De aceasta data nu-i vorba – asa cum v-ati fi asteptat – de ai nostri ci de Syriza a grecilor si pacaliciul lor de prim-ministru Alexis Tsipras.
Tomberonezul populist si comunist a anuntat vineri un referendum pe 5 iulie, pentru ca cetatenii greci sa hotarasca asupra acordului dintre Grecia si creditorii sai, acord cerut de catre UE.
Acum poate va ganditi ca Tsipras actioneza de un mod democratic si corect intrebandu-si alegatorii ce sa faca, ca doar ei vor duce greul nu premierul. “Uite domne ce politician cinstit!” ar putea spune unii…
Numai ca din punctul meu de vedere atitudinea lui Alexis Tsipras este una lasa si scarboasa. Mai exact tomberonezul de extrema-stanga vrea sa arunce pe popor corvoada si povara unor restructurari majore, care vor avea legatura si cu noi reduceri de pensii, pentru ca el a fost un mincinos si un populist ca orice pacalici de stanga. Adica nu vrea sa-si asume acceptarea acordului.
Cand partidul sau a castigat alegerile in Grecia nu spus o vorba despre astfel de referendumuri ci doar a tipat cat l-a tinut gura cum ca el va da una, doua, chiar trei peste botul europenilor, FMI si in general a tuturor care vor avea tupeul sa-si ceara banii inapoi si sa nu le mai dea altii.
Yanis Varoufakis – ministrul de finante grec, un om cu o fata de retardat total…
Lumea proasta l-a crezut! L-a facut premier dar acum, confruntat cu pozitia foarte dura a creditorilor internationali – dupa ce s-a tot dat barbat de barbat – a dat inapoi si in loc sa-si recunoasca infrangerea, sa vina barbateste in fata compatriotilor sai si sa le spuna ce vor patimi sub conducerea lui, a ales sa faca un referendum si astfel orice s-ar intampla sa dea vina pe popor.
Intr-adevar Grecia nu are alternativa, trebuie sa stranga cureaua inimaginabil de mult, dar Tsipras a mintit si minte in continuare. Stia ca promisiunile din campania electorala sunt imposibil de pus in practica (n-o sa-ti plateasca UE pensiile si salariile in timp ce tu furi linsitit din bugetul de stat) dar a marsat pe proverbiala prostie a maselor care cred pe oricine care le spune ca totul va fi bine.
Realitatea este ca un popor este o masa amorfa formata din prosti, dar Alexis Tsipras a fost din cale afara de populist si pentru acest lucru am simtit nevoie sa-l comentez.
Referendum…Lasitatea politicienilor este proverbiala, nici o alta specie de animal nu este mai lasa, mai insidiuoasa, mai periculoasa pentru om decat politicianul.
Intre timp negocierile intre UE si Atena s-au cam terminat si europenii nu vor vira nici un cent catre Grecia, astfel ca de luni incolo Tsipras va trebui sa aplice masuri extrem de dure pentru a putea plati in continuare ratele la imprumuturi pentru ca incetarea de plati va fi sanctionata cu excluderea din zona euro si revenirea la drahma, un lucru care va reface in doar cateva zeci de ore echilibrul bugetar al tarii printr-o devalorizare fara precedent a drahmei grecseti si tuturor veniturilor si a economiilor grecilor. Si totul pentru ca au ales un politruc de stanga in locul unui guvern serios, asta daca Grecia ar putea sa scoata de undeva un astfel de guvern.
Subsumand Tsipras n-a spus nimic – cand a fost ales – nici de reducerea pensiilor nici de iesirea din zona euro, iar prostul de popor a crezut – pentru a vrut sa creada – ca Syriza va reusi sa obtina si bani de la UE, sa mentina si nivelul actual al veniturilor si sa ramana evident si in zona euro, iar tot prostul de popor va plati pentru ca Alexis Tsipras este doar un las si un mincinos…
Si cand ma uit prin presa, unii il mai considera inca pe Tsipras un om onest, un luptator impotriva caracatitei iluminatilor, bancherilor, cand el este de fapt doar un biet politruc cu gura mara si fara coloana vertebrala, fara solutii, fara nimic, iar cand a vazut ca UEul i-a facut semn sa cante la alta masa, s-a gandit cum sa-si salveze patetica cariera politica: printr-un referendum, care indiferent de rezultat, indiferent de catastrofa care va urma, totul va fi vointa poporului prost, iar el, Alexis Tsipras, va fi curat la suflet precum un prunc…
Intre timp marti expira actualul acord dintre Grecia si creditorii sai si este foarte posibil ca guvernul de la Atena sa intre in incapacitate de plata pana la sfarsitul lunii iulie. Interesant ar fi sa ne spuna Alexis Tsipras si clica sa de idioti care a fost planul pe care il aveau atunci cand au castigat alegerile. Cel mai probail nu aveau nici un plan ci doar au mintit cu mult tupeu.
GeorgeGMT
Poate bat eu campii dar grecii si-o merita! Au avut numai partide socialiste la putere, cam aceleasi familii s-au perindat la conducere, industria lor face cat o ceapa degerata…. o tara cu toate atuurile locuita de , scuze, tampiti! Au fixuri ( mai multe decat noi) – Turcia, cultura elena care a influentat lumea……
OK! A fost odata, dar cum mergi mai departe? Un popor de neghiobi care-si merita conducatorii.
Poporul nu cred ca si-o merita, politicienii i-au pacalit ani la rand prin masuri populiste. Ca si la noi, dar poporul o s-o traga nu politucii…
poporul este de vina ca au crezut toate minciunile politicienilor poporul este de vina ca a fost atat de prost sa creada toate minciunile
in elvetia a fost un referndum prin care sa intrebat poporul daca sa se introduca salarul minim obligatoriu foarte mare
poporul a spus nu pt ca este un popor destept si stia ca daca se introduce un salar minim mare se vor pierde locuri de munca pt ca unele firme se vor muta in alte tari cu salari mai mici dar daca era acel referendum in grecia prosti isi votau salari minime mai mari asa ca poporul este de vina , la fel ca la noi poporul este de vina pt politicieni care sii aleg
ASA POLITICIENI -ASA POPOR ii simplu
KOREKT MON CHER. fiecare bobor pe mintea si votul lui piere… !!!
DAR STII DE CE FACE REFERENDUM?
PENTRU CA VREA SA RAMANA OM DE CUVANT.
CUVANTUL DAT POPULATIEI DIN GRECIA.
CAND S-A DUS LA BRUXELLES,PRIMUL MINISTRU TSIPRAS S-A DUS CU UN PLAN PE CARE L-A PREZENTAT U.E. SI F.M.I.
IN PLANUL ACESTA ERAU MASURI CONCRETE DE COLECTARE A BANILOR PRINTRE MASURI ERA:
– SUPRAIMPOZITAREA AVERILOR (pentru cei fff bogati) SI A ANUMITOR AFACERI
F.M.I – nu a acceptat supraimpozitarea marilor averi si a cerul TAIEREA PENSIILOR si SALARIILOR BUGETARILOR (U.E. si FMI – au cerut compromiterea guvernului care promisese altceva oamenilor)
Păi când salariile și pensiile erau mai mari decât posibilitățile economiei grecești, ce doreai să facă?
Tot respectul pentru TSIPRAS !
din cauza oameniluor ca tine care sant majoritari in grecia a ajuns grecia unde ii acum dute in grecia peste o luna si vezi cum vor trai oameni din grecia peste o luna si apoi sa vad daca mai spui tot respectu pt tsiparisz
Respect pt ce? Tu daca imprumuti un sac de bani, ii spargi pe jucarii (avioane) si iti mai ramane mancare pt o saptamana, faci ospat si ridici din umeri cand creditorii iti atrag atentia? O fi casa ta, faci ce vrei in ea, dar pe banii tai, nu a altor tari care au luat de mult masurile care ti se impun.
au tocat 300 de miliarde și nu vor sa-i mai dea înapoi.În 90 după ceașcă nimeni nu mai vroia să de un dolar României eram vai de noi, iar astia se lefaiau, generații întregi de greci au trăit în petreceri din tavernă în tavernă.Sa pună mâna la muncă vadă și ei cu e să muncești!
Exact !!!
Cum avem si noi asistatii nostri social, care toata ziua sunt in bar si traiesc din taxele mele. Situatia se poate extrapola la o tara intreaga, care tot ia bani imprumut si cand trebuie sa-i dea inapoi, mai cere un imprumut mai mare pentru a-l putea plati pe primul ! Iar cand trebuie sa dea si ceva din buzunarul propriu nu doar din rostogoliri de imprumuturi, incepe cu lauda de sine, santaj, amenintari si povesti cu conspiratii.
Nu cred ca si-o merita oamenii de rand, insa clasa politica este, de regula, reflexia in oglinda a societatii! Incet incet vor ajunge grecii sa castige cat romanii, daca ies din zona Euro si daca fac prostia sa iasa si din UE. Drahma inseamna doar inflatie, putere de cumparare scazuta si necqazuri sociale si mai mari. Scapa statul de probleme, dar le arunca in poala populatiei. Preturile vor exploda! Priviti partea plina a paharului….cateva sute de mii de romani se vor intoarce in tara, sa nu le mai devina copii golani si nevestele curve! Vor trece cu totii pe la usa domnul Rus sa le dea de munca la constructia noilor autostrazi. Cand asta…? La anul…si la multi ani! :))))
totuși nu s-au uitat la fețele lor când i-au ales?Se vede de la o poșta ca sunt niște nenorociti,!
cand boc si base au taiat salariile bugetarilor (aia care iau spaga pt orice fie ca sant medici profesori politisti sau din primari) i-ati injurat si ati dat vina pe ei pt cum am trait in ani urmatori acum vom putea vedea ce s-ar fi intamplat cu romania daca boc si base nu taiau salariile si mareau tva
acum vedem pe viu cum ar fi ajuns romania daca nu se sinucideau politic boc si base
politicieni greci nu vor sa taie pensiile si nici sa mareasca TVA
sa urmarim ce se va intampla in grecia si cine a luat masura corecta boc si base sau tsiparisz
subscriu
Draga domnule, nu iei in calcul ca Boc si Basescu puteau sa fi luat cu adevarat anumite masuri de stimulare a economiei care ar fi ajutat tara sa treaca mai bine prin criza.
Deci nu este vorba de a alege intre Basescu si Tsiparisz fiindca ar mai fi fost si alte solutii decente si mai inteligente de a trece o criza economica.
Aici este vina desigur si a lui Tariceanu care a fos cat se poate de iresponsabil in guvernare, dar nu inseamna ca PDL are circumstante atenuante.
Au fost niste corupti ordinari si niste incompetenti de doi lei care merita ani grei de puscarie.
La fel ca si domnii care guverneaza azi.
perfect de acord cu tine boc si base putea face mai mult
si da si tariceanu poarta o vine mare
dar deocamdata noi nu avem politicieni care nu fac nici macar minimul pt tara ci doar pt buzunarul lor dar vreau sa spun ca daca erau alti mai lasi in locu lui boc si base care nu aveau curaj sa taie salariile sa nu piarda voturi eram si noi unde ii grecia azi
Am inteles ideea, doar ca eu nu consider asta un gest de curaj.
Si nu pot sa consider asta curaj, cat timp ei furau pe rupte si strangeau cureaua la oameni de le ieseau ochii din cap….
Erau curajosi daca luptau cu sistemul mafiot pe care din pacate l-au sustinut.
Erau curajosi daca incercau sa dezvolte economia tarii cu toate problemele ei…
Si mai erau curajosi daca incercau sa respecte interesele cetatenilor si sa le apere.
Asta in principiu se traduce ca un politician curajos cred eu.
Erau si alte masuri de luat in cazul romanesc, insa capacitatea redusa a guvernului Boc nu a permis asa ceva. Au preferat taierile si cresterea TVA. mai rele, insa realiste vis a vis de ce au facut grecii. Se mai si puteau opri din furat alde Videanu, Berceanu, Blaga, Udrea, Cocos, Anastase&CO si mai rezolvau macar TVA-ul. Dar cum nu s-a putut….aia a fost! Mai bine ca noi decat ca grecii. Daca nu ai rivanol sa pui pe rana sau nu te duce mintea sa o faci, arunci si cu spirt, chiar daca te ustura in draci, dar macar scapi de rana. Grecia nu a facut nimic si s-a pus musca. Acum au aparut viermii(Syriza) si mananca viitorul les(Grecia)…..de viu!
Bre referendumul actual este absolut normal si probabil va fi urmat de un altul in care grecii vor decide daca sa mai ramana in UE.
Decidentii greci aveau mandat sa nu aplice masuri de austeritate si s-au tinut de cuvant. Referendumul actual va clarifica dorinta poporului grec si in caz negativ va fi urmat de un nou referendum pentru iesirea din UE.
UE nu are nici ea solutii pentru Grecia oricum ar da-o. singurul plan e sa amane momentul defaultului prin austeritate ori asta duce la dezintegrare nationala.
Plus de asta sa nu uitam ca decizia de a lua 20 mld credit si a taia pensiile si salariile luata pe sestache in Romania nu a fost niciodata sustinuta cu o dezbatere cifre statistici etc. nu a existat nici un refrendum nimic.
„Realitatea este ca un popor este o masa amorfa formata din prosti,”
Pana schimbam schimbam sistemul dansam dupa cum ne canta muzica.
Ia Caritasu’ neamule! 🙂
Mai tineti minte ce s-a intamplat cu valoarea bonurilor de trezorerie grecesti carora guvernul elen le-a scazut valoarea cu…75%, iar debitorii au trebuit sa se declare invinsi?
Varoufakis – marele tau „expert” al p…,cica: BCE sa plateasca FMIului datoria greceasca pe 30 iunie! 🙂
Hahaha!!!
Grecii, niste drogati care nu vor sa se interneze nici acum la „rehab”.
De ce?
Pentru ca asta presupune efort si le strica siesta.
Pai Varoufakis are dreptate. Fostul guvern al lui Samaras au platit „din greseala” in contul BCE mai mult cu 1,9 miliarde Euro. Normalar fi ca acea suma sa fie virata direct de BCE in contul ratei de pe 30 iunie, dxatorate FMI.
Dar mintile luminate ale Europei au gasit un alt tertip de a strangula Grecia.
Samaras, fostul premier al Greciei, platit greu de cei care sar acum la gatul lui Tsipras (exista dovezi, extrase de cont….vor aparea la momentul oportun) , platit ca sa vanda tot ce se pute vinde de prin Grecia. Modelul ecunoscut….s–a aplicat si in Romania. Si se va mai aplica oriunde o tara are resurse si bogatii.
DXeci, stiind ca va pierde alegerile, Samaras a facut acea plata ca sa goleasca visteria Greciei si sa se ajunga in situatia de fata.
Sunt multe de spus…despre dobanda imensa cu care a luat credite Samaras fata de alte tari cu datorii mai mari decat Grecia, Troika, etc etc…
Inainte de a comenta …informati-va!
Tsipras nu are alta sansa. De platit nu poate plati, sa se imprumute la infinit nu e o solutie!
Si sa nu uitam…toate tarile din Europa au pus umarul la reconstructia Germaniei. S-au amanat platile despagubirilor de razboi datorate plus alte masuri care sa ajute la depasirea acelei perioade. De aceea, Germania nutrebuie sa puna cutitul la gat niciunei tari.Mai ales unei tari careia ii datoreaza bani. Pentru ca acesta e adevarul Germania nu a platit despagubirile de razboi datorate Greciei asa cum nu a platit banii datorati Romaniei.
„Historically, Germany has been described as the biggest “debt transgressor” of the 20th Century, with restructurings in 1924, 1929, 1932 and 1953. Total debt forgiveness for Germany between 1947 and 1953 amounted to somewhere in the region of 280% of GDP, according to economic historian Albrecht Ritschl of the London School of Economics. Today, Greece has an external debt-to-GDP ratio of roughly 175% (by comparison, Germany’s external debts currently stand at about 145% of GDP).” Pentru detalii, vezi http://www.debatingeurope.eu/2015/03/18/parallels-greece-today-german-debt-relief-1953/#.VY-6cZtnWAc
Mamy, nu i-a obligat nimeni pe greci sa intre nici in UE nici in zona Euro. Si-au coafat tot timpul rezultatele economice, au spaguit oficialii europeni care au venit sa-i controleze, n-au reformat economia, s-au angajat toti la stat in loc sa munceasca in economia privata. Au crezut ca-s cei mai smecheri de pe pamant iar ceilalti sunt prosti.
Lucrurile astea se platesc candva. Pentru ei scadenta a venit acum.
Am o mare retinere in a le plange de mila.
Da’ pe noi nea obligat in m. UE sau ne obliga cineva in eurozone ?
Doar politicienii hotarasc pentru noi fara sa ne intrebe ceva pentru ca ei sunt DEMNITARI iar noi PL-imea. Dar asta este democra-hotia reprezentativa: unii cu spaga si acces in Plutocratie, ailalti cu austeritatea si plata datoriei.
@ Eroul Bula
Dati-mi voie sa nu fiu de acord. Spuneti ca:
– „Si-au coafat tot timpul rezultatele economice, au spaguit oficialii”. Posibil sa aveti dreptate. Facem apel la literatura: „Moromete, pe ce te bazezi?’. Putin probabil sa se poata dovedi asa ceva. Iar daca s-ar dovedi … Brrr … deja nu am suficienta imaginatie sa-mi inchipui.
– „s-au angajat toti la stat in loc sa munceasca in economia privata” . Pai sincer, cine-i prostul care sa munceasca daca poate cistiga un ban frumos frecind menta „la stat”??? Aratati-mi-l mie si va dau cuvintul ca-l scuip in ochi si-i mai dau si un sut in fund. Recunosc, sunt un cretin, m-au invatat ai mei ca cica numai din munca cinstita se poate trai (sunt parintii mei, mi-e rusine sa le spun cretini) si acum muncesc la mama dracului. Deh, daca nu-s grec …
Nu le pling de mila grecilor dar nici nu ma ofilesc de grija creditorilor lor. Sint vinovati in egala masura si unii si ceilalti. Ba chiar eu as zice ca mai mare vina o au creditorii. Ce, nu-i stiau pe greci? Ori cumva Grecia a fost descoperita acum 25 – 30 de ani? Iar cind a fost descoperita era populata de niste tipi care dadeau in brinci muncind, condusi de lideri incoruptibili care renuntau la salariu numai sa-i fie bine patriei?
Hai sa facem un pariu: Grecia o sa fie pasuita din nou. O sa-i fie iertate pacatele. E in firea omului. Atat de enervanta, idioata si nedreapta parabola a fiului ratacitor … Fraierul care munceste sa munceasca in continuare – ca-i invatat cu munca – smecherul care sta cu burta la soare, baga in el tzatziki si ouzo si seara sparge farfurii sa o faca in continuare. C’asa-i in tenis!
Sa stii ca la faza cu falsificarea statisticilor, Eroul are dreptate.
Acu’ vreo 8 ani Grecia a declarat un deficit de numai 2,5 la suta, unul extrem de mic si deosebit de dubios pentru o tara care era si pe atunci una inglodata in datorii, cu cheltuieli mari si haotice si colectare proasta. Cand cei de la Bruxelles au cerut o recalculare, grecoteii au raspuns ca intr-adevar au gresit la calcule si nu e 2,5 si pe undeva pe la 2,7 sau cam asa ceva. De aici incolo voi folosi cifre relativ inexacte fiindca nu mi le amintesc pe toate si n-am timp sa le caut acum, insa cifra finala va fi cat se poate de exacta. Atunci a inceput mascarada cu deficitul Greciei, care in urmatorii ani s-a tot recalculat, primele dati de catre Grecia insusi, apoi de catre autoritatile de la Bruxelles.
Tin sa precizez ca in anul in care noi am taiat pensii si salarii cu 25%, am majorat TVA-ul cu 5%, am introdus impozite pe veniturile militarilor/politistilor/etc si impozit pe pensii, daca nu am fi facut toate astea am fi avut la sf. de an un deficit de 9,1%. Asa ca am luat masurile alea, am avut 6,6%.
Ei bine, s-a descoperit dupa vreo 2-3 ani de calcule si inspectii ca adevaratul deficit al Greciei din acelasi an a fost de nu mai putin de 14,5% si nu 2,5% cum au declarat ei initial !!!
Adica, daca noi ne-am cacat pe noi si am taiat in carne vie pentru 9,1 ca sa il aducem la 6,6, ei s-au lejerit si au mintit pentru 14,5 !!!! declarand doar 2,5. Asta intr-o tara care avea nu doar al 13-lea salariul si a 13-a pensie (!??) si chiar al 14-lea salariu si a 14-a pensie !!!
Nu cunosc nici o alta tara din lume cu a 14-a pensie !!!
Asa ca in concluzie, DA, au mintit in mod ordinar de a inghetat apele, a inghetat si iadul de fapt! Una e sa zici 2,5 si sa fie de fapt 2,7 si total alta e sa zici ca e 2,5 si de fapt sa fie 14,5 iar apoi sa mai faci si pe victima !
Si asta e doar povestea cu deficitul, dintr-un singur an ! Evident ca s-au descoperit nereguli majore si la ce raportasera ei in alti ani.
Evident ca nu doar acolo au mintit, BCE a aflat dupa ce a intrat Grecia pe euro ca au mintit ordinar la toate statisticile de buget, incasari, deficit, chiar si la inflatie, dar au zis asta e, sunt pe euro acum, nu se merita sa-i scoatem afara pt ca ar costa prea mult, sa isi rezolve probleme. Si le-au rezolvat, vreo 6 ani mai tarziu au mintit cum am descris eu mai sus.
Daca era o tara abuzata si violata de „comunitatea internationala”, jefuita, poluata, furata si rupta, gen Romania, Irak, Malaezia, Ucraina etc, hai ca mai puteam sa le plang de mila, dar cand ne uitam cat au mintit grecii astia si nu de azi de ieri, la ce nivel au mintit si cum traiau in timp ce minteau (a 14-a pensie, salariu minim de 1000 de euro sau cat naiba era), apoi sincer…
Cum se poate sa ne fie mila de o tara atat de mincinoasa si sfidatoare, care de cel putin 15 ani minte in mod constant si nu cu deviatii de 10 la suta fata de realitate ci cu deviatii de mii la suta 🙂
Tot ce li s-a propus a fost de bun simt, BCE/UE/Germania/creditorii le-au spus ba, eliminati pensiile si salariile nr 13 si 14 pe an, ei au zis ca e inacceptabil, le-au pus ba, reduceti macar cu 20% salariul minim, e absolut exagerat fata de ce produceti, ei au zis ca nu, ca le afecteaza nivelul de trai, le-au propus cresterea TVA si nu cu 5 la suta ca-n Ro ci cu mai putin, astia au facut demonstratii de-au spart Atena, etc etc… pai ce naiba sa le mai faci ??
A venit ziua scadentei. Si a venit TARZIU, de nu stiu cati ani ii tot amana, le tot propun, etc, astia nu vor, nu vor sa elimine aia, nu vor sa reduca asta… pai ce facem tata, traim toata viata la terasa pe banii altuia ?? Si toate astea in timp ce in Ro dupa cum am spus, s-a taiat in carne vie pentru un deficit mult, mult mai mic, intr-o tara care nu a mintit cu nimic. Pai unde e dreptate? De romani ii e mila cuiva? Ii e mila pe dracu, si atunci cum sa ne fie mila de greci? Pe langa faptul ca au mintit ordinar timp de 15 ani, problemele lor sunt infinit mai grave dar ei continua sa se lafaie si sa faca pe durii cand li se spune ca asa nu se mai poate.
Europa a fost mult prea blanda cu grecii, i-a iertat pt minciunile spuse cand au trecut pe euro, i-au iertat de minciunile cu deficitul, de vreo 5 ani ii tot amana cu plati, cu planuri de salvare etc, tot ce le cere e sa mai taie dracului din cheltuieli, dar ei se supara si refuza. Ba chiar mai fac si figuri cu idiotul ala de Tsipras care tipa in parlament ca grecii rezista la razboaie si ce alte tampenii mai tipa el pe-acolo. Da-o naibii de treaba.
Bun venit troll grec, pana acum doar din categoria aceasta mai lipseau, trolli rusi, istralelieni, arabi au tot dat pe aici chiar si trolli americani….nimic nou sub soare.
Este ca si cum ai acuza barmanul ca ti-a tot dat de baut la carciuma si din cauza lui tu esti tot mai beat…cam asta este Grecia de azi.
Când se aude un sunet distonant cu opinia maselor muncitoare, este vorba de un „troll”.
Bàietii de la Goldman Sachs au màsluit conturile Greciei pentru primirea ei în zona euro. Aceeasi „sfàtuiau” apoi cum sà se îngroape în datorii si îi regàsim „consilieri” cum sà o scoatà la capàt. Mario Draghi a fost vice-presedinte pentru Europa la Goldman Sachs, înaite de a fi sef la Banca Centralà Europeanà.
Actualmente, dobânda titlurile obligatiilor de stat grecesti este de 25%.
Or fi grecii indolenti, puturosi, smecheri, samd, dar cred cà sunt altii mult mai smecheri.
În ceea ce mà priveste, consider cà umanitatea are o datorie nelimitatà si imprescriptibilà fatà de greci si urmasii lor, practic au fost precursori în toate domeniile. Asa cà, dacà trebuie sà dau indirect ceva din buzunarul meu, nu mà deranjeazà.
Corect ce zici matale doar ca media aservita stim noi cui e cu tunurile pe Grecia. 😉
Nu ma pot abtine: nici pe mine nu ma deranjeaza sa dau din buzunarul tau.
Ca sa spunem mai precis, cei de la Goldman Sachs nu au masluit conturile Greciei impotriva vointei grecilor. Au facut-o pentru ca grecii le-au cerut-o si s-au umplut de bani pentru asta.
Ca foarte multe puslamale care au particpat la elaborarea rapoartelor falsificate se afla in posturi importante este foarte adevarat dar asta nu scuza decizia grecilor de a-si manari rapoartele financiare.
Grecia a fost o parte importanta a istoriei europene dar asta nu inseamna sa-i tinem de acum inainte pe banii nostri. Nu vreau sa rascolesc alte subiecte (cat din cultura si personalitatile „grecesti” erau tracice sau cine in ce a fost precursor) dar ideea ca ei vor freca duda pe banii altora din motiv de strabunici merituosi mi se pare gresita.
Este troll fiindca repeta ca un difuzor ce spun cei de la conducere sau cercurile lor de interese fara sa gandeasca prea mult…
Daca grecii au un plan veridic si corect de salvare sa vina sa il faca public pe toate canalele media. S-ar elimina toate dubiile ca nu sunt bine intentionati.
Cum la noi poate ANAF-ul sa controleze daca se da bon fiscal se poate face si la ei.
Si au ii respect epntru cultura lumii antice dar sa ma inclin in fata lor….nu merci frumos! Nu uit nici fanariotii care intamplator sau nu tot greci au fost si nu uit nici ca pe vremea dinainte lui Cuza averile manastiresti se scurgeau in Grecia…..
Sa traiesti din istorie este un fel de…utopie ca sa nu spun mai mult, intre timp popoarele s-au schimbat, unii au devenit mai harnici, altii mai organizati, altii au degenerat si ca spiritualitate si in plan socio-economic.
Sa pretinzi ca tu ai dreptul sa traiesti bine la 2500 de ani dupa niste descoperiri stiintifice, culturale si economice este pur si simplu dovada de mare nesimtire.
Grecii pot sa inceapa sa isi colecteze taxele, si sa ajunga cu TVA-ul la nivelul Romaniei, dupa cum vezi am absorbit socul si inca traim.
Si apropos avem pensionari cu 120 de euro pe luna dupa zeci de ani de contributii la stat, asa ca nu vad de ce ei nu ar putea la fel.
Din banii mei nu vreau sa platesc niciun urmas al grecilor antici punct!
Goldman Sachs i-a ajutat pe greci sa masluiasca un rahat. In 2001 GS au inslesnit un „debt swap” (schimb de datorii) unde datorie suverna in forma de bonuri de trezorerie cu dobanda variabila au fost „stinse” printr-un imprumut privat sindicat la dobanda fixa inlesnit de GS. Valoarea imprumutului a fost de 2,8 miliarde euro, iar comisionul perceput de GS a fost de 600 milioane euro. In 2001 valoarea datoriei suverane a Greciei era de aproximativ 150 miliarde euro, deci teoretic GS au inlesnit un imprumut „off the books” echivalent cu 3% din valoarea totala a dotoriei suverane a Greciei. Faptul ca mai tarziu GS a „pariat scurt” (short bet) pe datoria suverana a Greciei este treaba lor. Erau banii lor si evident au pariat corect improtriva datoriei suverane a Greciei (si nu numai) un fapt care i-a umplut de bani. Poti sa discuti moralitatea celor de la GS, dar pana la urma nu au facut nimic ilegal si fiind o firma publica bine inteles ca se uita dupa interesle actionarilor. Grecilor nu le-a pus nimeni pistolul la templa cand au ales sa se joace pe piata derivatelor cu datoria suverana ca si cum ti-ai juca banii imprumutati la ruleta. Si nu au fost singurii; Germania, Franta, Olanda si Italia de asemenea se fac vinovate de folosirea de acest fel de inginerii financiare de a scadea raportul dintre datoria suverana si PIB. Singura diferenta dintre restul campului de „competitori” si Grecia este ca aia au apelat la banci de investitii europene sa-i sfatuiasca cum sa purceada. http://www.bloomberg.com/news/articles/2012-03-06/goldman-secret-greece-loan-shows-two-sinners-as-client-unravels
@ MirceaS
Va citez:
” dacà trebuie sà dau indirect ceva din buzunarul meu, nu mà deranjeazà.”
Sa stiti ca nici pe mine nu ma deranjeaza. Mai ales atunci cand nu ma pot opune … La ce sa-mi fac singe rau?!
„umanitatea are o datorie nelimitatà si imprescriptibilà fatà de greci si urmasii lor”
Aveti dreptate. Eu chiar ma gindesc sa-i gasesc pe urmasii aluia care a inventat roata. Si aluia care a descoperit focul. Si mersul pe jos. Si apa calda.
Doamne, oi avea bani sa le platesc datoriile nelimitate si imprescriptibile tuturor? Deja simt ca ma apuca depresia.
Mentalitate de invingator!!! Ahh, dar stai…parca locuiai in Franta…asa se explica…
Gresit! Lucrez in Golf. S-a inteles gresit dintr-o postare unde spuneam ca vad pe aici Duster cu emblema Renault. Si Logan cu aceesi emblema. La Logan inteleg. Dar Duster – din cite stiu – se fabrica doar la noi, in orasul al carui nume se scrie Mioveni si se citeste Colibasi (sau invers). 😀 Cel putin asa era pe vremea plumbuitului.
In postare eram doar ironic.
😛 Scuze atunci, nu am sesizat ironia…
Germenii rai vor sa ii distrga pe grecii harnici, de asta au aruncat cu bani in ei, sa le sparga capul cu un sac de monezi.
@Watcher. Te contrazic. Syriza a spus ca poate gestiona situatia fara alte masuri de austeritate. Au spus ca au solutii, iar acum, bagati in colt de propriile lor minciuni, au aruncat in fata oamenilor decizia. Oricare ar fi ea va fi rea pt greci.
Practic guvernul s-a spalat pe maini de raspundere.
In general politicienii promit marea cu sarea si apoi se dovedesc a fi un mare fas 🙂 .
Nu e ceva neobisnuit sau ciudat.
Nu inteleg aici cum oamenii de rand i-au crezut, ei nu realizeaza situatia in care sunt si au impresia ca pot sa traiasca in stilul asta si mai departe.
Ce popor isi voteaza taierea de salarii si pensii ? ))))) Ce-a patit Basescu dupa ce ca mare viteaz cirmaci de vapor in furtuna a anuntat in gura mare masurile de austeritate ? Si cam ce-a patit dupa aceea ?
Bre situatia actuala nu e reponsabilitatea Syriza. Faptul ca au facut promisiuni fara acoperire in politica e ceva destul de comun.
Mai jos e o completare pentru toata lumea pentru ca exista detalii pe care multi nu cred ca le stiu.
In 2009 decidentii de Bruxelles au tras semnalul de alarma ca Grecia cu economie de 2% din GDP european, are o datorie nesustenabila de 112% care risca sa periciliteze stabilitatea sistemului financiar european.
Astfel s-au nascut celebrele heirup-uri financiare numite bailout. Dealul a fost ca Troika va oferi ajutor financiar de aprox 300 mld in schimbul privatizarilor, reducerii cheltuielilor sociale de sanatate, eliminarii salariului minim, reducerea numarului de functionari publici etc . In urma acestei fructuoase colaborari intre guvernul Samaras si Troika Grecia a ajuns la urmatoarele rezultate:
– datoria publica 197%
– dobanda anuala a Greciei este de 22.5 mld euro
– economia greaca s-a contractat cu 25%
– rata somajului a urcat de la 10% la 30% printre adulti si 60% printre tineri
– exista estimari ca in toti anii astia aproape 10.000 de greci s-au sinucis
http://www.nationaldebtclocks.org/debtclock/greece
Cum a fost posibil un astfel de rezultat?!
Initial bancile franceze si germane luat credite de la ECB cu dobanzi de 1% si le-au dat grecilor cu 6-7%. Primul bailout a avut ca scop nu atat salvarea Greciei cat mai ales salvarea creditorilor privati nemti si francezi care aveau expuneri pe Grecia. Practic riscurile au fost mutate catre contribuabilul european iar profiturile au fost marcate de catre banci cu risc 0 pe motiv de „too big to fail” ca asa e in tenis 🙂 La o valoare de 120 de mld de euro diferenta de dobanda de 5% da un profit de 6mld pe care baietii de prima liga ii marcheaza iar contribuabilul grec tre sa il plateasca.
Urmatorii bani a cordati au folositi in cea mai mare parte pentru a plati imprumuturile deja acordate de Troika + dobanda. Prea putin a fost a intrat in economia greaca pentru a ajuta cu ceva. Practic acolo e un cerc vicios in care datoria doar se mareste si se rostogoleste.
La o dobanda de 22.5 mld se pune totusi intrebarea de ce Troika nu vb de o reducere a dobanzilor la un 1% care ar scadea dobanda la un 3 mld si ar face totusi sustenabila plata datoriei.
Masurile de austeritate nu nu vor avea in continuare nici un efect doar vor chinui si mai mult populatia Greciei fara nici un rost.
sfat pt cei care merg in concediu sau cu alte treburi in Grecia. luati cash mult la voi…
sfat si mai bun: nu te duce in grecia. valul de saracie va aduce multa criminalitate si conditii nasoale pentru vacanta.
Nu prea cred ca isi trag ei singuri un sut in fund….ce sa aiba cu turistii cand aia le aduc grecilor toti banii? Ei trebuie sa faca o reformare a sistemului lor fiscal si o reformare a sectorului bugetar fie ca vor sau nu situatia economica o sa ii oblige.
Serios?????? 😀 E mai safe in Tunisia si Egypt?
E mai safe si mai frumos in Romania 😉
+1 😉
Deja Thassos il am bookuit din Jan pt Aug…Sa nu uit sa iau cash totusi ca aia nu le au cu bancomate carduri sau chitante.
Cam toate popoarele sunt la fel …
Insa e ceva cu Tsipras si nu numai el. Se numeste „radicalism extrem” si este sa zic asa o deficienta mintala transmisibila mai ales in mediile universitare din zona „umanioarelor” agravata si de contaminata cu ce se numeste „atitudine pozitiva” sau „wishfull thinking” (asta este o prostie … ca nu este vorba depre „thinking” ci de suprimarea capacitaii de a gandi!)..
In gnl idiotii radicali (fie de dreapta sau de stanga) considera ca orice se rezolva cu vointa (d’aia s-o fi inventat .. Viagra?!) cat mai multa vointa!!!! si nu isi pun intrebarea „bun si cum rezolv asta?!” Cand in fine se ajunge la momentu cand „asta” trebuie rezolvata (chiuveta desfundata, datoria platita, lucrarea efectuata in parametrii contractati) deruta! Radicalismul nu foloseste la nimic, intr-o sticla de un litru intra un litru si 200 daca o umpli la prea plin (in aia monopol intrau 1,3) da nicidecum 3, teaca infundata este impermeabila la „morala” si „dre[pturile omului” si animalu’ ala de creditor vrea niste bani!!!! si mai grav tot de la animalu’ ala urmeaza sa iti cumperi painea …
Acum Tsipras and compania s-au purtat ca niste smintiti, au incurajat „strada” si observa ca nu au ce face .. Nu pot nici sa cedeze , nici sa plece .. fiindca partiozanii lor f radicalizati i-ar suspenda de prima craca..
Asa ca o da referendumu de parca asat aer reziolva problema : Grecia nu are bani! Grecia are nevoie de energie … Deci o Grecie care zice „hai siktir de aici moflujilor” este o Grecie care in cateva luni se intoarce la amnar, foc de paie si culcat la lasarea serei (ca uleiu e prea valoros sa il arzi in opait!)
Dar au ajuns aici si cu ajutorul destulor de „drepata” care haleau da nu plateau impozite ..
Chestia e ca mUE e ca o mafie care nu te lasa sa iesi nici macar cu picioarele inainte: daca o singura tara iese, se duce dracu toata sandramaua, daramite cand e vorba de Grecia – „patria democratiei”!
Asa ca ma tem de un blat pe ultima suta de metri, ceva in stil FIFA sau fotbalul italian: au astia respect fata de lege, onoare si fair play cum are „Cavalerul” Berlusconi fata de femei! Si acum sunt suparat cum Fiorentina fost trimisa pe buna dreptate in „divizia a 4-a” (sau ce dracu ai ei acolo, Serie C2) datorita porcariilor comise si dupa aia au folosit toate tertipurile posibile sa o readuca in Serie A…un fel de CSU Craiova 🙂
Ghita Bizonu’
28 iunie 2015 at 10:13
„…Acum Tsipras and compania s-au purtat ca niste smintiti…”
Bizoane, grecii se poarta de zeci de ani ca niste smintiti! Razboi civil, anarhisti , socialisti, extremisti, populisti , puturosi…etc. , niste urmasi de toata rusinea ai vechilor greci! Ce industrie are Grecia? Nici macar cat a Bulgariei care are niste brand-uri in zacusca, aluaturi si nu stiu ce ardei copti!
Stie cineva ceva in afara de Tzatzichi ( asa se scrie?), Uzu si masline Kalamata?
detest Ouzo – ma rog, detest spirtoasele in general – dar porcheria asta lichida a lor chiar n-o inteleg…”must be an acquired taste” 🙂
E buna bre, dar n-ai stiut cum s-o pregatesti 🙂
Si io sunt de aceeasi parere cu Razvan! Neam de neamul meu n-a pus gura pe ceva mai scarbos decat Ouzo ala al lor…
Tot o palinca de prune e mama la toate spirtoasele 🙂 .
Dar in Corfu un grecotei de treaba, care vorbea romana binisor, mi-a oferit o tuica facut de el din portocale foarte decenta. Omul folosea metoda noastra de obtinere.
Si mi-a dat-o pe gratis…
Grecii indoiau vinul nostru cu apa, asa ca ce ne mai plangem?
Maica-mea, Dumnezeu s-o ierte, avea un obicei, pentru ca nu era bautoare: rar, la masa, bea doar un pahar de vin, dar mereu il amesteca cu suc si mereu ma sfatuia sa fac la fel. 🙂
Uite de asta consider berea cu lamaie o hipstereala de hipstereala:
De acord! Vinul il poti indoi cu apa. Dar Ouzo al lor e singura bautura cu „antifurt” inclus. Ati incercat sa puneti apa in el? Se albeste imediat.
Smecherie greceasca, inventata de hoti ca sa nu-i fure alti hoti. 😀
Nu uitati iaurtul domnilor,
Tigari papastratos si coniac metaxa
In rest nu trebuie sa imi explic ca unicul motiov ptr care grecii au fost bagati in UE (bagati cu forta de amerloci!!!) a fots ca sa fie tinuti sub perfuzii ca sa nu faca revolutie „comunista”
Da cred ca sminteala lor are si alte baze …
METAXA NU ESTE CONIAC!
Este doar o chestie amestecata din apa, alcool etilic (sper) si aroma artificiala.
Daca nu scrie pe el VS, VSOP, XO sau chiar vechiul VSO (nu se mai foloseste) atunci nu e este cu nimic mai natural decat un Coke care mai nou se face cu o pilula (astia la care lucrez le-au facut masina si s-au mai si laudat) si drept urmare nu are voie sa se numeasca coniac sau vinars.
Best Cola is in Mexico!
ghita nu uita de bicicletele ideal
Si cu ce-i mai prejos , UZO , Tzatziki si maslinele Kalamata si musacaua fata de zacusca, aluaturile si ardeii copti sau catravetii murati ai bulgarilor ?
freeman
28 iunie 2015 at 11:50
Nu ma intelege gresit dar, ce tehnologie produc? Este o tara agrara si atat. Nu se poate ca tu, tara capitalista – leaganul civilizatiei europene, sa exporti materie prima in Italia, pentru ca nu ai industrie alimentara. Nu ti-ai capatat independenta ca statele din Africa, in anii ’60! Uita-te la Turcia ce dezvoltare fantastica are fata de greci! Grecoteii sunt doar niste pungasi lenesi! Altceva in afara de comert nu stiu a face. Si , pe pariu ca au bani la ciorap cu nemiluita. Stiai ca principalele case de pariuri ale europei sunt grecesti?
De faptul ca sunt foarte buni producatoare de vapoare nu ai auzit!
si au una din cele mai mari flote din lume?
sigur mai sunt?
au cea mai mare flota din lume -au peste 15% din transportul maritim mondial!
au ca numar de vase a 4 flota din lume-si romania in 89 a fost a 5 flota din lume-
au cea mai mare flota de petroliere din lume-deci nu e chiar asa cum spun unii!
Flota aia in mare parte este construita in Coreea,
Poate va referiti la flota lui Onasis. Care a inceput cumparind niste chestii scoase la casare de americani la sfirsitul WWII.
Mde, mare flota …
Mie chestia asta cu criza greceasca tare-mi aduce aminte de „Zorba”. Nu mi-l pot scoate din gind pe bietul inginer dupa ce s-a darimat sandramaua facuta de Zorba si ai lui. El isi smulgea parul din cap si lui Zorba-i ardea de dans (si de pileala).
E si asta un fel de a vedea lucrurile.
„Grecoteii sunt doar niste pungasi lenesi!”
http://media.hotnews.ro/media_server1/image-2015-07-1-20268941-0-ore-lucrate.jpg
Cu tzatziki , masline si iaurt nu prea poti sa razbesti astazi in economia mondiala . Fabrica Grecia automobile , avioane , elicoptere ceva chestii hi-tech , au petrol , gaze naturale ? Stiu ca erau buni odata la construit vapoare si aveau companii maritime dar cred ca le-au cam luat-o altii inainte.Doar cu turism si masline la export te cam duci pe copca.
Cred ca la ei e vorba de transporturi navale, armatori, etc. E o traditie a lor.
Plus banci, asigurari si ceva fonduri de investitii.
Brinza feta
…Katsuranis… Irene Papas… Vangelis Athanasiou ..Papastratos…Assos..etc.. 🙂
Sunt la moderare..
Uitati-va bine la astia ca sa intelegeti cum „treceam” prin criza cu Ponta.
Repet obsesiv si enervant ce am mai spus: lasati-l pe Ponta sa-si termine 4 ani si mai dati-i inca 4 la guvernare drept „pedeapsa”! Doar asa, ca sa ne invatam minte!
Adevarul e ca io i-as da 4 ani + 4 ani ……da’ nu la guvernare.
Iti amintesti reclama: „Ti-am pregatit un pat la noi in celula” 🙂 )))
Da i lu Ponta cati vrei !! Zi ne cati ii dai clicii portocalii sa zicem doar pt binomul Chioru – Blonda ?!!!
mda,cum o dai tot acolo se ajunge.chioru?!….hai noroc la romania mare
Ce ti-este dor de un givern PDList ? Boc, Sulfura Barbu, Boagiu ce MERU vaz ca isi ia daca nu tara macar functia inapoi .. Pt-tzi daie seama ce eficac este la SIE unu care a abandonat in cazul Giojdu, tezarurul, a pus laturi de le portretul lui Paukurus A samd. Sigur ca nu se va ajunge la Romania Mare …
Ghita Bizonu’
28 iunie 2015 at 10:57
Asta cu cazul Giojdu …e ceea ce stim din ziare. Acum , n-a – diferenta de opinii, din punctul meu de vedere a fost bun Boc, Boagiu si MRU. Nu vreau sa intru in polemica cu ce au facut si ce nu. E doar parerea mea.
MRU mai ales, a fost un genial. nici nu s-a instalat bine prim-ministru ca a si pus pe teava vanzarea rezervelor de cupru ale Romaniei pe fabuloasa suma de 250 de milione de euro cand ele valoreaza miliarde bune.
din fericire nu a mai apucat jegosul…
Boc, un om foarte bun dealtfel (si aici nu glumesc) nu a avut de ales decat sa faca tot ce i s-a ordonat. Cand a refuzat sa execute (vanzarea cuprului), au inceput „revoltele” organizate cu multa grija de SRI, chipurile impotriva lui Basescu, dar in urma carora a plecat Boc si a venit in locul lui MRU, un om cu mult mai mult sange rece cand vine vorba de vandut tot pe nimic.
@Caporal. Io le-as da 10+10 ca merita!
Razvan Mihaeanu
28 iunie 2015 at 10:21
Adevarat! Dar oamenii se vor invata minte? Vor venii la alegeri iar cu galeti, tigai si mititei si….vor castiga alegerile cu 60% dintr-o participare de 20% spunand ca au fost alesi de popor!
Pai..”e legale”.. ok? In Art.2 al Constitutiei sunt doua modalitati de suveranitate populara:
-alegeri libere, periodice si corecte si „exceptia…exceptionala”…
-referendumul.
Deci daca la alegeri n-ai nevoie de factorul prezenta pentru validare…asta e (a fost in 1991, cand era faza cu 50%+ prezenta din numarul celor cu drept de vot ..sau era vorba de listele permanente, ma rog..dar acum nu mai avem problema asta deci..”e legale”.
Pe de alta parte insa referendumul e cu totul altceva..Nu uita ca Irlanda a avut pe 22Mai unul pentru amendamentul constitutional cu…casatoria intre maimute de acelasi sex…Au fost prezenti 60,52% si au votat pentru DA 62,07%…adica 37,56% din toata populatia cu drept de vot dar…conditiile de validare fiind indeplinite…si-au facut-o cu manuta lor.
oho..asa ar trebui ca sa mai inteleaga si unii cum e cu socialismul pe hartie
Doamne ce poti posta dupa cate mizerii au facut si base&co. Socant …
adm
28 iunie 2015 at 17:38
Spune, te rog, cea mai buna guvernare care a avut-o Romania, adica aia care ti-a placut.
Pana acum au fost doar „guvernari” mafiote, in slujba propriilor buzunare si a intereselor straine.
Referendumul nu este neapàrat un paravan. Dacà întrebàrile sunt bine enuntate si subiectul clar pentru majoritatea populatiei, este unul din putinele aspecte democratice ale societàtilor care se pretind democratice fiindcà au o „democratie reprezentativà”.
Islandezii au refuzat, prin referendum, sà plàteascà aventurile financiare ale bàncilor implantate în Islanda, si bine au fàcut dupà pàrerea mea.
Iar o tzarà „democraticà”, Regatul Unit, a plasat Islanda pe lista tàrilor teroriste ca sà poatà sà înhate posesiunile filialelor bàncilor islandeze din Regatul Unit.
Problema e ca Grecia nu e Islanda, nici ca mentalitate a populatiei nici ca valoare a clasei politice.
Daca mergeau in alegeri spunand: „Vom incerca sa rezolvam problemele fara sa trebuiasca sa luam masuri de austeritate si, daca nu ajungem la o intelegere cu ei, va vom chema la referendum pentru a decide daca ramanem in zona Euro sau daca ramanem in UE, sau ce directie sa luam” totul ar fi fost ok.
Cand candidezi pe un program de Robin Hood si castigi declarand ca le dai UE creditorilor, apoi arunci pisica in bratele electoratului, ai o mare problema de credibilitate. Dar la greci nu ma mai mira nimic.
Daca tot ies din Euro poate ies si din Schengen, sa intram noi si bulgarii, pentru ca din cauza lor ne tin pe noi afara. La ei frontierele sunt schweitzer si atunci UE pastreaza control la frontierele BG-GR, RO-BG, HU-RO.
Bre nu compara situatia Islandei cu cea din Grecia. Syriza a ajuns la guvernare spunand ca are alte solutii decat cele de austeritate, iar acum vrea sa arunce decizia pe spatele prostilor care i-au votat.
Grecia a luat efectiv banii pe care astazi nu-i mai poate returna (tot poporul grec a luat banii respectivi), in Islanda guvernul si populatia a refuzat sa bage banii tarii in ajutorarea bancilor si bine au facut. Bancile au pierdut banii la „cazino” si guvernul le-a facut cu mana: Pa!
Cele doua situatii nu sunt nici pe departe similare.
Trebuie tinut cont si de faptul ca Islanda, in ciuda deciziei, tot n-a scapat de belelele financiare. Dar…se trateaza 🙂 Grecia nici macar nu vrea sa admita ca are o problema in primul rand asa ca de vindecare…nici vorba!
Daca ma gandesc mai bine, in Constitutia lor e ca si la noi: cetatenii n-au voie sa faca referendum in materie de fiscalitate…asa ca…vom vedea
De la inceput, Tsipras si cu Varoufakis au mers pe ideea santajului: ne stergeti datoria, sau iesim din UE si „dupa noi potopul”.
Uite ca nu le-a mers.
Ce nu pot sa-nteleg este cum de au ajuns grecii in aceasta situatie ? Mecanismele de verificare financiara din cadrul UE nu au functionat la ei ?
Ca au un aparat de stat super-umflat, pensionari la varsta de 50 de ani, pensii cu mult peste posibilitatile bugetare, toate astea tinute pe imprumutari, ei bine astea nu s-au stiut ?
Cum a fost posibil pentru o tara aflata in EUROZONE ?
De evaziunea fiscala profunda din Grecia nu s-a stiut ?
Ceva nu se leaga in toata povestea asta …
Din pacate, grecii vor simti pe pielea lor care e realitatea economica a tarii lor. Un moment prielnic pentru fortele radicale, ce pot arunca tara in haos …
Grecia a fost primita in UE printr-o decizie politica desi nu indeplinea criteriile. In zona euro au bagat-o pt ca aveau nevoie de cat mai multe state, dar acum odata ce euro s-a maturizat si stabilizat isi permit s-o dea afara. Grecii nu s-au prins la timp ca s-a schimbat directia vantului si zona euro poate trece peste excluderea Greciei.
Ca un rapitor prost care negociaza de pe pozitii de forta desi politia a reusit deja sa elibereze captivul 🙂 .
Ce ar fi fost dacă eram noi în locul Greției în ’44 (celebrul șervețel) și se merge pe mâna noastră în locul lor?
Daca nu se oprea Mihai Viteazul la Adrianopole pentru ca n-a primit ajutorul scontat…mai stii?
Daca si cu parca…
Corect. Dar așa ca exercițiu de imaginație. 😀
pentru ca coruptia este si in UE.Se stia de evaziunea profunda de acolo dar s-au inchis ochii ca emisarii UE care trebuiau sa verifice au vazut zeitele si zeii de pe OLIMP!
A fost posibil fiindcà deja la intrarea în zona euro, contabilitatea publicà era o fàcàtorie, cu ajutorul ne-dezinteresat al companiei Goldman Sachs si gratie raporturilor favorabile ale comisiei europene, bàncii europene si a eurodeputatului luxemburgez Goebbels 🙂 (veridic, asa îl cheamà) .
Normal cà dupà aceea s-a construit un castel de càrti de joc.
@Gabriel asa se intampla cand la conducerea lumii sunt niste smintiti. toata sandramaua e putreda si situatia din Grecia e o consecintza nu numai a politicienilor greci. Soarta Situatiei economico-financiare din lume depinde din pacate prea mult de burse unde se face specula, se pariaza samd. Cum sa iasa un lucru bun din asta? Un fir de ata are doua capete… Cine i-a obligat acum 15 sau 20 de ani pe occidentali sa le dea imprumut cu nemiluita ? Care a fost scopul? Ca eu daca am un vecin trantor si betiv, care tot vine la m ine sa-i dau bani imprumut ii arat poarta, ” Nu am prietene asta e” pentru ca stiu ca nu mai pup banii inapoi… ca si asa nu ma dau banii afar’ din casa – ca o divagatzie, chiar am dinastia, a trimis-o ala pe nevasta-sa dupa bani, si aia incepe sa-si dea haina jos si isi tot impinge tzatzele la inaintare ritmic in timp ce vbea cu mine da’-de ‘da-de ma dau pe brazda – noroc ca nu a vazut-o nevasta-mea ca iesea macel generalizat =))))) – ce oameni frate….
eu cred ca pisica moarta nu ar trebui sa fie detinuta in totalitate de actualul guvern grec, ca si aia care au contrctat creditele sunt la fel de vinovati daca nu si mai vinovati…sa nu uitam si de datoria noastra externa… cand naiba o-m plati-o? si de ce sa o platesc eu, ca nu eu am contractat-o? si ne mai indignam ca vin aia sa ne rada padurile…si muntii… sa vezi distractie dupa ce se linistesc apele in est.
E corecta pozitia ta, dar pe de alta parte Grecia are doua variante:
1. sa se restructureze incet pentru as putea sustine singura cheltuielile interne
2. sa plateasca UE salariile si pensiile din Grecia si mai stiu eu ce
Deocamdata si europenii au fost de acord ca vina este impartita si au sters o parte importanta din datoria externa a tarii. In 2012 datorie externa era la neivelul de 230% din PIB, astazi este doar la 170% din PIB, restul fiind sters.
Asadar europenii si-au recunoscut partea lor de vina si au actionat in consecinta.
Actualul guvern a cerut o noua stergere de datorii si nu au obtinut-o.
si pozitia ta e f. corecta, insa noi vedem cred doar varful icebergului, adica tocmai ceea ce este menit „prostimii” sa vada; ce-o fi in spate… stiu altii… in sensul ca daca este sa vedem ce manevre facea marea finanta in WWII cand nemtii , englezii si americanii stateau fericiti la taclale in Elvetia , prin extrapolare premisei ca traim intr-o lume nebuna, nebuna, si a mai si trecut ceva timp de atunci, posibil ca grecii sa fi tras concluzia ca ies mai bine daca fac ceea ce fac acuma decat sa se „restructureze” cu vor altii ( care altii probabil ca tocmai de-aia le-au dat bani, fara numar, fara numar, pentru ca si ei la randul lor si-au facut niste calcule), plus ca ei, decidentii greci au avut timp destul sa puna deoparte destul cascaval astfel incat ii doare la un metru de cot de faptul ca o sa sufere „prostimea”, insule sa se ascunda au destule si aia mici si multi oricum nu o sa vasleasca cu mic si mare in coveti pana la ei…
Imi spunea un dj grec de existenta, pana anul trecut, a unui spor de salariu ptr speakeri din radio, de tip „desene animate”. Mai precis, munca de dj in radio era trecuta la munci periculoase, ptr eventualii microbi de pe microfoanele din studio!!!. Ptr asta aveau un procent de 10% marire salariu, platita de la bugetul statului, chiar daca lucrau in privat. Asta e numai un exemplu de modul cum se papa banii de la buget.
Grecii aveau inainte de criza si al 13-lea salariu si al 14-lea, pt bugetari sau a 13-ea pensie. Adica dezmat total pe bani care nu-i aveau.
Plus un aparat administrativ supradimensionat. Plus ca posturile in administratia publica sa cam lasau mostenire in familie. Plus armata supradimensionata.
O tipa care frecventa Grecia cam o data la luna sau doua, povestea de unul care nu mai trecuse pe la servici de vreo 2 ani si sefii nu-l puteau da afara?! Salariul, insa, mergea…
haha incredibil !!!!!!!!!!
Noroc cu cardurile si cu online bankingul. E frumos sa mergi la bancomat in Belize o data pe luna 🙂
scenariul a fost de mult pus la punct!
orice guvern care ar fi venit la conducerea Greciei ar fi ajuns la acest punct!
Ei platesc acum ce trebuiau sa plateasca in decursul anilor -adica taxe si impozitele platite la timp!-este de notorietate un oras cum e Larisa sa aibe cateva mii de suv-uri si respectivii propietari sa nu aibe venituri!
indiferent ce guvernare ar fi fost stanga sau dreapta tot aici ar fi ajuns!
Capitalismul inseamna profit si nu dreptate!
Germania nu va ramane nerazbunata!Se va merge pe scenariul iugoslav!
se va genera un conflict pe granite maritime intre Turcia si Grecia.Rusii vor sarii sa-si apere fratii in credinta si uite HOPA WW3-si se rezolva toata criza mondiala!!!!!
Gabriel
28 iunie 2015 at 10:37
Banuiesc ca la ei „raul” are radacini adanci…Au santajat toata lumea cu pozitia lor geografica. Toata lumea i-a pupat in fund sa nu treaca de partea rusilor. Mi-e teama sa nu se-ntample si acum acelasi lucru.
Si daca trec de partea rusilor tot muritori de foame vor fi, iar pozitia Greciei nu este chiar atat de strategica cum poate parea. Italia poate tine singura zona respectiva fara ajutorul Greciei, iar Atena este totusi legata de maini si de picioare cu rusii, pentru Turcia este deocamdata membru NATO.
George GMT
28 iunie 2015 at 10:54
Turcia deocamdata …da.
Ia-o tactic din pozitia rusa. Cum ar fi sa primesti in schimbul Siriei unde trebuie sa-ti evacuezi baza – Grecia! Ar fi ca cel mai bun dar de Mos Craciun. Bulgarii sunt fratii lor, deci la o adica ii dau repede cu roatele-n sus, sarbii deja plang de dorul lor, ungurii ….no comment, UNDE ne situam noi George? Nu pute cam tare?
Cea mai mare plasa.. Rusia nu ii poate ajuta … Banii sunt mai putini. au cheltuili siplimentare (rusii). exportu energetic depidne de altii si acu trebe intelsi si turcaletii ca nu vor sa vada petroliere in plus prin Bosfor (Independenta le-a umplut nadaragii de nu zic ce … ) metaniere nici atata!!
A ca daca ar putea .. i-ar „ajuta” de ar umbla fara izmene sub fustanele!!!
Ghita Bizonu’
28 iunie 2015 at 11:25
Bizoane, gandeste ruseste! Ce sacrificii ai face ca sa pui mana pe bomboana de pe tort? Mai ales ca ti s-ar oferi bazinul marii Mediterane. Ai asmuti ( citeste aproviziona) teroristii arabi contra Europei? Ai proteja si sprijini hackering-ul ( de parca n-o face si acum)? Ai avea in sfarsit ocazia sa treci la actiune si pentru binele patriei ai reintroduce nationalizarea , comunismul, brigaziile patriotice pentru salvarea patriei, lagarele de munca ,bla, bla, bla…
Ce cosmar!
Dane
deocamdat vaz ca altii au „democratizat” tarile muuslmane dand liber la nebuni…
Ghita Bizonu’
28 iunie 2015 at 20:54
Bizoane, ori si-au facut socoteala prost ( mai degraba) , ori au alte socoteli. Nu-mi dau seama. Vor americanii sa lase ISIS-ul sa-i arunce in mare pe rusi si apoi sa treaca la actiune? Posibil?!
Cu 200.000 de africani, anual (minim)?
George GMT- cica i-ar impurmuta Putin de toti banii pe care ii vor grecii, conditia este sa ii lase sa isi faca saracutii rusi vreo 5 baze asa prin Mediterana. Poate ca asa ajung si turcii sa ii aiba vecini pe rusi si in partea de sud vest ca la cum ii stiu pe rusi astia sigur uita sa mai plece..
Are Putin bani sa plateasca toata datoria Greciei?
Are un drac. Jocurile sunt mai complicate decat par la prima vedere.
@Mecanicu 🙂 Asta-i folclor urbane frate. Rusia nu are banii necesari si chiar daca i-ar avea nu ar putea sa sustina Grecia mult timp. Moscova a pierdut numai anul trecut 25 de miliarde de euro in Crimeea cu aia de acolo.
In privinta bazelor militare rusesti in Grecia, cam ce sa faca Rusia cu aceste baze?!
Naval vorbind rusii nu sunt capabili sa ameninte pe nimeni in Mediterana, doar italienii singuri ii pun la punct cu juma din flota lor, nu mai vorbesc de Franta, SUA sau Spania.
Grecia nu are dpmdv vreo mare importanta geo-strategica astazi, iar prioritatile Rusiei sunt cu totul altele.
In Crimeea si apele sale este gaz in valoare de minim 460 miliarde dolari (asta si legat de niste conducte prin MN) iar app. 12 miliarde este o suma interesanta.
@ GMT – esti sigur ca flota italiana este asa de buna pe cat crezi ca ti-o prezinta hartia? Situatia din Ukraina de est ma pune pe ganduri ca un portavion precum Garibaldi poate pune probleme unei flote rusesti. or fi ragaliile alea rusesti ruginite dar rachetele antinava al naibi de bune si au recunoscut si USN ca exista pericolul ca datorita vitezei supersonice sa sufoce apararea CIWS a US. Nu cred ca Italia are satelitii pe care ii are Rusia si nu cred ca sistemul de lupta al rusilor este asa de praf in ceea ce priveste razboiul naval.
Intre insulele grecesti razboiul se duce altfel si cand esti deja implantat acolo nu o sa lupti ca intr-o mare deschisa, si sa nu mai povestesc de sisteme gen Pandora ca poate deja se afla in porturi cheie in cine stie ce containere.
Pur si simplu Rusia se afla in alta liga fata de Italia, in acea liga dintre tarile din Europa mai sunt doar Franta si Marea Britanie.
Eu ma refer strict la flota Marii Negre. Pana una Italia are una dintre cele mai moderne flote militare din NATO.
As paria pe Italia fara sa ma gandesc prea mult. Iar pe langa Italia in Mediterana mai avem Spania, Franta plus Flota a VI-a asa ca?!
Rusia se afla in alta liga, de acord, dar nu in Mediterana si in general nu la nivel de nave de suprafata. Rusii daca nu-si aduc submarinele in Medietrana e de rau, iar adusul lor este foarte complicat.
Pur si simplu ar fi coplesiti.
Se pare ca vor intra in default cu datoria, dar nu vor iesi din zona euro. Nu cred ca vreun politician din UE isi permite sa strice constructia financiara a sistemului pentru ca asta ar insemna moartea proiectului European; e ca si cum un stat din SUA renunta la dolar pentru a falimentat…, nu se poate.
E foarte posibil sa intri in incetare de plati si sa-ti pastrezi moneda. Deci situatia nu e chiar atat de neagra pentru noi ceilalti.
In plus, Romania ar fi imediat in default daca am avea salariile si pensiile din Grecia asa ca pentru greci nu e asa dramatic, noi suntem deja acolo de 25 de ani si uite nu ne-am luat gatul 🙂
Pai de iesit din zona euro vor iesi singuri. Daca Grecia intra in incapacitate de plata nu vor mai primi noi imprumuturi, astfel ca nu vor mai avea bani de salarii, pensii, etc si singura solutie este revenirea la drahma.
Bugetul lor actual este mult deficitar.
Si cum drahma va fi o moneda ce va valora mai putin decat hartia vor sta la cozi pentru paine cu sacu plin cu drahme. Si-au facut-o cu mana lor, sa vada si ei cum e socialismul.
Ma intr-un fel au si grecoteii dreptate….
Ca toti stiau ca umbla cu mata in sac (ptr orasenii mai tineri. Va explic cum mi s-a explicat si mie. Purcelu de lapte se vindea si ptr crestere si sacrificare. Se lua purcelu se baga in sac ptr transport. Si unoperi se viodea fara sa se deschida sacu – se pipaia sacu .. apai e destul de maricel (intarcat) il iau … Aia necinstiti mai bgau si o pisica si tare te bucrai cadn ajungeai acasa si deschideai sacul!)
Cum ziceam titi stioau ca Greceia umbal cu pisica in sac. Ca se cam stioua resursele Greciei – ceva pescuit, cativa maslini., 3 butuci de vita de vie , 2 capre si multa piatra .. Industrie nema … sau cam asa ceva . Plus Acopole, Micene si Cnosos (da ultimele 2 sunt ptr cunoscatori …) Meditareana si turism . Plus invarteli cu bani… mai ales ai altora!!!
Au primit anui de zile cate 1 mld ajutor militar de la SUA si tot atat de la UE ca fond de egalizare sau asa ceva .. sa se bucure ca e capitalisti, mUE isti si dimacrati.
Au fost ajutati sa devina marii capitalisti ai Ba;acanilor prost 90. Romtyelecom va zice ceva ? (noi mdoernizasem de 600 mil $ , aveam cea mai intinsa retea de fibra de sticla din zona.. sio grecii au cumparat Romytelcom cu 600 mil $. Adica au primit pe gratis terenurile, caldirile si retele vechi alea inca cu sarma. OTE er toata pe sarma … Si era de STAT!!!!!!!! ) Au pus laba si pe niste bampoare romanesti. Si au luat si alte telefonii din Balcani …
Nimeni nu s-a interesat de cumchektuie banii. Trai neneaca! Eri erau staruri capitaliste si roamnii niste puturosi de socialisti!! Romanii care lucrau in constructii si in hitelri. Ca da.. secrorul turistic grecesc foloseste multa mana de lucru sezoniera straina .. ca grecu are greata s ainvete engleza si nemteasca
SI i-au primit si in Euro. Chiar asa nimenii nu s-a mirat?? Pai de ce sa se mire … ca altfel nu mai cumparau mercedesuri ptr taxiuri si ramaneau cu .. Dacia!!! (revedti filmul On a volé la cuisse de Jupiter din filmat in Grecia1980. .Taxiuri Dacia, duba de politie ARO.. Nu se vede dar mia erau si tractoare de la UTB si camioane romanesti) Si ramaneau nemtii si cu niste submarine nevandute …
Acu li se cer bani.. De unde dracului bani ?e n u se stia ca nu au de unde?!! Eu stima si nu stia guvernul german (pe pariu ca stia si GMT si inca vreo 4 de pe aici)
Sia cu este tare scandalizati.. ca sunt tratati si ei precum tratau camatrii greci pe taranoii de romani …
Bizonule o tii ca Ivan cu fluierul cu dileala ta ca noi le-am fi dat palicarilor $1 miliard anual in ajutor militar. Intre 1947 si 1967 au primit $1,7 miliarde in ajutor economic si $1,3 miliarde in ajutor militar. Intre 67 si 74 nu au primit nimic din cauza coloneilor: http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=15&ved=0CFYQFjAEOAo&url=http%3A%2F%2Fwww.dtic.mil%2Fcgi-bin%2FGetTRDoc%3FAD%3DADA344973&ei=LPePVejUJsi5-QHX163oAw&usg=AFQjCNEtWe97qV6uQY8QLoYWMtIyXkp7tQ&sig2=13JqhRa6Co-BaaRSOb4AwA
Dupa 1974 sumele nu au fost nici pe departe de $1 miliard per annum, ci mai de graba undeva intre 15% si 20% din suma vehiculata de tine: http://pdf.usaid.gov/pdf_docs/PCAAA470.pdf.
Pune manuta pe un creion si apuca-te de adunat sa vedem de unde scoti un meleard pe an.
Anii 80 cat ?!
Beleste un ochi la al doilea link. Mai mult de $148 de milioane nu a primit. Din 1985 au primit numai imprumuturi.
si locomotive au luat de la noi!si multe!iar cu OTE e mai complicat ca actionari la OTE au fost nemtii pe o piata unde francezii de la ORANGE si englezii de la VODAFONE sunt prezenti!Dar hop cu criza paravanul OTE disparu si Romtelecomul ajunse la adevaratii stapani!au intrat cativa politicieni romani la racoare din cauza privatizarii Romtelecom!
acesti greci au albit multi bani negri prin Romania!
Salut tutror, am vazut cateva intrebari despre industria Greciei. Principala industrie a Greciei si principalul brand de tara este Turismul. Turism care sustine in conditiile actuale cca.17% din PIB -ul acesteia. Cu totii stim ca evaziunea fiscala in turismul din Grecia este omniprezenta , dar chiar si asa acesta genereaza 17% dintr-un pib de aprox 300 mld euro. Retoric ma intreb de o fiscalizare si incasare a taxelor din turism in proportie de 60%…. Numai englezi merg in Grecia anual cca 2 mil de turisti, iar acestia cheltuiesc in media cca 2000 de euro /sejur. Deci , despre ce vorbim aici ? In principal despre incompetenta, impotenta, populism si idiotenie crasa. Sursa cifrelor statistice. : eurostat
Syriza sunt sustinuti de rusi si au ca misiune sa faca probleme in zona euro.
Bre mai las-o naibii ca esti pe fata ce draqu. :)))))))
Poftim sursa, financial times
http://www.ft.com/intl/cms/s/0/a87747de-a713-11e4-b6bd-00144feab7de.html#axzz3eNdMvEqq
Da man, dar asta al cui este? 🙂
Articolul e cam subtitle pentru ca priveste situatia doar din perspectiva inoculata de media.
Daca Grecii at accepta sa Isi plateasca datoria ar fi condamnati Ia sub dezvoltare. Exact ca o familie care plateste jumatate de salariu la banca pt credit si nu mai poate sa plece in concedii sau sa Isi schimbe eletrocasnicele
Ce fac ei acum este sa taie cat Mai mult din datoria indifferent de consecinte. Ok, vor iesi din UE. Si vor re-adera in 5 ani cu datoriile pe zero(platite la 5 centi per dollar). Nu cumva e Mai bine decat o generatie sacrificata care sa plateasca in urmatorii 30 de ani datoriile?
Stiu. Corectitudine, onoare, cinste…. Si asta e discutabil. Si creditorul isi asuma un risc daca Alegge sa imprute un stat (sau persoana) insolvabila.
Daca tu crezi ca economia bazata pe stat e dezvoltare…..
Salarii si pensii nu inseamna crestere economica si dezvoltare.
Depinde unde lucrezi…daca lucrezi la stat, da, e dezvoltare ca iti intra mai multi bani in buzunar…
@Zorro. Grecii in acest moment au un nivel de trai neverosimil de mare dpdv al PIBului lor. Cand vor trece pe drahma nivelul de trai – puterea de cumparare – se va ajusta imediat pe un palier mult mai jos dar real si sustenabil.
Astazi ei cer sa-si pastreze nivelul de trai pe bani imprumutati.
Articolul nu este deloc subtire ci foarte realist.
Cand grecii isi vor reveni din euforie, nimeni nu-i va mai imprumuta, ei nu-si vor plati datoriile dar vor fi obligati sa traiasca fix cu ceea ce produc.
Salariile si pensiile vor fi reduse imediat de devalorizarea drahmei si cu asta basta. Daca astazi un grec are o pensie de 1000 de euro, pe drahma va avea sa zicem 400 de euro echivalent in drahme si astfel bugetul de stat se va ajusta intr-o luna. Europenii ofereau doar timp ca economia Greciei sa creasca.
Trecerea la drahma va insemna o saracire exploziva pentru toata lumea.
Nu ma urmaresti. Ideea e urmatoarea: Sunt 2 paliere diferite pe care se pot pozitiona.
1) Nivelul „fix ceea ce produc”. Adica ce cer ei acum. Sa le fie sterse datoriile actuale.
2) Nivelul mult sub „fix ceea ce produc”. Adica sa isi plateasca datoriile.
Ca va exista o „reasezare” a nivelului de trai, asta e incontestabil indiferent de varianta care va fi negociata . Grecii (cel putin la varf) sunt perfect constienti de asta.
Deci ideea nu e mentinerea nivelului actual, ideea e cum poti sa scapi de cat mai mult din datorii pentru a ajunge pe zero si a avea de unde sa cresti.
Pentru ca cu pietroiul datoriilor de gat Grecia nu are cums a fie competitiva pe piata europeana. Plata datoriilor se va refecta intr-un fel sau altul in pretul produselor fabricate in Grecia (inclusiv turism). Exemplu: Momentan in Grecia e mai ieftin decat la Mamaia, nu ? Sau poate preturile sunt comparabile cu cele de pe litoral. Daca cresc taxele in Grecia, litoralul Romanesc va deveni brusc competitv. Si va ramane asa 30-40 ani pana vor termina de platit datoriile. Grecia pierde. Daca intra in faliment si renegociaza datoria „5 centi la dolar” o sa aiba cativa ani grei dar apoi vor reveni „ca pasarea Pheonix”
@ Zoro – ei nu trebuie sa creasca taxele ci sa le colecteze de la toata lumea.
Ce tara in situatia Greciei isi creste cheltuieleile militare?! Grecia a facut-o! In ce tara nu platesti impozit deloc daca nu castigi peste valoarea de 10.000 de euro?
Aici nu este vorba doar de pensii ci si de ajutoarele sociale si de toate celelalte cheltuieli populiste.
Cand la 10 milioane ai mai mult de 1 milion de bugetari si slujbele de la stat sunt cele mai vanate despre ce vorbim aici?!
Cam aici sunt banii grecilor … plus spaga pt a face astfel de achizitii inutile.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_equipment_of_the_Hellenic_Army
Plus o retea de autostrazi sa mearga nemtii la mare, plus ferryurile sa mearga nemtii la mare, plus hotelurile sa aiba unde sta nemtii. De fapt miza este alta. Grecii intreprinzatori s-au dat peste cap si au luat credite cu care au facut cate ceva. Acum finanta vine si cere banii … sau active. Si ei nu pot accepta ca au muncit 50 ani ca fraierii degeaba. Iar de muncit au muncit daca va uitati fructele in ro sunt made in gr, in turism au standarde ridicate si nu te poti plange … plus ca sa nu uitam ca au oprit pe nemti … si au pierdut 1,5 mil de oameni din 8 si nomeni nu le-a platit despagubiri sau compensatii. Daca nu erau ei sa ii incurce pe nemti azi vb germana si salutam cu heil.
Vreau sa iti amintesc ca noi eram cu nemtii in perioada aia deci ei au luptat impotriva noastra :).
@Zoro. Pai eu te urmaresc dar tu nu ai fost atent.
Daca astazi Greciei i s-ar taia datoriile tot nu ar reusi – din buget – sa-si acopere toate cheltuielile. Asta cu „taiati-ne datoriile si nu vom mai avea probleme” este doar o minciuna a Syrizei, grecii nu pot sta astazi pe proprile lor picioare si au nevoie in continuare de imprumuturi.
Este falsa ideea ca daca ar scapa de datorii banii stransi de guvern din taxe si impozite ar putea sustine actulul nivel al cheltuielilor publice.
Daca te uiti numai la aparare ce procent aloca este cred clar ca bugetul lor este cu totul dezechilibrat si ilogic. Daca ar fi doar pe banii lor nu cred ca ar putea sustine nici macar 30% din actualele cheltuieli militare.
Si mai clar de atat nu cred ca pot sa fiu.
Ce sustineam eu e cam ce sutine „Laureatul Nobel pentru Economie Paul Krugman scrie, în „New York Times“, că Grecia trebuie să voteze „nu“ la referendumul de duminică şi să se pregătească pentru ieşirea din zona euro, altfel o aşteaptă austeritatea veşnică şi o depresiune economică fără sfârşit. ”
http://adevarul.ro/international/europa/live-text-criza-grecia-panicheaza-cetatenii-pensionarii-lesina-fata-bancilor-inchise-supermarketurile-golite-1_55911c936471c92e06afed4a/index.html
Ce fac politicienii Greci ACUM e orice dar nu lasitate sau tradare.
Lupta pentru viitorul lor. Si lupta la stilul „rupere de oase”. Asta e definitia curajulul, George.
pentru ca dupa cum spuneam mai sus iteresul lor e ca indiferent de conseconte sa anuleze datoriile cumva.
Si probabil vor reusi (deja au scapat de mai mult de 75% din ele).
Si odata scapati de „pietroiul datoriilor” o sa re-adere la Euro inaintea noastra probabil. 🙂
De lasitate si tradare putem sa il acuzam pe tomberonezul local care pentru o poza si un zambet cu Angela vinde orice resurse mai gaseste.
Insa Grecii chiar isi cunosc interesul (cel putin la nivelul conducerii) pentru ca rezultatul referendumului va decide probabil ramanerea in euro (prostia e o constanta universala)
La asta ma referam cand am spus ca e stab articolul. Reia tezele aruncate la prostime fara sa intre in subtrat.
PS: Sa nu confunde careva analiza cu ce cred ca e bine pentru Ro. vezi exemplul cu litoralul Romanesc. Pe termen mediu si lung pentru Ro cel mai bine e ca Grecia sa ramana in euro si sa isi plateasca datoriile pana la ultimul cent.
PPS: Scuze de interventie, nu vreu sa fiu agresiv dar chiar cred ca ce se intampla in Grecia e FIX inversul titlului articolului.
Atat timp cat grecia are deficit bugetar pierde bani si nu poate sa acopere complet toate cheltuielile, ca doar asta inseamna deficit…
Europenii le cer sa reduca deficitul bugetar ca altfel e ca si cum ai arunca cu bani intr-un sac fara fund.
Grecii au primit bani de la europenii care sperau ca Grecia va face reforme si va schimba ceva, dar daca guvernul grec nu face reforme de frica poporului, atunci Grecia va intra in incapacitate de plata.
Grecia nu se va indrepta catre banii Rusiei, deoarece Rusia are alte lucruri mai bune de facut decat se dea bani grecilor, bani pe care rusii nu-i vor mai vedea inapoi.
grecii au mai dat faliment de 6 ori in istoria lor…asa ca problema e la ei.
Deci grecii sunt obisnuiti cu falimentul 🙂 Dar sper sa nu se ajunga la inflatie galopanta, la somaj generalizat, la foamete, la razboi civil.
@Musoiu Discutabila partea cu banii Rusiei. „Tabla de sah” e mai complexa decat pare. Dintre „ideile” care circula pe piata este si necesitatea inlocuirii bazei ruse din Siria (care este din ce in ce mai aproape de „dizolvare”).
de asemenea in http://adevarul.ro/international/europa/grexit-ideologia-rupturii-amenintare-securitate-majora-europa-1_558fa8866471c92e06a7c02a/index.html poti gasi un manifest in 40 pcte neasumat oficial dar atribuit Syriza, Poate fi inttoxicare dar ca idee cateva punte din el:
27. Referendum asupra tratatelor şi altor acorduri pe care le avem cu Europa.
37. Retragerea trupelor greceşti din Afganistan şi din Balcani. Nu va mai exista niciun soldat grec dincolo de frontinerele noastre naţionale. 38. Abolirea cooperării militare cu Israelul. Sprijinirea creării unui Stat Palestinian cu graniţele din 1967. 39. Negocierea unui acord stabil cu Turcia. 40. Închiderea tuturor bazelor străine din Grecia şi retragerea ţării din NATO.
Toate aceste puncte de pe agenda Syriza, chiar daca sunt indeplinite toate, nu vor aduce bani la bugetul Greciei. Problema Greciei este economica nu politica. Si Romania a recunoscut Palestina, Israelul nu crapa daca nu mai vor grecii sa colaboreze cu evreii, iar retragerea armatei din Afghanistan si Balcani nu este o tragedie, ar fi chiar recomandata in situatia economica greaca.
Aceste puncte nu afecteaza pe nimeni cu nimic, doar ca retragerea tari din NATO s-ar putea sa-i coste foarte mult, cu atat mai mutl cu cat daca revin la drahma bugetul apararii va fi drastic micsorat.
Inca o dovada ca cineva la Atena nu gadeste de loc si merg doar pe cartea santajului.
Iar daca prin „acorduri cu Europa” se gandesc sa aboleasca intelegerile economice inseamna ca sunt chiar mai prosti decat par. Ei importa cam totul din UE, asadar ca impunerea de taxe vamale le va creste tot lor pretul produselor si ii va indeparta pe turistii din UE de Grecia.
Asadar cu ce poate Grecia santaja UE si NATO?! Cu nimic.
Nu neg ca si UE poate lua niste masuri dureroase pentru Greci. Ce vroiam sa subliniez e doar ca grecia chiar are cateva carti in mana.
Deci atatia bani investiti in Siria pentru a scapa de baza aia Rusa si sa te trezesti ca o muta in Grecia ? Turcia e si ea mult mai independeta de Nato si politicile UE si se va departa si mai mult in viitor. In restul flancului numai amici ai Rusiei mai mult (Serbia) sai mai putin (Bulgaria) pe fata.
Cineva poate ajunge la concluzia ca mai bine iti asumi pierderile financiare …
Rusia poate sa puna si 100 de baze militare in Grecia, asta nu va rezolva problema financiara greaca. Este ca si cum ai trata leucemia cu Viagra.
Da, dar „Cineva poate ajunge la concluzia ca mai bine iti asumi pierderile financiare …” decat pierderile financiare + geostrategice (care defapt se materializeaza tot in bani).
iar faptul ca Grecia are probleme economice ca e data afara din UE nu incalzezte Nato cu pierderea flancului sudic. E o situatie loss-loss. Nu o doreste nimeni, insa conteaza care tine mai putin la ce are. iar astia par a fi grecii 🙂
UE nu este NATO. Daca Grecia iese din Eurozona nu inseamna ca iese din UE sau chiar din NATO. Alianta militara NATO nu are motive sa dea afara Grecia iar Grecia nu are probleme cu NATO ci cu propria coruptie si delasare. Grecia poate ramane in NATO chiar daca bugetul militar grec va suferi taieri mai mari sau mai mici.
Bre Zoro Grecia nu este flancul sudic la NATO. In flancul sudic gasesti Italia, gasesti Turcia, chiar Spania si Franta, basca Flota a VI a SUA, Grecia chiar nu are nici o relevanta militara. Niciodata nu a avut cu exceptia anilor 1941-1943 cand germanii se parauiau cu englezii in Africa de Nord.
Iar daca gretii ar face imensa prostie sa iasa din UE si NATO turcii si bulgarii abia ii asteapta sa le dea in mufa pentru 1919-1920, cred ca sti despre ce vorbesc. Apartenenta la NATO apara Grecia in fata unor membrii ai Aliantei care altfel i-ar lua de gat, poate nu acum, dar candva.
Grecia nu are nici un as in maneca ci doar spectrul prabusiri economice si poate si sociale daca iese din zona euro.
Apropo pensi media in Grecia sare de 1600 de euro/luna, daca trec pe drahma vor ajunge repede la cateva sute de euro, la paritatea de cumparare si atunci ce politica va mai face orice guvern?!
pensii de 1600 de batrane ?!?!?! ce mai e de zis?
George,iti pare ca nu se/va mai bate lumea prin cartierul ala?
Grecia chiar e importanta.Odata,inconjoara Turcia.A doua,din arhipelagul lor controlezi tot estul Med.Cu xateva btn de S300/400 Flota 6-a nu se mai apropie de Bosfor si Sevastopol.Dpdv muscal asta conteaza.
„39. Negocierea unui acord stabil cu Turcia”
hahahhah…cea mai buna gluma venita din GRE!
Ba stiti ceva ? Ia mai da-i in plm e greci!
Eu cand nu am bani strang cureaua si muncesc mai mult!
Ce asa mare filozofie?
Pai unii au impresia ca se sparge UE, ca se rupe planeta in bucati sau ca se uneste Grecia cu Rusia si ocupa Istanbulul. 🙂
Grecia toata nu are populatie cit Istanbulul :)))
de acord cu tine, noi muncim de ne sar capacele pe cateva sute de euro si aia se lafaie in pomeni de la astia din vest.
wandoo N
28 iunie 2015 at 12:54
🙂 Asa le spun si creditorii dar ei nu si nu. Au alta filozofie…
@ Dan Mda Dane , numa ca eu nu ma imprumut (defect din copilarie cultivat de familie) asa ca mie nu-mi pune nimeni conditii!
Acuma , nu-i mai acuzati pe greci de lene! 🙂 Ati vazut ce bine e la soare, mare , bere, mancarica buna, un somnic dupa-amiaza, cand dracu sa mai construiesti masini uzini tractoare? 🙂
Nu le mai plangeti de mila, ca sunt greci! Se invart ei intr-un fel si tot intr-un cot intinsi la umbra o sa cada! 🙂
Prima data cand am fost la greci am ramas interzis . Astia inchideau tot intre orele 13.00 si 16.00 daca nu ma insel . Ziceau ca este prea cald sa mai stea sa mai munceasca si trageau un somn de frumusete.
Chestia asta am intalnit-o si in Italia (sud), Sicilia, Sardinia (unde in Mall unii cu potoale aveau orar 09:00 – 13:00 apoi 19:00 – 22:00 – nu stiu din ce traiau) dar culmea si in Normandia.
SI cipriotii faceau la fel. PLus ca dupa ora 20 nu mai gaseai o terasa deschisa sa bei o bere. Cred ca ei isi beau berile in timpul programului de lucru. 🙂 ))))
E vorba de protectia muncii breeee si functioneaza si in alte tari din UE. Crezi ca toti sunt sclavi pe plantatie ca angajatii romani din privat?! 🙂
niste lenesi grecii astia, sa puna mana, sa reduca salarile, pensile, noi cum am facut in 2010? si nu eram in halul in care sunt ei
din partea mea sa ii lasam sa se omoare intre ei, prea vrem binele tuturor si nimeni nu ne vrea binele nostru
Totusi creditorii aia or sa vrea niste bani inapoi si tare mi-e tema ca noi o sa platim pentru Greci (bine, nu numai noi) prin reduceri substantiale de fonduri m UE si cresterea taxei de protectie…
Asta ce tocmai vorbeam de greci si-mi sare in ochi Intracom Greece pe placuta unui PCM.
http://translate.google.com.mt/translate?hl=ro&sl=en&u=https://en.wikipedia.org/wiki/Intracom&prev=search
51% controlat de rusii. Sunt cumva paranoic?
Parca zice ca doar divizia Intracom Telecom e controlat de rusi.
Gogu’ de la cazane
28 iunie 2015 at 16:13
Am citit printre randuri : sunt paranoic 🙂
Nu e totdeauna un lucru rau… Decat prea increzator….
dar de INTRAROM filiala romaneasca ai auzit?
actionar INTRACOM si baiatul lui Oliviu GHERMAN fost presedinte al senatului?
cati banii au facut astia de pe spatele Romtelecom si al romanilor?si cati bani au spalat?
Tocmai s-a anuntat ca Banca Centrala Europeana va continua sa pompeze bani Greciei, asa ca, deocamdata, falimentul este amanat.
http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/banca-centrala-europeana-a-anuntat-duminica-dupa-amiaza-ca-mentine-liniile-de-finantare-pentru-bancile-grecesti-14513620
9 miliarde EUR risipiti aka ruinele Olimpiadei de la Atena
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2723515/Athens-Olympics-leave-mixed-legacy-10-years-later.html
Modul cel mai ușor de a da vina pe popor în fața Troikăi și pe Troikă în fața poporului.
„Yanis Varoufakis – ministrul de finante grec, un om cu o fata de retardat total…”:)))))))))) Frate scade calitatea articolelor cu asa exprimare, serios. Incearca sa eviti asta, ca prea aduce a amatorism. Plus ca trebuie pastrata o doza de transparenta, indiferent pe cine servesti. Crezi ca articolele astea nu au efectul scontat fara o astfel de exprimare? Eu cred ca daca pastrezi un limbaj mai academic, oamenii vor aprecia mai mult ce anume se posteaza. E doar parerea mea. Te salut!
Vad ca va simtiti frustrati de faptul ca grecii nu vor sa stea capra si traiesc bine .
Chiar traiesc bine , nu mananca sloganuri electorale .
Ca nu vreau sa dea pe degeaba banci ,industrie , comert , terenuri agricole , turism etc ?
De ce sa le dea , pentru ca le-ati dat si voi ?
Sa moara si capra lor ?
Ati crezut ca o sa gasiti pe altii mai fraieri ca voi ?
Nu o sa gasiti .
Si imi miroase ca o sa platim noi oalele sparte : paduri , zacaminte , terenuri agricole ,facturi umflate, taxe medicale . Adica ce a mai ramas .
„Ca nu vreau sa dea pe degeaba banci ,industrie , comert , terenuri agricole , turism etc ? De ce sa le dea , pentru ca le-ati dat si voi ?”
Absolut corect!
pai din partea mea sa nu dea nimic, dar sa nu ii mai tinem noi in spinare…asa cum ai spus, foarte posibil sa plateasca Romania indirect datoria greciei!
„Ca nu vreau sa dea pe degeaba banci ,industrie , comert , terenuri agricole , turism etc ? De ce sa le dea , pentru ca le-ati dat si voi ?”
Si cel mai nasol, distrugerera spiritului romanesc si aruncarea in derizoriu a valorilor nationale.
Referendum „castigat” de austeritate nu mai mai poate fi acuzat. Asa a vrut poporul care va fi suficient de fragezit zilele acestea.
Hannibal
28 iunie 2015 at 17:29
„Referendum „castigat” de austeritate nu mai mai poate fi acuzat. Asa a vrut poporul care va fi suficient de fragezit zilele acestea.”
Cand ti se spune de 50 de ori pe zi ca UE vrea sa te tina capra, sa-ti ia porcul din cotet, ca ei sunt de vina ca nu au bani…..cum crezi ca va vota Maria Sa Poporul? Ca oile, cum o fac intotdeauna. Vocea lui Tsipras acopera vocea Bruxelles-ului asa ca ….rezultatul e previzibil. Intrebare (sper sa nu fiu injurat pt asta): cand a facut Basescu-Boc un referendum cu privire la masurile anti-criza? Ca este injurat in fiecare zi pentru asta….asa e. Dar si-a asumat barbateste riscurile si a mers inainte. Cand a facut M.Thatcher referendum cu privire la criza economica din UK? A adoptat masurile si a mers inainte. Ce referendum e asta? O fuga de responsabilitate!
Ce si-a asumat Base si Boc ? Nimic! Doar au decis ca nu mai sunt bani si pentru furat si pentru angajatii de la stat si au taiat de la oameniu ca sa aiba mafia cu ce sa isi ia masini noi…
@Gogu’ de la cazane
Si-au asumat barbateste jefuirea tarii si pe timp de criza in dauna ” prostilor” de rand.
Ma mira cand vad specimene care lauda si spun ca au luat solutia iesirii din criza, dar cum prostia nu doare….
Lev
28 iunie 2015 at 21:59
E greu, nu-i asa, sa scrii fara sa scuipi jigniri in dreapta si-n stanga? M-ai facut si specimen si prost. Ti-am mai citit si alta data comentariile, d-le mancator de bomboane agricole, si mi-am zis ca n-are rost sa intru in polemica cu tine. Nu suntem in aceiasi tabara si ma bucur, avem pareri opuse- posedam nivele de inteligenta diferite, din fericire… Din cauza celor ca tine ma feresc de romani aici unde sunt pentru ca, dupa 18 ani de stat afara, nu si-au lepadat proaste obiceiuri cu care au venit ( eu sunt numai de 3). Sper ca n-o sa avem ocazia sa ne mai conversam….Multumesc
@ dan
Am scris asa fiindca si tu in trecut ai avut o anumita atitudine stupida luandu-te de persoana si nu de argumentele aduse, vad ca repede sari ca ars daca aplic un tratament similar 🙂 .
Nu-i asa ca e penibil ca dupa ce tu te-ai comportat la fel, acum sa te prefaci jignit si sa pozezi in lupul moralist?
Acum ca am lamurit de ce am scris asa, referitor la nivelul de inteligenta, acesta se poate intui intr-adevar din comentariile de pe acest site de exemplu.
Din comentariul tau cu Basescu, care a avut „taria” si taie salariile ca sa salveze tara spune anumite lucruri despre tine, denota cel putin naivitate( ca si cum Basescu si clica lor erau acolo pentru binele tarii si nu pentru jefuirea ei), proasta informare( fiindca nu te-a interesat probabil sa aflii marsaviile pe care le faceau cat timp populatia trebuia sa stranga cureaua) si de asemenea prezinta jignire o afirmatie de genul pentru milioane de oameni care au avut de suferit de pe urma unui regim corupt si incompetent, format integral aproape din dobitoci ahtiati dupa bani si putere.
Inteligenta nu denota de loc ce spui, ba chiar e cam exclusa.
Daca inteligenta era in schimb punctul tau forte puteau de exemplu sa observi ca in timp ce barbatul tau de stat pe nume Basescu salva tara jefuind populatia noi aveam rata absorbtiei fondurilor europene minuscula, puteau lucra la asta ca sa stimuleze crestere economica, doar dintr-o rata mai mare de absorbtie si tara noastra nu ar fi avut nevoie de scaderi de salarii sau cresteri de taxe.
Si ar mai fi fost o gramada de alte solutii si masuri pentru situatia de atunci.
In concluzie pot spune ca nu imi face placere sa te jignesc, nu de aceea am venit pe acest site sa jignesc alte persoane. Am vrut totusi sa iti arat ca ai un comportament nepotrivit care duce spre ipocrizie si care ar fi bine sa il schimbi.
Nu mai jigni pe altii si nu vei fi jignit, nu e asa greu 🙂 .
Your comment is await moderation….. 🙂
…ing
Corect!
Boc si Base au taiat salarii si pensii si au marit TVA ca sa poata face in continuare terenuri de sport in panta, si sali de sport in localitati in care nu exista macar un dispensar.
Si taierile respective au fost un semnal atat de prost, incat consumul a scazut rapid, si au disparut si locuri de munca in sectorul privat, adica cei care platesc taxe si impozite reale in orice stat.
Au modificat codul muncii, si dupa acest lucru angajatorii din privat si-au tras sclavi cu acte: ” e criza dom’le, zi merci ca ai de munca, daca te plangi de programul de 10 ore imediat gasesc pe altul, ca uite ,iar mi-a dat voie Boc sa angajez de proba cati vreau eu si când vreau eu”.
La cati bani nu sunt luati de la UE pt infrastructura macar, noi nici nu trebuia sa „mirosim” criza.
Au facut mai mult rau decat daca nu faceau nimic.
@dan
Grecii vor alege intelegerea cu creditorii mai ales dupa cateva zile in care li se vor arata „binefacerile” respingerii ofertei. Iar guvernatii vor folosi acest vot pt. a se apara contra atacurilor prind masurile de austeritate (de procent poate deinde si ce li se va cere sa faca).
Aici e un link la un filmulet ce incearca sa explice cate ceva:
https://youtu.be/C8xAXJx9WJ8
Eu cred ca totul s-a cam facut cu buna stiinta, un fel de asasinat economic dirijat de tarile protestante…
* semnale erau din 2010 :-)….
http://www.hotnews.ro/stiri-international-6991926-grecia-odiseea-unui-faliment-cum-bogatasii-greci-impins-propria-tara-prapastie.htm
http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-10589692-profil-georgios-papandreou-omul-care-joaca-poker-viitorul-greciei.htm
https://www.youtube.com/watch?v=a6K7OC-IKnA
GMT, este primul tau articol subtire ! un referendum este expresia cea mai apropiata a unui democratii directe, departe de democratia impusa de o casta politica putreda contra unui popor din ce in ce mai aproape de o sclavie moderna, clienta marilor bancheri ! nu numai in grecia este astfel…Alta este paradigma inceputului de sec.XXI ! oricum, Europa se salveaza numai daca devine S.U.E !
George, ăsta e un advertorial. Pune (P) inainte de titlu.
” http://www.stiripesurse.ro/bugetarul-pensionarul-si-hipsterul-grec-vor-decide-viitorul-europei_960050.html „
Gasiti aici informatii interesante despre sistemul de pensii din Grecia:
http://www.bild.de/news/bild-english/german-anger-at-paying-luxury-greek-pensions-12344366.bild.html
Cca 75% sunt pensionati inainte de termen. 14 pensii pe an 🙂 )))
Tabela aia ar fi bine sa fie postata pe blog.
Clar vor fi taiate lunile in plus la pensii si salarii, altfel nu mai merge.
Ministrul ala de finante are fata de real bufon! De ce a crescut Bizantul? Pentru ca a fost creat de romani si a cresc pe mana urmasilor lor latini. De ce a decazut acesta? Pentru ca a fost preluat si condus de greci! Nu cred ca mai are rost sa spunem ca acolo unde-s grecii implicati se alege praful! 🙂
Esti in eroare.
Although the people of the Byzantine Empire considered themselves Roman, the East was influenced by Greek culture, rather than the Latin of the West. People spoke Greek and wore Greek-styled clothing. The emperors and empresses wore beautiful silk and purple-dyed clothing, with expensive slippers. The Byzantine Empire was influenced by the Hellenistic culture created by the conquests of Alexander the Great.
Constantinople finally fell to the cannons of the Turks in 1453. The walls of Constantinople fell down, but the culture and ideas of the Byzantine Empire moved to the Christian West, creating a new interest in classic Greek and Roman ideas, called the Renaissance.
http://www.penfield.edu/webpages/jgiotto/onlinetextbook.cfm?subpage=1679589
In opinia mea, avand in vedere ca masurile cerute de Troika nu sunt in acord cu promisiunile lui Tsipras, iar el nu a reusit sa negocieze ceva mai bun, daca vrea sa fie corect cu alegatorii are 2 variante:
1. Referendum. Prin referencum (daca poporul e de acord cu masurile), Tsipras primeste o dispensa sa se abata de la programul sau promis si sa adopte masurile impuse. Sau isi poate considera mandatul revocat si trebuie sa plece de la guvernare, depinde ce parere are poporul – poate ca au mai mare incredere in el sa adopte masurile de austeritate si sa faca ce se poate sa le atenueze impactul.
2. Demisie urmata de alegeri anticipate pentru ca nu a reusit sa renegocieze nimic.
Dupa parerea mea creditorilor nu le mai pasa de Grecia si ii vor lasa in fundul gol.
Nici statele americane, desi impart o uniune si dolarul, nu se ajuta unele pe altele cand ajung in faliment. California a dat faliment de „n” ori, alte state de asemenea, nimeni nu a venit cu un pachet de bailout. Au trebuit sa isi restructureze cheltuielile si sa iasa pe deficit zero.
Asa va pati si Grecia.
Singurul motiv pentru care initial au fost ajutati a fost riscul de contagiune. Acum ca el nu mai exista vor fi lasati sa pice fara parasuta.
Vor intra in default si vor fi obligati sa isi faca singuri restructurarea de buget care sa le permita sa functioneze – salarii, pensii, alte cheltuieli, etc. E posibil sa fie o varianta mai buna decat sa foloseasca restructurarea ceruta de europeni, sau o varianta mai proasta pe cont propriu dat fiind ca deficitul va trebui sa fie zero – tinand cont ca nu ii va mai imprumuta nimeni pentru mult timp de acum inainte dupa ce fac default.
Intre doua rele, grecii pot face alegerea suveranitatii – cea a respingerii creditorilor, cu costuri drastice dar cu plusul ca asa scapa de toate datoriile, sau a renuntarii oficiale la suveranitatea economica si atunci nu vor trebui sa fie pe deficit zero, finantarea internationala va continua dar vor ramane inglodati in datorii. Practic, toata finantarea de pana acum s-a dus pe serviciul datoriei, grecii nu au vazut un euro, banii s-au dus la creditori.
Eu in locul Greciei as alege sa fac default si sa reincep de la zero.
Urmatoarea alegere e daca sa ramana in zona euro. Eu cred ca da, cel putin pentru cativa ani, pentru ca daca ar mai ramane si fara moneda euro ar insemna inflatie si un mult mai mare deranj economic.
Cam asta e cu Grecia. In caz de default, UE nu va lasa bancile grecesti sa pice pentru ca atunci va creste contagiunea, dar le vor pune conditii dure pentru finantare (nu vor mai avea dreptul sa cumpere datorie publica greceasca).
Corect, si eu in locul lor as face default si as reincepe de la zero.
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Extern/Stiri/Angela+Merkel+face+apel+la+compromis+Daca+euro+esueaza+Europa+es
Pensia lui Arhimede
În luna iunie a acestui an, presa germană vuia: tocmai aflase că în Grecia e rentabil să fii mort, întrucât îţi primeşti pensia ca şi cum încă ai respira.
Nemţii aveau şi motive să facă iureş, din moment ce ei strângeau cureaua pentru a plăti lenea, hoţiile şi şmecheriile celui mai sudic popor balcanic.
Atunci au apărut şi primele cifre. Fuseseră descoperite 4.500 de persoane decedate, dar care continuau să-şi primească banii lunar, cu mare regularitate. Ba, pe deasupra, încasau şi cea de-a 13-a pensie, ca tot omul venerabil. Sigur că banii nu-i luau chiar distinşii decedaţi, pentru că le-ar fi fost mai greu, dacă nu chiar imposibil, dar se găsea cineva prin familie să-şi umple teşchereaua. La o socoteală simplă, s-a stabilit că paguba anuală, făcută pentru confortul celor 4.500 de morţi, este de 16 milioane de euro, dar timidele autorităţi de la Atena se temeau că frauda ar putea fi şi mai mare. De aceea, ameninţate că nu vor mai primi bani nici de la FMI, nici de la UE, s-au apucat să-şi numere centenarii. Un oficial chiar se îndoia că în Grecia anului 2011 ar trăi 9.000 de oameni care au trecut de 100 de ani, ceea ce ar constitui cea mai mare concentrare de centenari din lume. Păi, dacă trăiesc oamenii sănătos… Muncesc puţin, dorm mult, beau vin şi mănâncă măsline – cum să nu fie longevivi ca broasca-ţestoasă? Au mai trecut două luni şi s-a întâmplat o nouă ghiduşie.
În luna august, când cel mai mare fond de pensii din Grecia, IKA-ETAM, a descoperit doar în sistemul său 1.473 de pensionari-fantomă. Şeful fondului a declarat că persoanele care au încasat pensiile rudelor decedate vor fi trimise în judecată, cu scopul de a recupera pierderi lunare de două milioane de euro.
Acum câteva zile ne-au venit noi veşti despre pensiile de pe lumea cealaltă. Acolo cică se trăieşte bine, ba chiar foarte bine! Acelaşi fond de pensii din Grecia, IKA-ETAM, anunţa că în ultimul deceniu a plătit pensii ilegale în valoare totală de până la 8 miliarde de euro, ceea ce înseamnă o medie de 800 de milioane de euro pe an! Banii respectivi au fost ridicaţi de rude sau au rămas, pur şi simplu, în conturi bancare. Schema cu pensii pentru morţi e simplă: mulţi greci „uită” să anunţe fondurilor de pensii moartea unei rude, pentru a continua să încaseze pensia acesteia, bazându-se pe logistica învechită a administraţiei elene. În acest fel, ar fi păcat să nu încaseze nimeni pensia unor cetăţeni antici care au făcut gloria Cetăţii, precum Aristotel, Socrate, Platon, Homer, Sofocle sau Arhimede. Dacă nici ei nu merită, atunci cine?! Căci, vorba unui filosof contemporan, aceştia sunt mai vii ca oricând.
Ce mai tura-vura: sunt nemuritori. Carevasăzică, merită pe vecie o pensie de la stat! Şi noi, care credeam că ţăcănitul ăla de la Cluj – care-şi ţinea mama sub pat, moartă de doi ani, pentru a-i încasa pensia – a bătut recordul mondial… N-am inventat noi Jocurile Olimpice, grecii le-au inventat! Inclusiv Jocurile Olimpice ale hoţiei.
MERITĂ SALVATĂ GRECIA?
În oraşul agricol Larissa sunt mai multe Porsche Cayenne decât persoane care declară un venit anual de 50.000 de euro..!!!
tare cred ca in lipsa de banii grecii o sa inceapa sa taie din armata…sa dea afara, sa desfinteze unitati, sa vanda tehnica etc…deci poate ciupim si noi ceva…si ma gandesc la niste F-16, ceva rachete pt hawk, poate 1 submarin(ca nu cred ca au ei nevoie de 11, sau cate au)..poate leoparzi, desi nu mi-ar placea a4 sh de la ei
Trolli rusi au devenit greci peste ….. articol ?
Uitati aici o comparatie interesanta Grecia – Romania:
http://www.capital.ro/grecia-vs-romania-radiografie-economica-a-paradisului-bugetarilor-.html
Foarte pe scurt, desi sunt mai multe lucruri interesante:
Desi PIB-ul per capita este de 2,16 ori mai mare la greci fata de noi, cheltuielile medii pe familie sunt de 3 ori mai mari iar pensia medie este de peste 4 ori mai mare.
In plus, la o economie cu cca 18% mai mare decat a noastra, incasarile din impozit pe profit, in 2014, erau putin mai mici decat la noi in conditiile in care multe firme private mari din Ro sunt sucursale si platesc impozit pe profit in tarile unde activeaza firmele-mama.
La incasarile din TVA se pastreaza diferenta de cca 18% in favoarea Greciei dar, cand ne gandim ca la noi evaziunea pe TVA este de cca 50%, ne imaginam in ce hal fac si ei evaziune.
Citit materialul cu atentie pentru ca are multe lucruri interesante.
Un alt articol interesant
http://www.zf.ro/opinii/diferenta-intre-liderii-ingenuncheati-ai-romaniei-si-taria-grecilor-tva-reala-in-grecia-a-ramas-la-13-dupa-5-ani-de-golgota-financiara-14519478