Libanul cumpara vehicule blindate

Compania italiana Iveco a semnat un contract cu Libanul pentru livrarea a 80 de vehicule blindate pentru dotarea armatei si politiei. Valoarea contractului este de 30 milioane de euro si include 25 de Iveco Light Multi-role Vehicles (LMV), cinci MRAP – MPV si 10 transportoare blindate 6×6 de tip  VBTP-MR, in timp ce  restul sunt vehicule 4×4 neblindate.

IVECO-LMV_mp165_pic_55586-300x164

Daca primele doua tipuri de vehicule ne sunt deja cunoscute, transportorul blindat 6×6 VBTP este un vehicul dezvoltat de catre Iveco pentru armata braziliana si se afla in productie (in Brazilia) sub o comanda totala de 2044 de vehicule.

Este un transportor amfibiu cu o masa totala de 18 tone, avand capacitatea de a transporta 11 militari, inclusiv echipajul format din doi oameni. Partea frumoasa este ca cele 10 vehciule libaneze vor fi livrate de catre Iveco Latin America din fabrica sa braziliana de la Sete Lagoas.

Adica brazilienii reusesc sa exporte tehnica de lupta cuplati fiind cu mari companii europene. Iveco a tras dupa sine si VBTP-ul brazilian, pe acelasi model pe care Brazilia il va dezvolta si pentru Gripen. Model propus si nou de catre Saab cu ceva ani in urma…

VBTP-MR650

VBTP-MR GUARANI 6×6 

Desi poate parea o achizitie de uz militar, in realitate aceste vehicule au ca rol principal in Liban anti-insurgenta. O astfel de dotare s-ar potrivi ca o manusa si pentru Jandarmeria Romana (vezi Franta, unde jandarmeria are vehicule blindate dotate cu tunuri calibrul 90mm), institutie care pe timp de razboi are ca principale misiuni: protejarea logisticii armatei, asigurarea spatelui frontului, lupta cu elementele inamice infiltrate, fiind in linii mari o rezerva de infanterie usoara pentru Armata.

Din pacate astazi Jandarmeria a fost cu totul neglijata – la nivel de dotare  – din punct de vedere al misunilor pe timp de razboi, statul roman legandu-si o mana la spate singur, desi dotarea unitatilor de jandarmi cu un minim de tehnica de lupta tipica pentru infanteria usoara n-ar fi asa costisitor, dar ar fi foarte linistitor pentru capacitatea de lupta de “ a doua zi” a Romaniei.

GeorgeGMT

11 comentarii:

  1. „dar ar fi foarte linistitor pentru capacitatea de lupta de “ a doua zi” a Romaniei.”

    Care a doua zi? Chiar voi ati scris in articolul cu starea RoAF ca astia ori castiga razboiul in prima zi (putin probabil mai putin in cazul in care ne batem cu o natie de spiriduși irlandezi afalti in sevraj ca au ramas fara Guinness si chiar si atunci depinde daca spiridușii descoprera sau nu Silva sau Ursus neagra) ori se predau la sfarsitul primei zile, adica atunci cand isi epuizeaza capacitatea de lupta.

    • Lasa vere RoAf si Flota, la terestru n-ai cum sa pierzi in primele 48 de ore: drumul de la granita pana la Bucuresti, Carpatii, un pod – doua aruncate in aer…
      Ce sa castige RoAF in prima zi?! 🙂 😉 Poate cu Basarabia…

      • „la terestru n-ai cum sa pierzi in primele 48 de ore: drumul de la granita pana la Bucuresti, Carpatii, un pod – doua aruncate in aer…”

        Ba da frate n-ai priceput ca ai nostrii e moderni si integrati. Ce pod aruncat in aer, astea sunt pentru de-al d’aia cu guerile si insurgente. Noi avem armata terestra NATO si daca nu avem acoperire aeriana noi nu mergem la razbel asa ca daca RoAF nu poate lupta, recte dupa o zi, noi ne predam in corpore. Mama lor de baftosi aia din RoAF ca fugira la aliati dupa prima zi de razbel.

        • 🙂 RoAF in prima zi, flota la turcii a doua zi, raman terestrii cu steagul alb… Pastram asadar capacitatea unei riposte… nimicitoare cu ambfibio-aeriana, flota si aviatia! Ca io as am inteles de la matele. : )))))))))))))))
          Deci e bine!

  2. perfect de acord cu ideea inarmarii jandarmeriei cu vehicule blindate
    armate in prima linie, jandarmeria si politia in linia a 2-a, mai ales specializata si antrenata pentru lupta urbana

  3. La jandarmerie si politia militara ar trebui sa ajunga MRAP-urile MAX PRO folosite in Afganistan si care ar fi mult mai utile aici decat la MAN .60 de bucati daca nu gresesc,

  4. Ce sa facă Jandarmeria Romana cu tunurile de 90mm ca ale Jandarmeriei franceze?
    Sa tragă în pensionarii care demonstrează?
    Rolul Jandarmeriei este ordinea publica(adică populația civila a României).
    Pentru război avem armata.
    Îmi puteți da un exemplu în care Jandarmeria ar avea nevoie de un tun de 40mm sau mai mare?(din exemplu trebuie sa lipsească atacul extern și secesiunea)

    • Mr. Darius: extraterestrii daca ai zis ca nema secesiune si atac extern ca deh noi ne ghidam dupa „Hobo Code”. Google pt hobo code …

  5. Libanul ar fi o buna piata pt SAUR-2 si TBT-urile noastre. si dc nu daca vom avea niste inlocuitoare pt MLI-84 si MLVM, intr-un viitor nu prea indepartat. Marius Zgureanu a facut un articol studiu aci pe site apropo despre viitorul MLI-84 in Armata romana si inlocuirea ei. dar ce vom pune in locul MLVM? pt ca am avea nevoie in Armata romana si de un transportor blindat senilat si modular. deja se stie ca americanii vor inlocui celebrele si veteranele M-113, o variant fiind un derivat din M-2/-3 Bradley. pt noi un serios candidat ar fi FFG PMMC-G5 german, Turretless Bradley sau dc nu MLVM redesenat, marit si modernizat precum SAUR-2.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *