ASLAV
Guvernul Majestatii Sale din Australia a pus pe masa peste 9 miliarde de dolari pentru inlocuirea flotei actuale de transportoare blindate! Suma poate parea enorma dar australienii, la fel precum americanii, canadienii si alti oameni seriosi, isi calculeaza bugetul nu numai din punctul de vedere al achizitiei propriu-zise, ci tinand seama de intregul ciclu de viata al vehiculelor, acest buget acoperind exploatarea acestora pentru urmatorii 30-40 de ani, atat cat estimeaza “cangurii” ca vor mentine noile transportoare in exploatare.
Asadar 9,28 miliarde de dolari pentru catava sute de vehicule (nu se cunoaste exact cantitatea) in trei variante constructive distincte: vehicul blindat de recunoastere, transportor blindat 8×8/vehicule de suport tehnic si inlocuirea flotei de Bushmaster, care este un vehicul destinat patrularilor, securitatii si misiunilor de recunoastere.
Australienii au in vedere ca intr-un singur mega-contract sa-si inlocuisca trei flote de vehicule. Ministrul australian al apararii, David Johnston a spus ca este obligatoriu ca o parte cat mai importanta din sistemele si subansamblele folosite in cadrul programului sa fie military-off-the-shelf (MOTS), iar ofertantii trebuie sa vina cu vehicule care sunt deja in dotarea armatelor NATO.
M 113AS4
Acum sa explicam un pic: military-off-the-shelf (MOTS) inseamna ca fabricantul trebuie sa foloseasca cat mai multe piese comune cu vehicule civile: motorul, transmisia etc, etc, totul avand la baza doua cerinte elementare: reduceri de costuri si cat mai multe componente comune intre vehicule.
Revenind la program, tot ministrul apararii a fost foarte ferm, anuntand ca acesti bani trebuie sa se regaseasca intr-o suma cat mai mare in economia nationala, implicarea industriei locale trebuind sa fie cat mai mare cu putinta.
Principali candidati sunt:
- BAE Systems Australia in parteneriat cu Patria, pentru programul transportorul 8×8 si vehicule auxiliare, avand in vedere inlocuirea actualei flote de ASLAV si M 113AS4, cu BAE ca prim-contractor
- Boeing Defence Australia si Iveco-Oto Melara cu Centauro
- General Dynamics Land Systems Australia – producatorul ASLAV – nu a anuntat inca nimic, dar in mod sigur compania este interesata in program
- Rheinmetall, care a pus pe masa atat Puma cat si Boxer, a refuzat deocamdata sa faca declaratii publice.
Patria 8×8
Cum australienii ar putea sa ia o decizie pana la mijlocul anului viitor, este de asteptat ca in urmatoarele luni sa apara in presa mult mai multe amanunte legate de competitori si de ofertele lor. Asa la “ochimetru” Patria si BAE par favorite, datorita calitatii transportorului finlandez, care a reusit pana acum sa se vanda in sapte tari, avand astfel un foarte mare avantaj fata de competitorii sai.
GeorgeGMT
Un articol in presa rusa despre SAUR 1 si 2. Apropo, foarte pozitiv, ce de regula nu se prea intimpla la rusi. Din pacate e doar in rusa http://topwar.ru/60719-bronetransportery-semeystva-saur-rumyniya.html
EDITAT!
Te-am avertizat sa nu mai scrii tampenii…
George, cred că o face la mișto.
A facut-o…
Sa inteleg ca nu vom mai vedea propuneri pentru submarine cu senile ?
Nope 🙂 . Carnavalul s-a terminat.
@Eroule… nu e corect,daca tu poti pune Crotale pe orice, poate si dacul sa puna senile la submarinul cu 200 de torpile 🙂 🙂
M-ai inteles gresit. Mie chiar imi placea submarinul lui cu senile. Iti dai seama cum ar fi fost sa se infiltreze la Sevastopol, sa iasa pe mal si sa mitralieze Moskva cu 12,7mm 🙂
poate ca omul este pasionat de Warhammer 40K si o fi citit trilogia Blood Angels.
Pe acolo parca era un submarin pe post de vehicul de asalt care poate iesi pe mal.
La cat SF gothic/forever war au scris aia aproape ca este imposibil sa nu se fi lipit ceva de cel care citeste.
Warhammer40k, frumoasa saga.
Interesant de citit, merci Radu (chiar daca cu google translate, ca nu stiu rusa) Si comentariile par mai serioase decat cele de aici …. decat unele de aici.
Te pomenesti ca i acorda rusii mai multa atentie decat cei de la MAN-ul nostru. Tot nu resuesc sa inteleg de ce nu exista mai mult interes din partea statului …
Ce e asa greu de inteles? Moreniul nu are bani de comisioane.
o intrebare.
Australia nu are un transportator blindat autohton??
Au ASLAV, dezvoltat din LAV-ul canadian, dezvoltat, la randul sau, din Piranha
De curiozitate:
Cam cum ar suna o comparatie intre SAUR 2 si acest ASLAV care ei vor sa-l scoata? Si LAV-ul 25 original inteleg ca are o multime de variante (ex. AT si AD)…
Rog in special sustinatorii de SAUR 2 🙂
Toate națiile de ASLAV:
http://anzacsteel.hobbyvista.com/Armoured%20Vehicles/aslavph_1.htm
http://anzacsteel.hobbyvista.com/Armoured%20Vehicles/aslavph_2.htm
Are sens comparația Saur 2 – ASLAV-PC . Părerea mea de român patriot 🙂 – Saur2 mai bun, cel puțin la capitolul robustețe (sunt pe net o grămadă de poze cu mașini din familia LAV cu suspensii rupte prin gropi și noroaie) și capacitate de trecere în teren greu platforma BTR-legacy a Saurului, cu centrul de greutate mai jos mi se pare mai ok.
Mă rog, zisei și eu, nu dădui cu parul…
🙂
parerea rusilor despre Saur 2 http://topwar.ru/60719-bronetransportery-semeystva-saur-rumyniya.html
si in concluzie ce zic rusii respectivi de SAUR-ili noastre? de bine sau de rau? ca rusa io unu nu prea gavaresc decat f.putin ca nu a vrut tata sa ma invete…(stabunica mea, respectiv bunica lui, era lipoveanca).
nimic ,,doar povestesc despre saur 1 si saur 2 , u articol neutru si foarte punctual.