Kuznetov ameninta: I”ll be back!

Amiral Kuznetov este nava care a avut parte de cea mai mare expunere mediatica in ultima perioada. Nu au lipsit ironiile la fumul gros sau remorcherul care il insoteste permanent.

Desigur, au facut valva si cele doua avioane pierdute probabil datorita sistemului defectuos de apuntare.

Ce sa mai, un adevarat subiect de presa care a starnit valuri de comentarii.

 

La inceputul lui ianuarie, dupa ce rusii au anuntat ca au efectuat 420 iesiri cu avioanele de pe Kuznetov (nu stiu cum au socotit cele doua accidente), a urmat o vizita a Sefului de Stat major al armatei siriene, cu medalii (stie ca le plac mult ivanilor) si multumiri, bla, bla, bla…

Dupa ce francezii au retras portavionul Charles de Gaulle si americanii pe USS Dwight Eisenhower, rusii au anuntat ca pleaca acasa cu Petru cel Mare si Kuznetov. Intre timp Amiral Grigorovich se intorsese deja in Marea Neagra.

Cum rusii sunt imprevizibili, dupa ce Kuznetov era raportat AIS in SW Cretei, a aparut stirea ca a primit la bord pe Maresalul Khalifa Haftar , fost sef de de stat major al armatei lui Gadaffi, membru al juntei militare  care l-a adus pe Gadaffi la putere, fost sef de de stat major al armatei libiene, comandant in razboiul din Sinai 1973, razboiul cu Ciadul, prizonier, apoi transferat de americani in SUA dupa repudierea sa de catre Gadaffi , reintors in Libia in 2011- are o cariera lunga de militar…

In prezent, Haftar conduce o forta militara, Armata Nationala Libiana (LNA) care se opune Congresului General National , forul politic recunoscut de ONU,  si care controleaza Tripoli.
Haftar, considerat un secularist, sustine ca CGN este controlat de Fratia musulmana si fundamentalisti islamici.
In decembrie 2015 s-a semnat un acord de pace intre parti sub egida ONU,  Haftar este sprijinit de Egipt si UAE, in prezent controland estul Libiei si majoritatea rezervelor petroliere, precum porturile Tobruk si Benghazi.

In ultimele 7 luni a vizitat de doua ori Rusia, unde a cerut sprijin militar si echipamente. Deocamdata Rusia a promis ca va face lobby pentru ridicarea embargoului la arme si a oferit materiale medicale.

Iata aici vizita pe Kuznetov,  aflat in Tobruk, de unde Haftar a avut o video conferinta cu ministrul rus al apararii.

Este normal ca Haftar sa fie impresionat de Kuznetov, intru-cat, se pare ca fortele sale aeriene sunt formate din avioane agricole modificate, aparent pilotate de mercenari platiti de UAE.

Unele surse afirma ca este vorba de oamenii lui Erik Prince, celebrul fondator al Blackwater.

AT-802U  (Air Tractor)

Pentru transport se folosesc IL 18 si IL 76TD apartinand Sky Prim  si Oscar Jet Moldova.

 

In Libia exista conditii de escaladare a razboiului civil: grupari armate rivale, mult petrol, porturi atragatoare, jihadisti, valuri de refugiati africani catre Europa.
In acest context care seamana mult cu cel din Siria, rusii au gasit de cuviinta sa il duca pe Kuznetov in vizita.

Nu e ceva izolat, intrucat de curand, distrugatorul Admiral Tributs din clasa Udaloy, a ancorat in Filipine, unde a fost vizitat de presedintele Duterte, care este intr-un conflict cu SUA, desi americanii detin 5 baze militare locale. Asta complica situatia din Marea Chinei de Sud, unde deja a inceput sa opereze si Liaoning .
In decembrie Putin a semnat un decret de extindere a bazei navale din Tartus.

Peste putin timp vor incepe negocierile de pace intre  rebeli si guvernul sirian.
Tratativele au fost mutate de la Geneva in capitala Kazahstanului, Astana si vor fi mediate de Rusia, Turcia si Iran. Probabil rusii ii vor invita si pe americani, desi iranienii se opun.

In toata aceasta ofensiva globala a rusilor, marina lor este folosita atat ca forta militara cat si ca efect propagandistic, iar batranul Kuznetov este unicat.
Este foarte clar ca rusilor incep sa le placa marile calde din ce in ce mai mult.
Problema este sa nu devina prea fierbinti (marile )!

45 de comentarii:

  1. Buna dimineața!
    420 de ieșiri și 418 de apuntari ?.
    Poate totuși ai pun un filtru de particule la coșurile de fum, sa-l aducă la Euro 6?
    Pina când Libia nu va fi din nou stabilă, slabe șanse sa scape Europa de valurile de negri care traversează Mediterana zilnic în căutarea pământului făgăduinței.

  2. avionul ala nu seamana cu dusty?
    http://youtu.be/yg4bhTECWxc

  3. Ce talent au rusii astia sa zgandare toate viesparele din lume , Siria , Libia . Nu ca ceilalti ar sta cuminti in banca lor …

  4. Sa faci din c..t bici si sa mai si pocneasca este totusi unul din aspectele pt care nu poti decat sa i respecti pe ivani.

  5. Flota Rusa e buna doar pentru facut poze si atacat babuini din lumea a III-a… Intr-un conflict cu SUA ar fi scufundata in mare parte inca din prima zi.

  6. nu radeti mai baieti sau nu ati auzit de revolutia proletara in toata lumea stie cineva o perioada din istoria rusiei in care a fost pace in care nu sia bagat nasul peste tot acum serios vorbind daca noi am avea o armata macar cu dotarea pe care o are singapore nu am fi atat de ingrijorati de atitudinea rusiei dar ce sa facem daca-i credem pe ai nostri sefi ca nu avem nevoie de un stat de drept ca hoti pot deveni sefi de tara si altele

  7. Ceea ce extrem de multi nu inteleg este ca Rusia are o alta doctrina militara.

    America normal ca are nevoie de o flota extrem de puternica, cand ei sunt inconjurati complet de apa.

    Pe vremea razboilui rece, flota lor avea ca tinta flota sovietica, nu sa apararea coastei SUA.

    Rusii vad ca au inteles si o iau incet incet catre nave mai mici si rapide + flota de submarine. Nu are rost sa investeasca sute de miliarde in flota, cand tot vor avea o flota mai slaba decat SUA. Daca aveau si ei aceasi doctrina, poate era alta treaba.

    Kuznetov a fost o miscare de marketing si propaganda, din care putem spune ca au iesit destul de sifonati (cu alea 2 pasari cazute). Puteau la fel de bine sa mai disloce 24 de Su-34 catre baza din Siria si erau mult mai castigati decat cu cele 12 pasari de pe portavion. Idem si la elicoptere (de care vad ca nu zice nimeni nimic).

    Mai exista varianta sa-l fi scos de la naftalina ca un test, pentru a identifica problemele si deficientele in vederea unei modernizari (pe care tot o taraganeaza de vreo 10 ani incoace). Ma indoiesc ca asta este motivul, dar este o posibilitate.

    • aveau banuieli ca teroristii primeau informatie de la localnici la fiecare decolare de pe aeroport, cind de pe Kuznetov nu prea ai cum sa stii cind iese alea la misiuni de bombardament…plus au capatat ceva experienta operativa desi cu un pret…

      • nu chiar vechi daca mai baga pe el 20 MiG 29 K, care sint multirol, si citeva ” Katrane” ( unul a trecut teste pe nava in mediterana )

  8. Vor sa inchida tranzitarea noilor zacaminte de gaze gasite de israel catre europa si sa se asigure ca fluxul de ciori islamiste din africa continua fara incetare .

  9. e o mare diferenta intre rusi si americani cand vine vorba de bagat nasul americani au avut ceva mai multa mila fata de tarile pe care leau ocupat eliberat dupa al doilea razboi nu sau batut asa de mult joc sunt sigur ca au si pacate dar totus au avut un minim de respect

  10. eu nu va inteleg cand puneti semn de egalitate intre rui si americani la interventii straine. chiar nu puteti sa faceti diferenta? totusi aici aveam impresia c scriu oameni informati/
    Chiar si in cazul Irakul existau nenumarate motive pertinente. Chiar daca nu au gasit arme atomice, Irakul folosise arme de distrugere in masa, iar fara evrei ar fi construit Bomba in anii 80. O tara care a invadata Iranul, a invadat Kuweitul, si-a gazat proprii cetateni si a sustinut aproape toate organizatiile teroriste din lume

  11. ontopic, oare va mai fi reparat Kuznetovul? Dupa cum arata si din povestile ofiterilor straini care au avut acces pe el, ar avea nevoie de o renovare majora. Apoi, cu asa putine avioane pe el, si fiind singurul „portavion” rusesc este foarte vulnerabil. Stim si ce constrangeri bugetare au rusii, oare vor avea fonduri sa-i faca un upgrade? Doar motorul cred ca va costa enorm, asta daca nu cumva piesele ar trebui sa vina din Ucraina 😀

    • Eu cred ca il vor repara, depinde acum si in ce fel, banii de unul nou clar n-au.

      • Intrebarea este daca il vor moderniza doar ca sa mai pluteasca pentru propaganda sau daca e rentabil sa bage ceva mai multi bani in el.

        Adica nu prea se pupa cu doctrina si nevoile rusilor intr-o situatie de razboi, ci e mai mult o chestie de mandrie sa mentina un portavion activ.

      • il baga la reparatii si modernizare garantat….
        in primul rind fac schimbari la sistemul de propulsie care cred ca va „manca” cea mai mare parte din bugetul alocat lui, fiindca au fost probleme inca de la proiectare

        • Kuznetov sufera de o boala sovietica veche: intretinerea. La ivani, ca si la noi de altfel, se trage de un „asset”, se mai ciocaneste la el, dar in general se evita intretinerea asa cum scrie la manual…

          • Alternativ il pot trimite în China la modernizare. Se fac de râs dar măcar au portavion funcțional. Ai văzut ce sculă sprințară au făcut chinezii din ruginitura aia pe care au luat-o de la ucraineni?

      • nu au evident, dar nici reparatia nu e o idee stralucita, intrucat au amanat-o probabil costa mult mai scump :)))
        Totul ca sa plimbe 12 avioane vechi :)))

    • Gogu' de la cazane

      Oare o sa-l repare la chinezi? Parca au inceput sa se priceapa…. si ar trebui sa fie si mai ieftin…

      • Exact asta am zis si eu mai demult… 🙂
        Portavionul chinezesc este de aceeasi clasa, chinezii l-au refacut aproape de la zero si, nu l-am vazut insotit de remorchere ajutatoare decat la manevrele din port.

  12. Se poate face o comparatie cu Liaoning? Ce diferente sunt intre cele doua nave surori, care sunt modificarile si modernizarile introduse de chinezi? Oare, rusii nu vad ca „mandria” lor fumega din toate tablele. Kusnetov-ul era pregatit pentru modernizare …

    • Liaoning are motoare noi, este operational.

      Pe deasupra, opereaza in ape calde deci nu cred ca vor avea probleme cu bude si tevi inghetate.

      In rest, chinezii nu au experienta in a utiliza asa ceva.

      • Eu am auzit ca ucrainenii n-au dat jos motoarele de pe Varyag si ca nava le foloseste pe cele vechi, originale.

        • ucrainenii nu le-au dat sigur, dar nu cumva le-au dat jos chinezii? a stat o groaza in reparatii, aveau timp sa le schimbe berechet. chinezii fac motoare de vase oceanice, teoretic ar putea sa puna un motor diesel. pana la urma Liaoning nu va merge prea departe, sunt prea multe baze americane in Pacific si ar fi prea vulnerabil

          • Era un video cu portavionul Liaoning,se filma in sala motoarelor.Mecanicii deschideau si inchideau o gramada de valve,de unde concluzia ca folosesc turbinele cu aburi si nu un motor diesel.

          • Din cate am citit, contractul specifica faptul ca nava trebuia vaduvita de motoarele originale si abia apoi predata chinezilor. Am mai citit insa o stire conform careia ucrainenii au inchis ochii, au lasat motoarele la locul lor, ba mai mult si-au trimis ulterior tehnicienii in China pentru a ajuta la punerea in functiune a motoarelor. Care o fi adevarul…greu de spus.

          • Liaoning este o nava-scoala. Ma rog un portavon -scoala.
            Scoala prentru –
            – proiectanti
            – contructori
            – echipaj (inclus piloti)

            Este de prsupus ca va mai urma cel putin un portavion „intermediar” ptr ca i final sa poa debeni capabili sa priecte si sa construiasca un portavion , care se presuouen ca va fi esoe Liaoning si se va apropia de cele americane in ce priveste capacitatea de trabspirt aeronave. De abia asta va fi produs in mai multe exemplare

  13. Citisem pe undeva ca portavionul rusesc este insotit de remorchere. Asta inseamna, ca anumite manevre se fac cu un pic de „ajutor”. Din punctul meu de vedere, Liaoming este o platforma de testare in care chinezii invata sa utilizeze acest tip de nava. Nu uitati, ca baietii cu ochi oblici construiesc insule artificiale si baze cat mai departe de tarm. O alta doctrina si abordare …

  14. Rusii aplica tactica din Siria si in Libia, si cam pe oriunde este loc.
    Ca sa castige un loc la masa mai tarziu.
    Pe cine sustin americanii in Libia (dintre toate factiunile)?
    https://theaviationist.com/2017/01/20/all-we-know-about-the-u-s-b-2-bombers-30-hour-round-trip-mission-to-pound-daesh-in-libya/

  15. ce sisteme?! piloți ăia în marea lor majoritate au exersat manevrele pe uscat în spații dimensionate ca puntea portavionului ăla, practic nu aveau experiență să exerseze proceduri și sisteme că erau bune sau rele

  16. Chinezii au profitat la maxim de expertiza ucrainienilor in domeniul militar. Portavion, avioane, tancuri, motoare etc. La randul lor, polonezii au deschis calea colaborarii cu industria de profil din Ucraina. Noi ce mai asteptam?

  17. Sa se intoarca. Cu cat au rusii mai putine aviaone, cu atat mai bine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *