, aparatele fiind Tranche III. Primele avioane vor ajunge in Golful Persic incepand cu 2019, iar aparatele ar putea fi insotite si de munitie “inteligenta”, cum ar fi rachetele aer-aer cu raza lunga Meteor si rachete de croaziera Storm Shadow/Scalp EG.
Deocamdata arabii sustin ca ar fi interesati si de F/A 18 Super Hornet dar asteapta ca americanii sa-si dea acordul.
Una peste alta Kuweitul devine cel de-al saselea detinator de Eurofighter Typhoon, dupa cele patru tari partenere in program si Arabia Saudita.
GeorgeGMT
Ce frumos explica Wess Mitchell, preşedintele CEPA , nevoia asta a unui stat de a-si tine armata echipata la zi:
http://glasul.info/2015/01/13/mesaj-din-sua-pentru-romania-dupa-razboiul-din-ucraina-amenintari-si-oportunitati/
Ca unul mai vechi pe acest blog, ar fi indicat sa-ti schimbi un pic nick-ul, pentru a evita eventualele confuzii in expunerea opiniilor.
Multumesc.
O stire tot din zona.
http://www.janes.com/article/57777/iranian-uav-shown-striking-targets-in-syria-and-iraq?utm_campaign=PC6110_E16%20DF%20NL%20Airforces%2002_09_16&utm_medium=email&utm_source=Eloqua
Arabetii astia cumpara armament pentru al treilea razboi mondial.
Ma intreb daca nu ar cumpara ei atatea echipamente,oare cum s-ar descurca marii producatori de armament.
Cam intinsa zona… 🙂
@Razvan M.
Ma refeream la faptul ca cei din Kuweit cumpara avioane pentru a contrabalansa revenirea Iranului ca jucator major in ..zona.In tot acest timp,persii aflati sub embargo reusesc sa construiasca drone cu care arunca bombe in cap la „rebeli”. Unii cumpara ,altii construiesc,cam ca la noi,noi cumparam..
Eu, daca as fi Kuweitian, mi-as face mai multe griji pentru Irak. Orice stat succesoral, indiferent de aranjamentul confesional, se va uita la Basra si imprejurimi si se va gandi ca i-ar prinde bine o coasta mai lunga la Golful Persic.
Coasta, mai ales la pachet cu port, drumuri și alte infrastructuri sunt utile-n gospodărie…
Daca ai fi kuwaitian, cu siguranta te-ai uita la Basra pentru ca partea de sud a Irakului e siita, la fel ca persii aia de care te inarmezi si nu pentru cucerirea zonei.
Pai daca stai sa te gandesti ca Arabia Saudita are un plan (ok inainte de deprecierea pretului petrolului) ca in urmatorii 5 ani sa aiba 500 de avioane de lupta de la 250 cate au acum 😀 …Si ce avioane: 154 F15SA (84 nou construite si 70 conversii din F15S), 59 F15C si 20 F15D si 81 Tornado la care se adauga 72 Typhoon…Iar diferenta pana pe la 500 (si scazand F15C/D si Tornado) sa vina cu ajutorul a inca o comanda in diferite transe pentru up to 216 Typhoon’s plus alte avioane (ma hazardez spunand F35).. Si toate cu capabilitate pentru Paveway II PGB’s si Paveway IV Dual mode. La acestea arme se vor dauga Storm Shadow (chit ca ceva scandal cu americanii o sa ai aiba britanicii) si Brimstone plus AASM Hammer (deja in curs de integrare pe RSAF Tornado). La momentul actual (conform unui pilot NATO) „RSAF Typhoons have better mission data than the Germans” ceea ce spune multe despre cat de folosite sunt zburatoarele.
Acum singurul impediment e pretul petrolului care cam pune presiune pe planurile sauditilor.
Cam bizarà tergiversarea acceptului pentru F/A-18. S-ar putea sà nu fie numai o problemà de politicà externà.
US Navy considerà mentinerea liniei de productie a F/A-18 ca vitalà si comanda Kuweitului n-ar face decât sà aranjeze aceastà situatie.
https://www.flightglobal.com/news/articles/us-navy-boosts-f-35c-and-fa-18-buy-in-new-budget-pl-421628
“It is vital to maintain a viable line at St Louis for the Super Hornet for the near term here in order to get those numbers into the air wings and then to extend them through to the 2030s until we get to a predominance of F-35Cs,” he says. “The extra Super Hornets over the next several years covers the slide in initial operational capability of the F-35C to the right.”
Si nu trebuie pierduta din vedere nici cerea Qatarului pt F 15 si ea tot amanata…
http://www.rumaniamilitary.ro//?s=qatar+f+15
prea multe incercari de…oprire sau reducere a comenzilor militare pt. Boeing,
o fi mana concurentei suparata ca nu comanada F16 ?
interesele statului sunt mai importante decat interesul unei companii.
Senzatia mea este ca Mc Donnel Douglas pierde timp pretios, tot spunand zbârca-zbârca-zbârca la dezvoltarea F-35, in speranta ca esueaza.
In plus, par sa piarda din vedere ca dezvoltarea UCAV-urilor, cu decolare de pe portavioane, face cu ochiul tot mai multor tari pentru ca par sa poata fi operate inclusiv de pe portavioane mai mici, de genul celor de pe care F/A-18 nu poate opera.
In loc sa piarda timpul, ca ar trebui sa scoata de la naftalina proiectul F-18L, realizat de Northrop si cumparat de la acestia, pentru ca ar avea sanse mai bune de comercializare, evident, intr-o varianta adusa la zi si prevazuta cu tot ce e mai bun in materie de senzori, echipamente de zbor si arme.
Fara sistemul de pliere a aripilor, cu un tren de aterizare mai simplu si mai usor pentru ca nu-l trantesti de puntea portavionului, F-18L putea cara 9 tone de munitii, fata de 6.2 to cat duce F/A-18 C/D sau 8 to cat duce acum F/A-18 E/F.
Un avion mai ieftin, mai simplu de operat si destinat tarilor care n-au in cap basini cu portavioane ar putea fi un produs mai mult decat interesant chiar si pentru cei carora nu le cad banii in cap cand merg pe strada.
Mc Donnel Douglas nu mai exista de mult a fuzionat cu Boeing in 1997 rezultand the Boeing Company
https://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas
Ok, atunci Boeing pierde timpul …..
Austriecii nu aveau tot ef?
Ba da, o fi uitat autorul. Au 18 bucati second-hand cumparate de la italieni.
Am uitat de Austria..
Fo DOUĂ mai sboară… Am auzit căcam vor să se scape de ele taifune. Nu c-ar fi afacere bună, pt cumpărător zic!
toate 15 sunt apte
doar ca le-au taiat cheltuielile militare, si ei zic ca ajunge sa coste 70000 de euro ora de zbor, si nu merita ca nu ii agreseaza nici cehii nici ungurii nici nemtzii nici italienii nici elvetzienii nici slovenii
au 15 de noi, fabricate in germania langa munchen
erau 18 pe ordinul initial, si au ramas 15
de zburat zboara toate, si au fost upgradate prin 2013, da au doar 12 piloti „calificati” – la ei trebe sa zboare un numar de ore pe an nu doar la flightsim cu joystickul
si e agonia generala din toata armata austriaca, nu e ceva specific eurofighterului
doar ca e de departe cel mai scump program al lor – cum e si la noi aviatzia da senzatzia dar costa de rupe
Știam că-s stocate… Apte în sensul nefolosite, sunt. Au resursă aproape vigină 😉 dar nu le zboară!
Știu că vor să paseze din ele, să facă o binefacere, c-așa-s ei austriecii, darnici.
Clar că-s scumpe. Mai bine luau F-16MLU sau Grifoni AB cu mască de CD, ca ăilanți fraieri central-ieuropeni…
Serios, dacă ne gândim bine, mai util să ai agregate ieftine mai vechi dar zburate și piloți calificați, decât bibelouri la preț astronomic și în același timp inutile!
Pai le-au oferit gripenuri
Care pentru ce au ei de facut politie aeriana, cer comun cu vecinii din care doi opereaza deja gripen, ar fi foarte ok
Da nu le ia nimeni alea 15 eurofightere minunate – ei nu-s uk sa trebuiasca sa patruleze cu orele dupa cate vreun bombardier rus care se „rataceste” fix de-a lungul coastelor lor, nici nu au de carat 8 tone de chestii acrosate ca francezii prin africa si sa se alimenteze in zbor ca e departe ciadul, au doar 2 rachete cu infrarosu si tun de bord, fix asa cum facem noi politia cu miguletzul
Motorul ala de pe gripen si f18 ultimele (ge414) are 6000 de ore intre „overhaul” – de departe cel mai durabil motor militar de pana acuma, daca si structura, hidraulica, elcetricele ce e pe ele au macar aceeasi durata de viata fara rk – chiar merita
elctrocaznicele de la bord in ritmul in care evolueaza tehnologia, le schimbi oricum de 2-3 ori pe durata de viata a avionului sa fii cat mai la zi
Clar… s-au păcălit, s-au lăsat duși de val.
Pe de altă parte a mingii, nu-i secret pt nimeni că habsburgii fură obligați de părinți – Deutschland uber alles (im der Welt) sau ză Roiăl britiș empi… commenwel… în fine Kingdăm, fix cum s-au angajat, liber-arbitrați și nesiliți, să-l cumpere din era proiectării sale…
De acord cu dizelu de pe F-18!
Totuși, F-16MLU sau Grippen C era fix mai bun, pe motiv de cost. Nici la noi n-ar fi mai grozav, doar iegzistă Rafale și F-15.
austricii nu mai au nevoie de armata in general, nu numai de Eurofightere, mai acu vindeau astea:
http://www.rumaniamilitary.ro/austriecii-isi-vand-armata
Parca elvetienii.
Nu, austriecii.
Elvetienii au F-5, F-18, in trecut au zburat Mirage III si au fost interesati de Rafale. Au testat Rafale, Eurofighter si Gripen, Rafale s-a dovedit a fi cel mai bun, au ales Gripen NG insa in Tara Referendumurilor s-a facut un referendum si populatia a dat aviz negativ achizitiei.
Off topic:
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Extern/International/Militari+abandonati+pe+frontul+de+Est
Din ciclul mult mai prosti ca romanii, ucrainenii si-au abandonat soldatii pe campul de lupta si nici de ai dracului nu recunosc! 🙂
Iranul a anuntat ca vrea SU30.Distractie maxima in Orientul Mijlociu.